DEBATT: Forsvaret

Started by jarle, January 21, 2007, 00:31:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DenHviteYeboah

Jeg sier nok en gang: skal ete kameler hvis det viser seg at Connolly,Bessone,Collins,Faye og Grella viser seg å være kanonsigneringer som hever nivået på Leeds United sammenlignet med ifjor.I tillegg er den treige kløna Naylor utnevnt til kaptein, og skal dermed være den første som blir tatt ut til hver kamp...jada...hurra for Grayson ;D

B-m

Etter 3 sterke seire på rad så tapte vi 5-2 borte mot Barnsley. Vi hadde full kontroll i 40 minutter og så klarte Bessone, som hadde spilt bra til da, å gjøre en forferdelig forsvarsfeil.
Vi satser fullt fremover og får kontra i mot. Sjansestaistikken etter endt kamp er ca. 20 skudd fra hvert lag.

Ã... slippe inn 5 mål mot Barnsley er jævllig dårlig men la oss se på noen av faktorer.

1) Lokaloppgjør lever ofte sitt eg liv, og "latterlig" resultat er ikke uvanlig.

2.) Vi får et mål i fleisen rett før pause, på verst tenkelig tidspunkt! Dette etter å ha hatt full kontroll på kampen. Vi starter 2.omg friskt og får et nytt mål i mot på verst tenkelig tidspunkt, og det rett etter corner! Barnefeil. Luften går tydeligvis helt ut av oss. Vi satser veldig offensivt (bare å se på benken vi hadde i går), og vi går på en stor smell.

Jeg synes det er litt dumt å kritisiere spillere uten å ha sett kampen, men det var tydeligvis mange dårlige prestasjoner i går mtp på resultat og ikke minst intervjuet til Grayson etter kampen! Forsvaret spilte naturligvis dårlig i 2.omg, men å slippe inn mål handler ikke bare om forsvaret.

Kato har naturligvis mange gode poeng, som alltid! Jeg erter Kato litt og kaller han hysterisk etc., håper han tar det som god sport - men han er jo noe hysterisk. Og å konkludere med ting etter hvert tap i sinne og/eller frustrasjon var slik jeg gjorde da jeg var 16 år.

Men det er ingen tvil om at forsvarslinja vår behøver fart. At vi skal stå høyt mot Barnsley og slipper inn 4 mål i en omgang forteller jo en fin historie om dette.

At vi nå kommer til å rykke ned blir litt for barnsley å si synes jeg, ikke misforstå divisjonen er så sykt jevn at det kan skje.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Gufrias

Quote from: B-m on September 15, 2010, 11:45:32
Jeg synes det er litt dumt å kritisiere spillere uten å ha sett kampen, men det var tydeligvis mange dårlige prestasjoner i går mtp på resultat og ikke minst intervjuet til Grayson etter kampen! Forsvaret spilte naturligvis dårlig i 2.omg, men å slippe inn mål handler ikke bare om forsvaret.

Well said!
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Etter 3 sterke seire på rad så tapte vi 5-2 borte mot Barnsley. Vi hadde full kontroll i 40 minutter og så klarte Bessone, som hadde spilt bra til da, å gjøre en forferdelig forsvarsfeil.
Vi satser fullt fremover og får kontra i mot. Sjansestaistikken etter endt kamp er ca. 20 skudd fra hvert lag.

Ã... slippe inn 5 mål mot Barnsley er jævllig dårlig men la oss se på noen av faktorer.

1) Lokaloppgjør lever ofte sitt eg liv, og "latterlig" resultat er ikke uvanlig.

2.) Vi får et mål i fleisen rett før pause, på verst tenkelig tidspunkt! Dette etter å ha hatt full kontroll på kampen. Vi starter 2.omg friskt og får et nytt mål i mot på verst tenkelig tidspunkt, og det rett etter corner! Barnefeil. Luften går tydeligvis helt ut av oss. Vi satser veldig offensivt (bare å se på benken vi hadde i går), og vi går på en stor smell.

Kato har naturligvis mange gode poeng, som alltid! Jeg erter Kato litt og kaller han hysterisk etc., håper han tar det som god sport - men han er jo noe hysterisk. Og å konkludere med ting etter hvert tap i sinne og/eller frustrasjon var slik jeg gjorde da jeg var 16 år.

Men det er ingen tvil om at forsvarslinja vår behøver fart. At vi skal stå høyt mot Barnsley og slipper inn 4 mål i en omgang forteller jo en fin historie om dette.

At vi nå kommer til å rykke ned blir litt for barnsley å si synes jeg, ikke misforstå divisjonen er så sykt jevn at det kan skje.

Veldig enig med deg etter å ha sett høydepunktene fra Barnsley Leeds. Mye flaks foir hjemmelaget. Nesten bare Leeds-sjanser frem til 1-2. Uflaks ved 1-2, 1-3 og 1-4. Stygt resultat, men antagelig mye å vinne med litt skjerping nest gang!

Motivasjonen og forbedringen ligger på det psykiske plan!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on September 15, 2010, 20:15:02

Veldig enig med deg etter å ha sett høydepunktene fra Barnsley Leeds. Mye flaks foir hjemmelaget. Nesten bare Leeds-sjanser frem til 1-2. Uflaks ved 1-2, 1-3 og 1-4.

Mest uflaks altså. Da er det jo heldigvis lite å bekymre seg for.   :)
Jon R.

Evig Pint

Støtter fortsatt trådstarter og første innlegg i denne tråden fullt ut, selv om det ble skrevet i frustrasjon. Kato har helt rett. Den fireren er bare ikke god nok. Jeg skal spise all pai og hatter jeg finner hvis de 4 holder nullen i 90 minutter i en ligakamp i år! (Bessone spilte bare en omgang mot Watford..)

Men hey hey, alle som ikke er 100 % enige med ALT Grayson gjør er jo uvitende og hysteriske kjerringer :) ;)

Marching on together

Promotion 2010

Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 01:04:49

Men hey hey, alle som ikke er 100 % enige med ALT Grayson gjør er jo uvitende og hysteriske kjerringer :) ;)

Takk! 100% enig!
Min første Leeds-kamp:

Sydhagen

ser for meg at Leeds blir bunnsolide når Faye og Kisnorbo kommer inn fitt(e) for fight.
Kisnorbo og Collins/Bruce i midtforsvaret og Faye som en MUR foran de!

bright times ahead fellas!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Endelig en som har skjønt det!
Supert!!
;)
Ups & Ups!!

Evig Pint

Vil gjerne ha en utdypning her CardiganArms og Promo, siden dere tydeligvis sitter med fasiten kan det vel ikke være vanskelig å komme med svaret på alle våre problemer. ??? ::) Eller er det slik at vi skal kalle hverandre for det ene og det andre hver gang vi er uenige om noe? Hvor gamle er vi...
Marching on together

B-m

Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 13:35:03
Vil gjerne ha en utdypning her CardiganArms og Promo, siden dere tydeligvis sitter med fasiten kan det vel ikke være vanskelig å komme med svaret på alle våre problemer. ??? ::) Eller er det slik at vi skal kalle hverandre for det ene og det andre hver gang vi er uenige om noe? Hvor gamle er vi...

Hysteriske kjerringer? Herregud ha litt glimt i øyet da.

Men å holde kjeft her på forumet mens vi vinner 3 på rappen, for så å lage krisestemning etter et tap i en vanskelig bortekamp - og komme med TOLD YOU SO - er noe hysterisk eller?

Må forresten beklage til alle kjerringer som følte seg støtt av mitt ordvalg.

Promotion 2010

Når det gjelder mitt innlegg under, så behøver jeg vel ikke utdype at jeg er 100% enig med et litt sarkastisk og fleipete utsagn i en del av ditt innlegg?
OG så var det du da som kom med utsagnet "uvitende og hysteriske kjerringer" - ikke noen av oss....  :D

Quote from: Promotion 2010 on September 16, 2010, 08:34:35

Takk! 100% enig!
Min første Leeds-kamp:

ØBS

Quote from: B-m on September 16, 2010, 13:43:37

Hysteriske kjerringer? Herregud ha litt glimt i øyet da.

Men å holde kjeft her på forumet mens vi vinner 3 på rappen, for så å lage krisestemning etter et tap i en vanskelig bortekamp - og komme med TOLD YOU SO - er noe hysterisk eller?

Må forresten beklage til alle kjerringer som følte seg støtt av mitt ordvalg.

Ikke støtt, nei, B-m...

Hørt verre jeg.  Helt vanlig det, i min jobb...
LUSCOS-hilsen
ØBS

B_Ød

Jeg har vel ikke kalt noen noe, brukte sitat-knapp, men klart, jeg mener jo at enkeltkamper i fjorårssesong samt opprykk, pluss en start på årest sesong jeg absolutt ikke hadde forventet (her med positivt fortegn) gjør sitt til at jeg ikke kan se noen grunn til å "hyle" riktig ennå. Jeg er ikke blandt de som tror (hvis noen) at vi skal fosse gjennom dette nivået å rykke opp, selv om jeg ikke holder det for helt usannsynlig heller, så lenge vi beholder Simon Grayson. Hvis jeg har gitt noen her inne inntrykk av at jeg sitter med noen svar, utover det andre inne her måtte sitte med, ber jeg på det mest ydmyke om unnskyldning, det har i så fall vært langt fra tilsiktet.
Men at det sitter "værhaner" her inne, kan det vel ikke herske tvil om, bare å følge en hvilken som helst kamptråd der vi får et mål imot det, og de burde være lette å finne  ;)
Ja, jeg syns enkelte kunne vært litt mer nøkterne i sine utsagn fra tid til annen, men for det meste finner jeg kommentarene rett så fornøyelige.
Stoler på at SG med team har kontroll, og det skal gå betydelig værre enn nå, før jeg blir med å "hyler"...men det bor en potensiell "hyler" i meg også  :D 
Ups & Ups!!

Jon R

Herregud hvilket døllt og søvning forum om ingen hylte etter 2-5 mot Yorkshirerivalene fra Barnsley! Dette forumet har kun livets rett med høyt engasjement og et minimum av uenighet og polariseringer. Og noen godlynte spark i skrittet og nyrene kan vi saktens tåle, så lenge det kommer fra en av våre egne.  ;)
Jon R.

ØBS

LUSCOS-hilsen
ØBS

B-m

Quote from: Jon R on September 16, 2010, 20:43:08
Herregud hvilket døllt og søvning forum om ingen hylte etter 2-5 mot Yorkshirerivalene fra Barnsley! Dette forumet har kun livets rett med høyt engasjement og et minimum av uenighet og polariseringer. Og noen godlynte spark i skrittet og nyrene kan vi saktens tåle, så lenge det kommer fra en av våre egne.  ;)

Se der ja! :) Der har vår 'hysterical woman number 1' fått sovet litt på resultatet og kommer med en mye bedre post nå enn hvilken som helst på selve kampdagen!

Joda! Selvfølgelig! :)

ØBS

Quote from: B-m on September 16, 2010, 20:58:13

Se der ja! :) Der har vår 'hysterical woman number 1' fått sovet litt på resultatet og kommer med en mye bedre post nå enn hvilken som helst på selve kampdagen!

Både nyrer og skritt i ett eneste spark...

Bra B-m.

Pleier du også å drikke øl med Jon etter kamper og utover lørdagskveldene? ;D

Jon påstår å ha hjertet i Leeds, men nyrer og skritt befinner seg som regel på Øvre Løkka og Nordre Aasen...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Evig Pint

Velvalgte ord som vanlig Jon :)
Marching on together

Evig Pint

Haha slapp av bm, jeg har mye glimt i øyet, og dette synes jeg bare er morsomt! (Var vel litt for å få ut noen meninger jeg skrev det innlegget ;)) Synes rett og slett det kun var en håpløs uttalelse som rett og slett ble for vanskelig å ignorere. :D Driter i både hysteriske og kjerringer, men uvitende.. det var den som var morsom. Uten å angripe deg bm, så mener jeg det må være du som er "uvitende" (for å bruke dine ord) om du ikke presterer å se hvilke problemer vi har i forsvars-delen av laget vårt. Så da ble det så artig når du presterte å kalle et halvt forum for det (så godt som samtlige som hadde postet i denne tråden), bare for de var uenige med deg.

Har jo skjønt nå at alle baklengs kan tilskrives UFLAKS, beklager at det tok så lang tid for meg å innse at alt alle Leedsspillere gjør alltid er bra. Forsvaret vårt er forresten divisjonens beste. Og hurtighet og teknikk er på vei ut av den moderne fotballen. (ironialarm)

Har forøvrig ikke holdt kjeft mens vi vinner (har vært på både reise og hatt internettproblemer i hjemmet de siste ukene), men har da fått logget på et fåtall ganger. "I told you so" attityde har jeg vel heller ikke hatt? Er det noe jeg aldri finner glede i er det et Leedstap. Har vel kun sagt d samme som jeg har sagt fra dag en jeg så den 4'eren i samme forsvar. (grøsse) .. Så den skjønte jeg ikke kompis! ;)
Marching on together

ØBS

Jeg må bare spørre deg "Evig Pint", er det Kaizers du har navnet fra eller er det en engelsk pint du sikter til i nick'et ditt?

Synes nå det siste er det kuleste... ;D
LUSCOS-hilsen
ØBS

ØBS

...siste var IKKE en oppfordring til at hele tråden sklir ut i "off topic"...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Evig Pint

Quote from: ØBS on September 16, 2010, 22:38:43
Jeg må bare spørre deg "Evig Pint", er det Kaizers du har navnet fra eller er det en engelsk pint du sikter til i nick'et ditt?

Kan jeg si begge deler? Glad i Kaizers, glad i pint :D
Marching on together

magnuer

Bare å få inn Bruce. Collins har ikke akkurat vært den beste signeringen, men blir nok bedre når Kisnorbo er tilbake igjen, er litt usikker på om Naylor er god nok hvis Leeds skal være med i toppen

Jon R

Quote from: B-m on September 16, 2010, 20:58:13

He he. Du kan få sagt det du, Bjønna. Vis meg gjerne hvilke innlegg fra kampdagen du tenker på, så jeg kan ta litt lærdom av dette. Hysteriske kvinnfolk er nemlig noe av det værste jeg vet.   ;)
Jon R.

B_Ød

Ups & Ups!!

Promotion 2010

Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 22:46:03

Er det ikke et navn på sånn vi har det som Leeds-supportere: EVIG PIIIINT?  ;)
Min første Leeds-kamp:

Jon R

Quote from: CardiganArms on September 17, 2010, 08:32:44
Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 22:12:21

do I detect the smell of a moderator a**kisser?

;)

I denne tråden hagler virkelig de gode superlativene. Ja det må jeg få lov til å si dere.  :-*
Jon R.

Evig Pint

Quote from: Promotion 2010 on September 17, 2010, 10:48:54
Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 22:46:03

Er det ikke et navn på sånn vi har det som Leeds-supportere: EVIG PIIIINT?  ;)

Jo du har rett Promo. Det var først og fremst der det kom fra, registrerte nicket etter playofftapet mot Millwall..  Akkurat da var det ikke mye lys å se.. :-[
Marching on together

Evig Pint

Quote from: CardiganArms on September 17, 2010, 08:32:44
Quote from: Evig Pint on September 16, 2010, 22:12:21

do I detect the smell of a moderator a**kisser?

;)

Jada, samme taktikken jeg brukte da jeg fikk gode karakterer på skolen dette... ;) Men Jon R sier som vanlig mye fornuftig imotsetning til mye annet rart her inne.
Marching on together