Spennende. Meget spennende

Started by Leeeeeeeeeeeeds, June 10, 2007, 15:35:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeeeeeeeeeeeds

Så denne imorges. Hadde ikke dette vært noe?

Insane Consortium Target Leeds, Arsenal Buyout
Posted on Sunday, June 10th, 2007
Filed under: Manchester City, Arsenal, Blackburn, Portsmouth, Everton, Premiership, General Football and Soccer, Leeds United

Beware, ye Premiership billionaires, for there could soon be another consortium-driven buyout coming to the football world - but this time it’s purely supporter-driven.

Will Brooks, a former footy magazine writing/managing bloke, has set up MyFootballClub.co.uk where he is asking for 50,000 fans to pledge £ 35 towards the buyout of a football club (which is currently being voted on). Sound dumb? Well, so far 33,629 fans have registered which means £ 1,375,000 has been pledged so far (pledged, not donated yet). Not bad at all.

The idea is that the new club will be democratically run by the fans/owners. A coaching staff will be in place to interface with everyone via video updates to the website but transfers and tactics will be voted on by the 50,000 owners. A good idea if we ever heard it, and if the more owners they can round up the better. 500,000 donations would mean that £14,000,000 would be available for transfers each year apparently. Putting them up there in the same range as the likes of Blackburn, Portsmouth, Everton or Manchester City.

So far the voting has been interesting too. Fallen giants like Leeds United, Nottingham Forest and… err… Cambridge currently top the list but until recently Arsenal was second. We knew the finances at the London club were tight with the new stadium and all, but we reckon it’ll take a teeny bit more than a million pounds to take control.

Still, a good idea and if it comes off a truly revolutionary one.

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Sydhagen

har meldt meg på dette, så regner med jeg får en aksje eller to når 50 000 har registrert seg...se forøvrig http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8183
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

æ e med...artig tanke ...Money talks

auren

Tja... vet ikke helt om jeg skjønte dette. De 50000 stemmene, er det på hver klubb eller på alle klubbene til sammen? Og 35 pund*50000 er da vitterlig 1750000 og ikke 1375000 som står på sida.

Det hele virker som en kaotisk ide med at fansen skal velge ut taktikk, innbyttere og spillere til kampene. Videokonferanse med spillere og trener og alt. Utopisk!

auren

Leeds
Till
I
Die!

Edit: Leste litt mer nå, og når 50000 stemmer er samlet inn så skal man altså kjøpe EN klubb, og begynner med å forhøre seg hos den klubben som har samlet flest stemmer. Får ikke rare fotballklubben for 1750000 pund vil jeg tro.
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ser for meg et heftig dilemma blant eierne. Sannsynligvis vil en klubb i Conference bli kjøpt opp, kanskje League Two. Hva nå hvis Leeds skal møte denne klubben i cup (eller serie for den saks skyld). Vil da ikke de som er Leedsfans som eier klubben sabotere laguttak osv? Visjonen er jo at myfootballclub skal nå PL. Da vil vi kunne få enda flere slike scenarioer, da majoriteten muligens vil bestå av fans av klubber som er i PL.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

T5PC, anyone?

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sten

Sten

Milou

quote:
Originally posted by auren

Ser for meg et heftig dilemma blant eierne. Sannsynligvis vil en klubb i Conference bli kjøpt opp, kanskje League Two. Hva nå hvis Leeds skal møte denne klubben i cup (eller serie for den saks skyld). Vil da ikke de som er Leedsfans som eier klubben sabotere laguttak osv? Visjonen er jo at myfootballclub skal nå PL. Da vil vi kunne få enda flere slike scenarioer, da majoriteten muligens vil bestå av fans av klubber som er i PL.

auren

Leeds
Till
I
Die!

Det er nok ein del fans som vil prøva å sabotera eit laguttak når denne klubben møter deira eigen favorittklubb, men poenget er at viss ein går ut frå at dei 50,000 eigarane er er nokolunde jamnt fordelt, så vil det kun vera nokre få prosent som supporterer samme klubb slik at det er veldig lite sannsynleg at ein slik sabotasjeaksjon kan lukkast.

Forøvrig eit interessant tiltak som eg har meldt meg på. Med den summen som er tilgjengeleg blir det garantert ikkje kjøp av Leeds eller nokon klubb i dei øvre divisjonar.

Erik_

Følgende kan finnes på FAQ:
“What if someone intentionally makes bad decisions to affect the club?”
Firstly, we think it’s unlikely someone would pay £35 to do this, but if they do, we should thank them for providing money to buy players and improve the club. And secondly, a ‘crazy’ vote will not be the deciding vote with tens of thousands voting.

Auren skrev:
35 pund*50000 er da vitterlig 1750000 og ikke 1375000 som står på sida.

Ja, men noen av de £35 skal visst brukes til vedlikehold og lignende av nettsiden. Om dette puttes rett i lomma som en ren T5PC-taktikk vet vel ingen helt ennå. Det er jo selvsagt faren med dette.

Ã... få være medeier i en klubb som f.eks Halifax eller lignende høres spennende ut. Om det hele blir gjennomført er jeg ennå litt usikker på da. Men Leeds blir det ikke uansett, og det er vel greit nok.