Skrevet av Emne: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21  (Lest 645547 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1440 på: Mars 20, 2018, 11:56:26 »
Spiller nå mot Ipswich og leder 3-2 etter 75 minutter. Skjønner hvorfor dette laget har begynt å få resultater. Jeg har sett mange reservelagskamper over årene og denne gjengen ser spennende ut... Nivået er sikkert variabelt, men jeg har sett betydelig svakere nivå hos oss og motstandere andre sesonger på reservelaget.

Laget spiller med en tydelig stuktur, og noe voksen fotball i seg. Tempoet har ikke juniorpreg over seg, Oriol Rey skjønner du kommer fra La Masia. Mottakene er retningsbestemte, han er orientert og han bruker få touch på å flytte ballen. Spennende spiller, men selvsagt vanskelig å vise seg verdi en plass på den solide sentralemidtbanen vår ;-) ikke noe murbrekker akkurat, men ballspiller...

Dette Ipswich laget har noen spillere som har fått flere minutter i Championship og har i følge Frode Lia for første gang på mange år en spennende ungdomsavdeling.

Om ikke annet så er u23 laget vårt på et helt annet nivå enn for 1-2 år siden...
Litt skryt til Orta altså?

u23 laget har blitt veldig bra etter at det har satt seg litt med alle de nye spillerne. Håper at den gjengen der og u18 klarer å ta steget.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ja, nå er ikke jeg en som skal ha ut Orta. Lurer litt på alle vet om han som ikke jeg har fått med meg på at han er helt verdiløs i jobben sin. Men at han ikke har lykkes nok til at vi skulle kunne ha den sesongen som vi hadde sett for oss er det ingen tvil om. Det ser ut som rekrutteringen til u23 laget har vært bra. Dalby ser du har spilte senior fotball før. Jack Clarke som er lokal, får sin debut i løpet av sesongen. Rey, med han høyrebacken og Diaz har begge sett lovende ut. Legger merge til at han spissen fra Bulgaria stortsett spiller u18 kamper og scorer, slik at det satses på etterveksten.
Betimelig spørsmål. Jeg innrømmer glatt at jeg var skeptisk til Orta før laget hadde sparket en ball, basert på hva jeg hadde lest om jobben han gjorde i boro. Fordommer der altså. Når sesongen til de grader gikk i dass ble det enkleste å hekte problemene på Ortaknaggen. Dette til tross for at jeg ikke har den ringeste anelse om hva hans filosofi er og hvordan ham utfører jobben i det daglige. Tipper vi er fler i samme båten.

Evig eies kun et dårlig rykte.  ::)


Tilbake til topic: Svært gledelig å følge utviklingen til u-23!  :)

Har det ikke blitt skrevet og fortalt at Orta ikke henter spillere inn til a-laget. Headcoach kommer med ønsker. Orta & co finner potensielle kandidater, Headcoach & co velger og godkjenner, før Orta formaliserer og sørger for at overgangen går igjennom. Til u18 og u23 er det Orta & co som signerer spillerne.

Hvis det er sånn, så sliter jeg med å se all den krittikken og halshoggingen vi ser av Orta.

kongsmo

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1441 på: Mars 20, 2018, 12:31:44 »
Hvis jeg skal tippe, så kan jeg se for meg at coachen kommer med posisjoner laget må styrkes, så finner orta alternativer.

Kan jo være noen tilfeller coachen kommer med navn, men tror ikke det er hovedregelen i dette systemet

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Eriksen55

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1442 på: Mars 20, 2018, 12:45:47 »
Hvis jeg skal tippe, så kan jeg se for meg at coachen kommer med posisjoner laget må styrkes, så finner orta alternativer.

Kan jo være noen tilfeller coachen kommer med navn, men tror ikke det er hovedregelen i dette systemet

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Det jeg mener. Men TC og PH godkjenner og har siste ordet på de spillerne som ble og vil bli hentet.

baste

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1443 på: Mars 21, 2018, 00:51:05 »
Spennende med U23 gutta..vi treng å ta noen unge, sultne talenter opp i A stallen


His form in January prompted us to ask if he could solve the club's first team problems in midfield, but Rey is still waiting for an opportunity.

The 20-year-old has done enough in his recent performances to show that he warrants another look, considering the poor displays from first team midfielders.

Leeds have won just one first team game this season, while the under-23s are unbeaten in six and have won three in a row

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1444 på: Mars 21, 2018, 15:59:43 »
Yep

Leeds United: Coach Carlos Corberan’s youngsters ‘finding their identity’

Phil Hay
Published: 06:00 Wednesday 21 March 2018
 Leeds United Under-23s coach Carlos Corberan.
Leeds United Under-23s coach Carlos Corberan.
Andrea Radrizzani and Ian Harte did not take long to patch up their differences over Leeds United’s development squad and, little by little, Harte’s criticism of it has been forgotten.


Monday night, away at Ipswich Town, brought a third straight win for the club’s Under-23s and another indication that the plan at that level is gradually gaining traction.

 Leeds United Academy product, Tom Pearce, has broken into the first team.
Leeds United Academy product, Tom Pearce, has broken into the first team.
Harte, the former Leeds left-back who played his way through their academy in the 1990s, accused the same academy of “losing its identity” after watching a 2-2 draw with Birmingham City in February during which, he said, “all I could hear was Spanish being spoken by players and manager.” He was not alone in questioning the changes to United’s Under-23s and, at the time, coach Carlos Corberan was sitting on a run of six wins from 21 games.

The meeting with Birmingham, however, marked the start of a sequence of six matches without defeat.

Nottingham Forest were routed 5-1 a week later and the past three fixtures against Sheffield Wednesday, Hull City and Ipswich have returned nine points. Players like Bryce Hosannah and Madger Gomes, formerly of Crystal Palace and Liverpool respectively, have recovered from injury, and Leeds are beginning to blood the British contingent who came to Elland Road in January.

Sam Dalby, the 18-year-old striker signed for a six-figure fee from Leyton Orient, scored twice on Monday with a physical performance which dominated Ipswich’s defence. Midfielder Jordan Stevens, who arrived from Forest Green Rovers, made his debut in the second half. Corberan’s line-up was a blend of domestic and foreign footballers, which is what Leeds aim for in the longer term.

Young Leeds United goalkeeper, Bailey Peacock-Farrell. PIC: Jonathan Gawthorpe

At the end of last season the core of the development squad at Thorp Arch had dropped to around 11 players. Radrizzani called 2017-18 “year zero”: a season in which Leeds needed bodies on board to properly lay the ground for subsequent team building. Many of those recruits came from abroad, at a cost which Leeds could afford. “But our priority in the future is to be very strong locally,” Radrizzani told the YEP.

In the past month certain Under-23s have crossed into Paul Heckingbottom’s senior squad. Bailey Peacock-Farrell established himself in goal and Tom Pearce, at the age of 19, made his debut at left-back against Sheffield Wednesday on Saturday. Pearce’s promotion prevented Corberan from using him against Ipswich and the Spaniard has rarely had a full complement of players to work with. Finland Under-21 centre-back Aapo Halme spent two months injured after his move from HJK Helsinki in January.

“The performance of the team now is great,” Corberan said after Monday’s victory. “We’re six games unbeaten and the players are showing they’re ready to win games and ready to be competitive.

“One very positive thing is that we believe a lot in us. We’re in the right way to finish the competition. The first part of the league wasn’t strong enough but the reaction of the team was great. We’re happy too because we’re helping the first team.”

From a slow, standing start, Leeds are two points off second place in the northern Professional Development League, a division in which the top two join the leading two southern sides in the end-of-season play-offs.

“We’re going to try and win all the games we can because we know the play-offs are a possibility,” Corberan said.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1445 på: Mars 21, 2018, 19:58:38 »
Spennende med U23 gutta..vi treng å ta noen unge, sultne talenter opp i A stallen


His form in January prompted us to ask if he could solve the club's first team problems in midfield, but Rey is still waiting for an opportunity.

The 20-year-old has done enough in his recent performances to show that he warrants another look, considering the poor displays from first team midfielders.

Leeds have won just one first team game this season, while the under-23s are unbeaten in six and have won three in a row

Den som har skrevet dette, kan ikke ha korrekturlest siste setning.  :D
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1446 på: Mars 23, 2018, 09:07:45 »
Vi har virkelig mange spennende unggutter nå- MÃ… de tas hånd om og utvikle seg videre.
Alder skal dog ikke være noe hindring ift A-lag ....hvis man er god nok!

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-academy-clarke-kamwa-13951537
 

Blank_File

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1447 på: Mars 23, 2018, 12:10:39 »
Det er bortimot komisk det her, hvordan vi supportere svinger. I kjølvannet av at Harte var ute og slang med leppa om kvaliteten på U23, så var det ikke akkurat mange som snakket opp dette laget. Mens nå er plutselig dette laget alt håpet vi har.

Men de fikk tid til å spille seg inn. De fikk tid til å ha samme trener med en plan over tid. Nå ser det virkelig ut til at de lykkes. Mon tro om vi ikke skal prøve den medisinen på A-laget for første gang på ca en milliard år.

Sydhagen

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1448 på: Mars 23, 2018, 12:43:52 »
Det er bortimot komisk det her, hvordan vi supportere svinger. I kjølvannet av at Harte var ute og slang med leppa om kvaliteten på U23, så var det ikke akkurat mange som snakket opp dette laget. Mens nå er plutselig dette laget alt håpet vi har.

Men de fikk tid til å spille seg inn. De fikk tid til å ha samme trener med en plan over tid. Nå ser det virkelig ut til at de lykkes. Mon tro om vi ikke skal prøve den medisinen på A-laget for første gang på ca en milliard år.
Tror absolutt det burde prøves ja!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1449 på: Mars 23, 2018, 13:20:12 »
Neinei vi må ikke bygge klubb på plan, kontuinitet og tålmodighet.
Vi bør fortsette som vi har gjort de siste sesongene. All historie viser jo at å skifte ut stall og trenerstaben lønner seg hvis man vil opp.

DenHviteYeboah

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1450 på: Mars 23, 2018, 13:25:08 »
Neinei vi må ikke bygge klubb på plan, kontuinitet og tålmodighet.
Vi bør fortsette som vi har gjort de siste sesongene. All historie viser jo at å skifte ut stall og trenerstaben lønner seg hvis man vil opp.
Vi hadde ikke rykket opp om vi fortsatt hadde hatt McDermott som manager. Det er kvaliteten på stallen som betyr noe, men det er jo forbudt å si på dette forum fordi det er en enkel løsning...en quick fix ;)

Runar

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1451 på: Mars 23, 2018, 14:03:02 »
Neinei vi må ikke bygge klubb på plan, kontuinitet og tålmodighet.
Vi bør fortsette som vi har gjort de siste sesongene. All historie viser jo at å skifte ut stall og trenerstaben lønner seg hvis man vil opp.
Vi hadde ikke rykket opp om vi fortsatt hadde hatt McDermott som manager. Det er kvaliteten på stallen som betyr noe, men det er jo forbudt å si på dette forum fordi det er en enkel løsning...en quick fix ;)

Kanskje ikke, men det er jo nettopp det. Det må nesten være samspill mellom spillerstall og hovedtrener på kvalitet, holdninger, interresse og ferdigheter.

Det er jo f**k umulig når klubben kaster kortene hvert år og begynner på nytt. Det er vel ingen som sier at kvaliteten på stallen ikke betyr noe, det er vel helt åpenbart at den gjør. Hvert år så går det opp ett lag som har brent mer penger enn resten og noen år går det opp lag som har budsjett under middels. Alle år så er det et knippe lag som har brent mye penger og som ikke nådde opp. Noen av de proøver igjen til de klarer det, andre knekker sammen og må justere seg som Sheff Wed i år.

Leeds har kjøpt spillere for over 20 millioner pund denne sommeren, slik at vi på alle tidspunkt i år har økt satsningen betraktelig.. At disse pengene oi stor grad er generert via salg av Wood og comp for Taylor, endrer jo ikke noe... Sånn er det jo over alt, du bruker de pengene du har tjent på å handle/invistere nytt. Dessverre for oss har vi ikke fått full utelling for de kjøpene som har vært gjort, men vi kan sikkert selge Pontus og Saiz å få 20 nye millioner pund å handle spillere for til sommeren.
 

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1452 på: Mars 23, 2018, 14:42:31 »
«Vi hadde ikke rykket opp hvis vi fortsatt hadde hatt mcdermott som manager enda»


Annesj

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1453 på: Mars 23, 2018, 15:10:39 »
U23 leder 1-0 mot Cardiff etter nok en scoring av Sam Dalby. Moro å se et godt leedslag. Denne venstrekanten Jack Clarke er en spiller vi forhåpentligvis kommer til å høre mer om. Dribleglad, rask og direkte ving.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Annesj

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1454 på: Mars 23, 2018, 16:36:51 »
3-0 seier å 3 plass. Fenomenal jobb de gjør med våre unge om dagen. Måtte det fortsette. Ã… si ungdomssatsningen er feil blir motbevist til de grader om dagen. Kanskje vi også drar nytte av noen a disse på a nivå etterhvert. Fremtiden ser i det minste lys ut for mange a disse.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

baste

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1455 på: Mars 23, 2018, 16:56:37 »
3-0 seier å 3 plass. Fenomenal jobb de gjør med våre unge om dagen. Måtte det fortsette. Ã… si ungdomssatsningen er feil blir motbevist til de grader om dagen. Kanskje vi også drar nytte av noen a disse på a nivå etterhvert. Fremtiden ser i det minste lys ut for mange a disse.

+ 1

Syns de spiller utrolig bra angrepsfotball


Lover bra, og bør gi noen signaler til A stallen om å gire opp litt.

MOT

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1456 på: Mars 24, 2018, 16:25:23 »
Confirmed: Leeds plot major transformation for future success – senior figure raves over two men

Featured Image
Leeds United academy manager Adam Underwood has confirmed that the club are undergoing a major transformation at their youth level in order to guarantee success for the future.

The White have a proud history of bringing top young talents through their youth system at Thorpe Arch, the side’s training complex, and have seen a number of their graduates go on to perform both in the top flight and on the international stage.

However, Underwood has confirmed that there is a huge change of tactic after a disappointing campaign last season, and has raved over the money invested by owner Andrea Radrizzani, as well as the experience and knowledge that director of football Victor Orta has brought in to help turn the fortunes of the teams below the senior side around.

He told the Yorkshire Evening Post: “Andrea came in and wanted to make the academy a central part of the plan going forward. He invested and we’ve arrived in a very different place to where we were nine months ago.

“There were 18s getting pushed up which was decimating them. Any academy or club that wants to be in the Premier League has to cast its net further than its own doorstep.

“The strengths Victor brings are contacts and the knowledge of the European market. I can categorically say it’s the strongest recruitment set-up we’ve had in my time here.

“Our vision is to have players ready to transition all over the pitch. Wherever there’s a need in the first team, we’re able to meet it.”

Football Insider verdict

The academy setup at Leeds is part of the club’s proud tradition and to hear it is set to flourish once again is exciting news for everyone invested in the Whites. While Victor Orta might have been criticised for his work at a senior level, it seems as though he is also preparing the club for the future, so fans might want to wait a few years before pelting him with insults and demanding his exit. There had been fears over the club losing its identity through a number of foreign talents linking up, but it is a progressive move to bring Leeds in line with Premier League sides, developing young talents from near and far to move into the first team. Those complaints should dissipate pretty quickly if the starlets of the future help the club into the top flight, so again, patience is needed.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1457 på: April 09, 2018, 16:46:10 »
U-23 ligger under 2-0 mot Milwall.
Clarke, Struij, Pearce utelatt.
Kan virke som Clarke kanskje kan få en mulighet mot Preston i morgen.

Edmoundson kom inn I andre omgang. Tar nivået  uten noe problem.
Sterk som en bjønn og bra med kula.
Håper utviklinga fortsetter. Kan bli en god CC spiller ut av han.
Minner litt om Wood/Wickham
« Siste redigering: April 09, 2018, 16:48:08 av leedslife »

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1458 på: April 10, 2018, 09:08:47 »
9/4-18:

FULL TIME | Millwall 2-0 Leeds United

Mangler litt dette U23-laget!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1459 på: April 10, 2018, 09:49:57 »
9/4-18:

FULL TIME | Millwall 2-0 Leeds United

Mangler litt dette U23-laget!!!


Phil Hay

A trialist in Leeds' Under-23 line-up today - 18-year-old Fulham defender Dan Martin

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1460 på: April 10, 2018, 10:05:25 »
Spilte uten oconnor, strujik, pearce,stevens og clarke.
Vi var ok og hadde spillet, men klarte ikke å utnytte det.
Regner med de 5 over er med i kamptroppen mot preston

kalle_92

  • Gjest
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1461 på: April 10, 2018, 15:02:33 »
Spilte uten oconnor, strujik, pearce,stevens og clarke.
Vi var ok og hadde spillet, men klarte ikke å utnytte det.
Regner med de 5 over er med i kamptroppen mot preston
Var totalt 10 nye spillere i startelelveren slik jeg forstår det. Derfor ikke rart at det ble tap. Mange positive ting dog. Særlig Hosannah på høyrebacken, du verden for et flott rykk.

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1462 på: April 10, 2018, 15:56:12 »
enig. som en gazelle på linja der. alltid slik backtype jeg har drømt om.
Arsenal har jo fostra i bøtter og spann av de opp gjennom årene

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1463 på: April 10, 2018, 16:39:48 »
Tabellen for U23.....jevnt....

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1464 på: April 11, 2018, 17:39:25 »
Lufcyouth

Welcome to left back Dan Martin who has signed a 2 year deal with #lufc u23s joining from Fulham

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1465 på: April 13, 2018, 21:58:37 »
Hvem er manager for U-23 laget? De vant 2-1 i dag etter å ha ligget under. Spilte med 10 mann etter utligningen også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1466 på: April 13, 2018, 22:10:19 »
Lufcyouth

FT Leeds United u23s 2 Queens Park Rangers u23s 1. ⚽️⚽️⚽️

Clarke and Machuca, but they all played wel



Trener Carlos C
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1467 på: April 13, 2018, 22:11:25 »
Hvem er manager for U-23 laget? De vant 2-1 i dag etter å ha ligget under. Spilte med 10 mann etter utligningen også.

Spanjol, Corberan eller noe sånt?
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1468 på: April 13, 2018, 22:48:33 »
Lufcyouth

FT Leeds United u23s 2 Queens Park Rangers u23s 1. ⚽️⚽️⚽️

Clarke and Machuca, but they all played wel



Trener Carlos C

Rettelse på målskårere:

Urquart

FT: Leeds United 2 QPR 1. Two second half goals from Alex Machuca give ten man United all three points here at Elland Road. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-23
« Svar #1469 på: April 14, 2018, 15:29:22 »
Leeds United under-23 player ratings vs Queens Park Rangers: Miazek and Machuca shine
Carlos Corberan's side delivered a 2-1 win after going down to 10 men


ByBeren CrossDigital sports writer   13:32, 14 APR 2018
Sport

Alex Machuca in action for Leeds United's under-23s. (Image: @LUFC/Twitter)

Leeds United (4-4-2)
Kamil Miazek - eight
Kept the team in the match with several fabulous saves, some at full-stretch to deny goal-bound free-kicks and other reaction saves from close range. A huge presence between the sticks and vocally with his defence. Has the frame to be a senior success.

Hugo Diaz - six
Conspicuous by his absence from the first team at Aston Villa on Friday night, you have to think he would have been disappointed to find himself at Elland Road after his senior debut at Deepdale. Flew into a few heavy challenges early on and was in the book before half-time.

Romario Vieira - four
Sent off for two bookable offences. Seems to lack discipline. His immaturity and spiky demeanour stood out in a fiery Sheffield United encounter earlier this season and here his first yellow was needless as he dragged an opponent to the floor. Bad challenge for the second and then took his time leaving the field.

Oriol Rey - six
Far more natural in a deep-lying playmaker role across midfield than in the heart of defence, but plugged a gap for Carlos Corberan as a ball-playing centre-back. Caught out a few times in the air and with balls in behind the defence, but the team captain did not make too many errors. Threat from set-pieces as usual.

Dan Martin - five
Not an ideal game for the trialist from Fulham. Hooked in the 61st minute after having little impact as an attacking full-back. Had his hands full with Queens Park Rangers’ Chay Tilt on the wing.

Bryce Hosannah - seven
Perhaps did not cause the QPR defence as many problems as you would expect, freed from the shackles of his normal defensive duties when playing right-back. Had enough of the ball, but over-complicated his approach at times. When he did get his legs moving and his delivery right, he was a nuisance and nearly had an assist from a stretching Ryan Edmondson effort.

Jamie Shackleton - six
Kept things ticking over nicely in the middle of the park and proved a dependable link between defence and attack. Not afraid of putting a tackle in, but overwhelmed at times by the size and pace of the visiting midfielders.

Callum Nicell - six
Much like Shackleton. Diminutive in the middle of the park, but tidy on the ball. Arguably misplaced more passes than his midfield team-mate.

Jack Clarke - six
Nowhere near the incredibly high bar he has set himself this season. Was given the freedom to build up a head of steam and drive into space on a couple of occasions, but only delivered once from it by winning a dangerous free-kick. Many of his cut-ins from the left were snuffed out diligent defending. Looked frustrated by the end.

Alex Machuca - nine
Hard to point out much Machuca did apart from the goals, but that’s the most important thing on the pitch. Showed great composure with each finish under pressure, but his second, with the team down to 10 men, was technically superb. Curled in from the edge of the box.

Ryan Edmondson - six
Another who did not shine as you would have expected with the trees he has pulled up in the under-18s. In his first under-23 start it was the frequent offside flags wich defined his 90 minutes. Will learn to curve his runs as gains experience. Couple of sniffs of goal in the first half, but off target. Always a willing runner.

Substitutes
Josh Rey
Sam Dalby

Clarke Oduor (on for Martin 61min) - six
Filled in at left-back and looked steady if unspectacular. Dovetailed with Clarke better than Martin did.

Jordan Stevens (on for Nicell 62min) - seven
Brought more energy and drive to the centre of midfield and one pass in particular, which cut three QPR players out of the game to release Hosannah, underlined his potential quality.

Ousama Siddiki (on for Machuca 86min)
Not enough time to earn a rating. Did force a save from the visiting goalkeeper with a powerful long-range drive.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-u23-miazek-machuca-14530873
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan