Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kjell Skjerven

Quote from: flynn on April 11, 2008, 13:24:58
Og hvorfor kan det ikke ha vært Reaney ? Jeg ville tippet ham eller Madeley. Sier Reaney da, svar avgitt.

flynn

Godt tippet,rett svar Paul Reaney!
Side before self,every time.

berlin

Quote from: Kjell Skjerven on April 11, 2008, 13:36:21
Quote from: flynn on April 11, 2008, 13:24:58
Og hvorfor kan det ikke ha vært Reaney ? Jeg ville tippet ham eller Madeley. Sier Reaney da, svar avgitt.

flynn

Godt tippet,rett svar Paul Reaney!

Good heavens, hadde jeg aldri trodd, selv om Reaney er min all-time-high på høyre back!  :o :-[

flynn

Lucky me  ;D

Tar et spørsmål jeg ikke trenger å gruble så mye på;

Jeg var en gang på Elland Road og så Leeds spille 2-2 mot Coventry, Lee Chapman og Chris Fairclough var målscorere. Dagen før møtte jeg noen jeg gjenkjente utenfor stadion, og jeg innledet samtalen med en av dem med følgende replikk: "How nice to see you around here again!"

Hvem tenker jeg på ?

flynn

flynn

Sheridan

flynn

Les nøye hva jeg sa, og tenk på hvorfor jeg ordla meg slik jeg gjorde...

flynn

lojosang

Jeg aner ikke, men antar det da var noen som kom tilbake til Leeds rundt oktober 1992. Enten fra skade eller eksil i en annen klubb?
- Leif Olav

Trond A

Luscos medl. 338

Jon R

Kan ha vært Scott Sellars, som returnerte til oss sommeren 92 etter 6 ( ?) sesonger i Blackburn.  :)
Jon R.

flynn

Scott Sellars er riktig!

flynn

Trond A

Nevn fem tidligere Leeds spillere som også har vært manager i Barnsley.
Luscos medl. 338

berlin

Allan Clarke og Andy Ritchie er vel de mest kjente.
Men faktiskt har også Norman Hunter, Bobby Collins og Paul Hart vært managere der.

ps! Måtte sjekke opp det med Bobby Collins da.

berlin

Tony Yeboah vant "Goal of the season" for sin scoring mot Wimbledon i sesongen 1995-95.

Hvilken annen Leeds-spiller har vunnet tilsvarende utmerkelse?

lojosang

Rod Wallace hadde et soloraid i Maradonaklassen hvor han startet på egen 16-meterk. Kan det være den? Husker ikke årstall.
- Leif Olav

Trond A

Vet ikke om de hadde denne kåringen for nesten 40 år siden, men Eddie Gray sin scoring mot Burnley i 70/71 sesongen, burde være en kandidat.

Eller Cantona sin scoring mot Chelsea i 91/92 sesongen, eller Rodney Wallace sin scoring mot Norwich i samme sesong.  
Luscos medl. 338

pesi

Mener også at det er Rod Wallace sitt ble kåret til goal of the year. 1993/94 sesongen
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

lojosang

http://uk.youtube.com/watch?v=6nzbsdFGl04

Her er målet, forresten. Jeg tok nok litt i når jeg sa egen 16, men et glimrende mål åkkesåmm.
- Leif Olav

MartinR

Veldig ego da, men har er god til å drible og det er fart i han ;)
Veldig bra mål, bra plassert, Keeperen har ikke en sjanse :)

berlin

Følgende har rett:

pesi (...og ja, det var i 93/94 sesongen mot Tottenhott Hot-spam)

Leif Olav Jøsang d.p.g. har også fullstendig rett.

Trond A nevnte Wallace, men målet mot Norwich var ikke sååå bra da, selv om det var da vi ble hyllet på ER som ligamestre.

lojosang

d.p.g.? Er det Deutche Physikalische Gesellschaft eller Department of Public Grievances jeg settes i samband med her? :-D
- Leif Olav

berlin

Quote from: lojosang on April 14, 2008, 18:49:36
d.p.g.? Er det Deutche Physikalische Gesellschaft eller Department of Public Grievances jeg settes i samband med her? :-D

he-he, det var meningen du skulle stusse.

d.p.g, som d.y og d.e - den passe gamle

....men kan hoste opp mange flere med likhetstrekk dine 3 forsøk (om ønskelig?)  ;)

lojosang

Siden jeg ikke kommer på noen nøtt tar jeg et FRYKTELIG enkelt ett.
En ex-Leedsspiller har spilt mot Leeds i Norge. Hvilket lag spilte han for, hva ble stillingen og hvem laga mål?
- Leif Olav

berlin

Sikkert enkelt, men ikke for meg.

Ulf Sandnes - Leeds 1-2, Ulf Sandnes med Alfie på laget?  Blake scoret vel et mål ihvertfall.

pesi

Quote from: lojosang on April 15, 2008, 10:44:02
Siden jeg ikke kommer på noen nøtt tar jeg et FRYKTELIG enkelt ett.
En ex-Leedsspiller har spilt mot Leeds i Norge. Hvilket lag spilte han for, hva ble stillingen og hvem laga mål?

Var ikke Alf Inge Håland med for Stavnger IF mot Leeds når Leeds var i stavnger for noen somre siden?
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

lojosang

Pesi er på rett spor her, ja.
Resultat og målscorere?
- Leif Olav

berlin

16.juli 2005: Stavanger IF - Leeds Utd 0-2 (Bakke og Spring). Håland må fått noen minutter i den kampen da, kan umulig ha spilte hele.

lojosang

Han spilte vel 25 minutter omtrent, og rakk å pådra seg et gult kort for en saftig takling  ;D

Helt rett.
- Leif Olav

Kjell Skjerven

Har vert stilt her nokre dager no,so da kan eg komme med ein liten ein.

Da Leeds vann FA cupen 1972 braut/forstuet Mick Jones handa si.
Dei fleste har vel sett Mick Jones med armen i fatle og ein lagkamerat som hjelpte han opp trappa for å motta medaljen sin.

Kven var lagkameraten som hjelpte han?
Side before self,every time.

berlin

Det var Norman Hunter

kjelvi

Quote from: Kjell Skjerven on April 23, 2008, 20:27:59
Da Leeds vann FA cupen 1972 braut/forstuet Mick Jones handa si.
Skuldra ut av ledd, noe som skjedde titt og ofte med han.