Yorkshire derby: Leeds United - Sheffield Wed.

Started by auren, February 28, 2007, 18:05:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragnar

Vi har hatt mange sjanser nå så er jo noe som tyder på at det ender med nedrykk...

Men uannsett er det ikke over før det er over.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

MOrTeng

F** dette var surt. Håpet på slutten var det verste. Det sirkulerte rykter om 3-3 på slutten. Ble oppringt av en "kamerat" som hevdet Cresswell hadde scoret sitt andre og Leeds hadde ett poeng i boks.. jeg trodde det var for godt til å være sant.. og det var det..

Nå skulle jeg bare ønske at det var over og vi var nede. Så kunne vi bruke resten av sesongen på å lære spillerne hvordan man spiller fotball. Sentringer, klareringer, markeringer, slike ting. Brukerkurs i fotball. Lærebok: football for dummies.

Uansett: Leeds for alltid, i hvert fall til verden slutter å gå rundt.

Per-Stian

Kvifor ikkje ta det negative med noko positivt? Eg ELSKAR LEEDS uansett om vi møter Milan i Champions League eller Bradford i eit skikkeleg lokalderby i League One. Trur faktisk det er sterkare kjensler i omlaup når vi møter Bradford samanlikna med Milan. Dette skal bli gøy! Omsider kan vi opne ei ny bok og skrive første kapittel i ein ny epoke i Leedshistoria[:)]

Seth_J

Skulle nesten tro at du håpa på nedrykk Per-Stian...

Leedsulf

Hvis Bates og Wise forsvinner fra klubben, samt at det blir satset på de unge talentene neste sesong, tar jeg imot et nedrykk med åpne armer.

Vi kommer tilbake!

marve

quote:
Originally posted by Asbjørn

Merker at jeg har en del på hjertet nå... [:o)]

Fåtr prøve å porsjonere det utover og ikke komme med hele suppa i ett [:I]

Vi er ikke et lag i dag.
.....heller.

Igjen så er det marginenes kamp inntil vi gjør personlige feil som straffer oss.

Plan offensivt finnes ikke.

Min påstand (fortsatt): Spiller for spiller er vi ikke et dårlig lag.
Som lag er vi likavel dåååårlig...

Jeg skylder på sportslig ledelse. Riktignok sterkt utsatt for skader o.l. men likavel...
Sikkert kan mye skyldes "oppe i huet" på spillerne. Måten det plutselkig fløt på på overtid tyder jo på det.
Blackie virket bevisst på å anskaffe spillere som "tålet trøkket i å spille for Leeds" - mye tyder på at vi har mange pr dato som ikke tåler det trøkket... - presset blir for stort!

It ain't that I'm questionin' you to take part in any quiz
It's just that I ain't got no watch and you keep askin' me what time it is

B.Dylan

At vi ikke spiller som et lag i dag kan vell kansje skyldes at vi i år har brukt en hel haug med spillere (hvor mange vet jeg ikke men det er maaaaaange ).Noen som vet forestten hvor mange spillere vi har brukt i år ????

dexter90

ragnar

Mener jeg har lest tallet 33 noen sted over antall spillere vi har brukt. Kan det stemme?

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Tom S

Bra PS!

We All Love Leeds !!

quote:
Originally posted by Per-Stian

Kvifor ikkje ta det negative med noko positivt? Eg ELSKAR LEEDS uansett om vi møter Milan i Champions League eller Bradford i eit skikkeleg lokalderby i League One. Trur faktisk det er sterkare kjensler i omlaup når vi møter Bradford samanlikna med Milan. Dette skal bli gøy! Omsider kan vi opne ei ny bok og skrive første kapittel i ein ny epoke i Leedshistoria[:)]

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

quote:
Originally posted by marve

At vi ikke spiller som et lag i dag kan vell kansje skyldes at vi i år har brukt en hel haug med spillere (hvor mange vet jeg ikke men det er maaaaaange

Klart det, og dette kan delvis Dennis ikke hjelpe for...
Noe av utrenskningen hans (Butler & co) var kanskje av det gode mht miljøet i troppen (rykter, jeg kan iallefall ikke "bevise" det), men i altfor stor grad har vi hatt nye konstellasjoner fra kamp til kamp i de fleste lagdeler.

Samspill burde da være et velkjent begrep også for Vis???

..og det virker ikke som vi har terpet særlig med samhandling!
Riktignok fikk vi forbedringer defensivt (men dette inntraff jo først da Rui & Heath'en fikk noen kamper sammen der bak...).

Alle våre tre mål i dag kan klandres backene (skjønt det er kanskje litt hardt overfor Lewis på 0-3...)...

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Verste er også at med ein mann meir er det sheffw som øker, det skal ikkje gå an!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

marve

quote:

quote:
Originally posted by marve

At vi ikke spiller som et lag i dag kan vell kansje skyldes at vi i år har brukt en hel haug med spillere (hvor mange vet jeg ikke men det er maaaaaange

Klart det, og dette kan delvis Dennis ikke hjelpe for...
Noe av utrenskningen hans (Butler & co) var kanskje av det gode mht miljøet i troppen (rykter, jeg kan iallefall ikke "bevise" det), men i altfor stor grad har vi hatt nye konstellasjoner fra kamp til kamp i de fleste lagdeler.

Samspill burde da være et velkjent begrep også for Vis???

..og det virker ikke som vi har terpet særlig med samhandling!
Riktignok fikk vi forbedringer defensivt (men dette inntraff jo først da Rui & Heath'en fikk noen kamper sammen der bak...).

Alle våre tre mål i dag kan klandres backene (skjønt det er kanskje litt hardt overfor Lewis på 0-3...)...

B.Dylan

Mener at alle skadene våre har mye av skylda for at vi ikke har kunnet mønstre samme mannskap i kamp etter kamp .
Synes forøvrig at stack virker svak i mål i dag ,

Asbjørn

Vi spilte faktisk 11 mot 9 i nærmere to minutter uten at Leeds trøkket til i det hele tatt. Ingen flere efforts i den perioden, like steillestående spill som før...

Jeg holdt på å gå i dørken av sinne!!!!

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Stack er en svak keeper, dårlig med ballen i beina, og er håpløs i felarbeidet. Han har en brukbar reaksjon, men det er også alt.

Tom S

Normalt ville sinne tatt overhand hos meg også, men satt merkelig stille i stolen, har liksom innsett at skjeben er bestemt og at det er ingen veg tilbake.

Etter eit bra press i førsteomgang sa eg, ironisk til sidemannen min, at er alt som det skal vere skriver vi 0-2 til pause, ikkje sant?

Etter at sheffw vart redusert til 10 mann sa eg, med samme ironi og til samme sidemann, at no mangler kun 0-3, ikkje sant?

Registrerte at eg heller ikkje jubla verken på 1-3 eller 2-3.
Det var noko innvendig som sa at det var unødig då vi ikkje kom til å klare eit poeng likevel.

Men det er selvfølgelig ikkje teoretisk umulig endå, så da så...

Til Leeds bærer det av stad neste helg uansett, med heva haue og trua på poeng!

quote:

Vi spilte faktisk 11 mot 9 i nærmere to minutter uten at Leeds trøkket til i det hele tatt. Ingen flere efforts i den perioden, like steillestående spill som før...

Jeg holdt på å gå i dørken av sinne!!!!

B.Dylan

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Robert H.

Denne kampen var så dårlig at det er til å grine av. Forsvaret henger overhodet ikke sammen (hvilken luring her inne var det som mente at Heath var god?), null samhandling offensivt og null tempo er det som umiddelbart slår meg som passende beskrivelser.

Når to fulle snørrvalper av noen Man U-supportere kom bort til meg på puben for å trøste meg så var det rett før jeg havna i slåsskamp for første gang i mitt 32-årige liv. Skulle ønske jeg hadde Per-Stians evne til å se det positive, men akkurat nå er jeg så altfor langt nede...

kjelvi

quote:
Originally posted by ragnar

Mener jeg har lest tallet 33 noen sted over antall spillere vi har brukt. Kan det stemme?

Statto før dagens match.
Så langt i år: 41, inkl. Radostin Kishishev

The Players
 League FA Cup League Cup Europe Other
Name Apps Goals Apps Goals Apps Goals Apps Goals Apps Goals
Casper Ankergren 4   0   0   0   0  
Eirik Bakke 2(1)   0   1 1 0   0  
Rob Bayly 0   0   0(1)   0   0  
Jermaine Beckford 1(4)   0   1   0   0  
Robbie Blake 18(7) 6 1   2(1) 1 0   0  
Paul Butler 16 1 0   1   0   0  
Sebastien Carole 4(9)   0   1   0   0  
Stephen Crainey 18(1)   0   3   0   0  
Richard Cresswell 8(4) 1 0   0(1)   0   0  
Shaun Derry 23 1 0(1)   0(1)   0   0  
Jonathan Douglas 27(1) 1 0   2   0   0  
Ugo Ehiogu 6 1 0   0   0   0  
Gylfi Einarsson 0(3)   0   0   0   0  
Robbie Elliott 2   1   0   0   0  
Tom Elliott 0(2)   0   0   0   0  
Tore André Flo 1 1 0(1)   0   0   0  
Hayden Foxe 10(5) 1 1   2   0   0  
Sean Gregan 1   0   1   0   0  
David Healy 24(7) 7 1   1(1)   0   0  
Matt Heath 17 2 1   0   0   0  
Geoff Horsfield 11(3) 2 0   1   0   0  
Jonny Howson 5(2) 1 1   0(1)   0   0  
Adam Johnson 4(1)   0   0   0   0  
Jemal Johnson 0(2)   0   0   0   0  
Tresor Kandol 9(5) 1 0   0   0   0  
Gary Kelly 16   0   2   0   0  
Matthew Kilgallon 18(1)   0   2(1)   0   0  
Eddie Lewis 31(1) 2 1   3   0   0  
Rui Marques 9   1   0   0   0  
Ian Moore 13(14) 2 1   1(2) 3 0   0  
Kevin Nicholls 12(1)   1   1   0   0  
Frazer Richardson 10(3)   0   2   0   0  
Graham Stack 11   0   0   0   0  
Steve Stone 5(5) 1 0   1   0   0  
Neil Sullivan 7   1   2   0   0  
Armando Sá 5(2)   0(1)   0   0   0  
Alan Thompson 4 2 0   0   0   0  
Tony Warner 13   0   1   0   0  
Ian Westlake 19(8)   0   2   0   0  
Alan Wright 1   0   0   0   0  

--------------------------------------------------------------------------------

Debuts
Date Player Opposition
05/08/06 Ian Westlake Norwich City
05/08/06 Geoff Horsfield Norwich City
05/08/06 Sebastien Carole Norwich City
05/08/06 Tony Warner Norwich City
22/08/06 Hayden Foxe Chester City
13/09/06 Kevin Nicholls Sunderland
19/09/06 Jonny Howson Barnet
14/10/06 Alan Wright Stoke City
17/10/06 Adam Johnson Leicester City
24/10/06 Rob Bayly Southend United
28/10/06 Graham Stack Southend United
11/11/06 Matt Heath Colchester United
25/11/06 Tresor Kandol Plymouth Argyle
28/11/06 Ugo Ehiogu Burnley
01/01/07 Robbie Elliott Coventry City
06/01/07 Armando Sá West Bromwich Albion
06/01/07 Tore André Flo West Bromwich Albion
20/01/07 Alan Thompson West Bromwich Albion
03/02/07 Tom Elliott Norwich City
10/02/07 Casper Ankergren Crystal Palace
20/02/07 Jemal Johnson Queens Park Rangers

--------------------------------------------------------------------------------

First Goal for Leeds
Date Player Opposition
08/08/06 Geoff Horsfield Queens Park Rangers
19/09/06 Ian Moore Barnet
30/09/06 Steve Stone West Bromwich Albion
21/10/06 Hayden Foxe Luton Town
02/12/06 Ugo Ehiogu Barnsley
02/12/06 Tresor Kandol Barnsley
20/01/07 Alan Thompson West Bromwich Albion
20/01/07 Tore André Flo West Bromwich Albion
30/01/07 Matt Heath Hull City
03/02/07 Jonny Howson Norwich City

Transfers In/Youth Team
Player From Price
Danny Rose    
Sebastien Carole Brighton and Hove Albion Free
David Livermore Millwall £400000
Kevin Nicholls Luton Town £750000
Tom Elliott    
Ian Westlake Ipswich Town Free
Hayden Foxe Portsmouth Free
Jonathan Douglas Blackburn Rovers  
Tore André Flo Valerenga IF Free
Tresor Kandol Leeds United  
Tresor Kandol Barnet £200000

Loans In
Player From  
Geoff Horsfield Sheffield United  
Tony Warner Fulham  
Alan Wright Sheffield United  
Adam Johnson Middlesbrough  
Graham Stack Arsenal  
Matt Heath Coventry City  
Ugo Ehiogu Middlesbrough  
Tresor Kandol Barnet  
Robbie Elliott Sunderland  
Armando Sá RCD Espanyol  
Alan Thompson Glasgow Celtic  
Casper Ankergren Brøndby IF  
Jemal Johnson Wolverhampton Wanderers  

Transfers Out/Retirements
Player To Price
Danny Pugh Preston North End £250000
Michael Ricketts Southend United Free
Simon Walton Charlton Athletic £500000
Jermaine Wright Southampton Free
Joel Griffiths  Free
David Livermore Hull City £400000
Daniel Harding Ipswich Town Free
Ian Bennett Sheffield United Free
Eirik Bakke SK Brann Free
Paul Butler    
Matthew Kilgallon Sheffield United £1750000
Sean Gregan Oldham Athletic Free

Loans Out
Player To  
Jermaine Beckford Carlisle United  
Sean Gregan Oldham Athletic  
Paul Butler Wimbledon  
Neil Sullivan Doncaster Rovers  
Jermaine Beckford Scunthorpe United  
Neil Sullivan Doncaster Rovers

Kilde: http://www.leedsfans.org.uk/leeds/history/92.html

Per-Stian

Eg får ønskje deg ein riktig god tur, Tom. Ikkje naudsynt å henge med hovudet, fotballen utviklar seg, og vi kjem attende om nokre år. Håpar likevel det laget vi måtte mønstre neste helg spelar for heder og ære, og ikkje sender supportarane sine heim i skam.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Robert H.
Når to fulle snørrvalper av noen Man U-supportere kom bort til meg på puben for å trøste meg så var det rett før jeg havna i slåsskamp for første gang i mitt 32-årige liv.

[:D][:D][:D]

...litt morsom var jo episoden, lell, da, Robert [:)]

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Hadde vi hatt Kelly på høyrebacken idag så hadde vi vunnet 3-2 istedenfor å tape 2-3[V]

Kelly hadde aldri prøvd å drible seg ut av forsvaret, og dermed hadde ikke Sheff Wed scort sitt mål nummer 2. Og Kelly hadde hvertfall fått til ett brukbart innlegg som hadde resultert i mål. For i 2.omgang hadde Richardson 287 muligheter til å legge inn, men greide det bare 2 ganger. Og de 2 som gikk forbi venstrebacken til Sheff Wed var uansett forferdelig dårlige.

kjelvi

1 Derby  35 48-35 66
2 Birmingham  34 52-33 64

3 West Bromwich  36 63-41 63
4 Sunderland  36 54-37 63
5 Wolverhampton  36 41-37 62
6 Southampton  35 56-39 59

7 Cardiff  35 50-36 59
8 Preston  34 50-38 59
9 Stoke  36 43-29 54
10 Colchester  36 55-45 52
11 Crystal Palace  36 43-40 49
12 Plymouth  35 47-45 48
13 Sheffield W  35 52-55 47
14 Leicester  35 39-42 45
15 Coventry  36 37-47 45
16 Norwich  34 45-53 44
17 Ipswich  35 42-47 42
18 Burnley  35 36-38 41
19 Barnsley  36 40-61 38
20 Luton  36 46-62 36
21 Hull  35 35-50 35

22 Queens PR  35 40-56 35
23 Southend  36 36-58 32
24 Leeds  36 36-62 31

oak-tjome

I andre omgang. Ingen sang fra Leedsfansen og i tillegg: mange forlot ER lenge før kampen var over. Dette er ikke likt Leedsfans. Har de gitt opp?

Per-Stian

quote:
Originally posted by oak-tjome

I andre omgang. Ingen sang fra Leedsfansen og i tillegg: mange forlot ER lenge før kampen var over. Dette er ikke likt Leedsfans. Har de gitt opp?

Sikkert, har ikkje du?

Asbjørn

...oooops, Hull & QPR har kamper til gode som de bør tape...
(men som de sikkert fighter inn poeng i... [B)][B)][B)]).

Men, Anker på benken i dag, betyr det at Stack er et helt allright førstevalg for Vis???
...Anker satt tross alt på benken, da må han vel ha vært rimelig matchfit (kanskje dette er aktuelt for Jon R & følge opp når han kommer hjem, han skulle jo sitte nær matchf***a...)

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

pale

quote:
(hvilken luring her inne var det som mente at Heath var god?)

Er redd det var meg, Robert. Var jo og så sist kamp ringside og synes ikke han var så verst da. Men trekker det hurtig tilbake og skal aldri nevne det igjen...

Legger meg helt flat.

Robert H.

Hehe, selv den beste kan ta feil, Pål [:)]

quote:
Originally posted by pale

quote:
(hvilken luring her inne var det som mente at Heath var god?)

Er redd det var meg, Robert. Var jo og så sist kamp ringside og synes ikke han var så verst da. Men trekker det hurtig tilbake og skal aldri nevne det igjen...

Legger meg helt flat.

kjelvi

Leeds 2 Sheff Wed 3

Two late Leeds goals ensured a frantic finale but could not save Dennis Wise's side crashing to a third successive Coca-Cola Championship defeat in an extraordinary Yorkshire derby.

Marcus Tudgay's header gave Wednesday a seventh-minute lead and then two contenders for goal of the season from Chris Brunt and Jermaine Johnson put the visitors in control.
Not even the dismissal of Tudgay early in the second half could stop the rampant Owls sweeping into a 3-0 lead to leave Leeds rooted to the bottom of the table and staring at the abyss with only 10 games remaining.
Lee Bullen's late own goal was met with ironic cheers from Leeds fans, then Richard Cresswell clipped home a second a minute later, but it was too little too late.
After Tudgay's early opener Leeds had more than their fair share of chances to equalise and looked for long spells in the first half the more threatening side before Brunt's brilliant second.
The home side were then left crest-fallen after Johnson finished off a sweeping Wednesday move with a thumping drive just after Tudgay's early second-half dismissal.
New loan signing Radostin Kishishev made his debut for Leeds, but skipper Kevin Nicholls missed out due to a thigh injury.
Sheffield Wednesday were forced to make just one change with Richard Wood stepping in for Graham Coughlan, following the sudden death of his teenage brother.
Wednesday's travelling hordes, who had wasted no time in taunting their relegation-threatened Yorkshire rivals, were given more to cheer in the seventh minute when Tudgay opened the scoring.
Deon Burton had just hit the crossbar with a header from Brunt's corner and when the ball broke for Tommy Spurr on the left, the young left-back swung over a pin-point cross to where the unmarked Tudgay looped a fine header over Leeds goalkeeper Graham Stack.
Leeds almost equalised in the 15th minute when Wood's scuffed pass back fell to Cresswell 10 yards from goal, but visiting goalkeeper Iain Turner bolted off his line to smother the former Wednesday striker's shot.
David Healy squandered another gilt-edged chance to haul Leeds level in the 22nd minute when mis-kicking the impressive Kishishev's neat pass into the box.
Turner saved smartly with his feet to deny Healy again after the little striker had wriggled clear in the penalty area in the 30th minute.
Moore was thwarted by a last-ditch tackle and Rui Marques' volley from the subsequent corner was headed off the goalline by Frank Simek.
But just as Leeds looked likely to equalise Brunt delivered a cruel blow in exquisite fashion, robbing Frazer Richardson 35 yards from goal wide on the left and within the blink of an eye clipping the ball brilliantly home to give Wednesday a two-goal advantage.
Wednesday were down to 10 men four minutes after the restart when Tudgay was sent off for a second bookable offence.
The Wednesday goalscorer, shown a yellow card at the end of the first half for a foul on Moore, was given his marching orders for kicking the ball away.
But Leeds were three down soon after, cut to shreds by a picture-book effort worthy of goal of the season.
Brunt's arrowed pass down the line found Burton, he picked out Whelan and, having swept the full length of the field, the Republic of Ireland international fed Johnson, who smashed the ball home first time from 20 yards.
Cresswell clipped the crossbar with an overhead volley in the 71st minute, but for all their possession Leeds created few chances against Wednesday's 10 men, now content to sit on their lead and catch their rivals on the counter-attack.
Wednesday skipper Bullen put through his own goal in the 87th minute to ironic cheers from Leeds' fans and a minute later Cresswell clipped home a second following Robbie Blake's through ball to ensure a frantic finale.
But time ran out for the home side and the damage had already been done.

Teams
Leeds Stack, Richardson, Rui Marques, Heath, Lewis,Howson (Blake 46), Douglas, Kishishev (Carole 83), Moore,Healy, Cresswell.
Subs Not Used: Ankergren, Johnson, Foxe.
Booked: Healy.
Goals: Bullen 88 og, Cresswell 89.

Sheff Wed Turner, Simek, Bullen, Wood, Spurr,Johnson (Small 72), Watson, Whelan, Brunt, Burton (MacLean 84),Tudgay.
Subs Not Used: Adamson, Gilbert, Folly.
Sent Off: Tudgay (49).
Booked: Tudgay, Spurr, Burton.
Goals: Tudgay 7, Brunt 37, Johnson 54.

Kilde: http://www.sportinglife.com/football/live/reports/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/03/03/SOCCER_Leeds.html

MrK

Idag er jeg skamfull - så kampen sist mot onsdagsgutta da vi vant med ett. Etter vi scoret ga vi fra oss alt initiativ - miss Fortuna og dommeren gjorde det til en kanon dag..............men ikke engang motti mann i en omgang greier vi det.
Eneste trøsten er at gutta er underbetalte (ironi)

Dette er ingenting annet enn SKAMMELIG

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

raggen

posted by Tom S:Normalt ville sinne tatt overhand hos meg også, men satt merkelig stille i stolen, har liksom innsett at skjeben er bestemt og at det er ingen veg tilbake.

Etter eit bra press i førsteomgang sa eg, ironisk til sidemannen min, at er alt som det skal vere skriver vi 0-2 til pause, ikkje sant?

Etter at sheffw vart redusert til 10 mann sa eg, med samme ironi og til samme sidemann, at no mangler kun 0-3, ikkje sant?

Registrerte at eg heller ikkje jubla verken på 1-3 eller 2-3.
Det var noko innvendig som sa at det var unødig då vi ikkje kom til å klare eit poeng likevel.

Men det er selvfølgelig ikkje teoretisk umulig endå, så da så...

Til Leeds bærer det av stad neste helg uansett, med heva haue og trua på poeng!

kjenner meg igjen i beskrivelsen din tom!!!

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

pale

quote:
Wise insisted he was delighted with his side's effort - they scored twice in the last three minutes to ensure a frantic finale

Ja,ja hvis han er delighted med dette, da vet ikke jeg.
Tydeligvis ikke noe håp om at han trekker seg nei...