Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Quote from: Glenn K on January 03, 2012, 14:34:16
John Lukic?

Tror det må være riktig. Finner ingen andre kandidater som spilte mer enn 10 år på den tiden. Som kjent var Lukic i Leeds over to perioder.
Super Leeds since 1968

lojosang

Sporer dere av kort med denne lenka: Fantastisk festlig rapport fra Radebes testimonial.
Enjoy!
- Leif Olav

asLeeds

Quote from: lojosang on January 03, 2012, 17:39:16
Sporer dere av kort med denne lenka: Fantastisk festlig rapport fra Radebes testimonial.
Enjoy!

Flott link ;D, men hvor er den :o
DALHEIM WHITES

Trond A

Quote from: Glenn K on January 03, 2012, 14:34:16
John Lukic?

Rett svar, Glenn K. Din tur til å lage spørsmål.
Luscos medl. 338

Glenn K

Tilskuerrekorden på Elland Road lyder på 57 892. Men mot hvem og når skjedde dette?

Tom S

Quote from: Glenn K on January 03, 2012, 18:21:35
Tilskuerrekorden på Elland Road lyder på 57 892. Men mot hvem og når skjedde dette?

Mot Sunderland (?)
COME ON LEEDS !!

Glenn K

Quote from: Tom S on January 03, 2012, 19:01:47
Quote from: Glenn K on January 03, 2012, 18:21:35

Mot Sunderland (?)

Riktig. Har du årstallet også?  :)

Hallgeir *

15. mars 1967, 5. runde i Fa-cupen
Super Leeds since 1968

Glenn K

Korrekt. Gir pinnen videre til Tom S, din tur!

Tom S

Leeds har hatt ein del landslagspillere i stallen opp gjennom årene.
Hvilken av desse spillerene har flest kamper for sitt land?
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Tenkte først på Gary Kelly, men tror det er Gary Speed? RIP!

Masinga

Spørsmålet er litt uklart. Menes det landskamper mens de spilte for Leeds? Dette var lenge Billy Bremner med 54 kamper for Skottland. Dette tar jeg faktisk rett ut av huet!

Gary Speed har flere kamper for Wales, men det var for forskjellige klubber.
Masinga, medl.nr. 1250

Trond A

Luscos medl. 338

Tom S

Quote from: Masinga on January 04, 2012, 10:42:42
Spørsmålet er litt uklart. Menes det landskamper mens de spilte for Leeds? Dette var lenge Billy Bremner med 54 kamper for Skottland. Dette tar jeg faktisk rett ut av huet!

Gary Speed har flere kamper for Wales, men det var for forskjellige klubber.

Auda, ser den i etterkant  :-[

Det var nok landskamper mens de spilte for Leeds eg tenkte på:
og etter min "kilde" skal dette vere Lucas Radebe med 61 kamper.

Giles hadde 60 kamper på 2.plass med Bremner og sine 54 på 3.
Rudi G har nok rett med at Speed har flest totalt med sine 85 (etter litt googling...)

Så stafettpinnen går videre til Trond A :)
COME ON LEEDS !!

lojosang

Quote from: asLeeds on January 03, 2012, 17:43:01
Enjoy!

Pirk pirk!  ;D
http://www.socceramworld.com/lucas-radebe-testimonial/index.html
- Leif Olav

RoarG

Quote from: lojosang on January 05, 2012, 00:10:04
Quote from: asLeeds on January 03, 2012, 17:43:01
Enjoy!

Pirk pirk!  ;D
http://www.socceramworld.com/lucas-radebe-testimonial/index.html
Flott reportasje, ja. Skulle nok ha signert Lucy Ward ;)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Både denne tråden og Trond A. (?) har ligget i dvale 1 mnd, så jeg tillater meg å plukke den fram igjen på en stille søndag.

Jeg vil fram til en Leeds-spiller som kun spilte 1 Europacup-kamp for klubben. Det som er spesielt med denne karen, er at han spilte kun siste minutt i andre ekstraomgang. Og ikke nok med det: Han scoret i den påfølgende straffesparkkonkurransen! Hvem er han?
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Jeg hiver meg utpå igjen for å prøve å puste liv i denne tråden, som jeg personlig synes er bra. I februar var "alle" opptatt med å få inn ny manager, men det stadiet har vi nå passert. Er vi klare til å gyve løs på nye oppgaver?

Jeg vil fram til en Leeds-spiller som kun spilte 1 Europacup-kamp for klubben. Det som er spesielt med denne karen, er at han spilte kun siste minutt i andre ekstraomgang. Og ikke nok med det: Han scoret i den påfølgende straffesparkkonkurransen! Hvem er han?
Super Leeds since 1968

Ihag

Danny Granville mot Maritimo

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Det er ingen ligakamper denne uka pga VM-kvalik, og nesten hele neste uke vil også passere før vi på fredag skal til Sheffield for å møte Wednesday. TO står også mer eller mindre i stampe. Lite skjer. Undertegnede kjeder seg litt, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om det.

Er det noen som gidder å være med på litt hjernetrim? Jeg prøver meg (igjen) med et spørsmål, denne gang generelt om engelsk fotball...

Hvilken engelsk klubb har det høyest beliggende stadion? (168 m.o.h.)
Super Leeds since 1968

asLeeds

Quote from: Hallgeir * on October 10, 2012, 21:27:14
Det er ingen ligakamper denne uka pga VM-kvalik, og nesten hele neste uke vil også passere før vi på fredag skal til Sheffield for å møte Wednesday. TO står også mer eller mindre i stampe. Lite skjer. Undertegnede kjeder seg litt, og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om det.

Er det noen som gidder å være med på litt hjernetrim? Jeg prøver meg (igjen) med et spørsmål, denne gang generelt om engelsk fotball...

Hmm, trur eg må arrestere deg her Hallgeir...

The Hawthorns, Stadion til West Bromwich.

299 moh.
DALHEIM WHITES

Hallgeir *

Quote from: asLeeds on October 11, 2012, 08:24:03
Quote from: Hallgeir * on October 10, 2012, 21:27:14

Hmm, trur eg må arrestere deg her Hallgeir...

The Hawthorns, Stadion til West Bromwich.

299 moh.

Ok. Det var 168 jeg hadde fått oppgitt. Uansett....du hadde riktig klubb.  :)

Kommer det et nytt spørsmål fra deg nå?
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Han fikk to A-landskamper for England og scoret tre mål i disse.

Han spilte både under Don Revie og Bill Shankly.

Hvilken Leeds-spiller?
Super Leeds since 1968

moty

Da tipper vi Michel O'Grady !

Hallgeir *

Quote from: moty on October 17, 2015, 13:57:28
Da tipper vi Michel O'Grady !

Riktig.

Tipper på at du abonnerer på kampprogrammene, du også?
Super Leeds since 1968

flynn

Jeg bryter kanskje reglene, men legger ut denne uansett:

Denne spilleren fikk sin debut i en kamp Leeds vant med tre mål. Siden har ingen hverken sett eller hørt noe til ham, dvs han fikk aldri flere kamper for Leeds. Vi snakker perioden etter år 2000, for å snevre det inn litt...

flynn

lowfields

Quote from: flynn on October 19, 2015, 20:29:29

Denne spilleren fikk sin debut i en kamp Leeds vant med tre mål. Siden har ingen hverken sett eller hørt noe til ham, dvs han fikk aldri flere kamper for Leeds. Vi snakker perioden etter år 2000, for å snevre det inn litt...

flynn
Jonathan Webb?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

flynn

Quote from: lowfields on October 23, 2015, 21:50:05
Quote from: flynn on October 19, 2015, 20:29:29

flynn
Jonathan Webb?

Jepp. Det var et navn og en spiller som var totalt radert fra min hukommelse i alle fall. Var med å slå Northampton 5-2 i FA cupens første runde, i 2008. Så skadet, og deretter prioriterte han nok andre ting enn fotball.

flynn

lowfields

Hva het Leeds-spilleren som var den første østerriske utespilleren i PL?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"