DOL har troen på at det kan gå

Started by MrK, April 16, 2007, 16:56:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

DOL uttaler til BBC at han har tro på at Leeds klarer det - da det er mange i sumpa og Leeds gode form gjør forskjellen!

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/6557065.stm

selv er jeg usikker men det er fortsatt litt lys i enden av tunnellen og med nok en hjemmeseier så er det muligheter.

Forbanna synd med at de rundt oss tar poeng også - håpet er hvitt (fritt oversatt)

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

baste

DOL ønsker seg sikkert tilbake....#leeds on trial#...

gikk fort nedover etter dette....

dexter90

Håper David O`Leary kommer tilbake til Elland Road!!

MrK

Sportslig kan vi ikke klage på tiden til DOL i Leeds - det er andre ting som vedhefter han

auren

I tillegg så finnes det ingen spillere igjen i Leeds fra tiden da han regjerte. Kun Kelly, men han skal jo legge opp etter sesongen. Har for såvidt ingen problemer med DOL jeg heller, men han står liksom som symbol på den vonde tiden under Ridsdale, selv om han ikke kan ta så mye skyld. Fotballen under DOL var preget av musserende toner, så jeg ser derfor ingen grunn til at han ikke kan være en aktuell kandidat.

Men holder vi oss fortsetter Wise. Rykker vi ned, tror jeg også han fortsetter. Ihvertfall så lenge Ken Bates er sjef!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Har ikke hatt noe i mot DOL. Kan ikke skylde på at han brukte mye penger. Det var Ridsdale sin jobb å passe på det, ikke manageren. DOL satset ungt og fikk frem gode spillere. Spilte også attraktiv fotball.
Endre

R - R

quote:
Originally posted by Budda

Har ikke hatt noe i mot DOL. Kan ikke skylde på at han brukte mye penger. Det var Ridsdale sin jobb å passe på det, ikke manageren. DOL satset ungt og fikk frem gode spillere. Spilte også attraktiv fotball.

Og henta inn spelarar etter kvart som aldri skulle vore henta inn...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

RoarG

Forstår ikke denne nesegruse beundringen for David O'Leary, da det var han som fikk oss ut denne økonomiske hengemyra. Håper at han aldri blir manager for Leeds igjen, eller på noen annen måte blir tilknyttet klubben.[:(]

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Budda

quote:
Originally posted by RoarG

Forstår ikke denne nesegruse beundringen for David O'Leary, da det var han som fikk oss ut denne økonomiske hengemyra. Håper at han aldri blir manager for Leeds igjen, eller på noen annen måte blir tilknyttet klubben.[:(]

Ridsdale har skylda for det. Han hadde det økønomiskeansvaret ikke O'Leary. Manager ber om penger og chairman bestemmer om han skal bevilge eller ikke. Er det en mann som skal ha skylda så er Ridsdale. Ja, O'leary hadde noen bomskjøp, men det har alle managere. Nok av bomkjøp i Man Utd , Liverpool, Chelsea osv.
Endre

RoarG

Synes man er litt vel ivrig i å frikjenne O'Leary. Han brukte 94M £ til spillerkjøp og mislyktes i oppgavene sine (kval. til CL), og skrev en bedriten bok. Til sammenligning brukte Graham 0.5M £ i spillerkjøp og klarte 5. plass. O'Leary brukte altså nærmere 200 ganger mer penger enn Graham og oppnådde det samme resultatet som han. Slikt kaller jeg en LOSER. Hvor udugelig han er kunne vi se i Villa. Han gjorde det samme der som i Leeds: ba om å få bruke andres penger. Da Deadly Doug Ellis nektet dette falt O'Learys "kjøpe-seg-til-suksess"-strategi bort, og enhver kunne bivåne hvilken middelmådighet han er som manager. Lærte han da ingenting i Leeds?
quote:

quote:

Ridsdale har skylda for det. Han hadde det økønomiskeansvaret ikke O'Leary. Manager ber om penger og chairman bestemmer om han skal bevilge eller ikke. Er det en mann som skal ha skylda så er Ridsdale. Ja, O'leary hadde noen bomskjøp, men det har alle managere. Nok av bomkjøp i Man Utd , Liverpool, Chelsea osv.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

pedro

Glimrende sagt og jeg er således helt enig.
quote:

Synes man er litt vel ivrig i å frikjenne O'Leary. Han brukte 94M £ til spillerkjøp og mislyktes i oppgavene sine (kval. til CL), og skrev en bedriten bok. Til sammenligning brukte Graham 0.5M £ i spillerkjøp og klarte 5. plass. O'Leary brukte altså nærmere 200 ganger mer penger enn Graham og oppnådde det samme resultatet som han. Slikt kaller jeg en LOSER. Hvor udugelig han er kunne vi se i Villa. Han gjorde det samme der som i Leeds: ba om å få bruke andres penger. Da Deadly Doug Ellis nektet dette falt O'Learys "kjøpe-seg-til-suksess"-strategi bort, og enhver kunne bivåne hvilken middelmådighet han er som manager. Lærte han da ingenting i Leeds?
quote:

quote:

Leedsomaniac

baste

Når det gjelder Managere..så er fantasien rimelig dårlig..med tanke på å hente inn spillere. Alt for mange henter inn spillere de har jobbet med før... Wise..(T.A Flo) og han totalt udulelige midtbanespilleren som ble hentet inn og tok Dacourt sin plass...glemt navnet på den manageren..

men nytenking, og nese for up and comming spillere har ikke de siste Leeds managere hatt...det skal sies...Satse på ungdommen har og vært ett ikke tema...

Budda

quote:

Semi-finale i Champions League og UEFA cup er ingen ting??? Ble vel ikke dårligere enn nr 4 med O'Leary. Vil du ha tilbake Graham? Er få som står for kjedeligere fotball enn Graham
Endre

Per-Stian

David O'Leary er ein av tidenes beste trenarar i Leeds United, men vi må hugse på at han fekk mykje pengar mellom hendene. Stort sett gjorde han fornuftige investeringar, men på eit tidspunkt hadde vi vel seks landslagsspelande spissar. I Villa opplevde han ein gjerrig sjef og eit lågt spelarbudsjett. Då måtte han ty til ungdomen i klubben med variabelt hell. Trur difor ikkje at han er moden nok til å ta over ein gjeldstynga klubb som oss.

MrK

quote:
Originally posted by Per-Stian

David O'Leary er ein av tidenes beste trenarar i Leeds United, men vi må hugse på at han fekk mykje pengar mellom hendene. Stort sett gjorde han fornuftige investeringar, men på eit tidspunkt hadde vi vel seks landslagsspelande spissar. I Villa opplevde han ein gjerrig sjef og eit lågt spelarbudsjett. Då måtte han ty til ungdomen i klubben med variabelt hell. Trur difor ikkje at han er moden nok til å ta over ein gjeldstynga klubb som oss.

Det skal og sies at det ikke finnes en manager som ikke har kjøpt vrakgods, det merkelige er at med engang de forlater oss så er de både skadefrie og markerer seg - Seth Johnsen er ett godt eksempel på det.

At Wise hentet TA Flo er egentlig ikke det verste, utfallet der visste vi - men det finnes masse folk i gangene på ER som overhodet ikke skulle fått trekke på seg den hvite skjorta

berlin

quote:
Originally posted by MrK

DOL uttaler til BBC at han har tro på at Leeds klarer det - da det er mange i sumpa og Leeds gode form gjør forskjellen!

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/6557065.stm

selv er jeg usikker men det er fortsatt litt lys i enden av tunnellen og med nok en hjemmeseier så er det muligheter.

Forbanna synd med at de rundt oss tar poeng også - håpet er hvitt (fritt oversatt)

Jo, han gjør det, men hva han tror betyr så lite, jeg blir ikke sittende å tenke: Hm, det var godt å høre, for han er skikkelig ekspert liksom. Hvorfor kan han forresten aldri slutte å si "I never wanted to leave Leeds" i hvert eneste Leeds-relaterte intervju?

Mulig han er sentimental, men det får være grenser.

Dennis

Kan ikke si jeg er enig i de som vil ha David O'Leary tilbake i Leeds. Syns vi skal legge bak oss den gamle moroa vi hadde, før det gikk galt.

Mange ønsker tilbake Matteo, Harte, Smith osv, men hvor realistisk er det egentlig? Skulle disse ønske å tjene oppimot £30.000 mindre enn de gjorde sist gang de var hos oss, for ikke å snakke om spille i CCC, kanskje tilogmed i League One? Neppe!

Enkelte av dem skjønner jeg heller ikke hva vil skal med. Jeg tør påstå at Ian Harte ikke er bedre enn Michael Gray og at Dom Matteo gikk ut på dato for lenge sia. Kanskje vanskeligere å si med han, ettersom jeg ikke er fortrolig med forsvaret vi har (utenom hodespill) men jeg tror uansett ikke han ville kommet tilbake heller.

Alan Smith er et veldig ømt tema selvsagt og jeg gidder ikke starte noen ny diskusjon på han.

Poenget mitt er at jeg håper Leeds-styret (som gjerne må bli bytta ut i sommer) tenker nytt og på ungdommen, ikke på has-beens fra slutten av 90 begynnelsen av 2000-tallet. Det begynner tross alt å bli en stund siden! Nei, vi kan gjerne ha en manager som tenker ungt, men da på Howson, Rose og Rothery, ikke på 30+åringer som Harte, Matteo, Bowyer osv.

- Dennis
Marching on together!

berlin

Det blir for dumt å legge all skyld på Ridsdale, det blir nesten som å unnta andre en Hitler skyld for Nazi-tiden ( uten sammenligning forøvrig ). Greit nok at Ridsdale var chairman, men DOL + minst en dusin har utlevert 1 stk hjerne de også, og har lov til å være kritiske til hva som foregår. Selvfølgelig er det en slags suggesjon inne i bildet, men det er lov å tenke, ja - jeg vil nesten si at det er moralsk plikt.

Ad Graham, joda - han var bra, men 28 scorede mål på 38 kamper er direkte flaut. ...og det er grunnen til at jeg ikke liker/likte han, det blir rett og slett for kjedelig.

RoarG

Vil ikke erkære meg som "Graham-beundrer", men faktum er at han fikk til nesten like bra resultater som O'Leary uten å knekke klubbens økonomiske ryggrad. Og angående manageres bomkjøp: ja alle har slike, men O'Learys var i særklasse noen av de dyreste. Selv O'Leary må vel forventes å ha kritisk sans. Var det 11M £ vi ga for både Keane og Fowler, og 7M £ for Johnson? Det er greit med suksess, men ikke for enhver pris. Man må kanskje minne om historien med kong Pyrrhos og hans dyrekjøpte seier?
quote:
Originally posted by berlin

Det blir for dumt å legge all skyld på Ridsdale, det blir nesten som å unnta andre en Hitler skyld for Nazi-tiden ( uten sammenligning forøvrig ). Greit nok at Ridsdale var chairman, men DOL + minst en dusin har utlevert 1 stk hjerne de også, og har lov til å være kritiske til hva som foregår. Selvfølgelig er det en slags suggesjon inne i bildet, men det er lov å tenke, ja - jeg vil nesten si at det er moralsk plikt.

Ad Graham, joda - han var bra, men 28 scorede mål på 38 kamper er direkte flaut. ...og det er grunnen til at jeg ikke liker/likte han, det blir rett og slett for kjedelig.

Papi

Var bare første skribent som klarte å halde seg til tema;)

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

lojosang

quote:
Greit nok at Ridsdale var chairman, men DOL + minst en dusin har utlevert 1 stk hjerne de også, og har lov til å være kritiske til hva som foregår.

Her lå muligens mye av problemet? Den ene hjernen på deling i klubbledelsen? [:D]
Og på slutten bruket DOL den på bokskriving.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

RoarG

Mulig det, men det er bare det at hva hr. O'Leary mener om dagens situasjon synes jeg smaker av falsk medlidenhet, siden det var nettopp hans kjøpekåte virksomhet som er den direkte årsaken til dagens situasjon. Det provoserer meg faktisk at han utbrer seg om Leeds' videre skjebne, da han har ingen moralsk autoritet i denne saken, men tydeligvis bruker Leeds' situasjon for sin egen PR. Puke[:(][xx(][:(][xx(]!
quote:
Originally posted by Papi

I`d rather walk alone

berlin

quote:

Vil ikke erkære meg som "Graham-beundrer", men faktum er at han fikk til nesten like bra resultater som O'Leary uten å knekke klubbens økonomiske ryggrad. Og angående manageres bomkjøp: ja alle har slike, men O'Learys var i særklasse noen av de dyreste. Selv O'Leary må vel forventes å ha kritisk sans. Var det 11M £ vi ga for både Keane og Fowler, og 7M £ for Johnson? Det er greit med suksess, men ikke for enhver pris. Man må kanskje minne om historien med kong Pyrrhos og hans dyrekjøpte seier?
quote:

komplett enig i at DOL også hadde ansvar for galskapen,
og de kjøpene du nevner ( og summene ) kan han ikke unndras ansvaret for. Selv om han ikke akkurat var innblandet i forhandlingene,
må han da ha hatt noen synspunkter på kjøpesummer, lønn etc.

"I never wanted to leave Leeds" - hørt sånt tull.
Klart at Graham fikk mer ut av det enn O'Leary, som brukte grunnlaget som GG skapte.

Lars E

Veldig enig i det dere skriver RoarG og berlin. DOL kan holde seg langt unna Elland Road.[xx(][V]

Ã... joda Budda, vi ble dårlige enn 4. plass med DOL. Sesongen som førte til at han fikk sparken ble vi jo nummer 5, dvs 2001-2002 seongen.

1 Arsenal 38 26 9 3 79 36 43 87
2 Liverpool 38 24 8 6 67 30 37 80
3 Manchester United 38 24 5 9 87 45 42 77
4 Newcastle United 38 21 8 9 74 52 22 71
5 Leeds United 38 18 12 8 53 37 16 66
6 Chelsea 38 17 13 8 66 38 26 64
7 West Ham United 38 15 8 15 48 57 -9 53
8 Aston Villa 38 12 14 12 46 47 -1 50
9 Tottenham Hotspur 38 14 8 16 49 53 -4 50
10 Blackburn Rovers 38 12 10 16 55 51 4 46
11 Southampton 38 12 9 17 46 54 -8 45

Herregud så tragisk det var å betale 11 mill £ for Fowler. Alle kunne jo se han var over the top. Overvektig og treig..[V]

Forever Leeds

Forever Leeds

berlin

quote:
Originally posted by Papi

I`d rather walk alone

You're right about that![:D][:p]

....men det ser ut til at det litt splittede meninger om O'Leary
ala "Smithy", og da blir det utlevering av div. sysnpunkter off-topic. Greit nok, synes jeg. Det blir liksom for strukturert, hvis man skal starte en egen DOL-tråd.

Runar

Det blir for dumt gi DOL ansvaret for dagens situasjon.

Det er 5 nesten 6 år siden han fikk sparken, om ikke vi har klarte å komme videre fra det så er det på eget ansvar. DOL hadde det sportslige ansvaret i Leeds  - ikke det økonomiske! DOL gjorde MANGE feil i Leeds, boka - mislykkete kjøp - Brian Kidd osv....men DOL kan ikke lastes for at vi ennå har gjeld til x spillere. Han kan heller ikke lastes for nedrykket etter som det skjedde 2 sesonger etter han fikk sparken. Det blir som å skylde på han at vi ikke slo Watford i fjor.

DOL sto for noen av de største sesongen i Leeds sin historie, desverre for han så gjorde han til slutt så mange feil at han ikke lenger hadde tillit i Leeds.

Jeg er ingen stor DOL fan...

Jeg er forsatt helt enig med vurderingen til PR at DOL måtte gå. Men han kan ikke lastes for sine etterfølgere sine feil. Var det lissom DOL sin ide å fryse ut Dacourt og satse på Okon - Nei, var det han som kvittet seg med Mills til fordel for Rokke - Nei...

DOL sine feil fikk faktisk ikke større konsekvenser enn 5.plass og en realativt misfornøyd spillergruppe.... Alt annet som skjedde i ettertid synes jeg det blir vanskelig og for dumt å direkte knytte til han.

Jon R

En manager har ansvaret for det sportslige, herunder kjøp og salg av spillere og laguttak . Han har andre ting å bruke tiden på enn å holde orden på regnskapet til en stor fotballklubb. Hvis en manager ønsker seg en gitt spiller, er det styreformannens oppgave å ha oversikten over de løpende og beregnede inntekter/utgifter og evnt sette foten ned hvis økonomien ikke tilsier at man kan bruke så mye  penger på denne spilleren. Ridsdale is to blame. [8)]

Jon R.
Jon R.

inr

Det var da et underlig ressonement. Her framstiller man jo nærmest Oleary som en 5-åring som er med pappa i godtebutikken for første gang, og får alt han peker på. Oleary var en slu og beregnende manager som misbrukte Leeds United og en godtroende styreformann som springbrett for å fremme sin egen stormannsgalskap og syke ego. Oleary har veldig mye BLAME for den situasjonen Leeds har kommet i, synes nå jeg.

Budda

quote:
Originally posted by inr
Oleary var en slu og beregnende manager som misbrukte Leeds United og en godtroende styreformann som springbrett for å fremme sin egen stormannsgalskap og syke ego.

Ja vel? Det var jo seriøst. O'Leary ville bygge et best mulig lag ut i fra de forutsetningene chairman og klubben ga han. Hvis managerne fikk bestemme så ville de bruke rubbel og bit på spillere. Det er derfor man har en chairman og et styre. O'Leary hadde det sportslige ansvaret og brukte alle tilgjengelige midler for å gjøre en best mulig jobb. Han tok en del feilvalg, men han kan ikke holdes til ansvar for at Ridsdale og styret ikke hadde økonomisksans!
Endre