Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

veteranen

Det mest tragiske med det hele er etter min mening dette: Herbert Chapman var manager/sekretær i Leeds City. Han var midlertidig borte fra klubben da ulovlighetene ble begått (oppgaver i forbindelse med krigen), og ble derfor ikke dratt inn i skandalen.

Etter City ble nedlagt, ble Chapman manager i Huddersfield og deretter Arsenal. Han hadde en enorm suksess i begge klubbene, og blir jo også en av de absolutt største managerene i engelsk fotball historie.

Hadde ikke denne City-skandalen skjedd, ville sannsynligvis fotballhistorien i Leeds sett helt annerledes ut. Med Chapman som manager ville nok Leeds vært en fotball-stormakt allerede på tyve-tallet.

lojosang

Flott at våre eldre medlemmer kan fortelle fra sin barndom med Leeds [8D] [:P]

Hjemmekampen mot Derby 05/06
Hva ble stillingen og hvem laga målene for Leeds?

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Jon R

Er det ingen blant den yngre garde som vil prøve seg på lojosangs spørsmål fra vår nære fortid? [8)]

Jon R.
Jon R.

lojosang

Tålamod, Jon, Tålamod! De som er under pensjonsalder er jo på jobb nå, og har ikke tid til å google grave i hukommelsen etter svar på kvisstafetter. [:)]

- Leif Olav

John I

Selv om jeg nok ikke kan regnes som blandt den yngre garde her inne, (ikke så gammel at jeg ikke er på jobb da [:D] ), så tar jeg sjansen, da spørsmålet var overkommelig denne gang, tror jeg da...[:I]

Hjemmekampen mot Derby den 28.9-05 endte med 3-1 seier til Leeds.  Alle målene ble scoret av Rob Hulse i løpet av 12 min. rett før pause, alså et ekte "hat trick".  

Leeds scoret også Derbys mål da dette var et selvmål av Sean Gregan.
Marching on together

lojosang

Det stemmer naturligvis. Da venter vi i spenning på din oppgave, John.

- Leif Olav

John I

Javel, da lurer jeg på hvem som sa dette under en pressekonfersanse etter en kamp;

"Når måkene følger etter tråleren er det fordi de tror at man vil kaste sardiner ut i havet".

Utsagnet kom fra en tidligere Leeds- spiller.
Marching on together

kjelvi

quote:
Originally posted by John I

Javel, da lurer jeg på hvem som sa dette under en pressekonfersanse etter en kamp;

"Når måkene følger etter tråleren er det fordi de tror at man vil kaste sardiner ut i havet".

Utsagnet kom fra en tidligere Leeds- spiller.

Enkelt.
Eric Cuntona

http://www.youtube.com/v/bTq6aApCBnA

kjelvi

Klemmer til med et trippel-spørsmål om Lucas Radebe.

Hvem kom han fra?
Hva kostet han?
Hvilken landsmann kom til klubben omtrent på samme tid?

lowfields

Kaizer Chiefs
£ 250 000
Philomen Masinga

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

kjelvi

quote:
Originally posted by lowfields

Kaizer Chiefs
£ 250 000
Philomen Masinga

3 av 3!
Sjelden har vi hatt så mye nytte av £250'.
Bare tenk hva mer vi hadde fått om den godeste Chief hadde vært mindre plaget av skader.
I tillegg har vi fått Kaizer Chief-bandet, som helt sikkert hadde hatt en dårligere navn....

lowfields

Hva het keeperen på juniorlaget som vant FA-youth-cup, 92-93?

Jon R

Pettinger? (Paul?)[8)]

Jon R.
Jon R.

flynn

Husker du slikt Jon, eller slår du det opp?

flynn

lowfields

Paul Pettinger er riktig.
Hørte ikke allverden fra han siden

kjelvi

quote:

Paul Pettinger.
Hørte ikke allverden fra han siden

A vastly experienced keeper Paul started his career as a trainee at Leeds United where he became an England Youth international. He made his League debut during a loan spell at Torquay. He also had a loan spell at Rotherham before Joining Gillingham. He then moved to Carlisle before joining Rotherham where he stayed for four years. He has since had a nomadic career playing for Lincoln City, Kettering Town, Gainsborough Trinity, Yeovil Town, Telford United, Hucknall Town, Harrogate Town, Stalybridge Celtic and Worksop Town.

http://www.whiteballproject.co.uk/

Spiller i Ilkeston sammen med bl.a. ex-Leeds trainee Neil Ross.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ilkeston_Town_F.C.

Jon R

quote:
Originally posted by flynn

Husker du slikt Jon, eller slår du det opp?

flynn

Det jeg svarer her, kommer fra mitt hode. Nå blir det jo ikke alltid riktig da. [:I]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Jon R

Hva het on loan spissen som spilte et par-tre kamper og scorte et strålende mål for oss i 2004-2005 sesongen, før han ble skadet og forsvant ut i det store intet? [8)]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Steve Guppy (?)

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

lowfields

Nathan Blake?

kjelvi

kan være flere - Nathan Blake eller John Oster.
Tipper Blake, Oster har neppe forsvunnet ut i det store intet siden han spiller i PL-klubben Reading.
Blake ble vel sluppet av Leicester like etter returen. Hvor han er nå vet jeg ikke (kan selvsagt google, men det er vel å juske litt i denne sammenhengen).

kjelvi

Nathan Blake
From Wikipedia, the free encyclopedia

Nathan Blake
Personal information
Nathan Blake (born 27 January 1972, Cardiff, Wales) is a professional footballer plying his trade in English football.

Blake typically plays as striker, and has played at the top-level for various clubs in his career, such as Blackburn Rovers, Wolverhampton Wanderers, Bolton Wanderers and Leeds United. After a spell as a trainee at Chelsea, Blake established himself at Cardiff City, becoming a firm favourite with fans, and helping them to the 3rd Division title. He has scored over 70 goals in some 383 league appearances. He also has 29 caps for Wales and 4 international goals to his name.

Nathan Blake is only one of three players to have been relegated from The Premier League for 4 different Clubs, namely Sheffield United - 1994 Bolton Wanderers - 1996 & 1998 Blackburn Rovers - 1999 Wolverhampton Wanderers - 2004

The other two players are Nigel Quashie and Ashley Ward.

By his own admission[citation needed], Blake would love to return to Cardiff City, his childhood heroes, before his playing days are over. He most recently played for near-neighbours Newport County.

He currently runs his own Property management company in his native Wales after being released by Newport.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Blake

Jon R

Blake er riktig. ( og jeg ser av søket ditt at han virkelig forsvant ut det i det store intet [8D]) Du husker vel den litt spesielle exiten til Oster, Kjelvi? [:0]

Ser det står at Blake har spilt for Leeds på øverste nivå. Snakker om bullshit! [:I]

Jon R.
Jon R.

lowfields

Hvilke 2 ex-Leeds spisser spilte for Godset på 90-tallet?

kjelvi

quote:
Originally posted by Jon R

Du husker vel den litt spesielle exiten til Oster, Kjelvi? [:0]

Julebord kan være heftige saker. [8D]

Like kjent for å gjøre lagkameraten Mark Maley (Sunderland) blind på ene øyet etter et uhell med en luftpistol. Var vel i 2002.

Orkanger

Lee Chapman ihvertfall

D e håp i hængan snøre!
D e håp i hængan snøre!

Asbjørn

quote:

Hvilke 2 ex-Leeds spisser spilte for Godset på 90-tallet?

Lee Chapman & Christer George [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Orkanger

Kommer ikke på den andre nå, men han var (på den tiden) en unggutt. PS! Var ikke Christer George på prøvespill eller noe i sin tid?

D e håp i hængan snøre!
D e håp i hængan snøre!

lowfields

Lee Chapman er riktig.
akrogn er inne på noe ang. den andre.