DEBATT: Forsvaret

Started by jarle, January 21, 2007, 00:31:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Quote from: auren on August 10, 2010, 10:06:56
Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet. De var minst like trege som de spillerne vi har nå. Posisjonering og spilleforståelse har vel så mye å si som fart, så spørs det da om Collins og Naylor har så mye av dette heller. Jeg tror vi kan få mye svar på søndag i en kamp som vil være total annerledes fra åpningskampen.

auren

Fotballen har vel utviklet seg litt siden da.. den klassiske engelske senterbacken er vel død akkurat som target mannen ala Deane osv har gått ut på dato.

Uten fart i dagens fotball blir det vanskelig... vi har desverre for lite fart i laget!

Evig Pint

Fart og løpskraft blir strengt tatt bare viktigere og viktigere egenskaper i fotball. For noen tiår tilbake kunne "feite" midtbanespillere brilijere på midtbanen, nesten uten å bevege seg en meter. Det ser man ikke mye av nå.
Treige midtstoppere har gått ut på dato, hvis ikke de er ekstremt gode til å gjøre opp for seg på andre måter. Det er ingen av disse stopperene til Leeds per idag.
Marching on together

stefan

Jeg tror ikke vi skal krisemaksimere heelt enda. Som andre har sagt, så må forsvarsfireren spilles inn. Det spørs om ikke Naylor kanskje burde vært fjerdevalg av de fire stopperne vi har tilgjengelig for øyeblikket. Ikke minst siden han har hatt skranglete ben en stund nå. Det er mulig at Naylor skal være den sjefen vi trenger bak. Viktigheten av å ha en god leder i forsvaret kan ikke overvurderes, og det må kompenseres for at den beste lederen er benket til fordel for Kasper S.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Bites Yer Legs

Quote from: stefan on August 10, 2010, 18:29:27
Jeg tror ikke vi skal krisemaksimere heelt enda. Som andre har sagt, så må forsvarsfireren spilles inn. Det spørs om ikke Naylor kanskje burde vært fjerdevalg av de fire stopperne vi har tilgjengelig for øyeblikket. Ikke minst siden han har hatt skranglete ben en stund nå. Det er mulig at Naylor skal være den sjefen vi trenger bak. Viktigheten av å ha en god leder i forsvaret kan ikke overvurderes, og det må kompenseres for at den beste lederen er benket til fordel for Kasper S.

Tror Kasper sjøl kan være en fantastisk leder! Herlig engasjert, offensiv og "storkjeftet"! Da Leeds trente på Stadion her i Bergen hørte man Schmeichel-brølet langt opp i Nattlandsveien!
KEEP FIGHTING!!

SindreWikre

Var på Lincoln kampen på tirsdag på ER . Syntes ikke Collins virka dårlig , tror mer Naylor er problemet!
Pontus ❤

lojosang

Quote from: Jon R on August 10, 2010, 10:10:59
Quote from: auren on August 10, 2010, 10:06:56
Mener å huske at faren til Bruce og Pallister klarte seg utmerket i midtforsvaret til scum på 90-tallet. De var minst like trege som de spillerne vi har nå. Posisjonering og spilleforståelse har vel så mye å si som fart, så spørs det da om Collins og Naylor har så mye av dette heller. Jeg tror vi kan få mye svar på søndag i en kamp som vil være total annerledes fra åpningskampen.

auren

For ikke å si Fairclough/ Whyte i Leeds United  ;)

"Leeds United?!"
Nå bare dikter du opp navn igjen, Jon!  ;D
- Leif Olav

Peter7

Ipswich-fansen så vel ganske optimistisk på et midtforsvar i Leeds bestående av Bruce og Naylor - da hadde de ihvertfall én kamp med enkel motstand. Collins var jo også reserve i Preston, men på den annen side - det var vel Kisnorbo delvis i Lecester også. Naylor hadde jo Rooney i lomma mot scum, uten at det sier all verden.

Blir derfor kanskje feil å adressere tapene bare til hvem som spiller eller ikke spiller midtstoppere ... ?
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Bites Yer Legs

Collins storspilte i dag, han var på hæla de ti første, men så vant han alt! Earnshaw hadde sjansen sin, så ble han borte. Naylor gjør forsatt noen blundere som får meg til å tro at det er Paddy/Collins det vil satses på, hvor Bruce kommer inn blir spennende å se.. Og Bromby? 7 stoppere har vi nå i stallen.

Collins var forresten i hovedsak fast på Wolves i opprykksesongen, men havnet på benken da Mancienne ble lånt inn, før Berra ble hentet permanent. I Preston ble han jo hentet av Irvine, som så fikk sparken. F*rguson kom inn og erklærte at han ikke hadde Collins i fremtidsplanene. Preston har nå 0-6 på de to første, mot overkommelig motstand, så hva vet F*rgie om forsvarsorganisering?  ;D Nå bruker han altså en 19 år gammel midtbanespiller fra pappas klubb som stopper..

Kisnorbo var laaaaaaaaaaaaaangt bak i køen og uti kulden i LEAGUE 1-klubben Leicester, men vi vet jo hvor god han egentlig er  ;)
KEEP FIGHTING!!

Peter7

Quote from: Bites Yer Legs on August 16, 2010, 03:46:39
Collins storspilte i dag, han var på hæla de ti første, men så vant han alt! Earnshaw hadde sjansen sin, så ble han borte. Naylor gjør forsatt noen blundere som får meg til å tro at det er Paddy/Collins det vil satses på, hvor Bruce kommer inn blir spennende å se.. Og Bromby? 7 stoppere har vi nå i stallen.

Collins var forresten i hovedsak fast på Wolves i opprykksesongen, men havnet på benken da Mancienne ble lånt inn, før Berra ble hentet permanent. I Preston ble han jo hentet av Irvine, som så fikk sparken. F*rguson kom inn og erklærte at han ikke hadde Collins i fremtidsplanene. Preston har nå 0-6 på de to første, mot overkommelig motstand, så hva vet F*rgie om forsvarsorganisering?  ;D Nå bruker han altså en 19 år gammel midtbanespiller fra pappas klubb som stopper..

Kisnorbo var laaaaaaaaaaaaaangt bak i køen og uti kulden i LEAGUE 1-klubben Leicester, men vi vet jo hvor god han egentlig er  ;)
"Spark Ballen Opp På Tribunen" er etter min mening bedre enn Naylor - i dagens form - så Collins/Paddy for meg også. Forest målet er et føkkup av begge - Colling header i tomme lufta og Naylor ser paralysert på (som han har gjort ved flere anledninger der motstanderlaget har scoret i år). Begge blir nok bedre av å spille sammen med en bedre midtstopper enn hverandre - for å si det slik.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

B-m

Collins har snittet 8 og 9 på børsen de tre siste kamper og har vært en "rock" i følge fans. Hadde også en plettfri kamp mot Leicester før straffesparket han ga bort - har sett episoden og det var en vanskelig ball.

Trådstarter Kato må kanskje spise litt 'humble pie' ? :D

Faktisk så er det bare Auren som viser litt tegn på fotballforståelse og fornuft i denne tråden, og Bites yer legs og Lloyd Sam som tør å gir skryt til Collins etter en god kamp. Resten av dere er bare hysteriske kjerringer som ikke har peiling, sorry. Helt utrolig.

Fortsatt tidlig i sesongen og kan hende at Collins blir en katastrofe, kan hende at jeg jinxer ham nå - men med Collins i midtforsvaret så lover det bra!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Små marginer. Hadde det endt 0-1 på lørdag med Naylor som syndebukk, hadde vel tråden kommet frem med et annet utgangspunkt.

Nå er det flyt, marginene er med, da er det ingen som bruker tid på at baklengsmålene først og fremst er kommet etter personlige feil i midtforsvaret.

Men bare vent.......  :)

Jeg frykter for Naylor og Collins over tid.

B-m

Quote from: Kato on September 13, 2010, 14:21:45
Små marginer. Hadde det endt 0-1 på lørdag med Naylor som syndebukk, hadde vel tråden kommet frem med et annet utgangspunkt.

Nå er det flyt, marginene er med, da er det ingen som bruker tid på at baklengsmålene først og fremst er kommet etter personlige feil i midtforsvaret.

Men bare vent.......  :)

Jeg frykter for Naylor og Collins over tid.

Haha, nesten som jeg får feelingen på at du håper Collins skal spille dårlig?  :D
Collins har spilt bedre og bedre for hver kamp, men det kommer nok kamper hvor han er dårlig ja. Men det virker da lovende hittils.

Synes forresten at det er bra med slike tråder Kato, og du setter ting litt på spissen noe som gir forumet en bra dimensjon!

Kato

Ser jo også at Collins har hevet seg betraktelig. Så må du også huske på at tråden opprinnelig ble skrevet i pausen av første seriekamp mellom Leeds- Derby.

Da var det mye frustrasjon som skulle ut.....

lojosang

Bjønna er spåass besatt av tanken på å være blid og fornøyd at han blir eitrande forbanna av det.  ;D
- Leif Olav

Promotion 2010

Quote from: lojosang on September 13, 2010, 20:55:36
Bjønna er spåass besatt av tanken på å være blid og fornøyd at han blir eitrande forbanna av det.  ;D

Hmmm.... spå-ass, Lojo... Hmmmmmmm....  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on September 13, 2010, 21:05:42
Quote from: lojosang on September 13, 2010, 20:55:36

Hmmm.... spå-ass, Lojo... Hmmmmmmm....  :D

Skal du ta jobben fra HåvardK også nå?  :D
- Leif Olav

Evig Pint

Quote from: B-m on September 13, 2010, 14:15:38
Collins har snittet 8 og 9 på børsen de tre siste kamper og har vært en "rock" i følge fans. Hadde også en plettfri kamp mot Leicester før straffesparket han ga bort - har sett episoden og det var en vanskelig ball.

Faktisk så er det bare Auren som viser litt tegn på fotballforståelse og fornuft i denne tråden, og Bites yer legs og Lloyd Sam som tør å gir skryt til Collins etter en god kamp. Resten av dere er bare hysteriske kjerringer som ikke har peiling, sorry. Helt utrolig.

Fortsatt tidlig i sesongen og kan hende at Collins blir en katastrofe, kan hende at jeg jinxer ham nå - men med Collins i midtforsvaret så lover det bra!

Collins har (såvidt jeg har forstått etter kampreferat og radio) hatt gode kamper for klubben i denne perioden! Kjekt for både ham og klubben ikke minst! Vi har tatt mye poeng, tre strake seiere og ting ser bedre ut! GØY :D

Samtidig vet vi alle at me litt mindre flaks/litt mer uflaks kunne det fort sett anderledes ut. Tospannet Naylor/Collins har forsatt klare mangler. Naylor leverer vel rett i underkant av en stor blemme per kamp han spiller. Backene har fortsatt til gode å imponere noe særlig. Collins har til nå vært noen hakk bedre enn de andre føler jeg, men at vi har tatt såpass mye poeng synes jeg først og fremst viser en kvalitet på årets CCC som faktisk er lavere enn det jeg fryktet. Og det er jeg på Leeds vegne glad for. I tillegg har vi en offansiv slagkraft i laget som er god, kanskje også meget god for nivået. Det er først og fremst der vi kommer til å hente poeng i år, clean sheets som den mot Watford har jeg ikke tro på at vi får se mye av.

Trådstarter startet da også tråden i frustrasjon over Derbykampen, noe jeg mildt sagt skjønner og forstår da jeg selv var veldig frustrert etter en dårlig opplevelse live på ER. Inntrykket av de fire bak var særdeles dårlig, noe som sitter i fortsatt hos meg. Mener også at det skal være rom for å få ut frustrasjon på et forum, uten å bli "arrestert" på dette i ettertid.

Den hystriske kjerringer kommentaren skal jeg forsøke å ignorere så godt jeg kan... :)
Marching on together

Promotion 2010

I NpC så har følgende skjedd defensivt:

3 lag har færre innslupne mål enn oss!          - 2, 2 og 3 baklengs (QPR, Cardiff og Ipswich)

6 lag har likt antall innslupne mål som oss!     - 5 baklengs

14 lag har flere innslupne mål enn oss!          - fra 6 til 11 baklengs

Ikke akkurat noen katastrofe baklengs!
Hvis nå Naylor var skyld i baklengsmålet på lørdag, selvmålet mot Millwall og dårlig markering mot Nottm.F.. Så var det straffe gitt bort av Sam som forårsaket baklengs nr 2 mot Derby. Det første målet må midtbanen ta på sin kappe.

Betyr det at hvis Naylor går ut så er vi divisjonens sterkeste forsvarslag?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Masinga

Naylor er blitt hardt straffet for sine blundere. Likevel er jeg ikke sikker på om det er lurt å plassere ham på benken. Det tar tid å spille inn et lag. Fortsatt mangler Leeds det defensive ankeret foran midtstopperne. Samtidig har keeperne storspilt.

På lørdag takket Naylor lagkameratene for at de reddet ham fra å bli syndebukk. Det vitner om ydmykhet. Jeg tror vi må vurdere Leeds som et lag. Da er Naylor viktig. Taper Leeds, er det hele laget som taper. Vinner Leeds, er det hele laget som vinner. Jeg kan ikke se at noen umiddelbart kan gå inn for Naylor og forsterke laget.

Ser ikke bort fra at Naylor kommer på scoringslisten i kveld! Jfr. Watford-kampen. Det sier litt om psyken til vår lagkaptein.
Masinga, medl.nr. 1250

Kato

Eventuelt ikke spise litt humble pie

Jon R

Quote from: Kato on September 14, 2010, 22:35:49

Eventuelt ikke spise litt humble pie

Bare hysteriske kjerringer spiser humble pie.
Jon R.

B-m

Så dere såg kampen?
Gjerne fortell hvordan forsvarsfirern opptredde! Var Collins Syndebukk? Naylor? Bessone?

Kom igjen Jon og Kato, fortell oss

Kato

Har følgende å fortelle deg: På de siste 48 minuttene slapp vi inn 5 (fem) mål.

Det er et snitt på baklengs hvert niende minutt.

Med andre ord ingen humble pie foreløpig.

Kickthemdown

Quote from: B-m on September 14, 2010, 22:45:55
Så dere såg kampen?
Gjerne fortell hvordan forsvarsfirern opptredde! Var Collins Syndebukk? Naylor? Bessone?

Såså... Vi slapp in 5 mål. Mer er det vel ikke å si. Da er det bare ikke godt nok.

Jon R

Quote from: B-m on September 14, 2010, 22:45:55
Så dere såg kampen?

Nå må du få hodet opp av sanden, Bjørn Marius.  ;)
Jon R.

B-m

Quote from: Kato on September 14, 2010, 22:49:14

Nei du var jo relativt mett fra de 4 foregående kampen, takk gud!!

Vi leder komfortabelt 1-0 så f**ker Bessone det til 3 min før pause, som har vært svak defensivt. Så kontrer Barnsley på oss, latterlig sådan etter en corner (abc feil). Deretter satser vi vel noe for hardt.
La oss ikke undervurdere Barnsley. De er et godt lag og jeg tror dem blir topp 10 i år.

PANIKK PANIKK PANIKK PANIKK! Vi taper vår andre kamp på 6 kamper og ligger på 8 plass, dette etter et rimelig hardt kampprogram. Husk Kato, ikke begå samme feil som i pausen i Derby kampen. Tell til 10, og deretter poste innlegg ;)

Jeg kritiserer innsatsen i dag, ta det med ro, men la oss bevare fornuften. Vi alle vet hvor tett og jevn denne divisjonen er. Sheff utd tapte 0-4 hjemme mot Scunthorpe, som er dømt nord og ned, 0-4!!

Jon R

Quote from: B-m on September 14, 2010, 23:02:39

Vi leder komfortabelt 1-0 så f**ker Bessone det til 3 min før pause, som har vært svak defensivt. Så kontrer Barnsley på oss, latterlig sådan etter en corner (abc feil). Deretter satser vi vel noe for hardt.
La oss ikke undervurdere Barnsley. De er et godt lag og jeg tror dem blir topp 10 i år.

PANIKK PANIKK PANIKK PANIKK! Vi taper vår andre kamp på 6 kamper og ligger på 8 plass, dette etter et rimelig hardt kampprogram. Husk Kato, ikke begå samme feil som i pausen i Derby kampen. Tell til 10, og deretter poste innlegg ;)

Jeg kritiserer innsatsen i dag, ta det med ro, men la oss bevare fornuften. Vi alle vet hvor tett og jevn denne divisjonen er. Sheff utd tapte 0-4 hjemme mot Scunthorpe, som er dømt nord og ned, 0-4!!

Det var veldig "sloppy defending" på minst fire av målene iflg kommentarene og jeg tipper det blir mye å uroe seg over når vi får se tv bildene. Hører forøvrig at Larry slakter spillerne nå etter kampen så her er det nok mye å ta tak i innen fredag...  :-\
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on September 14, 2010, 23:16:14

Det var veldig "sloppy defending" på minst fire av målene iflg kommentarene og jeg tipper det blir mye å uroe seg over når vi får se tv bildene. Hører forøvrig at Larry slakter spillerne nå etter kampen så her er det nok mye å ta tak i innen fredag...  :-\

Gutta slo kraftig tilbake etter 0-4 mot Bury - satser på at stoltheten er like såret nå og at de slår tilbake på samme måte :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Når tabber og "uheldige" involveringer skjer kamp etter kamp, så er det på tide med et bytte. Hadde heller sett Bromby eller Bruce (som jeg forøvrig aldri har sett spille) ta plassen fra Naylor.

Kato

Quote from: Asbjørn on September 14, 2010, 23:19:31
Quote from: Jon R on September 14, 2010, 23:16:14

Det var veldig "sloppy defending" på minst fire av målene iflg kommentarene og jeg tipper det blir mye å uroe seg over når vi får se tv bildene. Hører forøvrig at Larry slakter spillerne nå etter kampen så her er det nok mye å ta tak i innen fredag...  :-\

Gutta slo kraftig tilbake etter 0-4 mot Bury - satser på at stoltheten er like såret nå og at de slår tilbake på samme måte :)

Det verste av alt er at jeg faktisk fremdeles står for det som ble skrevet i pausen mot Derby.

Og jeg frykter Leeds United kan rykke ned med den forsvarsfireren vi har presentert så langt.