Main Menu

Stafettquiz

Started by Sten, July 08, 2007, 16:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HåvardK

Nettopp, ja. Helt mot slutten av kampen også, såvidt jeg husker.

Ny oppgave: Hvem står som nummer tre fra venstre(delvis skjult), tredje rad på lagbildet som er gjengitt i Shoot, 14.februar 1975

Eller kanskje denne: Wilkinson la seg til en lei tendens til å hente inn godt voksne forsvarsspillere med relativt begrenset talent mot slutten av sin karriere i Leeds. De hadde også til felles at de kom fra samme distrikt i England. Nevn distriktet, og to av spillerne som kan sies å tilhøre denne kategorien.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on December 13, 2007, 12:19:16

Ny oppgave: Hvem står som nummer tre fra venstre(delvis skjult), tredje rad på lagbildet som er gjengitt i Shoot, 14.februar 1975

Eller kanskje denne: Wilkinson la seg til en lei tendens til å hente inn godt voksne forsvarsspillere med relativt begrenset talent mot slutten av sin karriere i Leeds. De hadde også til felles at de kom fra samme distrikt i England. Nevn distriktet, og to av spillerne som kan sies å tilhøre denne kategorien.

Alle ser da at det er en purung Peter Hampton

Men Howard & gamleklubben... Hvor skal vi begynne???  OK, nøyer meg med midtforsvaret, Newsome/Wetherall/Beesley...  Det kunne virke som How bare hadde én speider, og han bodde i Sheffield & beveget seg aldri utombys...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

chief

Kan vel ta med John Pemberton også, selv om jeg ikke er sikker på at han oprinnelig kommer fra Sheffield.
1 4 all and all 4 1

flynn

Pemberton er født i Oldham, men kom ganske riktig til Leeds fra Sheff.Utd høsten 93.

flynn

berlin

Vi skal tilbake til den tiden da Leeds, sakte men sikkert, mistet grepet fullstendig, og til slutt rykket ned til divisjon 2.
Jeg husker jeg håpet vi hadde fått en ny hit av en angriper, da han som svært ung scoret i sin debut, og fulgte såvidt jeg husker godt opp de neste kampene, men deretter sluknet han, i alle fall i Leeds.

Hva heter mannen jeg snakker om?

Asbjørn

Quote from: berlin on December 13, 2007, 16:01:17
Vi skal tilbake til den tiden da Leeds, sakte men sikkert, mistet grepet fullstendig, og til slutt rykket ned til divisjon 2.
Jeg husker jeg håpet vi hadde fått en ny hit av en angriper, da han som svært ung scoret i sin debut, og fulgte såvidt jeg husker godt opp de neste kampene, men deretter sluknet han, i alle fall i Leeds.

Det må da vel være Terry (Connor), siden Aiden (Butterworth) vel både kom innpå mens vi ennå var i div I og dessuten vel også la opp/satset på utdanning etter Leeds.

Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Korrekt det, Terry Connor var mannen(gutten) jeg siktet til.

Asbjørn

OK, neste...

Alejandro sier jeg.  Hvordan fullfører du da? (Alex er et stikkord)

Tell me  Tell me

Dylan

berlin

tar en råsjanse her: Alex Sabella

berlin

eller forresten, det kan vel ikke være andre enn han. Det fornavnet har vi vel ikke opplevd i nyere tid....
Sabella ble jo virkelig en flopp da.

HåvardK

Quote from: Asbjørn on December 13, 2007, 15:29:56
Quote from: HåvardK on December 13, 2007, 12:19:16

Alle ser da at det er en purung Peter Hampton

Men Howard & gamleklubben... Hvor skal vi begynne???  OK, nøyer meg med midtforsvaret, Newsome/Wetherall/Beesley...  Det kunne virke som How bare hadde én speider, og han bodde i Sheffield & beveget seg aldri utombys...

Du får godkjent på den, Asbjørn. Selv om Newsome og Wetherall vel var temmelig unge da de kom inn i Leeds-stallen før sesongen 91/92... Pembo var den andre jeg tenkte på, men mener vitterlig det var enda en spiller i samme kategori? Nigel Worthington kom vel fra Norwich.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on December 13, 2007, 16:40:11
Du får godkjent på den, Asbjørn. Selv om Newsome og Wetherall vel var temmelig unge da de kom inn i Leeds-stallen før sesongen 91/92... Pembo var den andre jeg tenkte på, men mener vitterlig det var enda en spiller i samme kategori? Nigel Worthington kom vel fra Norwich.
Heh, tenkte nesten ikke alder jeg...  :)

Alex Sabella var svaret ja, Flynn.

Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Quote from: Jon R on December 07, 2007, 19:33:52
En jeg kjenner har lenge lurt på dette:

Lillestrøm vs Leeds 17.mai 1975

Noen som var der og husker målskårere, når målene kom osv....?

Kanskje noen har avisutklipp eller noe annet stuff som dere kan legge ut?

Det merkelige er at han var der selv, men er helt "blåst" når det gjelder noen holdepunkter...

Dere er bare rasende festlige.....Jon.....og så DU da Flynn...  >:(  ;D

Men nå demrer det litt:
Leeds vant 4-3 over Lillestrøm den dagen i 1976. Men hvem var det som skåret på straffe for Leeds den dagen - i andre omgang?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Dere er så treige asse...  ;)

Frank Gray skåret på straffe i 4-3 seieren på Ã...råsen i 1976.

Nytt spørsmål:
Hva knytter Vålerengas talentutvikler Andrea Loberto til Leeds??????????
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on December 19, 2007, 21:10:21
Dere er så treige asse...  ;)

Frank Gray skåret på straffe i 4-3 seieren på Ã...råsen i 1976.

Nytt spørsmål:

Han var accademy-trener der i hine hårde dager (fem år siden???)

(og Andrea er en han altså, og ikke en hun, slik jeg måtte sjekke da Martin presenterte teamet sitt...)

Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

Quote from: Promotion 2010 on December 19, 2007, 21:10:21
Omfattende omtalt på explayer-tråden tidligere i eftan, bl.a. intervju-link med mannen.
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9235.195

Jon R

Quote from: Asbjørn on December 13, 2007, 16:12:52
Quote from: berlin on December 13, 2007, 16:01:17

Det må da vel være Terry (Connor), siden Aiden (Butterworth) vel både kom innpå mens vi ennå var i div I og dessuten vel også la opp/satset på utdanning etter Leeds.

Jeg har ikke fått fulgt denne tråden på en stund, så derfor en litt sen kommentar: Hvis du her antyder at Terry Connor debuterte for Leeds etter at vi rykket ned, så tar du feil Asbjørn. Han debuterte et par sesonger før vi rykket ned og fulgte oss deretter tre kvart sesong i den nest øverste divisjonen.  :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on December 19, 2007, 22:27:54
Jeg har ikke fått fulgt denne tråden på en stund, så derfor en litt sen kommentar: Hvis du her antyder at Terry Connor debuterte for Leeds etter at vi rykket ned, så tar du feil Asbjørn. Han debuterte et par sesonger før vi rykket ned og fulgte oss deretter tre kvart sesong i den nest øverste divisjonen.  :)
Nei, dette var vel ikke antydning en gang, men ganske clean shaven bullshit... (fra min side)

For øvrig legger jeg meg flat.  :)

...for så å reise meg igjen.

Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Ingen reaksjon her, så da kaster jeg ut en liten utfordring;

Hvor mange spillere har obligatoriske kamper i Leeds-trøya på 2000-tallet fram til i dag ?

flynn

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Quote from: Asbjørn on January 08, 2008, 16:34:07
185 stk  :)

Det er ett stykke unna riktig svar Asbjørn, hvordan resonnerte du deg fram til dette da?

flynn

lojosang

Bor det ikke 60 millioner i Storbritania?
Tipper Minst en promille av disse har spilt for oss, har jeg på følelsen.
Mitt svar blir 60000 stykk.  ;D
- Leif Olav

chief

Quote from: lojosang on January 08, 2008, 17:17:19
Bor det ikke 60 millioner i Storbritania?
Tipper Minst en promille av disse har spilt for oss, har jeg på følelsen.
Mitt svar blir 60000 stykk.  ;D

Tror en promille kunne vært i leedsstallen siden 2000.
Men av den promillen er halparten kvinner. Da er vi redusert til 30 000.

Skjærer vi bort den gruppen som ikke sto i telefonkatalogen, er vi nede i 3000.
Av disse 3000 fikk 2500 kontrakt med andre klubber. da er vi nede i 500.

Av disse 500 var halvparten så dårlige at selv om de ble vraket av andre klubber fikk de ikke engang kontrakt hos oss. Da gjenstår 250.

Av disse 250 takket faktisk halvparten NEI! til kontrakt, og la støvlene på hylla.

Resten fikk kontrakt og ha vært endel av spillerstaben i Leeds United siden år 2000.

Mitt tips er altså 125.
1 4 all and all 4 1

flynn

chief er nærmest så langt. Flere som vil prøve seg? Tenker vi sier at den som har det nærmeste tipset innen midnatt overtar stafettpinnen.

flynn

Asbjørn

Quote from: flynn on January 08, 2008, 17:12:09
Quote from: Asbjørn on January 08, 2008, 16:34:07
185 stk  :)

Det er ett stykke unna riktig svar Asbjørn, hvordan resonnerte du deg fram til dette da?

Resonnementet var nøyaktig slik slik: 7 sesonger; over 30 benyttet i et par av de, stoore utskiftninger.... fillern, tlf ringer, jaja, skriver nå et tall...  Men siden tlf-samtalen er over lander jeg altså nå på nøyaktig 137 stk  :)

Tell me  Tell me

Dylan

Einar

Mener å ha sett e plass at vi fjor passerte 100 stk som har spilt for klubben etter nedrykket. I år er det ytterligere ca 20 nye + at det før nedrykket var innom en god del som ikke var med i nedrykkssesongen, om enn ikke så veeeldig mange.

Dermed skulle riktig svar bli 143

Asbjørn

Quote from: Einar on January 08, 2008, 21:35:08
Mener å ha sett e plass at vi fjor passerte 100 stk som har spilt for klubben etter nedrykket. I år er det ytterligere ca 20 nye + at det før nedrykket var innom en god del som ikke var med i nedrykkssesongen, om enn ikke så veeeldig mange.

Dermed skulle riktig svar bli 143

...da tror jeg at jeg høyner til 138,5   :)

Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Thomas

Jon R

147, pluss Wayne Andrews = 147,2
Jon R.

flynn

I følge min egen statistikk er det riktige tallet 132. Dermed er Asbjørn hårfin vinner, selv om han fikk mange forsøk!

flynn