KAMP: vs. Palace

Started by kjelvi, February 08, 2007, 15:13:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeeeeeeeeeeeds

hadde venta leeeeenge før jeg sa mine velvalgte ord. Vel, her kommer de. Vi har 15 kamper igjen, 14 seire. Dere tror det har klikka for meg ,men sånn blir det,.!!!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

B-m

Ankergren 7

Fraz 6
Rui 7
Heath 8
Lewis 6

Douglas 8
Nicholls 7
Blake 6
Westlake 6

Kandol 5
Moore 7

Sa 7

Bra kamp!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

Fem minutter før avspark presterer en herremann å kjøre over muren utenfor leiligheten (rygging + glatt). Dermed røk jo første  kvarteret. Men det virker ikke som jeg gikk glipp av en eneste Leedssjanse. Derimot var jeg langt mer positiv til Leedsspillet enn hr Eggen iallefall, vi presset jo bra på [:)]

Hovedinntrykket av i dag var at vi hadde en midtbane som fungerte. Der forsvaret vårt fortsatt kunne klarere i litt tvilsomme soner, var Nicholls (spesielt) på plass og ordnet opp. Doug løp & løp, i 1. omgang syntes jeg han var en av få som kunne behandle kula hos oss (Blake f.eks. var jo fortsatt ute av slag da...).

Mwen du verden hva en scoring kan gjøre [:)]

Etterhvert fremstod vi jo til en viss grad av kontroll, med Cresswell inn (samt scoring) begynte Blakie-boy å ligne på sitt eget selv.... vi var et lag (HYGGELIG OPPLEVELSE![:)])

Herr Anker vil jeg ikke rose opp i skyene etter én match, men rustenheten fra begynnelsen må aksepteres mht lite spilling i det siste, så får vi håpe samhandlingen med forsvaret kommer seg.

Synd om Eddie blir borte en periode nå, syns summen av hans defensive & offensive bidrag er bra for venstresiden.

Asbjørn, med kjapp gjennomgang & håp om at the revival e igang... (uten at jeg friskmelder Wise-regimet altså...[:I])

Then she opened up a book of poems, and handed it to me
Written by an Italian poet, from the 13th century
And every one of them words rang true, and glowed like burnin' cooooal
Pourin' off of every page  Like it was written in my soul from me to youuuu...
Tangled Up in Bluuuue....

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

nellejr

Leste innlegget ditt før jeg så hvem som hadde skrevet det, det var heller ikke nødvendig, med den optimismen var det aldri noen tvil om at signaturen var Leedsvik. Herlig, håper den er smittsom.

quote:
Originally posted by Leedsvik

hadde venta leeeeenge før jeg sa mine velvalgte ord. Vel, her kommer de. Vi har 15 kamper igjen, 14 seire. Dere tror det har klikka for meg ,men sånn blir det,.!!!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

GeirO

quote:
Originally posted by B-m

Ankergren 7

Fraz 6
Rui 7
Heath 8
Lewis 6

Douglas 8
Nicholls 7
Blake 6
Westlake 6

Kandol 5
Moore 7

Sa 7

Bra kamp!

Synes vel det er drøyt å gi midtstopperne 7-8 poeng, når det et par-tre ganger i første omgangen plutselig var to-tre Palacespillere mot en ensom midtstopper fra Leeds. Hvor den andre var vet ikke jeg, ikke i TV-ruta mi i alle fall.

Total mangel på samspill og plasseringsevne i de situasjonene!

PS. Vi vant heldigvis kampen. Gigaviktig!
MOT

Espen J

Herlig, herlig.. Og denne tabellen skal gå an å klatre på!!

Jon R

Ingen stor kamp men vi vinner fortjent. Fra 1-0 og ut synes jeg vi kontroller kampen. Formasjonene begynner å se mer riktige ut og kollektivet fungere bedre enn noensinne under Wise. En typisk lagseier preget av stor innsats men svært varierende individuelle prestasjoner. Jeg begynner å få tro på at vi klarer oss nå. Tror faktisk vi kan klare oss med 5 seire og et par uavgjort på de 15 siste. [8)]

Douglas var min MOM med klar margin. Idag var han høyt og lavt og er  vel vår formspiller nr 1 i øyeblikket. Temposvak og dårlig teknisk vil han alltid være, men når han spiller på det enkle og har brukbar beveglse rundt seg, klarer han å gjøre mye foruftig med ballen. Han gikk nesten inn som en tredje stopper i andre omgang og rydder opp i stor stil, samtidig som han bidro med mye bra fremover på banen også. [:p]

Flott mål av Heath. Viste ekte goalgetter instinkt da han snek seg mellom tre Palace spillere på scoringen. Vår nye targetman? [:0]

Matchvinner Blake fikk vi vel se på sitt aller verste og beste i denne kampen. Treig og uvenn med ballen som han var i første omgang, sinket han angrepsspillet vårt i mange situasjoner, men ble stadig mer kreativ utover kampen. Var både heldig og god på målet.

Kandol beviste vel nok en gang at han ikke duger på dette nivået. [V]

Børsen: Ankergren 6 - Frazer 5, Marques 6, Heath 6, Lewis 6 - Moore 6, * DOUGLAS 8, Nicholls 6, Westlake 6 - Kandol 4, Blake 6

sub: Sa 7

Jon R.
Jon R.

berlin

ja, det er vel ingen grunn til å skamrose Heath for sin stopperkvalitet, men han scorer mer en Lundekvam i hvertfall, og det er en ekstrabonus at vi har en stopper som kan score mål. Forøvrig helt enig at Douglas gjør en meget bra innsats for tida.
Kandol får mye pepper og vel fortjent, men han hadde vel ikke spilt hvis det ikke var for skadene på Healy og Flo?
Time vil sjovv, men jeg holder det ikke for utenkelig at det kan løsne for han en gang, og at vi må motvillig innrømme at joda, han har power, og er heller ikke ultratreig o.s.v.

venadis

Er det bare eg så synes at Creswell oser kvalitet på den korte tida han var innpå i går[?] Langt skadeavbrekk til tross viser han med en gang han kommer innpå at han er en kvaltetsspiller. Han blir, om knærne holder, gull verdt resten av sesongen. Måtte Cressy spille hver kamp så me sleppe å se mer av denna Kandol, han e bara tragisk dårlig.

baste

Cresswell blir viktig i innspurten..Og ikke minst midtbanen..Alle gode lag har en midtbane som fungerer. Kewell-Dacourt-Bakke(Batty)-Bowyer...var ikke dårlig den heller? Glory days

berlin

quote:
Originally posted by venadis

Er det bare eg så synes at Creswell oser kvalitet på den korte tida han var innpå i går[?] Langt skadeavbrekk til tross viser han med en gang han kommer innpå at han er en kvaltetsspiller. Han blir, om knærne holder, gull verdt resten av sesongen. Måtte Cressy spille hver kamp så me sleppe å se mer av denna Kandol, han e bara tragisk dårlig.

? les de siste 4 sidene i denne tråden + cresswell tråden, så ser du at du slettes ikke er alene om å synes at cresswell er god? Har til gode å se noen som mener noe annet. Folk er kun bekymret for at han igjen blir skadet. Holder han seg skadefri er det liten tvil om at ikke er del av første 11-ren eller på benken i de resterende 15 kampene. Dette kan bli ultrabra utover når Healy er tb. Flo, nja tviler på om vi får særlig bruk for han, kan jo håpe.
Når Healy, Cresswell, Blake og Moore er tilgjengelig samtidig burde vi ha mange muligheter. Så får Flo og Kandol evt. kastes innpå som siste forsøk i kamper hvor vi ligger under på slutten, og det bare er å kaste på folk. Jeg regner forøvrig også Eddie Lewis som en viktig angrepsbrikke, både når han spiller mb, men også når han kommer fremover som vb. Håper skaden hans leges fort!

Henning

Leeds er inne i ein god peiode. Ein bra andre omgang mot West B., ein god kamp mot Hull, ein god første omgang mot Norwich, og ein god kamp mot Crystal P. Kor god kampane var kan diskuterast, men so lenge ein er betre enn motstandaren, ser eg på det som ein god kamp.

Dei fleste såg vel kampen mot Crystal P,(noke som har kome fram i tråden) so skal ikkje kome med ein grundig gjennomgang. Berre ein liten rapport om kor den oppfattast frå North Stand.

Følte med Ankergren på oppvarminga. Virka å ha størrelsen i orden, og god på shot-stopping. Veldig presis på dei fleste utsparka, men bomma grovt på enkelte. (Noke vi såg igjen i kampen.) Sullivan såg ut til å vere veldig skuffa over å vere vraka, sjøl om han prøvde å backe opp dansken.

Heath har fått masse pepper på forumet her, noke av det etter mi meining uforjent. Igår var han etter mi meining banas beste, og har eigentleg i dei siste kampane vist gode takter att med Rui. Men som det har blitt nemnt, samhandlinga i enkelte situasjonar kan bli betre, og forsvaret får problem med bevegelege, kjappe spissar. Hadde brukbar kontroll i går.

Elles er det kjekt å sjå at Douglas igjen tar tak på midtbana. Har vore veldig god i det siste. Eg synst Nicholls var skuffande i går igjen, men har lest at ikkje alle er einige med meg der. Blake var også skuffande, med mange fyktelege pasningar. Men viktig mål.

Kandol får og masse pepper, og også her synst eg masse er ufortjent. Buing frå publikum, og det virka som at ein har bestemt seg. Han er ubrukeleg. Synst sjøl han gjorde mykje bra igår. Veldig opp og ned, men i enkelte perioder fungerte han bra som eit oppspelspunkt Eg har fortsatt trua på han.

På tribuna var det brukbar stemning gjennom kampen, sjøl om det er eit heilt anna trøkk på bortekampane. Kor det hørtes ut på tven?
Største jubelbrusa kom når Cresswell kom inn på bana, og når Radebe entra bana i pausen. My hero. Radebe,Lucas.

Har ein positiv innstilling til fortsettelsen. Utruleg tett i botn, men det her skal vi klare.

Henning.

Asbjørn

Flott rapport, Henning. [:)]

Du må utbrodere meir om det der med Radebe i pausen [:)]

Then she opened up a book of poems, and handed it to me
Written by an Italian poet, from the 13th century
And every one of them words rang true, and glowed like burnin' cooooal
Pourin' off of every page  Like it was written in my soul from me to youuuu...
Tangled Up in Bluuuue....

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Ferre

Henning

Radebe og ein av folka i Kaiser Chiefs entra bana i pausen. Var eigentleg berre smaaprat, om korleis dei trudde det ville gaa i kampen og i resten av sesongen. Var og litt reklame for den nye singelen deira. Men var herleg jubel fraa tribuna naar han entra bana. Radebeee, Radebeee. Radebeee, Radebeee, Radebeee. Radebeee, Radebeee. Radebeee, Radebeee. Lucas.(Melodi: Dadada, dadada, dadadadadadadadada, dadada, dadadada, dadadadadadada, Lucas.)

Elles hadde vi faatt ein ny mann paa benken. Jonathan Howdon satt der ,i folge speaker- fyren paa sletta. Uten at han utdjupa det noke meir.

Henning.

flynn

Slenger på mine betraktninger også, selv om fokus nå er flyttet mot neste kamp...

Ankergren 7. Solid og god med beina, noen viktige inngripener, viste dog usikkerhet et par ganger i feltarbeidet

Frazer 6. Klarte seg greit men heller ikke mer

Marques 7. Liker ham jeg. Trygg og rutinert (?), taklingssterk

Heath 7. Stor overraskelse. Spiller med stor pondus og så lenge han får lov å ha motstanderne foran seg er han faktisk ok. Utrolig viktig mål!

Lewis 7. Ny grei kamp av Steddie Eddie

Blake 7. Mislykkes med mye men skal ha for å prøve på andre ting enn de andre, og selvsagt stort pluss for goalen.

Douglas 8. Enorm innsats og denne gang bedre med ballen enn jeg kan huske å ha sett tidligere.

Nicholls 8. Viser lederegenskaper og stabiliserer flott på midten sammen med Douglas.

Westlake 5. Neste usynlig igjen. Hvorfor vi hentet ham er meg en gåte.

Kandol 5. Viser igjen at han ikke er up to it. Minner meg mest om Ricketts, nuff said

Moore 6. Kommer aldri på verdenslaget, men er en ærlig og oppofrende spiller som gjør manns jobb der foran.

Cresswell 7. Kommer inn og preger kampen fra første minutt. Ber til høyere makter om at det var starten på en god periode fra Cressie

Armando Sa 7. Som Cresswell, inn på "feil" plass i kritisk periode, men viser teknikk og selvtillit. God signing fra Wise!

Wise 7. Plusspoeng for å holde Foxe på benken neste hele kampen, sloss ikke med noen denne gang (annet enn før kampen kan det se ut som) og har fått bedre skikk på den defensive organiseringen.
Har fått inn innsats og lagmoral uten at det flommer over av stygge taklinger og kort.

auren

Blake har kommet på ukens lag i CCC etter kampen mot Palace. UTROLIG sier nå jeg. Blake var svak på lørdag! (Selv om han hadde en goal og en assist)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

WISE HAILS 'LITTLE GEM' BLAKE

Leeds manager Dennis Wise described goalscorer Robbie Blake as "a little gem" after the striker helped secure Leeds victory on Saturday.
Blake, 30, fired his seventh goal of the season to put Leeds 2-0 ahead against Crystal Palace midway through the second half at Elland Road.
"It was nice to see Blakey score," Wise said. "He hasn't been scoring a lot of goals unfortunately over the last couple of weeks, but he's been battling away and working hard.
"He's a little gem and you've got to try and fit him in somewhere. In certain games it might be a little bit different, but when he's on form like that you have to find a place for him because he can create things and score."
Blake was replaced late on after Palace defender Leon Cort ensured a nervous finish for the home side with an 82nd-minute header.
Wise added: "When they started throwing the kitchen sink and everything else at us you have to change it and be a bit more solid and that's why we made the substitution."

Kilde: Football365.com