Skrevet av Emne: Transfervinduets klare svar  (Lest 10209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #30 på: Februar 02, 2007, 21:13:01 »
Du har så rett så rett, Robert. Jeg satt i Cardiff i mai. Og frem til Cardiff støttet jeg Blackwell i tykt og tynt.

På generell basis er jeg svært opptatt av kontinuitet som et middel for å oppnå fremgang. Men da må vi ha et fundament for kontinuitet.

Pessimismen/realismen kommer av følgende faktorer:

1. Dennis Wise er feil mann. Kontinuitet blir et fremmedord under ham.

2. Lånespillere gir ingen kontinuitet.

3. Store endringer i lagutta/spillerstall gir ingen kontinuitet.

4. Bates opptrer som en bajas. I tillegg sparer han oss til fattigmann. Det blir mye dyrere å rykke ned, enn å bruke £3 mill på spillere nå.

I Cardiff så jeg den første tendensen på hvor dette ville ende. Mange var altfor høyt oppe, prestasjonene var ikke all verden. Sommeren forsterket inntrykket. Og med Wise ser jeg ingen annen ende enn nedrykk.

Og til Tyfus (flott navn) og Mats: Er det ikke bedre å la være å skrive, enn å bare skrive piss. Fotballfaglig står jeg for alt jeg skriver, argumenter heller mot det enn å komme med oppgulp.
 

Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #31 på: Februar 02, 2007, 21:49:52 »
Jeg kjenner katos historie her inne, og kan bare skrrive under på det Robert og kato selv, skriver. Kato er "sint" og pessimistisk, men farer ikke med Svada. Hvis uenig, møt han heller med motargumenter, så stimulerer vi til den gode diskusjonen. [:)]

PS: Synes godt du kunne gitt Wise litt "cred" for å signe Thompson, kato. [8)]

Jon R.
Jon R.

mads

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #32 på: Februar 02, 2007, 23:48:34 »
quote:
Originally posted by Papi

Didier Agathe var vel aktuell for Leeds i fjor???





As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....



ja og nu er han på fri transfer
 

Ferre

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #33 på: Februar 03, 2007, 00:11:03 »
La oss håpe Smith kommer tilbake! [:D]

-WE'LL BE BACK-

berlin

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #34 på: Februar 03, 2007, 00:18:14 »
ja, la oss fleske til med en Smith-tråd igjen!

veteranen

  • Gjest
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #35 på: Februar 03, 2007, 00:45:16 »
Det er direkte urettferdig, og bortimot en personlig fornærmelse,  at kun Kato blir betraktet som negativ surpomp her inne nå. Jeg er da minst like negativ som ham! Og hva med Håvard? Er ikke han også en bearnesause-vispende negativist for tiden!

Jeg har skrevet mye negativt om både Bates og Wise, og jeg kunne pøst på med mye mer av det samme. Men det har ingen hensikt på dette stadiet. Nå legger jeg alle negative tanker og følelser til side og støtter laget etter beste evne ut sesongen. Så får vi håpe grunnleggende endringer i klubben til sommeren. Nå bør jeg vel også legge til at disse mulige "grunnleggende endringene", dreier seg mer om håp enn tro...

Denne Tmosonh har så langt vist seg å være en god signing. Men hvis han holder seg skadefri i mer enn seks kamper, skal jeg spise hatten din, Jon! [:)]

Svend Anders

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #36 på: Februar 03, 2007, 00:59:14 »
quote:
Originally posted by veteranen

Denne Tmosonh har så langt vist seg å være en god signing. Men hvis han holder seg skadefri i mer enn seks kamper, skal jeg spise hatten din, Jon! [:)]



Innebærer det den hatten Jon allerede skule ha spist - slik at byrden overføres til deg - eller snakker vi her om en ny hatt?!?

Sa

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #37 på: Februar 03, 2007, 01:05:13 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen

Denne Tmosonh har så langt vist seg å være en god signing. Men hvis han holder seg skadefri i mer enn seks kamper, skal jeg spise hatten din, Jon! [:)]



Innebærer det den hatten Jon allerede skule ha spist - slik at byrden overføres til deg - eller snakker vi her om en ny hatt?!?

Sa

http://www.svendanders.com/



Jon er som kjent den hattomanen, så der er det mange å spise av! [:)]

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #38 på: Februar 03, 2007, 01:07:30 »
quote:
Originally posted by veteranen
Denne Tmosonh har så langt vist seg å være en god signing. Men hvis han holder seg skadefri i mer enn seks kamper, skal jeg spise hatten din, Jon! [:)]


Tyyydelig at du har lest flittig på forumet selv om du har klart å motstå fristelsen i å skrive [:D]

PS! ...og alle vet at Jon har ingen hatter å spise. Det er derfor han truer hele tiden...



Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #39 på: Februar 03, 2007, 01:22:10 »
quote:
Originally posted by Asbjørn


Tyyydelig at du har lest flittig på forumet selv om du har klart å motstå fristelsen i å skrive [:D]




Det har du helt rett i, Asbjørn. Man følger da med... [:)]

Jeg trakk meg stille og rolig tilbake da Wise ble utnevnt til manager. Jeg visste at hvis jeg da skulle fortsette å skrive her inne, så måtte det bli mye negativt. Og det er jo mye artigere å skrive om ting en har tro på, enn å gnåle om ting en ikke liker, eller ikke har tro på. Du skjønner, "religionen" der Bates er Gud og Wise er Profeten, er liksom ikke noe for meg... [:)]


Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #40 på: Februar 03, 2007, 01:35:24 »
Betyr dette at du begynner å fatte et aldri så lite håp om at kan være bedre tider foran oss, veteranen? [:)]

Jon R.
Jon R.

Sander

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #41 på: Februar 03, 2007, 01:40:14 »
Ikke for å være en lei pessimist som skal ødelegge stemningen her, men endel av oss her på formet (jeg og) blir rask optimist etter èn seier. Det har hendt åtte ganger i år:)

Jeg fortsetter å ikke ha for mye tro på seier imorra, ettersom det bare vil gjøre meg mer nedbrutt enn det jeg allerede er..
 

veteranen

  • Gjest
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #42 på: Februar 03, 2007, 01:56:57 »
quote:
Originally posted by Jon R

Betyr dette at du begynner å fatte et aldri så lite håp om at kan være bedre tider foran oss, veteranen? [:)]

Jon R.




Hvis du med bedre tider tenker på å berge kontrakten i divisjonen, så bør jo muligheten absolutt være tilstede. Jeg mener det vil være uhyre svakt om vi ikke skulle klare det, fordi det er svært mange dårlige lag i denne divisjonen. Og dårlig spillerstall har vi ikke. At Wise har rotet noe voldsomt med både laguttak og taktikk, er selvfølgelig en ikke uvesentlig grunn til at vi ligger der vi ligger...

Men hvis du med bedre tider mener grunnleggende og vedvarende fremgang under Bates og Wise, så er svaret et ubetinget nei! Jeg har overhodet ingen tro på at det disse to representerer vil føre til noe godt for klubben over tid. Og hvis vi legger tilside det vi håper og konsentrerer oss om det vi innerst inne tror, så tror jeg du er ganske så enig med meg... [:)]

Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #43 på: Februar 03, 2007, 02:01:39 »
Vil bare (nok en gang) avkrefte en aldri så liten myte, som slett ikke er sann selv om kato begynner å tro på den selv. De av oss som husker godt ( som Robert) vet at kato kom med et kraftig varsko og kritikk av spillemønster og taktikk før kampen i Cardiff. Faresignalene hadde begynt å tårne seg opp i løpet av mars og april, og etter seieren mot Preston i play off, kom kato med en kraftig advarsel om at laget hadde falt inn i et blindspor rent spillemessig og at dette lover dårlig for fremtiden. Må innrømme at jeg lettet litt på øyebrynet den gangen. Tross alt var det en av Blackwells mest innbitte og trofaste forsvarere som talte...

Dette er også en av grunnene til at jeg ikke uten videre kjøper Wise sin påstand om at en generellt dårlig fitness level var kjernen i problemet, kombinert med noen dårlige miljøskapere. Problemet startet i mars og akselrerte utover våren, sommeren og høsten. Blackwell mistet grepet, ble sparket og laget falt sammen som et korthus. Den videre utviklingen under Wise har vel vist at problemene stakk dypere enn som så, og han har verken funnet rette diagnose eller resept. Jeg undres feks på hvorfor en spiller som Blake virker mer unfit sent i januar enn hva han gjorde i november/desember. Hva med alle skadene? Er treningsmetodene gode nok? Er de nye spillerne i sum bedre enn de som ble erstattet? Gav egentlig transfervinduet så mange klare svar om hvor dette bærer? Frem til Hull kampen så det meste ut til å gå i feil retning. I så måte tok vi et syvmilssteg tirsdag kveld, hvilket får meg til å håpe: Dette var faktisk omslaget. Endelig har Wise sine metoder latt seg omsette i bedre spill og bedre resulater. I beste fall går det jevnt fremover herfra, i verste fall var det bare et blaff av typen Cholchester og Plymouth. [:0]

Jon R.
« Siste redigering: Februar 03, 2007, 02:06:20 av Jon R »
Jon R.

mari

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #44 på: Februar 03, 2007, 02:20:15 »
Regner realistisk med tap imorgen ettersom vi hittil iår ikke har levert 2 "gode" kamper etter hverandre. Like sikker er jeg på at dersom det skulle bli seier vil det være mange som ikke evner å glede seg.... Det ligger i genene som Leeds supportere.
Vi har et snitt på 2 poeng på hver av de 3 siste seriekampene - det er vel storveis......La oss glede oss mens vi kan -

Mitt inntrykk - basert kun på å ha sett kampenene som har vært vist på viasat/SportN i år er at det er et snev av fremgang å spore. Dennis Wise er ikke verdens mest sympatiske mann, men som noen sa om enn annen størrelse - "he is our bastard" (om man liker det eller ikke). Engasjementet synes ekte... Ferdighetetene i laget er (svært) begrenset, men innsatsen synes bedre og den fysiske formen til spillerne er bedre....Det burde være nok til å ta de 20-22 poengene som trengs for å holde plassen i år. Kampene som kommer mot Crystal Palace, QPR, Luton, Leicester, Plymouth, Burnley og Ipswich er "winable" - trur eg.

Så får vi alle ta med i aftenbønnen at Rose, Howson, Elliot, Bayly, Rothery, Cartman, Gordon, Wilkinson, Madden og de andre unge utvikler seg til å bli en ny gyllen generasjon - her ligger vårt håp.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #45 på: Februar 03, 2007, 03:17:30 »
FLOTT innlegg, Mari  [:)]

Tydelig at Asb.. ehh veteranens gjestevisitt har inspirert flere til litt mer grundige innlegg igjen [:)] (keep it coming).

Vil korigere Jon'ern litt... problemene kom nok til syne utover våren (mars/april) men lå nok latent lenge før det. Det var (sett utenfra) intet spesielt som skjedde i de dager som skulle ha utløst noe sånt. Men at vi sluttet å prestere (misbrukte muligheten til å kapre en av Top2) i den perioden, har jo skotten rett i.

Dessverre deler jeg nok vettisens skepsis mht Bates/Wise-perioden, om man legger vekk håps-faktoren (men det gjør vi  jo ikkkke da, det er jo Leeds det er snakk om [:)]).
Men jeg har nok større skepsis enn tro på at herr Wise kan føre oss fremover. Mht Bates så kan han nok sin fotball-leder ABC til fulle, en del av hans skruppelløse stil kan nok komme oss til gode (eksempelvis Chelsea-pengene), men i lengden er det nok fare for at det "rotner på rot" slik supporter-behandlingen er et eksempel på.

Er forresten spent på hvordan prisnedsettings-eksperimentet på kommende hjemmekamp faller ut, det virker jo som hr Bates "krever" 25 000 for at forsøket skal kalles vellykket. Akkurat nettopp dette, at Bates faktisk kan gå tilbake på en sak så fordekt som han enn prøver å skjule det) viser vel hvor ille tilskuersvikten er for økonomien i klubben...



Well, I've been to the mountain and I've been in the wind
I've been in and out of happyness
I have dined with kings, I've been offered wings
And I've never been too impressed

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #46 på: Februar 03, 2007, 04:44:04 »
quote:
Originally posted by veteranen

Det er direkte urettferdig, og bortimot en personlig fornærmelse,  at kun Kato blir betraktet som negativ surpomp her inne nå. Jeg er da minst like negativ som ham! Og hva med Håvard? Er ikke han også en bearnesause-vispende negativist for tiden!


Endelig et bevis på at noen leser innleggene mine her inne!

Men btt: Jeg velger å betrakte meg selv som realist, selv om tirsdagens kamp selvsagt vekker emosjoner som kan ligne på håp. Mentalt forsøker jeg å innstille meg på at det går rett ned i league one, rett og slett fordi alle signaler(sett bort fra det faktum at vi faktisk fikk tren poeng på tirsdag)peker i den retning. Argumenter for dette har både kato og veteranen fremført tilstrekkelig antall ganger til at det er nødvendig å gjenta dem.

Samtidig håper jeg da sannelig at det ikke hersker noen som helst tvil om at jeg alltid vil støtte laget Leeds, selv om jeg pt er fundamentalt uenig i de fleste valg som gjøres på ledernivå i klubben. Den negative stimen vi er inne i vil sikkert påvirke mitt forhold til den samme ledelsen - noe som er naturlig i enhver organisasjon - men jeg håper da å være objektiv nok til å også gi honnør til Bates og Wise når de foretar seg grep som kan virke i positiv retning for klubben. Valget av Elliot på benken i sist kamp var ett eksempel i så måte.

Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #47 på: Februar 03, 2007, 06:14:15 »
quote:
Originally posted by Asbjørn
Vil korigere Jon'ern litt... problemene kom nok til syne utover våren (mars/april) men lå nok latent lenge før det. Det var (sett utenfra) intet spesielt som skjedde i de dager som skulle ha utløst noe sånt. Men at vi sluttet å prestere (misbrukte muligheten til å kapre en av Top2) i den perioden, har jo skotten rett i.




Jeg tror faktisk at "noe" skjedde på den tiden, Asbjørn. Husk at vi spilte vår beste fotball under Blackwell i januar og februar. Plymouth kampen i januar var et prakteksempel på vellykket 4-5-1 fotball, med en fysisk murbrekker på topp og to typiske indreløpere. Allerede i den TV sendte kampen mot Derby i midten av februar, synets jeg vi hadde lagt om spillet, noe som kanskje tvang seg frem da Cresswell ble langtidsskadet uka før. Fra ca slutten av februar og inn virket det som om Blackwell ønsket å utvikle spillet i en annen retning, gjennom en mer ballbesittende stil som ikke passet spillerne så godt. Ihvertfall ble det referert til mye "småpen" fotball og godt pasningspill utover våren ( noe som blant annet Promo 06 skrev om i et innlegg på den tiden mener jeg å erindre), men vi klarte ikke lenger å avgjøre jevne kamper til vår fordel. Det virket som om gjennombruddshissigheten forsvant. Etterhvert sluttet vi nesten helt å score mål også, og bare solid defensivt spill forhindret stygge tapsrekker utover våren.

I play off virket det som om Blackwell fikk det for seg at vi skulle "back to basic" igjen, kanskje fordi Cresswell litt uventet ble tilgjengelig for spill igjen? Ihvertfall var det plutselig fysisk fotball og mer kick and run orientert spillestil, noe som funket mot stygge Preston, mens den samme resepten floppet totalt mot Watford, som hadde perfeksjonert den spillestilen i en helt annen grad enn oss!

I august var det tilbake til det mer pasningsorienterte og mindre gjennombruddshissige stilen igjen. Det funket brukbart mot Norwich, bra i 80 min mot QPR og 60 min mot Crystal P, før det begynte å butte imot for alvor. Skulle vært spennende å høre katos betraktninger om denne negative spiralen, når det egentlig startet og hva den kunne skyldes. Hvorfor gikk det fra dårlig totalt sett til "katastrofe" defensivt da Blacwell forsvant og hvorfor har det vært så vanskelig å komme opp på noe som er i nærheten av tidlig 2006 nivå igjen? Hva slags spillestil bør Wise sverge til for å skape et vinnerlag igjen? Er det overhodet mulig med den stallen vi har idag?  [8)]

Jon R.
Jon R.

Kato

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #48 på: Februar 03, 2007, 07:40:50 »
Flott debatt, blir av en eller annen grunn alltid det når Asbjørn, Jon R og Veteranen er med.

Når det gjelder våren 2006, tror jeg det var summen av mange små ting som utgjorde en negativ spiral:

1. Blackwell signerte 3-årskontrakt. Kanskje angrepsposisjonen han hadde vært i for å bevise at han dugde, ble endret til noe mer "laid-back".

2. Såkalte nøkkelspillere ble skadet.

3. Formkurven er varierende i løpet av en sesong. Etter en god start på året, var det kanskje naturlig med en dupp. Men den varte lenge.

4. Var Blackwell sjefen hele våren? Eller var det på denne tiden han begynte å miste garderoben. Tror han i utgpkt er en "snill" manager (God på man-management). Var det riktige måten å lede typer som Butler, Gregan, Hulse osv?

5. Semifinalene mot Preston overrasket meg. Vi hang dårlig sammen defensivt, store avstander mellom ledd. Alt for store sikringsavstander. Dette ble borte i rusen over seire. Uavhengig av om vi spiller "possession-orientert" eller "long-ball", så ligger de samme prinsipper i soneforsvaret der.

Når det gjelder den defensive "katastrofen" utover høsten er det to ting jeg mener er vesentlig. Husk at soneforsvarets viktigste prinsipp er at man beveger seg i soner i forhold til hverandre (medspillere) og i mindre grad i forhold til motspillere enn det man gjør i et markeringsorientert forsvar.

1. Det er viktig å spille inn et forsvar med å bruke de samme typene. Man må bli vant med å forholde seg til hverandre. Stadige nyr fjes gjør det vanskelig.

2. Selvtilliten forsvinner når man går på noen tap. Blackwell tapte noen kamper noe ufortjent på slutten, men det ble en ond sirkel.

3. Etterhvert kom flere og flere lånespillere. Og jeg tror ikke de blør like mye for skjorta (ubevisst).

Wise har jeg ikke likt fra starten. Jeg har ikke tro på at han har de fotballfaglige egenskapene som skal til. Ingenting i organiseringen tyder på noe annet. Styrken har han sannsyngligvis som motivator.

Det var skremmende å se WBA gå med to mann ut for å ta kort corner, og vi går med en. Det er barnelærdom.

Når et lag havner i sumpa, er det et par ting som er overordnet:

1. Innse raskt at man er et bunnlag, og jobb utfra det (Vi har skjønt det nå, men det er ikke veldig lenge siden mange snakket om Play-off).

2. En god defensiv organisering er basis for å berge seg. Dette henger selvsagt sammen med det jeg har kommentert over, og jeg føler ikke vi er i nærheten. Ikke er spillerne gode nok, og ihvertfall ikke organiseringen.

Da tenker jeg på:

1. Hvem setter linja?
2. Hvem er sikringsspiller?
3. Hvordan faller vi inn bak duell?
4. Hvor stor avstand er det mellom ledd?
5. Hvor langt ut til siden blir stopperne dratt?
6. Krysser stopperne ofte soner?

Osv, osv.
 

Promotion 2010

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #49 på: Februar 03, 2007, 15:37:34 »
Det er rart at så mange av dere garvede skribentene gir alle i ledelsen av LU stryk, både sportslig, økonomisk og driftsmessig.
Jeg synes ikke det er vanskelig å se Bates plan, og det er å skape økonomisk balanse i bedriften. Utgiftene er så enorme at alt som det ikke blir fortjeneste av må ut....spillere og butikker. Han har gjort om på rutinene i bedriften rundt ansatte. Fler har fått sparken eller blitt omplassert. Det medisinske apparatet og trenere i klubben har jo også hatt kontrakter fra CL-tiden. Mange melket klubben for penger...det store som står igjen er spillerlønninger til ex-spillere.
Leeds kommune har nå lagt ut planer om å oppgradere området rundt Elland Road. Investeringene er i størrelsesorden £ 300 millioner, og årlig omsetning i området kan bli høye. Bates vil være med på dette, men må da kjøpe tilbake stadionanlegget. Det er mulig det skjer allerede til sommeren. Kanskje det er derfor driftsmidler ikke går til spillerkjøp?
Når det gjelder Wise, så overtok han en spillergruppe som ikke var sammensveiset. (Veteranen har jo lagt ut i det vide og brede om hvor tafatt Blackie var.) Konsekvensen nå når vi har fått inn en tøffing er plutselig at folk her inne skal ta ham fordi han spilte for Chelsea og at de ikke likte ham da.
Jeg tror i tillegg at dagens fotballspillere har like stor stolthet som andre innleide konsulenter i næringslivet. Spillerne Wise skaffer, er ikke der bare for pengenes skyld.

Investorer har vi sett lite til. Det skyldes sikkert at folk ikke ønsker et samarbeid med Bates og venter på gjerdet. Dette virker passe feigt for en supporter, men kanskje vi til sommeren vil se mer penger som blir frigjort til spillere.
Det er da vi får alle disse svarene om hva som har skjedd i klubben gjennom spillerkjøp til et nytt lag. Det er vel knapt en spiller som har kontrakt til etter sommeren.

Jeg støtter nok Bates fordi jeg tror ikke vi ville hatt noen klubb uten ham.
[:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #50 på: Februar 03, 2007, 17:01:58 »
Boosten som vi opplevde i januar/februar i fjor kan ha sammenheng med at vi fikk inn Miller og Douglas i transfer vinduet...

De kom inn og åpenbart forsterket laget - de skapte litt av den balansen som hadde manglet tidligere fordi de var i stand til å løpe litt...De klarte og dekke rom, og de førte til at vi hadde noen riktig fine kontrings mål i denne perioden....

Når det gjelder forsvarspillet i Leeds de siste årene, så har jeg vanskelig for å se at vi spiller noen form for moderne soneforsvar... Synes vi markerer litt i hytt å gevær, dessuten så faller vi altfor dypt altfor ofte....Det fører til endel av de "klabb og babb" situasjonene vi har sluppet inn mål på...

I tillegg så går sidenbackene ut av linjen for å presse altfor ukritisk - Det etter later enorme rom for motstanderne og utfordre, og alle som har spilte fotball vet at dte er akkurat det motstanderen har lyst til..

Er enig med de som sier at jeg tror ikke at det organisatoriske er det som er Wise sitt fagområdet, men heller dette med å motivere, kreve innsats av spillerne sine...
 

peacock

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #51 på: Februar 03, 2007, 17:51:42 »
"Jeg støtter nok Bates fordi jeg tror ikke vi ville hatt noen klubb uten ham."

Vås! Tror du virkelig at Leeds Utd ville ha sluttet å eksistere som klubb? Har du eksempler på at noe lignende har skjedd i England?

Runar

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #52 på: Februar 03, 2007, 18:07:35 »
Royal Engineer....Hørt om de? Leeds City?
 

Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #53 på: Februar 03, 2007, 18:18:45 »
quote:
Originally posted by Runar

Boosten som vi opplevde i januar/februar i fjor kan ha sammenheng med at vi fikk inn Miller og Douglas i transfer vinduet...



Boosten skyldes neppe dette, Runar. Douglas kom til klubben i september 2005 og Miller i slutten av oktober eller deromkring. Derimot kom Cresswell tilbake fra skade i midten av desember og han nådde vel toppformen fra januar og ut til han ble skadet igjen i midten av februar. [8)]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #54 på: Februar 03, 2007, 18:20:38 »
Bates/Wise er utvilsomt to karakterer det blåser litt rundt. Bates har en plan med Leeds, det innebærer tydligvis å komme i økonomisk balanse til sommeren, uavhengig av det sportslige. Nå er det jo blitt hentet inn fem nye spillere i januarvinduet og kanskje kommer det to-tre til når lånevinduet åpner. Men samtidig så har det jo forsvunnet noen som har åpnet for nye fjes. ;-)

Wise har ikke det taktiske som sin styrke, men tror han er dyktig nok til å klare å berge plassen. Nå spørs det ikke om vi kan sammenligne Wise litt med godeste Peter Reid. Stilen han funket så bra at vi reddet plassen i PL når han kom, men sesongen etter begynte det å butte. Flere grunner til dette, men sikkert litt pga hans stil som trener og.

Wise har eksperimentert veldigt mye med laget den tiden han har vært her, men det er lov å håpe at han etterhvert har funnet de 11 som han synes er første 11eren. Men så er det jo dette med skader og suspensjoner nå om dagen da.

Noe fan av Bates/Wise er jeg ikke, men jeg ser ikke deres virke i svart/hvitt. Bates har gjort endel fornuftigt og endel ikke fullt så fornuftigt og det samme med Wise. Summasummarum tror jeg Leeds klarer å overleve denne sesongen og spiller i CCC neste sesong og. Men det er avhengig av summen av poeng laget klarer å ta ut sesongen. [}:)]

Så la resten av sesongen begynne i dag med full konsentrasjon på det som er primæroppgaven, nemlig å berge plassen i CCC. [8]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Totto

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #55 på: Februar 03, 2007, 18:25:11 »
quote:
Originally posted by Jon R

Sitat
Originally posted by Asbjørn
...virket det som om Blackwell ønsket å utvikle spillet i en annen retning, gjennom en mer ballbesittende stil som ikke passet spillerne så godt... Det virket som om gjennombruddshissigheten forsvant....



Synes bestemt vi har sett dette før?!

Kidd... Host, hark....


Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Kato

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #56 på: Februar 03, 2007, 18:26:47 »
Vi har brukt 36 spillere så langt i sesongen. Selvsagt mest i The Championship. Et utrolig tall. Og hvor mange av disse er lånesoldater?
 

ragnar

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #57 på: Februar 03, 2007, 18:32:00 »
Historien viser at de lagene som har suksess bruker få spillere. Et sted mellom 15 og 20. Når vi har passert 30, så er det ikke rart vi ligger der vi ligger for å si det mildt.

Men la oss håpe all eksperimentering er forbi nå og et lag etterhvert kan få begynne å sette seg. Iallefall en stamme.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

HåvardK

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #58 på: Februar 03, 2007, 18:56:49 »
Jeg syns Jon er nærmest sannheten her i sin beskrivelse av den dalende formen vi opplevde i fjor vår under Blackwell. Jeg var selv tilstede i bortekampen mot Coventry, og jeg konkluderte raskt med at vi var motstanderne overlegne mht individuelle ferdigheter. Vi kontrollerte midtbanen spillemessig, og hadde en fasong på pasningsspillet som jeg ikke kan huske å ha sett på flere år. Imidlertid manglet gjennombruddshissigheten - Leeds´ kanskje største styrke i alle gode årganger - totalt i denne kampen og de andre jeg fikk se i løpet av våren(dvs inntil play-off). Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dette skulle ha sammenheng med Cressys fravær, siden Hulse slik jeg husker ham var en minst like fysisk spiller som ham. Derimot tror jeg at mangelen på gode kantspillere med evnen til å komme til dødlinja for å slå innlegg, var sterkt medvirkende til dette. Lewis hadde en svak periode i fjor vår, og har vel egentlig aldri vært mannen til å komme seg i slike situasjoner, mens vi jo har manglet en ordentlig høyrekant siden Lennon forsvant. I kampen mot Coventry var det Douglas som forsøkte å fylle denne rollen, uten at det har vist seg å være noen god løsning. Blake har vel også forsøkt seg som kantspiller, men han trives som kjent best i en mer sentral posisjon, mens Healy i mine øyne alltid har virket utilpass på kanten.

I ettertid kan en tydelig se at tapet i play-off var et veiskille for Blackwell, og at han ikke maktet å mobilisere hverken seg selv eller spillerne til det nødvendige løftet foran denne sesongen. Jeg tror at flørten med den ballbesittende stilen rett og slett var feil medisin for Leeds, og at forsøket på å gå tilbake til mer fysisk fotball gjorde at en begynte å tvile på KB´s lederegenskaper. At han samtidig ikke fikk tilført stallen noe nytt, samtidig som vi mistet vår mest stabile målscorer, er det vel ikke nødvendig å nok en gang trekke fram - men dette påvirket selvsagt våre prestasjoner utover høsten.

Som nevnt prøver jeg å bedømme Bates´ handlinger mest mulig objektivt, men jeg strever med å forstå hvorfor han valgte å sparke Blackwell lenge før en permanent erstatter kunne tiltre. Hvis tanken var å satse på at Carver kunne få en boost i perioden fram til Wise var klar, kan dette i beste fall karakteriseres som hodeløs gambling. Resultatet kjenner vi jo.
« Siste redigering: Februar 03, 2007, 18:58:14 av HÃ¥vardK »

Jon R

Re: Transfervinduets klare svar
« Svar #59 på: Februar 03, 2007, 19:37:38 »
Jeg tror at Wise i det minste har vett til å forstå at han må gå for en mest mulig direkte fotball, ikke "kick and run", men ballen i lengeretningen og relativt få trekk på veien mot mål. Problemet er at en spiller som Blake toatlt mangler både tempo og fysikk i nærkampene. Hvordan kan vi bruke han best mon tro? [8)]

Jon R.
Jon R.