Leeds vinner L1 iflg. bookmakere!

Started by fmtj, June 12, 2007, 20:39:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Yeboahs vitne

Dennis

Nedrykkslagene vil alltid bli rangert blant favorittene i divisjonen, men i vårt tilfelle er jeg langt i fra enig.

Hvordan kan de mene at et lag som er i totalt oppløsning, der "ingen" vil ha styreformannen med videre og der de fleste som tjener over gjennomsnittlig kullgruve-lønn kommer til å bli solgt kan henge med i toppen?

Nei, vi trenger nok minst et omstillingsår i L1, før vi kan se mot opprykk. Jeg står ved mitt tips om 14.plass

- Dennis
Marching on together!

Jon R

Det eneste interessante ved dette pr 12.juni, må være at man skal være bra dum for å satse alle feriepengene på  Leeds United som vinner av L1 neste år. [:0]

Jon R.
Jon R.

jarle

Har vi mistet all selvtillit...

Er det noen grunn til at vi ikke skal vinn L1...

Vi snakker BIG f**king Super Leeds mot bakgårdsrotter...

Vi bør som Don Revie gjorde med sitt Leeds lag... sette oss mål om å gå ubeseiret igjennom L1...
Aim high!!!

RoarG

Jeg kan gi deg mange grunner til at vi ikke vinner L1, men skal nøye meg to: Ken Bates og Dennis Wise.
quote:
Originally posted by jarle

Har vi mistet all selvtillit...

Er det noen grunn til at vi ikke skal vinn L1...

Vi snakker BIG f**king Super Leeds mot bakgårdsrotter...

Vi bør som Don Revie gjorde med sitt Leeds lag... sette oss mål om å gå ubeseiret igjennom L1...
Aim high!!!

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jarle

My god...

se tilbake i tid... 30 - 40 år... Se på hvilke typer managere som faktisk har vunnet titler...

gale hele gjengen... Revie, Brian Glough ( utalte at Mourinho minte han om seg selv når han var ung), George Graham (jern disiplin, som han lærte av annen Arsenal manager, Sir A. Ferguson, Mourinho, listen er uendelig...
stein gærne og kontroversielle alle sammen...
En tging til felles... de er vinnere og hater å tape!!!

Noen her som finner likheter med WIse...

Gi mannen litt tid... han tok over en haug med møkk!!! Revie trengte mange år på å vinne titler,, Fergie det samme, det var rett før han fikk sparken i United, nå er han er legende...

nellejr

Helt enig Jarle. Det er først og fremst Bates som er problemet.

quote:

My god...

se tilbake i tid... 30 - 40 år... Se på hvilke typer managere som faktisk har vunnet titler...

gale hele gjengen... Revie, Brian Glough ( utalte at Mourinho minte han om seg selv når han var ung), George Graham (jern disiplin, som han lærte av annen Arsenal manager, Sir A. Ferguson, Mourinho, listen er uendelig...

Gi mannen litt tid... han tok over en haug med møkk!!! Revie trengte mange år på å vinne titler,, Fergie det samme, det var rett før han fikk sparken i United, nå er han er legende...

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Sydhagen

quote:

My god...

word!

gi mannen tid til å bygge sitt eget lag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Einar

... og dermed er vi vel tilbake til Jon R's utsagn. Man skal være rimelig blåst hvis man satser feriepengene sine på Leeds-seier i L1 kommende sesong.

lojosang

Mulig han tok over en haug med møkk, og skyflet ut noe av det.
Men møkka han henta inn var jevnt over av dårligere kvalitet.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sølvreven

Tull! VI VINNER ALT I Ã...R! Vel nesten i allefall.............

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Roy

Tror jeg setter noen peng på Leeds jeg, håpet dør aldri!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

quote:

My god...

Mannen tok over en haug med spillere som hadde spilt seg frem til play off finale bare et halvt år tidligere. Ingen skal si at det var "mission impossible" å lede laget til en plassering foran lag som sportsklubben 0-7 Barnsley, Hull og QPR på tabellen. [:I]

Jon R.
Jon R.

jarle

Jon R - laget var i oppløsning... interne stridigheter kan vel også antydes... tydelig utrent og et lag som ikke akkurat blødde for hverandre...

Wise var nødt til å kaste ut vår kaptein + div annet daukjøtt... få trent publaget opptil å kunne løpe 90 minutter og organisere hele laget på nytt...

Jeg vil si det laget vi avsluttet sesongen med virkelig lignet et fotballlag...
desverre kom vi igang litt vell sent... pluss at endel av de andre lagene nede i bunnen faktisk avsluttet sterkt slik at det ble for få kamper igjen å gjøre det på....

veteranen

quote:

My god...

Når jeg leste dette innlegget første gang så trodde jeg det måtte være ironi. Men det er det altså ikke.

Du sammenligner Wise med legender som Revie, Clough og Ferguson, og finner likheter. Hva består disse likhetene av? Intelligens? Man-management? Taktiske evner?

Jeg vil gjerne at du utdyper disse likhetene som du mener du ser, Jarle, for jeg ser dem ikke.

pettern

Bookmakere pleier å treffe ganske bra, men her har de sett seg fullstendig blinde på navnet Leeds United.Så lenge Wise er manager kommer vi ALDRI til å vinne noe som helst!Hører dere?ALDRI.Han er fullstendig ubrukelig og har like gode taktiske egenskaper som et cornerflagg.Utrolig at noen her mener at han skal kunne løfte oss.I beste fall blir det 5. plass.

Jon R

quote:

Jon R - laget var i oppløsning... interne stridigheter kan vel også antydes... tydelig utrent og et lag som ikke akkurat blødde for hverandre...

Wise var nødt til å kaste ut vår kaptein + div annet daukjøtt... få trent publaget opptil å kunne løpe 90 minutter og organisere hele laget på nytt...
Jeg vil si det laget vi avsluttet sesongen med virkelig lignet et fotballlag...
desverre kom vi igang litt vell sent... pluss at endel av de andre lagene nede i bunnen faktisk avsluttet sterkt slik at det ble for få kamper igjen å gjøre det på....

Nei, jarle. Dette var han ikke nødt til å gjøre. Det var noe han valgte å gjøre. Det tok 4 mnd før Wise klarte å sette sammen noe som lignet på en første ellever. Og som jeg har skrevet i andre sammenhenger: jeg tror rett og slett ikke  noe på at en generell mangel på fitness var det store problemet. Isåfall var det direkte idioti å bringe inn spillere som Thompson og Flo. I følge spillerne selv hadde pre-season vært beinhard fra a til å. Vi hadde kjempet et arbeidslag som Preston helt ut av stilen over to kamper bare noen måneder før. Det henger ikke på greip at guttas fysikk hadde falt ned på et så lavt nivå at det ikke skulle være mulig å trene dem opp igjen i løpet av relativt kort tid. Vi var mange som ropte varsko over mangelen på kontinuitet så sent som
i februar, men Wise var fortsatt på eksperimentering stadiet i de bakre rekkene. Paradokset var jo at det defensive var det neste som fungerte nogenlunde godt under kampene med Blackwell. Wise startet rett og slett tak i feil ende av problemene, slik jeg ser det. Vi hadde 4-9 i målforskjell da Blackwell fikk fyken. Så, under 5 kamper med Carver,kom den defensive kollapsen. Dessverre kan man få inntrykk av at det var kun disse 5 kampene Wise vurderte stallen utifra når han startet ryddejobben.

Wise hadde over en halv sesong på redde klubben fra nedrykk, og han mislyktes. At vi forbedret oss utover sesongen: Skulle bare mangle etter den begrdelige innsatsen i spesielt desember/januar. Dessverre hadde vi en fallende kurve da det gjaldt som mest i de siste avgjørende kampene.

Ã... sammenligne Wise med Don Revie... Jeg finner ikke ord.
Wise er kanskje den mest mislykkede Leeds manager i moderne tid. Hans oppførsel overfor spillergruppen (som i muldvarpsaken) og omverdenen forsterker bare dette inntrykket. [B)]

Jon R.
Jon R.

jarle

Bra innlegg JR,

for å avklare en ting, jeg sammenligner ikke Wise med noen av legendene i mitt innlegg, jeg refererer kun til de som ytrer missnøye med Wise på grunnlag av at han er "gal" og kontroversiell og sammenlignet da hans oppførsel, mennesketype med disse legendene for å vise at det er "GALE" managere som vinner titler...

Det trodde jeg faktisk folk her inne catchet???

Og jeg beklager, men det jeg så av Leeds i tidlig fase av sessongen er noe av det mest skremmende jeg har sett...å kalle det rasket vi hadde på banen et fotball lag er en skam mot bedriftslag i Norge,..
Fy faen så dårlig det var...
Ja kjære Blackwell hadde jo ikke plass til Blake i første 11´vern engang... den eneste med et snev av forståelse og teknikk som vi hadde på det tidspunket...

Det laget vi stilte på banen med Kish og Gray i sluttfasen var et FOTBALL LAG... Synd det var i seneste laget som sagt...

veteranen

quote:

for å avklare en ting, jeg sammenligner ikke Wise med noen av legendene i mitt innlegg, jeg refererer kun til de som ytrer missnøye med Wise på grunnlag av at han er "gal" og kontroversiell og sammenlignet da hans oppførsel, mennesketype med disse legendene for å vise at det er "GALE" managere som vinner titler...Det trodde jeg faktisk folk her inne catchet???

Er litt usikker på hva du legger i ordet "gal", Jarle. Det er helt greit å ha en fandenivolsk vinnervilje - både som spiller og manager. Men som manager må dette kombineres med klokskap. Dennis Wise er dessverre ikke spesielt klok. For å si det som det er, så er han dessverre usedvanlig dum.

Denne mye omtalte "muldvarp-saken" er et veldig illustrerende eksempel på Wise's dumskap. Det samme kan sies om Nicholls-affæren. Og det vil komme mer, vær du sikker!

Så med tanke på at klubben blir eiet og styrt av en ufordragelig fysakk, og at laget blir ledet av en tosk, så ser jo det meste lyst ut, ikke sant..?

Galskap? Joda, vi har plenty av det i Leeds. Og med tanke på uttrykket "de gale har det godt", så tviler jeg ikke på at Bates og Wise stort sett trives i sin Leeds-tilværelse. Men for min del har jeg mer tro på at handlekraftige beslutninger, basert på fornuft, er det som vil få klubben på rett kjøl.

inr

Jeg er litt enig med at alle, men jeg synes det er rart at dere ser så sort/hvitt på Dennis Wise. Noen nærmeste geniforklarer ham, mens andre idiotforklarer ham. Er det ikke sannsynlig at "sannheten" ligger noe midt imellom? Jeg er overrasket over at ingen (?) her inne er istand til å gi en noenlunde objektiv vurdering av Dennis positive OG negative sider.

Man er vel ikke nødvendigvis dum fordi man gjør enkelte dumme handlinger, Veteranen? Skal ikke trekke inn DR i dette, men både Clough og Ferguson har vel over tid gjort en del dumme og lite gjennomtenkte ting?

veteranen

quote:
Originally posted by inr

Jeg er litt enig med at alle, men jeg synes det er rart at dere ser så sort/hvitt på Dennis Wise. Noen nærmeste geniforklarer ham, mens andre idiotforklarer ham. Er det ikke sannsynlig at "sannheten" ligger noe midt imellom? Jeg er overrasket over at ingen (?) her inne er istand til å gi en noenlunde objektiv vurdering av Dennis positive OG negative sider.

Man er vel ikke nødvendigvis dum fordi man gjør enkelte dumme handlinger, Veteranen? Skal ikke trekke inn DR i dette, men både Clough og Ferguson har vel over tid gjort en del dumme og lite gjennomtenkte ting?

Jeg mener at jeg har vært objektiv når det gjelder min vurdering av Dennis Wise. Jeg mener ikke at han går rundt og er idiot hele tiden. Wise kan til tider fremstå som ydmyk, og han kan helt sikkert, til tider, være en hyggelig kar med et smittende humør.

Men problemet er at han er et gedigent brusehode, som ikke skjønner konsekvensene av sine handlinger og uttalelser når det tilter i toppetasjen - og det gjør det ofte! Disse problemene vil være stadig tilbakevendende med Wise som manager, og det vil uungåelig slite på miljøet og moralen i klubben.

Da Wise ble ansatt som manager skrev jeg kun to innlegg om den ansettelsen. Jeg skrev da litt om hvordan jeg vurderte ham som person, og hvilken oppførsel vi kunne forvente fra ham. Når jeg nå snaue åtte måneder seiere leser hva jeg dengang skrev, så må jeg kunne slå fast at jeg var spot on! Ja, hadde det ikke vært for at jeg kjenner meg selv så godt som jeg gjør, så ville selv jeg vært imponert over at jeg kunne treffe så godt! [8D][;)][:D]

Men jeg synes det er helt greit at andre Leeds-supportere vurder Wise på en annen måte enn det jeg gjør.

Du nevner Ferguson, INR. Har du noengang hørt at han har snakket offentlig om muldvarper i spillergruppa si? Har du noen gang hørt Ferguson offentlig ydmyke sin egen kaptein, slik Wise gjorde med Nicholls? Har Ferguson sagt mye dumt? Det har han helt sikkert, men har han sagt mange dumme ting til media som har vært skadelig for miljø og moral i klubben? Nei, jeg kan ikke komme på noe i farten. Ferguson tar interne problemer intert. Han forlanger hundre prosent lojalitet fra sine spillere, og han gir det samme tilbake - så lenge han har bruk for dem. Sånn var det også med Don Revie.

auren

Alle detaljer rundt muldvarpsaken og dette med Nicholls, er det kommet for en dag? Er vel fortsatt bare rykter som verserer? Blir dermed vanskelig å gi en nøyaktig konklusjon og analyse. Men at Wise gjorde noe svært dumt i muldvarpsaken kan jeg enes i. Denne Nichollssaken er jeg mer usikker på.

Det dummeste noen manager har gjort er vel stuntet med Clough hvor han skjenket sine spillere fulle foran europacupfinalen. Utrolig at de klarte å vinne!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jarle

OK... da sparker vi Wise!!!

det er rart... men menneske glemmer det negative og husker det positive når det har gått lang nok tid...

Ferguson har vel så vidt jeg husker kasta en fotballstøvel i ansiktet til Beckham, røket uklar med Van Nistelroy for å ta et par raske eksempler og listen er laaaaaang over kontroverser med den Whisky gale skotte... men når man vinner titler blir mye glemt og tilgitt ; ))

veteranen

quote:
Originally posted by auren

Alle detaljer rundt muldvarpsaken og dette med Nicholls, er det kommet for en dag? Er vel fortsatt bare rykter som verserer? Blir dermed vanskelig å gi en nøyaktig konklusjon og analyse. Men at Wise gjorde noe svært dumt i muldvarpsaken kan jeg enes i. Denne Nichollssaken er jeg mer usikker på.

Det dummeste noen manager har gjort er vel stuntet med Clough hvor han skjenket sine spillere fulle foran europacupfinalen. Utrolig at de klarte å vinne!

Det at ingen av oss, selv etter så lang tid, vet hva som egentlig skjedde eller ikke skjedde i disse episodene, illustrerer jo mer enn noe annet hvor ufattelig tåpelig og amatørmessig det var av Wise å blåse disse sakene i media.

Den tidligere Brann-treneren, Bill Elliot, prøvde dette "Whisky-trikset" på sine spillere en gang syttitallet. Men Brann tapte visst kampen 4-0, så det ble med den ene gangen... [:I]

veteranen

quote:

det er rart... men menneske glemmer det negative og husker det positive når det har gått lang nok tid...

Ferguson har vel så vidt jeg husker kasta en fotballstøvel i ansiktet til Beckham, røket uklar med Van Nistelroy for å ta et par raske eksempler og listen er laaaaaang over kontroverser med den Whisky gale skotte... men når man vinner titler blir mye glemt og tilgitt ; ))

Ferguson tar konfliktene internt - og han kvitter seg med de rotne eplene, uten først å utbrodere det i media. Wise gjør det stikk motsatte. Han blåser "saker" for åpen mikrofon, før han i det hele tatt vet at han har noen sak, og på den måten skaper han helt unødvendige konflikter - og dummer ut både seg selv og klubben!

Ser du virkelig ikke denne helt vesentlige forskjellen, Jarle?

Jon R

quote:

Tar imot denne ballen også jeg, jarle. [8)]

Jeg hadde faktisk "bestemt" meg for å støtte at Wise skulle få beholde jobben da det gjenstod 4-5 serierunder, alt det negative til tross. Dessverre har resultatene og måten vi tapte de livsviktige poengene på i sluttfasen, fått meg til å revurdere saken nok en gang. Måten vi tapte poengene mot Colchester,ble rundspilt av Southampton, annen omgangen mot et Ipswich som hadde nada å spille for.... Rett og slett begredelig. Det var ikke uflaks som gjorde at vi rykket ned, men det faktum at vi fortjente det sportslig sett.  [xx(]

Så hva nå? Bør vi sparke Wise? Jeg vil hevde at slik situsjonen er pr idag er ikke det nødvendigvis en god ide. Før vi evnt bringer inn en ny manager bør eierskapet og den økonomiske situasjonen være helt avklart, og en ny manager bør ha en CV og merittliste som borger for kvalitet. Et argument til fordel for Wise/ Poyet er også at de har erfaring fra å lede et league One lag, noe som slett ikke skal nedvurderes når sesongen sparkes igang i august.  
Jeg støtter derfor at Wise får sitte inntil videre, ikke fordi han fortjener det, men fordi den aktuelle situasjonen er så uavklart som den er. [:0]

Jon R.
Jon R.

jarle

alle er vel enige i at Mulvarpsaken ikke var perfekt håndtert, men det betyr vel ikke at han er ubrukelig som manager.
hadde Wise kastet en sko i trynet på en av våre spillere skulle jeg likt å se hyle koret her inne...

Synd å si det men forumet her er en eneste stor klagemur... å hvis vi skulle vinne en kamp eller  er alle glade igjen... og vi er vedrend best lag... svart eller hvit, himmel eller helvete...merkelig...

Så Beckham var et rottent eple???
Og Van Nistelroy 25 mål hittil i år i RM... hel rotten!!!

Desverre var jo Brian Clough også uspiselig for Leeds... senere tok han blant annet miniklubben Nott Forest til to Europa cup titler... mens Super Leeds gikk dukken...

jarle

TOP OF THE TABLE GUYS!!!
Leeds United 5/1 Nottingham Forest 6/1 Doncaster Rovers 9/1 Swansea City 10/1 Oldham Athletic 14/1 Huddersfield Town 14/1 Southend United 14/1 Millwall 14/1 Carlisle United 16/1 Yeovil Town 16/1 Luton Town 16/1 Tranmere Rovers 16/1 Gillingham 20/1 Hartlepool United 25/1 Bristol Rovers 25/1 Crewe Alexandra 33/1 Brighton and Hove Albion 33/1 Northampton Town 33/1 Walsall 33/1 Port Vale 40/1 Swindon Town 40/1 Leyton Orient 66/1 Bournemouth 66/1 Cheltenham Town 66/1

veteranen

quote:

alle er vel enige i at Mulvarpsaken ikke var perfekt håndtert, men det betyr vel ikke at han er ubrukelig som manager.
hadde Wise kastet en sko i trynet på en av våre spillere skulle jeg likt å se hyle koret her inne...

Synd å si det men forumet her er en eneste stor klagemur... å hvis vi skulle vinne en kamp eller  er alle glade igjen... og vi er vedrend best lag... svart eller hvit, himmel eller helvete...merkelig...

Så Beckham var et rottent eple???
Og Van Nistelroy 25 mål hittil i år i RM... hel rotten!!!

Desverre var jo Brian Clough også uspiselig for Leeds... senere tok han blant annet miniklubben Nott Forest til to Europa cup titler... mens Super Leeds gikk dukken...

Er det noen her som har sagt at Beckham var et rottent eple? Tror ikke det. Ikke glem at Beckham spilte lenge under Ferguson.  Og Ferguson kvittet seg med ham når han mente at tiden var inne, og hentet istedet en ung, ukjent portugiser, ved navn Christiano Ronaldo. Er det mye som tyder på at det var en dårlig "byttehandel"?

Van Nistelroy tålte ikke å bli satt ut av laget, og begynte å surmulke. Dette gav han seg ikke med, og da blir du ikke værende lenge i Man United, så lenge Ferguson er sjef. Er det forresten noen som synes at savnet av RVN har vært påtrengende i Man U?

Men for å være helt ærlig så synes jeg nesten det blir litt absurd å snakke om manager-legender som Ferguson, i en diskusjonen om Dennis Wise. Det blir omtrent som om vi skulle sammenligne Cowboy-Layla med Mozart, i en diskusjon om musikk...

Jon R

quote:

Med all respekt jarle: Vi snakker tross alt om en manager som ledet laget i 33 av sesongens 46 kamper. Vi lå a poeng med lag nr 4 fra bunnen da Wise tok over. Da sesongen var over lå vi 3 poeng bak lag nr 4 fra bunnen. I løpet av de 33 serierundene Wise ledet oss var vi over streken i 3 serierunder eller noe sånt. Det ble tidlig klart at målsetningen ikke lenger var opprykk, men å berge plassen. Det er først og fremst dette jeg måler Wise opp mot. Jeg mener vi har all grunn til å klage. Jeg tenker da både på Wise`s disposisjoner og resultatene han oppnådde.  [B)]

At noen kan si at han har gjort en "god" eller brukbar jobb er for meg rett og slett uforståelig, og spesielt når det kommer fra en mann som minner om at "vi snakker BIG f**king Super Leeds mot bakgårdsrotter..." når noen antyder at ingen kamper er enkle for dagens Leeds United. [8D]

Jon R.
Jon R.