Skrevet av Emne: tragisk kamp!  (Lest 2931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Try

tragisk kamp!
« på: November 19, 2006, 00:24:55 »
Nå har jeg vært Leeds-supporter siden 1973, men jeg tror aldri jeg har sett et Leeds-lag som har spilt mer talentløst enn det vi presterte på Elland Road i kveld. Spillere som Horsfield og Heath har så dårlig motorikk at det er et under at de får betalt for å holde på. Tunge, trege og helt uten forståelse for spillet. Pasningsspillet, i den grad det var noe pasningsspill, var på et vanvittig mye dårligere nivå enn det 11-årslaget jeg trener til daglig. Stort sett er det jo bare tupp og mæl på Leeds, høye baller eller pasninger som treffere mellom to ledige spillere! Ballmottaket til flere av spillerne er også skrekkelig dårlig. Her har virkelig Wise og Poyet en formidabel oppgave foran seg. Dette laget er i ferd med å spille seg rett ned i det som i gamle dager het 3. divisjon! Der har vi vel aldri vært før, så det blir jo en ny erfaring. Det må da finnes bedre juniorer i stallen enn noen av de gampene som vraltet rundt å gresset på Elland Road i kveld?
Det må trenes på elementære ferdigheter, pasning og mottak/medtak. Spilll langs bakken, spill enkelt, spill til nærmeste! I tillegg må gutta lære seg å presse ballfører på motstanderlaget. I dag oppførte Leeds seg som en gjeng turister i egen by! Tragisk.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: tragisk kamp!
« Svar #1 på: November 19, 2006, 00:28:33 »
quote:
Originally posted by Try

Nå har jeg vært Leeds-supporter siden 1973, men jeg tror aldri jeg har sett et Leeds-lag som har spilt mer talentløst enn det vi presterte på Elland Road i kveld. Spillere som Horsfield og Heath har så dårlig motorikk at det er et under at de får betalt for å holde på. Tunge, trege og helt uten forståelse for spillet. Pasningsspillet, i den grad det var noe pasningsspill, var på et vanvittig mye dårligere nivå enn det 11-årslaget jeg trener til daglig. Stort sett er det jo bare tupp og mæl på Leeds, høye baller eller pasninger som treffere mellom to ledige spillere! Ballmottaket til flere av spillerne er også skrekkelig dårlig. Her har virkelig Wise og Poyet en formidabel oppgave foran seg. Dette laget er i ferd med å spille seg rett ned i det som i gamle dager het 3. divisjon! Der har vi vel aldri vært før, så det blir jo en ny erfaring. Det må da finnes bedre juniorer i stallen enn noen av de gampene som vraltet rundt å gresset på Elland Road i kveld?
Det må trenes på elementære ferdigheter, pasning og mottak/medtak. Spilll langs bakken, spill enkelt, spill til nærmeste! I tillegg må gutta lære seg å presse ballfører på motstanderlaget. I dag oppførte Leeds seg som en gjeng turister i egen by! Tragisk.


Hei Trygve, og velkommen!

Ja, vi er et Championshiplag... Det er et stykke opp til Premier League-nivå, dessverre...


Før vi snakker om det bør vi bli et godt Championshiplag...







No, and I ain't lookin' to fight with you, frighten you or tighten you
Drag you down or drain you down, chain you down or bring you down
All I really want to do. Is, baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

marve

Re: tragisk kamp!
« Svar #2 på: November 19, 2006, 00:34:45 »
Synes vi spilte bedre i denne kampen en vi har gjort tidligere og tapt stort .Så litt framgang synes jeg de viste .Helt til de fikk 0-2 og vi falt helt sammen .
Nei folkens dette vill ta tid ,og kreve mange nye fjes .
Eneste ordentlige fotballspiller vi har i dag er blake ,resten må før eller senere byttes ut .
Vegen er lang til prl spill på elland road ,så vi må nok smøre oss med tålmodighet ,for dette vill kreve mye penger til nye spillere  ,en dyktig manager (noe jeg tror vi har i wise ),og mye hard jobbing .
Får bare håpe vi klarer oss i denne div i år .
Ny midtbane og nytt forsvar må skaffes før vi i det hele tatt kan begynne å drømme om prl spill.
                                                                               




 

SirOlsen

Re: tragisk kamp!
« Svar #3 på: November 19, 2006, 00:39:22 »
quote:
Originally posted by marve

Synes vi spilte bedre i denne kampen en vi har gjort tidligere og tapt stort .Så litt framgang synes jeg de viste .Helt til de fikk 0-2 og vi falt helt sammen .
Nei folkens dette vill ta tid ,og kreve mange nye fjes .
Eneste ordentlige fotballspiller vi har i dag er blake ,resten må før eller senere byttes ut .
Vegen er lang til prl spill på elland road ,så vi må nok smøre oss med tålmodighet ,for dette vill kreve mye penger til nye spillere  ,en dyktig manager (noe jeg tror vi har i wise ),og mye hard jobbing .
Får bare håpe vi klarer oss i denne div i år .
Ny midtbane og nytt forsvar må skaffes før vi i det hele tatt kan begynne å drømme om prl spill.
                                                                               








Enig i det aller meste du sier der Marve

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Per-Stian

Re: tragisk kamp!
« Svar #4 på: November 19, 2006, 00:41:15 »
Vanskeleg å seie kva som har vore vårt absolutte lågmål, men føler situasjonen såg litt verre ut for ei tid tilbake då vi vart grisebanka kamp ette kamp, og spelarane nærast stod fast i graset.

Vi manglar såkalla "nøkkelspelarar" som kan lyfte sauane våre. Vi har ingen ryggrad/sentrallinje. Kilgallon skuffar meg enormt, kan like godt selje han i januar. Derry ekje som han va ifjor og Healy e umotivert.

Try

Re: tragisk kamp!
« Svar #5 på: November 19, 2006, 00:44:00 »
Etter 3-0 over colchester så ting plutselig litt lysere ut. Bare ti poeng opp til play-offplass. Men Wise/poyet har tydeligvis ikke klart å nullstille gutta etter to seire på eget gress. Det er jo støtteapparatets viktigste oppgave når laget har vunnet. Trist at seire skal bli en sovepute når vi tross alt ligger under streken! Enig at Blake holdt bra standard, men han var ikke i stand til å dra resten av gutta med seg.
 

marve

Re: tragisk kamp!
« Svar #6 på: November 19, 2006, 00:46:43 »
quote:
Originally posted by Try

Etter 3-0 over colchester så ting plutselig litt lysere ut. Bare ti poeng opp til play-offplass. Men Wise/poyet har tydeligvis ikke klart å nullstille gutta etter to seire på eget gress. Det er jo støtteapparatets viktigste oppgave når laget har vunnet. Trist at seire skal bli en sovepute når vi tross alt ligger under streken! Enig at Blake holdt bra standard, men han var ikke i stand til å dra resten av gutta med seg.


Forsatt bare 13 poeng opp da hehehehheeh
OPPRUKK KAN VI BARE GLEMME I Ã…R ,så det bør være et ikke tema her inne framover .Vi har vist nok med å klare oss i denne div
 

Robert H.

Re: tragisk kamp!
« Svar #7 på: November 19, 2006, 00:47:31 »
Tror nok dessverre ikke dette handler om nullstilling. Vi gjorde en god kamp mot Colchester, den første på svært lenge. I dag var vi tilbake på det nivået vi stort sett har vært denne sesongen med stor strekk mellom lagdelene og stor mangel på struktur i både forsvar- og angrepsspill.

Ferre

Re: tragisk kamp!
« Svar #8 på: November 19, 2006, 00:51:04 »
Slik som tilstanden er nå kommer vi bare til å ta 3 poeng i hver 3-4 kamp. Vi klarer ikke å prestere over tid, og det virker som når vi vinner er mer heldige enn dyktige.

Lett å tenke pessimistik i disse dager...

-WE'LL BE BACK-

Try

Re: tragisk kamp!
« Svar #9 på: November 19, 2006, 00:51:25 »
Når kommentator Eggen sier at Wise har fått opp intensiteten betraktelig på trening etter at han kom dit, begynner jeg å lure på hvordan det var under Blackwell. 'Slurver du på trening, så slurver du i kamp', burde stå på et skilt over garderobedøra på treningsfeltet. Var det noen som klarte å telle fler enn to pasninger på rad i kveld?
 

Per-Stian

Re: tragisk kamp!
« Svar #10 på: November 19, 2006, 00:57:20 »
quote:
Originally posted by Try

Når kommentator Eggen sier at Wise har fått opp intensiteten betraktelig på trening etter at han kom dit, begynner jeg å lure på hvordan det var under Blackwell. 'Slurver du på trening, så slurver du i kamp', burde stå på et skilt over garderobedøra på treningsfeltet. Var det noen som klarte å telle fler enn to pasninger på rad i kveld?



Ja, Kilgallon-Foxe-Heath-Crainey hadde ein enorm pasningsserie midt på eigen halvdel på stillinga 0-3. Eg vart imponert[8D]

Try

Re: tragisk kamp!
« Svar #11 på: November 19, 2006, 01:04:21 »
Det sier jo alt. Noen magler tydeligvis elementær fotballforståelse, ikke bare ferdigheter. Det er en ærlig sak å ikke ha evner, men det finnes ingen unnskyldinger for ikke å ha vilje.
 

Førde

Re: tragisk kamp!
« Svar #12 på: November 19, 2006, 01:04:54 »
huff, for en kamp , rett og slett skuffet ! ;(K(
Marching On Together

Try

Re: tragisk kamp!
« Svar #13 på: November 19, 2006, 01:17:46 »
Var det noen som fikk med seg hvilke låter som ble spilt før kampen? Leeds United Calypso, var det ikke? Er den fra '65 eller rundt der? Fin låt, men den mangler jo trøkket som skal til for å dra gutta i gang. 60-tallsproduksjon blir så spinkelt i dag. Sist gang det var trøkk på stadio'n var jo da Chumbawamba og låta Tubthumping gikk på heavy rotation. Ikke at dette er avgjørende, men det er mer symptomatisk for det svake og spinkle spillet som vi ser i dag. Vi må få inn mer trøkk både her og der!
 

Peter7

Re: tragisk kamp!
« Svar #14 på: November 19, 2006, 02:30:33 »
"Småpent" spill holder ikke ...
Men - hva kan vi egentlig forvente?
Av de som startet i dag kan vi vel telle på et par fingre hvem som var 1. lagsspillere på sine forrige klubber.

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Per-Stian

Re: tragisk kamp!
« Svar #15 på: November 19, 2006, 02:39:01 »
quote:
Originally posted by Try

Var det noen som fikk med seg hvilke låter som ble spilt før kampen? Leeds United Calypso, var det ikke? Er den fra '65 eller rundt der? Fin låt, men den mangler jo trøkket som skal til for å dra gutta i gang. 60-tallsproduksjon blir så spinkelt i dag. Sist gang det var trøkk på stadio'n var jo da Chumbawamba og låta Tubthumping gikk på heavy rotation. Ikke at dette er avgjørende, men det er mer symptomatisk for det svake og spinkle spillet som vi ser i dag. Vi må få inn mer trøkk både her og der!



Fekk ikkje me meg starten, men dersom d stemmer at dei spelte "Leeds United Calypso" så har dei bytta ut "Tin tin out - Strings for Yasmin". Den gav meg frysningar langt oppette ryggen.

SirOlsen

Re: tragisk kamp!
« Svar #16 på: November 19, 2006, 03:10:04 »
Nei, "småpent" holder ikke, som du sier Peter7..

Men allikevel, så er det i allefall bedre at ting begynner å bli litt småpent med tanke på at alt har vært helsvart før..
det sier i det minste meg at det er noe som skjer...

Uansett, kampen idag var ... ja jeg vil helst glemme den.. men samtidig håper jeg Leeds vil lære noe viktig av den.. det BØR de i allefall gjøre!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

berlin

Re: tragisk kamp!
« Svar #17 på: November 19, 2006, 06:39:19 »
quote:
Originally posted by Try

Var det noen som fikk med seg hvilke låter som ble spilt før kampen? Leeds United Calypso, var det ikke? Er den fra '65 eller rundt der? Fin låt, men den mangler jo trøkket som skal til for å dra gutta i gang. 60-tallsproduksjon blir så spinkelt i dag. Sist gang det var trøkk på stadio'n var jo da Chumbawamba og låta Tubthumping gikk på heavy rotation. Ikke at dette er avgjørende, men det er mer symptomatisk for det svake og spinkle spillet som vi ser i dag. Vi må få inn mer trøkk både her og der!



nei, nei, nei: Topplåten på ER var rundt årtusenskiftet "Born Slippy" med Underworld. Fantastisk introlåt.


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: November 19, 2006, 18:54:38 av berlin »

berlin

Re: tragisk kamp!
« Svar #18 på: November 19, 2006, 06:43:17 »
....og 0-3 viser ikke et riktig bilde av kampen, men vi fortjente å tape. Bedring likevel, ikke pessimist foran neste kamp,  men målet må ikke være 3-poenger hver kamp, vi har bare en uavgjort.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: November 19, 2006, 19:01:07 av berlin »

Ronald

Re: tragisk kamp!
« Svar #19 på: November 19, 2006, 19:26:38 »
Leeds spilte til tider bra fotball. Men Heath driter seg ut 3 ganger og soton scorer alle tre gangene. At du e feil plassert en gang får så være men da skal man lære. Soton hadde ikke mye å fare med, men Leeds synliggjorde at det trengs en skikkelig defensiv midtbane general med løpskapasitet og en ekstra trygg stopper med fart. Samt at hodespill må TRENES på. Leeds var skremmende tafatte på hodet.
Når det er sagt så liker eg at Wise har innført en offensiv spillestil med 4-3-3, men da må han styrke midtbana. Dette kan bli bra, og min spådom er at vi e vekk fra nedrykksplass innen nyttår [:D][:D]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Henning

Re: tragisk kamp!
« Svar #20 på: November 19, 2006, 19:57:33 »
La merke til at kommentatoren klaga på Heath på dei siste 2 måla, men var det ikkje Foxe som dreit seg ut på dei måla???

Peter7

Re: tragisk kamp!
« Svar #21 på: November 19, 2006, 23:45:10 »
Kommentatoren blandet konsekvent Heath og Foxe, og det var vel for øvrig Crainey som dreit seg ut på det aller første målet.

***
Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: tragisk kamp!
« Svar #22 på: November 20, 2006, 00:29:06 »
Hva slags formasjon spilte vi egentlig igår? Hva var Foxe`s rolle? Han opererte jo nesten over hele banen, mens Derry til stadighet måtte falle ned i høyreback posisjon. Det ble da også etterhvert et baklengs fordi Foxe var feilplassert inne i femmeteren. Må si jeg synes synd på Crainey som gjenntatte ganger får 2 mot 1 situasjoner imot seg. Hvor var Lewis? [}:)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Re: tragisk kamp!
« Svar #23 på: November 20, 2006, 00:40:39 »
Lewis er en spiller som til de grader har skuffet meg!

Mange kommentatorer på matchlive-overføringene snakker om Lewis som vår stjernespiller. Makan til overvurdering! Vi trenger innsatsvilje og det mangler Eddie Lewis!


Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

R - R

Re: tragisk kamp!
« Svar #24 på: November 20, 2006, 01:06:08 »
Har alltid synst Lewis er veik og for lite effektiv. Har ein god pasnings/frisparkfot, men faar altfor sjeldan nytta den. Manglar fart til aa utfordre, og blir ofte til at han maa ta ei vending tilbake paa bana. Ein slik spelar, som i tillegg jobbar for lite tilbake, forsvarar ikkje plassen paa laget. Han er vel ein av dei spelarane som er utan kontrakt etter sesongen...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune