Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Quote from: Rudi G. on February 13, 2009, 18:18:53
Bra for ikke å ha "googlet" Det fullstendige svaret er spiller i Leeds City 1905-08, manager 1919-20 og 1927-35.

Godt at alle timene med Rothman's-bøkene og Leeds-historie ikke er vekkastet!

Per Arne! Vi venter?

Rudi G.

Ja, kom igjen da Per Arne ;D

Rudi G.

Mens vi fremdeles venter på Per Arne ;D

Hvem var drakt sponsor sist vi vant serien og drakt sponsor påfølgende år?

HåvardK

Top Man da vi vant og Admiral påfølgende år?

veteranen

Quote from: HåvardK on February 14, 2009, 11:59:23

Du glemte at vi hadde lokalavisa Yorkshire Evening Post i mestersesongen 91/92, Håvard.  ;)
Men ellers var du inne på det - Top Man før og Admiral etter.  :)

Per Arne

Øy. Det er Klingen som er nestemann. Sjekk bakover...

;D

Rudi G.

Du har muligens rett i det Per Arne, men jeg tror du bare må ta ansvar så vi kommer oss videre ;D

HåvardK

Quote from: veteranen on February 14, 2009, 17:02:14
Quote from: HåvardK on February 14, 2009, 11:59:23

Du glemte at vi hadde lokalavisa Yorkshire Evening Post i mestersesongen 91/92, Håvard.  ;)
Men ellers var du inne på det - Top Man før og Admiral etter.  :)

Rett og slett flaut. Men beviser i hvert fall at Google ikke er i bildet. Burde allikevel sjekket min egen draktsamling(dvs den delen av samlinga som er arkivert pga størrelsen...).

Rudi G.

Notts Conty stiftet i 1864 regnes som verden eldste ligaklubb. Men vilken fotball klubb regnes som verdens eldste overhodet, og når ble denne klubben stiftet? Dato og årstall!

Kjell Skjerven

Da er Sheffield FC.men måtte jukse litt for å finne årstall og dato ;)24 oktober 1857.
Side before self,every time.

Rudi G.

Det er ikke juks og lese seg til kunskap ;D Svaret er helt riktig Skjerven ;D Da tar du neste mens vi venter på Per Arne ;D ;D ;D

Tom S

Fra hvilken klubb kjøpte Leeds Nigel Martyn, hvilket år?
Og kanskje summen?
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Nigel Martyn ble kjøpt fra Crystal Palace sommeren 96 for 2250000 pund. Hyggelig og dyktig keeper. Hilste på han utenfor ER 1 uke før Arsenal kampen i 97. Så forøvrig også denne kampen med nesten 38000 tilskuere. ;D

Rudi G.

Mel Sterland fikk en a-landslag kamp for England. Hvilket år og mot hvem?

arneg

Vennskapskamp mot Saudi Arabia

arneg

1988 glemte jeg å skrive gitt

Thomas

Hva heter denne mannen og hvilken rolle hadde han i Leeds?

h.b

Quote from: Thomas on March 22, 2009, 14:00:53
Hva heter denne mannen og hvilken rolle hadde han i Leeds?

Sikkert feil. Men det første som slo meg var Mad Jack. Vår gale men glitrende banemann

Thomas

Niks. Det er ikke han  :)

berlin

Det der må vel være Les Cocker!
Han bør i anstendighetens navn nevnes nesten like ofte som Revie,
da han var hovedtrener i hele Revies periode(?) og nok hadde stor innflytelse på mangt og meget på treningsfeltet og i kamper. Er uskker på om han fulgte med Revie i Englandsjobben,
vet du noe om det, Thomas?

Thomas

Quote from: berlin on March 23, 2009, 00:23:39
Det der må vel være Les Cocker!
Han bør i anstendighetens navn nevnes nesten like ofte som Revie,
da han var hovedtrener i hele Revies periode(?) og nok hadde stor innflytelse på mangt og meget på treningsfeltet og i kamper. Er uskker på om han fulgte med Revie i Englandsjobben,
vet du noe om det, Thomas?

Les Cocker er riktig!
Om Cocker var med Revie helt fra starten vet jeg ikke. Da Revie overtok England i 74 var jo Cocker innvolvert i landslaget allerede. Tror også han fortsatte der sammen med Revie. Han jobbet parallelt med både Leeds og England i en god del år. I hvertfall fra 66 hvor han jo var med da England vant VM-gull. Han fikk derimot ingen medalje, fordi FIFA ikke delte ut til hele støtteaparatet. I Kjellvis eminente "old players/managers-tråd" linket han til en sak for noen uker siden om en "forgotten heroes-kampanje". Mener det sto der at familien hans hadde fått en medalje nå over 40 år etterpå.
Tror også han fulgte Revie til Saudi Arabia(?) etter Englandjobben. Sto også i den artikkelen at Cokcer døde på treningsfelet. Som Billy Bremner, hadde han ikke passert 60.
I slike stunder hadde veteranen vært god å ha her inne. Er sikker på at han kunne fortalt masse om Cocker  :)

berlin

Jeg fortsetter da i samme epoke.

Nevn navnet på en annen kjent trener fra Revie-perioden, som også har vært en periode hos våre fiender i vest, en knapp times kjøring fra Leeds.

Rudi G.

Snakker vi Syd Owen?

Per Arne

berlin

Berlin speaking:

Syd Owen er korrekt.  :)

Må ha vært et særdeles vanskelig spørsmål, over 4 måneder med grubling, Rudi!  ;D

Din tur Rudi. Regn med svar mot juletider, hehe.

Rudi G.

Ja, jeg har grublet en stund på det spørsmålet der :D

Jeg kan nå ta neste spørsmål hvis ikke da Per Arne vil ta det. Det er tross alt hans tur. Bare se bakover. Ca på side 84. Hva sier du Per Arne?

Per Arne

For all del, Rudi. Jeg har vel mistet plassen i køen...  :)

Ta neste, du, så skal jeg heller prøve å svare på den...

;D

Rudi G.

Ok Per Arne, jeg prøver :)

Sir John Charles gikk til Juve i 1957. Hvor mange mål scorte han i sin første sesong og hvilken pris mottok han etter sesongen?

Tilleggs spørsmål:

I 1997 ble Charles igjen hedret av Juve. Hva?

berlin

Quote from: Rudi G. on August 09, 2009, 20:36:56
Jeg kan nå ta neste spørsmål hvis ikke da Per Arne vil ta det. Det er tross alt hans tur. Bare se bakover. Ca på side 84. Hva sier du Per Arne?

objection: Du svarte rett før PA, Rudi, såvidt jeg kan se "purret" han meg bare ved å sitere deg.

vel, flisespikking.  :-[

berlin

Han ble sikkert årets spiller, enten for Juve eller for Serie A, tenker jeg?
Tipper han scoret 32 mål.
1997-hedringen er grei: beste all-time utlending som Juventus har hatt (og er det fremdeles, hehe)

googling er jo ikke lov her, så antall mål er wild guess.