Status Leeds United

Started by Kato, November 01, 2006, 15:57:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Må vel innrømme at jeg ikke har vært den gladeste over å se Wise inn porten. Men nå er han her. Og 100 dager er det minste en manager trenger før vi kan starte noe hylekor.

Sitter med følgende følelse:

1. Det er veldig mange som er i himmelen når vi vinner en kamp. Da regnes det poeng til Play-off og så videre. Forsåvidt ikke noe galt i det. Mange av de samme rykker ned når vi så taper neste kamp.
Synes det blir mye værhane.

2. Vi har snart prestert ekstremt svakt i ett år. Det er ikke tilfeldig. Det må nok mer enn bare et nytt fjes i sjefsstolen for å endre på det. Endring av treningsmetoder, rehabiliteringsprogram, spillere, støtteapparat og spillestil er noen viktig faktorer (Sett utenfra).

3. Målsetttinga bør være å berge plassen. Verken mer eller mindre. Vi er ikke bedre enn det for øyeblikket, og har ikke vært det på lange tider.

4. Wise, nå må du få hentet inn Michael Gray på den førdømrade venstrebacken vi sliter med. Forøvrig håper jeg det blir hentet inn spillere på lang sikt. Liker ikke alle disse lånespillerne, kortsiktig tankegang. Blør de nok for klubben?

5. Vi må slutte å bruke Play-off-finalen som referanse. Jeg mener den var et kunstig høyt nivå vi egentlig aldri hadde inne. Resultatene var bedre enn prestasjonene på den tiden.

flynn

Hør hør, er enig i alt du sier kato. Med mindre det er eneste utvei for å unngå nedrykk håper jeg vi slutter å låne spillere nesten ukritisk. Vi må bygge opp et lag med tanke på de neste sesongene, ikke de neste ukene. Sats gjerne på enkelte av de yngre som tross alt er i klubben, og hent inn yngre spillere som kan mikses med den stammen vi tross alt har i laget.
Jeg håper Wise får fred til å jobbe langsiktig, og at ikke presset etter å vinne neste kamp blir så stort at han må fortsette tradisjonen med å pisse i buksa for å holde seg varm.

flynn

berlin

yes, vanskelig å være uenig med kato på punktene han lister opp, og jeg er det heller ikke.  For pkt 4 må det ikke nødvenigvis være M.Gray som hentes inn, selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot det.

For pkt 1 fikk jeg lyst til å komme med følgende ytring:
Jeg en av flere som liksom er i "himmelen" etter en litt heldig seier mot Southend. Men det rimer ikke med 33 års Leeds-tilhørighet. Vet ikke om det er slik med de andre optimistene her på forumet, men jeg velger å være naiv/optimist/positiv i stedet for realist eller pessimist( litt negativt ladet uttrykk), fordi jeg er slik som mennsketype antagelig. Altså, med de derre 33 åra på baken, har jeg etterhvert lært å takle nedturer (d.v.s enkelttap eller perioder ( måneder eller år ). Situasjonen nå beskrives av Hunter m.fl. som den værste i historien ( vel, i hvertfall siden 1961/62 ). Så jeg burde vært pessimist eller realist før Preston-kampen. Både pessimisten og realisten ville regnet med tap for Preston. Men ingen av oss her på forumet har helt gitt opp på forhånd, slik det også er for spillerne, så dermed så gir jeg uttrykk for det lille håpet.
Noen som kjenner seg igjen, eller er jeg litt rar.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Per-Stian

Så sant, så sant, Kato. Vi va "high-flying" ette Southend-kampen. Mykje av dette va, for min del iallfall, at Wise vann sin første kamp som sjef. Eg hadde ærleg talt ikkje forventa noko anna enn maksimal innsats mot Preston, men vart skuffa. Vi treng å revitalisere d meste. På trenarsida har jo dette blitt endra dramatisk, no manglar vi forhåpentlegvis berre nokre klassespelarar me "pace" (helsing Pete Lorimer) og som kan halde på ballen i meir enn 4 sekund!

Gler meg stort t transfer-vindauget opnar att i januar. Trur Wise og Poyet har såpass appell at dei klarar å hente nokre go'bitar t oss svoltne supportarar[:D]

Papi

Enig kato, men nå er vi i tidlig november månad, og einaste alternativ til og styrke troppen idag er ved lån, tviler på forbundet lar oss kjøpe nye spillere bare fordi laget er rævva!

Men i januar må det kjøpast, ikkje lånast....

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

B-m

Enig her ja.

Det er ingen andre lag i The championship som PRESTERER så dårlig som vi gjør, og jeg ser faktisk ikke noe som helst lys i tunnelen, med det første. Mot Southend var vi meget heldige!
Jeg har begynt å tenke litt på Blackie, og oppbyggingen av et lag. Vi ble rett og slett for utålmodige! Det var faktisk galt å begynne prate om at Premier League var et must denne sesongen, helt galt! Det tar mer enn 3 år å bygge et lag som skal rykke opp til Premier league, det ser vi nå.
Jeg personlig frykter det verste, og blir skremt av folk som prater om play off. Trust me - det blir ikke play off. Vedder på at palace ikke tapte hver eneste kamp med 3-5 mål den høst-sesongen de lå  på bunnen(og gikk opp via play off til våren).
Problemet med i år er at vi ble for resultats-orienterte, vi MÃ... vinne!! Og da kan man fort få feil fokus(ikke fokusere på prestasjoner).
Vi hadde en meget uheldig start der vi tapte flere kamper ufortjent, og all selvtillit ble knust. Den første dårlige perioden til Blackwell, og det resulterte i sparken. Og alle ser hva som har skjedd etter dette.

Folk klaga på at vi spilte 4-5-1 ifjor - Blackie gikk om, gikk til helvete og laget kan IKKE spille 4-4-2

Folk klagde på at Blackwell ikke fikk det beste ut av laget - Tror Blackie fikk det aller beste ut av laget, men at vi overvurderer spillerne(noe hb er ofte inne på).

Hvorfor spiller han ikke med Healy, vår beste spiller!!? - Det skjønner vi nå, faen for en jævla pish gutte-spiller. Få inn en spiss med fart istedenfor Healy. Cresswell er btw 60 % fit

Synes det er bra at vi har ansatt en manager! Håper Wise klarer skjønne at det er nedrykk vi må kjempe mot ASAP. Ellers kan det fort gå galt.
1) Få inn en god forsvarspiller, Andy Todd eller Sodje duger! En venstreback som kato er inne på! Michael Gray JA TAKK!
2) Lån inn en spiss fra premier league som har farten som sitt farligste våpen. Vi må ha fart!!
3) Lån inn en knalltøff midtbanespiller fra Premier league som er vant med å spille 4-4-2, og som  er litt mer offensiv enn Derry.

EVENTUELT GÃ... OM TIL 4-5-1
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ferre

Du har mange gode poeng B-m. Får Wise laget til å prestere så kommer resultatene etter hvert. Det må da være mulig å få lånt inn Aliadiere fra Arsenal? En spiss med hurtighet, akkurat det vi trenger.

Tror vi er litt utålmodige, vi trenger lenger tid til å bygge opp et lag god nok for opprykk og PL. Målet denne sesongen blir helt klart å holde oss i CCC. Så får Wise begynne å hente spillere til sommeren, å bygge sitt eget lag. Kanskje neste sesong eller sesongen etter der kan vi snakke om opprykk.

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Tror så absolutt at Wise kan skape et lag av Leeds. Gutta hadde ikke respekt for Blackwell mot slutten, da nytter lite, samme hvor god en plan han kanskje hadde.

Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

B-m

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Tror så absolutt at Wise kan skape et lag av Leeds. Gutta hadde ikke respekt for Blackwell mot slutten, da nytter lite, samme hvor god en plan han kanskje hadde.

Hvis det er tilfelle at spillerne mistet respekten for Blackwell, er det greit at han gikk. Men hvor har du dette ifra?

Tror heller at Blackwell og spillerne hadde mistet respekten for Bates. Må huske på at vi var et lag som ga 110% og hadde CCC tighteste forsvar! Noe ille må ha skjedd i klubben etter wolves-kampen, og jeg mistenker Bates for å være skurken her.
Husk på at Lorimer og alle de i klubben er nikkedukker for Bates nå, samme gjaldt Carver..se hvordan det gikk med han. Bates er ikke nådig.

Står 100% bak wise og poyet og de har en tøff jobb fremfor seg.
Men de må få penger til spillerkjøp om denne klubben skal overleve!

Sheridan

Kanongod post, Kato!!!!

SirOlsen

NEI, FORVENTER SEIER HVER ENESTE KAMP NÃ... Wise, ellers kan du bare pakke sakene!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Einar

Ha-ha Øisten, han har da ikke rukket å få med seg noen saker enda, om du da ikke tenker på gratissåpa på hotellrommet?

SirOlsen

quote:
Originally posted by Einar

Ha-ha Øisten, han har da ikke rukket å få med seg noen saker enda, om du da ikke tenker på gratissåpa på hotellrommet?

Hehe, var ikke ment som å være den mest seriøse kommentaren jeg har skrevet her inne da [;)].. den var full av ironi.. selvfølgelig må Wise få rekke å bli kjent med laget, spillerne, apparatet rundt osv osv... det kommer seg nok skal dere se [:)] alt som kreves er nok bare bittelitt is i magen og tålmodighet.. og er det en mann jeg tror kan piske frykt for jobben til spillerne, så må det vel være Wise.. har ikke troen på at det er så mye slinger i valsen der...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Einar

Du kan ta det med stor ro, den ble ikke tatt seriøst heller [:D].

SirOlsen

Hehe [;)] jeg hadde vel kanskje blitt en smule overrasket om noen tok den seriøst og, ja [;)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Jon R

quote:
... det kommer seg nok skal dere se [:)] alt som kreves er nok bare bittelitt is i magen og tålmodighet..

Gjør du narr av størrelsen på mannen, Øisten? [:)]

Jon R.
Jon R.

Lids

Thomas

Lids

Thomas

Lids

Thomas

Jon R

Hva driver du på med for noe rart da, Thomas? [8)]

Jon R.
Jon R.

Einar

Han tester 120 sek.-under-off-topic-tråden..

Lids

bare tester litt. [:)]

Thomas
Thomas

B-m

test

Vant jeg?

Asbjørn

quote:
Originally posted by B-m

test

Vant jeg?

Neeei, du ble nok veiet & funnet for lett...

Må få deg litt mer kjøtt på beina, vettø...

It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Ehm, tør jeg spørre hvor "Status Leeds United" kom inn i bildet i de ovenstående poster? [:D]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-