Skrevet av Emne: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21  (Lest 645624 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4410 på: Februar 09, 2024, 20:49:40 »
Leeds leder 1-0 til pause etter at Charlie Allen var våken da det kom en svak pasning i Arsenalforsvaret. Han snappet balln og satte den i nota.

All cred til det eg har sett av dette unge laget mot en god motstander.

33 GOOOOAAAAAAAALLLLL
Charlie Allen reads the game brilliantly, latching onto a loose back pass from James Sweet and firing home past Ovie Ejeheri to put the Whites one goal up! 0-1.
« Siste redigering: Februar 09, 2024, 20:51:25 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4411 på: Februar 09, 2024, 21:02:24 »
Morten Lunde Spencer får 2.omgang.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4412 på: Februar 09, 2024, 21:53:10 »
Det endte 1-1.
Spencer scoret nyydelig 2-1 rett før slutt etter cut-back fra Perkins men det ble dessverre vinket for offside.
Anyways, flott kamp fra de mange unge på laget!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4413 på: Februar 10, 2024, 23:16:34 »
Viktig tema fra Phil Hay her.
Er det verdt pengene å kjøpe academy-talent fra andre klubber, slik Leeds har gjort i en del sesonger nå? (les Meslier, Struijk, Summerville, Gelhardt, Greenwood etc osv...). Utvilsomt med noen suksesshistorier men kanskje i altfor liten grad... Leeds kjøpte Pirie i sommer og Perkins sommeren før men ellers har man vært mer beskjeden på innkjøpsfronten i det siste. Er det en tilbaketrekning på strategien?

https://theathletic.com/5251613/2024/02/06/leeds-emerging-talent-strategy/


The theory was that time in Leeds’ under-21s and on the fringes of the senior side would bring a good number up to a level where they were genuine, regular first-team assets — but this year’s winter transfer window saw a clutch of those signings moved on without leaving much of a mark behind them.

Kan ikke skjønne annet enn at det er riktig og verdt å investere i academy spillere.
De fleste kjøp til akademiet kommer aldri gjennom nåløyet og etablerer seg på A-lage. Ikke unormalt for det nåløyet er voldsomt trangt. Likevel syntes jeg Leeds har fått mer enn normalt gjennom.Sies vel at ca 1 av 100 akademi spillere snitt klarer det. Mye lenger mellom de virkelige stjernene. Er neste Gray? Vi har også Joseph + Jack Clarke som kom fra akademiet.
Syntes det er solid jeg!

Greenwood, Leif, Drameh, Hjelde feks datt ut igjen, men alle har nok fortsatt potensiale til å nå PL spill om de er heldige

Kan ikke skjønne annet enn at et bra akademi er noe annet enn veldig positivt.
Eg er heilt einig i dette Eriksen, og eg syns dette var uvanleg slett handverk frå Phil Hay si side. Eg vil anta at verdien på Meslier, Struijk og Summerville åleine vil meir enn dekke det som er gjort av spelarkjøp til akademiet dei siste 10-15 åra. I tillegg har vi spelarar som Gelhardt, Perkins og Joseph som ikkje kan ha tapt mykje i verdi ( og når det gjeld Joseph kan han for mangedoble verdien).

Eg hugsar frå boka Soccernomics at det er svært vanskeleg å vurdere verdien på spelarar under 20 år, fordi dei er fortsatt under utvikling og det er ingen god korrelasjon mellom kor god ein 18 åring er samanlikna med jamnaldrande og kor god han er 10 år seinare. Kjøper ein nok talentfulle unge spelarar, er det derimot sannsynleg at nokre få av dei vil slå gjennom på seniornivå og eg syns Leeds kan vere godt nøgd med resultatet på den fronten.

Det som eg er mest kritisk til med den godaste Hay sin artikkel, er at det ville ikkje vere så veldig vanskeleg å setje opp eit omtrentleg rekneskap som underbyggjer påstanden om at Leeds sin akademisatsing dei siste åra har vore dårleg butikk, men det har han altså ikkje tatt seg tid til.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4414 på: Februar 11, 2024, 09:32:07 »
Viktig tema fra Phil Hay her.
Er det verdt pengene å kjøpe academy-talent fra andre klubber, slik Leeds har gjort i en del sesonger nå? (les Meslier, Struijk, Summerville, Gelhardt, Greenwood etc osv...). Utvilsomt med noen suksesshistorier men kanskje i altfor liten grad... Leeds kjøpte Pirie i sommer og Perkins sommeren før men ellers har man vært mer beskjeden på innkjøpsfronten i det siste. Er det en tilbaketrekning på strategien?

https://theathletic.com/5251613/2024/02/06/leeds-emerging-talent-strategy/


The theory was that time in Leeds’ under-21s and on the fringes of the senior side would bring a good number up to a level where they were genuine, regular first-team assets — but this year’s winter transfer window saw a clutch of those signings moved on without leaving much of a mark behind them.

Kan ikke skjønne annet enn at det er riktig og verdt å investere i academy spillere.
De fleste kjøp til akademiet kommer aldri gjennom nåløyet og etablerer seg på A-lage. Ikke unormalt for det nåløyet er voldsomt trangt. Likevel syntes jeg Leeds har fått mer enn normalt gjennom.Sies vel at ca 1 av 100 akademi spillere snitt klarer det. Mye lenger mellom de virkelige stjernene. Er neste Gray? Vi har også Joseph + Jack Clarke som kom fra akademiet.
Syntes det er solid jeg!

Greenwood, Leif, Drameh, Hjelde feks datt ut igjen, men alle har nok fortsatt potensiale til å nå PL spill om de er heldige

Kan ikke skjønne annet enn at et bra akademi er noe annet enn veldig positivt.
Eg er heilt einig i dette Eriksen, og eg syns dette var uvanleg slett handverk frå Phil Hay si side. Eg vil anta at verdien på Meslier, Struijk og Summerville åleine vil meir enn dekke det som er gjort av spelarkjøp til akademiet dei siste 10-15 åra. I tillegg har vi spelarar som Gelhardt, Perkins og Joseph som ikkje kan ha tapt mykje i verdi ( og når det gjeld Joseph kan han for mangedoble verdien).

Eg hugsar frå boka Soccernomics at det er svært vanskeleg å vurdere verdien på spelarar under 20 år, fordi dei er fortsatt under utvikling og det er ingen god korrelasjon mellom kor god ein 18 åring er samanlikna med jamnaldrande og kor god han er 10 år seinare. Kjøper ein nok talentfulle unge spelarar, er det derimot sannsynleg at nokre få av dei vil slå gjennom på seniornivå og eg syns Leeds kan vere godt nøgd med resultatet på den fronten.

Det som eg er mest kritisk til med den godaste Hay sin artikkel, er at det ville ikkje vere så veldig vanskeleg å setje opp eit omtrentleg rekneskap som underbyggjer påstanden om at Leeds sin akademisatsing dei siste åra har vore dårleg butikk, men det har han altså ikkje tatt seg tid til.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Får ikke lest artikkelen så mulig jeg misforstår her.
Men det går vel ikke på at Akademiet ikke skal være et satsingsområdet? Er det ikke bare justeringer ifht logistikk og infrastruktur rundt de ulike troppene i Leeds fra ungdomslag til seniorlag?
Tidligere ønsket vi å kjøpe ferdigprodukter i større grad som allerede var involvert i seniorfotball som Gelhart, Hjelde, Perkins, Summerville, Joseph etc, som kunne hospitere rundt en slank seniortropp i Leeds og spilles inn den veien. Mot at vi kanskje nå ønsker en større senior tropp med mer like for like kvalitet/erfaring i hver posisjon og at vervelsene til akademiet skjer i aldersrommet 14-16 feks?

Man kan jo ikke benekte for at caser som Summerville, Gnonto, Meslier potensielt kan gi mye penger i kassa, men synes jo og man kan stille et kritisk blikk på hvordan vi forvaltet spillere som Drameh, Bate, Hjelde, Greenwood m.f. Følte aldri vi helt knakk koden mellom matching fra U-21/U-23 nivå til seniorfotball som er veldig viktig i aldersspennet 18-21 som er alderen dems da dem ble hentet. Mens vi på konkurransenivå for senior i PL ikke var i nærheten av å være gode nok.

På den andre side har jo klubben gjort penger på Clarke og Phillips ila en kort periode. Du har Gray på 17 fra egne rekker der sky is the limit hva gjelder overgang hvis utviklingen fortsetter. Hva som skyltes Gormanns overgang til City (som vel er britisk rekord) har ikke jeg peiling på, men potensielt her og har du en case man kunne utviklet og fått helt astronomiske summer for.
Samme kan vel sies om H Gray.
For om det er dyktighet eller flaks, så synes jeg Leeds har vært flinke til å få frem disse spesielle talentene som som har prestert i aldersklasser over siste 20 årene. Lennon, Delph, Cook.

Selv hvor trasig det har gått på sportsligplan og administrativt plan så har klubben alltid produsert godt med egenproduserte spillere. Det vil jo være helt utenkelig fra mitt ståsted hvis vi skal skjære ned på noe som har holdt klubben flytende hva gjelder prestasjoner på banen, entusiasme blandt publikum og penger til å reinvestere.
« Siste redigering: Februar 11, 2024, 09:37:43 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4415 på: Februar 11, 2024, 10:10:53 »
Viktig tema fra Phil Hay her.
Er det verdt pengene å kjøpe academy-talent fra andre klubber, slik Leeds har gjort i en del sesonger nå? (les Meslier, Struijk, Summerville, Gelhardt, Greenwood etc osv...). Utvilsomt med noen suksesshistorier men kanskje i altfor liten grad... Leeds kjøpte Pirie i sommer og Perkins sommeren før men ellers har man vært mer beskjeden på innkjøpsfronten i det siste. Er det en tilbaketrekning på strategien?

https://theathletic.com/5251613/2024/02/06/leeds-emerging-talent-strategy/


The theory was that time in Leeds’ under-21s and on the fringes of the senior side would bring a good number up to a level where they were genuine, regular first-team assets — but this year’s winter transfer window saw a clutch of those signings moved on without leaving much of a mark behind them.

Kan ikke skjønne annet enn at det er riktig og verdt å investere i academy spillere.
De fleste kjøp til akademiet kommer aldri gjennom nåløyet og etablerer seg på A-lage. Ikke unormalt for det nåløyet er voldsomt trangt. Likevel syntes jeg Leeds har fått mer enn normalt gjennom.Sies vel at ca 1 av 100 akademi spillere snitt klarer det. Mye lenger mellom de virkelige stjernene. Er neste Gray? Vi har også Joseph + Jack Clarke som kom fra akademiet.
Syntes det er solid jeg!

Greenwood, Leif, Drameh, Hjelde feks datt ut igjen, men alle har nok fortsatt potensiale til å nå PL spill om de er heldige

Kan ikke skjønne annet enn at et bra akademi er noe annet enn veldig positivt.
Eg er heilt einig i dette Eriksen, og eg syns dette var uvanleg slett handverk frå Phil Hay si side. Eg vil anta at verdien på Meslier, Struijk og Summerville åleine vil meir enn dekke det som er gjort av spelarkjøp til akademiet dei siste 10-15 åra. I tillegg har vi spelarar som Gelhardt, Perkins og Joseph som ikkje kan ha tapt mykje i verdi ( og når det gjeld Joseph kan han for mangedoble verdien).

Eg hugsar frå boka Soccernomics at det er svært vanskeleg å vurdere verdien på spelarar under 20 år, fordi dei er fortsatt under utvikling og det er ingen god korrelasjon mellom kor god ein 18 åring er samanlikna med jamnaldrande og kor god han er 10 år seinare. Kjøper ein nok talentfulle unge spelarar, er det derimot sannsynleg at nokre få av dei vil slå gjennom på seniornivå og eg syns Leeds kan vere godt nøgd med resultatet på den fronten.

Det som eg er mest kritisk til med den godaste Hay sin artikkel, er at det ville ikkje vere så veldig vanskeleg å setje opp eit omtrentleg rekneskap som underbyggjer påstanden om at Leeds sin akademisatsing dei siste åra har vore dårleg butikk, men det har han altså ikkje tatt seg tid til.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk
Får ikke lest artikkelen så mulig jeg misforstår her.
Men det går vel ikke på at Akademiet ikke skal være et satsingsområdet? Er det ikke bare justeringer ifht logistikk og infrastruktur rundt de ulike troppene i Leeds fra ungdomslag til seniorlag?
Tidligere ønsket vi å kjøpe ferdigprodukter i større grad som allerede var involvert i seniorfotball som Gelhart, Hjelde, Perkins, Summerville, Joseph etc, som kunne hospitere rundt en slank seniortropp i Leeds og spilles inn den veien. Mot at vi kanskje nå ønsker en større senior tropp med mer like for like kvalitet/erfaring i hver posisjon og at vervelsene til akademiet skjer i aldersrommet 14-16 feks?

Man kan jo ikke benekte for at caser som Summerville, Gnonto, Meslier potensielt kan gi mye penger i kassa, men synes jo og man kan stille et kritisk blikk på hvordan vi forvaltet spillere som Drameh, Bate, Hjelde, Greenwood m.f. Følte aldri vi helt knakk koden mellom matching fra U-21/U-23 nivå til seniorfotball som er veldig viktig i aldersspennet 18-21 som er alderen dems da dem ble hentet. Mens vi på konkurransenivå for senior i PL ikke var i nærheten av å være gode nok.

På den andre side har jo klubben gjort penger på Clarke og Phillips ila en kort periode. Du har Gray på 17 fra egne rekker der sky is the limit hva gjelder overgang hvis utviklingen fortsetter. Hva som skyltes Gormanns overgang til City (som vel er britisk rekord) har ikke jeg peiling på, men potensielt her og har du en case man kunne utviklet og fått helt astronomiske summer for.
Samme kan vel sies om H Gray.
For om det er dyktighet eller flaks, så synes jeg Leeds har vært flinke til å få frem disse spesielle talentene som som har prestert i aldersklasser over siste 20 årene. Lennon, Delph, Cook.

Selv hvor trasig det har gått på sportsligplan og administrativt plan så har klubben alltid produsert godt med egenproduserte spillere. Det vil jo være helt utenkelig fra mitt ståsted hvis vi skal skjære ned på noe som har holdt klubben flytende hva gjelder prestasjoner på banen, entusiasme blandt publikum og penger til å reinvestere.

Jeg også syns det er merkelig at Hay ikke foretar en summering av de mest innbringende salgene av akademispillere, og vi må da komme i pluss. Slike spillere som akademiet vårt har fremskaffet koster penger om vi skulle ha kjøpt de ferdigutviklet i andre klubber!.

Men som leedslife her poengterer, det er ikke svart-hvitt. Vi skal ikke slutte med akademiet. Det er snarere slutt på å bruke store summer på enkeltspillere. Bl.a. da Gyabi ankom var Leeds' suksess med slike spillere velkjent og vi fikk de ikke for småpenger lenger. Vi måtte punge ut. Og da øker risikoen. Som alle her sier, det er et fåtall akademispillere som slår gjennom. Og som tilfellet Perkins viser, det holder ikke bare med talent, holdningene må også være på topp. Og presset er stort, vi har han vingen som kom for 3-4 sesonger siden som måtte ta en pause pga psykiske problemer (Amari Miller). Og skader, Sutcliffe var ute i over et år før han nå endelig er tilbake...

Problemet med alle våre Joffyer, Greenwooder osv har jo vært å gi de riktig arena. Det er få som klarer å slå  seg inn i a-stallen og få spilletid med en gang ala Gray. Selv Summerville brukte over et år med 7-minuttere mot slutten av kamper. Vi så forskjellen på selvtilliten han viste på U23 som var fraværende i disse 7-minutterne...
Joffy klarte lenge å vise klasse i innhoppene sine. Men det er totalt borte nå.
Mange ble for gode for U23-fotball (nå U21), men vi trenger reservebenk på førstelaget også. Og da ble det sjuminuttere i kamper og ikke en god utviklingsarena. Utlån har noen fått prøvd. Noen med suksess, mange uten. Og selv de med suksess har i liten grad klart å bygge på den når de kom tilbake.

Komplisert dette her...

Men det har verdi, økonomisk men også mht entusiasme fra publikum. Folk elsker akademispillerne sine. det er  noe eget med å ha spillere som er utviklet i eget system. Lojaliteten er også større, men ikke slik den var før. De er flinkere å shoppe til seg det beste tilbudet for egen utvikling nå...

Men ja, akademiet må vi bevare. Og det er jo ikke slik at Leeds vurderer å kutte det. Ledelsen er stolt av hva vi har fått frem av young emerging talent!
« Siste redigering: Februar 11, 2024, 10:20:58 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4416 på: Februar 11, 2024, 10:16:55 »
Apropo, kom over denne fra Transfermarkt.
Glimrende liste over akademispillere som har fått seniorfotball. Listen er laang
https://www.transfermarkt.com/leeds-united/jugendarbeit/verein/399
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4417 på: Februar 11, 2024, 10:23:23 »
Apropo, kom over denne fra Transfermarkt.
Glimrende liste over akademispillere som har fått seniorfotball. Listen er laang
https://www.transfermarkt.com/leeds-united/jugendarbeit/verein/399
5 som skiller seg ut her med et skille før og etter 2000.
Milner, Lennon, Delph, Phillips, Cook.
Bortsett fra Phillips debuterte vel alle da de var 16,17. (Gray anyone)
PL, CL, x kamper på absolutt øverste hylle klubbnivå, x antall kamper for England.
« Siste redigering: Februar 11, 2024, 10:37:50 av leedslife »

leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4418 på: Februar 11, 2024, 11:01:15 »
Problemet med alle våre Joffyer, Greenwooder osv har jo vært å gi de riktig arena. Det er få som klarer å slå  seg inn i a-stallen og få spilletid med en gang ala Gray. Selv Summerville brukte over et år med 7-minuttere mot slutten av kamper. Vi så forskjellen på selvtilliten han viste på U23 som var fraværende i disse 7-minutterne...
Joffy klarte lenge å vise klasse i innhoppene sine. Men det er totalt borte nå.
Mange ble for gode for U23-fotball (nå U21), men vi trenger reservebenk på førstelaget også. Og da ble det sjuminuttere i kamper og ikke en god utviklingsarena. Utlån har noen fått prøvd. Noen med suksess, mange uten. Og selv de med suksess har i liten grad klart å bygge på den når de kom tilbake.





Godt oppsummert Asbjørn.
Så må man legge til at fra en treners perspektiv er det utrolig små marginer fra å stå i PL og rykke ned. Kan skille 1 poeng. Kan gå på målforskjell.
Det er jo ikke alltid så enkelt som det virker som på Twitter og Facebook v bruk av spillere og spesielt unge spillere på 16,17,18 år.
Ønsket må jo være at klubben ikke må ned en div for å spille 3-4 inn.
Nivået fra PL har vi opplevd. Er natt og dag fra der vi er nå.

Det trengs en solid kjøreplan for de unge. For selv som en påpekte i går, Gray spiller med hvitskjorte og lakksko nå, men mot Preston borte var det fullstendig lynsjestemning bla supportere.
Gutten er så ung at stort sett omkledningen og voksenopplæringen har skjedd i egen garderobe.
« Siste redigering: Februar 11, 2024, 11:11:50 av leedslife »

Milou

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4419 på: Februar 12, 2024, 05:54:27 »
For å summere opp artikkelen til Phil Hay, så dreier det seg ikkje om vi skal ha eit akademi eller ikkje, og heller ikkje så mykje om eit akademi i seg sjøl er verdt å satse på. Det som er poenget til Phil Hay er at med Radrizzani, kom det ein ny tilnærming til driften av akademiet.

Tidlegare bestod akademiet stort sett av lokale spelarar som hadde gått gradene frå yngre aldersklasser, mens med Radrizzani (og Orta går eg ut frå) blei det i større grad satsa på å kjøpe relativt eldre talentar frå andre klubbar for å vidareutvikle dei.

Fleire av desse innkjøpte akademispelarane blei sendt på dør i januarvindauget, og Phil Hay meiner at dette (samtidgis som at, Gray, det aller største talentet i Leeds, har gått den tradisjonelle akademi-vegen) viser at  strategien til Radrizzani var feilslått. Eg er ikkje overbevist om dette, og meiner iallefall at Phil Hay kunne ha underbygd dette med å setje opp eit rekneskap som viser dette i klartekst. Det er naturleg at kun ein liten prosent av akademispelarane slår gjennom på topp seniornivå (anten dei er kjøpt inn eller eigenutvikla), men eit par suksesshistorier (som Summerville og Meslier) vil meir enn dekke inn dei mange som ikkje slår igjennom i samme grad.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


leedslife

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4420 på: Februar 12, 2024, 09:30:48 »
For å summere opp artikkelen til Phil Hay, så dreier det seg ikkje om vi skal ha eit akademi eller ikkje, og heller ikkje så mykje om eit akademi i seg sjøl er verdt å satse på. Det som er poenget til Phil Hay er at med Radrizzani, kom det ein ny tilnærming til driften av akademiet.

Tidlegare bestod akademiet stort sett av lokale spelarar som hadde gått gradene frå yngre aldersklasser, mens med Radrizzani (og Orta går eg ut frå) blei det i større grad satsa på å kjøpe relativt eldre talentar frå andre klubbar for å vidareutvikle dei.

Fleire av desse innkjøpte akademispelarane blei sendt på dør i januarvindauget, og Phil Hay meiner at dette (samtidgis som at, Gray, det aller største talentet i Leeds, har gått den tradisjonelle akademi-vegen) viser at  strategien til Radrizzani var feilslått. Eg er ikkje overbevist om dette, og meiner iallefall at Phil Hay kunne ha underbygd dette med å setje opp eit rekneskap som viser dette i klartekst. Det er naturleg at kun ein liten prosent av akademispelarane slår gjennom på topp seniornivå (anten dei er kjøpt inn eller eigenutvikla), men eit par suksesshistorier (som Summerville og Meslier) vil meir enn dekke inn dei mange som ikkje slår igjennom i samme grad.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Ok, synes jo kanskje den artikkelen til Hay mangler vesentlige ting og ikke minst som dere påpeker; et regnestykke, men for meg er det flere ting her. Infrastuktur, modeller, sportslig satsing.
Det blir overfladisk dette. For med mer tid så kunne man kanskje klart og gjort det enda mer nyansert, men tar noen vesentlige ting fra modell 1 , hvis man kan dele akademiets infrastuktur og modell opp i 3 deler. (1=TC, 2=Bielsa, 3= Marsch)

Den nye tilnærmingen av akademiet var jo radikalt endring for Leeds del under Radrizanni.
Han ønsket at Leeds som klubb skulle ha en kontinental spillestil gjennom alle aldersgruppene og helt opp til senior.
Vi skulle ha en posessionbasert type fotball som den gang (spesielt i CC) ikke var så vanlig, men som på sikt kunne vinne oss metere for å ta igjen storklubbene (ref målsetning). Man så innkjøp av flere spanske spillere bla. Spillere som var nest og tredje best i sine akademi/klubber : Kun, Rey, Diaz, Mujica, Sarkic etc. Samt at vi investerte i britiske spillere som Gomes fra Liverpool og Hossanah fra Palace. Fra yngre divisjoner rekrutrerte vi Davis, Stevens etc. En transferlogistikk som skulle heve treningshverdagen til egenproduserte som Jack Clarke, Pearce etc, samt at det var gode rollespillere for å implementere en ny tankegang og spillesystem. Dette var jo den spede starten på Ortas nettverk som stod ekstremt godt i Europa mtp på ressursene våre i sammenligning med store klubber. Adam Underwood som har vært med lenge og involvert som academy manager  fra starten av denne tråden med Aspire og Bravo må også nevnes her. Han er vel den som er mest kjent for de fleste supportere.
Ivan Bravo, direktøren for Aspire Akademiet ble hentet inn i denne prosessen vedr det tekniske rundt akademiet. Det var han som var det faglige alibiet i denne prosessen - og som gjelder saken her, nemlig akademiet. Tanken var at Leeds Utd skulle stå for historien, kulturen og utviklingsbiten, mens Aspire skulle stå for fasiliteter, ressurser og ikke minst networking (Rad største egenskap). Både hva gjaldt trenere (Cobrehan) og spillere. Dette ble vel sånn sett avskiltet ganske fort da planen til Rad var å lage et nettverk av flere klubber der man med denne filosofien og tanken kunne matche nest-beste akademispillere rundt i europeiske klubber, og Leeds som hane i flokken kunne ta innpå eliten ved å kjøpe billig, utvikle på høyest mulig nivå, for så å selge dyrt. (Ikke veldig ulikt infrastrukturen til City. Se Jack Harrison/)
Hvis man kan kalle dette den spede starten og første modell under TC, så var rett og slett dette ikke i nærheten av å være bærekraftig sammen med sportslig satsing og resultater og Rad selv var rel tidlig ute etter avskjedigelsen av TC med å si at det var en stor feil og kursen måtte legges noe om.
Modell 2 og Marcelo Bielsa kommer inn.
Igjen, det blir i enkle linjer: Vi opprettholder kjernen vedr tankesett og spillestil, men modellen i modellen om du vil, endres totalt.
Vi går i langt større grad over til britiske prospekter i disse årene og vi fullfører alle sesongene med en slank tropp der tanken er at vi har nok kvalitet til å gjøre progresjon på banen over tid, samt at vi kan matche unge spillere på høyest mulig nivå tidlig. (Poveda, Halme, Stevens, Strujik, Clarke bla er vel inne i disse to sesongene)
I CC fungerer det fint, men som kommunisert av Orta, i inngangen til PL sesongen; det er en en stor, stor risiko. Oppsiden er igjen at vi kan tøffe innpå topplagene hvis ting lykkes, hvis det ikke lykkes så kan korthuset rase ganske fort.
 Vi kan vel trygt si at det var det som skjedde. Det var rett og slett ikke tilstrekkelig med så store mangler i posisjoner, i erfaring og i kvalitet når vi haltet gjennom Premier League med en matchday tropp med alt fra 6 til 12 skader. Så påvirkes jo tankesettet og modell 2 såklart av det som skjer i Februar når skipet lekker så kraftig at Bielsa må gå og vi setter i gang med Prosjekt Marsch og modell 3. Uten at jeg har fått noe veldig svar eller blitt noe klokere på denne modellen, så synes jeg Prosjekt Marsch virker mer likt Prosjekt Thomas Christensen. Markedet for halv-ferdige britiske spillere (18-20) tørker opp pga pris. Og som bærebjelker til senior går vi tilbake til å hente caser fra lavere/svakere ligaer.

Med alt dette og et potensielt opprykk til våren så kan man jo egentlig si at modellen/risikoen kanskje ikke var så gal allikavel.
For går vi opp er jo stallen langt yngre, langt mer spennende og har et potensiale som 18/19 stallen ikke hadde.
Nå er ikke jeg den flinkeste på kalkulatoren, men total verdi på Summerville, Gnonto, Meslier, Gray etc må jo være nok til at det prosjektet Rad startet sånn sett kunne holdt seg flytende og vel så det i 10-20 år til. Med forgjengeren (Cellino) så stod folk å jobbet dugnad og stort sett alt av helt essensielle midler for å i det hele tatt kunne ta i bruk et akademi og treningssenter var slått av. Så det er viktig å ikke bli historieløse her.
For min egen del og i mitt hodet ønsker jeg Leeds som en toppklubb som først og fremst er resultatdrevet.
Som Asbjørn, så sitter jeg igjen med et inntrykk av at veien fra U-23 fotball til senior PL er for stor. Det er veldig få unge gutter som har hodet til det og personlig må jeg si det gikk veldig ut over kvaliteten. Var egentlig veldig uenige med mange andre. Synes vi de to siste sesongene så ganske akterutseilte ut for å være ærlig.
Gelhart, Greenwood, Drameh, Gyabi, Cresswell, Bate som flere ville ha inn istedefor rutinerte spillere med x antall spillere under beltet. De var ikke i nærheten da og de aller fleste vil bruke de neste 1-2 årene(!!) til å finne rytme og nivå i CC og kanskje L1.

Hvilket andre etablerte PL klubber har hatt eller har lignende oppsett som vi hadde da?

Også oppe i alt dette, så står vi med 3 caser fra eget akademi som potensielt sett er på det høyeste nivået i klubben siden Lennon, Milner, Delph, Cook. Nemlig 2 blad Gray og Gorman, som da desverre ble solgt.
Det kan jo være at man skal se som feks Man City. Jeg gir meg ikke på intervjuet som ex City akademisjef Wilcox gav for 3-4 år siden. Synes den jobben som er gjort der er helt vanvittig. Ja, et nivå eller to opp men:

We are ultimately judged on the production of elite players who are going to supplement the game worldwide. What does a Champions League player look like? Then we have to go right back to the start and put this in some kind of programme that when they get to 17, 18, they have got the tool box ready, on and off the pitch.

“Because one thing is certain - if we send a player up to the first-team manager and he is disrespectful or not a team player, very rarely will he get a second opportunity.

“Most first-team managers are looking for good people. They give opportunity to good, authentic people who want to better themselves. That is what we are trying to generate and it is a cultural thing.

“What is great for me is that the Board also value all the off pitch support when you are taking an Under-9 all the way through the teenage years and adolescence.

For man kan endre på det og skrive; What does a Premier League player look like?
Skal man i større grad omdirigere og legge fokus enda mer på noen årstrinn ned over hva vi ønsker inn? Der vi kan forme dem og gjøre de mer klare mentalt?

Og til sist.. jeg har vært tidvis voldsomt kritisk til Radrizanni. Sikkert veldig ensporet for mange.
Men det stod ikke på ambisjoner. Han gav Leeds langt mer kjærlighet, tilstedeværelse og ressurser enn tidligere eierskap de siste 20 årene.
Under Jesse Marsch og modell 3 satt han (Marsch) å kommuniserte ut: "In three years, we will have the best academy in Europe"
Et lite utdrag: Pressed on what his long-term plans were for Leeds, and what the club would look like in three years, Marsch replied: “It looks like the best academy in Europe, with young players that are playing in the first-team consistently, where we’re competing for Europe consistently, with our process of developing players from the academy into the first-team.
Håpet er at de unngår noen av de dype fallgruvene Radrizanni måtte ned i for å få til en totalitet av utvikling og godt nok prestasjonsmessig nivå til å ta steget opp blandt øvre halvdel.
« Siste redigering: Februar 12, 2024, 11:34:06 av leedslife »

Hallgeir *

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4421 på: Februar 12, 2024, 21:07:09 »
Luton - Leeds i Premier League cup  akkurat nå.

0-2 (Sonny Perkins og Charlie Allen)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4422 på: Februar 12, 2024, 21:32:23 »
Luton - Leeds i Premier League cup  akkurat nå.

0-2 (Sonny Perkins og Charlie Allen)

Denne gikk i glemmeboka for min del. Pga PL-kamp samtidig er den heller ikke tilgjengelig på LUTV.
Leeds er allerede videre og stiller derfor med et svææært ungt lag (Cline, Wilson og Chadwick eg tenker på da, pluss benk)



Leeds United Under-21s travel south to face Luton Town Under-21s in the final match of the Premier League Cup group stage on Monday (7pm).

Cresswell'en her på benken antar eg er lillebror Cresswell

2-0 så langt som Hallgeir skriver. To mål på to minutter :o

36. GOOOOAAAAAAALLLLLL
Leeds counter quickly and Rhys Chadwick plays it into Sonny Perkins. The forward evades one challenge and fires low past Oliver Camis! 0-1.

37. GOOOOOAAAAAALLLLLLL
And just like that it is two! The Whites win the ball back well and Luca Thomas finds Charlie Allen on the edge of the box who continues his great scoring run, firing home into the far corner! 0-2.
https://img.24live.co/event/3511260801926579183/20240212182444_746500.png
« Siste redigering: Februar 12, 2024, 21:34:39 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4423 på: Februar 12, 2024, 22:16:37 »
Alfie Cresswell kom inn ca 5 minutter før slutt til det eg tror var U21-debuten hans...

Substitution
Alfie Cresswell replaces Rhys Chadwick moments after Oliver Camis saved well from Luca Thomas from the edge of the penalty area. Into the last five! 0-2.

På transfermarkt står han i alle fall oppført med 12 U18-kamper så langt (og to i den cupen deres)

https://www.transfermarkt.co.uk/alfie-cresswell/profil/spieler/1065181
« Siste redigering: Februar 12, 2024, 22:18:26 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4424 på: Februar 13, 2024, 07:22:59 »
Alfie Cresswell kom inn ca 5 minutter før slutt til det eg tror var U21-debuten hans...

Substitution
Alfie Cresswell replaces Rhys Chadwick moments after Oliver Camis saved well from Luca Thomas from the edge of the penalty area. Into the last five! 0-2.

På transfermarkt står han i alle fall oppført med 12 U18-kamper så langt (og to i den cupen deres)

https://www.transfermarkt.co.uk/alfie-cresswell/profil/spieler/1065181

👏 Congratulations to #LUFCU18s defender Alfie Cresswell on making his Under-21s debut this evening



https://x.com/leedsutdacademy/status/1757155134004437088?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4425 på: Februar 16, 2024, 19:46:18 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4426 på: Februar 16, 2024, 20:40:53 »
Ligger under 1-0 så langt mot et langt mer fysisk sterkt lag. Sånn sett syns jeg de har klart seg bra. Rart å se Perkins i dette selskapet.

Nå utlignet han forresten
« Siste redigering: Februar 16, 2024, 20:48:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4427 på: Februar 16, 2024, 20:48:29 »
Ligger under 1-0 så langt mot et langt mer fysisk sterkt lag. Sånn sett syns jeg de har klart seg bra. Rart å se Perkins indette selskapet.

Nå utlignet han forresten
Perkins skiller seg jo ut her. Den innkjøpte stjerna. Nå tror jeg han går i skole i å lære seg ydmykhet og å måtte jobbe godt i hverdagen. Bare slik blir han akseptert av Farke. Der har han mye å lære av Charlie Allen. Han også er eldre enn de fleste. Men makan til hard jobbing.

Artig å få sett Cuba Cline, høyreback. Han komtil U18-laget i februar 2021 fra Liverpool. Aktiv på insta og  han postet mye rundt overgangen. Og under det fengende navnet Cuba Cline. Så la jegikke merke til så mye. Og så ham aldri under lagoppstillingene.
Litt av problemet er jo hans mange navn. På klubbens nettsider går han under Cuba Diboe. Transfermarkt lister hans fulle navn som Cuba Peter Jayden Diboe.
I dag står han likevelunder Cline på lagoppstillingen.


Han har spilt helt alrait sålangt.
Pause nå.
« Siste redigering: Februar 16, 2024, 22:59:51 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4428 på: Februar 16, 2024, 21:56:36 »
Enten har et par kameraer tatt kvelden, eller så er de de bak de samme som har tatt en tidlig helg. Ikke så interessant med en "midtbanekamp".
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4429 på: Februar 16, 2024, 21:58:27 »
10 minutter på overtid ordner Perkins 3-2 👌
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4430 på: Februar 16, 2024, 21:59:04 »
Enten har et par kameraer tatt kvelden, eller så er de de bak de samme som har tatt en tidlig helg. Ikke så interessant med en "midtbanekamp".
Merkelig sak - og det varte i flere minutter 👀
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4431 på: Februar 16, 2024, 22:05:17 »
10 minutter på overtid ordner Perkins 3-2 👌
Men det var Thomas’ 2-2 utligning som var ‘the pick of the bunch’. En cut back fra Perkins Richards som han plasserte klint i krysset

Ferdig nå.

Seier 3-2
« Siste redigering: Februar 16, 2024, 22:58:26 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4432 på: Februar 16, 2024, 22:05:26 »
10 minutter på overtid ordner Perkins 3-2 👌
Og det holder helt inn!

Hallgeir *

Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4433 på: Februar 16, 2024, 22:05:56 »
Sterkt å komme tilbake både fra 0-1 og 1-2, og i tillegg score seiersmålet til 3-2.  8)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4434 på: Februar 17, 2024, 13:12:01 »
Sterkt å komme tilbake både fra 0-1 og 1-2, og i tillegg score seiersmålet til 3-2.  8)

Noe eg aldri fikk med meg i går.
Dette var ikke seriekamp men i cupen :o

Into the 1/4s

https://x.com/HarryChristy13/status/1758804288975917272?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4435 på: Februar 19, 2024, 10:48:15 »
Allerede kl 13 :o

⚪️ 𝐌𝐀𝐓𝐂𝐇𝐃𝐀𝐘 ⚪️

🆚 Chelsea U21s
⏱ 12pm
🏆 #PL2
🏟 Thorp Arch
📺 Live on LUTV

#LUFCU21s | #LUFC

https://x.com/leedsutdacademy/status/1759487992849211810?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4436 på: Februar 19, 2024, 12:23:37 »
Allerede kl 13 :o

⚪️ 𝐌𝐀𝐓𝐂𝐇𝐃𝐀𝐘 ⚪️

🆚 Chelsea U21s
⏱ 12pm
🏆 #PL2
🏟 Thorp Arch
📺 Live on LUTV

#LUFCU21s | #LUFC

https://x.com/leedsutdacademy/status/1759487992849211810?s=20

Dette har vel etter hvert blitt en ganske tradisjonell oppstilling etter jul med alle utgangene vi har hatt:

Christy (GK) (C), Richards, Cresswell, Monteiro, Sutcliffe, Crew, Coleman, McFadden, Snowdon, Thomas, Perkins

𝐁𝐞𝐧𝐜𝐡: Grainger (GK), Cline, Moore, Debayo, Toulson
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4437 på: Februar 19, 2024, 16:31:40 »
Allerede kl 13 :o

⚪️ 𝐌𝐀𝐓𝐂𝐇𝐃𝐀𝐘 ⚪️

🆚 Chelsea U21s
⏱ 12pm
🏆 #PL2
🏟 Thorp Arch
📺 Live on LUTV

#LUFCU21s | #LUFC

https://x.com/leedsutdacademy/status/1759487992849211810?s=20

Dette har vel etter hvert blitt en ganske tradisjonell oppstilling etter jul med alle utgangene vi har hatt:

Christy (GK) (C), Richards, Cresswell, Monteiro, Sutcliffe, Crew, Coleman, McFadden, Snowdon, Thomas, Perkins

𝐁𝐞𝐧𝐜𝐡: Grainger (GK), Cline, Moore, Debayo, Toulson

2-0 tap...
https://www.leedsunited.com/news/academy/32960/u21s-updates-chelsea-h
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4438 på: Mars 04, 2024, 19:20:04 »
Ny kamp mot Leicester i kveld kl 20. Denne gang U21-varianten, et lag under oss på tabellen og med flere kamper spilt.

Siden det er PL-kamp i kveld sendes nok ikke kampen påLUTV

HJEMMESIDEN SKRIVER FØLGENDE:
A professional display saw United run out 2-0 winners away at Luton, before Sonny Perkins’ last-gasp winner away at Bournemouth sealed a stunning comeback to book a place in the quarter-finals of the competition.

A return to league duties followed at Thorp Arch, with Gardner’s side falling to defeat in a closely contested tie with Chelsea.

The Whites sit 21st in the congested PL2 standings, two places above the Foxes and with games in hand as they look to kick on in the second half of the campaign.

United go into the game the much fresher of the two sides, with Leicester losing out to Crystal Palace in the Premier League Cup on Friday afternoon, despite goals from Amani Richards and Christopher Popov.

The hosts are without a win in seven in the Premier League 2 and the Whites will be keen to extend that run as they try and emulate the first team’s recent Sky Bet Championship victory over the Foxes.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Developement Squad, dvs Reservelaget....eller U-21
« Svar #4439 på: Mars 04, 2024, 19:30:20 »
Leeds’ twitterkonto bekrefter at kampen ikkevises på LUTV. Og kommer med lagoppstillingen. Interessantnok er det Cresswells U18-midtstopperkollega som får sjansen for U21 ikveld. Han erialle fall langt mer fysisk rustet tiloppgaven enn Alfie Cresswell. 🙂

Van den Heuvel (GK), Cline, Lopata-White, Monteiro, Sutcliffe, Coleman (C), Chadwick, Chambers, Snowdon, Thomas, Perkins

𝐁𝐞𝐧𝐜𝐡: Christy (GK), Richards, Cresswell, Toulson, McDonald

#LUFCU21s | #PL2
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan