Skrevet av Emne: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!  (Lest 2867 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« på: Juni 25, 2007, 00:26:13 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2444222,00.html

Dennis Wise mimrer om tiden i Millwall og vil at spillerne skal gå på boksetrening for å slå fra seg i L1![:0]
Yeboahs vitne

Kato

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #1 på: Juni 25, 2007, 01:00:57 »
Gratulerer med dagen. Kan ikke Mr Wise heller tenke seg å overta som trener for den lokale bokseklubben? Han er jo overkvalifisert til en slik jobb. Ingen vits at han skal bruke tiden på fotball, det er jo noe han ikke har peil på.
 

Papi

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #2 på: Juni 25, 2007, 02:53:53 »
utradisjonell metode, trur ikkje dette er vegen å gå nei..


I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

pettern

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #3 på: Juni 25, 2007, 03:59:55 »
Som sagt: Wise er en uskolert bajas!
Send ham tilbake til Millwall!
 

Svend Anders

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #4 på: Juni 25, 2007, 04:10:53 »
Ikke overdriv, da folkens.

Det er da helt normalt at trenere noen ganger bringer inn andre alternativer i treningen. Det e vel ingen som virkelig tror Wise dropper hele fotball-delen og kjører gutta på boksetrening i sommer i stedet.

Jeg vet flere klubber blant annet har tatt med laget på noen brytetreninger for både å bli sterkere, tøffere og kanskje litt mykere.

Skjønner ikke hvordan folk klarer å se så mye negativt i ALT, jeg.

SA

http://www.svendanders.com/

stefan

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #5 på: Juni 25, 2007, 04:18:59 »
unggutene i  laget vil få en kjempe boost i selvtillitten av å lære litt boksing. tror dette er veldig lurt av Wise.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Kato

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #6 på: Juni 25, 2007, 05:19:47 »
Skjønner ikke hvordan du, SA, kan forsvare en uskolert bajas i ett og alt. En såkalt fotballtrener som har vist for en hel fotballverden hvor udugelig han er, og har sendt oss ned en divisjon. Ufattelig.
« Siste redigering: Juni 25, 2007, 05:21:08 av kato »
 

Ove

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #7 på: Juni 25, 2007, 05:40:17 »
Historien har vist at man kan få mange gode impulser ved å trene på andre idrettsgrener. Bl.a. har norske alpinister trent ishockey. Så hvorfor ikke. I boksing er det vel en del spenst og koordineringstrening??
 

h.b

  • Gjest
Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #8 på: Juni 25, 2007, 05:42:49 »
Hva med rytmisk sportgymnastikk,Jazzbalett eller synkronsvømming. Da vill vi virkelig se det grasiøse til høsten :-)



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Sheridan

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #9 på: Juni 25, 2007, 05:54:58 »
Sikker på at Eddie Lewis gleder seg til boksingen :-)

Håper bare ikke Wise sender halve laget på skadelista :-)

Ser ikke noe negativt i dette. Det er heller ikke uvanlig.




h.b

  • Gjest
Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #10 på: Juni 25, 2007, 05:58:29 »
Da måtte karate være bedre. der får de lært å kontrollere seg selv. Men det viser jo at Wise aldri har gått på karate



Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

berlin

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #11 på: Juni 25, 2007, 05:59:07 »
Mulig jeg har fordommer mot boksing. Tror ikke det har noe særlig betydning hverken for eller i mot,
men personlig synes jeg tiltaket trekker ned for Mr. Wise. Mildt sagt!

Svend Anders

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #12 på: Juni 25, 2007, 15:27:07 »
quote:
Originally posted by kato

Skjønner ikke hvordan du, SA, kan forsvare en uskolert bajas i ett og alt. En såkalt fotballtrener som har vist for en hel fotballverden hvor udugelig han er, og har sendt oss ned en divisjon. Ufattelig.



"I ett og alt" - jeg gjør ikke det, Kato, men jeg hever stemmen når jeg føler at det trengs noen motvekter. Wise gjør helt sikkert en god del feil, akkurat som svært mange av kollegaene hans. De er det mer enn nok andre her inne som er påpasselige med å påpeke.

Men at et besøk eller to på et sted de driver boksetrening liksom skal vitne om dårlige treneregenskaper mener jeg er dra kritikken alt for langt. Det tyder heller på at en del virkelig ha skylapper på i sin kritikk.

Det er verken nytt eller overraskende, og jeg tror heller ikke negativt at en trener bringer inn andre momenter i treningen. Jeg kan jo bare nevne de eksemplene jeg kjenner direkte for å vise noe av bredden dette kan gå i - FFK har hatt flere økter med den lokale bryteklubben (styrke, tøffhet, uttøying), "Myggen" pleide å spille mye bordtennis (balanse) og Hareide har f.eks. alltid et ikke-sportslig opplegg rundt landskampene for å gi spillerne noen andre perspektiver og kanskje motivasjon eller ro.

Jeg tror ikke dette er så stor forskjell på å bruke en dag til å eksempelvis løfte vekter, eller andre styrkeøvelser heller (som de driver med hele tiden).

Over har jeg presentert argumenter som kan støtte Wise sitt valg, og jeg syns saken fortjente at noen kom med litt motvekt til det som i mine øyne blir ensidig, ja nærmest usaklig, "forfølgelse" av Wise, m.f.

Men det er helt sikkert gode argumenter MOT også?

SA

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: Juni 25, 2007, 15:30:00 av Svend Anders »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #13 på: Juni 25, 2007, 15:38:46 »
Vi har tradisjoner i boksing, dessverre er det ikke i ringen, men på banen, jammfør Norman Hunter og vel også Billy B[:D] !
Yeboahs vitne

Lars E

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #14 på: Juni 25, 2007, 18:16:18 »
Variert trening er bare godt. Boksetrening er også meget god trening for overkroppen, så hvorfor ikke.. Tror ikke et par økter i bokseringen får guttene til å glemme hvordan de spiller fotball akkurat.

Forever Leeds

Forever Leeds

Kato

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #15 på: Juni 25, 2007, 20:46:53 »
Nå er det ikke slik at jeg kritiserer alternativ trening, for det har jeg absolutt tro på.

Det er vel heller det at Dennis Wise bruker boksetrening som alternativ trening, som virker noe litt ja....søkt.
 

Svend Anders

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #16 på: Juni 25, 2007, 21:20:26 »
quote:
Originally posted by kato

Nå er det ikke slik at jeg kritiserer alternativ trening, for det har jeg absolutt tro på.

Det er vel heller det at Dennis Wise bruker boksetrening som alternativ trening, som virker noe litt ja....søkt.



Søkt, ironisk, morsomt, paradoksalt... kanskje.

Men hadde du, eller andre Wise-kritikere, ment det var annerledes dersom det var f.eks. Alex Ferguson, Sam Allardyce eller Adie Boothroyd som tok med gutta på en boksetrening?

SA

http://www.svendanders.com/

samadhi

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #17 på: Juni 25, 2007, 21:57:08 »
Tåpelig diskusjon som er tatt ut av ingenting.

I pre-season tipper jeg Leeds har ett sted mellom 7 og 14 treninger i uka. Da sier det seg selv at noen økter med alternativ trening vil gjøre godt. Boksetrening er dessuten glimrende trening som kombinerer hurtighet, styrke og ikke minst kan gjøre spillerne tøffere - det siste tror jeg ikke va kan få nok av i Leauge One!

Spennende tiltak av Dennis Wise!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

veteranen

  • Gjest
Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #18 på: Juni 25, 2007, 22:13:29 »
Svend Anders har noen gode poenger i denne tråden. Når vi har en leder som vi ikke har særlig tro på, så kan det lett bli sånn at vi leter etter feil å ta ham på, eller at vi tolker alt han sier og gjør på en negativ måte. Dette er feil måte å betrakte mennesker på. Vi bør legge sympatier/antipatier tilside, og forsøke å vurdere mennesker på en så objektiv måte som mulig.

Jeg har ikke tro på Wise som manager, men det betyr ikke at jeg mener at alt han sier og gjør er galt. Det finnes helt sikkert ting spillere kan plukke opp fra boksere. Styrke, smidighet, reaksjoner, kondisjon og ikke minst fotarbeide, er elementære ting innen boksetrening, og dette bør jo også være relevant trening for fotballspillere.

Vi som er kritiske til Wise, kommer til å få mange gode grunner til å "ta ham", men jeg kan ikke se at det vi diskuterer i denne tråden er en sånn god grunn...
« Siste redigering: Juni 25, 2007, 22:16:43 av veteranen »

Kato

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #19 på: Juni 25, 2007, 22:15:40 »
Wise har jo erfaring på feltet, så det kan godt hende han er i ypperste sjikt til å vurdere om boksetrening er det riktige.

Han har vel vist lenge nok at fotball ikke er et av hans fagfelt.
 

Jon R

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #20 på: Juni 25, 2007, 22:25:52 »
Wise har erfaring fra å lede league One lag. Han vet trolig mye om hva som må til for å lykkes på dette nivået. Boksetrening i en sluggerdivisjon høres helt greit ut i mine ører. Jeg er spent på om vi kommer til å se en annen side av Dennis Wise, hvis vi får en god start og seiler i medvind fra sesongstart av. Foutsetningen er uansett god fysikk og kondisjon når spillerne skal løpe og kjempe om ballene i de øvre luftlag. [:0]

Jon R.
Jon R.

Sydhagen

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #21 på: Juni 25, 2007, 22:39:15 »
boksing er en fin måte å trene kondisjon, styrke og koordinasjon på..er ikke bare "dæljing" man lærer i boksing..virker som om enkelte her inne tror akkurat det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

pettern

Re: Wise vil at gutta skal bokse seg i form!
« Svar #22 på: Juni 26, 2007, 15:47:34 »
Jeg har ingen betenkligheter med at gutta bokser seg iform.Det er bare det at jeg får en rar smak i munnen når Dennis Wise har foreslått dette., og hvilke følger det kan få på banen....Bra at gutta trår til, men klarer villmannen >Wise å temme gutta slik at vi ikke spiller hver kamp med 9-10 mann?Hm.......Uansett skal det mye til å starte sesongen med like ræva form som under Blackwell!I det henseende har Wise gjort noe lurt...