Skrevet av Emne: Overgangsviduet stenger snart  (Lest 5540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Overgangsviduet stenger snart
« på: Januar 29, 2007, 21:27:40 »
Ja, nå nærmer det seg stengt vindu, og enda har vi vel ikkje brukt eit einaste pund på kjøp?

* Killer vert solgt og "storstjerna" Heath forlenger avtalen til ut sesongen. Ubeskriveleg dårlig deal. At Marques nå plutselig skal fremstå som den store frelseren har eg store problemer med å forstå.

* Takk Gud for at Foxe ikkje lenger spiller på høgreback. Armando Sa Richardson og Kelly kniver om denne plassen. Positivt med konkurranse. Forsterka plass! Men dette fører til at Foxe plutselig skal spiller midtstopper, og gutten virker hjelpesløs der også.

* På venstrebacken er Elliott henta inn, spiller som ikkje er god nok for Sunderland skal ta opp konkurransen med Crainey. Liker konkurransen om plassen, men hadde ikkje gjort noko om dei som konkurrerte var av eit bedre kaliber.

Forsvaret kan beskrives med føljande ord: Vaklende, middelmodig.
Backene er til nøden god nok etter mitt syn, mens stoppere er søppel.

* På midten skal det på papiret vera gode nok spillere etter mitt syn, ja kanskje vi mangler ein typisk høgrekant, men ellers skal midtbana kunne hevda seg i CCC. Lewis, Thompson, Nicholls, Derry er spillere som kunne spilt på dei fleste midtbaner i CCC, meiner vertfall eg.

* Også på topp skal vi vera godt nok forspent med Blake, Flo og Healy.

Så eg sitter igjen med følgande konklusjon:

* Effekten Wise har hatt på enkelte spillere har ikkje slått positivt ut. Surmuling, henging med hodet, elendig innsats o.l. (Healy spesiellt)

* Mangel på vilje frå ledelsen, fører til lån av avdanka spillere
(Godtar dette om ein kniper, grunna elendig økonomi)
Her bør ein bruke ein par millioner av Woods, Taiwo og Killer pengane og kjøpe 2 stoppere og 1 høgrekant, så skal dere se at vi kan se litt lysere på den ellers så mørke vinterdagen.

Andy O`Brien, Kristjan Ørn Sigurdsson og pluss ein høgrekant av klasse.

Nå er det kun få dager igjen av vinduet, så eg bær på mine knær, men det spørrs om mine bønner blir bønnhørt da....







As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #1 på: Januar 29, 2007, 23:21:17 »
Ja, jeg har tidligere sagt at overgangsvindu-perioden ville fortelle amsse om Leeds' økonomiske situasjon.

Jeg tror vi har fått et riiimelig tydelig svar (jamf. Papis innlegg).

RIKTIGNOK skjer jo nesten 50 % av alle overganger siste døgnet av vinduet da (for å snakke tabloidspråk...). Så fortsatt kan jo ting skje. Men...  [V]





We are Leeds - og vi har fortsatt en laaaaang vei å gå!





Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan
« Siste redigering: Januar 29, 2007, 23:22:29 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #2 på: Januar 29, 2007, 23:41:13 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Ja, jeg har tidligere sagt at overgangsvindu-perioden ville fortelle amsse om Leeds' økonomiske situasjon.

Jeg tror vi har fått et riiimelig tydelig svar (jamf. Papis innlegg).

RIKTIGNOK skjer jo nesten 50 % av alle overganger siste døgnet av vinduet da (for å snakke tabloidspråk...). Så fortsatt kan jo ting skje. Men...  [V]




We are Leeds - og vi har fortsatt en laaaaang vei å gå!





Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan



Enig Asbjørn, det er plenty med tid til å selge Healy enda [:(]

flynn

RoarG

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #3 på: Januar 30, 2007, 00:55:57 »
La oss nøye oss med det vi har nå, og la oss for all del håpe at Healy IKKE blir solgt in the dying moments av transfervinduet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Masinga

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #4 på: Januar 30, 2007, 02:08:48 »
Jeg tillot meg i en annen tråd å sette spørsmålstegn ved at Leeds dro til Kypros i nesten en uke og kom tilbake i går. Dette like før transfervinduet lukkes. Ikke mye Wise og Poyet kan gjøre fra sin base i Syden. Men det har jo sin positive side dersom Healy blir værende i klubben.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

samadhi

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #5 på: Januar 30, 2007, 02:43:12 »
Jeg føler meg rimelig sikker på at vi kommer til å hente inn en eller to spillere til rett før deadline. Wise har nok peket ut sine target, men venter til siste frist så han slipper konkurranse fra andre klubber samt at det ikke er tid til at prisen kan bli presset opp.

Om det er en spillere med kvalitet som kommer inn eller om det er enda flere av Heath-standard er jeg imidlertidig ikke fullt så sikker på!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Eriksen55

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #6 på: Januar 30, 2007, 02:51:14 »
isåfall en dårlig taktikk av wise.. kunne trengt dem nye i morgen, og kampen mot wba ikke minst..kan være 6 tapte poeng der. viktigere å spare 50 000 pund fremfor 6 poeng,står jo tross alt bare om nedrykk eller ei...

Trygve

  • Gjest
Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #7 på: Januar 30, 2007, 15:58:30 »
Kan desverre forsvinne spillere siste døgnet også,merkelig stille rundt Healy .
Hadde todd det ville vært litt mer intresse for han ?? men ingenting er bedre en at han blir

samadhi

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #8 på: Januar 30, 2007, 16:27:03 »
Kan fort være at vi selger noen spillere rett før deadline, men for å være ærlig kan jeg ikke se noen spillere i dagens stall det ville vært helt krise å selge unna. Killa var liksom den siste juvelen vi hadde som vi skulle ha holdt på...

Dette er jo egentlig ganske trist når man tenker over det, og nok ett bevis på hvilken situasjon vi er havnet i. Helt siden jeg ble Leeds fan i 1990 har det jo alltid vært noen spillere som har skilt seg ut som klare publikumsyndlinger. Chapman, Batty, Cantona, Strachan, Wallace, Radebe, Yeboah, Hasselbaink, Viduka, Smith, Lennon, Milner, Hulse og Killa er alle eksempel på spillere som har stått mitt hjerte nær. I dagens stall er det muligens bare Kelly som har en lignende posisjon for min del, men med tanke på at han forsvinner til sommeren og allerede nå ser ut til å være skyvd ut i kulden er det ikke rare greiene...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

flynn

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #9 på: Januar 30, 2007, 17:13:35 »
Råtips: Carole og Healy ut, for tilsammen rundt £1.mill. En rutinert midtstopper inn på lån, og en ukjent høyrekant kjøpt inn for en slikk og ingenting.

flynn

Papi

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #10 på: Januar 30, 2007, 17:59:00 »
quote:
Originally posted by samadhi

Kan fort være at vi selger noen spillere rett før deadline, men for å være ærlig kan jeg ikke se noen spillere i dagens stall det ville vært helt krise å selge unna. Killa var liksom den siste juvelen vi hadde som vi skulle ha holdt på...

Må si meg stort sett einig med deg i dette, men sjølv om Healy har vore ein enorm skuffelse både med innsats og vilje, håper eg han ikkje vert solgt, og at han blomster sammen med resten av laget i vår.

Dette er jo egentlig ganske trist når man tenker over det, og nok ett bevis på hvilken situasjon vi er havnet i. Helt siden jeg ble Leeds fan i 1990 har det jo alltid vært noen spillere som har skilt seg ut som klare publikumsyndlinger. Chapman, Batty, Cantona, Strachan, Wallace, Radebe, Yeboah, Hasselbaink, Viduka, Smith, Lennon, Milner, Hulse og Killa er alle eksempel på spillere som har stått mitt hjerte nær. I dagens stall er det muligens bare Kelly som har en lignende posisjon for min del, men med tanke på at han forsvinner til sommeren og allerede nå ser ut til å være skyvd ut i kulden er det ikke rare greiene...

Når det gjeld publikumsyndlinger er det sjølvsagt veldig mykje enklare og finne ein slik person i medgangstider. Sjølv var min siste store "yndling" Alan Smith, som var ein flott anbassadør for klubben både på og utenfor bana. Slike spillere er ikkje kvardagskost, og det næramaste ein kjem dette i dag er vel Shaun Derry, men han har tydligvis fallt utenfor i det siste.
Unge spillere frå eigne rekker havner fort i yndlingskategorien til supporterne, så la oss alle håpe at Rose og Howson spiller seg inn i første elleveren til neste sesong


marching on together,
derudaf forever...







As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

raggen

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #11 på: Januar 30, 2007, 20:06:22 »
spot on asbjørn!! vindue nå i januar forteller alt om tingenes tilstand i klubben. skulle tro det var mulighet og ønske om føre inn noe penger for å redde klubben fra nedrykk. ihvertall når de snakker om at spiller lønninger til spillere som er i andre klubber snart opphører. her må det satses og ikke gamble på at det er godt nok det vi har. markedsverdien og attraktiviteten blir ikke akkurat bedre i league one!!!!:(

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #12 på: Januar 31, 2007, 16:11:16 »
MEN!!!!
I Championship er det regler for transfer ,når det gjelder PERMANENTE signings. IKKE når det gjelder lånespillere. Og siden Wise ikke kommer til å kjøpe noen permanent så skal vi ikke vente oss for mye av dette idag, siste dagen av januar

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Ferre

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #13 på: Januar 31, 2007, 17:32:57 »
Fra waccoe:

"Just been on Radio Leeds:
The three players we expected to bring in today might have to be sacrificed because lack of funds????? we need a striker as priority and a centre midfielder according to Dennis!!"

Det er vel et klart svar på hvor vi står økonomisk akkurat nå...

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #14 på: Januar 31, 2007, 18:14:30 »
Sigeren igår smakte fugl og sjampis, men idag har angsten tatt over igjen. Vi har ei mørk og lang skadeliste som inneheld fleire av våre beste spelarar, og på den andre sida har vi ein tilsynelatande tom konto som ikkje akkurat bêr bod om betre tider[V] VI MÃ… SKAFFE OSS EIN SUPERSPISS IMMEDIATELY!!! Om det ikkje fins betre alternativ får vi eventuelt låne desse skotske surbukkane frå Brann...

ragnar

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #15 på: Januar 31, 2007, 18:32:58 »
Dette betyr at ungdommene våre bør få sjansen. Howson har jo prøvd seg før. Elliot satt på benken i går. Rose har vi bare hørt bra om så han kommer vel og til å få sjansen om skadene fortsetter. Han har fødselsdato 1990-07-02 noe som vel betyr at han fyller 17 den 2 juli? Howson er forøvrigt to år eldre enn Rose. I tillegg til disse er det vel Bayly og Lund som kan være aktuelle for alaget.

Dessverre så kan det se ut som at det må mange skader til før de unge kommer til å få sjansen i Leeds, men aldri så galt at det ikke er godt for noe. [}:)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Ferre

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #16 på: Januar 31, 2007, 20:09:04 »
Waccoe:

"i have been tipped off about the impending arrival of a top quality right winger today, however i cannot reveal who it is or my source as last time i posted a transfer rumour i got in trouble. im sorry it had to come to this but anyway, don't shoot the messenger."

La oss håpe det er sant, vi trenger en god høyreving. Men er nok redd det føyer seg inn i rekken av bullshit som blir postet på waccoe.

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #17 på: Januar 31, 2007, 20:13:55 »
Dette tek eg diverre ikkje for god fisk før eg får sjå det med eigne auge, men det hadde vore usannsynleg herleg. Men slik situasjonen er no hadde eg nesten foretrukke ein spiss. Sa og Frazer kan vel løyse den rolla på ein grei måte sesongen ut? Kandol, Blake og T.Elliot skremmar vel ikkje mange forsvarsspelarar i CCC...

HåvardK

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #18 på: Januar 31, 2007, 20:21:20 »
Vi trenger vel først og fremst en spiss og en midtforsvarer. Høyrekanter har vi nok av.

Erik_

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #19 på: Januar 31, 2007, 20:44:36 »
Sikkert Keith Gillespie... han slår jo fra seg. [:)]

Per-Stian

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #20 på: Januar 31, 2007, 21:03:00 »
quote:
Originally posted by Enrique

Sikkert Keith Gillespie... han slår jo fra seg. [:)]



Dersom det er hald i ryktet vil nok Gillespie vere eit rykande godt tips. Eller kan John Oster vere på veg tilbake? [8D]
« Siste redigering: Januar 31, 2007, 21:03:23 av Per-Stian »

flynn

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #21 på: Februar 01, 2007, 00:20:54 »
quote:
Originally posted by Ferre

Fra waccoe:

"Just been on Radio Leeds:
The three players we expected to bring in today might have to be sacrificed because lack of funds????? we need a striker as priority and a centre midfielder according to Dennis!!"

Det er vel et klart svar på hvor vi står økonomisk akkurat nå...

-WE'LL BE BACK-



Om dette stemmer må det vel bety at man hadde kalkulert med et salg av Healy, og at når dette kanskje ikke skjer er det heller ingen midler til å hente disse spillerne.

flynn

Ferre

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #22 på: Februar 01, 2007, 01:51:18 »
Ikke lenge igjen av vinduet nå, håper vi får oss en positiv overraskelse i løpet av kvelden...

-WE'LL BE BACK-

kjelvi

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #23 på: Februar 01, 2007, 02:03:08 »

SLIK FOREGÃ…R EN TRANSFER

Fra BBC:


The anatomy of a transfer deal  



The transfer window will shut at midnight on Wednesday and there will be a frantic struggle as teams try to squeeze in deals before the deadline.

Last-minute bids, talks between clubs and contract negotiations are likely to dominate the day in a flurry of late activity.

BBC Sport gets the ins and outs of a transfer from leading agent Alex Cowdy of Touchline Soccer Ltd.


How does a transfer start?
What happens when a fee is agreed?
Bonuses and image rights
The player's role
The agent's cut
When the deal is done?

HOW DOES A TRANSFER START?
A written offer will be made for a player and the selling club may reject or accept any bid.

The two parties will then keep going backwards and forwards until they negotiate a fee.

Clubs may also contact an agent to work on their behalf and ask them to find a buyer for a particular player. This situation can arise if a player is not playing games.

An agent might also speak to a club who decide that for whatever reason it is in the best interests of a player to leave. An agent would be given permission to speak to other clubs and given a specific fee the sellers have in mind for the player.

You then have to delve through your contacts and I will either speak to a manager or a chief scout at a club.

In the summer, a player might be out of contract and you can spend quite a bit of time phoning clubs and trying to place a player at a particular club.

As an agent I will also speak to managers and chief scouts and ask which positions they are looking to fill. They might say we need a left midfielder or a big striker with pace and you have to check whether there is someone available for them in their budget.

If a player who I represent is under contract then a written offer will have to be put in to his club.


WHAT HAPPENS ONCE A FEE IS AGREED?
A fee can be agreed but it does not mean a move will go through. But, once it is, then the job of the agent is to agree personal terms on the player's behalf.

The agent is there to secure the best possible deal for his client and this can take a little time.

Professional and financial issues will be taken into consideration such as: whether the player is going to play, the wage and the length of the contract.

It is a bit of negotiation and compromise. The agent wants to realise a player's value to a club while the club will be looking to minimise their outlay as much as they can.

If the player is of a certain level the club will be prepared to offer him a better package than for a less valuable player.

Issues which arise in the negotiation process include:


An adjustable salary: This would see an increase in salary year-on-year and after a certain number of appearances.

A signing-on fee: This is a payment the player gets for signing for a club, although this may vary and depend from league to league.
At the larger clubs you get a payment when you sign and then a fee split over a couple of years.

 
West Ham agreed a fee for Ashley Young but he decided to move to Aston Villa

If a number of clubs have agreed a fee for a player then he will weigh up a number of aspects.

These may include whether he is going to play more at one club than another, the package he is getting and how much he will have to uproot his family.

It often comes down to a wide range of reasons but for most players, first and foremost, it can be about how many minutes on the pitch they are going to get.


BONUSES AND IMAGE RIGHTS
There is plenty to be done in fine-tuning a deal and some of the major aspects can include negotiating the following:


Loyalty bonus: A player will get this for seeing out his contract at a club and it will be paid on the last game of the season in the final year of a contract.

Appearance bonus: If appearance money is X then you would get 100% for a start, maybe 50% for a playing substitute and 25% as a non-playing substitute.

Other bonuses: There can also be bonuses paid if a team wins the league, a cup, qualify for Europe or make a certain round of the cup.
Often when a young player signs his first professional contract with a club after graduating through the academy they might get a bonus on their first-team debut or after a certain amount of games. Their contracts are usually also re-negotiated after five first-team starts.

In addition, you can also have goalscoring bonuses, a clean sheet bonus, international bonuses and award bonuses.

Clauses can also be included which depend on whether a club is relegated. If this happens a player may have it in his deal that he will be released or can speak to other clubs if a certain fee is tabled.

Personal terms can sometimes take a bit of time with big players as there are more issues.


Image rights ownership This is an important issue in contract negotiations.
In short this is ensuring that the player has the right to control commercial use and exploitation of his image, voice and likeness.

Agents may help their players set up their own image company and the club may come to an agreement that the player can keep hold of his image rights and the club will pay the player for use of his image.


THE PLAYER'S ROLE
It is up to the player to concentrate on playing and the agent to take care of everything else.

What I say to my players is that I am there to advise them and take care of everything off the pitch.

I provide them with a comprehensive representation package: from contract negotiations and commercial opportunities to lifestyle openings and wealth management services.

Ultimately, the transfer decision will be discussed between the agent and the player, who may also speak to his family.

The agent should be doing things in the best interests of his player and, along with his player, will have to consider the standard of facilities at the club. Decisions may come down to the ambition of a club.

Also, sometimes personal terms cannot be agreed and deals can look like they are going to happen and then fall through.

After discussions with the player, he might decide he wants more money, not be happy with certain clauses or want a shorter or longer contract. It is then the agents job to tweak the clauses.

As part of a deal a player will also have to undergo a medical.



THE AGENT'S CUT
An agent can only be remunerated by one party. An agent will in most cases negotiate a fee with the buying club.

The club will then pay this as a lump sum or in annual instalments. Any fee due to the agent is recorded in the documentation relating to agents which is sent off to the FA Premier League and Football Association.

Of paramount importance to me is the happiness of my clients. You have to be a pretty unscrupulous agent to stop a player's move going through because of demanding high fees.

Having said that agents may have put months of work into facilitating a transfer and, as such, are entitled to be paid for the work they have undertaken.



WHEN THE DEAL IS DONE
Once everything is sorted certain documents need to be lodged with the relevant authorities for the transfer to be approved and registered.

Documents are lodged with:


The Football Association and Premier League if the transfer involves a player moving to a Premiership club.

The Football League and FA if the transfer involves a player moving to a Football League club.
The documents include the transfer documentation, the financial agreement between the two clubs, the players contract, the players registration, the players bonus schedule, and any forms relating to agents.

 

Dennis

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #24 på: Februar 01, 2007, 02:05:41 »
Tipper keeperen var den siste vi får inn...

- Dennis
Marching on together!

Promotion 2010

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #25 på: Februar 01, 2007, 02:12:43 »
Sam Sodje, midtstopper, fra Reading sier mange.... Hvem vet? De har vel signet 3 stoppere i dag, så kanskje Sodje er på vei til Leeds akkurat nå...
De tre er Duberry (Stoke), Halford (Colchester) og en kar fra Irland, Alan Bennett. Da kan vel Sodje gå til oss, han er en habil stopper.

Sodje har spilt skarve 6 kamper for Reading i år, men var meget habil for Brentford før han forlot dem i sommer... Og Wise har vært på jakt etter ham lenge...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kjelvi

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #26 på: Februar 01, 2007, 02:15:21 »

TIPS...

Sporting Life har en løpende live-tjeneste knyttet til transfervinduet

1) http://www.sportinglife.com/football/news/
2) Menypunktet (venstremeny): Transfer Center
3) Tjenesten: Live

Ferre

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #27 på: Februar 01, 2007, 05:05:35 »
Ser ikke ut som det kommer noen nye spillere før deadline, litt skuffende. Men vi kan vel låne spillere etter transferdeadline?

-WE'LL BE BACK-

SirOlsen

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #28 på: Februar 01, 2007, 06:30:39 »
quote:
Originally posted by Ferre

Ser ikke ut som det kommer noen nye spillere før deadline, litt skuffende. Men vi kan vel låne spillere etter transferdeadline?

-WE'LL BE BACK-


Tror det bare er korttidslån på toppen 3 mnd.. i allefall en periode.. (er det på FM07) i allefall [:p] hehe
-SirOlsen-

Ferre

Re: Overgangsviduet stenger snart
« Svar #29 på: Februar 01, 2007, 06:36:00 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

quote:
Originally posted by Ferre

Ser ikke ut som det kommer noen nye spillere før deadline, litt skuffende. Men vi kan vel låne spillere etter transferdeadline?

-WE'LL BE BACK-


Tror det bare er korttidslån på toppen 3 mnd.. i allefall en periode.. (er det på FM07) i allefall [:p] hehe



Ja [:)]

Litt under en halv time igjen, ser dårlig ut med den 'big signingen'...

-WE'LL BE BACK-