Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi G.

Det må vel være selveste Sir John Charles du tenker på. Han scorte vel i snitt 0,5 mål pr. kamp han spilte for Leeds United.

flynn

Og hvordan begrunner dere at Tony Yeboah eller Sir John Charles har navn som gjorde det naturlig at de spilte for Leeds ??

Rudi G.

Quote from: flynn on December 02, 2009, 15:40:12
Og hvordan begrunner dere at Tony Yeboah eller Sir John Charles har navn som gjorde det naturlig at de spilte for Leeds ??

Kanskje jeg misforstod spørsmålet ditt men Charles har da en hel tribune oppkalt etter seg.

berlin

Easy, easy:

- Alan Peacock vel.  8)

chief

eller LEE Chapman.
1 4 all and all 4 1

flynn

Quote from: berlin on December 02, 2009, 16:31:57
Easy, easy:

- Alan Peacock vel.  8)

berlin burde hatt besøksforbud i denne tråden, det er jo ikke mulig å finne gode oppgaver uten å ty til "antall spillere med to E'er i navnet sitt" type spørsmål  ;D

Alan Peacock er den jeg tenkte på ja, men det kan jo forsåvidt hende det finnes flere riktige svar. I tilfellet Sir John Charles vil jeg tro tribunen er oppkallt etter ham, ikke omvendt...

Skadeplagede Alan Peacock fikk totalt 54 seriekamper for Leeds, og scoret 27 mål. Medregnet opphold i moderklubben Middlesbrough (hvor han dannet en fryktet duo sammen med en viss B.Clough), og Plymouth som han var innom etter Leeds, endte han på respektable 283 kamper/ 153 mål. Og, snittet var ikke dårligere med "Three Lions on his shirt", 3 mål på 6 kamper.

flynn

berlin

Man skal frem til navnet på en Leeds-spiller, og dere får følgende "clues":

- Har over 700 ligakamper for 14 forskjellige klubber i det engelske ligasystemet.
   Altså en nomade.

- Karrieren strakk seg fra han fylte 18 år til til 43 år, de siste 3 årene i Conference League eller lavere.

- Kort, men realtivt suksessfyllt karriere som spiss(forward) i Leeds på 80-tallet.

flynn

Quote from: berlin on December 02, 2009, 23:19:22

- Har over 700 ligakamper for 14 forskjellige klubber i det engelske ligasystemet.
   Altså en nomade.

- Karrieren strakk seg fra han fylte 18 år til til 43 år, de siste 3 årene i Conference League eller lavere.

- Kort, men realtivt suksessfyllt karriere som spiss(forward) i Leeds på 80-tallet.

Ganske sikker på at jeg vet hvem du tenker på her berlin, men kanskje greit å slippe til noen andre også, så jeg venter noen timer før jeg svarer  ;D

flynn

berlin

Den er grei, flynn.  ;)

Det er vel kanskje dumt om vi begge får besøksforbud på denne tråden. Blir så lette spørsmål da.  8)

chief

Quote from: berlin on December 02, 2009, 23:19:22

Altså en nomade.

Kan vel ikke være noen andre enn selveste Frank Worthington.
1 4 all and all 4 1

gill

Svaret kan være Frank Worthington.... Hmm. Jeg svarer det..

berlin

Både chief og gill avga rett svar.  :)

chief først, så da er det vel hans tur.

Den godeste noamden Frank Worthington må ha vært utstyrt med god fysikk fra naturens side. Sjelden skadet og holdt på til godt inn i 40-årene. Ikke var han en "helsefreak" heller, tvert imot.  ;)

Han spilte ikke for noen av "de store klubbene" (bortsett fra Leeds, da, hehe),
men putta jevnt og trutt, tilsammen 237 mål på nivå 1-4.

For Leeds ble det 32 kamper og 14 mål, fordelt på nedrykksesongen 1981/82 og derpåfølgende første sesong i divisjon 2.

chief

Spilleren jeg skal frem til er født i Leeds, og har kun spilt for Leeds.  Ingen andre klubber.

Hvem?
1 4 all and all 4 1

berlin

Her kan vel tenkes at det er flere kandidater, eller?  ???

Johnny Howson, f.eks.

chief

Quote from: berlin on December 03, 2009, 13:00:56
Her kan vel tenkes at det er flere kandidater, eller?  ???

Johnny Howson, f.eks.

Det var ikke han jeg tenkte på.
Jeg kan legge til at han har spilt flere a-landskamper for sitt land.
1 4 all and all 4 1

Trond A

Luscos medl. 338

chief

Quote from: Trond A on December 03, 2009, 20:15:22
Paul Madeley

Riktig det Trond, det var Madeley jeg tenkte på.
1 4 all and all 4 1

Rudi G.

Quote from: chief on December 08, 2009, 13:38:51
Quote from: Trond A on December 03, 2009, 20:15:22
Paul Madeley

Riktig det Trond, det var Madeley jeg tenkte på.

Mens vi fremdeles venter på Trond ;D

Hvilken Leedsspiller har scort flest mål i løpet av en sesong og når?

asLeeds

John Charles, 53/54 ? 43mål
DALHEIM WHITES

asLeeds

Hva var det som var "hovedårsaken" til at LEEDS slo ut Stuttgart i første runde i europa-cupen
92/93 sesongen?
DALHEIM WHITES

lojosang

Kan det være at vi putta flere må enn dem over to kamper?  ???
- Leif Olav

pale

Quote from: asLeeds on February 04, 2011, 08:17:36
Hva var det som var "hovedårsaken" til at LEEDS slo ut Stuttgart i første runde i europa-cupen
92/93 sesongen?

Var det noe med at de fikk to bortekamper? Eller var det på nøytral bane? Eller husker jeg helt bort i natta nå?

berlin

Stuttgart brukte en "ikke-registrert" spiller i returkampen på ER. Leeds slo Stuttgart 4-1 på ER i en minnerik kamp, etter å ha røket på et 0-3 tap i Stuttgart.

Stuttgart skulle dermed gått videre på bortemålsregelen, men regelbruddet fikk den konsekvens at lagene skulle spille en alene-avgjørende kamp på nøytral bane. Mener det var i Barcelona.
Leeds vant 2-1, tror jeg?

berlin

4-1 kampen på ER er et godt minne ja.

http://www.youtube.com/watch?v=zQIPAQ7bRCQ

1-0 skåringen er en perle.

....og det defensive arbeidet til Leeds ved utligningen til 1-1 av Stuttgart,
er vel Leeds anno 2011.  ;D

pale

Quote from: berlin on February 04, 2011, 10:36:05
Stuttgart brukte en "ikke-registrert" spiller i returkampen på ER. Leeds slo Stuttgart 4-1 på ER i en minnerik kamp, etter å ha røket på et 0-3 tap i Stuttgart.

Stuttgart skulle dermed gått videre på bortemålsregelen, men regelbruddet fikk den konsekvens at lagene skulle spille en alene-avgjørende kamp på nøytral bane. Mener det var i Barcelona.
Leeds vant 2-1, tror jeg?

Det var det ja. Da var jeg ikke helt bortreist. Godt det er noen med elefanthukommelse her inne...

berlin

Gidder ikke vente på at asleeds krediterer meg riktig svar.

Neste spørsmål:

Hvor mange ganger har Leeds spilt Charity Shield?

ollan

Quote from: berlin on February 04, 2011, 10:55:19
Gidder ikke vente på at asleeds krediterer meg riktig svar.

Neste spørsmål:

Hvor mange ganger har Leeds spilt Charity Shield?

3 ganger....
69 vinner
74 tap
92 vinner
Ollan

ollan

Her kjører vi på.

Hvor mange hjemmekamper på rad uten seier. (antall og fra/til)

Hvor lenge var Jock Stein manager......
Ollan

berlin

Quote from: ollan on February 04, 2011, 11:04:48
Her kjører vi på.

44 dager

asLeeds

Quote from: ollan on February 04, 2011, 11:04:48
Her kjører vi på.

10. jan-mai -82

DALHEIM WHITES