Skrevet av Emne: Morris mener alvor  (Lest 3785 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Morris mener alvor
« på: Mai 12, 2007, 15:59:52 »
Han har fått til en avtale med de som eier områdene rundt E.R
http://www.leedstoday.net/news?articleid=2873139



Per-Stian

Re: Morris mener alvor
« Svar #1 på: Mai 12, 2007, 16:17:10 »
Her er det ugler i mosen. Dette kan like godt vere ei investering som han ser potensiale i ved eit eventuelt oppkjøp av klubben. Han har sikkert ikkje pengar til å kjøpe og drifte klubben vår, men ser sitt snitt til å spekulere i vidaresal av eigedom rundt Elland Road.

Dennis

Re: Morris mener alvor
« Svar #2 på: Mai 12, 2007, 16:19:31 »
Lest flere steder at Morris er god for £69-70mill. Det betyr at han har mer enn nok til å dekke gjeld, samt at han også kanskje vil kunne kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch.

Men hvor mye blir han da sittende igjen med? £10-£20mill? Jeg regner med at resten av hans formue ikke går direkte til spillerkjøp osv. Han snakker om å bygge ut området rundt ER og kanskje t.o.m også et flunkende nytt stadion til £400mill! Hvor kommer disse pengene fra? Er £69mill personlig formue og at firmaet\ene hans er god for så mye mer? Satser han på å samarbeide med flere investorer?

Fint om noen kan breie ut litt om denna Morris!

- Dennis
« Siste redigering: Mai 12, 2007, 16:20:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Re: Morris mener alvor
« Svar #3 på: Mai 12, 2007, 16:26:27 »
Jeg regner med at oppkjøpet av Leeds vil gjøres med et lån hvor han garanterer for lånet. Han vil så videre selge/bygge ut området rundt E.R.
Med dagens eiendomspriser i Leeds kan dette fort bli en lukrativ avtale.Så at Morris tjener panger på dette på sikt er jeg rimelig sikker på



Ferre

Re: Morris mener alvor
« Svar #4 på: Mai 12, 2007, 16:27:08 »
Har lest mye negativt om Morris på diverse forum. Vet ikke så mye om han selv, men etter det inntrykket jeg har fått av han er jeg litt skeptisk til at Morris skal kjøpe opp klubben vår.

-WE'LL BE BACK-

Dennis

Re: Morris mener alvor
« Svar #5 på: Mai 12, 2007, 16:27:09 »
quote:
Originally posted by h.b

Jeg regner med at oppkjøpet av Leeds vil gjøres med et lån hvor han garanterer for lånet. Han vil så videre selge/bygge ut området rundt E.R.
Med dagens eiendomspriser i Leeds kan dette fort bli en lukrativ avtale.Så at Morris tjener panger på dette på sikt er jeg rimelig sikker på



Same old, same old for oss fans da altså! [xx(]

- Dennis
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Re: Morris mener alvor
« Svar #6 på: Mai 12, 2007, 16:30:37 »
Det positive med at det blir gjort låneopptak er at da vil Morrisgruppen stå ansvarlig for gjelda. Ikke slik det har vært tidligere, hvor gjelda ble bundet opp i sikkerhet i klubben.Greier da ikke Leeds å betale gjelda må Morris punge ut personlig.



Svend Anders

Re: Morris mener alvor
« Svar #7 på: Mai 12, 2007, 16:42:33 »
quote:
Originally posted by h.b

Det positive med at det blir gjort låneopptak er at da vil Morrisgruppen stå ansvarlig for gjelda. Ikke slik det har vært tidligere, hvor gjelda ble bundet opp i sikkerhet i klubben.Greier da ikke Leeds å betale gjelda må Morris punge ut personlig.






Jeg regner med at du allerede har søkt på fysio-jobben, HB? [;)]

Forøvrig: Selv om karen er "god for" £69 mill så må ikke dette forveksles med hva han antageligvis vil gå inn med. For det første er det høyst usannsynlig at noen bruker HELE formuen sin på noe slikt, for det andre er slike eløp vanligvis inkludert eiendeler, aksjeposter, etc som han jo ikke kan bruke (såvidt han ikke selger unna, da).

Jeg vil tro han har investorer i ryggen og litt lån i tillegg dersom han skal investere i området (og da er det jo forsåvidt ikke en utgift for klubben uansett).

SA

http://www.svendanders.com/

ToreLA

Re: Morris mener alvor
« Svar #8 på: Mai 12, 2007, 17:31:47 »
Morris har helt tydelig ikke nok penger i egen lomme til å gjøre underverker i Leeds, men det virker som om han har planer til å utvikle Leeds som klubb og kanskje gjøre klubben vellykket på egne ben.




Runar

Re: Morris mener alvor
« Svar #9 på: Mai 12, 2007, 18:54:39 »
quote:
Originally posted by h.b

Det positive med at det blir gjort låneopptak er at da vil Morrisgruppen stå ansvarlig for gjelda. Ikke slik det har vært tidligere, hvor gjelda ble bundet opp i sikkerhet i klubben.Greier da ikke Leeds å betale gjelda må Morris punge ut personlig.






Så lenge Leeds ikke er et børsnotert selskap så kan vel ha overføre ALL gjeld til klubben ved et tastetrykk - var det ikke det the Glazer gjorde, når de tok Man Utd ut av børsen?
 

Robert H.

Re: Morris mener alvor
« Svar #10 på: Mai 12, 2007, 19:09:36 »
Dersom denne artikkelen stemmer kan de som spekulerer i at Bates eier Elland Road ta det veldig rolig...

Robert H.

Re: Morris mener alvor
« Svar #11 på: Mai 12, 2007, 19:12:12 »
Nei. Man kan ikke overføre gjeld med tastetrykk selv om et selskap ikke er børsnotert.

quote]Originally posted by Runar

quote:
Originally posted by h.b

Det positive med at det blir gjort låneopptak er at da vil Morrisgruppen stå ansvarlig for gjelda. Ikke slik det har vært tidligere, hvor gjelda ble bundet opp i sikkerhet i klubben.Greier da ikke Leeds å betale gjelda må Morris punge ut personlig.






Så lenge Leeds ikke er et børsnotert selskap så kan vel ha overføre ALL gjeld til klubben ved et tastetrykk - var det ikke det the Glazer gjorde, når de tok Man Utd ut av børsen?
[/quote]

veteranen

  • Gjest
Re: Morris mener alvor
« Svar #12 på: Mai 12, 2007, 19:29:59 »
Disse planene om en oppgradering og utbygging av hele området rundt Elland Road, er en fornuftig tankegang som nok også Ken Bates deler.

Spørsmålet er hvem av de to som har best forutsetninger og størst muligheter for å trekke inn andre store investorer. Simon Morris er etter det jeg forstår et medlem av den jødiske Morris-slekten i Leeds. Dette er et ikke uvesentlig moment når man skal bevege seg inn i finanskretser og tiltrekke seg sterke investorer. Her la jo virkelig Bates det store egget da han gikk til sitt ufine frontalangrep på Melvin Levi..!

Er nok ikke så enkelt å si hvordan dette ender, men jeg blir ikke særlig overrasket hvis vi får oppleve noen ufine media-utspill den nærmeste tiden. Her tenker jeg først og fremst på skjeggebussen..

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Morris mener alvor
« Svar #13 på: Mai 13, 2007, 02:30:52 »
http://www.yorkshire-evening-post.co.uk/leeds-united-news?articleid=2869663

Det fremgår av denne at mannen ihvertfall har sitt hjerte i klubben og ønsker den tilbake til toppen!
Yeboahs vitne

berlin

Re: Morris mener alvor
« Svar #14 på: Mai 13, 2007, 05:28:39 »
en ting er sikkert, det vert spanande tider framover. I motsetning til Anfield Road, er det nmye friareal rundt ER,
kan  være gunstig for utbygging, men ikke sikkert. Fortsetter den økonomiske blomstringa, kan et være grunnlag for både
nærligslisvirksomhet og underholding. Ikke det at jeg liker at LUFC sin fremtid er basrert på det, men hvem er jeg:
En bakstreversk nostaligeker.

flynn

Re: Morris mener alvor
« Svar #15 på: Mai 13, 2007, 05:43:00 »
nærligslisvirksomhet aner jeg ikke hva er, men underholding er vel holding av shortsen til motstanderen antar jeg... Nostaligeker var også et fint ord, men hva betyr det egentlig?

Litt mye whizzzky i kveld berlin?

flynn, i rødblyantmodus

veteranen

  • Gjest
Re: Morris mener alvor
« Svar #16 på: Mai 13, 2007, 08:19:05 »
quote:
Originally posted by berlin

en ting er sikkert, det vert spanande tider framover. I motsetning til Anfield Road, er det nmye friareal rundt ER,
kan  være gunstig for utbygging, men ikke sikkert. Fortsetter den økonomiske blomstringa, kan et være grunnlag for både
nærligslisvirksomhet og underholding. Ikke det at jeg liker at LUFC sin fremtid er basrert på det, men hvem er jeg:
En bakstreversk nostaligeker.



Skjønner hva du mener, og hvorfor du mener det, berlin. Men jeg tror du, jeg og andre nostalgikere får nøye oss med å mimre om syttitallet... [:)]

Den moderne fotballen er en del av underholningsindustrien. Det man ser for seg i Leeds, er at man kan bygge ut området som et stort underholdningskompleks, med konsert-arena, restauranter, butikker, osv.. - og med fotballstadion som rosinen i pølsa.

Investorer vil gjerne tjene penger 24 timer i døgnet, syv dager i uka. Da holder det ikke med èn supportersjappe, to puber og noen hamburgerboder...

Jeg liker den stadig økende kommersialiseringen like lite som deg, berlin. Men skal en først holde på dette, så er det like greit å prøve å være i forkant av denne uungåelige utviklingen.


PS: Finnes det overhodet noen som spiser pølse med rosin i...? [8)]

berlin

Re: Morris mener alvor
« Svar #17 på: Mai 13, 2007, 16:03:20 »
quote:
Originally posted by flynn

nærligslisvirksomhet aner jeg ikke hva er, men underholding er vel holding av shortsen til motstanderen antar jeg... Nostaligeker var også et fint ord, men hva betyr det egentlig?

Litt mye whizzzky i kveld berlin?

flynn, i rødblyantmodus



rødvin.[:D] synes også nå at det var et fint ord, mer schwung over det liksom...

berlin

Re: Morris mener alvor
« Svar #18 på: Mai 13, 2007, 16:12:43 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by berlin

en ting er sikkert, det vert spanande tider framover. I motsetning til Anfield Road, er det nmye friareal rundt ER,
kan  være gunstig for utbygging, men ikke sikkert. Fortsetter den økonomiske blomstringa, kan et være grunnlag for både
nærligslisvirksomhet og underholding. Ikke det at jeg liker at LUFC sin fremtid er basrert på det, men hvem er jeg:
En bakstreversk nostaligeker.



Skjønner hva du mener, og hvorfor du mener det, berlin. Men jeg tror du, jeg og andre nostalgikere får nøye oss med å mimre om syttitallet... [:)]

Den moderne fotballen er en del av underholningsindustrien. Det man ser for seg i Leeds, er at man kan bygge ut området som et stort underholdningskompleks, med konsert-arena, restauranter, butikker, osv.. - og med fotballstadion som rosinen i pølsa.

Investorer vil gjerne tjene penger 24 timer i døgnet, syv dager i uka. Da holder det ikke med èn supportersjappe, to puber og noen hamburgerboder...

Jeg liker den stadig økende kommersialiseringen like lite som deg, berlin. Men skal en først holde på dette, så er det like greit å prøve å være i forkant av denne uungåelige utviklingen.


PS: Finnes det overhodet noen som spiser pølse med rosin i...? [8)]



jepp, og jeg nok overleve det meste, bare ikke "Microsoft Stadium" eller noe i den duren.

Rosin i pølsa er også for nostalgikere, ble brukt i gamle tider (1600-tallet) for å sette ekstra god smak på pølsa.

Roy

Re: Morris mener alvor
« Svar #19 på: Mai 13, 2007, 19:36:18 »
Virker i allefall som det nå er flere SERIØSE intresenter, og da må det vel bli til noe. Noen må skyfle K.B ut døren.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Ferre

Re: Morris mener alvor
« Svar #20 på: Mai 14, 2007, 21:45:15 »
Nå har han til og med lansert en ny hjemmeside, http://www.saveleeds.com

Håper fortsatt på Revie eller Allen foran Morris.

-WE'LL BE BACK-
« Siste redigering: Mai 14, 2007, 21:45:42 av Ferre »

AndyMathie

Re: Morris mener alvor
« Svar #21 på: Mai 14, 2007, 21:49:54 »
Tror Morris er mange mange ganger bedre enn å ha Bates og virker nesten som om han kanskje har noe å komme med allikavel. Jeg liker folk som virkelig står på å viser fansen at han har et brennende engasjement på å få Leeds tilbake der klubben hører hjemme.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Sydhagen

Re: Morris mener alvor
« Svar #22 på: Mai 15, 2007, 00:16:12 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Re: Morris mener alvor
« Svar #23 på: Mai 15, 2007, 00:43:20 »
http://www.saveleeds.com/



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Adis

Re: Morris mener alvor
« Svar #24 på: Mai 24, 2007, 00:01:47 »
http://www.thisislincolnshire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=156131&command=displayContent&sourceNode=156124&contentPK=17397298&folderPk=87027&pNodeId=156147

Han driver jo tydeligvis å bryner seg på flere gjeldstyngede klubber han unge eiendomsmagnaten. Får liksom ikke følelsen av at han virkelig brenner for å hjelpe akkurat Leeds United.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Sydhagen

Re: Morris mener alvor
« Svar #25 på: Mai 24, 2007, 14:39:35 »
har litt mer troen på revie nå når det er bekreftet at han har showed his money og har oljepenger i ryggen..
men blir en spennende uke nå!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Re: Morris mener alvor
« Svar #26 på: Mai 24, 2007, 14:43:44 »
Vil gjerne se bevis på hvem står i ryggen på ham



Roy

Re: Morris mener alvor
« Svar #27 på: Mai 24, 2007, 14:55:06 »
Det spekuleres jo mye i det. Men noen med en del hundre mill. i oljepenger hadde ikke vært å forakte :)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28930
  • Total likes: 2645
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Morris mener alvor
« Svar #28 på: Mai 24, 2007, 17:01:45 »
quote:
Originally posted by Roy

Det spekuleres jo mye i det. Men noen med en del hundre mill. i oljepenger hadde ikke vært å forakte :)


Er det ikke de derre i oljelandet Norge som har så-&-så mange milliarder oljekroner på bok???

Hva om vi hadde fått innbyggerne i det landet til å spleise litt da dere... [8)]




I can hear the turning of the key
I've been deceived by the clown inside of me
I thought that he was rightous but he's vain
Oh, something's a-tellin' me I wear the ball and chain

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Re: Morris mener alvor
« Svar #29 på: Mai 24, 2007, 22:30:24 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2146273,00.html

viss det er slik at Morris prøver å kjøpe Boston i tillegg til Leeds begynner jeg å bli litt skeptisk til denne mannen...

Håååååååååååååååper så inderlig på Revie og araberne!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."