Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

flynn

Oki doki;

Det finnes alltid spillere som oftest brukes som innbyttere. Jeg vil ha navnet på de tre som har flest opptredener som innbytter i Leeds-trøya, gjerne med forslag til antall kamper også!

Tips: to av dem spilte en periode samtidig i Leeds (for en del år siden), mens siste mann er av nyere dato.

flynn

Jon R

"
Tredjemann var på plass i Leeds i 2003-04 som en av Blackwells 'lånespillere'. Fikk 13 kamper - og fixet et mål.
Franskmann som etter sitt Leeds-besøk ikke returnerte til utleieklubben, men til moderklubben. Fikk et oppsving der, kranklet med klubbledelsen, fikk kontrakten annulert og signet for en storklubb.
Navnet er?

--------------------------------------------------------------------------------------
Høres ut som Zoumana Camara ??"-----------------------------------------------------------------------------------------

En liten presisering, kjelvi: Blackwell var ikke manager på den tiden. Det var Peter Reid som brakte Camara og ørten andre lånespillere til klubben i starten av 03-04 sesongen.  :)
Jon R.

Jon R

Quote from: flynn on February 20, 2008, 10:47:17
Oki doki;

Det finnes alltid spillere som oftest brukes som innbyttere. Jeg vil ha navnet på de tre som har flest opptredener som innbytter i Leeds-trøya, gjerne med forslag til antall kamper også!

Tips: to av dem spilte en periode samtidig i Leeds (for en del år siden), mens siste mann er av nyere dato.

flynn

En meget vanskelig oppgave. Hvor finner du dette, flynn?  :)

Her må det være rom for å komme med noen forslag... ? :-\

Fra nyere tid vil jeg tro at Eirik Bakke, Darren Huckerby, David Healy og Ian Moore og  kommer høyt opp på listen. Holder en knapp på Moore.

Tipper de to andre kommer fra sen super Leeds perioden eller tiden rett etter. Carl Harris og Terry Yorath er to spillere med mange innhopp. Eller kanskje Joe Jordan?

Fra Wilco perioen var Hodge og Shutt to supersubs, men Hodge var vel kanskje ikke i klubben lenge nok til å komme i betraktning her...?  ???

Jon R.

berlin

...og vi snakker ikke så langt tilbake som Mick Bates, eller?

Jon R

Quote from: berlin on February 20, 2008, 18:10:58

Bates og Belfit ja... kan det være dem?  :-\
Jon R.

berlin

Quote from: Jon R on February 20, 2008, 18:43:26
Quote from: berlin on February 20, 2008, 18:10:58

Bates og Belfit ja... kan det være dem?  :-\

Jepp, kjente "subs" Bates og Belfit, men ved nærmere ettertanke, de byttet sjeldnere i "gamle dager", og det å skifte ut 2 utbyttere er ikke sååååå lenge siden ble lov til, d.v.s alt er relativt,
men kan godt tenke meg at det først ble lov på 70-tallet?

I dag bytter mann jo alltid, men samtidig skiftere spillere klubber oftere.

Du nevner er haug aktuelle navn, Jon, og jeg prøver meg på følgende svar, basert på ovennevnte logikk:

1) Carl Harris, husker godt at han nesten alltid var innbytter ( med fast på Wales), om lag 30 kamper kanskje?

Men så er det vrient med den samtidige, det skjønner jeg ikke. Velger derfor en fra en annen periode som Jon nevner, så kanskje en av de er riktig.

2) Carl Shutt, ca 30 kamper der også vil jeg tro, muligens 35.

Den "nye" spillerenn må vel være Moore eller Healy. Lennon hadde mange subs men forsvant vel for fort. Det kan være Bakke med tanke på en realtivt lang periode, men mer skadet enn resverve kanskje.

3) Ian Moore. ( Healy tok nok innpå på slutten, men Moore startet vel rett og slett ikke mange kampene). Tipper rundt 35 kampe der også.

Skjønner at dette bare blir max 2 av 3 riktige svar ( i beste fall ). Men da kan jo man få tenkte litt videre.

Asbjørn

Carl Harris er definitivt en av dem. Hvem som kan være "andremann" fra den tiden makes me wonder...Peter Hampton, Lyndon Simmonds ???

Fra nyere tid slo det meg først at Robbie Keane er en kandidat. Men Eirik Bakke hadde haugevis med innbytteropptredener de første årene... Kan det være han?

Lander altså på duoen Harris/Bakke, samt en som såvidt var der i Harris' tid... ehh etter Jon'errns kommentarer switcher jeg til ... Aiden Butterworth  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Quote from: Asbjørn on February 20, 2008, 21:00:45

Carl Harris er definitivt en av dem. Hvem som kan være "andremann" fra den tiden makes me wonder...Peter Hampton, Lyndon Simmonds ???

Fra nyere tid slo det meg først at Robbie Keane er en kandidat. Men Eirik Bakke hadde haugevis med innbytteropptredener de første årene... Kan det være han?

Robbie Keane? Han hadde jeg glemt. Helt klart en kandidat. Lyndon Simmonds? Fikk max 10 kamper til sammen vil jeg tro. Peter Hampton er jeg rimelig sikker på at det ikke er, posisjonen hans tatt i betraktning. Han spilte vel knapt i noen annen posisjon enn back under alle de årene han var der, og i tillegg har "bare to innbyttere teorien" til berlin har absolutt noe for seg.  Jeg tror vi nok bør satse kortene på en midtbane spiller eller angriper fra 80 tallet eller senere. Kom i den forbindelse til å tenke på angriperen John Pearson. Typisk target man som ofte ble kastet innpå på slutten av kampene når vi lå og under( noe vi ofte gjorde på den tiden ::)) og han kan ha fått godt over 30 innhopp i løpet av de 4-5 sesongene han var hos oss. Han var jo samtidig som Shutt, som stiller litt i samme kategori. Tror jeg går for Shutt og Pearson som "de samtidige" og Ian Moore som den nye mannen.  :)
Jon R.

Trond A

Satser på John Pearson, Andy Williams og Ian Moore.
Luscos medl. 338

berlin

Quote from: Trond A on February 20, 2008, 23:02:00
Satser på John Pearson, Andy Williams og Ian Moore.

Pearson kan det være ja, og det kan rime med Carl Shutt, de var vel overlappende med Shutt som den som var med lengst. Williams, mja, tror jeg satser på Shutt der.

Ian Moore får stå fast.

flynn

Full treff for Jon R først, og deretter Berlin, men også mange gode innspill fra dere andre!

De med over 20 opptredener som innbytter er:
48: John Pearson (totalt 99 seriekamper fikk han...)
39: Ian Moore
33: Carl Shutt
30: Joe Jordan, Carl Harris
29: Darren Huckerby, Jason Wilcox, David Healy
27: Eirik Bakke
26: Steve Hodge, Steven McPhail
25: Rod Wallace, Frazer Richardson
24: Alan Smith
22: Peter Lorimer
21: David Batty, Andy Williams
20: Terry Yorath, Lucas Radebe, James Milner, Noel Whelan

Navn som ble nevnt ellers
19: Aaron Lennon, Rod Belfitt
18: Robbie Keane
15: Mick Bates
10: Aiden Butterworth
5: Peter Hampton
3: Lyndon Simmons

Kilde: Leedsfans.org.uk og litt Excel magi

flynn

berlin

Interessant liste/statistikk, Flynn!  :)

Wilcox hadde jeg glemt i farten, listen inneholder kun en overraskelse for meg:
Joe Jordan. Hadde aldri trodd at han var så mye brukt som reserve, men det må være fordi Allan Clarke hadde klippekort på spissplassen inntil han gikk til Barnsley på slutten.

Jon R

Konge! For meg er duoen Frazer/ Lucas de største overraskelsene. Så vidt jeg kan se er det de eneste forsvarerne på listen. Her vel sammenheng med at begge ble brukt mye på midtbanen tidlig i Leeds karrieren.  :)
Jon R.

chief

Det har vært stille på quiz`en  i en stund nå .

Jeg prøver meg på en her!

Hvilken Leedsspiller hadde Billy Bremner til å pusse sine sko?
Mannen har spilt et 60talls kamper for klubben, og har vært ansatt som bartender på Commercial inn (Sweet street)
1 4 all and all 4 1

kjelvi

Quote from: chief on March 06, 2008, 13:17:51
Det har vært stille på quiz`en  i en stund nå .
Jeg prøver meg på en her!
Hvilken Leedsspiller hadde Billy Bremner til å pusse sine sko?
Mannen har spilt et 60talls kamper for klubben, og har vært ansatt som bartender på Commercial inn (Sweet street)

Kjenner ikke til Bremner som skopusser.
Men kjenner til ex-player Keith Ripley, som har servert meg øl flere ganger på Commercial og spilt snooker til tidlig morgen med besøkende nordmenn.

Seks år gamle opplysninger:
Keith Anthony Ripley says: Keith is my father I am also called Keith Ripley. My father moved back to Normanton after a spell in Leeds, he is retired now and spends most of his time gardening with the occasional game of golf. He is now 67 years old and in reasonable health.

chief

Korrekt Kjelvi.

Det var Keith som fortalte at når Billy kom til Leeds, så fikk Keith han som skopusser. :)
1 4 all and all 4 1

kjelvi

JERMAINE BECKFORD står de fleste steder oppført med to klubber og tre utlånsklubber.

2003-06 Wealdstone
2003-04: Uxbridge (utlån)
2006 -->: Leeds
2006: Carlisle (utlån)
2007: Scunthorpe (utlån).

Men frem til 2003 var han knyttet til ungdomsavdelingen i hvilken klubb?

berlin

kjelvi

kjelvi

Blåser liv i Stafettquizen!

Happy days!

Don Revie's lojalitet til Leeds kjente ingen grenser.
Han takket nei til drøssevis av særdeles lukrative tilbud gjennom nesten hele perioden som Leeds-manager (1961-74).

At han takket ja til å bli England-sjef i 74 var akseptabelt - og skjedde med de flestes velsignelse.

Men i 1973 forsvant han nesten til fordel for en annen engelsk toppserieklubb.
Hvilken?

Trond A

Luscos medl. 338

kjelvi

Kjell Skjerven

Side before self,every time.

kjelvi

Asbjørn

Quote from: kjelvi on April 10, 2008, 23:12:27
Quote from: Kjell Skjerven on April 10, 2008, 23:09:27
Everton
Jepp!

Liten avsporing, Kjell Bjørn, men det skrives myeom  Leeds på Speakers Corner nå  ;D

(AaFK-forumet altså)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kjell Skjerven

Da rekk eg nett å ta spørsmål før eg reise til Leeds.

Kven var kaptein for Leeds i cupvinnercup finalen 1973 mot Milan?
Side before self,every time.

berlin

Bremner spilte vel ikke, heller ikke Giles.

Aktuelle kandidater kan ha være Madeley eller Lorimer. Cherry var for ung, og Hunter ( lurer på om han ble utvist, husker ikke).

Satser på LORIMER.

Masinga

Hvis Charlton spilte, vil jeg tippe han. Men jeg klarer ikke å huske om dette ble siste kampen til Jackie.
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Fant lagoppstillingen:

http://en.wikipedia.org/wiki/1973_UEFA_Cup_Winners'_Cup_Final

LEEDS UNITED:

GK 1  David Harvey
DF   Paul Reaney
DF   Trevor Cherry
MF   Mick Bates
DF   Paul Madeley
DF   Norman Hunter
MF   Frank Gray
MF   Terry Yorath   54'
MF   Peter Lorimer
FW   Joe Jordan
FW   Mick Jones
Substitutes:
DF   Gordon McQueen   54'
Manager:

Don Revie

Noe atypisk lagoppstilling, men Charlton spilte ikke. Med Giles og Bremner ute,
er dette en vrien nøtt ground-hopper Skjerven har kommet opp med?

Men det kan ikke være noen av disse:

Reaney
Bates
Jones
Jordan
Cherry (for ung, ble kaptein senere)
F.Gray
Yorath

Mulig:
Hunter
Madeley
Lorimer
Harvey

Tror forsatt det kan ha vært Lorimer, deretter Hunter, Harvey, Madeley(neppe)

flynn

Og hvorfor kan det ikke ha vært Reaney ? Jeg ville tippet ham eller Madeley. Sier Reaney da, svar avgitt.

flynn