Skrevet av Emne: Noen å lære av - Reading  (Lest 2604 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Noen å lære av - Reading
« på: Januar 14, 2007, 23:03:21 »
Kanskje på grensen til off-topic, men har akkurat sett Everton - Reading.

Dette er status på sentrale spillere i Reading:

Hahnemann Fri transfer
Sonko Fri transfer (Meget solid i dag)
Ingimarsson £100 000 (Kaptein, spilt alle kamper)
Shorey £25000 (Fra Leyton orient!!!!!)
Little Fri transfer
Sidwell Peanøtter
Harper £20000
Hunt Fri transfer
Doyle Ihvertfall peanøtter fra Irland.

Disse 9 spilte i dag, og har sørget for at Reading er på øvre halvdel.

Prislapp: Tilsammen kostet de langt under £500 000.

Det viser at alt er mulig uten mange millioner. Dyktige folk (som Steve Coppell) klarer det.

Henter vi inn dyktige folk til å signere spillere, kan vi også klare det i en by som Leeds. Vi trenger ikke øse ut hundretalls av millioner.
 

Dennis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #1 på: Januar 14, 2007, 23:16:13 »
Enig, kato!

Vi klarte jo dette i David O'Learys tidlige dager som Leeds-sjef. Etterhvert gikk det over i en drøm, som dessverre brast da millionkjøpene ikke strakk helt til målet. Uansett viste vi da, noe som United også gjorde med Scholes, Butt, Beckham og Neville bros, at det kan laget gull utav egne juniorer.

- Dennis
Marching on together!

venadis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #2 på: Januar 14, 2007, 23:29:59 »
Har sittet å sett samme kamp og tenkte samme tanken som deg kato, føler Leeds er i ferd med å foreta seg noe i samme leia hvertfall hva spillerpriser angår. Grunnen er jo kjent, men har en følelse nå at vi er på rett veg med de innkjøp/ forsterkninger som er foretatt. Ett par forsterkninger til nå, keeper og forsvarssjef så tror jeg vi berger plassen dette året og kommer for fullt neste sesong alla Reading 2005/06.
Følger med på Spurskampen nå og det er trist å se Lennon med mørk bukse, Robinsen i målet har jeg blandede følelser for, har aldri virket helt Leeds, mer opptatt av seg selv.
 

Dennis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #3 på: Januar 14, 2007, 23:32:02 »
Det er derfor godt å se at Mars Bar er mer slepphendt enn tidligere, venadis! [8)]

- Dennis
Marching on together!

venadis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #4 på: Januar 14, 2007, 23:34:17 »
Enig, han mister sannsynlig landslagsplassen til James også nå. Glemte å nevne Milner i mitt forrige inlegg, det kryr jo av ex-Leedsspillere på skjermen[;)]
 

Dennis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #5 på: Januar 14, 2007, 23:38:07 »
I fare for å føre tråden over på off-topic igjen, så har David James imponert meg i år!

- Dennis
Marching on together!

venadis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #6 på: Januar 14, 2007, 23:42:24 »
Tilbake til Readings prestasjoner ved bruk av begrensede midler. Har de mye penger og forvalter disse forsiktig/rett eller er det bare er genitrekk av manager Coppel og klare det de gjør[?]
 

MacMurder

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #7 på: Januar 15, 2007, 00:50:25 »
Reading er driftsmessig en mønsterklubb, med meget sunn økonomi. Klubbens eier:John Madejski er blandt de 200 rikeste personene i Storbritannia, med en personlig formue anslått til £325m.

Jon R

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #8 på: Januar 15, 2007, 01:51:18 »
Godt poeng kato. Allikevel: En slik modell tror jeg ikke vil ikke være mulig i Leeds. Kravet om rask suksess har "alltid" vært vår forbannelse. Taes det fem skritt frem, godtaes ikke to tilbake. Det verste eksempelet er vel Eddie Gray på 80 tallet og kanskje DOL på 2000 tallet. Ingen manager etter Revie har fått lov til å sitte over tid, med mindre han har hatt jevn sportslig fremgang å vise til. Blackwell fikk sparken så fort det buttet imot, og de fleste applauderte det, tross play off finale i mai. Kanskje vi kan klare det fra league One, forutsatt at alle stikker fingeren i jorda og innser at vi ikke lenger er en såkalt storklubb? [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 15, 2007, 01:54:11 av Jon R »
Jon R.

B-m

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #9 på: Januar 15, 2007, 01:56:41 »
quote:
Originally posted by Jon R

Godt poeng kato. Allikevel: En slik modell tror jeg ikke vil ikke være mulig i Leeds. Kravet om rask suksess har "alltid" vært vår forbannelse. Taes det fem skritt frem, godtaes ikke to tilbake. Det verste eksempelet er vel Eddie Gray på 80 tallet og kanskje DOL på 2000 tallet. Ingen manager etter Revie har fått lov til å sitte over tid, med mindre han har hatt jevn sportslig fremgang å vise til. Blackwell fikk sparken så fort det buttet imot, og de fleste applauderte det, tross play off finale i mai. Kanskje vi kan klare det fra league One, forutsatt at alle stikker fingeren i jorda og innser at vi ikke lenger er en såkalt storklubb? [8)]

Jon R.




Amen
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #10 på: Januar 15, 2007, 02:06:41 »
Det verste med Leeds United er at det ikke engang er et styre som har råd til å sitte over tid. Vi har hatt flere eiere etter krakket, enn de fleste andre lag har hatt managere. Hvert styre har etter kort tid funnet ut at de ikke har råd til å drive klubben. [V]

Dessverre ser det også slik ut nå, ettersom Bates ikke er interessert i å investere ei eneste krone i det sporstlige Leeds bedriver. Tolker det dithen at han ønsker å spare så mye han kan på drifta - samtidig som han legger et nytt strøk maling her og der på Elland Road - før han selger hele dritten til førstbydende. Da sitter han igjen med god fortjeneste i form av at han har kuttet driftskostnadene - halve laget er jo solgt og bytta med spillere som ikke er gode nok for våre nedrykksrivaler - pluss at han jo har flere millioner pund i netto for salg av Hulse og Kilgallon. [xx(]

God business mann, denne Bates, ingen tvil om det! Men Leeds, det er han ikke... [:(]


- Dennis
Marching on together!

Kato

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #11 på: Januar 15, 2007, 02:11:40 »
Det han nå gambler på er at vi berger plassen uten noe bruk av penger.

Da vil vi fremdeles være et CCC-lag, samtidig som vi er ferdige med å betale for gamle spillere.

Markedsverdien er økt, og han tjener godt. Rykker vi ned blir effekten motsatt.

Den gamblingen tar han. Og som du sier, han driter i klubben.
 

Eirik_B

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #12 på: Januar 15, 2007, 05:46:41 »
Dette skulle bare vært en vond drøm alt sammen, greit og ha våknet opp og forsatt herja i europa..

Eirik
Eirik

Erik_

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #13 på: Januar 15, 2007, 06:07:49 »
quote:
Originally posted by kato

Det han nå gambler på er at vi berger plassen uten noe bruk av penger.


Reading-metoden altså?[:I]

Men fra spøk til ikke fulgt så spøkete. Tenkte akkurat tanken selv i dag. Og jeg er imponert over både hvordan Reading har fått tak i spillerne, og hvordan de spiller. Absolutt en mønsterklubb å etterape. Samtidig som jeg for et par sesonger siden var meget imponert over Wigan. Og forrige sesong Watford. Heller ikke de brukte milliarder av kroner eller millioner av pund, for å komme dit de er i dag. Med vekslende hell, men med noe annet historiegrunnlag som Jon påpeker i henhold til Leeds.

Men... så er det mange veier til Rom. Det er jo mulig å komme noen steder uten penger også. Men det er jo MYE som spiller inn. Og den viktigste biten mener jeg er å tro på seg selv.

For eksempel har jeg fått med meg at du Kato er en av mange som synes at man bør se på tabellen for å finne ut hvor god man egentlig er. (Dette er på ingen måte skrevet for å ta deg eller noen andre på, bare så det er klart.) Jeg er bare så fascinert av dette med "Tabellen lyver aldri". Noe som forøvrig Wise har vært tilhenger av helt siden han kom til klubben.

Det jeg lurer på. Og det jeg mener.

Er ikke dette en noe defensiv tankegang. Handler ikke fotball om å ha troen på seg selv, tørre å prøve og feile. Vise hva man kan. Og at man sammen som et lag prøver å vinne kamper, selv om man kanskje ikke er god nok på papiret. Gjerne der treneren motiverer spilleren til å tro at man kanskje er bedre enn man egentlig er, på godt og vondt for å få ut det beste av spilleren og laget. Dette er selvsagt en balansegang, men her mener jeg i allefall at man skiller klinten fra hveten.

Er det egentlig motiverende at treneren stikker hodet ned i jorda og innrømmer at laget ikke er bedre enn en 23. plass på tabellen?

At Leeds United per dags dato sliter med nedrykksspøkelset er så. Men hvis man bestemmer seg for at nå skal vi kjempe med Hull, Barnsley, QPR og Southend for å beholde plassen. Hvordan kan man da tro at man kan slå lag som Birmingham eller WBA?

Kan ikke dette være en av grunnene til at Reading er der de er i dag?

Peter7

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #14 på: Januar 15, 2007, 09:06:00 »
If you´re Wise you better spend more time Reading the league table.

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Tom S

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #15 på: Januar 15, 2007, 13:26:56 »
Gode poeng Enrique, følger deg nesten heile veien.

Men, det er også viktig å vite kor vi er på tabellen og ikkje tru at vi er bedre enn resultatene viser. Det er ei skummel felle å gå i, for plutseleg er det for seint og League One here we come...

Det er jo her manageren sine ferdigheter virkeleg skal komme til sin rett; få gutta til å skjønne alvoret samtidig som han bygger opp sjølvtilliten. Vanskelig!


quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by kato

Det han nå gambler på er at vi berger plassen uten noe bruk av penger.


Reading-metoden altså?[:I]

Men fra spøk til ikke fulgt så spøkete. Tenkte akkurat tanken selv i dag. Og jeg er imponert over både hvordan Reading har fått tak i spillerne, og hvordan de spiller. Absolutt en mønsterklubb å etterape. Samtidig som jeg for et par sesonger siden var meget imponert over Wigan. Og forrige sesong Watford. Heller ikke de brukte milliarder av kroner eller millioner av pund, for å komme dit de er i dag. Med vekslende hell, men med noe annet historiegrunnlag som Jon påpeker i henhold til Leeds.

Men... så er det mange veier til Rom. Det er jo mulig å komme noen steder uten penger også. Men det er jo MYE som spiller inn. Og den viktigste biten mener jeg er å tro på seg selv.

For eksempel har jeg fått med meg at du Kato er en av mange som synes at man bør se på tabellen for å finne ut hvor god man egentlig er. (Dette er på ingen måte skrevet for å ta deg eller noen andre på, bare så det er klart.) Jeg er bare så fascinert av dette med "Tabellen lyver aldri". Noe som forøvrig Wise har vært tilhenger av helt siden han kom til klubben.

Det jeg lurer på. Og det jeg mener.

Er ikke dette en noe defensiv tankegang. Handler ikke fotball om å ha troen på seg selv, tørre å prøve og feile. Vise hva man kan. Og at man sammen som et lag prøver å vinne kamper, selv om man kanskje ikke er god nok på papiret. Gjerne der treneren motiverer spilleren til å tro at man kanskje er bedre enn man egentlig er, på godt og vondt for å få ut det beste av spilleren og laget. Dette er selvsagt en balansegang, men her mener jeg i allefall at man skiller klinten fra hveten.

Er det egentlig motiverende at treneren stikker hodet ned i jorda og innrømmer at laget ikke er bedre enn en 23. plass på tabellen?

At Leeds United per dags dato sliter med nedrykksspøkelset er så. Men hvis man bestemmer seg for at nå skal vi kjempe med Hull, Barnsley, QPR og Southend for å beholde plassen. Hvordan kan man da tro at man kan slå lag som Birmingham eller WBA?

Kan ikke dette være en av grunnene til at Reading er der de er i dag?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Erik_

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #16 på: Januar 15, 2007, 21:53:20 »
quote:
Originally posted by Tom S

Men, det er også viktig å vite kor vi er på tabellen og ikkje tru at vi er bedre enn resultatene viser. Det er ei skummel felle å gå i, for plutseleg er det for seint og League One here we come...

Det er jo her manageren sine ferdigheter virkeleg skal komme til sin rett; få gutta til å skjønne alvoret samtidig som han bygger opp sjølvtilliten. Vanskelig!


Akkurat!

Du traff spikeren jeg har her, midt på hodet. Det er akkurat dette jeg mener med at det finnes mange veier til Rom. Det holder selvsagt ikke å være dumsnill, og si at laget er ti ganger bedre enn et Premier League lag. For å sette det på spissen. Det er heller ikke nødvendigvis motivasjon som trenger å være den høyeste faktoren for å kunne lykkes i fotball. Men at vi, Leeds har gått i fella der. Er jeg overbevist om.

At vi allerede i november skulle begynne å frykte nedrykk. Blir for meg helt feil. Det kan godt være realiteten, men at manager og spillere da skal konsentrere seg om en mini-liga mot de andre nedrykkskandidatene. Er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Kanskje minsker det presset der og da. Men i et lengre tidsperspektiv vil jeg si at det er å skyte seg selv i foten. Særlig hvis resultatene uteblir. Altså er det vanskelig.

Om Steve Coppell har denne egenskapen. Skal jeg ikke påstå. Jeg synes å erindre at han ikke i det hele tatt snakket om noe opprykk, i forrige sesong. Og jeg tror ikke han har snakket så høyt om å unngå nedrykk denne sesongen heller... I tillegg til å finne talent, være taktisk klok og ha erfaring. Så tror jeg også at Steve Coppell er en motivator. At det derfor er vel så mye å lære der, som å finne de rette spillerne for en riktig penge. Med trykk på tror jeg.

Jeg trodde Wise skulle ha denne egenskapen. Blackwell hadde det tydeligvis ikke. Carver ble kanskje for dumsnill...

Erik_

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #17 på: Januar 16, 2007, 19:57:26 »
Hvis jeg ikke gjorde det helt forståelig, så ønsket jeg altså en slags diskusjon på dette. Noe jeg trodde jeg hadde lagt opp til. Hvertfall høre andres synspunkter på det svadaet jeg har skrevet. Ikke å komme med en "konklusjon" som det nå mer eller mindre ser ut som...

Ellers blir det jo ganske håpløst av meg å bli såpass engasjert i denne tråden.

Må jeg ty til frekkhet for å få respons fra "Tabellen lyver aldri"-gjengen?
Er det rett og slett for lite drittkasting fra min side? [;)]

flynn

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #18 på: Januar 16, 2007, 20:26:21 »
Du er ikke istand til å provosere en flue i et glass med gammel gjæret saft Enrique, tabellen lyver nemlig aldri!

flynn

Espen J

Re: Noen å lære av - Reading
« Svar #19 på: Januar 17, 2007, 07:09:54 »
Enig flynn. Tabellen lyver ikke. Men allikevel kan et lag som ligger sist, slå et lag som ligger først.. Det er det som er så fasinerende...