Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

I følge opplysningene jeg har opp i pappen, har du helt rett, Leif Sverre. Jeg har gått og lurtlitt på om det er et fjerde hat-trick, men har kommet til at det er det nok ikke. [8)]

Jon R.
Jon R.

Leif Sverre

Jeg må innrømme at jeg jukset,de to hat-trickene mot Birmingham og
Wolverhampton leste jeg nettopp om , men måtte ty til diverse oppslagsbøker
om det tredje.Jeg googlet ikke...[:D]

Jeg kommer tilbake med et fryktelig tungt spørsmål, men la meg tenke
litt først..[:)]

lojosang

Noe om matchvekta til Brolin da han la opp, kanskje? Eller Ricketts? [:D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

Leif Sverre? [:)]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Foreslår at noen andre tar ballen i påvente av at Leif Sverre blir ferdig med postrunden sin. [:)]

Apropos Arthur Graham: Leser på leeedsfan.org.uk at han er oppført som "left winger". Er dette riktig? Jeg mener å huske han best på høyre siden. Han var da først og fremst høyre bent? [8)]

Jon R.
Jon R.

pale

quote:
Foreslår at noen andre tar ballen i påvente av at Leif Sverre blir ferdig med postrunden sin.

bare ikke Kjelvi, veteranen eller asbjørn. Da er det jo umulig for oss unge (!) å følge med[;)]

HåvardK

OK - da prøver jeg meg med ett spørsmål(sikkert latterlig enkelt for den harde kjerne her inne): Wilkinson måtte ty til en slags reserveløsning på høyre back ved serieåpningen i -92, siden Sterland var(og forble)skadet. Hvem tenker jeg på? Og hvem var motstander?

pale

Nå snakker vi Håvard...

Det må vel være Gary Kelly. Motstanderen aner jeg ikke, finnes det virkelig noen som har hukommelse nok til å huske hvem alle spillerne våre debuterte mot. Men siden det er seriåpninga 92, tipper jeg på Charity Chield kampen. Mot?......ManU????

(Var det da Cantona skårte 3?)

kjelvi

Gary Speed?
Mot Dons. Husker kampen. 2-1 eller 3-1. To mål av Chappy hvertfall.
Men de fleste øyner var på Cantona - som laget hattrick mot Pool i Charity Shield helga før.

kjelvi

quote:
Originally posted by kjelvi

Gary Speed?
Men de fleste øyner var på Cantona - som laget hattrick mot Pool i Charity Shield helga før.

Eller Jon Newsome, som debuterte den dagen. Trolig rimelig hjelpesløs på kanten...

pale

Og jeg troddde dette skulle være enkelt!

Jon Newsome!!![:0]

Ok, jeg husker mannen, men latterlig enkelt!!!???

Og ikke klarer jeg å lese spørsmålet heller, det står jo seriåpninga og ingenting annet[V][xx(]

Nei, jeg får trekke meg stille og rolig tilbake til en observatørpost på denne tråden.

veteranen

quote:

quote:

Gary Speed?

Eller Jon Newsome, som debuterte den dagen. Trolig rimelig hjelpesløs på kanten...

Hva har skjedd med deg, Kjelvi? Husker du ikke tippekampen borte mot Spurs i mars 92, der Sterland måtte gå pga skade, ble erstattet av Newsome, som deretter skallet 2-1 målet i kampen som vi til slutt vant 3-1? Newsome endte jo opp med ti kamper den sesongen, og fikk mestermedalje.

I tilfelle Håvard egentlig mente 91. Der var det McClelland som spilte åpningskampen, i Sterlands skadefravær. Dvs åpningskampen mot Palace ble utsatt, pga manglende sikkerhet i forbindelse med arbeid rundt Selhurst Park. Så vår åpningskamp ble midtukekampen mot Forest, som vi vant 1-0, etter en scoring av McAllister.

kjelvi

da er blodsukkeret i balanse etter en deilig middag.
Veteranen har selvsagt rett - Newsome debuterte ikke. husker tv-matchen.
ellers så kan det være grunn til å bli forvirret dersom spørsmålet var 'feil' stilt.
men seriestarten i 92-93 var mot Dons - etter Charity-kampen Cantona vs. Liverpool, det er jeg sikker på. dennne sesongen fikk sterland bare en håndfull kamper (6-8?)

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Foreslår at noen andre tar ballen i påvente av at Leif Sverre blir ferdig med postrunden sin. [:)]

Apropos Arthur Graham: Leser på leeedsfan.org.uk at han er oppført som "left winger". Er dette riktig? Jeg mener å huske han best på høyre siden. Han var da først og fremst høyre bent? [8)]

Graham var venstreving. Han kunne brukes både som spiss og høyrekant, men han var utvilsomt mest "hjemme" på venstrekanten. Det var jo også i den posisjonen hans spilte for Aberdeen og det skotske landslaget.

Og når vi vet dette, så blir jo kjøpet av Peter Barnes ekstra absurd! Clarke valgte altså å svi av så og si hele transferbudsjettet på en posisjon der vi allerede var godt besatt.[V]

Leif Sverre

Er forlengst ferdig med postruta i dag og, men jeg leter fremdeles
etter det VANSKELIGE spørsmålet jeg lovet dere, så bare fortsett inntil videre
dere...[:)]

PS dette kan ta noen dager

Jon R

Takk for oppklaringen vedr Graham, veteranen. Jeg visste jo egentlig dette, når jeg fikk tenkt meg litt om. [8D]
Clarke fikk voldsomt med kritikk for å bruke nesten en mill pund på en venstre ving, der vi allerede hadde Graham fra før. Løsningen til Clarke var vel nesten like "genial" når han prøvde å omskolere Barnes til spiss. [xx(]

Jeg forstod også spørsmålet som om det gjaldt Dons kampen, som vi altså vant 2-1. Jon Newsome var høyreback det meste av den høsten, så det var jo isåfall snakk om et langvarig "vikariat". Senere den sesongen kom vel Kerslake til klubben, uten at han klarte å gjøre plassen til sin. Neste sesong derimot ble endelig problemet løst, da det var det duket for den smått sensasjonelle 19 åringen Gary Kelly. Noen som husker hvor mange ligakamper han spilte i sin debut sesong som høyre back? [:)]

( ja, jeg innrømmer glatt at jeg måtte google for å være helt sikker på svaret [8D])

Jon R.
Jon R.

flynn

Mener at han var fast på laget fra dag 1?. Tipper 42 kamper

flynn

Jon R

Han spilte alle 42 kampene ja. Og ikke nok med det. Han spilte jaggu 42 kamper den påfølgende sesongen også. [8)]

Kjør spørsmål, Flynn! ( feks et Brian Flynn spørsmål. [:p])

Jon R.
Jon R.

flynn

Okidoki, here it comes;

Brian Flynn spilte mest med trøye nr 4. I første seriekamp etter at Flynn forlot Leeds fikk en debutant denne trøya, hvem var dette?

flynn

veteranen

Flynn forsvant tilbake til Burnley, høsten 82. John Sheridan debuterte omtrent på samme tid, så han får bli mitt tips...

kjelvi

John Sheridan?

sorry - sjekket ikke om noen hadde svart under min tenkepause. [:)]

flynn

Shez er riktig svar ja. Det er ikke lett å sette dere fast karer!

flynn dy

veteranen

Vi går tilbake til siste halvdel av syttitallet.
Jimmy Armfield gjorde seks kjøp iløpet av sine knappe fire år i managerstolen. Hvem var disse seks? Og fra hvilke klubber ble de hentet?

Asbjørn

Hmmm. A tricky one. Har ikke alle men prøver likevel & vise at jeg kan litt [:I]
Hvis jeg prøver & tenke på de mest kjente ikke-hjemavlede fra den perioden ender jeg med:
Paul Hart, Brian Flynn (Burnley), Ray Hankin, Gary Hamson, Brian Greenhoff (Manchester), Alan Curtis (Swansea).

Nå kan jeg jo også bomme med hvem-som-egentlig-hentet-de osv, men hvor Hart, Hankin & Hamson kom fra blir rén gjetting...[xx(]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

Du har tre riktige spillere, Asbjørn... [:)]

veteranen

Jeg skal gi deg litt hjelp, hvis du fremdeles er våken: De tre første spillere du skrev (Hart (Blackpool), Hankin og Flynn (begge fra Burnley)), er riktige. To av de andre er nevnt på forrige side i denne tråden, mens den siste (som egentlig var den første!), var den desidert beste spilleren vi hadde på siste halvdel av syttitallet!

ble det enklere! [:)]

chief

Det må være John Hawley og Tony Currie iallefall.
Kan sistemann være kevin Hird?

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Trond A

Hawley, Graham og Currie?

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Jon R

Currie kom fra Sheff U, Graham fra Aberdeen men John Hawley? Ble han kjøpt av Armfield eller Stein? Jeg sier Armfield. Kom han fra Hull? [8)]

Jon R.
Jon R.

flynn

quote:
Originally posted by Jon R

Currie kom fra Sheff U, Graham fra Aberdeen men John Hawley? Ble han kjøpt av Armfield eller Stein? Jeg sier Armfield. Kom han fra Hull? [8)]
Jon R.

Armfield fra Hull ? Nei, nå må du gi deg Jon, han kom fra Bolton [:D]

Hawley derimot, han kom nok fra Hull. Jeg kikket i fasiten...

flynn