Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Jepp - Lilley og Jordan
På sine 20-21 kamper puttet han faktisk ett mål - mot Barnsley, om jeg husker riktig.

Chief - take it away!

chief

Hvem var første nordmann til å løfte det engelske ligatrofeèt over hodet?

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

flynn

Henning Berg ?

flynn

chief

Når skjedde dette da?????????

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

pale

flynn

Siden jeg var først ute med riktig svar;

(Minst) to spillere som nå er i norsk eliteserie har spilt juniorkamper for Leeds. Tommy Knarvik er en, nevn en annen?

flynn

Asbjørn

quote:
Originally posted by flynn

(Minst) to spillere som nå er i norsk eliteserie har spilt juniorkamper for Leeds. Tommy Knarvik er en, nevn en annen?

flynn

Christer "boy wonder" George [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

chief

quote:

Henning Berg ?

flynn

Svaret er feil...[:D]
synd jeg ikke klarer å legge inn bildet,men jeg står inne i et "kott på Godison park i 1988 med dette trofeèt over hodet 7 år før Henning Berg Gjorde det.[;)]

Men la gå med Henning Berg,Jeg skal ikke være pirkete heller.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

flynn

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:

flynn

Christer "boy wonder" George [:)]

silhouetted by the sea

B.Dylan

Ja da

flynn

Asbjørn

Han ble kalt en "Rolls Royce" av sin manager [:)]

Hvem tenker jeg på?

(manageren var forresten nærmere sannherten enn han visste om, det var vel han som kom nærmest en Rolls Royce i pengeverdi etter sin karriere også [:)])

silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

quote:
Originally posted by Asbjørn

Han ble kalt en "Rolls Royce" av sin manager [:)]

Hvem tenker jeg på?

(manageren var forresten nærmere sannherten enn han visste om, det var vel han som kom nærmest en Rolls Royce i pengeverdi etter sin karriere også [:)])

Paul Madeley.

Hvem møtte vi og hva ble resultatet da han spilte sin siste Leeds-kamp?

Og her i huset bruker vi verken bøker eller google når vi stiller og svarer på spørsmål, bare sånn at det er sagt! [:)]

Jon R

Paul Madelys siste kamp, var vel det forsmedelige 0-3 tapet for Liverpool, som var siste kamp ( hengekamp) sesongen 77-78. Liverpool satte dermed ny poengrekord med 68 poeng, og slettet Leeds rekord fra 73-74 med 1 poeng. [V]

Jon R.
Jon R.

Jon R

78-79 skal det vel være? [:I]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Jeg angrer alt. Han spilte vel lengre enn det. Vi tapte vel så det suste på Elland Road, men hvilken kamp? [}:)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Jon R.

Asbjørn

...han gav seg vel i 1980, men elefanthukommelsen min strekker seg ikke lenger... [V][V][V]

silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Jeg angrer alt. Han spilte vel lengre enn det. Vi tapte vel så det suste på Elland Road, men hvilken kamp? [}:)]

Jon R.

Jeg ser at du egentlig vet dette, så derfor gir jeg deg en hjelpende hånd: Kampen gikk høsten 1980. Clarke hadde overtatt som manager, og han la vekt på å snøre sammen forsvarspillet. Men i akkurat denne kampen røk vi så det suste hjemme på Elland Road! Jeg husker også at spillerne ble innkalt til trening den påfølgende søndagen.[:)]

Og så var det hintet: Motstanderen var en av de få klubbene som vi (under Revie) pleide vinne mot når det virkelig gjaldt! Og resultatet i kampen ble det "optimale" "skambank-resultatet!". [:)]

Jon R

Visst spilte han helt til 80 tallet. [:I]

Det var nok det grusomme 0-5 tapet mot Arsenal tenker jeg. En kamp der norske medier skrev at Leeds ble pepet av banen, og bare den unge keeperen John Lukic ble hyllet av hjemmefansen. En tris sorti for den gamle giaganten. [V]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Siden jeg nå er 95 % sikker på at jeg har rett, prøver jeg meg på nok et trist Arsenal resultat. Vi tapte så det suste i ligacupen i 77 eller deromkring, i et av de største tapene Leeds har gått på gjennom tidene. Hvordan endte den kampen? [:I]

( På mange måter en fortrengt glemt "klassiker" tror jeg. [V])

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:

Siden jeg nå er 95 % sikker på at jeg har rett, prøver jeg meg på nok et trist Arsenal resultat. Vi tapte så det suste i ligacupen i 77 eller deromkring, i et av de største tapene Leeds har gått på gjennom tidene. Hvordan endte den kampen? [:I]

( På mange måter en fortrengt glemt "klassiker" tror jeg. [V])

Jon R.

Du tenker sikkert på 7-0 tapet på Highbury i 79.

Det var jo på den tiden Jimmy Adamson fullstendig mistet taket på tingene, etter en lovende førstesesong med det laget Armfield i all hovedsak hadde bygget opp.

Mens vi først er inne på Adamson: hvem var hans første kjøp som Leeds-sjef?

kjelvi

Wayne Entwistle?

Mest kjent for geni-kjøpet Peter Barnes.

veteranen

quote:
Originally posted by kjelvi

Wayne Entwistle?

Mest kjent for geni-kjøpet Peter Barnes.[/
b]

Er det sånn det står til når ikke google kan hjelpe deg, Kjelvi? [:)]

Wayne Entwistle er ikke rett svar.

Barnes ble kjøpt av Clarke. Men det visste du, når du tenker deg litt om... [:)]

Jon R

Tenkte først John Hawley, men han kom vel på slutten av Armfieldtiden, eller var det Jock Stein? (rakk han å kjøpe noen i løpet av sine 45 dager?) Kevin Hird kom våren 79. Mulig Adamson kjøpte noen ungutter først, men den første BIG transferen hans var vel Hird, tidenens dyreste høyreback i engelsk fotball til da.[8)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:

Tenkte først John Hawley, men han kom vel på slutten av Armfieldtiden, eller var det Jock Stein? (rakk han å kjøpe noen i løpet av sine 45 dager?) Kevin Hird kom våren 79. Mulig Adamson kjøpte noen ungutter først, men den første BIG transferen hans var vel Hird, tidenens dyreste høyreback i engelsk fotball til da.[8)]

Jon R.

skryt skryt skryt [8)]
Marching on together!

veteranen

quote:

Tenkte først John Hawley, men han kom vel på slutten av Armfieldtiden, eller var det Jock Stein? (rakk han å kjøpe noen i løpet av sine 45 dager?) Kevin Hird kom våren 79. Mulig Adamson kjøpte noen ungutter først, men den første BIG transferen hans var vel Hird, tidenens dyreste høyreback i engelsk fotball til da.[8)]Jon R.

Helt rett! Hird kom fra Blackurn, feb 1979, for rekordsummen 357.000 pund.

Kjør på, Jon!

kjelvi

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by kjelvi

Wayne Entwistle?b]

Er det sånn det står til når ikke google kan hjelpe deg, Kjelvi? [:)]
Wayne Entwistle er ikke rett svar.
Barnes ble kjøpt av Clarke. Men det visste du, når du tenker deg litt om... [:)]

Her Googles det ikke på quiz. Det blir som å jukse!
Trodde på Wayne eller minst like talentløse Marshall Burke. Var innom kanonkjøpet (...not) Alan Curtis.

Når det gjelder Barnes - selvsagt! Mente Alex Sabella!!

Jon R

For ikke å snakke om Derek Parlane. [xx(]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Tror jeg våger meg på et spørsmål der jeg selv ikke er 100 % sikker på svaret: Hvor mange hat-trick scorte Arthur Graham for Leeds United, og mot hvilke lag? [8)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:

Tror jeg våger meg på et spørsmål der jeg selv ikke er 100 % sikker på svaret: Hvor mange hat-trick scorte Arthur Graham for Leeds United, og mot hvilke lag? [8)]

Hat-tricket mot Birmingham på ca 5 minutter er jo smått legendarisk...
Flere husker ikke jeg [:0]

silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Leif Sverre

Tipper tre hat trick. Mot Birmingham,Valetta og Wolverhampton .