Skrevet av Emne: Blackwell  (Lest 3009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trygve

  • Gjest
Blackwell
« på: Mars 22, 2007, 18:56:15 »
Er han på vei til Luton ??

kjelvi


Budda

Re: Blackwell
« Svar #2 på: Mars 22, 2007, 19:16:23 »
quote:
Originally posted by kjelvi

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6926&whichpage=34



Nå heter vel tråden ex-player news og blackwell er vel ikke akkurat en spiller så du kan ikke forvente at folk leter etter news om managere der. Med det antall ex-manager vi har så burde man opprettet en egen tråd [:)]
Endre

kjelvi

Re: Blackwell
« Svar #3 på: Mars 22, 2007, 19:38:23 »
quote:
Originally posted by Budda
Med det antall ex-manager vi har så burde man opprettet en egen tråd [:)]



godt poeng.
har rebrandet tråden.

berlin

Re: Blackwell
« Svar #4 på: Mars 22, 2007, 21:20:52 »
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Budda
Med det antall ex-manager vi har så burde man opprettet en egen tråd [:)]



godt poeng.
har rebrandet tråden.



he-he, den er grei den, alternativt en egen ex-manager tråd,
det hadde kanskje blitt en del sider på en slik tråd også,
mange å ta av siden revie.[:0]
clough, armfield, adamson, stein, clarke, bremner, gray, reid, graham, el-tel, DOL, ( Carver ), wilko, wise, blackie, og sikkert flere. Hva gjør de forskjellige i dag f.eks ? Det fikser jo du en oversikt over, kjelvi. [:)]

berlin

Re: Blackwell
« Svar #5 på: Mars 22, 2007, 21:22:51 »
bortsett fra de 3 ? som er døde da. [:I]

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwell
« Svar #6 på: Mars 23, 2007, 00:12:18 »
quote:
Originally posted by berlin

bortsett fra de 3 ? som er døde da. [:I]


Tja, det rapporteres jo at minst en av de snudde seg i graven da "sjokkene" fra klubben kom som tettest for en tid tilbake... [:0]



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn there's someone there, other times it's only me

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Blackwell
« Svar #7 på: Mars 23, 2007, 00:28:55 »
quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by Budda
Med det antall ex-manager vi har så burde man opprettet en egen tråd [:)]



godt poeng.
har rebrandet tråden.



he-he, den er grei den, alternativt en egen ex-manager tråd,
det hadde kanskje blitt en del sider på en slik tråd også,
mange å ta av siden revie.[:0]
clough, armfield, adamson, stein, clarke, bremner, gray, reid, graham, el-tel, DOL, ( Carver ), wilko, wise, blackie, og sikkert flere. Hva gjør de forskjellige i dag f.eks ? Det fikser jo du en oversikt over, kjelvi. [:)]



Wise er visst manager for en klubb i de lavere divisjoner. Uten særlig hell, ryktes det. [8)]

Jon R.
Jon R.

Geir Magne

Re: Blackwell
« Svar #8 på: Mars 23, 2007, 01:17:29 »
Herlig, Jon. Jeg liker din humor og sarkasmer!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

kjelvi

Re: Blackwell
« Svar #9 på: Mars 23, 2007, 01:34:57 »
quote:
Originally posted by berlin

Sitat
Originally posted by kjelvi

Sitat
Originally posted by Budda
Med det antall ex-manager vi har så burde man opprettet en egen tråd [:)]



Alt - og litt mer - om våre managers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_A.F.C._Managers
http://www.leedsfans.org.uk/leeds/managers/index.html (fulle bios-linker på under alle navnene)
http://www.mightyleeds.co.uk/manager.htm
Bilder av alle: http://new.photos.yahoo.com/davetomuk/album/576460762318782888



Kunne ha blitt den største!
« Siste redigering: Mars 23, 2007, 01:35:57 av kjelvi »

berlin

Re: Blackwell
« Svar #10 på: Mars 23, 2007, 03:47:32 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by berlin

bortsett fra de 3 ? som er døde da. [:I]


Tja, det rapporteres jo at minst en av de snudde seg i graven da "sjokkene" fra klubben kom som tettest for en tid tilbake... [:0]



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn there's someone there, other times it's only me

B.Dylan



Du tenker vel på Revie, og han har nok snudd seg manger ganger siden 26.mai 1989. Er ikke sikker på om han ligger på magen eller ryggen pr. dags dato. Men Revie utelot jeg, det er Clough, Stein og Bremner som er de 3 jeg siktet til.
« Siste redigering: Mars 23, 2007, 03:48:35 av berlin »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwell
« Svar #11 på: Mars 23, 2007, 04:05:45 »
quote:
Originally posted by berlin
 Men Revie utelot jeg, det er Clough, Stein og Bremner som er de 3 jeg siktet til.


...akkurat dét er jo barnelærdom for en som oss, Axel... Nei det var Billy jeg var litt usikker på (i tillegg til the Don), Leeds-hjertet hans var visst fullt oppegående fortsatt, selv om leveren sviktet...



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn there's someone there, other times it's only me

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Re: Blackwell
« Svar #12 på: Mars 23, 2007, 12:34:12 »
Luton får ein bra manager dersom det går i boks...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Blackwell
« Svar #13 på: Mars 23, 2007, 17:42:22 »
Jer er sikker på at Revie ikke ligger lenge stille nå i disse dager, men den siden han viser er helt sikkert den siden der det for oss dødelige er sjelden sola skinner!!!!

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by berlin

bortsett fra de 3 ? som er døde da. [:I]


Tja, det rapporteres jo at minst en av de snudde seg i graven da "sjokkene" fra klubben kom som tettest for en tid tilbake... [:0]



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn there's someone there, other times it's only me

B.Dylan



Du tenker vel på Revie, og han har nok snudd seg manger ganger siden 26.mai 1989. Er ikke sikker på om han ligger på magen eller ryggen pr. dags dato. Men Revie utelot jeg, det er Clough, Stein og Bremner som er de 3 jeg siktet til.

Yeboahs vitne

Peter7

Re: Blackwell
« Svar #14 på: Mars 24, 2007, 03:37:53 »
quote:
Originally posted by Tom S

Luton får ein bra manager dersom det går i boks...



"The Luton Loser" ble KB kalt på noen supportersider i England. [:o)]

***
Crainey 4 Scotland!
« Siste redigering: Mars 24, 2007, 03:39:14 av Peter7 »
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

RoarG

Re: Blackwell
« Svar #15 på: Mars 26, 2007, 03:07:44 »
Stygt sagt.
quote:
Originally posted by Peter7

quote:
Originally posted by Tom S

Luton får ein bra manager dersom det går i boks...



"The Luton Loser" ble KB kalt på noen supportersider i England. [:o)]

***
Crainey 4 Scotland!



Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Re: Blackwell
« Svar #16 på: Mars 28, 2007, 00:44:24 »

veteranen

  • Gjest
Re: Blackwell
« Svar #17 på: Mars 28, 2007, 01:34:55 »
Dette må være en stor dag for Blackwell!
Ã… komme hjem og bli manager for kubben der du ble født og vokste opp, må være noe spesiellt.

Tenk for en revansj det måtte bli for Blackwell, hvis hans Luton skulle berge plassen, på bekostning av Leeds! [:0]

Personlig ønsker jeg Blackwell all lykke og hell i Luton, men jeg ser selvfølgelig helst at den eventuelle lykken går på bekostning av andre enn oss..! [8)]

GeirO

Re: Blackwell
« Svar #18 på: Mars 28, 2007, 02:25:30 »
Synd at ikke Leeds sikret seg denne dyktige manageren. Var det ingen som tenkte på det?
MOT

auren

Re: Blackwell
« Svar #19 på: Mars 28, 2007, 03:02:21 »
Masse lykke til Blackie i Luton. Håper de holder plassen. Håper selvsagt også vi holder plassen. Er nok mange som heller ville hatt KB i disse tider enn DW og GP...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per-Stian

Re: Blackwell
« Svar #20 på: Mars 28, 2007, 03:05:15 »
Blackwell fortenar denne jobben, men eg ønskjer han ikkje lukke til. Luton skal ned!

Jon R

Re: Blackwell
« Svar #21 på: Mars 28, 2007, 03:46:51 »
Ønsker Blackwell lykke til, men ikke før neste sesong! Er redd for at han får skikk på forsvaret til Luton ( som er et av bare to lag med fler baklengs enn oss) i innspurten, noe som kan redde plassen på bekostning av oss. [V]

Jon R.
Jon R.

berlin

Re: Blackwell
« Svar #22 på: Mars 28, 2007, 05:09:10 »
quote:
Originally posted by Jon R

Ønsker Blackwell lykke til, men ikke før neste sesong! Er redd for at han får skikk på forsvaret til Luton ( som er et av bare to lag med fler baklengs enn oss) i innspurten, noe som kan redde plassen på bekostning av oss. [V]

Jon R.




samma her, det var det første jeg tenkte, luton får skikk på forsvaret. Men de er vel enda dårligere enn Leeds. Eller....[V]

RoarG

Re: Blackwell
« Svar #23 på: Mars 28, 2007, 15:19:33 »
Jeg ønsker Blackwell lykke til i Luton....neste sesong.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjelvi

Re: Blackwell
« Svar #24 på: Mars 28, 2007, 19:25:22 »
å hause KB opp som en stor manager (som delvis Tom S og GeirO gjør) er vel litt i overkant. har et langt liv som No. 2 - og null suksess i Leeds.

men - jeg erkjenner så absolutt det håpløse utgangspunktet han hadde på Elland Road med spillersalg, ingen penger, bare 'håpløse' lånespillere tilgjengelig, en mildt sagt uregnelig sjef (Mr. Bates), m.m.

videre har jeg forstått det slik at han var en meget trivlig mann, som var genuint opptatt av klubben, spillere og supportere. det er da noe! tror kanskje hans tilgjengelighet for Sverre/TPN/LUSCOS er et god eksempel på det.

Ønsker han alt godt!

En litt spesiell sak at hans ansettelse på en fire års-kontrakt skaper problem for et pågående salg/oppkjøp av klubben. 2 av 3 poensielle kjøpere vil ikke ha han!
Se saken her: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6926&whichpage=37 (fra The Times)
« Siste redigering: Mars 28, 2007, 19:28:47 av kjelvi »

Jon R

Re: Blackwell
« Svar #25 på: Mars 28, 2007, 19:32:34 »
quote:
Originally posted by kjelvi

å hause KB opp som en stor manager (som delvis Tom S og GeirO gjør) er vel litt i overkant. har et langt liv som No. 2 - og null suksess i Leeds.



Null suksess i Leeds? Han tok oss til trygg plassering i sesong nr 1 og play off finalen i sesong nr to. I Leeds sammenheng vil jeg absolutt hevde at det er en en viss grad av suksess. Hva hans etterfølger (ikke) har fått til, underbygger hvor vanskelig denne jobben er. [8)]

Jon R.
Jon R.

RoarG

Re: Blackwell
« Svar #26 på: Mars 28, 2007, 19:39:05 »
Synes vel at playoff-plassen (og finalen) må kunne gi karakteristikken "OK suksess i Leeds" ,angående KBs innsats for klubben, en viss berettigelse. Muligens Blackwell vil lykkes bedre i Luton grunnet mindre krav fra omgivelsene m.h.t. kortvarig suksess i den klubben enn i Leeds.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjelvi

Re: Blackwell
« Svar #27 på: Mars 28, 2007, 19:44:16 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by kjelvi

å hause KB opp som en stor manager (som delvis Tom S og GeirO gjør) er vel litt i overkant. har et langt liv som No. 2 - og null suksess i Leeds.


trygg plassering i sesong nr 1 og play off finalen i sesong nr to.
I Leeds sammenheng vil jeg absolutt hevde at det er en en viss grad av suksess. Hva hans etterfølger (ikke) har fått til, underbygger hvor vanskelig denne jobben er. [8)]



Tja....
Ser at du har ett meget godt poeng. Carver, Geddis og Wise's (ingen av disse vil havne i Manager-himmelen....) manglede resultater viser at det er en vanskelig oppgave, noe som helt klart også må legges til grunn for vurderinga av gode, gamle KB. Kanskje noe mer enn hva jeg har gjort.

Står likevel fast på at KB hadde mangende resulater som Leeds-sjef.

En 'trygg' plassering og en PO-finale (med en patetisk innsats) er likevel ikke mer enn hva man kan forvente for en klubb av Leeds kaliber (selv om de rådende omstendighetene) og datidens spillerstall. Heller ikke imponert av hans taktiske/motivasjons-evner og ikke hans spillerkjøp/-salg/-lån heller.

Tror å håper at han kommer bedre til rette i en litt mindre klubb med litt mindre krav og litt mindre fokus.
« Siste redigering: Mars 28, 2007, 19:46:17 av kjelvi »

Tom S

Re: Blackwell
« Svar #28 på: Mars 29, 2007, 00:33:01 »
Ã… hause opp Blackie som ein stor manager har eg vel ikkje gjort, ikkje delvis heller.

Men, eg meiner at Blackie er ein god manager og det var han for oss også. I min verden gjorde han langt over forventa utfrå forholda i Leeds på den tida. Ikkje minst hadde han hjerte for klubben og gav alt. Det var synd at vi, fansen og Bates, ikkje gav han bedre arbeidsforhald på slutten, det vart rett og slett umulig for han å fortsatt gjere ein god jobb.

Generelt ønsker eg han lykke til i Luton, men det at han er hard konkurrent i sluttspurten og mest sannsynleg neste sesong gjer at eg sparer meg det.


quote:
Originally posted by kjelvi

å hause KB opp som en stor manager (som delvis Tom S og GeirO gjør) er vel litt i overkant. har et langt liv som No. 2 - og null suksess i Leeds.

men - jeg erkjenner så absolutt det håpløse utgangspunktet han hadde på Elland Road med spillersalg, ingen penger, bare 'håpløse' lånespillere tilgjengelig, en mildt sagt uregnelig sjef (Mr. Bates), m.m.

videre har jeg forstått det slik at han var en meget trivlig mann, som var genuint opptatt av klubben, spillere og supportere. det er da noe! tror kanskje hans tilgjengelighet for Sverre/TPN/LUSCOS er et god eksempel på det.

Ønsker han alt godt!

En litt spesiell sak at hans ansettelse på en fire års-kontrakt skaper problem for et pågående salg/oppkjøp av klubben. 2 av 3 poensielle kjøpere vil ikke ha han!
Se saken her: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6926&whichpage=37 (fra The Times)




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Milou

Re: Blackwell
« Svar #29 på: Mars 30, 2007, 12:31:06 »
Er einig i det du skriv her Tom. Det er ikkje så lenge sidan det blei posta statistikk som viste at Blackie er nr 3 eller 4 i historien når det gjeld vinstprosent som Leeds-Manager. Riktignok er dette i CCC, men likevel noko det står respekt av. Leedskarriere hans var for kort til at han kan vurderast som ein "stor manager", men Blackie gjorde jobben han var satt til og vel så det. Om ein kan seia det samme om Wise gjenstår å sjå...