Revie jr. entrer banen.

Started by MacMurder, May 06, 2007, 07:09:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MacMurder

The son of legendary Leeds United manager Don Revie is trying to form a consortium to take control at Elland Road.

Businessman Duncan Revie, 52, has already held preliminary talks with wealthy backers, including Dubai’s ruling Maktoum family, and wants to raise £40million to buy the club from Ken Bates and get Leeds back into the Premiership
The news that the family associated with Leeds’ golden age could be part of their rebirth will seem like light at the end of the tunnel for fans distraught at their demise.

‘What is happening to Leeds is a bloody disgrace,’ said Revie. ‘I cried when I watched the result against Ipswich last weekend.

‘I’ve tried to ignore my feelings for a long time as I know the aggravation needed to put things right. But when things get this bad, I can’t ignore it. My feelings run too deep.

‘I am interested in trying to get Leeds back where they belong, which is in the top six of the Premiership. I’ve held talks with some influential people and the feedback has been good. I will be holding more talks in the next few weeks.’

But Revie, who runs the highly successful company, Soccerex, which puts on big-hitting conferences in the football industry, faces competition from a number of other parties interested in buying the club and the prospects of a quick takeover will depend on creditors approving Bates’ extraordinary deal to buy back the club minutes after putting it into administration on Friday.

Gerald Krasner, the insolvency expert and former Leeds chairman who was part of the consortium originally bought out by Bates, said: "I don’t believe this is necessarily a done deal. It is subject to creditors’ approval at a meeting to be held in the next four to six weeks.

"I believe there were at least seven consortiums of various individuals, all of whom were waiting to speak to the administrator, rather than dealing directly with Mr Bates.

"If creditors vote against, the deal will not be done."

If the Company Voluntary Agreement required to bring the club out of administration is rejected by creditors, then the other parties, including the Revie consortium, could make their own proposals to administrators KPMG.

But the club’s biggest creditors, who are owed about £22m of the £35m debts, are the Forward Sports Fund, Astor Investment Holdings and the Krato Trust, offshore companies who backed Bates’ original takeover.

It seems unlikely they would approve proposals from anyone but Bates, since under his plans FSF would own the shares of the new company, Leeds United Football Club Limited, with Astor Investment Holdings in turn owning shares in FSF.

So hopes of a quick solution depend on the other creditors approving Bates’ plans. Chief among them is the taxman, who is owed £5m and who triggered administration by issuing a winding-up order with a deadline of June 25. They are still keen to discover the owners of FSF and Astor.

Assuming they and other creditors agree a deal, the CVA would then require approval from the Football League.

The League board will discuss the situation in the next fortnight.

raggen

spennende men tviler på dette... Bates styrer dette med jernhånd og så sant det ikke ligger en solid profitt for bates så blir det han som sitter ved roret

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

40 millioner pund skulle vel være en solid profitt for Mr. Bates???

Hadde vært utrolig med en fyr som VIRKELIG bryr seg om Leeds United. Som gråt da Ipswich utlignet på Elland Road. En med HJERTE for klubben.

auren - håper på en ny Revie epoke på Elland Road...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Jeg tror ikke Bates selger før det foreligger 50 mill pund på bordet.Får håpe at de andre kreditorene sier nei til handelen med Bates hvis det viser seg at det står en klar med bankgaranti. Virker litt merkelig at skattevesenet og andre kreditorer sier ja til dette som har skjedd hvis det dukker opp en som kan innfri gjelda.
Hvis jeg hadde hatt noe utestående i et firma, og det var en som kjørte firmaet i grøfta for å tjene på det. Ville jeg da godtatt at jeg ikke fikk noen kroner når det viser seg at det er en annen som kommer inn og innfrir det jeg har utestående.
Nei det ville jeg nok ikke.Logisk sans er det.
Bates har bare fått fortrinnsrett på klubben hvis han kan matche de andre budene. Det tror ihvertfll jeg

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Jeg tror ikke Bates selger før det foreligger 50 mill pund på bordet.Får håpe at de andre kreditorene sier nei til handelen med Bates hvis det viser seg at det står en klar med bankgaranti. Virker litt merkelig at skattevesenet og andre kreditorer sier ja til dette som har skjedd hvis det dukker opp en som kan innfri gjelda.
Hvis jeg hadde hatt noe utestående i et firma, og det var en som kjørte firmaet i grøfta for å tjene på det. Ville jeg da godtatt at jeg ikke fikk noen kroner når det viser seg at det er en annen som kommer inn og innfrir det jeg har utestående.
Nei det ville jeg nok ikke.Logisk sans er det.
Bates har bare fått fortrinnsrett på klubben hvis han kan matche de andre budene. Det tror ihvertfll jeg

Hvorfor 50 mill..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lids

Han har nok snakket med K.B. [:)]

Thomas
Thomas

Per-Stian

Utruleg spennande rykte! Ingen ting er betre enn ein eigar som kjenner klubbens historie, publikum, byen osv. Verkar jo som det allereie har vore kontakt mellom Revie og Bates, så kanskje det er eit seriøst konsortium som vurderar klubben vår.

Ferre

Skal ha sagt på Five Live:

"My bid will blow all other bids out of the water"

Fra WACCOE:

Interview with Duncan Revie. Summary:

- Not ready now, next week or next month, but this summer, sometime.

- Money not a problem.

- Worried it's his heart not his head talking, concerned about emotional involvement, Dad-stuff ...

- Big thing for him is the football. Infrastructure, he talked about, plus (at length) a manager with the indefinable (as he called it) genius of his Dad, Wenger, Shankly, Ferguson, etc ... Said they only come along rarely, that's the problem.

- Not concerned re timing and being too late, because (he said) he'd 'blow the others out of the water'.

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

quote:
Originally posted by Ferre

Skal ha sagt på Five Live:

"My bid will blow all other bids out of the water"

Fra WACCOE:

Interview with Duncan Revie. Summary:

- Not ready now, next week or next month, but this summer, sometime.

- Money not a problem.

- Worried it's his heart not his head talking, concerned about emotional involvement, Dad-stuff ...

- Big thing for him is the football. Infrastructure, he talked about, plus (at length) a manager with the indefinable (as he called it) genius of his Dad, Wenger, Shankly, Ferguson, etc ... Said they only come along rarely, that's the problem.

- Not concerned re timing and being too late, because (he said) he'd 'blow the others out of the water'.

-WE'LL BE BACK-

I like[:p]

GeirO

At Maktoum/Revie jr. sier at de blåser alle andre bud vekk, liker jeg å høre.
Hørte du den, Paul Allen?.
Du må gi et svar!!!
Type: Jeg skal blåse dere av banen med å doble budet deres....osv...osv...osv

Tror det kan bli mange fine Leedsdager framover!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MOT

Stifler

Men tror ikke Paul Allen skal ha et problem med å blåse Revie av banen,
med pengene han har...

She has a face on her like a bulldog that's just licked piss off a nettle…….
-Nr 2 er den første taperen-

GeirO

Men hvis Revie er har støtte fra Maktoumfamilien begynner vi å snakke om equal match, eller?
MOT

Mats-

Jeg sier bare, Paul Allan - 18.0 Billion USD

Ferre

Duncan Revie claims he has financial backing from a Middle East consortium and that his only problem is finding a manager good enough to revive the team.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/championship/article1769426.ece

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/6641471.stm

PS: På BBC-linken kan dere høre intervujet med Duncan Revie.

-WE'LL BE BACK-

palle

Hva!? Mener han evt. å finne en ny manager når vi har Wise?

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

fmtj

Dette er spennende må jeg si!!! Hans uttalelser om å gå i fotsporene til gamlefar Don å skape et storlag osv osv! Kan det være at vi har fått en frelser?[:p]
Yeboahs vitne

Ferre

Er mye 'if I do it', så Revie leter vel etter den rette manageren for klubben. Det bekymrer meg også at han sa det vil ta store deler av sommeren før han kommer med budet. Vil gjerne at en evt. ny manager skal få begynne så tidlig som mulig i jobben slik at han kan selge/kjøpe seg de spillerne han ønsker. Er også viktig å få satt et klart spillesystem for klubben, der gjøres grovarbeidet i pre-season.

-WE'LL BE BACK-

espenm

Vi håper Revie Jr. har lært av sin far og benytter seg av en knallhard skotsk bekkrekke!

Lids

Fra Skysports

The son of Leeds legend Don Revie is considering mounting a bid to take control of the stricken West Yorkshire giants.

Despite going down to League One a number of parties are looking to snatch control of the Elland Road club.

Former Leeds director Simon Morris has already thrown his hat into the ring to take over from current chairman Ken Bates.

However, Duncan Revie is now looking into the possibility of making a bid.

"Ken Bates wants proof of funds but the money is not a problem - my problem is can I recreate my Dad's team and getting the people who can find those players," said Revie.

"I will not do this unless I can do it 100%, and I have a lot on my plate at the moment in terms of my business, but my heart is ruling my mind.

"I don't want to mess about, it has to be getting back to where we were.

"Some would say that's a pipe-dream, but when Dad walked into the dressing room when we were in the old second division and changed the strip to all white and said 'I'm going to make you as great as Real Madrid', that was a pipe-dream too - except that it happened.

"We need a structure to identify the players, and a genius as a manager. Sir Alex Ferguson is a genius, Arsene Wenger is a genius. There are football geniuses and that's my challenge, to find one."

Thomas
Thomas

MrK

Her er en sak også!

http://fotball.aftenposten.no/england/article80842.ece

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Runar

Skotter i backrekken....?

Både Reaney Hunter og Jackie var vel engelskmenn....Cooper og Madley kan ha vært hva som helst - var vel helst midtbanen som var skottsk...Billy, Lorimer og Gray

quote:
Originally posted by espenm

Vi håper Revie Jr. har lært av sin far og benytter seg av en knallhard skotsk bekkrekke!

flynn

quote:
Originally posted by Runar

Skotter i backrekken....?

Både Reaney Hunter og Jackie var vel engelskmenn....Cooper og Madley kan ha vært hva som helst - var vel helst midtbanen som var skottsk...Billy, Lorimer og Gray

quote:
Originally posted by espenm

Paul Madeley fikk 24 kamper for England fra 71 til 77 og Terry Cooper fikk 20 kamper mellom 68 -74.

Dette til orientering

flynn

flynn

Foreslår en skikkelig nostalgi-tripp;
Revie Jr som chairman, og Joe Jordan som manager. Han er vel fortsatt assistent i Portsmouth, og kan kanskje fristes tilbake til Elland Road, selv om overgangen til Manchester United i sin tid vakte sterke reaksjoner.
Assistent-kandidat: Gary Speed

flynn

RoarG

Hail, hail! Tenk om vi i løpet av sommeren kunne:
1). Bli helt gjeldsfrie
2). Få en styreformann med visjoner for klubben
3). Få en dyktig manager i stedet for en som innehar stillingen som manager.
[:)][:)][:)][:p][:p][:p][:)][:)][:)][:p][:p][:p]

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Stifler

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2117561,00.html

-Nr 2 er den første taperen-

h.b

Dette kaller jeg retrett fra Unge Revie. Han har ikke de finansielle muskler som skal til og sier at han kun vil ta over LEEDS, hvis han finner de riktige personer
quote:
Originally posted by Stiffler

flynn

quote:
Originally posted by flynn

Foreslår en skikkelig nostalgi-tripp;
Revie Jr som chairman, og Joe Jordan som manager. Han er vel fortsatt assistent i Portsmouth, og kan kanskje fristes tilbake til Elland Road, selv om overgangen til Manchester United i sin tid vakte sterke reaksjoner.
Assistent-kandidat: Gary Speed

flynn

Tenk å sløse bort sitt innlegg nummer 1.000 på slikt tullball! Shame on you flynn [xx(]

Ferre

quote:
Originally posted by h.b

Dette kaller jeg retrett fra Unge Revie. Han har ikke de finansielle muskler som skal til og sier at han kun vil ta over LEEDS, hvis han finner de riktige personer
quote:
Originally posted by Stiffler

Han sier jo at penger ikke er noe problem, men han leter bare etter det rette sportslige apparatet. Vil overhodet ikke kalle det en retrett.

-WE'LL BE BACK-

auren

Hmmm... Først finne den rette manageren og SÃ... kjøpe klubben.. Det kan ta tid gitt. Den rette manageren er rett og slett ikke tilgjengelig eller har ønsker om å gå til Leeds. Det kan jeg aldri tenke meg.

auren, som likevel vil ha DR til klubben...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

quote:
Originally posted by h.b

Tror du leser ham feil, Håkon. Revie sier at finansieringen ikke er noe problem. Når han snakker om å finne de riktige personene, så snakker han bl,a om å finne en manager med geniale kvaliteter, som f,eks Ferguson og Wenger.

Om Revie er rette mann til å overta, skal jeg være forsiktig med å uttale meg om på dette stadiet. Men han har helt rett når han vektlegger hvor viktig det er å ansette de rette menneskene i de riktige posisjonene. Penger er ikke nok i seg selv, heller ikke i fotball.