L.U.' fremtid

Started by Sverre, July 15, 2007, 02:11:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=344533

Kanskje LUSCOS kunne vere med på denne protesten istaden for å oppmuntre til boikott av klubben?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen

Har vært borte fra forumet noen dager i disse ferietider, men jeg har fått med meg at både Svend Anders og  Erik M har skrevet noen reflekterte og gode innlegg.

Til Svend Anders:
Nok engang: Også jeg er  tilhenger av   å løse konflikter ved dialog og vilje til samarbeid. Men da må viljen være tilstede hos begge parter. Det er den ikke hos Bates. Alt samarbeid som han begir seg innpå,  må foregå på hans premisser, og da blir det håpløst. Men dette utelukker ikke at vi også skal gi ham ros når han foretar seg ting som er bra for klubben.  Det er nok ingen tvil om at det har vært en sløsete ukultur på det økonomiske området i mange år (fra 97 ?)  i Leeds. Mange bekker små blir en stor elv ..osv… Her ser jeg ikke bort fra at Bates kan ha gjort mye bra når det gjelder å rydde opp. Men heller ikke han har vært en udelt suksess på økonomi området, for han har i de to foregående sesongene bommet totalt med prisnivået på billettene, og dette har kostet klubben mye penger.

Ellers registrerer jeg at også du åpner opp for at folk kan gi uttrykk for sin missnøye ved demonstrasjoner/aksjoner  (innen anstendigheten og  rimelighetens grenser), og det synes jeg er bra. De som ikke synes at det finnes noe å reagere på eller demonstrere mot, kan ta livet med ro, og kose seg  med sine lyse fremtidsutsikter under Bates og Wise.

Forøvrig ligger det mye sannhet og visdom i teksten på din fars russekort!

Du fortjener et svar også her, veteranen.

Viljen til samarbeid er ikke tilstede hos Bates, skriver du. Det kan helt sikkert stemme i en rekke tilfeller. Mitt poeng tidligere er at det også er andre parter som overhodet ikke er interessert i å samarbeide. Jeg har selv møtt de tre mest sentrale i LUSC-ledelsen flere ganger, og med all respekt for den jobben de har gjort gjennom mange år for både klubb og fans, er det vel et understatement å si at de fremstår minst like sta og egenrådige som Bates gjør. Er folk her inne klar over at Peter Lorimer ses på som en  "Judas" av LUSC-ledelsen, som LUSCOS er en del av, bare fordi han har sittet i styret med Bates?

Jeg har IKKE noe mål om å dra opp nye eller gamle konflikter her, men jeg vil minne om at saker har flere sider, og føler for å påpeke visse ting her.

Dette kan vel også ses i relasjon til midjo's spørsmålstegn ved dekningen av saken fra TPN-redaksjonens side, som har sterke bånd til de samme folka i LUSC. Hvem er det da som er habile nok til f.eks å stille spørsmålstegn ved LUSC's både rolle og handlinger i den situasjonen klubben er i? På engelske forum kommer det stadig spørsmål om hvor i all verden det blir av LUSC i den offentlige debatten rundt klubben. Det virker som at LUST (Leeds United Supporters Trust) er de eneste som har evne (?) til å markere seg med "supporternes røst", i tilegg til enkelte nettsider.

Min personlige oppfatning, både som supporter og med bakgrunnen som journalist, er at TPN det siste året har vært gjennomgående negativt fra redaksjonen, og spesielt redaktørens side. VILJEN til å søke positive vinklinger (og da snakker jeg ikke bare om Bates/Wise, men rundt hele Leeds) har for meg virket å være fraværende. Derfor er det positivt at redaktøren over indikerer at dette skal tas mer hensyn til i de kommende utgavene. Jeg tror mange deler denne oppfatningen med meg - eller?
Vil eksempelvis Bates skryt av fansen bli tatt med neste gang han kritiseres for å "ikke ville samarbeide med fansen"? (les: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2490765,00.html)

Jeg vet at jeg i avsnittene over kommer med flere brannfakler, og vil i den anledning understreke at spørsmålene er ment som innspill til videre arbeid og diskusjon. Jeg mener at man ved å stille riktige spørsmål kan oppnå både læring og utvikling på en spennende og effektiv måte.

---------------------------------------

Over til litt av det andre du skriver om i svaret til meg, vet. Det er opplagt at Bates også ha feilet enkelte steder med økonomien. Men igjen, hvordan dekkes f.eks dette i TPN? Blir det fortsatt "gnålt" om dyre billetter tidligere år, eller gis det en aldri så liten applaus for at Bates faktisk virker å ha HØRT på fansen, og gjort det mange har bedt han om?
Får folk med seg at det gjøres grep som for eksempel sparer klubben £200,000 årlig på å produsere kamp-programmet selv? At investeringen som ble gjort i Billys Bar alene ga £400,000 i nye inntekter sist sesong, til tross for en sesong der vi rykket ned? (jeg mener dette er tallene, i forbifarten husker jeg ikke hvor det er oppgitt)

Hva gjelder min "åpning" for å demonstrere er ikke noe nytt - og det går også an å demonstrere mot enkeltbeslutninger/saker og ikke bare "Bates out". Jeg vet forøvrig ikke om idéen min ble "stjelt" eller bare tenkt på av flere, men jeg registrerer at nettopp det å gå ved halv tid diskuteres relativt omfattende på WACCOE.

Utfordringen med de fleste av "aksjonene" som planlegges, og det er uansett hva eller hvem det ønskes demonstrert mot, er at det skal så lite til å velte hele forsøket. Om det kommer 25.000 på første hjemmekamp får det ingen effekt om "bare" 10.000 mennesker går ved pause. Oppmøte utenfor stadion, etc kan fort bli litt "smålig" om det ikke kommer BETYDELIGE folkemengder. Er supporterne forent nok, ikke bare i oppmøte men også i meningsoppfatning, til å eventuelt gjennomføre en GOD aksjon? Og videre: Vil de som møter opp være "reflekterte nok" til å kunne presentere ett saklig, bestemt, men samtidig ydmykt, standpunkt? Eller ebber det ut i aggressive, alt for enkle budskap som "Bates må gå - han er dum" og "Vi vil ikke ha Bates for han har vært i Chelsea før" eller andre innslag som jeg er overbevist om at vil ha mer motvirkende enn påvirkende effekt (både overfor Bates og i pressens fremstilling). Jeg tror ennå på en større effekt av både personlig "lobbying" av enkeltaktører, eller f.eks. kloke medieutspill eller masse-mailing av f.eks KPMG.

-----------------------------------

For å avslutte dette innlegget må jeg forøvrig innrømme at jeg har satt meg litt på gjerdet de siste dagene i påvente av at det skal skje noe der borte. Jeg føler ikke at det kommer stort ut av å diskutere det som IKKE skjer (som vi vet om i alle fall), og det vil uansett nok gå litt ut i neste uke før noe mer skjer av betydning.

Jeg håper enn at vi alle kan fortsette å være tålmodige, jeg er sikker på at ting vil ordnes - one way or another - før eller siden.

------------------------------------
- Nå KAN det ikke bli verre, sa pessimisten.
- Ã..., jo, da!, svarte optimisten.

[:o)]

God helg, folkens!

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Erik_

Jeg hadde egentlig planer om å holde meg på sidelinjen til hele denne farsen var over og vel så det. Skal ikke legge skjul på at jeg har gått fra et positivt syn til et negativt syn på fremtiden for Leeds, på et års tid. Og er grundig sjalu på dere som er sikker på at alt går bra til slutt.

Tomhetsfølelsen snek seg inn over meg her i begynnelsen av juli, og jeg har derfor holdt meg til det å være en som leser innleggene her inne i stedet for å engasjere meg i debattene. Men de siste ukene har jeg begynt å gnage på dette med at Leeds fansen ikke gjør noe annet enn å sitte med nesa foran skjermen (eventuelt ølglasset), skrive på et nettforum og diskutere prosesser ang admin og proklamere dommedag (Det gjelder også oss her i skandinavia). Så da fant jeg ut at jeg skulle endre planen min for akkurat denne posten. Da jeg synes tiden er inne for at vi bør gjøre noe annet enn å "distansere" oss fra det som skjer, selv om vi sitter her oppe i nord.

quote:
Originally posted by Tom S

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=344533

Kanskje LUSCOS kunne vere med på denne protesten istaden for å oppmuntre til boikott av klubben?

Ja, jeg mener absolutt at vi som LUSCOS burde ha vært med på noe slikt som denne blomsterdagen som støtter klubben Leeds United. Jeg hadde en natt der jeg ikke fikk sove og skrev et langt og noe krast innlegg om at vi fansen ikke gjør noe, selv når ting er så prekære som de er i dag. Men jeg fant ut morgenen etter at det hele bare var en utblåsning fra min side og lot derfor være å poste det. Men heller slette det fra maskinen min og lagre det i hjernebarken.

Men jeg står for den delen jeg skrev ned om at det er på tide vi gjør noe for klubben. Om det være seg at vi gjennom LUSCOS hadde støttet f. eks denne blomsterdagen foran Bremner statuen i dag lørdag 21.7.07. Ikke Bates ut demonstrasjonen som er meldt å være samme dag og sted. Eller noe annet... som alle her inne kunne vært enet om.

Det er i allefall på tide at vi begynner å lette litt på ræva og dermed gjør noe annet konstruktivt enn å håpe og tro at alt ordner seg. Og at dette gjøres ved at andre ordner opp for oss, fordi vi bare sitter i Norge, Sverige, Danmark, osv. Bare det at vi f. eks gjennom LUSCOS via LUSC viser at vi er her. Et eller annet...

For jeg er sikker på at vi alle er bekymret for klubben, selv om vi har forskjellig syn på ting som har skjedd rundt prosessen under administrasjonen.

Marching on together damer og herrer. Det er på tide av vi Leeds fans marsjerer sammen. [:)]

Hopelessly, I'll love you endlessly
Hopelessly, I'll give you everything
But I won't give you up
I won't let you down
I won't leave you falling
If the moment ever comes.

Hopelessly, I'll love you endlessly
Hopelessly, I'll give you everything
But I won't give you up
I won't let you down
I won't leave you falling
But the moment never comes.

Tom S

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/west_yorkshire/6910104.stm

Leeds fans lay flowers at statue  

Fans left shirts, scarves and flowers at the Billy Bremner statue
Fans of beleaguered Leeds United have been protesting at Elland Road on Saturday about the League One club's troubled status.
Flowers, scarves and shirts were placed around the statue of Leeds legend, former captain Billy Bremner.

The side's players have not been paid for six weeks and the club still needs their golden share to play in League One next season.

The team are in the Czech Republic for a pre-season match at the weekend.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

Sitter her og håper på et positivt innslag i mediene i morgen. Føler at nå trenger jeg positive Leeds nyheter. Jeg har forsonet meg med Bates ihvertfall ut året.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Stephenjazz

Det blir aldri umoderne å vinne

Tom S

Veit ikkje om LUSCOS/LUSC støtta denne protesten.
Dersom ikkje synest eg det er bortimot ei skandale synd!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

McMidjo

Hei Håvard og Veteranen!

Jeg prøvde å sette fokus på to relativt konkrete aspekter ved Sverre sine innlegg â€" og forsøksvis dra debatten inn i litt andre spor enn å få en ny trøstesløs ordveksling om Ken Bates/Dennis Wise â€" hvor vel ingen av oss ser ut til å komme med så mye nytt lenger?

Mine refleksjoner ift Sverre sine innlegg var knyttet til:

1) Supporterklubben LUSCOS sin vinkling av tingenes tilstand i Leeds United.
2) Begrunnelsen for at Leeds United angivelig har fått et drittsekkstempel blant andre supportere.

Gikk disse poengene dere hus forbi, eller synes dere ikke det er relevant å trekke inn andre momenter enn Bates/Wise?

For å klargjøre mitt syn på Bates/Wise først: Bates er åpenbart ikke bra for Leeds United, og Dennis Wise kommer sikkert til å gå over i historien som en av Leeds Uniteds dårligste managere noensinne. Veteranens presise personlighetsanalyse av de to er noenlunde i tråd med min egen oppfatning, uten at jeg ser behov for å jatte ’jublende’ med...

Ad pkt 1 om Luscos:

Synes ikke dere det er betenkelig at redaktøren i supporterklubbens medlemsorgan fremmer slike synpunkter/holdninger som kommer frem i denne tråden â€" vel vitende om at dette er en sak som allerede har ’splittet’ supportermassen?  Skal ikke gnåle for mye om supporterklubbens vedtekter, men en av de dreier seg vel om at Luscos skal jobbe for å fremme samholdet mellom supportere av Leeds i Skandinavia.

Enten Sverre uttaler seg som privatperson eller representant for LUSCOS (noe han selv ikke ser behov for å klargjøre i denne saken), føyer innleggene seg godt inn i rekken av nærmest hatske oppslag rettet mot Bates/Wise i TPN over det siste året.

Jeg er 100% enig at det skal settes et kritisk søkelys på Bates/Wise, men så unyansert og ensidig denne saken har vært håndtert fra LUSCOS sin side, har supporterklubben i mine øyne mistet svært mye troverdighet.

Mht Håvard sine spørsmål:

Når jeg snakker om en forhistorie mellom Bates og Sverre, tenkte jeg kun på saken Peacock referer til. Jeg har ikke benyttet formuleringen  â€™personlig feide’, men når en ser den voldsomme ordbruken fra Sverre skjønner jeg godt at du kan få den oppfatningen Håvard.

’Konflikten’ (for å kalle det det) mellom LUSC og Bates har bakgrunn i en historie om at Bates på et tidspunkt krevde å få tilgang til LUSC sine surt opptjente sparepenger, noe LUSC selvfølgelig sa nei til. Hva som ellers ligger i denne konflikten oppfordret jeg egentlig Sverre til å komme med litt mer bakgrunnsinfo om, for det må da ligge en god del bak når Sverre benytter en formulering som:  â€Bates hater LUSC med et hat bortimot bare han kan oppdrive..”

Angående LUSC og hvordan de har fungert som supporterklubb over de siste årene, har jeg en del synspunkter, men dette er en helt annen debatt en ’L.U.Framtid’, som det neppe er allverdens interesse i å diskutere nå tre uker før sesongstart, men om noen ønsker å trekke den i gang skal jeg gjerne hive meg på. Hvor var f.eks LUSC/LUSCOS kritiske søkelys i Ridsdaleperioden â€" når klubben øste ut penger den ikke hadde på det ene ’høyrisikoprosjektet’ (les: Fowler, Johnsen etc) etter det andre?

Ad pkt 2 om drittsekk-klubben Leeds:

Jeg synes ikke det er ålreit at Leeds blir oppfattet og omtalt som en drittsekk-klubb, men om det kun er  Bates sine shady dealings â€" og Wise sine impulsive raptuser  â€" som er grunnlaget for en slik oppfatning, syns jeg det er nok av andre â€" og mer positive â€" elementer å trekke inn i en diskusjon for å skape en litt mer balansert og positiv oppfatning av Leeds United anno 2007.

Vi vektlegger sikkert disse elementene  litt forskjellig, men om jeg noen gang skulle bli møtt med en beskyldning om at jeg er supporter av en ’drittsekk-klubb’, føler jeg å ha nok argumenter til å imøtegå en slik beskyldning.  Det er synd at en del av dere andre tydeligvis ikke ser de samme mulighetene...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

TrJ

Undertegnede har vært bortreist på ferie en par uker og jeg har lest de fleste innleggene i denne tråden.
Jeg tror en boikott av hjemmekampene i første rekke vil ramme klubben og først i andre rekke Bates. Dermed blir det feil strategi å bruke. Tror aksjoner o.l. på hjemmekamper vil være bedre. Blir interessant å se om det blir noe av aksjonene som Torgeir hørte noe om. Det vil synes dersom "hele" ER viser sin misnøye.

At spillerne ikke har fått lønning på 6 uker er utrolig og gir oss en liten pekepinn på hvordan hele denne prosessen er kjørt.

Blir spennende å se hva vi kan lese i avisene i morgen..

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Tom S

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1080152,00.html

Kanskje kan vi få slutt på denne endeslause sagaen.
Håper møtet tidleg neste veke er det siste i denne farsen, sånn at vi kan begynne å handle spillere igjen.
Vi må ha ny keeper først og fremst!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!