Skrevet av Emne: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?  (Lest 4021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kjelvi

AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« på: Februar 25, 2007, 02:55:57 »

Erik_

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #1 på: Februar 25, 2007, 03:48:28 »
MrK har gått ned med mann og mus... [:)]

Per-Stian

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #2 på: Februar 25, 2007, 19:05:03 »
Eg frydar meg

Budda

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #3 på: Februar 25, 2007, 19:22:38 »
quote:
Originally posted by kjelvi

Et skadeskudd Aalesund vant i dag 2-0 lekende lett over Molde - og stadfesta sin posisjon som Møre og Romsdals flaggskip. Verdensherredømme neste...!?!



http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=868407,1&lang=1
http://fotball.adressa.no/stat/index.jsp?service=kampendirekte&matchId=41600002&seasonId=531&refId=smp&vm=true
http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=868407,1&lang=1




Det var jo et b-prega lag Molde stilte med og da! Hoseth, Berg Hestad, Kontate, Stande med flere var ute. Er vel ikke rart at Ã…lesund vant over et lag fra en divisjon under som i tilegg spilte på sitt dårligste (spesielt i første omgang). Vi får se i den neste treningskampen på danskebåten.

Jojolaget Ã…lesund vil aldri være et flaggskip. Da må de i alle fall begynne å vise noe mer enn å rykke opp for å så rykke ned. Den dagen Ã…lesund har spilt i Champions League så vil helvete fryse!

Når alt dette er sagt, så må jeg si at norsk fotball ikke har så stor betydning for meg i disse tider. All annen fotball enn Leeds sin overlevelseskamp har liten betydning.
Endre

Dennis

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #4 på: Februar 25, 2007, 19:36:34 »
quote:
Originally posted by Budda
Jojolaget Ã…lesund vil aldri være et flaggskip. Da må de i alle fall begynne å vise noe mer enn å rykke opp for å så rykke ned. Den dagen Ã…lesund har spilt i Champions League så vil helvete fryse!


Det skal du ikke si, med denne globale oppvarmingen! [:p]

- Dennis
Marching on together!

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #5 på: Februar 25, 2007, 20:41:21 »
quote:
Originally posted by Budda
Jojolaget Ã…lesund vil aldri være et flaggskip. Da må de i alle fall begynne å vise noe mer enn å rykke opp for å så rykke ned. Den dagen Ã…lesund har spilt i Champions League så vil helvete fryse!



Her lukter det såre romsdalinger lang veg!
Nesten som å hørte på Arild Stavrums bortforklaringer fra ifjor... Ingenting er så surt som sure og forsmåtte romsdalinger. De gjør det nesten til en kunstform.
Det er bare å innse - MFK er fortida, AaFK har mulighetene og framtida. MFK kommer ikke opp igjen på leeeenge, leeeenge.

Greit nok at Hoseth, Daniel og Petter Chr. ikke spilte. AaFK manglet 7-8 spillere....

Let's Tango!

He, he... Deilig å endelig å ha noe og noen å hovere over og ovenfor. Vært lite av det de siste 6-7 månedene...
« Siste redigering: Februar 25, 2007, 20:42:40 av kjelvi »

Budda

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #6 på: Februar 25, 2007, 21:16:04 »
quote:
Originally posted by kjelvi

Her lukter det såre romsdalinger lang veg!
Nesten som å hørte på Arild Stavrums bortforklaringer fra ifjor... Ingenting er så surt som sure og forsmåtte romsdalinger. De gjør det nesten til en kunstform.
Det er bare å innse - MFK er fortida, AaFK har mulighetene og framtida. MFK kommer ikke opp igjen på leeeenge, leeeenge.

Greit nok at Hoseth, Daniel og Petter Chr. ikke spilte. AaFK manglet 7-8 spillere....

Let's Tango!

He, he... Deilig å endelig å ha noe og noen å hovere over og ovenfor. Vært lite av det de siste 6-7 månedene...



Det skal ikke mye til for at aafk trur de er verdensmestre. Dere vant en treningskamp!!!

Ã…lesund fremtiden??? Så lenge klubben styres av sunnmøringer så kommer ikke klubben til å bli noe mer enn en filleklubb som rykker opp og ned av tippeligaen. De går på den samme fella gang på gang når de rykker opp. Sunnmøringene er så gnien at de ikke skjønner at det må investere i spillere for å holde seg oppe. Dere trur at man kan få alle på loppesalg (jamfør blant annet Mostrom) og de spillerne dere får er vrakgods.

Når det gjelder beskyldningene om at jeg er sur, så må jeg bare si at det skal mye mer til enn et tap mot Ã…lesund i en treningskamp for at jeg skal bli sur. Tap i en ubetydelig kamp mot en ubetydelig motstander holder ikke. Leeds tap mot Wolves derimot gjorde meg sur.

Endre

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #7 på: Februar 25, 2007, 21:30:13 »
quote:
Originally posted by Budda
Det skal ikke mye til for at aafk trur de er verdensmestre. Dere vant en treningskamp!!! Ã…lesund fremtiden??? Så lenge klubben styres av sunnmøringer så kommer ikke klubben til å bli noe mer enn en filleklubb som rykker opp og ned av tippeligaen. (...) Når det gjelder beskyldningene om at jeg er sur, så må jeg bare si at det skal mye mer til enn et tap mot Ã…lesund i en treningskamp for at jeg skal bli sur.


vi tror ikke - vi vet at vi er verdens beste. vi feirer alle seiere - små og store, seriekamper og trenings-.
"tæring etter næring" er en viktig leveregel. noe som leeds har lært den harde veien, noe som mfk ikke har lært. uten røkke-penger har det ikke vært noe mfk.
å satse lokalt er viktig for å knytte til seg hele nedslagsfeltet, noe aafk har skjønt og mfk har misset. aafk er hele sunnmøres lag, samt deler av romsdalen (vestnes og rauma). er det noen utenfor molde, kleive og elnesvågen som identifiser med mfk som romsdals lag...

det jeg stusser mest på - og som jeg har småkranglet med MrK om også på dette forum - er moldenseres og romsdalingers manglede evne til å glede seg over andres (i dette tilfelle aafk's) oppturer og suksesser. vi (d.v.s. sunnmøringer) har i alle år unnet og gledet oss over mfk's suksess i toppserien og cupen. nå er vi - naturligvis - mest opptatt av vår egen suksess, muligheter og oppturer.

eneste forklaring jeg kommer opp med er mindreverdighetskompleks som "småbrødre" ofte har mot "storebrødre". for i de fleste sammenhenger - bortsett fra statslige og fylkeskommunale arbeidsplasser (også kalt distriktsstøtte) er Sunnmøre og Ã…lesund den desiderte og ubestritte storebroren i fylket. vi er store nok til å glede oss over egen og andre suksess....

Budda

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #8 på: Februar 25, 2007, 22:07:28 »
quote:
Originally posted by kjelvi

det jeg stusser mest på - og som jeg har småkranglet med MrK om også på dette forum - er moldenseres og romsdalingers manglede evne til å glede seg over andres (i dette tilfelle aafk's) oppturer og suksesser. vi (d.v.s. sunnmøringer) har i alle år unnet og gledet oss over mfk's suksess i toppserien og cupen. nå er vi - naturligvis - mest opptatt av vår egen suksess, muligheter og oppturer.

eneste forklaring jeg kommer opp med er mindreverdighetskompleks som "småbrødre" ofte har mot "storebrødre". for i de fleste sammenhenger - bortsett fra statslige og fylkeskommunale arbeidsplasser (også kalt distriktsstøtte) er Sunnmøre og Ã…lesund den desiderte og ubestritte storebroren i fylket. vi er store nok til å glede oss over egen og andre suksess....



Fine ord, men hadde bare handlingene vært de samme! Så fort du sier I i Ã…lesund, så får du høre det. Jubelen i Ã…lesund var nok mye høyere når Molde rykket ned, enn den var i Molde da Ã…lesund rykket ned. Så når det gjelder mindreverdighetskompleks, så gjelder det nok mer for Ã…lesundere enn moldensere.  Molde har alltid hatt fylkeskommunen, flere personligheter i offentligheten, bedre fotballlag osv. At Ã…lesund er en større by er ingen grunn for å få mindreverdighetskompleks.

Når det gjelder sympati, så gjelder prinsippet om å gi for å få. Sant at det var mange sunnmøringer som heiet på Molde, men så fort som Ã…lesund rykket opp for første gang så forsvant de fort. Judasfans kalles det. Moldensere hadde en godt forhold til ålesundere den tiden.

Men da Ã…lesund kom til Molde stadion første sesongen i Tippeligaen, så hadde de en stor banner der det stod "HATE MOLDE" på. De hadde også en fin sang som blant annet hadde frasen: "Hvis jeg hadde penga til Røkke, så vil jeg kjøpt meg et fly og drite over Molde by". Så hvis du trur at slike handlinger fører til at kjærligheten til AAFK vokser, så trur du grundig feil!!!

De fleste Molde fans har et godt forhold til Hødd og syntes at det var dumt at de rykket ned. De fleste liker også Steinskjer. Så at moldensere ikke kan glede seg over andres suksess eller ha medlidenhet for deres nederlag er grundig feil!!!

Endre

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #9 på: Februar 25, 2007, 22:20:57 »

he, he...
ingenting er som  å trekke opp en romsdaling en småkjedelig søndags eftan. lykkest hver gang.

lykke til i 1. div. om ikke Hoseth og Daniel tar ansvar, tror jeg ikke på opprykk.
AaFK får en meget tøff sesong i Tippeligaen. håper de klarer seg!

M.v.h., "Storebror"


Budda

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #10 på: Februar 25, 2007, 22:40:25 »
quote:
Originally posted by kjelvi


he, he...
 
ingenting er som  å trekke opp en romsdaling en småkjedelig søndags eftan. lykkest hver gang.

lykke til i 1. div. om ikke Hoseth og Daniel tar ansvar, tror jeg ikke på opprykk.
AaFK får en meget tøff sesong i Tippeligaen. håper de klarer seg!

M.v.h., "Storebror"





En hver mann med ære må forsvare sitt lag når det blir utsatt for usannligheter og hets...

Tar i mot alle lykkeønsker selv om jeg er i tvil om dens natur.

Trur Molde greier å rykke opp til tippeligaen neste sesong. Vi har et godt lag og en dyktig trener. Ønsker også at Ã…lesund holder seg i tippeligan slik at vi kan få de to lokaloppgjørene i 2008.

M.v.h. fortsatt "storebror" til AAFK beviser noe annet enn å være en jojo...

Endre

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #11 på: Februar 25, 2007, 23:07:26 »
quote:
Originally posted by Budda
En hver mann med ære må forsvare sitt lag når det blir utsatt for usannligheter og hets...

usannligheter og hets???

Tar i mot alle lykkeønsker selv om jeg er i tvil om dens natur.

ikke tvil. her er det rene ord for penga! har kun to hat-lag - Man.U og Ørskog I.L.

Trur Molde greier å rykke opp til tippeligaen neste sesong. Vi har et godt lag og en dyktig trener.

viktig å ha trua! er nok litt mer skeptisk..

Ønsker også at Ã…lesund holder seg i tippeligan slik at vi kan få de to lokaloppgjørene i 2008.

da er vi to!


M.v.h. fortsatt "storebror" til AAFK beviser noe annet enn å være en jojo...

uansett hvor mye jojo du maser om, i 2007 er vi "storbror". det skal vi nyte så lenge det varer


« Siste redigering: Februar 25, 2007, 23:08:20 av kjelvi »

SirOlsen

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #12 på: Februar 26, 2007, 00:08:57 »
Hehehe, MrK, nå var du skremmende tyst? [;)]
-SirOlsen-

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #13 på: Februar 26, 2007, 20:43:36 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Budda
Jojolaget Ã…lesund vil aldri være et flaggskip. Da må de i alle fall begynne å vise noe mer enn å rykke opp for å så rykke ned. Den dagen Ã…lesund har spilt i Champions League så vil helvete fryse!



Her lukter det såre romsdalinger lang veg!
Nesten som å hørte på Arild Stavrums bortforklaringer fra ifjor... Ingenting er så surt som sure og forsmåtte romsdalinger. De gjør det nesten til en kunstform.
Det er bare å innse - MFK er fortida, AaFK har mulighetene og framtida. MFK kommer ikke opp igjen på leeeenge, leeeenge.

Greit nok at Hoseth, Daniel og Petter Chr. ikke spilte. AaFK manglet 7-8 spillere....

Let's Tango!

He, he... Deilig å endelig å ha noe og noen å hovere over og ovenfor. Vært lite av det de siste 6-7 månedene...



Hello girls!

Har hatt en hektisk helg - kona bortreist og mye tull - holdt meg klokelig av forumet lørdag/søndag!

Joda MFK tapte fortjent mot noe som fort kan være start elleveren til AAfk, Tore Strømøy er visstnok på Copacabana og ser etter Dede så fremtiden vil vise. Fjørtoft forsterker laget og ikke mange andre. De i de stygge draktene kjørte over Molde i førsteomgang - 1-0 på klassisk vis - langpasning mot Aarøy, mål - 2-0 var en perle av ett mål.
Ingenting ¨å si på seieren i en kamp der spesiellt første omgang var like underholdende som å se maling tørke(MFKs spill)
2 omgang noe bedre - men det er ikke mulig å spille 2 x 45 uten å avslutte på mål.
Noen molde spillere må gå i seg selv - og det er meg en gåte at en ikke benytter muligheten når 3-4 er ute pga skader. Mork får, iår igjen, ingen stor sesong. Baldvinsson var ikke med, Gauseth og Koskela???????

Tomaz Jr. Ertsås og 2 x Diof samt 16 årige Solberg på høyre back var OK - resten må lete etter unnskyldninger.

En fortjent AAfk seier men de må heve seg betraktelig hvis de skal stå i divisjonen. Savnet valg utover langpassning til Ã…røy - det er forutsigbart og enkelt å forsvare seg mot!!

Ny match mot Djurgården imorgen - håper at både lærings og prestasjons kurven er bratt!

Flaggskipet må en lete lenge etter Kjelvi - fra en som husker en høstkamp i 05 - 1-4 ble det:-)

"LUFC en klubb uten ledelse"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #14 på: Februar 26, 2007, 20:45:23 »
...........AAFK fakta < 30 kamper i Tippeligaen og to nedrykk (100%)
aspirerer vel ikke til store ovasjoner - stabilt dårlig!

"LUFC en klubb uten ledelse"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #15 på: Februar 26, 2007, 21:17:13 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Budda
Jojolaget Ã…lesund vil aldri være et flaggskip. Da må de i alle fall begynne å vise noe mer enn å rykke opp for å så rykke ned. Den dagen Ã…lesund har spilt i Champions League så vil helvete fryse!



Her lukter det såre romsdalinger lang veg!
 Ingenting er så surt som sure og forsmåtte romsdalinger. De gjør det nesten til en kunstform.
Det er bare å innse - MFK er fortida, AaFK har mulighetene og framtida. MFK kommer ikke opp igjen på leeeenge, leeeenge.



Når det gjelder såre romsdalinger mv. - hva faen er forskjell på å være MFK supporter og mislike Aafk på sammen måte som det å være Leedssupporter og mislike Man Utd - eller Liverpool for den del?

Det å være Måløy gutt og HATE Tornado - og den sammenslåingen av de klubbene hadde ikke skjedd for 20 år siden!

Stordal er vel ikke akkurat verdens navle selv om de var fullest i Ã…rdals cup...............med gjestespillere fra Molde!

"LUFC en klubb uten ledelse"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #16 på: Februar 26, 2007, 21:26:53 »
quote:
Originally posted by kjelvi
......eneste forklaring jeg kommer opp med er mindreverdighetskompleks som "småbrødre" ofte har mot "storebrødre". for i de fleste sammenhenger - bortsett fra statslige og fylkeskommunale arbeidsplasser (også kalt distriktsstøtte) er Sunnmøre og Ã…lesund den desiderte og ubestritte storebroren i fylket. vi er store nok til å glede oss over egen og andre suksess....



Fullt utslag på kompleksmåleren hos Det Nasjonal Kompleksinsituttet på Kjeller.....

Gjentar: i 2007 er vi "storbror". det skal vi nyte så lenge det varer

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #17 på: Februar 26, 2007, 21:31:01 »
...skal si jeg våknet!

"LUFC en klubb uten ledelse"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #18 på: Februar 26, 2007, 21:33:45 »
quote:
Originally posted by MrK
Stordal er vel ikke akkurat verdens navle selv om de var fullest i Ã…rdals cup...............med gjestespillere fra Molde!



Ikke verdens navle, men Storfjordens perle!


Er det rart at man får hjemlengsel en gang i blant...?

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #19 på: Februar 26, 2007, 21:38:09 »
..du fikk ikke med Shell stasjonen - fast bunkringsplass!

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #20 på: Februar 26, 2007, 21:45:17 »
quote:
Originally posted by MrK
Joda MFK tapte fortjent mot noe som fort kan være start elleveren til AAfk, Tore Strømøy er visstnok på Copacabana og ser etter Dede så fremtiden vil vise.


Litt drøy!

Peter Werni, Dede Andersen, Kalle Fjørtoft og Mattias Nylund er fire fra en startoppstilling som ikke er på plass. Lasse Olsen er vel trolig også nærmere lagen enn flere av de som startet.

Fem stk. Nesten et halvt lag!

Håper Tore S. finner Dede eller faren hans...

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #21 på: Februar 26, 2007, 21:52:33 »
Werni er vel over the top - Nylund er bra iflg. Schiller, da må Bahoken el Skiri ut og da vet ikke jeg, Kalle spiller når han er skadefri og DEDE er i form før i oktober hvis de finner han - Lasse Olsen holder ikke nivået - men er jo god på å løpe og kaste ball - er igrunn overrasket over at han ikke friver med friidrett, kule i kombinasjon med hekke løp? Austnes og Ã…røy er vel førstevalg på topp frem til juni.............men de har for dårlig benk og helt saklig vil de slite - mangler 3-5 av klasse. Får de tak i den nye svensken er det ett scoop!

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

kjelvi

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #22 på: Februar 26, 2007, 22:17:26 »
forstår tankerekken - og er kanskje delvis enig.

er alle mann friske og raske er nok dette startoppstillingen:

Brown
Werni, Gudmundsson, Skiri, Nylund - Selimovic/Holm/Ørsal (en av disse), Fjørtoft, Kihlberg, Austnes - Anderson, Aarøy.

Benken: Selimovic/Holm/Ørsal (to av disse), Lie, Olsen, Fredriksen, Alexandersson.

Ikke mange superstjerner. Blir svært avhengig av at de 12-13 beste holder seg friske og raske. Skulle gjerne ha hatt en stopper, målfarlig midtbanespiller og en storscorer - som alle holder solid tippeliga-klasse - til.

Skjønner ikke Perrys forkjærlighet for Ørsal. God dødball-fot, men ellers...

MrK

Re: AaFK - MFK 2-0. Are you reading MrK?
« Svar #23 på: Februar 26, 2007, 22:49:48 »
Ørsal har vist at han ikke holder mål. iflg. Schiller så er Gudmundsson og Kibebe førstevalg i midtforsvaret - da må Skiri enten spille back ( ikke bra) el. midtbane og da blir han for lik Kihlen. Holm så bra ut lørdag - Ørsal erlat og uinteressert. hvis Ã…røy blir skadet sliter de med varianter i spillet.......samt defensiv hjelp. Andersson blir lei å få matchfit - om de finner han...........så alt i alt blir det veldig tynt. Men bevares - større undre har skjedd.....eller?

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?