Skrevet av Emne: Presshøyde!  (Lest 3981 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Presshøyde!
« på: Oktober 29, 2006, 01:42:28 »
Forsøkte meg med et innlegg under match-topic, men liten respons. Prøver derfor igjen, da dette ER VIKTIG!
Det som bekymrer meg mest er presshøyden. Hvorfor klarer vi ikke å stå opp med midtbanen? Vi rygger omtrent i hele 2. omgang, og Southend herjer med oss. Kun Stack og forsvaret reddet 3 poeng. Er det balansen på midtbanen som er feil? Jeg mener at Moore og Johnson virker helt uskolerte i hvordan den defensive jobben på kant i 4:4:2 skal gjøres. De blir liggende for bredt, og gir liten støtte til Derry og Douglas. Douglas virker også "vimsete" defensivt. Ruser ofte opp i press helt alene, og setter seg derfor lett ut av spill.
Hva bør gjøres med midtbanen[?]

Budda

Re: Presshøyde!
« Svar #1 på: Oktober 29, 2006, 01:57:59 »
Ta det med ro!!! La oss bare få nyte seieren i dag. Vi har tatt 3 poeng på en dårlig dag. Finner ikke noe negativt i det.
Endre

HåvardK

Re: Presshøyde!
« Svar #2 på: Oktober 29, 2006, 02:35:04 »
Selvsagt har peacock et poeng her. Vi ble utspilt av Southend - altså SOUTHEND - i andre omgang, først og fremst grunnet ekstremt lav presshøyde. At vi ikke hadde noe som helst som lignet på en offensiv plan for spillet, hjalp selvsagt heller ikke. Wise har utrolig mye å ta fatt i. Samtidig var det stort sett det samme laget som utspilte Wolves for en drøy måned siden, så et visst potensiale finnes utvilsomt. Og det må hentes frem hvis vi skal berge plassen i CCC i år.

Budda

Re: Presshøyde!
« Svar #3 på: Oktober 29, 2006, 02:50:58 »
Det er greit nok det, men man burde nyte de positive øyeblikkene man har og ikke hele tiden tenke negativt . Mye som kunne ha vært bedre i dag, men når alt kommer til alt så fikk vant vi 2 - 0. Jeg skal i allefall nyte den følelsen og ikke tenke negativt. Syte kan man gjøre når man taper...
Endre

Boxman

Re: Presshøyde!
« Svar #4 på: Oktober 29, 2006, 02:16:36 »
quote:
Originally posted by peacock

Forsøkte meg med et innlegg under match-topic, men liten respons. Prøver derfor igjen, da dette ER VIKTIG!
Det som bekymrer meg mest er presshøyden. Hvorfor klarer vi ikke å stå opp med midtbanen? Vi rygger omtrent i hele 2. omgang, og Southend herjer med oss. Kun Stack og forsvaret reddet 3 poeng. Er det balansen på midtbanen som er feil? Jeg mener at Moore og Johnson virker helt uskolerte i hvordan den defensive jobben på kant i 4:4:2 skal gjøres. De blir liggende for bredt, og gir liten støtte til Derry og Douglas. Douglas virker også "vimsete" defensivt. Ruser ofte opp i press helt alene, og setter seg derfor lett ut av spill.
Hva bør gjøres med midtbanen[?]



Spot on! Og jeg er bekymret over at ikke Wise så, og forsøkte å gjøre noe med det. Det var jo så ufattelig lett å se, at det skulle være enkelt for enhver med litt fotball i hodet, å få gjort noe med det.
Får håpe at Wise ser det på videoen, og får rettet det opp til nste kamp.
Det positive var at vi fikk byttet ut teflon-keeperen vi har hatt i mål, og endelig fikk plassert Lewis på den trøblete venstrebacken.


Proud to be Leeds!
« Siste redigering: Oktober 29, 2006, 02:18:21 av Boxman »
Proud to be Leeds!

Andy

Re: Presshøyde!
« Svar #5 på: Oktober 29, 2006, 02:32:28 »
Wise fikk rettet på venstre sida i dag og keeper så klart. Det er jo en god start. Gi mannen såpass kreditt.
 

h.b

  • Gjest
Re: Presshøyde!
« Svar #6 på: Oktober 29, 2006, 02:35:42 »
Positivitet folkens. Når jeg er positiv så skylder dere Leeds å være positive



Andy

Re: Presshøyde!
« Svar #7 på: Oktober 29, 2006, 02:52:53 »
Du er sjelden positiv så dette må være bra.
 

raggen

Re: Presshøyde!
« Svar #8 på: Oktober 29, 2006, 03:08:52 »
synes i tileeg forsvaret var dårlig til å støte tidlig opp i ballfører..  southend kom til alfor mange gode sjanser

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Oggy

Re: Presshøyde!
« Svar #9 på: Oktober 29, 2006, 03:27:34 »
Nå skal du se at hb`en havner på en sånn
10 på topp-liste over positive mennesker her
på forumet
[:D][:D][:D]

quote:
Originally posted by Andy

Du er sjelden positiv så dette må være bra.

Oggy

B-m

Re: Presshøyde!
« Svar #10 på: Oktober 29, 2006, 03:31:35 »
må si jeg er imponert over hb, ja.

u go girlfriend!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

R - R

Re: Presshøyde!
« Svar #11 på: Oktober 29, 2006, 05:47:57 »
quote:
Originally posted by Boxman

quote:
Originally posted by peacock

Forsøkte meg med et innlegg under match-topic, men liten respons. Prøver derfor igjen, da dette ER VIKTIG!
Det som bekymrer meg mest er presshøyden. Hvorfor klarer vi ikke å stå opp med midtbanen? Vi rygger omtrent i hele 2. omgang, og Southend herjer med oss. Kun Stack og forsvaret reddet 3 poeng. Er det balansen på midtbanen som er feil? Jeg mener at Moore og Johnson virker helt uskolerte i hvordan den defensive jobben på kant i 4:4:2 skal gjøres. De blir liggende for bredt, og gir liten støtte til Derry og Douglas. Douglas virker også "vimsete" defensivt. Ruser ofte opp i press helt alene, og setter seg derfor lett ut av spill.
Hva bør gjøres med midtbanen[?]



Spot on! Og jeg er bekymret over at ikke Wise så, og forsøkte å gjøre noe med det. Det var jo så ufattelig lett å se, at det skulle være enkelt for enhver med litt fotball i hodet, å få gjort noe med det.
Får håpe at Wise ser det på videoen, og får rettet det opp til nste kamp.
Det positive var at vi fikk byttet ut teflon-keeperen vi har hatt i mål, og endelig fikk plassert Lewis på den trøblete venstrebacken.


Proud to be Leeds!



Trur nok Wise saag det sjolv. I forsteomgang var ikkje problemet saa akutt. Daa var det for det meste Gus som var paa sidelinja. I lopet av andreomgang, naar Southend pressa paa, saa sto Dennis meir eller mindre heile tida paa sidelinja og kommanderte spelarane. Men sjolv om Wise vil ein ting, saa er ikkje det nodvendigvis at spelarane lev opp til ordrane. Kan hende Leeds var redde for aa miste dei tre poenga, og la seg litt bakpaa. Uansett, Wise har nok lagt merke til dette, og provde aa ta tak. Kanskje neste gang?

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

h.b

  • Gjest
Re: Presshøyde!
« Svar #12 på: Oktober 29, 2006, 16:42:58 »
Wise vet at han må ut og hente inn 1 midtbanespiller. Han kan muligens prøve seg på å signe han fra Middlesborough permanent. Grunnen til av vi blir overkjørt på midten er enkel nok den. Vi har ikke kvalitet i den delen av laget på dags dato. Er usikker på Nichols, men i og med at han er blitt kaptein og Derry visekaptein, så tyder det nok på at Wise mener at Derry og Nichols holder stand. Men frem til at Nichols kommer tilbake så må vi greie oss med det vi har og heller låne inn en spiller.
Kanskje greit nok det og vente til sommeren med å handle inn spillere. Er jo dumt å kjøpe inn spillere som ikke holder mål i Premier League. For finalen i play off er jo i Mai.Men vi skal jo rett opp.



Henning

Re: Presshøyde!
« Svar #13 på: Oktober 29, 2006, 19:30:25 »
Synast det er lurt å ha lavt press av Leeds, i allefall i perioder. Ut i frå dei siste kampane, har ein fått tydleg inntrykk av at Leeds er dårlege å presse i lag. Såg og dette i går. Derfor meinar eg det er smart å dette litt tilbake og prøve å snøre ihop sekken. Dette ser ein også av absolutt alle topplag rundt om kring. (Utan samanlikning forøvrig).

Ser sjølvsagt bekymringane med dette. Mot eit betre lag hadde vi sannsynslegvis blitt straffa, og eg hadde hjertet langt opp i halsen til tider. Men når eg tenker etter, kom ikkje Southend til veldig mange sjansar. (Viss ein ser vekk ifrå ein relativ liten periode med corner-orgie og gode redningar frå Stack.)

Men vi holdt ut desse periodane, og det er nettopp denne typen spel forsvaret vårt likar (rettelse:meistrar). Særleg Butler rydda jo opp i stor stil. Det kan vere farlegare å skulle forsvare seg frå 20 meter og inn, men trur blant anna Butler synast det er enklare enn å skulle forsvare seg frå 60 meter og inn.

Konklusjon: Wise må jobbe mykje med det å presse ilag. Sånn at ein kan variere presshøgde, og likevel ha brukbar kontroll.
Good luck against Preston!

Henning.

R - R

Re: Presshøyde!
« Svar #14 på: Oktober 29, 2006, 19:37:33 »
quote:
Originally posted by Henning

Synast det er lurt å ha lavt press av Leeds, i allefall i perioder. Ut i frå dei siste kampane, har ein fått tydleg inntrykk av at Leeds er dårlege å presse i lag. Såg og dette i går. Derfor meinar eg det er smart å dette litt tilbake og prøve å snøre ihop sekken. Dette ser ein også av absolutt alle topplag rundt om kring. (Utan samanlikning forøvrig).

Ser sjølvsagt bekymringane med dette. Mot eit betre lag hadde vi sannsynslegvis blitt straffa, og eg hadde hjertet langt opp i halsen til tider. Men når eg tenker etter, kom ikkje Southend til veldig mange sjansar. (Viss ein ser vekk ifrå ein relativ liten periode med corner-orgie og gode redningar frå Stack.)

Men vi holdt ut desse periodane, og det er nettopp denne typen spel forsvaret vårt likar (rettelse:meistrar). Særleg Butler rydda jo opp i stor stil. Det kan vere farlegare å skulle forsvare seg frå 20 meter og inn, men trur blant anna Butler synast det er enklare enn å skulle forsvare seg frå 60 meter og inn.

Konklusjon: Wise må jobbe mykje med det å presse ilag. Sånn at ein kan variere presshøgde, og likevel ha brukbar kontroll.
Good luck against Preston!

Henning.



Er og einig at laagt press kan vere nyttig, men ikkje eit press som startar paa 16-meteren! I gaar var Leeds altfor baktunge. Likte det at naar Leeds fekk ballen, saa var d ein del som gutsa paa framover og ville kontre. Vil gjerne sjaa meir av det. Men vi maa ikkje falle for langt bak! Er og einig i at Southend ikkje hadde saa mange sjansar. Det var ein 5-minutters periode der det berre var cornerar, og dei hadde nokre farlege avslutningar som Stack ordna opp i. Men, eit betre lag vil straffe oss om vi ikkje pressar hogare opp. Eastwood er ein god spiss. I gaar traff ikkje han, men neste gang vil han gjere det. Ka med ein spelar som Earnshaw? Han kjem til aa putte om vi let motstandarane faa kome saa naert inn paa maal.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Ferre

Re: Presshøyde!
« Svar #15 på: Oktober 29, 2006, 19:43:45 »
Enig med deg Rune, lavt press kan fungere men vi må ikke bli ALT for baktunge. Så ikke kampen i går, men ut i fra rapporte ble vi liggende veldig lavt på banen. Det gjelder å finne en mellom ting, og de rette avstandene mellom lagdelene. Tror Wise må ordne opp i det før Preston kampen, vi kan fort bli straffet av spillere som Nugent.

-WE'LL BE BACK-

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Presshøyde!
« Svar #16 på: Oktober 29, 2006, 20:35:01 »
Håper at pengene vi får fra Chelski brukes til å kjøpe et par midtbane terriere.
Allt for sent opp i ballfører+ at kelly rygger og rygger ....
De får jo spille powerplay utenfor 16 meteren , vi blir straffet hvis vi møter et mere giftig lag enn Southend.
Anyway. Kooooser meg med 3 poeng idag og håper at vi kan stå frem som krigere mot Preston

GLORY GLORY LEEDS UNITED
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Henning

Re: Presshøyde!
« Svar #17 på: Oktober 29, 2006, 20:35:57 »
Blei nok kanskje litt for baktunge til tider i går ja. Men poenget mitt er at om vi ikkje meistrer det å presse ilag, kan det vere hensiktsmessig å danne ein mur der bak. Men bør sjølvsagt ikkje rygge for langt inn.

Uansett trur og håpar eg at dette blir jobba med, sånn at vi i framtida kan presse med bravur, både når det gjeld høgt press og når det gjeld lavt press.

Henning.

Klausen

Re: Presshøyde!
« Svar #18 på: Oktober 30, 2006, 18:40:50 »
Grunnen til at vi blir baktunge i andreomgangen, og at midtbanen ikke er samlet i presset, er så enkelt som at vi er for dårlig trent!

Men når det er sagt, skal guttene ha for innsatsen i andre omgang! Selv om de ble slitne, viste de guts likevel...i motsetning til tidligere kamper denne sesongen, da de bare ga opp når de ble anpusten!

ragnar

Re: Presshøyde!
« Svar #19 på: Oktober 30, 2006, 20:30:45 »
Wise kritiserer jo dog grunntreningen fra pre-ses. Dog kanskje noe indirekte.

Er sikker på at dette er ting Wise tar tak i. Kondis er det enkleste en kan trene på. Så skal en nok etterhvert se at Leeds akter å holde en hel kamp med kjemping.

Midtbanen: kan tenke meg at Moore/Johnson er offensive i stilen. Hvor mye de hjelper med tilbake er jo avgjørende for om midtbanen vinnes eller ei. Er ganske vanskeligt for de to sentrale å presse for 4. Så om Wise klarer å få hele laget til å oppføre seg som en enhet, vil jo ikke midtbanen tapes hele tiden. Det må kanskje hentes inn en sentral midtbanespiller med kreativitet, noe ala Poyet. Kanskje Rose kan løse probleme våre der på sikt?

*Champions of CCC 06/07*
« Siste redigering: Oktober 30, 2006, 20:34:49 av ragnar »
*In El Loco we trust!*

Papi

Re: Presshøyde!
« Svar #20 på: Oktober 30, 2006, 20:50:21 »
Kunne ikkje vore meir einig med deg Klausen. Nå vil eg strekke den så langt og påstå at heile laget er dårlig trent. Når ein er komme så langt ut i sesongen burde ein kunne springe ein heil kamp, og stå distansen ut. Minner litt om RBK når Høgmo tok over. Da holdt RBK kun ein og halv kamp, før "slipsa" byrja om komme på dei forskjellige spelarane.

Positive er som ragnar seier: Kondis er det enklaste og trena opp!

Så her aner eg forbetringer alt i neste kamp!





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

peacock

Re: Presshøyde!
« Svar #21 på: Oktober 30, 2006, 20:53:33 »
Selvsagt spiller kondisen også en rolle. Men, holder fast på at taktisk skolering også er for dårlig. Douglas, for eksempel, sløser med krefter ved å ruse inn i press alene, ofte for høyt på banen.
Ja, Leeds SKAL presse høyt, det ER Leeds. Men vi må presse sammen!

ragnar

Re: Presshøyde!
« Svar #22 på: Oktober 30, 2006, 20:56:37 »
Hva var det gamle Eggen maste om?

Var det ikke nettopp samhandling han drev å terpet på i RBK. Men samhandling kommer jo som regel når en har kontinuitet i spillerstallen og en over middels skolert manager. ;-)

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Erik_

Re: Presshøyde!
« Svar #23 på: Oktober 30, 2006, 20:59:55 »
Spillerne gikk jo ut like før sesongen og nevnte at denne pre-season var den hardeste de noen gang har vært med på. Kanskje passet den bedre for "seige spurtere" enn fotballspillere.

Men det er jo underlig at spillerne skal være i så dårlig form, når de før sesongen "klagde" på at treningen var det tyngste de har vært med på. Jeg vil tro at treningen under sesongen, har vært noe slappere... og at kanskje kulturen med røyking og flere pints om helgene, er endret litt på. Det er jo lov å håpe, selv om det er de britiske øyer vi snakker om.

Neste mål må vel bli å holde presset nogenlunde til det, tja, 65. min. [:)]
« Siste redigering: Oktober 30, 2006, 21:01:15 av Enrique »

Papi

Re: Presshøyde!
« Svar #24 på: Oktober 30, 2006, 21:01:39 »
Joda, sant det peacock.

Douglas er vel spilleren med den beste kondisen på midtbana pr i dag. Han sløser ein del krefter med og presse høgt når Derry, Moore ikkje har muligheit til å fylle på i presset grunna manglande løpskraft, som kommer av for dårlig kondisjon.

Leeds sin midtbana pr i dag mangler som tidlegare nevnt kondisjon, og da vert me utspilt når 1 av 4 orker og presse, mens resten blir hengene etter. Dette ser ein tydligare og tydligare dess lenger ut i kampen ein kjem.





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
« Siste redigering: Oktober 30, 2006, 21:02:50 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Karl Hot Shot

Re: Presshøyde!
« Svar #25 på: Oktober 30, 2006, 21:59:30 »
Peacock har definitivt et poeng. Wise/Poyet tok over på onsdag, lørdag var det kamp. Det er formildende i forhold til det altfor lave presset i andreomgang. det er nok vanskelig å prate fornuft til noen av dagens Leeds United-spillere. De virker ikke altfor smarte, for å si det sånn. Samtidig er vel Shaun Derry en av våre mer intelligente spillere og det var rart at også han falt helt ned i kjelleren i andre.

På lørdag var det to mål og null baklengs som var beholdningen. Typisk akkurat-ansatt-ny-manager-effekt. Vi fikk jo det samme med John Carver i Birmingham-kampen. Det blir spennende i de to neste kampene som skal utkjempes på bortebane. Preston North End gikk på en smell borte mot Burnley på fredag og ønsker garantert å reise kjerringa hjemme mot Leeds United i morgen kveld. Barnsley kan også bli tøft.
 

ragnar

Re: Presshøyde!
« Svar #26 på: Oktober 31, 2006, 21:37:20 »
I dagens kamp må lagdelene henge sammen og presse som en enhet ellers tror jeg Leeds får det tøft mot Preston. Samtidig må spesielt midtbanen skoleres taktisk på hvordan presse som en enhet. Dette tar tid å lære, men når de trener så mye som de gjør så bør det sige inn relativt greit.

Men som jeg har nevnt før. Om ikke vingene klarer å være med på å presse sammen med den sentrale midtbanen, så blir det vanskeligt for de som spiller sentralt. Da må de være overalt og resultatet blir at de går fort tom.

Samhandling er stikkordet. [}:)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*