Kan Bates overleve protestene fra fansen

Started by h.b, July 30, 2007, 18:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Merker meg at protestene mot Bates i Leeds bare vokser og vokser. Mannen har omtrent null sympati og troverdighet. Så er det overhode mulig for denne mannen å  drive fotballklubben Leeds United i det lange løp.Går nå ut fra at Leeds får denne aksjen. Protestene mot Bates ligner mye de protestene som ble gjort mot Newcastles forrige eiier. Ihvertfall i størrelsesorden. Han utalte da også at det var totalt umulig å drive klubben uten støtten fra supporterne i det lange løp. Så hva tror dere.
Kan Bates drive denne klubben uten denne støtten fra supporterne
Jeg tror det ikke

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Papi

Han har vel noko støtte, men det er jaggu meg lite. Men eg trur at mangelen på hjernekapasitet fører til at Bates blir sittende i Leeds ei goe stund ennå.... Dessverre!

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

veteranen

Det er få mennesker som er så vant til protester som Ken Bates. Ser faktisk ikke bort fra at han ville følt seg litt utilpass hvis det ikke var noen som hadde protestert mot det han holdt på med...

Som jeg skriver i en annen tråd, så føler jeg meg overbevist om at det er supporterene som kommer til å stå for det mest interessante som kommer til å skje rundt klubben i løpet av den kommende sesongen. Personlig støtter jeg alle aksjoner som har som mål å bli kvitt Bates, så lenge de ikke oppmuntrer til voldeligheter.

Av en eller annen grunn får jeg meg ikke til å synge "WE ARE LEEDS" sammen med Bates & Wise... Det er på tide å ta tilbake klubben.

Roy

Tipper K.B er så hardhudet at ingenting biter på han. Vi må nok belage oss på at han styrer skuten en god stund til.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Torgeir

Så lenge Leeds vinner, tror jeg vi glemmer fort(mennesker er rare), men taper vi så tror jeg det blir en annen styreformann...

Støtter veteranen....skal over til første hjemmekamp og skal gjøre mitt til att KB merker att vi er der..og forhåpentlighvis går av( in your dreams)...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

Hartey

Ordföranden i Wednesday tålde ju inte att hör alla protester utan vägrar att gå på matcherna och skall sälja sina aktier snarast och lämna klubben..
Alla har en gräns även Bates. Hur det i så fall  skall lösas ekonomiskt är väl ganska oklart

Leeeeeeeeeeeeds

Han kan ikke selge klubben før 30 juni neste år, enn så lenge må vi nok ha han sittende.
The deal also includes an "anti-embarrassment" clause which prevents Mr Bates selling the club before June 30 next year.

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Torgeir

Det er ingenting i veien for att han kan gå av som styreformann og la andre styre klubben.

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

fmtj

Tror lite biter på ham dessverre! Han blir, og som det nevnes i et annet innlegg her- vinner vi kamper fokuserer vi på det og ikke KB!
Yeboahs vitne

Dennis

Ken Bates overlever nok fansens protester, til det har han fått nok pepper opp igjennom. Men årene kan han ikke unnslippe for alltid! [8D]

- Dennis
Marching on together!

Erik M

quote:
Originally posted by Torgeir

Det er ingenting i veien for att han kan gå av som styreformann og la andre styre klubben.

"We will be back"

Torgeir

Bates eie, men ikke styre selv???  Totalt usannsynlig.  Det må et jordskjelv eller massivt hjerteattakk (god forbid) for å få det til, tror jeg.

berlin

er enig med veteranen at det er sannsynlig at supporterne kommer i fokus denne sesongen. Det er lite sannsynlig at Leeds får en fremragende start på sesongen, og det blir bensin på bålet. Forhåpentligvis vil protestene ikke bli ledsaget av vold,
de vil neppe vende seg mot andre lags supportere om de ikke blir mektig provosert. Men demonstrasjoner mot "tre-kløveret" kan ventes.

Så får vi håpe at det ikke ender i poengtrekk eller andre alvorllige straffetiltak.

Stephenjazz

Det vil i hvert fall ikke hjelpe leeds noe uansett sportslig, det er da der grunnlaget for den økonomiske grunnmuren lages, det vil antagligvis være lite attraktivt for sponsorer å sponse et lag som stadig vekk for oppmerksomhet pga. supportertrøbbel og lignende
Det blir aldri umoderne å vinne

veteranen

quote:
Originally posted by Stephen

Det vil i hvert fall ikke hjelpe leeds noe uansett sportslig, det er da der grunnlaget for den økonomiske grunnmuren lages, det vil antagligvis være lite attraktivt for sponsorer å sponse et lag som stadig vekk for oppmerksomhet pga. supportertrøbbel og lignende

De fleste seriøse investorer er ikke dumme. Derfor vil de forstå hvorfor supporterne aksjonerer, og de vil også forstå at en engasjert supporterskare er en enorm ressurs for klubben. La meg nok engang understreke at enhver aksjon må foregå uten voldelige innslag!

"We are Leeds", synger vi. Men hvis det er sånn at det er vi som er Leeds, hvorfor skal vi da, uten å mukke, godta at våre ledere behandler oss og klubben på en så begrederlig måte som vi stadig vekk opplever, uten å reagere og aksjonere? Da kan vi jo likegodt synge: "Vi er Leeds, og vi er noen tanketomme hønsehjerner, som støtter klubbens ledere uansett hvilket idioti og djevelskap de steller istand!"  

Nå mener ikke jeg at du, Stephen, er en "tanketom hønsehjerne". Bare sånn at det er sagt! [:)]

Torgeir

quote:
Originally posted by Erik M

quote:
Originally posted by Torgeir

"We will be back"

Torgeir

Bates eie, men ikke styre selv???  Totalt usannsynlig.  Det må et jordskjelv eller massivt hjerteattakk (god forbid) for å få det til, tror jeg.

Ken Bates vill mest sannsylig dra i trådene selvfølgelig,men alt har sin pris til slutt....jeg tror KB kommer til å dra inn "hjelp" til å drive klubben...han har ikke råd til annet.

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

Geir Magne

Tror faktisk at vår beste sjanse til å bli kvitt Bates er at laget gjør det bra. Hvis Leeds United ligger bra an på tabellen i høst vil interessen for klubben og markedsverdien øke. Da kan Bates selge seg ut med overskudd. Ken Bates er forretningsmann ut i fingerspissene og vil ikke slippe andre til før han kan tjene penger på det. Ut fra dette mener jeg vi bør heie på klubben. Spillerne trenger det og Bates forsvinner fortest mulig!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Hartey

Det kan ju faktiskr bli så att Duncan Revie går in med sheikpengar och löser ut alla.

Torgeir

Det hadde varit kung....god natt

"We will be back"

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

veteranen

quote:
Originally posted by Geir Magne

Tror faktisk at vår beste sjanse til å bli kvitt Bates er at laget gjør det bra. Hvis Leeds United ligger bra an på tabellen i høst vil interessen for klubben og markedsverdien øke. Da kan Bates selge seg ut med overskudd. Ken Bates er forretningsmann ut i fingerspissene og vil ikke slippe andre til før han kan tjene penger på det. Ut fra dette mener jeg vi bør heie på klubben. Spillerne trenger det og Bates forsvinner fortest mulig!

Jeg forstår resonementene dine, Geir Magne. Og når du skriver at han ikke vil gi slipp på klubben uten å tjene solide penger, så har du nok utvilsomt rett i det. Men hvis noen skal kjøpe klubben fra Bates, samtidig som at han skal tjene penger, så må de legge veldig store summer på bordet. Og vi er vel ikke akkurat vant til at fotballinteresserte millardærer svermer rundt vår klubb, er vi vel..?

Da det ble klart at Bates fikk kjøpe klubben tilbake den første administrasjonen, mente jeg følgende: Dette er en god deal for Bates, men en dårlig deal for Leeds. Jeg har seinere ikke verken hørt eller sett noe som har fått meg til å forandre mening! Faktisk er avtalen etter den andre administrasjonen enda dårligere for Leeds, fordi Bates nå måtte legge betydelig større summer i potten, noe som igjen vil gjøre et kjøp dyrere for eventuelle interessenter.

Mange ser ut til å tro at Bates ønsker å selge. Jeg tror dere tar feil. Bates har jo selv sagt at livet er bortimot meningsløst hvis han ikke har en fotballklubb å fikle med. Jeg tror heller at Bates ønsker å trekke inn investorer i sitt Leeds-prosjekt, som han kommer til å styre til så lenge han har noenlunde livskraft igjen i skrotten.

Da står vi igjen med ett alternativ: Tvinge Bates ut! Demonstrasjoner og mishagsytringer kan nok ha en viss betydning, nen det er først når fansens frustrasjoner rammer Bates` lommebok, slike aksjoner vil ha noen virkelig effekt utover å gjøre mannen irritert. Altså: denne sesong bør vi gjøre det klinkende klart for Bates at han ikke er ønsket i klubben, og at han bør selge så fort han får lov!

Så det er en uhyre interessant sesong vi nå går i møte. Utenfor gressmatta, altså! [:)]

Stephenjazz

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Stephen

De fleste seriøse investorer er ikke dumme. Derfor vil de forstå hvorfor supporterne aksjonerer, og de vil også forstå at en engasjert supporterskare er en enorm ressurs for klubben. La meg nok engang understreke at enhver aksjon må foregå uten voldelige innslag!

"We are Leeds", synger vi. Men hvis det er sånn at det er vi som er Leeds, hvorfor skal vi da, uten å mukke, godta at våre ledere behandler oss og klubben på en så begrederlig måte som vi stadig vekk opplever, uten å reagere og aksjonere? Da kan vi jo likegodt synge: "Vi er Leeds, og vi er noen tanketomme hønsehjerner, som støtter klubbens ledere uansett hvilket idioti og djevelskap de steller istand!"  

Nå mener ikke jeg at du, Stephen, er en "tanketom hønsehjerne". Bare sånn at det er sagt! [:)]

Jeg skjønner poenget ditt og er helt enig selv. Mot Burnley sang flesteparten av supportene bl.a "get the Chelsea out..." og etter kampen sier Poyet og Wise at støtten fra supporterene var veldig bra, jeg tror de selv vet at de ikke er de mest populære i Leeds for øyeblikket.

Etter å ha lest at Bates sitt bud var lavere enn de andres bud ble nok mange opprørte, selvfølgelig vil jeg ha rettferdighet, noe som kanskje manglet i denne saken. En annen ting er at supporterene er jo der for å være den tolvte mann, dette innebærer at de skal støtte laget og spillerene og ikke en rekke utsagn om ledelsen. Det er nok på tide at vi fokuserer mer på det sportslige enn det administrative, dog vi kan selvsagt ikke se klubben bli kjørt i grusen.

Selv er jeg ikke en mer tilhenger av bates enn noen andre bare, det er bare det vi ikke burde ha alt fokuset på hva han gjør og ikke gjør, om vi kunne snu fokuset til det sportslige ville det forhåpentligvis blitt en fin start for nye leeds[:)]
Det blir aldri umoderne å vinne

Promotion 2010

Bates sa vel i et svakt øyeblikk at han vurderte sin stilling i klubben da det kokte som værst rundt ham på senhøsten i fjor, da folk lurte på hvor det var blitt av pengene etter Taiwo og Wood... Han har jo selv oppfordret i hjmmeprogrammet til at Leedsfansen skulle avlegge tidligere styremedløem Levvi et besøk. Kanskje noen burde sende et brev eller tjuenitusen til hans kjære Suzanne.... [;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Det jeg ikke forstår med den godeste Ken Bates, er hvordan han planlegger at klubben skal bli større, sterkere og sikkert viktigst i hans øyne: mer verdt.

Han er business-mann tvers igjennom og ønsker ikke Leeds tilbake til toppen, fremfor å tjene penger på klubben. Selvsagt kan vi si at det hører sammen; dersom klubben kommer tilbake til toppen, så vil den være mer verdt. Noe som derimot gjøres for å bringe klubben tilbake, er sportslig satsning. På en eller annen måte må det gjøres, for, til tross for at det ikke burde være slik, er det klubbene med mest penger som vinner. Det hjelper også på god vei med litt kløkt, noe Leeds-lederne mangler per i dag.

Ken Bates virker til å tro at Leeds skal komme tilbake til toppen, kun fordi vi er Leeds. Selv om klubben har et navn, gir ikke det oss automatisk et god lag, Kenneth. Han selger hvert år de beste spillerne. Etter play-off-finalen gikk Hulse, i år gikk Kilgallon, Healy, Blake og mest sannsynlig Cresswell. Det lukter ikke akkurat sportslig satsing av det, gjør det vel?`

Nei, som Sverre sier i en annen tråd, det er vondt å se at Bates er den som er best egnet til å være styreformann for klubben vår. Han har enten ikke vilje eller muskler til å få klubben på fote og tilbake mot toppen. Det er merkelig at denne mannen, som stadig lover at klubben kommer tilbake, har satt den i den verste situasjonen klubben noengang har vært i. Da er det rart at enkelte velger å støtte Bates. Uforståelig for meg, i alle fall.
Marching on together!

Hartey

Dom flesta här tror att det inget finns att göra åt Bates men ibland tar livet en vändning som dom flesta inte väntat sig.
Som Promotion 07 skrev så är Bates inte helt okänslig mot kritik.Jag har alltid känt att kritiken på matcherna skall komma från West Stand. Om Bates skall se matcherna skall han mötas ansikte mot ansikte av dom 0.5% som han säger inte stödjer klubben.
Att inte göra någonting visar säg väl nu när klubben självdör och  Bates säljer våra "stjärnor" mot deras vilja (Blake o Cressie).Denna klubb  kan aldrig enas under Bates, kanske under Wise o Poyet men inte under Bates
quote:
Originally posted by Promotion 07

Bates sa vel i et svakt øyeblikk at han vurderte sin stilling i klubben da det kokte som værst rundt ham på senhøsten i fjor, da folk lurte på hvor det var blitt av pengene etter Taiwo og Wood... Han har jo selv oppfordret i hjmmeprogrammet til at Leedsfansen skulle avlegge tidligere styremedløem Levvi et besøk. Kanskje noen burde sende et brev eller tjuenitusen til hans kjære Suzanne.... [;)]

SveinArve

------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Ferre

quote:
Originally posted by SveinArve

Tror dere dette har noe med oss å gjør?
http://www.hullcityafc.premiumtv.co.uk/page/News/0,,10338~1082207,00.html

http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com

Har helt sikkert ikke noe å gjøre med oss, dessverre.

-WE'LL BE BACK-

Tom S

Dessverre ?

[B)]Beklager, men misforstod kommentaren din.[:I]

Selvfølgelig ville det vere for godt til å vere sant om dette hadde noko med at Pearson engasjerer seg i Leeds United.
Men, det er jo lov å håpe!

quote:
Originally posted by Ferre

quote:
Originally posted by SveinArve

Tror dere dette har noe med oss å gjør?
http://www.hullcityafc.premiumtv.co.uk/page/News/0,,10338~1082207,00.html

http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com

Har helt sikkert ikke noe å gjøre med oss, dessverre.

-WE'LL BE BACK-

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Adis

ja det ville jo vært skikkelig synd om ha gjorde det for å forsøke og involvere seg i Leeds i lengden.. æsjameg..

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Tom S

point taken
[:I]

quote:
Originally posted by WeAreLeeds

ja det ville jo vært skikkelig synd om ha gjorde det for å forsøke og involvere seg i Leeds i lengden.. æsjameg..

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Volda69

Bates kan sikkert overleve fram til neste sommar om han er bestemt nok til det. Ein ting er i alle fall sikkert: han får fleire og fleire motstandarar for kvar dårleg melding som kjem rundt Leeds United. No er eg lei av at klubben i mitt hjarte vert så til dei grader skakk-køyrd. Eg vil ha BATES OUT så snart som mogleg!!!!

MOT
MOT