KAMP: vs. Plymouth Argyle

Started by kjelvi, March 31, 2007, 04:24:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sheridan

Ny fantastisk herlig 3 poenger.

auren

Anker: 8
Fraze: 6
Heath: 6
Michalik: 9
Gray: 7
Blake: 6
Douglas: 6
Kish: 7
Lewis: 6
Cresswell: 6
Healy: 7
Thompson: 6
Moore: 5

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ferre

30 034 tilskuere på ER i dag. Veldig bra, det er slik det skal være!

-WE'LL BE BACK-

Tom S

Håper vi kan fylle stadion i de to siste kampene også, kanskje kunne smurfen opnet ES-upper også?

Det er herlig å sjå og ikkje minst høyre ER med så mykje folk, skulle ha vøri der !

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Lars E

Scott Sinclair var akkurat like farlig som jeg fryktet, men heldigvis gikk det jo bra idag. Makan til flaks har vel ikke Leeds opplevd på mange, mange år. Nesten for sykt til å være sant. Tre livsviktige poeng, og nå - over streken. Håper vi holder oss der til sesongen er over.

Forever Leeds

Forever Leeds

auren

Synes i grunnen vi ikke var så sinnsykt heldige i dag. Plymouth presset bra i andre omgang, men skapte ikke de kjempesjansene i grunn. Vi var vel nesten like heldige mot Preston da vi ble presset godt bakover i andre omgang, og var svært heldige da det ble blåst offside på spillere som var klart onside.

Men - vi er i flytsonen, har flaks, og det er akkurat det som betegner et vinnerlag. 12 poeng på 5 kamper er bedre enn påskeegg!

auren

Leeds
Till
I
Die!

tori_no

Ironisk nok er ballen som får oss over streken, kanskje ikke over streken!
Men dette er nok den deiligste lørdagen på snart et år tror jeg!

Asbjørn

quote:
Originally posted by tor

[:D]

...sånne detaljer er det visst bare vi to som hefter oss ved... [:)]

Broken bottles broken plates, broken switches broken gates, broken dishes broken parts
Streets are filled with broken hearts
Broken words never meant to be spoken
Everything is broken

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

quote:
Originally posted by tor

Men dette er nok den deiligste lørdagen på snart et år tror jeg!

Var ikke mye til protester fra Plymouth spillerene ihvertfall...er vel en indikasjon på at ballen var "ganske klart" inne?

Men på skjermen så det hårfint ut ja [:)]

Asbjørn

quote:
Originally posted by Sheridan

Var ikke mye til protester fra Plymouth spillerene ihvertfall...er vel en indikasjon på at ballen var "ganske klart" inne?

...du er inne på noe der, ja...

Broken bottles broken plates, broken switches broken gates, broken dishes broken parts
Streets are filled with broken hearts
Broken words never meant to be spoken
Everything is broken

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Leeds assistant manager Gus Poyet insisted match-winner Lubomir Michalik will remain at Elland Road beyond the end of his loan spell. The Slovakia international, who headed home his first goal for the club in the 87th minute to secure Leeds a 2-1 win over Plymouth, is due to return to Bolton on Monday. But the big central defender has played a key role in Leeds' five-match unbeaten run and after his late winner saw Leeds climb out of the bottom three for the first time since November, Poyet stressed he would not be returning.

The Leeds number two said:
"He's staying. He's going nowhere. You normally wait until the end (of the loan spell) because you don't know what's going to happen to the player. You can't risk him getting an injury and giving you a problem so you have to wait until the last game, the last moment to see if he's fit and available."

Michalik's initial loan spell is scheduled to expire after the Easter Monday clash at Colchester.

Poyet added: "We are waiting but if he keeps playing like that and doing that there's no way he's going back. Sorry Sam (Allardyce)."

The former Chelsea midfielder confirmed Leeds would be travelling to Colchester on Saturday night and a four-hour journey would help focus attention on the task at Layer Road after the joy at moving clear of the drop zone.

"It's a great day. The last five games have been fantastic. I don't know how many months we've been there. We're feeling great and enjoying it but unfortunately you cannot enjoy it too much because there's another big game on Monday. We're very happy today, but the job is far from done, we have to make sure we keep going. The players are very happy, they've been absolutely fantastic out there, when you win a game like this, again in the last few moments of the game and with the supporters and how they were today it's difficult to come down. But fortunately we're going away today, staying together for the next two days and we'll make sure everybody calms down."

David Healy cancelled out Peter Halmosi's 36th-minute opener for Plymouth just before half-time to maintain his rich vein of form. And although the visitors created the better chances in the second period - Leeds goalkeeper Casper Ankergren denied David Norris, Scott Sinclair and Halmosi with fine saves - Michalik sent most of Elland Road's biggest crowd of the season into raptures.

Plymouth manager Ian Holloway questioned whether Michalik's header had crossed the line, but despite another defeat he was pleased with his players' improved display.

Holloway said: "I still can't believe how we've lost, but that's life. You've got to be able to win headers in your box. But other than that I thought we were terrific. We were calculated, we were calm, we looked a composed side, we looked like we deserved to have a few more points on the board than the team we were playing against."

On the goal Holloway said: "Was it in? Well I thought he was going to give it didn't you? He would have been a brave man not to with all them behind the goal. But was it in? I doubt it very much myself, but that's life."

Holloway said he did not expect his side to get too many favours from the referee during the game, but was full of praise for a raucous Elland Road crowd.

"I came here today not expecting to get one decision to be honest. You're going to have 35,000 people going absolutely ballistic, but what impressed me was that they didn't turn on their team. Well done to the Leeds fans and I felt their players responded to them. That's two great results they've just had so they're still in there."

Jon R

Visst hadde vi flaks idag! Vi spilte en elendig fotballkamp, og i mangel på kvalitet, innsats og moral, berger i 3 poeng ved hjelp av en god porsjon gullhår i ræva. Dette mot laget som ble utklassset av Burnley for få dager siden. Jeg gleder meg sinnsykt over at vi endelig krøp over streken igjen, men måten det skjedde på var dypt urovekkende. Spillerne stod som saltstøtter og så på Plymouth spillerne boltre seg med ballen i nesten 40 minutter av annen omgang. Det så ut som om vi ikke ønsket å vinne denne kampen!!
Her må det helt andre koster til i de siste 5 kampene, hvis vi skal klare å berge de poengene som er nødvendige for å klare oss. Kish må tilbake på midten til neste kamp, og Wise bør tørke støvet av gode gamle Gary Kelly igjen. Med to (?) backer ute til Colchester kampen, er det rett og slett ingen vei tilbake, Dennis! [8)]

Børsen: Ankergren 7 - Frazer 5, Heath 5,* MICHALIK 7, Gray 6 - Blake 5, Douglas 6, Kishishev 6, Lewis 6 - Cresswell 5, Healy 6

sub: Thompson 4, Moore 5

Jon R.
Jon R.

auren

Du har selvsagt rett Jon R. Resultatet må ikke bli noen sovepute mot Colla. Det var slett og elendig spill store deler av andre omgang. Kan virke som om spillerne er litt høyt oppe nu. Det blir en ny kraftprøve på mandag. Ett poeng der og jeg tror alle er fornøyd... ihvertfall på forhånd.

Kanskje viktig å la Healy spille hele kampen likevel. Har litt lyst til å hvile ham etter mange kamper i det siste. Kanskje hvile Cressy litt. Har lyst at JJ får spille litt. Kan bli en joker med sin fart i de siste 5 kampene.

auren, uansett svært fornøyd i kveld! Skål folkens!

Leeds
Till
I
Die!

lowfields

Jepp.
Spesielt 2.omg var noe av det verste jeg har sett på lenge.
Det så ut som om nervene lå tjukt utpå spillerne.
Trodde aldri den uflaksen vi har hatt tidligere i år skulle utjevne seg - det ser ut til at jeg tar feil.

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sheridan

Uten "innsats og moral"....så hadde vi tapt denne kampen idag.
Mange (de fleste) av spillerene kom aldri opp på det nivået de holdt mot Preston!
MEN, der er GUTS i laget til, Dennis!
Og akkurat det har vært avgjørende når 11 poeng er sanket på de 5 siste kampene.

Ellers så syntes jeg Wise gjorde noen fornuftige omrokkeringer ved byttene pga skader.

Oggy

QuoteOriginally posted by Sheridan

The former Chelsea midfielder confirmed Leeds would be travelling to Colchester on Saturday night and a four-hour journey would help focus attention on the task at Layer Road after the joy at moving clear of the drop zone.

Får bare håpe at vi ikke tar en buss-tur innom
en eller annen traileroppsamlingsplass, ala det norske
herrelaget i håndball
[8D]

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139999
Oggy

boegval

Holdt meg borte fra fotball idag til kampen kom i opptak kl 19. og det var jaggu verdt å vente på.[:D][:D][:D]

Hjelper når fruen tar på retrotrøya OG Carlingen drikkes av ett LEEDSGLASS [:D][:D][:D]  GRATTISS Alle leedsfans

Boegval

Milou

Eg såg kun andre omgang, men sett i lys av at den danske kommentatoren meinte Leeds var hakket betre enn Plymouth i første omgang, har eg problem med å vera einig i at Leeds spelte elendig og hadde kjempeflaks. Etter ein god start av Leeds i andre omgang, var Plymouth riktignok det førande laget i 20-30 minutt, men Leeds var i ferd med å spela seg inn att i kampen då målet kom. At Leeds blir liggande i forsvar etter det er naturleg.

Er mykje einig i dei karakterane Ragnar gjer lenger oppe i tråden, sjøl om dei generelt er litt høge. Lewis, Healy og Ankergren var for meg dei beste på Leedslaget. Thompson gjorde også eit positivt innhopp.

johbjork

Så kampen i opptak kl 19 uten å vite resultatet.  Fy flate så spennende! Ikke spesielt bra spillemessig idag, men du verden for en innsats.  Måtte den gode trenden vi er i nå fortsette til mandag.

Always Leeds !
Always Leeds !

Per-Stian

f**k it! Vi har vunne vår andre kamp på rad, og harkje tapt på fem kampar!!! Vi spelte riktignok ein dårleg andreomgang, men vi snudde 0-1 til siger. Det skal gutta ha honnør for, og det var tre poeng som telte idag. No er det faktisk opp til oss sjølve, vi slepp nesten å sjekke resultatene til våre argaste konkurrentar.

Ankergren 8
Richardson 4
Heath 6
Michalik 8 MOM
Gray 7
Blake 6
Douglas 6
Kishishev 7
Lewis 6
Cresswell 5
Healy 7
Thommo 6
Moore 5

Registrerer at vi "tapar" midtbana når Frazer må ut, og Kishy må ned på høgrebacken. Kishishev har trass alt vore vår "frelsar" i laget. Han gjorde ein grei figur på høgrebacken, men høyrer heime sentralt på midtbana. Både han personleg og vi (som lag) fungerar best med han der. Punktum!

PS! Colchester blir tøft. Såg dei igår, og dei gjorde det enkelt og godt. Michalik/Heath må ta ut Iwelumo, så kan mykje av jobben vere gjort.

auren

Vet svært lite om Colchester. Kan du fortelle litt om spissene deres Per Stian? Cureton og Iwelumo. Litt svakheter og styrker generelt.

auren

Leeds
Till
I
Die!

Per-Stian

quote:
Originally posted by auren

Vet svært lite om Colchester. Kan du fortelle litt om spissene deres Per Stian? Cureton og Iwelumo. Litt svakheter og styrker generelt.

auren

Veit vel like lite (eller mykje) som du, auren. Men basert på det eg har sett av Colchester, så spelar dei ein enkel (og god) filosofi:

Ballen blir slått opp frå kantane til store sterke Iwelumo, som stussar ballen i bakrommet til lille raske Cureton (som minnar meg mistenkeleg om vår eigen Healy). Sistnemnde er kjapp i steget, har god nærteknikk og ein utsøkt skotfot. Trur nøkkelen vår ligg i å ta ut Iwelumo, og der trur eg Michalik og Heath er menn nok til å meistre den oppgåva viss dei gjer heimeleksa si.

Forsvaret deira er kompromisslause og sterke, men ikkje altfor raskt. Colchester minnar meg faktisk mykje om vårt eige Leeds United. Vi kan spele jamnt, men kan også gå i vår "eigen" felle.

Le Jardin

"It*s just a perfect Day. I'm glad I spent it with you.
You just keep me hanging on
"And we just keep you hanging on"

Av en eller annen grunn, har denne duret inne i hue mitt siden kampen. (det pleier å være Marching on together)

Grattis alle fans, over streken "to stay"....
"Victory is in our sights"

auren

Flott sang du referer til Le Jardin.

Michalik tar seg LETT av Iwelumo! Om Heath klarer å demme opp for Cureton er jo noe helt annet da...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Per-Stian

Lou Reed er fin på ein slik kveld.

Edit: Personleg høyrer eg på Kaiser Chiefs (som vanleg).

Jon R

quote:

Mange (de fleste) av spillerene kom aldri opp på det nivået de holdt mot Preston!
Og akkurat det har vært avgjørende når 11 poeng er sanket på de 5 siste kampene.

Svært uenig, Ole. Det var først og fremst flaks som reddet oss idag, ikke innsats og moral. Jeg tror du er blendet av de tre poengene. Mot Luton og Preston sprutet det av gutta i 90 minutter. Idag stod gutta med lua i handa og så svake Plymouth (!) spille ball i hatt med oss i store deler av annen omgang. Gutta løp ikke nok, de kom ikke raskt nok opp i ballfører og var ikke aggressive nok i duellene. Resulatet var at vi ble løpende imellom. Det var Plymouth (som har lite å spille for) som presset på for 2-1, ikke våre gutter. Gutta virket slitne og direkte uinspirerte i annen omgang. Poenget mitt er at hvis vi fortsetter å falle ned på dette uforstålig lave nivået, skal vi virkelig slite for å ta poeng i de siste kampene. Vi møter nesten uten unntak lag som er i form. Dette blir tøft- tøffere- tøffest. [8)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Nei, Ole. Det var flaks som reddet oss idag, ikke innsats og moral. Jeg tror du er blendet av de tre poengene. Mot Preston sprutet det av gutta i 90 minutter. Idag stod gutta med lua i handa og så svake Plymouth (!) spille ball i hatt med oss i store deler av annen omgang. Gutta løp ikke nok, de kom ikke raskt nok opp i ballfører og var ikke aggressive nok i duellene. Resulatet var at vi ble løpende imellom. Det var Plymouth (som har lite å spille for) som presset på for 2-1, ikke våre gutter. Gutta virket slitne og direkte uinspirerte i annen omgang. Poenget mitt er at hvis vi fortsetter å falle ned på dette uforstålig lave nivået, skal vi virkelig slite for å ta poeng i de siste kampene. Vi møter nesten uten unntak lag som er i form. Dette blir tøft- tøffere- tøffest. [8)]

Jon R.

Var dette på grunn av at Kishishev blei flytta ned på høgrebacken?

Tom S

quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Nei, Ole. Det var flaks som reddet oss idag, ikke innsats og moral. Jeg tror du er blendet av de tre poengene. Mot Preston sprutet det av gutta i 90 minutter. Idag stod gutta med lua i handa og så svake Plymouth (!) spille ball i hatt med oss i store deler av annen omgang. Gutta løp ikke nok, de kom ikke raskt nok opp i ballfører og var ikke aggressive nok i duellene. Resulatet var at vi ble løpende imellom. Det var Plymouth (som har lite å spille for) som presset på for 2-1, ikke våre gutter. Gutta virket slitne og direkte uinspirerte i annen omgang. Poenget mitt er at hvis vi fortsetter å falle ned på dette uforstålig lave nivået, skal vi virkelig slite for å ta poeng i de siste kampene. Vi møter nesten uten unntak lag som er i form. Dette blir tøft- tøffere- tøffest. [8)]

Jon R.

Var dette på grunn av at Kishishev blei flytta ned på høgrebacken?

Einig PS, som eg har nemt i eit tidlegare innlegg i kveld var det eit taktisk godt bytte å sette inn Rui for å flytte Kishi fram på sentral midtbane igjen. Etter det grepet snudde vinden litt i kampen og Plymouth pressa ikkje så massivt.
Kan selvfølgelig spørre oss om kvifor ikkje Wisey sette inn Rui når Fraze måtte forlate bana istadenfor å øydelegge den viktige balansen på midtbana.

Kishi må spele sentral midtbane ilag med Dougie for å ha den gode balansen som har sneke seg inn i midtbana vår etter Kishi sin ankomst i laget.

Ellers så meiner eg vi skal høyre godt etter onkel JonR sine fornuftige og gjennomtenkte ord; Leeds United gjorde ingen stor kamp idag og vi hadde flaks ved fleire anledninger, men samtidig kunne vi også ha skåret fleire mål sjølv også med bl.a. Healy sin lobb.
Vi må løfte oss to hakk i kampene framover skal vi klare bragden, men no er det opp til oss sjøv og det er positivt!

Glad i dag!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

raggen

gud og herlig dette var. har vært på jobb i ettermiddag og wapet som en gal underveis i kampen:)
dette trengte vi og vi er for første gang på lenge på trygg grunn

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!