Skrevet av Emne: e-bay  (Lest 2505 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

e-bay
« på: April 16, 2007, 15:09:31 »
Noen som har noen erfaring med å selge ting på ebay??

Lurer litt på hvor mye ebay tar i gebyr og om dette blir trekt direkte fram min konto. Ser at jeg må registrere kredit kort for å kunne bli en e-bay seller...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Re: e-bay
« Svar #1 på: April 16, 2007, 16:56:22 »
Har bare kjøpt fra ebay, men så vidt jeg vet trekkes gebyret av salgssummen i form av en prosentandel.
Men ta dette for litt mistenkelig fisk fra ferskvaredisken på Ultra et sted innerst i Finnmark et sted. [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

aoj

Re: e-bay
« Svar #2 på: April 18, 2007, 01:27:40 »
 

palle

Re: e-bay
« Svar #3 på: April 21, 2007, 07:28:13 »
Man inngår en avtale med eBay (via betalingsformen PayPal som er eid av eBay) om at de skal trekke sin prosent av salgssum. I tillegg kommer et gebyr uansett om du får solgt eller ikke.
Prislista deres finner du på http://pages.ebay.com/help/sell/questions/what-fees.html. Man har tross alt muligheter for å nå ufattelig mange potensielle kunder dersom man har salgsobjekt(er) som har verdi litt over gjennomsnittet.
Har solgt noe på eBay, og fant ut at det kan være lurt å følge med på andre auksjoner som angår lignende varer før man selv legger ut varer til salgs. Tror også det kan være lurt å legge ut prisliste på porto slik at kjøper enkelt finner ut av hva totalen vil bli på varen. Norsk porto må være noe av den dyreste i verden, så mitt forsøk på å selge pakker med 10 LP-plater gikk litt trått, for å si det sånn.
Lykke til uansett - du kan jo legge en link her hvis du tar skrittet ut på dette auksjonsmarkedet. Er man først hekta, er det ingen vei tilbake... Selv har jeg 100 faste søk etter diverse obskure vinylplater og noen CDer, og det dukker støtt og stadig opp spennende pakker i postkassen.

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...