Lag + baner vi møter sesongen 07/08

Started by berlin, April 30, 2007, 04:18:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Foreløpig er følgende lag "klare" for League 1 2007-08.

Lag, stadion, tilsk.kapasitet

Doncaster Rovers, The Keepmoat Stadium, 15.231
Millwall, The Den, 20.146
Northampton, Sixfields Stadium, 7.653
Crewe Alexandra,   Gresty Road,   10.046
Gillingham,   Priestfield Stadium,   10.600
Port Vale,   Vale Park,   22.356
Huddersfield Town,   The Galpharm Stadium,   24.000
Hartlepool United,   Victoria Park,     7.629
Walsall,    Bescot Stadium,   11.500
Tranmere Rovers,   Prenton Park,   16.789
Luton Town,   Kenilworth Road,    10.155
Southend United,   Roots Hall,   12.306
Leyton Orient,    Matchroom Stadium,   13.842
Bournemouth,    Dean Court,   10.070
Brighton & Hove Albion,   Withdean Stadium,     8.850
Cheltenham Town,   Whaddon Road,      7.800
Carlisle United,   Brunton Park,   16.651
Leeds United,   Elland Road,   40.232

Huddersfield borte blir "bra", men det er mye ondt blod mellom
Huddersfield og Leeds. Millwall likedan, høy sikkerhetsprofil.
Doncaster er en trøtt by, men nok et lokaloppgjør, så....
Leyton Orient ligger jo ganske sentralt i London, så why not.
Drar man sammen med Loserpool-kompiser, så blink ut Tranmere-Leeds.

Knut-

I denne divisjonen har jeg sett kamper på ovennevnte baner. Nå når sjokket har lagt seg ser jeg fram til å besøke de resterende.

Medlem 191
medlem 191

Lids

Tror det skal bli trivielt dette. [:)]

Thomas
Thomas

Jon R

Trivielt? Jo, det kan du saktens få rett i, Thomas. Ihvertfall hvis vi blir værende på dette nivået de neste 5 åra. Nå kan det nok bli litt kos, gøy, morsomt også. Det er tross alt mange "cute little clubs" i denne divisjonen, for å bruke Wise sin termenologi. [:)]

Jon R.
Jon R.

berlin

he, he, trodde først du skrev trivelig.
Fint med optimisme, men trivielt blir det neppe.
Hvis ikke de 3 månedene mot formodning skulle medføre at vi stiller med få, og "greie" utskiftinger i laget, og at forberedelser forøvrig gjør at vi stiller med et godt lag, sammensveiset og full av revansjelyst.
I såfall skal jeg ta av meg hatten for Mr. Wise. Opprykk etter en sesong klarte Man City med nød og neppe via en finale, som vel går over i historien som helt spesiell. Gillinghan scoret i 82 og 87 min, og var 2-0 oppe med 3 min igjen og spille. City scoret 2 på overtid, og vant etterhvert på straffesparkkonkurranse.

Jeg håper likevel på at Leeds etterhvert får bra flyt i spillet, og at de spiller såpass publikumsvennlig og offensivt at det slik sett blir "artigere". Opprykk ville rett og slett vært et fantastisk come-back. Sheff W slet lenge, og Forest har ikke rykket opp enda.
Det er nok også uvant å spille mot disse småklubbene uke inn og uke ut. Det krever disiplin, konsentrasjon og motivasjon for ikke å gå på rekke blundere. Som i CCC vil nok ikke være noe problem for småtassene å motivere seg for Leeds-kampene sine.

Per-Stian

quote:
Originally posted by berlin

Foreløpig er følgende lag "klare" for League 1 2007-08.

Port Vale,   Vale Park,   22.356
Huddersfield Town,   The Galpharm Stadium,   24.000
Hartlepool United,   Victoria Park,     7.629
Tranmere Rovers,   Prenton Park,   16.789
Brighton & Hove Albion,   Withdean Stadium,     8.850
Carlisle United,   Brunton Park,   16.651

Huddersfield borte blir "bra", men det er mye ondt blod mellom
Huddersfield og Leeds. Millwall likedan, høy sikkerhetsprofil.
Doncaster er en trøtt by, men nok et lokaloppgjør, så....
Leyton Orient ligger jo ganske sentralt i London, så why not.
Drar man sammen med Loserpool-kompiser, så blink ut Tranmere-Leeds.

Eg vel å sjå det positive opp i all sorgen. Blir faktisk spennande å vere supporter av eit lag på tredje øvste nivået i England også. Det viser iallfall at vi er HARDCORE FANS SOM ALDRI SVIKTAR KLUBBEN VÃ...R! Blir ei fin erfaring å møte nye lag, nye fans og nye baner. Men ved å sjå på stadioanlegga og kapasiteten, så er det inga tvil om at vi ikkje heilt høyrer heime på dette nivået. Vi kjem nok raskt attende til CCC (så lenge vi slepp administrasjon), og då trur eg også vegen opp til PL er kort. Vi må studere kva ManCity gjorde riktig og kopiere deira suksesskriteriar.

berlin

Skal ikke være veldig negativ, men det er en ting som er endret siden Man City "hoppet" fra L1 via CCC til PL:
- Klubbene som rykker ned fra PL har veldig mye mer pengetilførsel det første året etter at de rykker ned,
og har veldig stor sjanse til direkte opprykk ( ref B'ham og S'land, som altså rykker direkte opp igjen. og - DE HAR HATT PENGER I Ã...R, riktig nok ikke ala Chelsea, men en klar fordel når det gjelder å beholde kvalitetsspillere. )

På den positive siden:
- med en porsjon tålmodighet - vi kommer tilbake, ingen fare med det
- og en ting til - etter en sesong med tap på tap - ikke morsomt, det vil bli atskillig flere seire neste år, eller?
- og enda en ting til: Benytt sjansen til å dra på mange bortebaner, de andre lagene er jo så heldige at det kommer tilstrekkelig med borte-supportere (ja, oss/Leeds altså ) til at det kan bli fin stemning.

GeirO

For å sette det på spissen: Det er vel likegyldig hvilken divisjon Leeds er i, bare de spiller og vi følger med og får sett de av og til.

(ser da bort fra at noen vil at Leeds skal ta noen viktige pokaler)
MOT

Le Jardin

Jeg ville mye heller samle på baner som Anfield, Stamford Bridge og Emirates.....!!![:)]
"Victory is in our sights"

Tore

Merkelig, når jeg ser på denne lista er det akkurat som jeg er med i en "finn en feil" konkurranse...

Tore
Marching on together...
Tore
Marching on together...

Per-Stian

Har Huddersfield skifta namnet på sin stadio? På lista til Berlin står det at den heiter "The Galpharm Stadium". Trudde den heitte McAlpine Stadium, oppkalla etter entrepenørselskapet som også har bygd Emirates Stadium.

Trygve

Og Leeds vil ha den flotteste stadion i divisjonen :)
Det er da noe :)

berlin

quote:
Originally posted by Per-Stian

Har Huddersfield skifta namnet på sin stadio? På lista til Berlin står det at den heiter "The Galpharm Stadium". Trudde den heitte McAlpine Stadium, oppkalla etter entrepenørselskapet som også har bygd Emirates Stadium.

Jeg har vært på kamp på Sir Alfred McAlpine Stadium ja, ( Huddersfield-Barnsley, forresten ), men - jo - de har skifta navn til "The Galpharm Stadium", aner ikke hvorfor - men noe sier meg at ordet "penger" har spilt en rolle..........

leeds-4-eva

Huff, virker ikke innbydende, rent fotballmessig, spartanske og små forhold,
men det kan bli spennende å dra på bortekampene. På ER vil det kanskje kun være Forest som kommer med en bråte tilskuere ( hvis de ikke rykker opp da ). Jo, og selvfølgelig Huddersfield.

berlin

2 lag til er i dag klare for spill i League 1 neste sesong, Swansea havnet på 7.plass I L1, mens Swindon kapret siste direkte opprykksplass fra L2

Swansea City, Liberty Stadium, 20.000
Swindon Town, County Ground, 15.728

Crewe Alexandra, Gresty Road, 10.046
Gillingham, Priestfield Stadium, 10.600
Port Vale, Vale Park, 22.356
Huddersfield Town, The Galpharm Stadium, 24.000
Hartlepool United, Victoria Park, 7.629
Walsall, Bescot Stadium, 11.500
Tranmere Rovers, Prenton Park, 16.789
Luton Town, Kenilworth Road, 10.155
Southend United, Roots Hall, 12.306
Leyton Orient, Matchroom Stadium, 13.842
Bournemouth, Dean Court, 10.070
Brighton & Hove Albion, Withdean Stadium, 8.850
Cheltenham Town, Whaddon Road, 7.800
Carlisle United, Brunton Park, 16.651
Leeds United, Elland Road, 40.232

Etter play-off er ferdig for L1, vil vi møte 3 av disse 4 lagene:
Blackpool
Nottingham Forest
Yeovil Town
Oldham Athletic

Etter play-off er ferdig for L2, vil vi møte et av disse 4 lagene:
Milton Keynes Dons
Lincoln City
Bristol Rovers
Shrewsbury Town

h.b

Men gode gamle Leeds Road setter følelsene i sving.
quote:

berlin

quote:
Originally posted by h.b

quote:

ja, dessverre så popper det opp flere og flere plastikkstadoner,
husker godt Leeds Road, det er ikke så rent få baner som er oppkalt etter gatenavnet de lå i, det var tradisjon for det.

Disse er har bygt "plastikk-stadioner" i "vår liga":

Huddersfield Town,
Swansea City,
Doncaster Rovers

Budda

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by h.b

quote:

ja, dessverre så popper det opp flere og flere plastikkstadoner,
husker godt Leeds Road, det er ikke så rent få baner som er oppkalt etter gatenavnet de lå i, det var tradisjon for det.

Disse er har bygt "plastikk-stadioner" i "vår liga":

Huddersfield Town,
Swansea City,
Doncaster Rovers

Hva mener du med "plastikk-stadioner". Har sett på de stadionene du nevner og de er jo fine. Toppmoderne stadioner og mye bedre en de gamle
Endre

Kjell Skjerven

Fine og moderne er dei nok desse nye stadionene,men eg foretrekker no heilt klart dei gamle gode stadionene.Det er sjel i dei,noko som er totalt mangelvare i dei nye.
Har du vore på ein har du vore på alle.
"Det er som og kjøyre på ein motorveg" sa ein Derbysupporter til meg ein gang.
Det er noko heilt eige i det å stå og pisse ute i regnver ein sein fredagskveld i februar på Recreation Ground i Chesterfield.
Eg er glad eg er ferdig med alle dei 92 så eg slepper fleire nye plastikkstadioner[:)]

stao no pao
Side before self,every time.

berlin

quote:
Originally posted by Kjell Skjerven

Fine og moderne er dei nok desse nye stadionene,men eg foretrekker no heilt klart dei gamle gode stadionene.Det er sjel i dei,noko som er totalt mangelvare i dei nye.
Har du vore på ein har du vore på alle.
"Det er som og kjøyre på ein motorveg" sa ein Derbysupporter til meg ein gang.
Det er noko heilt eige i det å stå og pisse ute i regnver ein sein fredagskveld i februar på Recreation Ground i Chesterfield.
Eg er glad eg er ferdig med alle dei 92 så eg slepper fleire nye plastikkstadioner[:)]

stao no pao

Fint du svara så bra Kjell, so slapp eg. [:)]
Heldigvis er det berre eit fåtal som har bygd nye stadionanlegg i L1,
det er verre i CCC og PL.

Eg ser ellers at Liverpool har tatt supportarane med på samråd i byggjinga av sin nye bane. Det vært likevel svært vedmodig både for Liverpool fans og andre fans, at Anfield vært historie. Anfield har i tillegg ein særs fin plassering med tronge gater og bustadar tett opptil.

Budda

Man kan ikke leve i fortiden hele tiden heller. Nye stadioner er som oftest bare positivt og i mange tilfeller nødvendig. En klubb som Liverpool er nødt til å bygge ny stadion hvis de skal henge med økonomisk. Er MYE bedre en ny og bedre stadion enn ei gamle rønne som med Swansea eller Doncaster.
Endre

h.b

Må faktisk få lov til å angripe de gamle banene. Det er selvsagt masse sjel i Elland Road,Anfield, Old Trafford etc, men man kan ikke ha utrangerte baner rundt omkring. Skal Leeds vokse som fotballklubb i nær fremtid (la oss si på et 20 års perspektiv)så er klubben avhengig av å modernisere banen. Det billigste er faktisk å bygge nytt. Det mest fornuftige er å bygge nytt.Dagens fotballpublikum forlanger mere komfort.Et nytt Elland Road med Butikker og luksusleiligheter i tilknytting til Banen ville vært bra for klubben.Se bare på slik det er i dag. Man må gå ned i serveringa før 1 omg er ferdig for å kunne rekke å kjøpe en øl. Etter å ha fått ølen så må man kaste i seg den på 5 sekunder,ellers rekker man ikke starten på 2 omg. Og da har man ihvertfall ikk tid til pausemat.

Lids

Brighton skal være en fin by har jeg hørt.

Thomas
Thomas

Kjell Skjerven

Ta med regnklær viss du skal på kamp i regnver.Det er ikkje tak over borteseksjonen.
Brighton si bane minner meir om ein norsk 2 divisjonsstadion,med løpebane og trær inne på stadion[:)]
Men dei er på jakt etter ny stadion dei og.

We Leeds supporters stick together.
Side before self,every time.

berlin

quote:
Originally posted by Budda

Man kan ikke leve i fortiden hele tiden heller. Nye stadioner er som oftest bare positivt og i mange tilfeller nødvendig. En klubb som Liverpool er nødt til å bygge ny stadion hvis de skal henge med økonomisk. Er MYE bedre en ny og bedre stadion enn ei gamle rønne som med Swansea eller Doncaster.

Swansea og Doncaster har splitter ny stadionanlegg, så de er nok etter din smak. [8D]

berlin

quote:
Originally posted by Kjell Skjerven

Ta med regnklær viss du skal på kamp i regnver.Det er ikkje tak over borteseksjonen.
Brighton si bane minner meir om ein norsk 2 divisjonsstadion,med løpebane og trær inne på stadion[:)]
Men dei er på jakt etter ny stadion dei og.

We Leeds supporters stick together.

Ja, Withdean Stadium har jo bare vært en midlertidig løsning, etter at de måtte selge Goldstone Ground i 1997. Brighton er stor nok klubb (by, fanbase ) til å bygge og faktiskt fylle opp et mellomstort stadion. The Seagulls har aboslutt hatt triste år etter at de fikk økonomiske problemer.

berlin

quote:
Originally posted by h.b

Må faktisk få lov til å angripe de gamle banene. Det er selvsagt masse sjel i Elland Road,Anfield, Old Trafford etc, men man kan ikke ha utrangerte baner rundt omkring. Skal Leeds vokse som fotballklubb i nær fremtid (la oss si på et 20 års perspektiv)så er klubben avhengig av å modernisere banen. Det billigste er faktisk å bygge nytt. Det mest fornuftige er å bygge nytt.Dagens fotballpublikum forlanger mere komfort.Et nytt Elland Road med Butikker og luksusleiligheter i tilknytting til Banen ville vært bra for klubben.Se bare på slik det er i dag. Man må gå ned i serveringa før 1 omg er ferdig for å kunne rekke å kjøpe en øl. Etter å ha fått ølen så må man kaste i seg den på 5 sekunder,ellers rekker man ikke starten på 2 omg. Og da har man ihvertfall ikk tid til pausemat.

Smaken er som baken, delt. Har ingen problemer med å forstå og respektere argumentene for nye stadionanlegg, fasiliteter, næringslivvirksomhet, flerbruk etc.

Perosnlig setter jeg disse argumentene til side, da jeg er en håpløst gammeldags og nostalgisk fyr. [8)][:I]

Det er en del som tenker som meg og en del som synes at nytt og moderne er bra.

RoarG

Flott liste av berlin. La oss håpe at Lincoln City rykker opp fra L2. Hva med sesongåpning mot The Red Imps på Sincil Bank i august?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

quote:
Originally posted by RoarG

Flott liste av berlin. La oss håpe at Lincoln City rykker opp fra L2. Hva med sesongåpning mot The Red Imps på Sincil Bank i august?

Change is the constant that cannot be changed.

Hadde ikke vært meg i mot, Roar. Lincoln er en perle av en by.
Mest kjent er nok katedralen, men byen har flott arkitektur fra romerske ruiner og fremover og det ble heller ikke så store ødeleggelser under den andre verdenskrig.

Jeg kunne tenke meg å plukke ut Lincoln uansett når kampen kommer,
men det er jo bare 25 %sjanse for at de rykker opp da.

berlin

Lag nr 21 i League 1 for sesongen 2007/08 er klart:

Nottingham Forest, City Ground, 30.602

Etter å ha slått Yeovil Town 2-0 på bortebane klarte Forest det kunststykket å tape 2-5 eeo. i kveld.
Tipper de er ganske så deprimerte nå, men da blir det i hvertfall nok et fallent storlag som spiller i L1 neste sesong.