KAMP: vs. Plymouth Argyle

Started by kjelvi, March 31, 2007, 04:24:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Jon R

For å oppveie noe av min kritikk på en (tross alt) stor dag for Leeds United. 7 er et lykketall: 7 poenger i etterkant av en utrolig viktig seier: [:)]
1) Vi vant.
2)For første gang siden november er vi over den kritiske "streken".
3) For første gang denne sesongen klarte vi å følge opp en seier med en seier.
4) For andre gang ( på rad) denne sesongen klarer vi å snu 0-1 til seier.
5) For tredje kamp på rad sjeler vi poeng i kampens siste minutter.
6) Vi forlenget vår unbeaten run til 5 kamper, noe som viser at vi er vanskelige å slå, selv om vi har hatt dårlige dager spillemessig i 3 av disse kampene( Southend, Leicester og Plymouth.)  
7) Healy scorte i sin tredje kamp på rad. Viktig at vår toppscorer beholder selvtilliten i inspurten.

Jon R.
Jon R.

GeirO

quote:
Originally posted by Jon R

For å oppveie noe av min kritikk på en (tross alt) stor dag for Leeds United. 7 er et lykketall: 7 poenger i etterkant av en utrolig viktig seier: [:)]
1) Vi vant.
6) Vi forlenget vår unbeaten run til 5 kamper, noe som viser at vi er vanskelige å slå, selv om vi har hatt dårlige dager spillemessig i 3 av disse kampene( Southend, Leicester og Plymouth.)  
7) Healy scorte i sin tredje kamp på rad. Viktig at vår toppscorer beholder selvtilliten i inspurten.

Jon R.

I serien, ja.
Pirkete? Ja.
MOT

Jon R

quote:
Originally posted by GeirO

quote:

1) Vi vant.

Jon R.

I serien, ja.
Pirkete? Ja.

Jeg bare hater pirk! [}:)]

[:D]

Jon R.
Jon R.

Robert H.

Virker som match-analysene her inne er en konkurranse i å være mest mulig negativ etter den herlige kampen i går. Også jeg satt med følelsen av at vi kom til å tape siste kvarteret, MEN før det var jeg imponert over, og kjempefornøyd med, den formidable innsatsen gutta la for dagen. Synes også det er merkelig at alle synes å ha glemt at vi i perioder kjører fullstendig over Plymouth, spesielt i begynnelsen av 2. omgang.

Plymouth har utvilsomt noen gode spillere i Norris, Hayles og ungarerne, men i denne kampen fremstod Leeds mer som et fotball-lag enn motstanderen og det har ikke ofte vært tilfelle i denne miserable sesongen. Dette betyr selvfølgelig ikke at Wise/Poyet er genier, men at de har klart å få fram en viss struktur i laget synes jeg lover godt for de siste 5 cupfinalene.

Dette var utrolig herlig!!!

Jon R

Kjørte vi fullstendig over Plymouth i perioder? Jeg opplevde det fullstendig motsatt, men det er vel jeg som er negativ da. [8)]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Herlig at vi får godkjent andreskåringen, men det er heilt umulig å sjå om ballen er inne. Den ser ut som den treffer akkurat i stolperota og spretter opp og kanskje inn i mål før keeper får boksa den ut igjen. Det er ikkje bevegelse i nettet så den må ha truffet stolpen først.

Men, er det nøye - 3 nye viktige poeng er bokført!
[8D]

quote:
Originally posted by Ferre

Høydepunkter:

http://www.youtube.com/watch?v=6RRZFlO_xyg

-WE'LL BE BACK-

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

HåvardK

quote:
Originally posted by Robert H.
Dette betyr selvfølgelig ikke at Wise/Poyet er genier, men at de har klart å få fram en viss struktur i laget synes jeg lover godt for de siste 5 cupfinalene.

Dette var utrolig herlig!!!

Enig i det, Robert. Jeg syns Wise viste prov på gode taktiske evner mot Preston, bl a ved IKKE å bytte Healy, som jo hadde vært anonym inntil kampens siste minutter.
I går var det derimot tilbake til litt hodeløse, panikkartede taktiske trekk igjen, og det bekymrer meg med tanke på innspurten. Balansen i midtbanen er nevnt, så jeg skal ikke dvele lenge ved det. Men syns det er nesten demoraliserende å se en ferdighetsmessig så god spiller som Thompson vise så utrolig lite innsats i slike kamper. Mannen er god når han får ballen, men har jo en aksjonsradius som minner om Odd Iversen de siste tre sesongene han var "aktiv".
Det største problemet fremover er at vi avslutter kampen uten flankespillere. Moore har en herlig innstilling, men det meste stopper med det. JJ må da ha mer å bidra med? Når Lewis så blir flyttet ned på back, mangler vi totalt spillere som er i stand til å true rommet på kantene, og alternative oppspillspunkter reduseres dramatisk. Derfor virket det som om vi var totalt planløse offensivt den siste halvtimen.
Jeg var svært optimistisk etter Preston-kampen, fordi vi da viste at vi er i stand til å spille fotball som et lag gjennom en hel kamp. Nå er jeg igjen nervøs for at dette var et engangstilfelle, og at gårsdagens prestasjon dessverre reflekterer vårt egentlige nivå. Heldigvis tyder mye på at Luton, Barnsley og Southend sliter minst like mye, og at sjansen for å overleve fortsatt er relativt stor.

Tom S

Nå må det jo sies i Thommo sitt forsvar at det er mange veker siden han spilte kamp sist, og som han sier sjølv denne kampen kom litt fortere enn han hadde regnet med.
Trur at Thommo med litt meir kamptrening vil bli ein meget viktig spiller for oss i innspurten.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Det er bekymringsfullt å se en spiller som Robbie Blake åpenbart trekke seg i dueller, og unnlate å jage for å gjennvinne ballen når han mister den i farlig posisjon. Jeg ble oppgitt i annen omgang av å se Leeds spillere stå fullstendig ubeveglige, samtidig som Plymouth skaper overtallssituasjoner fordi ingen Leeds gutter orker(?) å følge Plymouthspillere uten ball. Denne Sinclair får løpe nesten uhindret gjennom midtbanen vår, mens våre gutter står og ser på.
Det var ille å se hvor enkelt Plymouth forsvarerne plukket ballen fra våre angripere, som fullstendig manglet aggressivitet og duellstyrke i store deler av denne kampen. Det var opplagt at flere av våre ikke hadde dagen. På sånne dager må man løpe litt ekstra, tråkke litt hardere til i duellene, for på den måten kompensere for det som ikke fungerer. Vi kan ikke regne med tilsvarende flaks i de gjenstående kampene. Gutta må rett og slett heve seg betraktelig. I morgen står vi overfor en av sesongens vanskeligste kamper, mot et Colchester som scorer i bøtter og spann på hjemmebane. Det kan bli stygt. [B)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

quote:

quote:
Originally posted by Sheridan

Uten "innsats og moral"....så hadde vi tapt denne kampen idag.
Mange (de fleste) av spillerene kom aldri opp på det nivået de holdt mot Preston!
MEN, der er GUTS i laget til, Dennis!
Og akkurat det har vært avgjørende når 11 poeng er sanket på de 5 siste kampene.

Svært uenig, Ole. Det var først og fremst flaks som reddet oss idag, ikke innsats og moral. Jeg tror du er blendet av de tre poengene. Mot Luton og Preston sprutet det av gutta i 90 minutter. Idag stod gutta med lua i handa og så svake Plymouth (!) spille ball i hatt med oss i store deler av annen omgang. Gutta løp ikke nok, de kom ikke raskt nok opp i ballfører og var ikke aggressive nok i duellene. Resulatet var at vi ble løpende imellom. Det var Plymouth (som har lite å spille for) som presset på for 2-1, ikke våre gutter. Gutta virket slitne og direkte uinspirerte i annen omgang. Poenget mitt er at hvis vi fortsetter å falle ned på dette uforstålig lave nivået, skal vi virkelig slite for å ta poeng i de siste kampene. Vi møter nesten uten unntak lag som er i form. Dette blir tøft- tøffere- tøffest. [8)]

Jon R.

Totalt sett så syntes jeg Leeds jobbet knallhardt for de 3 poengene igår. Kanskje du skal ta å se kampen engang til, selv om det blir en lidelse for deg, Jon R ;) At ting ikke fungerte i perioder, og at flere av spillerene var under pari kontra Preston-matchen er så sin sak, det er jeg enig i, men å hevde at der ikke var innsats og moral i laget, det mener jeg er skivebom. Her ble det figtha knallhardt til fløyta gikk for full tid. Ingen tvil om at Dennis Wise har fått sveisa laget mer sammen de siste ukene. Spillerne virker å stå mer samlet! Holder på mitt - VI hadde ikke vunnet kampen igår uten den figthing spirit som kjennetegner laget om dagen.

Well done to Dennis and the lads [:)]