"We lived the dream part 1 & 2"

Started by Jon R, June 06, 2007, 23:24:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Har laget en Leeds videomontasje. Litt av en jobb, men jeg er fornøyd med resulatet. Dere kan kalle det terapi etter nedrykket i mai. Her er ups and downs, fra nær og fjern fortid. Burde være duket for både gåsehud og klump i halsen.  [:0]

Har derfor lagt den ut på You Tube. [:p]

Opprinnelig er dette en 7 min og 42 lang video, som jeg måtte dele i to for å få plass innenfor de 100 MB som er max filstørrelse på YouTube. Måtte også fade ut part 2 før den var helt ferdig for å få plass. [B)]

Soundtrack av Pink Floyd og Slade, samt Leeds fansen. Det er viktig å spille den på høyt volum for max "effekt". [8D]

Link part 1: http://www.youtube.com/watch?v=KdBmd9mylVs

Link part 2: http://www.youtube.com/watch?v=BIh9AcQqDEc

Enjoy!

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

Nydelege klipp, Jon. Meget imponert over jobben du har gjort her!

Måla til Vinnie Jones og Gary Speed (i del to) var kjærkomne klipp frå ein svunnen tid[:)]

marve

mari

Takk. Meget impoerende stykke arbeid. Takk igjen.

Gjensynet med hotelleieren fra Ghana (?) var kanskje høydepunktet for meg - for noen skudd !!! For et lag vi følger..Eneste skuddet jeg har sett av en Leeds spiller som overgår (?) disse to var chippen og volleyen fra John Sheridan på Elland Road - men den finnes vel ikke på noen video..Så fantasien kan løpe fritt !!

Hvis man steller pent med kroppen kan man kanskje få oppleve noe som ligner innen man tar ligger i "boxen"?

Adis

Jeg er så stolt!! Supert arbeid!! takker og bukker!

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Tom S

Veldig bra Jon R!

We'll be back !!!!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

quote:
Originally posted by mari

Takk. Meget impoerende stykke arbeid. Takk igjen.

Gjensynet med hotelleieren fra Ghana (?) var kanskje høydepunktet for meg - for noen skudd !!! For et lag vi følger..Eneste skuddet jeg har sett av en Leeds spiller som overgår (?) disse to var chippen og volleyen fra John Sheridan på Elland Road - men den finnes vel ikke på noen video..Så fantasien kan løpe fritt !!

Hvis man steller pent med kroppen kan man kanskje få oppleve noe som ligner innen man tar ligger i "boxen"?

Det målet skal jeg legge ut for deg på You tube ved en senere anledning, mari, men det krever litt forberedelser.  [:)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

quote:
Originally posted by Per-Stian

Nydelege klipp, Jon. Meget imponert over jobben du har gjort her!

Måla til Vinnie Jones og Gary Speed (i del to) var kjærkomne klipp frå ein svunnen tid[:)]

Det målet til Speed er "glemt" klassiker og kanske et av de vakreste målene i Leeds historien. Forøvrig skal du få en SVCD med hele videoen av meg neste gang vi møtes, Per-Stian.  [:)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

quote:
Originally posted by Jon R

Det målet til Speed er "glemt" klassiker og kanske et av de vakreste målene i Leeds historien. Forøvrig skal du få en SVCD med hele videoen av meg neste gang vi møtes, Per-Stian.  [:)]

Jon R.

Ã...h, så kjekt! Kjem du oppom Voldsløkka på laurdag, forresten? I forkant av Speeds mål viser Strachan enormt overblikk og slår flott opp til Chapman som stussar på foten til Speed. Trur ikkje eg har sett målet sidan eg såg det for første gang. Kan ikkje hugse å ha sett målet på 100 Greatest Goals.

Kjell Skjerven

Nydelege klipp.Kjempebra gjort!

We Leeds supporters stick together.
Side before self,every time.

trosetti

Good job, Jon!

Hva heter den siste sangen som blir spilt?

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Jon R

quote:
Originally posted by trosetti

Good job, Jon!

Hva heter den siste sangen som blir spilt?

"How does it feel" med Slade. Følelser altså, og selve essensen av hva supporterskapet handler om. Kontrastene mellom ups & downs beskrives utrolig bra i denne sangen ( og fremheves av musikken), og derfor passer den ekstra godt som soundtrack når man gjenforteller historien om Leeds United. Kan ta med at dette er en av mine definitive favorittlåter fra 70 tallet. [:)]

Jon R.
Jon R.

tori_no

Glimrende jobb!
Kan du poste navnet på melodiene du har brukt(foruten MOT såklart)?

Erik_

Imponerende, Jon!

Skulle ha tatt av meg hatten for deg. Bare så synd jeg har spist den opp. Du bør absolutt være fornøyd med resultatet. You don't just talk the talk, you walk the walk...

Gåsehud og klump i halsen, ja. [:)][:I]

Jon R

quote:
Originally posted by tor

Glimrende jobb!
Kan du poste navnet på melodiene du har brukt(foruten MOT såklart)?

Pink Floyd - is there anybody out there? ( fra the Wall)
Slade - How does it feel?

Leeds fansen:
Marching on togheter
"Down in a minute" chant

+ 3 sek med Sheff W fansen " Going down" chant, recorded live på Elland Road av u.t 3. mars 2007!

Teksten til How does it feel, hvis noen sliter med å forstå hva Noddy Holder synger. [8D]

(Holder/Lea)
How does it feel runnin' around round round
how does it feel watchin' from upside down
'cos many years from now there will be new sensations
and new temptations
How does it feel

How does it feel right at the start
and how does it feel when you are thrown apart
'cos many years from now there will be new elations
and new frustrations

Chorus
How does it feel? Oh! Oh!
Do you know know know what it's like to be searchin' in your own time
all your attempting experimenting all on the climb
do you know know know what it's like to be searchin' and suddenly find
all your illusion, all your confusion all left behind

How does it feel turnin' away
and how does it feel facing another day
'cos many years from now there will be newer poisons
and new horizons

'cos many years from now there will be new tomorrows
and still some sorrows

Jon R.
Jon R.

flynn

En god kveld for fotball dette. Takk til herrene Hangeland, Carew og Jon R!

flynn

roaldv

Det er faktisk mulig å leve litt på gamle minner når en ser disse fantastiske klippene. Kjempe, Jon!!!

Er det forresten Pat Jennings som blir lappa til av Gordon McQueen der? Gikk litt fort, men frisyren stemmer iallefall[8D] Bra for ham at Tony Currie og Trevor Cherrie får roet gemyttene!

Savnet bare Cantona mot Chelsea i 92 http://youtube.com/watch?v=9Y53Yb1amxc

Jon R

quote:
Originally posted by roaldv

Det er faktisk mulig å leve litt på gamle minner når en ser disse fantastiske klippene. Kjempe, Jon!!!

Er det forresten Pat Jennings som blir lappa til av Gordon McQueen der? Gikk litt fort, men frisyren stemmer iallefall[8D] Bra for ham at Tony Currie og Trevor Cherrie får roet gemyttene!

Savnet bare Cantona mot Chelsea i 92 http://youtube.com/watch?v=9Y53Yb1amxc

Hadde det enda vært så vel. Nei, det er utolig nok Leedskeeper David harvey som får seg en på trynet av lagkamerat Mc Queen, i en famøs Fa cup kamp mot Man C på andre halvdel av 70 tallet. Veteranen kan sikkert fortelle mer om den episoden. [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by roaldv

Hadde det enda vært så vel. Nei, det er utolig nok Leedskeeper David harvey som får seg en på trynet av lagkamerat Mc Queen, i en famøs Fa cup kamp mot Man C på andre halvdel av 70 tallet. Veteranen kan sikkert fortelle mer om den episoden. [8)][/b]
Jon R.[/b]

Først det mest dagsaktuelle: Gratulerer og takk til Jon for en flott video. Du har jo faktisk greie på både fotball og musikk! [:)]

Så til Harvey/McQueen saken. Mener jeg har vært inne på denne episoden i en gammel tråd, men jeg kan gjerne ta det en gang til.

Episoden skjedde under en FA-cup kamp, hjemme mot Man City i januar 1978. Dommeren, David Seal, nøyde seg med å ta en alvorsprat med de to involverte. I dag ville McQueen blitt utvist på flekken!

Denne stygge episoden ble faktisk overskygget av andre ting som skjedde under kampen. City-keeper, Joe Corrigan, ble bombadert med mynter, og ca 10 minutter før slutt, på stillingen 2-0 til City, stoppet dommeren kampen og sendte spillerene i garderoben. Deretter dukket dommer Seal's stemme opp gjennom høytaler-anlegget og ga beskjed om at kampen skulle spilles ferdig - om de så måtte vente til midnatt!

Etter en tid kom så spillerene på banen igjen, og Frank Gray reduserte til 2-1 på straffe, som også ble sluttresultatet.

Leeds ble ilagt en kraftig bot etter disse opptøyene, og de ble også fratatt retten til å spille Fa-cup kamper på Elland Road den påfølgende sesongen.

Hva skjedde så med McQueen? Jo, han ble selvfølgelig tildelt en saftig bot - og svarte med å forlange å bli satt på transferlista! Og noen få uker seinere ble han gjenforent med sin bestekompis Joe Jordan - i Manchester United! [:(!]

Sander

Veldig bra John R.. Fytti rakkern for et nydelig mål av Vinnie Jones!!!

Per-Stian

quote:
Originally posted by David Healy

Veldig bra John R.. Fytti rakkern for et nydelig mål av Vinnie Jones!!!

Og pep-talken han tek på veg ut frå garderoben er også uvurderleg[:)] Tenk om vi hadde hatt ein slik kaptein i laget i dag!

h.b

Må bare kreditere deg for de beste innslagene jeg noen gang har sett av Leeds følelser

Ferre

Bra jobb Jon, meget bra!

-WE'LL BE BACK-

pale

Strålende, Jon.
Likte del to best, det er jo ikke så rart heller, det er jo de gullminnene ligger.

Om jeg skal tillate meg en ørliten kritikk. Synes godt du kunne klippet noe kjappere i første del, blir litt for langsomt for meg. Og blir det overtydelig med at teksten både synges og står på skjermen?

Men for all del, dette var knall, musikk, lyd og bilde var samstemt. Og for noen mål!

Svend Anders

Bra jobba, Jon! Likte spesielt del 2.
Vi sees på lørdag?!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Dennis

Marching on together!

Seth_J

raggen

takker Jon. Hjalp i en ellers grå hverdag dette:) keep up the good work

MOT!!!

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

brenaldo

Veldig bra jobba!!
Her var det mange gamle minner som ble gjennoppfrisket:-)

brenaldo
Medlem nr. 850

Einar

Hatten av Jon!

Ble klump i halsen av dette...