L.U.' fremtid

Started by Sverre, July 15, 2007, 02:11:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marve

Håverdk mener du vi er der vi er i dag på grunn av kunn bates ?????.
Hva annet kunne vi egentlig vente oss når klubben vår for bare noen få år siden hadde over 1 milliard nok i gjeld ,hadde vi virkelig noen annen mulighet en å selge unna alt av spillere og kutte kraftig i alle utgifter (spillerlønninger osv osv ).
Det vi alle skriker etter er et type alle det de har fått i chelsea ,en med jæ... møe penger !!!!.
Hvar ikke denne redbus fyren vilig til å sammarbeide med geite bukken da ,helt til de så sitt snitt til å skaffe seg hele greia selv .
Krasner og hans venner hadde vell alle vært inntresert i å sammarbeide meb bukken så lenge de kunne tjent fett på det eller ?????.
Og JEG mener selvfølgelig ikke at vi altid har vært en drittsekk klubb men at andre har sett på oss som det .

Per-Stian

Som alle andre vart eg skuffa då det viste seg at Bates fekk nytt tilslag på klubbens eigarskap framfor seriøse konsortium med finansiell makt. Eg er likevel glad for at klubben er tilnærma gjeldsfri og dermed kan byrje med blanke ark. Så gjenstår det sjølvsagt å sjå om Kenny vil satse nokre pund på å få klubben tilbake til toppen av engelsk fotball i løpet av få år, eller om han held fram den svært sparsommelege driftinga.

Når det gjeld boikott av våre heimekampar, så syns eg dette er reinspikka tull. Det er då langt betre å møte opp og demonstrere mot sjefen med faner/tifoar? Då vil media sikkert bite på agnet og lage ei større sak ut av det. Kanskje vil Bates til slutt forstå at han ikkje er ønskt og legg klubben ut for sal.

Eg ønskjer inga splitting av klubben og supportarane slik som skjedde i Wimbledon og Manu.

Svend Anders

Har selv tatt meg litt "fri" de siste dagene, og tenkte at jeg nå var klar for videre diskusjoner. Men etter å ha lest denne tråden siter jeg igjen med en ganske oppgitt følelse. Likevel, her er noen tanker en søndags ettermiddag.

For meg er det tildels vanskelig å forholde seg til dette som en seriøs diskusjon. Mange av innleggene, og det gjelder særlig HB, har overhode ingen faktabaserte opplysninger. Det spekuleres i hytt og gevær med noen påstander jeg ikke aner hvor kommer fra. Det nevnes videre både mafia-metoder, hat mot supportere, 50 mill pund som plutselig skal dukke opp, og i andre innlegg spekuleres det i både bestikkelser og korrupsjon. Det blir klin umulig å kommentere slike forhold når man verken har dokumentasjon eller større argumenter for slikt.

Videre savner jeg et bredere perspektiv på hele situasjonen. det gjelder ikke bare det faktum at Bates vil selge seg ut om en viss tid (for det er BARE da han tjener penger på klubben), og at vi kanskje burde gi en ny eier best mulig argument for oppkjøp gjennom bred støtte til LAGET...

For det første virker det på meg som det er de største kritikerne av Bates som selv er med på å gjøre ham til noe større enn klubben. For min egen del vil det forøvrig alltid - i hovedsak - dreie seg om å støtte de 11 i hvitt ute på banen, og jeg klarer ikke la hverken Ken Bates eller andre legge noen videre demper på akkurat det. SPESIELT ikke så langt at jeg vurderer noen boikott, el.l.

Ellers reagerer jeg litt på at "antall kamper/sesonger de som kritiserer de som nå står opp mot Ken Bates" gjøres til noe poeng. For det første mener jeg at gode og dårlige argumenter er like gode eller dårlige uansett hvor lenge du har holdt med et lag. For det andre tror jeg så godt som alle forstår (deler av) kritikken mot Bates, og jeg tror heller det går på MÃ...TEN kritikken kommer på, snarere enn AT den kommer. Og for det tredje, som andre også har påpekt, er det ikke slik at man bare kan diktere hva som er "rett" å mene eller føle.

Sånn sett skal det også være positivt at det stilles kritiske spørsmål og tas debatter rundt temaer som opptar oss. Men da fortjener det å få med argumenter fra begge sider, på en ordetnlig måte. Supportere som "just want to get on with it" om Bates får - eller ikke får - alle klarsignaler i denne saken, bør vises den "frihet" det er å litt uforpliktende kunne støtte laget sitt selv om andre ting kunne vært bedre. Mener nå jeg.

Siden forslagene til hva som faktisk kan gjøres for å hjelpe klubben virker å totalt utebli fra debatten - for det var vel også et spørsmål fra Sverre? - tillater jeg meg å komme med et par avsluttende iinnstikk (det eneste som vel er nevnt er "kamp" og boikott - noe jeg ikke støtter):

* Dialog og samarbeid vil i de fleste tilfeller lykkes bedre enn kamp, distansering og fiendtliggjøring. Ken Bates er ikke den enkleste i så måte, men har vi prøvd godt nok - og kan vi prøve igjen?

* Har vi noe å hente på dialog og konstruktive debatter med andre aktører? Har vi forsøkt kontaktet potensielle budgivere, KPMG, politikere, myndigheter, media, osv?

* Er (evt har) LUSCOS og andre (vært) flinke nok til å gi Bates m.fl. en bred nok, og fair nok dekning, bl.a. TPN, eller har subjektive meninger overskygget en saklig fremstilling?

Jeg rekker dessverre ikke skrive mer (må i middag), men håper igjen at innlegget kan ses på som en del av en større fremstilling -jeg kunne skrevet flere siders avhandling om dette, så det er garantert mye mer om kunne vært nevnt.

God søndag!

Svend Anders

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Bites Yer Legs

Vel talt SA!! Som vanlig.. Helt enig med deg, og det er kun med innlegg tilnærmet denne standarden en slik diskusjon som dette kan være konstruktiv.

Søppelinlegg uten rot i virkeligheten bør dette forumet holde seg for godt til! (Moderator!!!)

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

ToreLA

Godt innlegg, Svend Anders. Stort sett helt enig. Har selv meldt meg langt, langt ut av alle diskusjoner her inne den siste mnd. Jeg gidder rett og slett ikke bruke tiden min på negative spekulasjoner og mas. Jeg gleder meg til sesongen begynner. Frem til det kan Leeds United få leve sitt eget liv.

Robert H.

Jeg deler også synspunktene til Svend Anders. Ã... boikotte Leeds Utd så lenge Bates er chairman blir omtrent som å skyte seg selv i foten for oss supportere.

Aldri har behovet for at vi supportere stiller oss bak klubben vært større!

Sheridan

quote:
Originally posted by Svend Anders

For det første virker det på meg som det er de største kritikerne av Bates som selv er med på å gjøre ham til noe større enn klubben. For min egen del vil det forøvrig alltid - i hovedsak - dreie seg om å støtte de 11 i hvitt ute på banen, og jeg klarer ikke la hverken Ken Bates eller andre legge noen videre demper på akkurat det.

Sånn har jeg det heldigvis også. Greit sagt. [:)]

Og jo verre ståa er desto mer brenner mitt engasjement for KLUBBEN Leeds United.
Samme pokker hvem som styrer og steller på kontorene på Elland Road, er min støtte
til The Pride Of Yorkshire, ubetinget. (Burde egentlig være unødvendig å si...men...)

Er uendelig trett av å lese om de sedvanlige spekulasjoner og historier om Ken Bates
og alle hans "skremmende og grusomme motiver".

På tide å sette fokus på det sportslige, folkens.
Mener å tro der er en sesong på gang igjen om 3-4 ukers tid. [:)]

agehvitstein

Veldig enig synspunktene til Svend Anders jeg også. Dersom man nå skulle boikotte Leeds i
stor stil kan det godt vise seg å være spikeren i kisten. Jeg kommer garantert til å innfinne meg på Elland Road neste år. Min støtte til klubben Leeds er uforbeholden i forhold til hvem som til enhver tid sitter ved makten.

Sheridan

quote:
Originally posted by Robert H.

Jeg deler også synspunktene til Svend Anders. Ã... boikotte Leeds Utd så lenge Bates er chairman blir omtrent som å skyte seg selv i foten for oss supportere.

Aldri har behovet for at vi supportere stiller oss bak klubben vært større!

Vel talt, Robert.

Budda

En boikott vil bare gjøre vondt verre. Vi må støtte klubben uansett hvem som sitter på toppen. Trur en boikott vil være katostrofalt for klubben eksistens
Endre

JanT

Stiller meg helt og holdent bak Svend Anders sitt innlegg.
Bra vi har sånne som deg som en motvekt til all negativiteten her inne.
Når det gjelder TPN, er det stort sett ensidig negativ fremstilling av duoen Bates/Wise.
Mulig at Bates og co ikke er de rette til å føre klubben opp og frem, men dette minner mer om personhets enn kritisk journalistikk.
Som ToreLA er inne på, gidder heller ikke jeg å engasjere meg i særlig grad i debatten.

Jan Tore, luscos 1119
Jan Tore, luscos 1119

fmtj

quote:
Originally posted by Stewart Harvey

Skjønner ikke problemet her.

Leeds United er større enn Ken Bates, og vil - forhåpentligvis - bestå lenge etter Ken Bates. Mitt hjerte har tilhørt Leeds United siden jeg var 4 (til nå 33 år).

Jeg besøker ikke Ken Bates når jeg er på Elland Road derimot klubben Leeds United. Det vil jeg fortsette med.

LUSCOS har jo også hatt sine feider. Jeg er likevel lojal mot LUSCOS.

Jeg har et ubrytelig forhold til fotballaget Leeds United, ikke til haien som sitter ved roret. Jag klarer ikke å la vær å støtte laget mitt, men hvordan andre har det skal jeg ikke sette meg til doms over! Jeg håper vi en dag gjeninntar vår posisjon i toppen med ære! Anmoder flest mulig å støtte fotballaget vårt videre! Jeg driter i Bates og ønsker ham vekk,men det vil skje en eller annen gang!
Yeboahs vitne

mari

Hører også hjemme blant dem som mener at klubben trenger oss supportere mer enn noengang. Ingen problemer med å skjønne de som i disse tider velger et korstog mot Bates fremfor å konsentrere seg om det sportslige - håper det imidlertid er sånn at alle unisont vil glede seg - dersom vi mot alle odds - skulle oppleve en sportslig opptur i år..

veteranen

Tenkte jeg skulle kommentere/svare på Svend Anders innlegg.

Sitat SA:
"For meg er det tildels vanskelig å forholde seg til dette som en seriøs diskusjon. Mange av innleggene, og det gjelder særlig HB, har overhode ingen faktabaserte opplysninger. Det spekuleres i hytt og gevær med noen påstander jeg ikke aner hvor kommer fra. Det nevnes videre både mafia-metoder, hat mot supportere, 50 mill pund som plutselig skal dukke opp, og i andre innlegg spekuleres det i både bestikkelser og korrupsjon. Det blir klin umulig å kommentere slike forhold når man verken har dokumentasjon eller større argumenter for slikt."

Svar:
Når sånne ting blir diskutert så vil det alltid dukke opp noen som tar litt av i sin argumentasjon. Du får prøve å forholde deg til dem som bruker relevante argumenter, som f,eks Sverre, i det innlegget som åpnet denne tråden.

Sitat SA:
"Videre savner jeg et bredere perspektiv på hele situasjonen. det gjelder ikke bare det faktum at Bates vil selge seg ut om en viss tid (for det er BARE da han tjener penger på klubben), og at vi kanskje burde gi en ny eier best mulig argument for oppkjøp gjennom bred støtte til LAGET...

For det første virker det på meg som det er de største kritikerne av Bates som selv er med på å gjøre ham til noe større enn klubben. For min egen del vil det forøvrig alltid - i hovedsak - dreie seg om å støtte de 11 i hvitt ute på banen, og jeg klarer ikke la hverken Ken Bates eller andre legge noen videre demper på akkurat det. SPESIELT ikke så langt at jeg vurderer noen boikott, el.l."

Svar:
Ingenting varer evig, heller ikke Ken Bates. Men er det en riktig holdning å lukke ører og øyner for ting vi mener er alvorlig galt og direkte skadelig for klubben, bare fordi fyren en dag vil forsvinne ut porten? Jeg synes ikke det. Du har rett i at jo mer suksessfull klubben er - både sportslig og økonomisk - jo mer attraktiv vil den bli for eventuelle oppkjøpere. Men samtidig vil dette også bety at Bates i langt større grad kan stille betingelser. Kan en eventuell boikott av hjemmekampene fremskynde Bates exit? Det ser jeg ikke bort fra, av den enkle grunn at da kan han ikke stille de samme betingelser. Han vil da tape penger på å drive klubben, og det kan han (og hans bakmenn!) ikke leve med i lengden. Hvilke alternativer står han da med? I realiteten bare ett som han kan leve med: salg. Og  da vil han heller ikke være i stand til å stille betingelser på samme på som hvis klubben var noenlunde suksessfull, så dermed vil klubben bli langt billigere for dem som vil overta. Og glem ikke at eventuelle oppkjøpere vil vite hvorfor mange holder seg borte fra Elland Road, og at disse etter all sannsynlighet vil komme tilbake når Bates er ute.

Sitat SA:
"Ellers reagerer jeg litt på at "antall kamper/sesonger de som kritiserer de som nå står opp mot Ken Bates" gjøres til noe poeng. For det første mener jeg at gode og dårlige argumenter er like gode eller dårlige uansett hvor lenge du har holdt med et lag. For det andre tror jeg så godt som alle forstår (deler av) kritikken mot Bates, og jeg tror heller det går på MÃ...TEN kritikken kommer på, snarere enn AT den kommer. Og for det tredje, som andre også har påpekt, er det ikke slik at man bare kan diktere hva som er "rett" å mene eller føle"

Svar:
Når vi trekker frem at folk som har støttet klubben i mange tiår nå sier at "nok er nok, dette vil vi ikke være med på lenger", så synes jeg det er rart at du ikke skjønner hvorfor vi gjør det. For her snakker vi om mennesker som tilhører det mest solide av grunnfjellet i supporterskaren. Jeg vet at det bl.a dreier seg om mennesker med 40-60 års fartstid  som die-hard Leeds-supporterere. For disse menneskene har tanken om å snu ryggen til klubben vært  fullstendig fremmed - frem til nå! Så hvorfor har de nå fått nok? For å si det veldig enkelt: fordi de ikke kan/vil støtte Ken Bates` Leeds. De har fått nok av den totalt respektløse måten han behandler folk på. Måten han gjennomførte denne administrasjonen - som mange betrakter som et planlagt og organisert “tyveri” - var dråpen som fikk begeret til å renne over for mange. De ser at det ikke er mulig å støtte klubben i dag - uten samtidig i realiteten også støtte Bates. For i dag er det Bates som er Leeds. Han har kontroll på en måte som ingen andre noen gang har hatt i Leeds. Og med hans veldig spesielle og egenrådige personlighet får dette uunngåelige konsekvenser: Klubben blir fullstendig formet i hans"ånd", og Leeds og Bates fremstår dermed i større og større grad  som en uatskillelig enhet. Når dette har pågått lenge nok, vil det ramme klubbens identitet. Dette er det stadig flere som innser, og stadig færre Leeds-fans ønsker å være støttespillere i hans prosjekt. Er dette virkelig så vanskelig å forstå?

Sitat SA:
"Sånn sett skal det også være positivt at det stilles kritiske spørsmål og tas debatter rundt temaer som opptar oss. Men da fortjener det å få med argumenter fra begge sider, på en ordetnlig måte. Supportere som "just want to get on with it" om Bates får - eller ikke får - alle klarsignaler i denne saken, bør vises den "frihet" det er å litt uforpliktende kunne støtte laget sitt selv om andre ting kunne vært bedre. Mener nå jeg."

Svar:
Når man diskuterer en sak/person så er det selvfølgelig en fordel at det blir argumentert fra begge sider og at dette blir gjort på en så saklig og objektiv måte som mulig. Men hvis du nå  synes at det er så få som tar Bates i forsvar, så bør du kanskje reflektere over dette: kan forklaringen være at de/dere har en stadig dårligere “sak” å føre?

Sitat SA:
"Siden forslagene til hva som faktisk kan gjøres for å hjelpe klubben virker å totalt utebli fra debatten - for det var vel også et spørsmål fra Sverre? - tillater jeg meg å komme med et par avsluttende iinnstikk (det eneste som vel er nevnt er "kamp" og boikott - noe jeg ikke støtter):

* Dialog og samarbeid vil i de fleste tilfeller lykkes bedre enn kamp, distansering og fiendtliggjøring. Ken Bates er ikke den enkleste i så måte, men har vi prøvd godt nok - og kan vi prøve igjen?

* Har vi noe å hente på dialog og konstruktive debatter med andre aktører? Har vi forsøkt kontaktet potensielle budgivere, KPMG, politikere, myndigheter, media, osv?

* Er (evt har) LUSCOS og andre (vært) flinke nok til å gi Bates m.fl. en bred nok, og fair nok dekning, bl.a. TPN, eller har subjektive meninger overskygget en saklig fremstilling?"

Svar:
Jeg er helt enig med deg i at dialog og samarbeid er å fortrekke. Men dette har jo hele tiden vært et av hovedankepunktene mine mot Bates! Fyren kan ikke samarbeide! Alt samarbeid han begir seg inn på, må foregå på hans premisser! Det er bare å nevne hans ageringer mot LUSC, YEP og uttallige andre  som har forsøkt seg på samarbeidssamtaler der Bates fasit ikke ligger i bunn allerede i utgangspunktet. Samarbeid og total underkastelse er to vidt forskjellige ting!

Du, Svend Anders, har jo vært på Elland Road og møtt Bates. Jeg husker du fortalte at du ikke kunne unngå å legge merke til at hans underordnede hadde så stor respekt for Bates at de bukket, skrapet og nærmest virket som om de var redd fyren. Da burde varselklokkene ha ringt hos deg! Respekt er bra, mens frykt er direkte nedbrytende for en organisasjon/arbeidsplass. Er det noen som tror at respekt er det som gjennomsyrer organisasjonen Leeds United av i dag ?

Jeg er enig med deg i at en supporterklubb bør forsøke å være aktiv og påvirke der den har påvirkningsmuligheter og søke samarbeid med alle som ønsker klubben vel. Men igjen: det er forskjell på samarbeid og total underkastelse. Med Bates eksisterer kun det siste alternativet.

Til slutt: Det er ikke min mening å påvirke andre til å slutte å være Leeds-supportere. Tvert imot, faktisk. Jeg har vært en glødende Leeds-fan i 39 år, og jeg har ( i likhet med mange andre)  lagt utrolig mye tid, tanker og følelser ned i mitt engasjement rundt klubben. Selv om jeg her og nå kategorisk kan fastslå at jeg aldri kommer til å sette mine føtter innenfor Elland Roads porter så lenge Bates styrer klubben, så betyr ikke det at jeg vil være likegyldig til hva som foregår i Leeds.  Det er jo heller mangel på likegyldighet som gjør at mange av oss reagerer så sterkt som vi gjør - og at vi er villig til å ta konsekvensen at det vi mener, selv om det for mange av oss svir lagt inn i sjela!

Så får heller får de av dere som synes at vi overreager, få lov til å mene det, uten at jeg skal sette meg til dommer over deres tanker, meninger, eller standpunkt.

HåvardK

quote:
Originally posted by marve

Håverdk mener du vi er der vi er i dag på grunn av kunn bates ?????.

Nei, det mener jeg ikke. Har jeg skrevet det? Nei.

Hva annet kunne vi egentlig vente oss når klubben vår for bare noen få år siden hadde over 1 milliard nok i gjeld ,hadde vi virkelig noen annen mulighet en å selge unna alt av spillere og kutte kraftig i alle utgifter (spillerlønninger osv osv ).

Vanskelig å si - men at Ken Bates er den eneste og riktige løsningen, tror ikke jeg. Personlig.

Det vi alle skriker etter er et type alle det de har fått i chelsea ,en med jæ... møe penger !!!!.
Hvar ikke denne redbus fyren vilig til å sammarbeide med geite bukken da ,helt til de så sitt snitt til å skaffe seg hele greia selv .

Ikke såvidt jeg har fått med meg. Er det ting som tyder på at Bates er en mann som innbyr til samarbeid?

Krasner og hans venner hadde vell alle vært inntresert i å sammarbeide meb bukken så lenge de kunne tjent fett på det eller ?????.

Kanskje det. Et såkalt retorisk spørsmål, dette. Hvorvidt det har noen sammenheng med mitt innlegg er en annen sak.

Og JEG mener selvfølgelig ikke at vi altid har vært en drittsekk klubb men at andre har sett på oss som det .

Som sagt: Andre har hatet oss, men dette har vært tuftet på frykt og respekt - ikke fordi vi har oppført oss som drittsekker i nær sagt enhver sammenheng.

h.b

Enig veteranen.
For å komentere det SA komenterte mot meg. Et slikt forum vil alltid være synsing og spekulasjonsartet. Hvis alle skulle forholde seg til fakta her inne og dokumentere hva som blir påstått , så hadde dette forumet vært dødt.Til og med SA legger ofte ut informasjon som det ikke er hold i og hvis han skulle dokumentere alt han skriver så ville det kommet utrolig lite fra den kanten.
Uansett så står vi i Luscos på hver vår side og lukker øynene for den annens side i denne saken. Vi vil egentlig bare høre vår versjon og liker ikke at andre argumenterer imot.Vi vil ikke at den andre parten skal få rett. Så enkelt er det.Jeg er imot Bates og aksjonerer gjerne imot den gamle mannen som er en sykdom for Leeds. Om andre ikke vil aksjonere men stappe sine dyrbare sparepenger opp i ræva på han , så er dette deres sak. Jeg mener at vi kun blir kvitt Bates ved å aksjonere. Dette er min mening. Og den står jeg for

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

agehvitstein

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å delta i denne debatten da jeg er så utrolig lei av alt
det utenomsportslige som skjer med klubben nå vår at jeg gleder meg voldsomt til sesongstart på Prenton Park.

Jeg ser at enkelte argumenterer for at de må boikotte klubben da Bates vil gjøre ubotelig skade for hva folk forbinder Leeds med. Det tror jeg er veldig feil! Jeg er absolutt ingen
tilhenger av Bates, men at han klarer å forandre folks oppfattning av klubben i et mer langsiktig perspektiv finner jeg noe vanskelig å forstå. Jeg har vært svoren supporter siden slutten av 70-tallet. Alle mine venner er supportere av andre lag. Når jeg spør de hva de forbinder med klubben så er det tre ting som går igjen: Dirty (i noenlunde positiv forstand) fotball, ærlige supportere av typen som støtter laget i tykt og tynt og at de ikke skjønner hva som foregår i klubben nå. De to første kjennetegnene er de som garantert vil overleve regimet til Bates. Jeg har stor forståelse for at folk er lei alt spillet bak kulissene og Bates sin rolle i dette, men jeg synes det er vannvittig trist med de av dere som gjør dere for talsmenn til en boikott av klubben nå. Det er nå klubben trenger vår støtte. Det går faktisk an å skille klubben Leeds og Bates. Jeg orker simpelthen ikke tanken på et hylekor av misshagsytringer på Elland Road når klubben sansynligvis må kjempe for å overleve i League one kommende sesong.

Til slutt HB: Vær så snill! Kan du slutte å komme med spekulasjoner og anklagelser som du har null dekning for!

Torgeir

Har akkurat snakket med en kompis fra Leeds. Stemninga i Leeds er helt på bånn etter KB sine krumspring. Han trodde det ville bli flere store "aksjoner" mot KB på første hjemmekamp.

Ken Bates er å blir enn arrogant dr...... Tror ikke han har mye støtte igjen. Tror det bare er tidspørsmål før han skjønner allvoret og selger hele klubben eller rett og slett går av og lar andre lede klubbe. Han er en seig jævel, men når han får alle supporterne vendt mot seg på første hjemmekamp så bør det ringe ei bjelle...

Jeg drar over til Leeds 16 august og slutter meg til de aksjonene som eventuelt vill komme. Har ikke noe tro på at boikott vill føre frem. Har mere tro på å vise sin misnøye på kamp...

Som sagt før....LSK overlevde Even Pellerud og Leeds United skal overleve Ken Bates

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

h.b

Til agdestein og andre som mener det samme som han.
Det å støtte opp om klubben fordi det er nå klubben trenger det.
Hvilken støtte er det egentlig klubben trenger akkurat nå. Er det at jeg putter mine penger inn i en klubb som er ledet av Bates eller er den beste støtten faktisk å aksjonere mot Bates slik at klubben blir kvitt ham. Jeg mener den beste støtten i lengden er å aksjonere mot Bates.
Det er nå min mening

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

agehvitstein

Respekterer for all del valget ditt! Jeg velger å tenke at det er klubben jeg støtter med pengene mine. Klubben som har gitt meg så mange gleder og vært en stor del av livet mitt. Jeg er livredd for at dette skal forsvinne dersom mange vil følge ditt eksempel.

Runar

Bates er ALTFOR arrogant og STA til å la seg pille på nesen av supporterne - KUN et storbud kan redde Leeds fra Bates, bare synd at han ikke kan selge før om 6 mnd

Tom S

Eg er også av den meining at boikott er feil virkemiddel, men heller aksjonere ved å vise vår misnøye på Elland Road.

quote:
Originally posted by Torgeir

Har akkurat snakket med en kompis fra Leeds. Stemninga i Leeds er helt på bånn etter KB sine krumspring. Han trodde det ville bli flere store "aksjoner" mot KB på første hjemmekamp.

Ken Bates er å blir enn arrogant dr...... Tror ikke han har mye støtte igjen. Tror det bare er tidspørsmål før han skjønner allvoret og selger hele klubben eller rett og slett går av og lar andre lede klubbe. Han er en seig jævel, men når han får alle supporterne vendt mot seg på første hjemmekamp så bør det ringe ei bjelle...

Jeg drar over til Leeds 16 august og slutter meg til de aksjonene som eventuelt vill komme. Har ikke noe tro på at boikott vill føre frem. Har mere tro på å vise sin misnøye på kamp...

Som sagt før....LSK overlevde Even Pellerud og Leeds United skal overleve Ken Bates

"We will be back"

Torgeir

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

agehvitstein

Det tror jeg faktisk er de kalde fakta! Ett voldsomt supporteropprør vil bare gjøre han mer innbitt. Han må gjerne selge med et stort overskudd for min del. Så gjenstår det å se om de investorene det alltid har vært så mye snakk om for en gangs skyld skulle dukke opp (ja jeg er klar over Redbus og alle andre)

Torgeir

quote:
Originally posted by h.b

Til agdestein og andre som mener det samme som han.
Det å støtte opp om klubben fordi det er nå klubben trenger det.
Hvilken støtte er det egentlig klubben trenger akkurat nå. Er det at jeg putter mine penger inn i en klubb som er ledet av Bates eller er den beste støtten faktisk å aksjonere mot Bates slik at klubben blir kvitt ham. Jeg mener den beste støtten i lengden er å aksjonere mot Bates.
Det er nå min mening

Hvordan skal vi få betalt spillere og andre ansatte på Elland Road hvis alle går til boikott??? Det blir det samme som konkurs..ref: MK Dons

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

Kato

Mange gjennomtenkte og gode innlegg.

Flere legger det administrative kaoset til side. Nå er fokus på det sportslige i vente. Vel og bra.

For min del henger disse tingene nøye sammen.

Den verste konsekvensen av at Ken Bates vant tilbake klubben er ikke at vi ledes av en bajas på alle mulige måter.

Verst er det at DENNIS WISE fremdeles styrer det sportslige.

Man gleder seg til seriestart, gleder seg til å juble for skjorta, da havner Ken Bates og alt det styret i bakgrunnen.

Men tanken på at en fjott med total mangel på inkompetanse (hilsen Stig Inge Bjørneby)fortsatt skal lede den skjorta vi alle støtter er verre enn verst.

Mot Tranmere bryr jeg meg 20-0 i hvem som sitter i VIP-boksene. Nei det er mye verre hvem som er hans våpendrager på benken. HUFF.

Ville heller hatt en av gutta i KPMG.

agehvitstein

Godt poeng! Er det noe jeg frykter så er det nettopp det som skjedde med MK Dons! Synes det er verdt å ha i bakhodet når dere snakker om denne boikotten!

veteranen

quote:
Originally posted by Torgeir

QuoteOriginally posted by h.b

Hvordan skal vi få betalt spillere og andre ansatte på Elland Road hvis alle går til boikott??? Det blir det samme som konkurs..ref: MK Dons

Nå har jo mange (ca 10.000 ?) allerede betalt gjennom sine sesongkort, så helt uten midler vil klubben uansett ikke være.

Tenk dere hvis 5-10.000 Leeds-fans hadde demonstrert UTENFOR Elland Road når laget spilte kamp! Dette hadde vekket en enorm oppsikt! Og beskjeden ville vært krystallklar: Vi aksepterer ikke at vår klubb blir mishandlet og tråkket ned i dritten!

Til dere som er redd for at Bates vil la klubben gå konkurs på pur faenskap: Tenk dere om! Hvem er det som vil tape, ØKONOMISK, hvis klubben går konkurs? Bates - og hans bakmenn! Og tror dere virkelig at de er villig til å tape mange millioner pund, bare for å være jævlig? Nei, jeg kan ikke tenke meg at dere egentlig tror dette, eller...?

Konstruktive aksjoner og demonstrasjoner er bra. Men hvis det skal ha noen effekt på Bates, utover at han blir forbanna, så må det også ramme ham økonomisk.

agehvitstein

Så du skal altså skyve sesongkortholderene foran deg når det gjelder å holde klubben flytende, mens man skal demonstrere mot Bates utenfor stadion? Synes det er en gedigen logisk brist i denne argumentasjonen.

veteranen

quote:
Originally posted by agehvitstein

Så du skal altså skyve sesongkortholderene foran deg når det gjelder å holde klubben flytende, mens man skal demonstrere mot Bates utenfor stadion? Synes det er en gedigen logisk brist i denne argumentasjonen.

Det virker jo som Bates har penger. Han hadde i allefall penger til å "kjøpe" Leeds igjen. Dessuten har han nylig solg spillere for flere millioner pund.

Bates blir sikkert sikkert rørt hvis han får høre om din bekymring for hans lommebok. Omtrent på samme måte, kan jeg tenke meg, som han, ifølge seg selv, ble rørt av "den massive støtten han fikk fra den store majoriteten av Leeds supporterne," da han karret til seg klubben igjen.

Så mens du går rundt og bekymrer deg for klubbens (les: Bates!) økonomi, har noen av oss helt andre bekymringer når det gjelder klubbens ve og vel.

Stephenjazz

quote:
Originally posted by marve

Sverre tror du tar veldig feil når du hevder at du ser at mange ikke er bekymret for hva som skjer med klubben vår nå .Tror alle som har leeds som favoritt lag er veldig bekymret  og at de fleste bryr seg og er jæ.... engstelige .
Tror også at de fleste som er fans av andre klubber har både respekt og at de også føler med oss nå.Hvis vi ikke får respekt av å gå med leeds trøye nå så får vi det nok aldri .
Når det gjelder bates så er også jeg svært lite fornøyd med han ,men får ta det igjen hvorfor i h..... kunne ikke folka som elsker leeds og som har penger kommet å redda oss den gangen vi virkelig lå nede ?????
hvorfor var det bare bates som var villig til å ta på seg dritt jobben det helt tydelig var å få leeds skuta tibake i pluss ??????
At det nå kommer en hel haug med leeds elskere er vell kunn for at nå er dritt jobben nesten gjort og de ser sitt snitt til å gjøre en god handel .At bates som har gjort dritt jobben er lite lysten på å gi fra seg leeds nå kan vell de fleste forstå .
Tror ikke vi her inne  skjønte alvoret helt fra starten av jeg da gjelda var astronomisk ,at vi måtte selge unna alt vi hadde av spillere ,at vi ikke kunne velge managere som var meritterte og at vi ville slite skikkelig på fotballbanen var det vi måtte vente oss i åra som kom etter at vi satt igjen med en gjeld på over 1 milliard nok .
Det eneste som kunne redda oss fra det som har skjedd med oss er vell en type alla det de har i chelsea,men en slik type har jo ikke vist seg ennå .
Det jeg liker aller minst med bates er at han er så jæ... stygg i kjeften og at han er blåtta for folkeskikk ,men synes faktisk å merke en forandring hos han i det siste når det gjelder hans tale til fansen .
Liker også svært lite at det ikke er noe særlig harmoni innad  i laget ,men der kan det jo være pengene som setter stadaren ,vi vet jo alle nå at noe slik som lojalitet fra spillere er en saga blott ,her er det pengene som setter standarn .
Er veldig enig med deg sverre i at det som er så leit er ikke at vi spiller i leage one men at det ikke er noe harmoni i laget som er problemet ,men jeg tror samtidig at det vill komme når leeds igjen går i pluss og penga kommer på bordet .
Mener også at alle de som er så intresert i leeds at de er her inne å skriver er så hekta på leeds at de aldri vill kunne klare å bære en annen klubbs trøye ,det er tross alt følelser det her dreier seg om og har du først tatt skrittet til å oppholde deg møe her inne feks ja så har du vist hvor følelsene dine ligger hehehe.
Men folkens har ikke leeds alltid vært en drittsekk klubb da ,en klubb som altid har vært sterkt misslikt ?????,hvorfor bry oss så mye om det nå mener jeg ,har opplevd å få møe sympati og støtte jeg for å ha sakt i full offentlighet at jeg ennå heier på leedsu heheheheheh.
Synes vi skal være f... så stolte jeg vi er nå mitt inne i et helvete med vårt fav lag ,men vi er da her fortsatt for det ,vi går da fortsatt med leeds trøya og det skal vi som sakt være jæ... stolte av .
Nei vi trenger fa... ikke skamme oss ovenfor noen andre ,vi har kansje blitt en drittsekk klubb men vi er da ivertfall en drittsekk klubb med fantastiske fans som jeg er overbevist om at de fleste med innterrese for fotball misunner oss .
Og folkens tenk dere når den dagen kommer hvor vi spiller vår første prl kamp igjen ,for den dagen vill garantert komme !!!!!!!.Da prater vi følelser da ikke sant folkens !!!!!!

Leeds eraller har blitt betegnet som en drittsekk klubb. Skitten ja, men aldri det, så hvor du har det fra det får du spørre deg selv om. Det er kanskje ikke så rart spillerene begynner å se seg etter nye klubber når vi realiteten er på randen av konkurs og sportslig katastrofe, kapteien skal som regel være sistemann som forlater skuta, men når skuta allerede er på bånn av havet er det ikke noe vits iå bli igjen på bånn, uforstålelig kanskje for oss supportere , men man kan jo spørre hva vi  ville ha gjort hvis vi fikk  vite at jobben var i fare. Det er bare tiden som vil vise hva som kommer til å skje med Leeds, forhåpentligvis snus skipett og kan seile med både hevede flagg og seil før vi vet ordet av det
Det blir aldri umoderne å vinne