Skrevet av Emne: Dudek takket nei  (Lest 2507 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Dudek takket nei
« på: Januar 25, 2007, 20:17:56 »
Dudek sa nei til Leeds
Skal man tro Daily Mail, har Liverpools reservekeeper Jerzy Dudek takket nei til et utlån til Leeds United og spill i Championship.


I følge Liverpool.no skal Jerzy Dudek ha takket nei til å gå på lån til Leeds. Ambisiøst av Dennsi Wise, og fryktelig synd at vi ikke fikk han...

http://www.liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=10101&zone=1

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Per-Stian

Re: Dudek takket nei
« Svar #1 på: Januar 25, 2007, 20:24:15 »
Veldi synd. Ein av PLs beste keeperar som ikkje får tillit. Han kunne nok ha berga mange poeng for oss.

Ferre

Re: Dudek takket nei
« Svar #2 på: Januar 25, 2007, 20:32:24 »
Dudek hadde vært en kjempe forsterkning! Men vi er vel ikke attraktiv nok til å kunne hente spillere som Dudek, derfor må vi ta til takke med Heath, Kandol, Thompson og Flo.

-WE'LL BE BACK-

auren

Re: Dudek takket nei
« Svar #3 på: Januar 25, 2007, 22:15:11 »
Tja... God keeper, men gjør alt for mange tabber til å være stabil nok..

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rd1

Re: Dudek takket nei
« Svar #4 på: Januar 25, 2007, 22:21:49 »
Alderen passer ihvertfall til "nye" leeds... Trodde virkelig Wise hadde tenkt å "forynge" laget da han sendte Gregan og Butler på hue og ræva ut... Så feil kan man ta.. Er ikke Ronny Jonsen uten kontrakt?

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Sydhagen

Re: Dudek takket nei
« Svar #5 på: Januar 25, 2007, 22:30:20 »
quote:
Originally posted by auren

Tja... God keeper, men gjør alt for mange tabber til å være stabil nok..

auren

Leeds
Till
I
Die!



hallo!!  husk at vi ligger i bunn av championship!  dudek ville blitt en kjempeforsterkning!

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Re: Dudek takket nei
« Svar #6 på: Januar 25, 2007, 22:34:19 »
Enkelte ganger kan man undres! Hvilke keepere tror du gidder å spille for en klubb som ligger nærmere L1 enn PL? Dudek ville ha vært et varp, og Wise & co skal ha takk for at de prøvde. [V]
quote:
Originally posted by auren

Tja... God keeper, men gjør alt for mange tabber til å være stabil nok..

auren

Leeds
Till
I
Die!

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Oggy

Re: Dudek takket nei
« Svar #7 på: Januar 25, 2007, 22:39:30 »
En ting er at vi ligger i bunnen av Cola-ligaen,
noe annet er jo at vi har en lønnstruktur nå, som
tilsier at vi neppe får tak i så mange PL-spillere.
Oggy

Jon R

Re: Dudek takket nei
« Svar #8 på: Januar 25, 2007, 23:05:40 »
quote:
Originally posted by RoarG

Enkelte ganger kan man undres! Hvilke keepere tror du gidder å spille for en klubb som ligger nærmere L1 enn PL? Dudek ville ha vært et varp, og Wise & co skal ha takk for at de prøvde. [V]


Scott Carson gjorde det for Sheff W ifjor. [8)]

Jon R.
Jon R.

rasandeokse

Re: Dudek takket nei
« Svar #9 på: Januar 26, 2007, 01:20:51 »
quote:
Originally posted by rd1

Alderen passer ihvertfall til "nye" leeds... Trodde virkelig Wise hadde tenkt å "forynge" laget da han sendte Gregan og Butler på hue og ræva ut... Så feil kan man ta.. Er ikke Ronny Jonsen uten kontrakt?

"Who needs Cantona??"



Alder!! hvorfor all den sytingene på alderen til spillerne Wise kjøper?? er det Juniorer som skal redde oss ut av den gjørma vi er i??? Juniorene må få spille på et lag i medgang.. en voldsom offensiv ungdomssatsing på banen nå ville sikret oss nedrykk. om vi rykker ned og så mener jeg vi må ha en fin blanding av ungdom og rutine.. kanskje noe godt i all elendigheten et nedrykk betyr er at en del ungdommer for sjansen til å spille på seg rutine.. Men det høver seg svært dårlig i nedrykkstriden vi befinner oss i nå!

Oksen som og meiner vi må satse på ungetalenter, men alt til sin tid!
 

Sølvreven

Re: Dudek takket nei
« Svar #10 på: Januar 26, 2007, 02:02:43 »
Vet ikke det. Se på juniorlaget til Arsenal. 3-6 og 2-2 i de to siste bortekampene mot Liverpool og Tottenham......

Better dead than red.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Einar

Re: Dudek takket nei
« Svar #11 på: Januar 26, 2007, 02:07:00 »
Jeg har problemer med å forstå Dudek, med mindre han synes det er kjekt å spille reservelagsfotball i Liverpool.
Han ville ha hatt et betydelig utbytte av å stå i vårt mål - der hadde han i alle fall ikke blitt arbeidsledig.
For en keeper er det jo ikke rare forskjellen mellom PL og CCC, rent bortsett fra tempoet i spillet. Hvis man derimot sammenligner med reservelagsserien vil jeg anta at nivået på CCC er vel så bra. Avstanden mellom byene er jo heller ikke avskrekkende.
Nei, saken er nok at Dudek er en latsekk!

Ellers må jeg få overbringe min ærbødigste uenighet 'raging bull'. Hvis juniorer kun skal spille på lag i medgang blir det sannelig ikke mange av de som får prøve seg. I kraft av en smule erfaring på området vil jeg våge den påstanden at det ikke spiller større rolle når en junior får prøve seg i forhold til lagets generelle tabellsituasjon eller form. Er man god nok så er man god nok. Jeg vil gjerne tro at vi har juniorer som i alle fall holder samme nivå som enkelte av våre "etablerte" a-lagsspillere, og trolig ville de kunne mønstret vel så mye engasjement.
 

Ferre

Re: Dudek takket nei
« Svar #12 på: Januar 26, 2007, 02:24:33 »
quote:
Originally posted by rasandeokse

quote:
Originally posted by rd1

Alderen passer ihvertfall til "nye" leeds... Trodde virkelig Wise hadde tenkt å "forynge" laget da han sendte Gregan og Butler på hue og ræva ut... Så feil kan man ta.. Er ikke Ronny Jonsen uten kontrakt?

"Who needs Cantona??"



Alder!! hvorfor all den sytingene på alderen til spillerne Wise kjøper?? er det Juniorer som skal redde oss ut av den gjørma vi er i??? Juniorene må få spille på et lag i medgang.. en voldsom offensiv ungdomssatsing på banen nå ville sikret oss nedrykk. om vi rykker ned og så mener jeg vi må ha en fin blanding av ungdom og rutine.. kanskje noe godt i all elendigheten et nedrykk betyr er at en del ungdommer for sjansen til å spille på seg rutine.. Men det høver seg svært dårlig i nedrykkstriden vi befinner oss i nå!

Oksen som og meiner vi må satse på ungetalenter, men alt til sin tid!



Det er ikke snakk om å bare bruke juniorer, men det er snakk om å ikke bruke/kjøpe kun trege spillere over 30 år som er i slutten av karrieren sin. Sist kamp var gjennomsnittsalderen 31 år på start11'ern. Laget vårt mangler "youth and pace", og spesielt pace. Jeg tror det er èn av grunnene til at vi ligger der vi gjør, mangler fart i alle ledd. Av de spillerne Wise har hentet inn har ingen av dem nevneverdig fart, noe jeg tror vi kommer til å lide av de neste viktige månedene.

Ungdommen må satses på, det er de som er fremtiden til Leeds. Det er hyggelig at Howson har fått sjanser hos Wise i det siste, håper flere kan følge etter han.

-WE'LL BE BACK-

RoarG

Re: Dudek takket nei
« Svar #13 på: Januar 26, 2007, 02:47:06 »
Er 100% enig i at vi godt kan satse litt yngre. En del later til å ha nærmest en overtro som sier at yngre spillere bare skal spille i medgang. Bullshit. En spiller som er god nok, er god nok - det være seg med- eller motgang. Man hører også aldersargumentet brukt mot yngre spillere også i gode lag. Da heter det seg at "de mangler den nødvendige erfaringen til å spille en slik viktig kamp. Manageren gambler her." For ordens skyld. Her er et knippe spillere som gjorde seg bemerket før fylte 20: Peter Lorimer, Pele, Maradona, Wayne Rooney, Alan Smith, James Milner, Michael Owen, Jonathan Woodgate.
Unge spillere har fart og entusiasme, og ingen vil klandre et ungt lag dersom laget rykker ned. Tror heller ikke at de blir særlig traumatisert av å spille i motgang. La ungdommen slippe til dersom de er gode nok teknisk, fysisk og taktisk. De spillerne vi nå har lånt inn er jo på 32+, og i tillegg ansett som FOR DÃ…RLIGE i de klubbene de kom fra.Kanskje kan de holde det gående i 1 - 3 år til. De er ingen investering for fremtiden, og DE KAN BARE BLI DÃ…RLIGERE!
quote:
Originally posted by Ferre

quote:
Originally posted by rasandeokse

quote:
Originally posted by rd1

Alderen passer ihvertfall til "nye" leeds... Trodde virkelig Wise hadde tenkt å "forynge" laget da han sendte Gregan og Butler på hue og ræva ut... Så feil kan man ta.. Er ikke Ronny Jonsen uten kontrakt?

"Who needs Cantona??"



Alder!! hvorfor all den sytingene på alderen til spillerne Wise kjøper?? er det Juniorer som skal redde oss ut av den gjørma vi er i??? Juniorene må få spille på et lag i medgang.. en voldsom offensiv ungdomssatsing på banen nå ville sikret oss nedrykk. om vi rykker ned og så mener jeg vi må ha en fin blanding av ungdom og rutine.. kanskje noe godt i all elendigheten et nedrykk betyr er at en del ungdommer for sjansen til å spille på seg rutine.. Men det høver seg svært dårlig i nedrykkstriden vi befinner oss i nå!

Oksen som og meiner vi må satse på ungetalenter, men alt til sin tid!



Det er ikke snakk om å bare bruke juniorer, men det er snakk om å ikke bruke/kjøpe kun trege spillere over 30 år som er i slutten av karrieren sin. Sist kamp var gjennomsnittsalderen 31 år på start11'ern. Laget vårt mangler "youth and pace", og spesielt pace. Jeg tror det er èn av grunnene til at vi ligger der vi gjør, mangler fart i alle ledd. Av de spillerne Wise har hentet inn har ingen av dem nevneverdig fart, noe jeg tror vi kommer til å lide av de neste viktige månedene.

Ungdommen må satses på, det er de som er fremtiden til Leeds. Det er hyggelig at Howson har fått sjanser hos Wise i det siste, håper flere kan følge etter han.

-WE'LL BE BACK-

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Re: Dudek takket nei
« Svar #14 på: Januar 26, 2007, 07:22:10 »
sprellemannen dudek er ikke noe for oss. Vi har en grei keeper i Sully ut sesongen.
ad juniorer: Howson har fått prøvd seg, kanskje Rose får prøvd seg og. Vi er i motgang, men vi ligger ikke midt på tabellen (hvilket er også motgnga), og da kreves rutine. Ingeting imot at de får prøve seg på benken, for så evt. overbevise,for deretter å kunne starte kamper.

Jon R

Re: Dudek takket nei
« Svar #15 på: Januar 26, 2007, 16:28:05 »
Rutine har vi da mer enn nok av. Jeg har alltid hatt en tro på mix av unge og rutinerte spillere. Det at vi ligger under streken kan ikke være noe argument for ikke å bruke en eller to av de yngste i 16 manns troppen. Snarere tvert imot, hvis de har egenskaper som vi mangler blant de gamle gutta ( som feks "pace"). [:0]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 26, 2007, 16:29:45 av Jon R »
Jon R.

Per-Stian

Re: Dudek takket nei
« Svar #16 på: Januar 26, 2007, 18:53:31 »
quote:
Originally posted by Jon R

Rutine har vi da mer enn nok av. Jeg har alltid hatt en tro på mix av unge og rutinerte spillere. Det at vi ligger under streken kan ikke være noe argument for ikke å bruke en eller to av de yngste i 16 manns troppen. Snarere tvert imot, hvis de har egenskaper som vi mangler blant de gamle gutta ( som feks "pace"). [:0]

Jon R.




Eining, Jon. Ein miks av unge svoltne og gamle rutinerte hadde nok vore ultimatet, men på keeperplass vil eg heller satse på ein type som Dudek framfor unge Lund. Sidan Wise ser ut t å mislukkast fullstendig på overgangsmarknaden får vi verkeleg håpe d fins unggutar som kan brette opp ermene og gi oss eit lyft. Eg ventar framleis på Rose, Howson har fått prøvd seg litt, spørsmålet e om vi har ein stoggar i emminga av noko stort.