Er vi på vei mot konkurs, Ken Bates?

Started by Kato, January 09, 2007, 02:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Mye dårlig hukommelse her inne. Det var ikke Bates som solgte Elland Road  & Torp Arch. Det var det Krasner & co som gjorde, i god tid før Bates kom inn i bildet. Ikke for det. Han kan fortsatt brenne i helvete.

Jon R.
Jon R.

venadis

Pissepreik, me gir faen ikkje opp klubben vår, slutt med sånn jævla idiotiske traumer eller finn deg ein aen klubb[V]
quote:
Originally posted by lowfields

Herregud.
Etter salget av enda en av våre egne stjerner, som sannsynligvis er enda et triks fra Bates for å tyne noen pund til egen lomme etterhvert, kan ikke noen være så snill å slå klubben konkurs, jevne Elland Road med jorden så slipper vi mer av denne torturen.

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

marve

quote:
Originally posted by h.b

Marve.
Hva hjelper det med de punda bates skaffet for et par år siden hvis dette kun var midlertideig dødshjelp.
For min del kan det godt være at Bates nå kjøpte klubben billig for så å strippe den for de resterende verdiene i klubben. Klubben går kanskje konkurs og Bates selger Elland Road videre til et tomteselskap. Vips flere millioner pund inn på Bates sin konto

Selvfølgelig har klubben dårlig økonomi,HVA ANNET HADDE DU VENTET ETTER Ã... HA HATT CA 1 MILLIARD I GJELD FOR BARE ET 2 Ã...R SIDEN .
Og selvfølgelig har bates putta penger inn i leeds u for å tjene penger .Men han har da snart fått orden på økonomien har han ikke det da ,og hvilken verdier var det egentlig igjen på elland road da bates tok over ??????.Og HVEM ANDRE EN BATES VAR VILLIG TIL Ã... TA OVER NÃ...R VI VAR KONKURSEN NÆR ?????????.
Glem ikke at i fjor spilte vi playoff finale med nesten det samme manskapet som vi starta denne sesongen med .
Og glem ikke at i januar er det 31 dager .
Og behøver virkelig folka som styrer leeds å fortelle oss at vi har lite penger ,det vet vi jo .Ingen har vell lovet millioner av pund til spiller kjøp heller ,eller har de det ??????.
Ã... ha ca 1 milliard i gjeld som vi hadde for bare et 2 år siden ,er det da realistisk å drømme om snarlig prl spill da ???.På tross av den enorme gjelda så var vi faktisk ikke langt unna i fjor .
Nei klubben må først begynne å tjene penger og ikke tape penger som i dag før vi vill se spillere med stor navn komme til leeds igjen .
Er det virkelig så jæ.. rart at klubben sliter når vi ser hvor vi starta for et 2 år siden (ca 1 milliard i gjeld )ER DET DET ??????
Jeg mener fortsatt at hvis det er hold i ryktene som sier at vi er gjeld fri til sommern ,eller at klubben igjen begynner å tjene penger i sin daglig drift så har bates gjort en jæ   bra jobb med klubben vår .

Kato

Kevin Blackwell startet i Championship antagelig med 4-5 ganger så mye gjeld som i dag. Likevel klarte vi å karre oss over midten.

Med gjelda forhåpentligvis en brøkdel av den milliarden det var, er det vel ingen logikk i at vi er nr 23 nå.

lowfields

quote:
Originally posted by venadis

Pissepreik, me gir faen ikkje opp klubben vår, slutt med sånn jævla idiotiske traumer eller finn deg ein aen klubb[V]
quote:
Originally posted by lowfields

Herregud.
Etter salget av enda en av våre egne stjerner, som sannsynligvis er enda et triks fra Bates for å tyne noen pund til egen lomme etterhvert, kan ikke noen være så snill å slå klubben konkurs, jevne Elland Road med jorden så slipper vi mer av denne torturen.

La meg for en gang skyld få lov til å være en smule negativ[:(]

h.b

Den dagen Bates setter driften etter å ha overskudd som  mål for Leeds. Det er den dagen hvor han offentlig sier at Leeds ikke skal opp i Premier League. Jeg ser på 30-40 mill pund i langsiktig gjeld som relativt sunt.Ingen klubb som vil ha suksess driver med overskudd

h.b

Unnskyld. Manu er faktisk en av de få som går med overskudd

venadis

Finn fram det positiva heller nå er det nok negativt her inne, Killgallon salget er ingen katastrofe. Han har ikkje prestert nåke særlig i år og virka rett og slett lei. Bates er vi ganske sikkert ferdig med før me vett ordet av det. Mannen er jo olding, nye investorer kommer i løpet av 6 mnd., DW og Gus redder plassen med ett par forsterkninger til. Braktap blir det nok mot B`ham, men så retter det seg opp utover. Come on you lads, we are Leeds[:)]

marve

quote:
Originally posted by h.b

Den dagen Bates setter driften etter å ha overskudd som  mål for Leeds. Det er den dagen hvor han offentlig sier at Leeds ikke skal opp i Premier League. Jeg ser på 30-40 mill pund i langsiktig gjeld som relativt sunt.Ingen klubb som vil ha suksess driver med overskudd

Men når man har gjeld så må mann vell også tjene penger sån at man får betjent gjelda si eller ???.
Slik jeg har forstått det så tjener ikke leeds nok penger til å klare den daglige drifta av klubben .

OPM

Jeg er helt enig i at Bates ser ut til å mangle sportslige ambisjoner. Det er ellers umulig å forstå hvorfor målet om gjeldfrihet er noe å trakte etter. Hvorfor eie klubb uten gjeld som spiller i 1. divisjon når alternativet er å eie en klubb i Premier League med 30-40 mill Pund i gjeld slik som mange faktisk har. Jeg hadde et håp en stund, - men det er i ferd med å svinne hen. Jeg skal imidelrtid gi Bates 3 uker til, - hvis ikke vi ser noen signings med substans før utgangen av måneden er jeg redd våren kan bli laaaang. Til info ellers : det nok flere klubber som driver med overskudd, - men det betyr ikke at de ikke har gjeld!

OP

h.b

Hvis det ikke er inntjening nok til den daglige driften så er dette alarmerende. Men hvis det er inntjening nok så er det ikke alarmerende.
Får se på dette med mitt mest positive øye.
Bates har bestemt seg for å slette all gjeld på rekordtid. Da må alle mulige inntekter vurderes. Samtidig så må man få ned utgiftene drastisk.
Det blir faktisk det samme som om du tar deg opp et banklån på 20 år. Da har du råd til å leve et vanlig liv med uteliv og sosiale sammentreff. Men hvis du bestemmer deg for å nedbetale gjelda på 5 år. Ja da må du kutte alle kostnader og selge unna diverse ting som f. eks bilen.
Mulig det er slik Bates tenker.

marve

quote:
Originally posted by OPM

Jeg er helt enig i at Bates ser ut til å mangle sportslige ambisjoner. Det er ellers umulig å forstå hvorfor målet om gjeldfrihet er noe å trakte etter. Hvorfor eie klubb uten gjeld som spiller i 1. divisjon når alternativet er å eie en klubb i Premier League med 30-40 mill Pund i gjeld slik som mange faktisk har. Jeg hadde et håp en stund, - men det er i ferd med å svinne hen. Jeg skal imidelrtid gi Bates 3 uker til, - hvis ikke vi ser noen signings med substans før utgangen av måneden er jeg redd våren kan bli laaaang. Til info ellers : det nok flere klubber som driver med overskudd, - men det betyr ikke at de ikke har gjeld!

OP

Jo men de klubbene tjener vell også penger  sånn at de kan betjene gjelda si ,for fa... vi eier jo ikke vår egen stadion eller treningsfelt lenger engang .
Ting må stabiliseres økonomisk før vi kan begynne å handle vilt på transfer markedet igjen .

OPM

Når man er 75 år - så er kansje ikke horsionten lang. 20 årige annuitestslån får han neppe. - Leeds Unites skal imidlertid leve litt lenger får vi håpe.

OP

h.b

Er nok det jeg mener. At man ikke har overskudd uten å ha gjeld. Takker for at du setter mine ordbruk på plass.
Leeds bør faktisk være istand økonomisk med det inntktsgrunnlaget som finnes i publikum til å ha opptil 50 mill i langsiktig gjeld,men da er vi avhengig av at gjelda er med sikkerhet i Leeds United og ikke som det var for noen år siden med sikkerhet i spilleren.
quote:
Originally posted by OPM

OP

marve

quote:
Originally posted by h.b

Er nok det jeg mener. At man ikke har overskudd uten å ha gjeld. Takker for at du setter mine ordbruk på plass.
Leeds bør faktisk være istand økonomisk med det inntktsgrunnlaget som finnes i publikum til å ha opptil 50 mill i langsiktig gjeld,men da er vi avhengig av at gjelda er med sikkerhet i Leeds United og ikke som det var for noen år siden med sikkerhet i spilleren.
quote:
Originally posted by OPM

OP

Hva er det leeds u eier da ,jo spillere ,ikke egen stadion og ikke eget treningsfelt .
Vi må vell først skaffe nok penger til å få kjøpt tilbake vår egen stadion og treningsfelt .

OPM

Her mener jeg du tar skammelig feil Marve. Branded Leeds United er fremdels meget verdifult. Potensialet til klubben er stort- til og med nå er klubben uten konkurrane i storbyen Leeds. Leeds er det sterkeste finanssenteret i UK utenfor London. Vi har skikkelig tilskuerpotensiale hvis ikke eieren finner ut at han skal skremme alle vekk med sinnsvake billettpriser og en samling utrangerte spillere ( derav halvparten innlånt. Alle er enige i at klubben tilhører eliten i England. - Premier League er bare snakk om tid...

OP

marve

quote:
Originally posted by OPM

Her mener jeg du tar skammelig feil Marve. Branded Leeds United er fremdels meget verdifult. Potensialet til klubben er stort- til og med nå er klubben uten konkurrane i storbyen Leeds. Leeds er det sterkeste finanssenteret i UK utenfor London. Vi har skikkelig tilskuerpotensiale hvis ikke eieren finner ut at han skal skremme alle vekk med sinnsvake billettpriser og en samling utrangerte spillere ( derav halvparten innlånt. Alle er enige i at klubben tilhører eliten i England. - Premier League er bare snakk om tid...

OP

HEHEHE der er vi enige vi kommer til å spille i prl igjen det er  som du sier bare spørsmål om tid .

h.b

Det som skremmer med litt med tankegangen til Bates er dette.
Ved å sette ned bilettprisene drastisk så vil vi muligens dra rundt 30000 på Elland Road. Da vil vi sanke mere poeng og innvestorer vil finne klubben mere verdt å innvestere i.
dette skjønner tydeligvis ikke Bates

marve

quote:
Originally posted by h.b

Det som skremmer med litt med tankegangen til Bates er dette.
Ved å sette ned bilettprisene drastisk så vil vi muligens dra rundt 30000 på Elland Road. Da vil vi sanke mere poeng og innvestorer vil finne klubben mere verdt å innvestere i.
dette skjønner tydeligvis ikke Bates

Hørte bates tidligere sa at ved å senke prisene nå så ville de ta en mega sjanse ,for at hvis ikke tilskuer tallet gikk betraklig opp ved å senke prisene så ville klubben tape sårt tiltrengte penger som de var veldig avhengi av for å kunne drifte klubben .
Tror faktisk bates har skjønt det nå jeg og at han fra neste sesong vill senke prisene noe .heheheh føler jeg har blitt veldig pro bates her nå .heheheh

h.b

Lavere bilettpriser vil samtidig med flere tilskuere gi mere penger i kassa ang sovernirer, ølsalg etc.
Ikke skjønner jeg hvorfor han ikke prøver ut dette i et par kamper

marve

quote:
Originally posted by h.b

Lavere bilettpriser vil samtidig med flere tilskuere gi mere penger i kassa ang sovernirer, ølsalg etc.
Ikke skjønner jeg hvorfor han ikke prøver ut dette i et par kamper

Skal han ikke gjøre det nå da ,mener at jeg leste et sted at han skulle prøve det nå snart .

berlin

i løpet av de 2-3 siste måneden har faktiskt all forvirringen gitt meg et klarere ståsted. local lads ala killa, samt kelly og evt. andre som forbinder Leeds med "storhetstiden" er nå long gone for meg. dette er ikke negativt,
men en lettelse. Altså, jeg tror ikke vi blir slått konkurs, og da er ting helt greitt for meg. jeg vil bare nå bunnen ( både økonomisk og sportslig ), og starte med totalt blanke ark. klart det kommer ungstuter inn på et tidspunkt, enten gjennom junioravdeligen ( som ikke er lagt ned, bare skvisa ) eller inn på andre måter. På et eller annet tidspunkt kommer det til å gå oppover ( vi blir aldri så små som Notts County ) og da blir det litt som nottm forest, starter på bortimot bar bakke. selvfølgelig helst i ccc og ikke i league 1. Men "i've got plenty of time" og ser frem til nok en hard-core periode som på 80-tallet. Dro til Leeds første gang i 1982, og jeg husker kjempegodt at mange fans hadde det utmerket i "mørketida", har snakket en hel del med "the natives" om det på 90 og 00-tallet. de synes slett ikke 80-tallet var ille.

bates og wise er nok ute av bildet når bunnen er nådd, tror jeg. Når bates en gang trekker seg ut, og vi får et nytt styre, så blir det også ny manager. you bet. om det skjer til sommeren eller senere, vet ikke jeg,
og heller ikke andre, selv om jeg ser at det folk som har litt connections her. men de spekulerer bare de også,
for jeg tror ikke engelsk media er mor godhjerta ( selv om yep er frosset ut. )

SirOlsen

Det burde jo strengt tatt si seg selv at som blir nevnt over her; Flere tilskuere, jo flere sponsorer er interessert i å reklamere. Målgruppen blir større. Der kan jeg og si meg enig i de som mener at det kunne være verdt å prøve å senke billettprisene noen ganger og se hvordan det går. Trekker det ikke flere folk, så er jo saken biff, men da har man i allefall prøvd. Spørsmålet er bare om vi sitter så fordømt dypt i det at man ikke kunne taklet det. Men da må en jo også spørre oss om vi har råd til en flukt av tilskuere?
-SirOlsen-

Runar

Såvidt jeg har skjønt er det ikke bare å senke billetprisene helt sånn uten videre pga av de som har kjøpt sesongbilletter.... Disse har jo betalt en viss sum for sine billetter og privilegier og da kan man vel ikke helt sånn uten videre "gi vekk" billeter i noen kamper..?

Tom S

Kunne køyrt kampanje på "resten av sesongen kort" med gunstig pris.
Prøv den du Ken.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Papi

Dette halvåret er nok det viktigaste i manns minne i Leeds!
Beholder Leeds plassen i CCC er mykje gjort, rykker vi ned er vi i deep shit!

Ved berging av plass:
* Bates selger seg ut, med profitt grunna nokolunde orden på økonomien.
* Ny Formann spytter inn nokre millioner pund til spillerkjøp
* Folkevandring for å se nye Leeds i aksjon.

Ved nedrykk:
* Bates for ikkje solgt klubben
* Nicholls, Healy forsvinner (Einaste spillere vi kan oppnå nokre pund på)
* tilskuer tallet synker til under 10000

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Karl Hot Shot

Noe av det som har irritert meg mest de siste dagene, er alle supporterne som liksom skal "forstå" salget av Matthew Kilgallon til Sheff Utd, og som synes £1.75 mill var godt betalt for midtstopperen! Hvor korttenkte er det lov å være? Fordi Kilgallon har hatt et par middelmådige kamper i høst, skal £1.75 mill være bra betalt for ham?

Vi snakker tross alt om et av de største stoppertalentene på de britiske øyer, og de som ikke har maktet å registrere Kilgallons potensial, bør heller begynne å følge med på turn. Ken Bates har med salget av Kilgallon demonstrert for hele vår verden at han ikke har tenkt å satse noe som helst penger på Leeds United, og at han sannsynligvis heller ikke er særlig rik, ikke noe å snakke noe videre om i hvert fall.

baste

Får håpe på at vi berger plassen, og at noen kommer inn å kjøper opp LEEDS. Da er vi ferdig med de fleste spillerlønningene, Fowler, Mills, etc...Da vil "Klubben" LEEDS UNITED igjen tjene penger, selv i CCC og i sesongen 2008-09 så er vi atter i PL. where we belong !

HåvardK

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Noe av det som har irritert meg mest de siste dagene, er alle supporterne som liksom skal "forstå" salget av Matthew Kilgallon til Sheff Utd, og som synes £1.75 mill var godt betalt for midtstopperen! Hvor korttenkte er det lov å være? Fordi Kilgallon har hatt et par middelmådige kamper i høst, skal £1.75 mill være bra betalt for ham?

Vi snakker tross alt om et av de største stoppertalentene på de britiske øyer, og de som ikke har maktet å registrere Kilgallons potensial, bør heller begynne å følge med på turn. Ken Bates har med salget av Kilgallon demonstrert for hele vår verden at han ikke har tenkt å satse noe som helst penger på Leeds United, og at han sannsynligvis heller ikke er særlig rik, ikke noe å snakke noe videre om i hvert fall.

Så utrolig enig, Karl. Turn har dessuten ikke vært det samme etter at Paal Claessen sluttet som kommentator.