Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 262843 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #180 på: Mai 14, 2012, 21:40:47 »
Ved å betale leie til seg selv. Ja da slipper Bates una med flere millioner mindre i skatt. Og gubben har ikke noen som helst skrupler for nettopp dette. Og han vil heller fylle opp sin egen lommebok enn å kjøpe inn kvalitet og betale deretter. Bates vil spare seg opp til Premier League

Hva er det du rører om? Ved å betale leie til seg selv må han vel tvert i mot betale inntektsskatt på sin egen formue.
Ikke hvis formuen og leieinntektene er på jomfruøyene....
The future's so White I've got to wear shades 8)

Jon R

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #181 på: Mai 14, 2012, 23:54:20 »
HVIS utbygging av stadion genererer positiv pengestrøm (eller hva det heter, det er lenge siden mitt ene vekttall bedøk) vil det selvfølgelig gavne klubben å bygge ut eller utbedre. Derigjennom vil det selvfølgelig også gavne eier av klubben. Den økte verdien på på stadion vil selvfølgelig også kunne brukes som økt sikkerhet på et eventuelt lpn for gjenkjøp.

For eier av ER er det revnende likegyldig. Hvorvidt det er samme mann som eier begge eller ikke.

Det kan hende at det er dette som skjer, men det vet verken du eller jeg eller Bates for den saks skyld. Dette kan like gjerne bli et tapsprosjekt av dimensjoner der svært mye avhenger av den videre økonomiske utviklingen på øyriket, Europa og verden ellers. Det er jo nettopp dette som er faren ved å låne penger til å pusse opp noe du ikke eier: Du har null sikkerhet hvis det budsjetterte inntektsgrunnlaget ditt reduseres og de løpende utgiftene blir større enn inntektene. I en situasjon der du sliter med å betale regningene hjelper det trolig lite med en opsjon på kjøp til en på forhånd fastsatt pris, selv om du har pusset opp både innvendig og utvendig og kjøpt et par nye stressless som tilhører leiligheten.

Vi vet heller ikke særlig mye om hvordan eierforholdet til de planlagte facilitetene utenfor stadion (hoteller, resturanter, spillebule) blir, hvem som skal betale leie til hvem og hvor pengene skal hentes fra. Slik jeg kjenner Bates forventer jeg heller ikke full åpenhet om dette men kven kveit? 

Og jeg tror fortsatt ikke på ideen om en opsjon på kjøp som "sikkerhet" for nye lån hvis økonomien i klubben havarerer igjen. Hvis det var så enkelt burde klubben lånt disse pengene og kjøpt klubben tilbake for lenge siden. De sparte leieutgiftene ville trolig frigjort kapital til både å betale ned lånet OG pusse opp stadion samtidig. Dette med reell sikkerhet i en stadion som vi selv eide.

Slik jeg ser det (OBS ren spekulasjon) er hva Bates kaller å bygge en "klubb" i realiteten å sette noen forretningsideer han selv har klekket ut i livet, sannsynligvis med minimal risiko for Bates selv men langt høyere risiko for klubben. Hvordan det hele egentlig henger sammen vil vi nok aldri få vite. Ihvertfall så lenge gammern fortsetter tåkeleggingen og alle kritiske spørsmål druknes i hersketeknikker og karakterdrap i matchprogrammet eller for åpen mikrofon på Yorkshire Radio.


« Siste redigering: Mai 15, 2012, 00:13:30 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #182 på: Mai 15, 2012, 00:06:48 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #183 på: Mai 15, 2012, 19:37:59 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #184 på: Mai 15, 2012, 19:47:34 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)

Med masse forskjellige teorier....;)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #185 på: Mai 15, 2012, 19:50:18 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)

Går vel nesten ikke an å holde Bates og planene for Elland Road adskilt, promo? Alt henger sammen med alt.  :)
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #186 på: Mai 15, 2012, 19:53:40 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)
Uff dette var leit.....ganske normalt at Bates blir nevnt i forbindelse med dette eller?Blir som om å bli oppgitt over at Jesus blir trukket inn i en diskusjon om kristendommen ;D
Uten sammenligning forøvrig.....

Promotion 2010

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #187 på: Mai 15, 2012, 20:06:05 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)

Går vel nesten ikke an å holde Bates og planene for Elland Road adskilt, promo? Alt henger sammen med alt.  :)

Poenget er konklusjonen som alltid følger: BATES ER OND!!!   ;)

Litt saklighet er vel greit i en tråd, eller hva...?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #188 på: Mai 15, 2012, 21:24:28 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)

Går vel nesten ikke an å holde Bates og planene for Elland Road adskilt, promo? Alt henger sammen med alt.  :)

Poenget er konklusjonen som alltid følger: BATES ER OND!!!   ;)

Litt saklighet er vel greit i en tråd, eller hva...?

Kan ikke se at at jeg verken har vært usaklig eller skrevet at Bates er ond. Mulig du blander sammen hva du liker å lese og hva som objektivt sett kan sies å være saklig.  :)

Jon R.

Leedsfan

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #189 på: Mai 15, 2012, 21:30:08 »
Bitchfight, jeg henter popcorn..:()
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #190 på: Mai 15, 2012, 21:49:30 »
Jeg deler dine bekymringer. Det er ikke en god tid for investeringer av noe slag i UK for tiden, og fotball er sannsynligvis en av de dårligste.

POENGET med denne tråden var å belyse utbyggingsplanene på Elland Road KRYDRET med litt info om historien, men men jeg tror jammen meg det har blitt en BATES-tråd ut av dette også jeg!!!!  ::)

Går vel nesten ikke an å holde Bates og planene for Elland Road adskilt, promo? Alt henger sammen med alt.  :)

Poenget er konklusjonen som alltid følger: BATES ER OND!!!   ;)

Litt saklighet er vel greit i en tråd, eller hva...?

Kan ikke se at at jeg verken har vært usaklig eller skrevet at Bates er ond. Mulig du blander sammen hva du liker å lese og hva som objektivt sett kan sies å være saklig.  :)



Du ække objektiv, i mine øyne, vettu'...... Jeg blander aldri. Det kan være fali' det! Men jeg generaliserer, skjønner du!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #191 på: Mai 16, 2012, 00:27:36 »

Du ække objektiv, i mine øyne, vettu'...... Jeg blander aldri. Det kan være fali' det! Men jeg generaliserer, skjønner du!   ;)

Inntil Bates har gitt oss innsyn i selve finansieringen for hele prosjektet og begrunnelse for hvorfor dette er en "masterplan", fremfor å kjøpe opp stadion først og bygge hoteller og resturanter etterpå, kommer jeg til å plage deg med kritiske spørsmål om Bates visjoner og investeringer i "nye" Elland Road hver gang emnet kommer opp. Dette til evig tid og to ganger pr dag om nødvendig.  :)
Jon R.

Ian Baird

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #192 på: Mai 16, 2012, 07:55:43 »

Du ække objektiv, i mine øyne, vettu'...... Jeg blander aldri. Det kan være fali' det! Men jeg generaliserer, skjønner du!   ;)

Inntil Bates har gitt oss innsyn i selve finansieringen for hele prosjektet og begrunnelse for hvorfor dette er en "masterplan", fremfor å kjøpe opp stadion først og bygge hoteller og resturanter etterpå, kommer jeg til å plage deg med kritiske spørsmål om Bates visjoner og investeringer i "nye" Elland Road hver gang emnet kommer opp. Dette til evig tid og to ganger pr dag om nødvendig.  :)

Helt klart interessant hvordan Bates tenker og handler. Det er jo disse handlingene som har størst innvirkning på Leeds United og vår vei videre.

Vi må bare godta at vi har med en kald, kynisk og rå businessmann å gjøre. Han vil aldri gi andre mer økonomisk innsyn enn hva loven pålegger han. Bates tenker først og fremst på å maksimere egen profitt.
Han er såpass slu og skyr ikke midler som f.eks. å benytte stråselskaper med skjult eierskap for å maksimere egen vinning.

Leieavtalen vi har med eierne av Elland Road lukter dårlig lang vei.
Ting tyder på at Bates har et sugerør i cashflowen her og suger ut endel £ som i andre klubber ville forblitt i klubben med påfølgende oppbygging og utvikling.

Chelsea kjøpte han for 1£ og solgte klubbben for £140M. Pen netto fortjenest var for han visstnok £17M.
Mannen med colaflaskebunn i glassene på brillene sine drømmer nok om en tilsvarende prosentvis stigning (x 17.000.000) på sin investering i Leeds Utd. ?
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

sportcarl1

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #193 på: Mai 16, 2012, 08:13:23 »

Du ække objektiv, i mine øyne, vettu'...... Jeg blander aldri. Det kan være fali' det! Men jeg generaliserer, skjønner du!   ;)

Inntil Bates har gitt oss innsyn i selve finansieringen for hele prosjektet og begrunnelse for hvorfor dette er en "masterplan", fremfor å kjøpe opp stadion først og bygge hoteller og resturanter etterpå, kommer jeg til å plage deg med kritiske spørsmål om Bates visjoner og investeringer i "nye" Elland Road hver gang emnet kommer opp. Dette til evig tid og to ganger pr dag om nødvendig.  :)

Helt klart interessant hvordan Bates tenker og handler. Det er jo disse handlingene som har størst innvirkning på Leeds United og vår vei videre.

Vi må bare godta at vi har med en kald, kynisk og rå businessmann å gjøre. Han vil aldri gi andre mer økonomisk innsyn enn hva loven pålegger han. Bates tenker først og fremst på å maksimere egen profitt.
Han er såpass slu og skyr ikke midler som f.eks. å benytte stråselskaper med skjult eierskap for å maksimere egen vinning.

Leieavtalen vi har med eierne av Elland Road lukter dårlig lang vei.
Ting tyder på at Bates har et sugerør i cashflowen her og suger ut endel £ som i andre klubber ville forblitt i klubben med påfølgende oppbygging og utvikling.

Chelsea kjøpte han for 1£ og solgte klubbben for £140M. Pen netto fortjenest var for han visstnok £17M.
Mannen med colaflaskebunn i glassene på brillene sine drømmer nok om en tilsvarende prosentvis stigning (x 17.000.000) på sin investering i Leeds Utd.


Köpte han Chelsea för 1 pund och lyckade förvalta och utveckla klubben så han kunde sälja den för 140 miljoner pund så är det bara att gratta honom till ett bra jobb, verkligheten är väl att de flesta engelska klubbar blöder, se bara på Portsmouth kanske skulle bates belackare ta över den klubben vem vet kanska kan man få den gratis verkar som det är som att skära guld med täljkniv att driva en klubb
« Siste redigering: Mai 16, 2012, 08:27:06 av sportcarl1 »
 

Leedsfan

Sv: Re: TEMA: Elland Road
« Svar #194 på: Mai 16, 2012, 08:38:36 »

Du ække objektiv, i mine øyne, vettu'...... Jeg blander aldri. Det kan være fali' det! Men jeg generaliserer, skjønner du!   ;)

Inntil Bates har gitt oss innsyn i selve finansieringen for hele prosjektet og begrunnelse for hvorfor dette er en "masterplan", fremfor å kjøpe opp stadion først og bygge hoteller og resturanter etterpå, kommer jeg til å plage deg med kritiske spørsmål om Bates visjoner og investeringer i "nye" Elland Road hver gang emnet kommer opp. Dette til evig tid og to ganger pr dag om nødvendig.  :)

Helt klart interessant hvordan Bates tenker og handler. Det er jo disse handlingene som har størst innvirkning på Leeds United og vår vei videre.

Vi må bare godta at vi har med en kald, kynisk og rå businessmann å gjøre. Han vil aldri gi andre mer økonomisk innsyn enn hva loven pålegger han. Bates tenker først og fremst på å maksimere egen profitt.
Han er såpass slu og skyr ikke midler som f.eks. å benytte stråselskaper med skjult eierskap for å maksimere egen vinning.

Leieavtalen vi har med eierne av Elland Road lukter dårlig lang vei.
Ting tyder på at Bates har et sugerør i cashflowen her og suger ut endel £ som i andre klubber ville forblitt i klubben med påfølgende oppbygging og utvikling.

Chelsea kjøpte han for 1£ og solgte klubbben for £140M. Pen netto fortjenest var for han visstnok £17M.
Mannen med colaflaskebunn i glassene på brillene sine drømmer nok om en tilsvarende prosentvis stigning (x 17.000.000) på sin investering i Leeds Utd.


Köpte han Chelsea för 1 pund och lyckade förvalta och utveckla klubben så han kunde sälja den för 140 miljoner pund så är det bara att gratta honom till ett bra jobb, verkligheten är väl att de flesta engelska klubbar blöder, se bara på Portsmouth kanske skulle bates belackare ta över den klubben vem vet kanska kan man få den gratis verkar som det är som att skära guld med täljkniv att driva en klubb

Han må jo være flink til å utvikle et produkt når avkastningen blir så stor, men det blir vel også sett på som en negativ ting.

Bates kan fortsette å bygge klubb og Warnock kan bygge lag. Det eneste jeg kunne ønsket meg var at Bates holdt kjeft for det meste.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #195 på: Mai 16, 2012, 08:42:00 »
Her vil man ha åpenhet fra Bates og så vil man at han skal holde kjeft... ::)

Eneste jeg savner fra Bates er en skikkelig satsing for å få til et opprykk til PL. Håpet mitt er at det er han i ferd med denne sommeren. Starten er bra og ryktene likeså. Håper det fortsetter!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #196 på: Mai 16, 2012, 08:43:50 »
Her vil man ha åpenhet fra Bates og så vil man at han skal holde kjeft... ::)

Eneste jeg savner fra Bates er en skikkelig satsing for å få til et opprykk til PL. Håpet mitt er at det er han i ferd med denne sommeren. Starten er bra og ryktene likeså. Håper det fortsetter!

Mer åpenhet fra revisoren til Bates kanskje, det er vel ingen som vil at han skal halshugge flere i media...:)

Satsing = Penger?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #197 på: August 06, 2012, 16:05:51 »
DENNE LIKTE JEG:


Vinnie Jones @therealvinniej
 Great signing by warnock this lad is a solid right back welcolm to the field of dreams bro vj


ELLAND ROAD:   THE FIELD OF DREAMS!


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kalle_92

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #198 på: August 06, 2012, 16:09:49 »
DENNE LIKTE JEG:


Vinnie Jones @therealvinniej
 Great signing by warnock this lad is a solid right back welcolm to the field of dreams bro vj


ELLAND ROAD:   THE FIELD OF DREAMS!


 ;D
Fikk litt ugne assossiasjoner.  :P

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #199 på: August 08, 2012, 13:07:53 »
One of the most popular members of staff at Headingley Carnegie will leave the club today as Assistant Groundsman Kiel Barrett moves to Leeds United as Elland Road's new Head Groundsman.
It is believed the 23 year old will become the youngest Head Groundsman of a stadium pitch in the country having spent six years learning his trade at Headingley Carnegie, the last two of which he has been in charge of the stadium pitch.

http://www.therhinos.co.uk/news/20021.php

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #200 på: Oktober 10, 2012, 16:50:11 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #201 på: Oktober 29, 2012, 19:25:22 »
WACCOE:

Is the South Stand. . .the new North Stand?

Although it was a lacklustre atmosphere all round on Saturday it was surprising to see a fair few in south stood up all game and the stewards didnt seem to care. Also correct me if im wrong but it was the noisiest part of the ground on saturday (that aint saying much). Should be more packed out next to the away end though as its the most likely area of the ground to generate some atmosphere.

"north stand give us a song"





 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kalle_92

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #202 på: Oktober 29, 2012, 19:44:16 »
Det var ihvertfall helt dødt fra South stand når jeg var over på Charlton-kampen. Til og med North Stand, der vi stod, var det overraskende rolig. Eller kanskje rettere sagt: Skremmende rolig.

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #203 på: Februar 21, 2013, 13:32:15 »
Ny superstore nær Elland Road:

http://www.talkingretail.com/news/independent-news/cash-and-carry-chain-hancocks-to-open-in-leeds

Bygger opp næringsdriften i området, kan bare være bra for klubben!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #204 på: Februar 21, 2013, 14:11:23 »
Det var oftere lyd fra South stand da de hakket på supporterne fra Blackpool.

Tilskuerne er nervøse om dagen og det høres, stille når det ikke skjer noe. Derimot når det er hendelser så eksploderer Elland Road...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

« Siste redigering: Mars 07, 2013, 15:18:46 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik_

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #206 på: Mai 02, 2013, 11:43:54 »
http://www.rfu.com/news/2013/may/news-articles/020513_rwc_venue_announcement

Elland Road har blitt valgt for kamper i Rugby-VM i 2015. Kan vel forvente påspandert oppussing?

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #207 på: Mai 02, 2013, 14:27:52 »
http://www.rfu.com/news/2013/may/news-articles/020513_rwc_venue_announcement

Elland Road har blitt valgt for kamper i Rugby-VM i 2015. Kan vel forvente påspandert oppussing?

Glimrende, dette var en del av Bates sin plan. Hadde England fått VM 2018 så hadde klubben fått rundt 50-60 mill til oppussing!

Nå blir det vel 50-60 pund! Grisesporten Rugby har "pene" tilskuere!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #208 på: Mai 11, 2013, 00:03:14 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #209 på: Mai 11, 2013, 07:51:12 »
West stand er gammel og sliten, og trenger en oppgradering. Ã… kombinere dette med leieinntekter høres fornuftig ut. Men det hadde nå vært greit om man eide anlegget man investerer i, da. Dessuten hjelper ikke dette noe på de mer umiddelbare cashflowproblemene.
Hekta på Leeds siden 1974