Skrevet av Emne: X-box 360 vs. Playstation 3??  (Lest 12621 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

X-box 360 vs. Playstation 3??
« på: Juli 03, 2007, 21:01:51 »
Noen som har personlige erfaringer fra begge konsoller? Har hørt og lest at X-box 360 utvikler enormt med varme ved enkelte spill, som faktisk kan ødelegge konsollen helt. I motsetning er det flere spill der som ser veldig artige ut, som de kommende GTA IV og Fable 2.

PS er jo en gammel traver, men når Sony lanserer er konsoll som først kosta 7000,- så ser jeg ikke helt vitsen med konsoll lenger! Da får man jo mye mer for en stasjonær data da jo. Dessuten koster X-boxen halvparten og skal vel også i utgangspunktet være en kraftigere maskin.

Noen som kan gi anbefalinger? Veit at mange gamle Ps-fans hater X-boxen av prinsipp så håper noen kan gi litt objektive syn på hver maskin.

Og hva er forskjellen på X-box 360 og X-box 360 Core-system??

- Dennis
« Siste redigering: Juli 03, 2007, 21:02:45 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Lids

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #1 på: Juli 03, 2007, 21:06:28 »
X-box bråker forferdelig, PS3 hører er så godt som lydløs.

Thomas
Thomas

Einar

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #2 på: Juli 03, 2007, 21:10:18 »
Jeg har også lagt merke til denne varmeutviklingen i 360'en, og har forstått dette som et bidrag til husoppvarmingen i kalde årstider (f.eks den nåværende juli) - smart tenkt av Gates ;-). Derimot har jeg ikke fått ødelagt konsollen enda av denne varmeutviklingen - da skulle Microsoft fått på pelsen! Jeg bruker vel egentlig 360'en mer som vanlig DVD-spiller, og det fungerer alldeles utmerket. Ettersom jeg er en smule selektiv i spill-veien, går jeg nå bare og venter på Halo3 - som det sies kommer tidsnok til at også denne vinteren skaper litt ekstra varme i det Einarske hjem.

Dette Core-system har jeg ikke hørt om kaizer, men så er jeg da også en eldre mann - sukk...

Edit: Dessuten hører jeg litt dårlig også, Lids - dbl-sukk...
« Siste redigering: Juli 03, 2007, 21:13:55 av Einar »
 

Dennis

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #3 på: Juli 03, 2007, 21:14:01 »
Leste litt på Wiki. Der skrives det at Core er en utgave, med mer tilleggsutsyr enn den første utgaven. Da var det oppklart! Kommer i utgavene Core, Premium og Elite, visstnok. [8)]

- Dennis
« Siste redigering: Juli 03, 2007, 21:14:47 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Lars E

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #4 på: Juli 03, 2007, 23:27:57 »
Har X-box 360 selv, men har ikke hørt mye til dette bråket Lids snakker om.. Kanskje jeg også hører litt dårlig.

Forever Leeds

Forever Leeds

tori_no

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #5 på: Juli 06, 2007, 23:57:19 »
Har begge konsollene, og kan bekrefte Lids sin uttalelse.
Xbox bråker som et fly når spillene går, mens PS3-en hører man kun litt sus ifra.
Når det gjelder PS3-en så er den såpass ny at det er fryktelig dårlig spillutvalg på den. Og dermed har den nok blitt mindre brukt en 360-en.
Xbox har et veldig bra online-marked(både for spilling og handel), mens PS3 nå har begynte å få på plass en del spill en kan kjøpe og laste ned. Har man i tillegg en PSP så kan man laste ned noen få(foreløpig) PS1 klassikere, og spille både på 3-en og på PSP-en.
Det kjipeste med PS-en er de "lette" håndkontrollerene, de mnalger vibrasjon, men har bevegelsessensor. De har et stor potensiale med bevegelsene, men jeg savner veldig vibrasjon på de. Håper og tror det kommer senere.
Spillmessig vil nok PSen komme for fullt utover høsten, med GTA IV, FIFA og andre store titler.

PS3 kan også brukes som en veldig bra DVD(oppskalerer alle dvd-er til 1080i) og BluRay spiller. Dette er veldig bra på en HD-klar tv. Det er UTROLIG grafikk forskjell på PS-en på en tradisjonell bilderørstv og en HD-klar flatskjerm.

På xboxen er det veldig bra spillutvalg og som sagt veldig bra muligheter til å spille online. I tillegg kan man laste ned demo av nesten samtlige spill og prøve før man kjøper fullversjonene. I tillegg har xboxen en veldig god håndkontroll med vibrasjon.
En annen kul ting med xbox er at du kan streame musikk fra pc-en din(min er koblet i trådløst nettverk) og spille din egen musikk i samtlige spill.
Det mest negative med xboxen er støy og varmeutvikling. At Microsoft virkelig har sluppet et produkt som avgir så mye varme, og støyer så mye, kan jeg ikke forstå. For det er snakk om MYE støy og varme. Fikk sjokk første gang jeg skrudde på maskinen.

Det er vanskelig å anbefale en maskin, særlig siden prisforskjellen er så stor, og at xbox har et års lengre fartstid.
Dersom du vurderer å kjøpe, bør du kanskje vente et lite halvår og se hva som skjer. Tror nok PS3 har fått mange flere store titler, og kanskje sunket litt i pris da.

Men uansett så er det masse morro med begge konsoller.
 

Leeds04

Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #6 på: Juli 07, 2007, 00:19:35 »
PS3 planlegger å kutte 100 dollar i USA. Da er det vel bare spørsmål om tide før det også gjelder Norge.
I Norge er jo all elektronikk dritbillig fra før...

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #7 på: September 18, 2008, 22:43:58 »
Endte til slutt med å kjøpe X-box 360, tross at det ble gjort et år etter at jeg først tenkte på det.  :D

Er utrolig fornøyd med konsollen! Bråker litt gjør den, men det tenker jeg overhodet ikke på når jeg først sitter med et spill. Spill gir jo også som regel fra seg litt lyd, så man skal ha tv rimelig lavt på for å bli brydd av den summingen. Den er også mer stillegående ved dvdavspilling.

Spillutvalget overgår jo også PS3 mange ganger. X-Box har langt flere unike titler, enn det PS3 har. Det eneste virkelig store spillet som X-box mangler nå, er vel Gran Turismo-serien. I stedet har X-boxen kapret flere store titler, som GTA IV og fremtidige Final Fantasy, mens de også har sine egne unike titler, som The Elder Scrolls IV: Oblivion (FANTASTISK!), Gears of War, Fable II m.fl.

Har ingenting å utsette på X-boxen, foruten det lille minuset ved støy.
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #8 på: September 18, 2008, 23:22:43 »
Endte til slutt med å kjøpe X-box 360, tross at det ble gjort et år etter at jeg først tenkte på det.  :D

Er utrolig fornøyd med konsollen! Bråker litt gjør den, men det tenker jeg overhodet ikke på når jeg først sitter med et spill. Spill gir jo også som regel fra seg litt lyd, så man skal ha tv rimelig lavt på for å bli brydd av den summingen. Den er også mer stillegående ved dvdavspilling.

Spillutvalget overgår jo også PS3 mange ganger. X-Box har langt flere unike titler, enn det PS3 har. Det eneste virkelig store spillet som X-box mangler nå, er vel Gran Turismo-serien. I stedet har X-boxen kapret flere store titler, som GTA IV og fremtidige Final Fantasy, mens de også har sine egne unike titler, som The Elder Scrolls IV: Oblivion (FANTASTISK!), Gears of War, Fable II m.fl.



Har ingenting å utsette på X-boxen, foruten det lille minuset ved støy.

Overgår mange ganger? Uenig! Xbox har jo vært lengre på markedet, så det er jo naturlig at de har flere spill. Oblivion har de forresten på ps3 også. Eneste spillet jeg kommer til å savne på PS3 er Fable II. Ser utrolig morsomt ut. Får satse på det kommer til PS3 etter hvert slik som Bioshock. Ellers så har jo PS3 er par ekslusive spill som Uncharted og Folklore
Endre

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #9 på: September 18, 2008, 23:37:38 »
Joda, X-boxen har vært ute et helt år lengre enn PS3, men jeg synes likevel X-box overgår Sonys maskin i spill relativt sett. Kikka over dette, da jeg skulle velge konsoll, ettersom det tross alt er spill jeg bruker konsollen til. Der synes jeg Microsoft har trukket det lengste strået. For meg er ikke Blu ray vs Dvd noe tema, for jeg bruker Dvd. Men skjønner selvsagt at dette har betydning for mange!

Enda et poeng at jeg valgte X-box fremfor PS3, er prisen Sony lanserte konsollen på. Hvor mange tusen ekstra betalte man for å ha Sony utenpå boksen? To? Tre? 7000,- startet vel PS3 på i Norge.

Riddi kullus!  >:(

Er ingen stor fan av hvordan Microsoft driver sitt onde imperium, men her var de smarte ved å legge prisen lavere enn Sony. Og salgstallene viser jo at mottoet 'PS er bedre enn X-box uansett' (som i alle fall noen av mine kamerater påstod :)) ikke lenger gjelder. For i den kampen vinner jo Wii lett!  ;)

http://nexgenwars.com/

Lansering:
Xbox : Desember, 2005
PS3 : November, 2006
Nintendo Wii : November, 2006
« Siste redigering: September 18, 2008, 23:42:15 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #10 på: September 19, 2008, 10:11:48 »
Kjøper ikke argumentet ditt at Xbox har bedre spill, Dennis. Har mange gode ekslusive spill til PS3 også. Et spill som bare kommer til Ps3, er Heavy Rain. Det ser utrolig bra ut og jeg gleder meg som en unge.

Blue-ray vs DVD er egentlig ikke noe tema for meg heller. Selv om Blu-ray-filmer ser mye bedre ut, så er prisen på DVD veldig mye lavere. Har en samling på nesten 400 DVDer og orker ikke å bytte de ut med det første :) Men er uansett greit å ha muligheten til å spille av platene.

Når det kommer til salgstallene, så har Xbox solgt bedre; sikkert mye på grunn av lavere pris. Xbox solgte bra i sommer, men PS3 gjorde det best i August. PS3 gjør det også best i Europa. Hadde likt å sett tall på antall solgte spill. Har en ubegrunnet følelse at PS3 selger mye spill. Godt mulig at jeg tar feil, men fra personlig erfaring så virker det ut som eierne av PS3 kjøper flere spill enn de med Xbox. Wii er ikke et alternativ mener jeg. Tipper det fleste maskinene ligger og støver ned bakerst i et skap.

Det jeg sliter mest med i forhold til Xbox er kontrolleren. HATER Xbox-kontrollene. Hadde man kunnet bruke en Playstation-kontroll på Xbox, så kunne jeg kan vurdert konsollen. At den bråker like mye som en flymotor og ser helt forjævelig ut hjelper heller ikke på  ;)     


Joda, X-boxen har vært ute et helt år lengre enn PS3, men jeg synes likevel X-box overgår Sonys maskin i spill relativt sett. Kikka over dette, da jeg skulle velge konsoll, ettersom det tross alt er spill jeg bruker konsollen til. Der synes jeg Microsoft har trukket det lengste strået. For meg er ikke Blu ray vs Dvd noe tema, for jeg bruker Dvd. Men skjønner selvsagt at dette har betydning for mange!

Enda et poeng at jeg valgte X-box fremfor PS3, er prisen Sony lanserte konsollen på. Hvor mange tusen ekstra betalte man for å ha Sony utenpå boksen? To? Tre? 7000,- startet vel PS3 på i Norge.

Riddi kullus!  >:(

Er ingen stor fan av hvordan Microsoft driver sitt onde imperium, men her var de smarte ved å legge prisen lavere enn Sony. Og salgstallene viser jo at mottoet 'PS er bedre enn X-box uansett' (som i alle fall noen av mine kamerater påstod :)) ikke lenger gjelder. For i den kampen vinner jo Wii lett!  ;)

http://nexgenwars.com/

Lansering:
Xbox : Desember, 2005
PS3 : November, 2006
Nintendo Wii : November, 2006

« Siste redigering: September 19, 2008, 10:14:22 av Budda »
Endre

Blank_File

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #11 på: September 19, 2008, 11:23:05 »
Ikke spesielt objektiv du heller Budda. Du foretrekker antagelig din PS kontroll fordi du aldri har hatt tid til å bli vant til Xbox kontrollen. For min egen del synes jeg de er gode begge to. Mulig de passer til forskjellige typer hender, men i bunn og grunn er begge gode kontrollere og det er bare vanesak som avgjør hvilken du liker best.

Spillmessig finnes det ingen tvil om at Xbox har tatt innersvingen på PS3, men dette jevner seg jo mer og mer ut. Gran Turismo er forøvrig ikke noe savn, da Forza Motorsport 2 er et vel så godt spill.

Argumentet med bråket kan jeg være enig i, det kan faktisk komme irriterende mye lyd fra Xboxen. Den blir enda varm, men etter at Microsoft byttet ut det gamle chipsetet ifjor har alle slike barnesykdommer blitt fjernet. Problemet med PS3 er dog at den prosessoren (Cell) som ble utviklet spesielt for PS3 har vist seg å være for svak, ergo er argumentet med at PS3 er kraftigere og vil kunne yte bedre grafikk enn Xbox også ute av verden.

Så med mindre du går med Blue-Ray i tankene, så synes jeg faktisk i øyeblikketa t Xbox-en er et bedre valg. Det er flere spill å velge i, samt at den er veldig mye billigere. Fra og med i dag kan du få Arcade systemet til 1500,- i butikkene i Norge.

Microsoft er forresten ikke det ondeste imperiumet lenger, den rollen har Google tatt over. :P

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #12 på: September 19, 2008, 12:25:57 »
Hehe, er sikker ikke objektiv. Er vel vanskelig å være det når det kommer til slike spørsmål. Har jo spilt spill på Playstation siden One kom i 95. Har forresten spilt en del Xbox også siden en kompis har det. Synes fortsatt at kontrolleren er forferdelig.

Fortsatt ikke enig at Xbox har forsprang på spill. Noen ekslusive PS3- spill:

Grand Turismo
Uncharted
Metal Gear Solid 4 - En grunn i seg selv til å velge PS3
Heavenly Sword
Folklore
Little Big Planet
Ratchet & Clank
Heavy Rain (kommer)
Killzone 2 (kommer)
God of War III (kommer)
Alone in the Dark (skal være en kraftig forbedret versjon i forhold til 360-versjonen
Tekken 6

Ja, jeg vet Xbox har Halo og Gears of War (og sikkert noe andre), men velger lett Metal Gear Soldi og God of War (hvis det blir like bra som de andre) foran de. Men de fleste spillene kommer jo på begge konsollene. Det beste er vel å ha begge. Og Wii for å spille Zelda




Ikke spesielt objektiv du heller Budda. Du foretrekker antagelig din PS kontroll fordi du aldri har hatt tid til å bli vant til Xbox kontrollen. For min egen del synes jeg de er gode begge to. Mulig de passer til forskjellige typer hender, men i bunn og grunn er begge gode kontrollere og det er bare vanesak som avgjør hvilken du liker best.

Spillmessig finnes det ingen tvil om at Xbox har tatt innersvingen på PS3, men dette jevner seg jo mer og mer ut. Gran Turismo er forøvrig ikke noe savn, da Forza Motorsport 2 er et vel så godt spill.

Argumentet med bråket kan jeg være enig i, det kan faktisk komme irriterende mye lyd fra Xboxen. Den blir enda varm, men etter at Microsoft byttet ut det gamle chipsetet ifjor har alle slike barnesykdommer blitt fjernet. Problemet med PS3 er dog at den prosessoren (Cell) som ble utviklet spesielt for PS3 har vist seg å være for svak, ergo er argumentet med at PS3 er kraftigere og vil kunne yte bedre grafikk enn Xbox også ute av verden.

Så med mindre du går med Blue-Ray i tankene, så synes jeg faktisk i øyeblikketa t Xbox-en er et bedre valg. Det er flere spill å velge i, samt at den er veldig mye billigere. Fra og med i dag kan du få Arcade systemet til 1500,- i butikkene i Norge.

Microsoft er forresten ikke det ondeste imperiumet lenger, den rollen har Google tatt over. :P
Endre

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #13 på: September 19, 2008, 15:56:46 »
Vi legger krangelen dø, Budda! Smaken er forskjellig og godt er det! Faktum er at begge maskiner er veldig gode, men at vi velger hver vår favoritt. Det vil nok også gå i vane, da du som sagt har spilt siden den første PlayStation kom på nittitallet.

Kontrollen er forøvrig utrolig behagelig syns jeg!  :)

At X-box ser stygg ut, er jeg uenig i. Jeg har den store Elite-versjonen i svart og den er ikke så altfor pen, nei, men den hvite X-boxen er nydelig! Men nå er jo ikke akkurat det et kriterie for å kjøpe heller da, for min del i alle fall.

Og: The Legend of Zelda er tidenes spillserie, så klart jeg også har Wii!  :D

PS! Skal forresten si meg enig i at PS har tatt igjen forspranget til X-box på spillfronten. Og godt er det! Konkurranse er det som skaper utvikling. Ergo, bedre for spillerne!  ;D

Kjøp deg Oblivion (hvis du ikke har!) og om to uker kommer Fifa09!
« Siste redigering: September 19, 2008, 15:59:25 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #14 på: September 19, 2008, 16:00:35 »
Hehe, den er god.

Har veldig lyst til å spille Zelda. Vurderer neste å kjøpe Wii og levere den tilbake på 30 dagers returrett hos Elkjøp slik at jeg får spilt det.

Vi legger krangelen dø, Budda! Smaken er forskjellig og godt er det! Faktum er at begge maskiner er veldig gode, men at vi velger hver vår favoritt. Det vil nok også gå i vane, da du som sagt har spilt siden den første PlayStation kom på nittitallet.

Kontrollen er forøvrig utrolig behagelig syns jeg!  :)

At X-box ser stygg ut, er jeg uenig i. Jeg har den store Elite-versjonen i svart og den er ikke så altfor pen, nei, men den hvite X-boxen er nydelig! Men nå er jo ikke akkurat det et kriterie for å kjøpe heller da, for min del i alle fall.

Og: The Legend of Zelda er tidenes spillserie, så klart jeg også har Wii!  :D

PS! Skal forresten si meg enig i at PS har tatt igjen forspranget til X-box på spillfronten. Og godt er det! Konkurranse er det som skaper utvikling. Ergo, bedre for spillerne!  ;D
Endre

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #15 på: September 19, 2008, 16:04:38 »
Hehe, den er god.

Har veldig lyst til å spille Zelda. Vurderer neste å kjøpe Wii og levere den tilbake på 30 dagers returrett hos Elkjøp slik at jeg får spilt det.

Vi legger krangelen dø, Budda! Smaken er forskjellig og godt er det! Faktum er at begge maskiner er veldig gode, men at vi velger hver vår favoritt. Det vil nok også gå i vane, da du som sagt har spilt siden den første PlayStation kom på nittitallet.

Kontrollen er forøvrig utrolig behagelig syns jeg!  :)

At X-box ser stygg ut, er jeg uenig i. Jeg har den store Elite-versjonen i svart og den er ikke så altfor pen, nei, men den hvite X-boxen er nydelig! Men nå er jo ikke akkurat det et kriterie for å kjøpe heller da, for min del i alle fall.

Og: The Legend of Zelda er tidenes spillserie, så klart jeg også har Wii!  :D

PS! Skal forresten si meg enig i at PS har tatt igjen forspranget til X-box på spillfronten. Og godt er det! Konkurranse er det som skaper utvikling. Ergo, bedre for spillerne!  ;D

Haha, ingen dum plan!  ;D

Star Wars: The Force Unleashed ser også artig ut! Velger det på Wii, kontra Xbox om jeg kjøper det. Wii-remotene brukes til lyssaberen, som jo ser rimelig gøyalt ut.  :)

Men det går jo så mye i Oblivion om dagen, så burde vel vente til Fifa, Fable og FarCry.
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #16 på: Oktober 20, 2008, 21:14:20 »
Ser Fable 2 har fått gode kritikker. 10 av 10 hos Eurogamer og 9.5 av 10 hos IGN UK. Litt misunnelig på deg der, Kaizer
Endre

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #17 på: Oktober 21, 2008, 00:03:14 »
Ser Fable 2 har fått gode kritikker. 10 av 10 hos Eurogamer og 9.5 av 10 hos IGN UK. Litt misunnelig på deg der, Kaizer

Ja, gode kritikker rundt om, mens både Dagbladet og VG synes det er litt røft i kantene og biter over nesten for mye. Likevel gir begge terningkast 5.

Har forhåndsbestilt det og gleder meg til å prøve det, men jeg er fortsatt litt spent. Fable skulle jo være det helt store, men ble en liten skuffende. Ser derimot ut som Fable 2 er det forgjengeren ønsket å være.

Leste forresten at Molineux (skaperen) står bak titler som Dungeon Keeper og Syndicate. Syndicate var et genialt spill på begynnelsen av nitti-tallet!  :D

PS! Det kan jo hende det lanseres på flere plattformer, slik eneren ble!  ;)
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #18 på: Oktober 21, 2008, 00:18:54 »
Den eneste jeg reagerte på er at det ser litt for kunstig ut. Litt tegneserieaktig. Ser at IGN (ikke UK) er litt mer forsiktig og gir 8.8. Blir sikkert uansett er morsomt spill

Som Lord of the Rings-fan, så gleder jeg meg til LOTR: Conquest. Ser spennende ut, og er laget av gutta bak Star Wars Battlefront. http://ps3.ign.com/objects/142/14235096.html

Ser Fable 2 har fått gode kritikker. 10 av 10 hos Eurogamer og 9.5 av 10 hos IGN UK. Litt misunnelig på deg der, Kaizer

Ja, gode kritikker rundt om, mens både Dagbladet og VG synes det er litt røft i kantene og biter over nesten for mye. Likevel gir begge terningkast 5.

Har forhåndsbestilt det og gleder meg til å prøve det, men jeg er fortsatt litt spent. Fable skulle jo være det helt store, men ble en liten skuffende. Ser derimot ut som Fable 2 er det forgjengeren ønsket å være.

Leste forresten at Molineux (skaperen) står bak titler som Dungeon Keeper og Syndicate. Syndicate var et genialt spill på begynnelsen av nitti-tallet!  :D

PS! Det kan jo hende det lanseres på flere plattformer, slik eneren ble!  ;)
Endre

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #19 på: Oktober 28, 2008, 15:54:24 »
Trur Fallout 3 kan være en fin erstatning til Fable 2. Det blir beskrevet som Oblivion med skytevåpen. Dagbladet, spillmagasinet har gitt det 6/6 og Eurogamer 10/10. Virker sykt bra

Endre

Blank_File

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #20 på: Oktober 28, 2008, 16:37:39 »
Trur Fallout 3 kan være en fin erstatning til Fable 2. Det blir beskrevet som Oblivion med skytevåpen. Dagbladet, spillmagasinet har gitt det 6/6 og Eurogamer 10/10. Virker sykt bra



Det er likevel ikke PS3 ekslusivt! :P

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #21 på: Oktober 28, 2008, 17:04:55 »
Trur Fallout 3 kan være en fin erstatning til Fable 2. Det blir beskrevet som Oblivion med skytevåpen. Dagbladet, spillmagasinet har gitt det 6/6 og Eurogamer 10/10. Virker sykt bra



Det er likevel ikke PS3 ekslusivt! :P

Hehe, nei, det er ikke det. Men siden jeg ikke har mulighet til å spille Fable 2, så kan det være en grei erstatning.

Når det kommer til ekslusive titler, så får vi LitteBigPlanet; det har dere ikke på xbox-en deres;)
Endre

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #22 på: Oktober 28, 2008, 18:20:13 »
Fallout 3 skal jeg selvfølgelig skaffe meg! Snublet over de to forgjengerne et par år etter de hadde kommet ut og de var veldig spillbare! At Bethesda Softworks har overtatt stafettpinnen blir antakelig ikke noen nedtur - Oblivion er blant tidenes beste og største spill. Anmeldelsene tyder jo også på at Fallout 3 blir en stor suksess. Den artige kombinasjonen av postapokalysme og 50-tallets fremtidsvisjon er også beholdt, i lag med flere fiktive "merkevarer" fra de tidligere spillene.

For å snakke om Fable 2 så er det verdt hver eneste krone!! Utrolig morsomt, fartsfylt, historiepreget og "fritt" gameplay. Sliter litt om jeg skal kjøre snill eller ond historie, da begge preger historien og karakteren veldig. Hunden som avløser til det vante RPG-kartet i hjørnet er også forfriskende.  ;)

LittleBigPlanet ser artig ut, det skal jeg være enig i, men det er likevel ikke noe spill jeg syns er utrolig kjedelig at jeg ikke får spilt. Det er ikke for å være kjip, Budda, for spillet blir en kjempesuksess uansett! Men det er jo så utrolig mange titler som dukker opp i høst, på begge platformer. :)

Unike spill vil alltid være en viktig del av konsollkrigen, noe som jo er kjedelig for oss forbrukere. Det bidrar jo selvsagt til å presse spillutviklerne til å lage bedre spill, men det blir jo også langt dyrere dersom man må skaffe seg flere konsoller. Blir derimot spennende å se hvordan Final Fantasy og Tekken blir, som jo kommer på Xbox, også.  ;)
Marching on together!

Blank_File

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #23 på: Oktober 29, 2008, 12:13:06 »
Jeg må si meg svært lei meg for at vi ikke får prøve Little Big Planet. Jeg kommer nok til å høre med en kamerat om han er villig til å bytte maskin en måneds tid. :)

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #24 på: Oktober 31, 2008, 17:56:21 »
Kjøpte Fallout 3 i dag og rakk omtrent en times spilling. Virker absolutt verdig sine karakterer! Har ikke rukket å komme særlig langt i historien, men det minner ganske mye om Bethesdas hjertebarn Elder Scrolls-serien. Likevel var de nye utviklerne smarte nok til å beholde de karakteristiske elementene fra de to forgjengerne i serien. som Pip-boy (oversikt over utstyr, våpen, karaktertrekk etc), nevnte "merkevarer" og den morbide blandingen av humor og skrekk, post-apokalysme og 50-talls gullalder.

Valgene er mange og allerede i starten av spillet blir man konfrontert med kommentarer og handlinger som både bygger karakter direkte (strength, agility, intelligence etc) perks (forskjellige tillegger som gir deg ekstra erfaringspoeng innenfor enkelte egenskaper) og relasjoner med andrekarakterer. Skal du være en sterk brute, en karismatisk ladies-man eller en snikende tyv? Eller en blanding av alle?

Tidlig hadde jeg valget mellom å utslette en by som tilber en udetonert atombombe, eller å hjelpe byen å desarmere den. Men det er likevel ikke så svart-hvitt. Som ungdom i en kort oppvekst-sekvens, må du bestemme deg for om du skal sladre på en bølle, la han kjøre over deg eller stå opp imot han og gjengen hans. Senere kan du også velge å bli en bølle sammen med de, osv osv osv osv.

Syns spillet ser veldig artig ut og det har ikke på noen måte ødelagt de to klassikerne fra nitti-tallet!

Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #25 på: Oktober 31, 2008, 20:05:34 »
Kult, har lyst på det spillet. Problemet er at det er så mange gode spill ute på markedet, og som kommer snart, at jeg ikke vet hvilket jeg skal kjøpe. Prøvde demoen til Mirror's Edge i går. Ganske rått
Endre

Peacock93

Sv: Re: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #26 på: November 04, 2008, 19:20:58 »
X-box bråker forferdelig, PS3 hører er så godt som lydløs.

Thomas

UTROLIG dorlig argumet du har der lids, noe du vil får frem?

Dennis

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #27 på: Desember 18, 2008, 18:51:16 »
Kjøpte meg Bioshock her om dagen. Fantastisk bra horror-action i form av førsteperson-skytespill. Settingen er en 50-talls undervannsby (yeah!) som skal være bygget på litteratur av George Orwell og Jules Verne. Denne dystopien av en by, har forfalt etter at Raptures (byen) leger tilbød innbyggerne genmanipulasjon som til slutt gjorde at galskapen tok overhånd. Hele spillet har en veldig bra historie og en meget uhyggelig setting.

Noen andre som har spilt det?
Marching on together!

Budda

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #28 på: Desember 18, 2008, 19:42:36 »
Kjøpte meg Bioshock her om dagen. Fantastisk bra horror-action i form av førsteperson-skytespill. Settingen er en 50-talls undervannsby (yeah!) som skal være bygget på litteratur av George Orwell og Jules Verne. Denne dystopien av en by, har forfalt etter at Raptures (byen) leger tilbød innbyggerne genmanipulasjon som til slutt gjorde at galskapen tok overhånd. Hele spillet har en veldig bra historie og en meget uhyggelig setting.

Noen andre som har spilt det?

Prøvde demoen, men droppet det nokså raskt. Hater å bli skremt, så det spillet var ikke noe for meg trur jeg  :-[
Endre

mac_gyver

Sv: X-box 360 vs. Playstation 3??
« Svar #29 på: Desember 18, 2008, 20:39:25 »
Kjøpte meg Bioshock her om dagen. Fantastisk bra horror-action i form av førsteperson-skytespill. Settingen er en 50-talls undervannsby (yeah!) som skal være bygget på litteratur av George Orwell og Jules Verne. Denne dystopien av en by, har forfalt etter at Raptures (byen) leger tilbød innbyggerne genmanipulasjon som til slutt gjorde at galskapen tok overhånd. Hele spillet har en veldig bra historie og en meget uhyggelig setting.

Noen andre som har spilt det?

jeg har spilt det. jævlig fet stemning, men jeg syns det ble ensformig og repeterende. liker litt friere spill som GTA IV og Assassins Creed

PS: hvem bryr seg om at xbox bråker? det er jo bare å skru opp lyden så hører man jo ikke bråket og man får skikkelig stemning:)
« Siste redigering: Desember 18, 2008, 20:42:53 av mac_gyver »
Pride of Yorkshire