Nicholls: 'Wise and Bates are bullies'

Started by h.b, August 08, 2007, 15:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

torivar

Denne tråden er i ferd med å bli en fin oppsummering på hva som virkelig kan bli et problem for Leeds, et vanvittig Bates/Wise hat. Patetisk.

Regner med at de av dere som kommer med de heftigste karakteristikkene av Dennis Wise har møtt og snakket med fyren, og at dere bygger misnøyen på dette i tillegg til all dritt som er å lese.

Er det andre her som har møtt/snakket med Bates/Wise som kan komme med et annet syn?

Marchin on...

Boxman

Uten å kommentere Wise/Bates, så vil jeg bare sånn i forbifarten nevne at Keane og RVN, for å nevne to, ikke forsvant fra Man u uten grunn. Så Fergie vet å gi beskjed om hvem som er sjef han også...

quote:
Originally posted by Sverre

Ikke særlig overraskende ut fra det jeg vet om Wise/Bates.

Her er det selvsagt også viktig å se at et "vanlig" selskap kan ha suksess, uten at de ansatte behøver å behandles på samme måte som i en fotball-klubb. Dennis Wise har helt klart ikke behandlet Kevin Nicholls på "riktig" måte - da hadde Nicholls spilt vårsesongen for oss, og kanskje vært delaktig i å ha holdt klubben i The Championship.

Sammenligninger med Ferguson, Wenger og Benitez blir meget søkt, all den stund det er Dennis Wise vi snakker om!  De har som regel en plan med det de gjør, med dennis Wise er det motsatt - han har sjelden en plan med det han gjør...

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Erik M

Har vi ikke annet å fokusere på enn forsmådde spillere som uttaler seg om ex-sjefen.  Kjenner dere noen som uttaler seg flatterende om ex-sjefen som sparket ham.

La resultatene telle for Wise.  Jeg er villig til å overse en del mindre sympatiske trekk (innen visse grenser) dersom han får gjengen til å jobbe sammen.

Adis

Føler det faktisk kan sette litt lys på hvordan DW og KB er som personer.. noe jeg ikke ser på som videre ubetydelig for klubben. Ikke at jeg tar alt Nicholls sier for god fisk, men er glad for å høre hva han har å si når han blir spurt.

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

ToreLA

Sier Nicholls noe som helst annet enn overskriften til h.b. da?

- Wise is not a nice
- Wise is a bully
- Wise is the kind of man who isn't nice
- When it comes to niceness, Wise isn't the greates

Engelsk media vet å skrive lange artikler uten innhold.

Dennis

Alex Ferguson er vel den manageren jeg kan komme på, som du minst ønsker å komme på kant med og i tillegg ønsker å spille for. Store navn som Van Horseface, Keane og Beckham ble alle kastet på hue og ræva ut, fordi de i følge Fergie viste tegn til å være større enn drakta. Han gjør i prinsippet helt korrekt i å bortvise slike, ettersom fotball er et lagspill, men man må også være veldig forsiktig. Keane var en ordentlig sliter og kaptein med stor K. Han holdt laget sammen og uten han, KUNNE mye gått galt. Horseface var goalgetteren der Runi ikke scorer nok. Og Beckham; fotballferdighetene kan diskuteres opp og ned, men reklameinntektene han har for klubben er uten sidestykke.

Så Wise da. Wise er vel taktisk mindre klok både på og av banen i forhold til Ferguson, som også har enkelte idiotiske utsagn. Jeg sitter derimot igjen med et inntrykk av at der Ferguson gjør rett i å kaste ut spillere, så kan Wise fyre opp i saker der han egentlig tar feil. Var det en spion mot Palace?? Tja, hvem vet?

Det skal også sies at Ferguson har råd til å kaste ut spillere, det har ikke Wise. Men å støtte Nicholls i denne saken, nei det blir for dumt.

- Dennis
Marching on together!

Papi

Uansett kor stor misnøye eg har mot Dennis Wise som person, og som  leiar i Leeds, kan eg ikkje fatte og forstå at han kan vera så tett i pappen, at han kan finne på å "hause" opp denne historien om det ikkje var noko i det.
Nå har me vel alldri fått vite kva som skjedde mellom dei to, og det får vi vel alldri vite heller.
Difor trur eg at i denne situasjonen så gjorde han det rette. Ã... ha ein illojal arbeidstaker er ingen tjent med.

Men vil påpeike følgjande: Nicholls burde ikkje buse ut om dette i media, dette burde dei tatt på kammerset, og WISE burde definitivt moderert seg i uttalelsene om Nicolls då det storma som mest i denne saken i våres!

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

pettern

Selv om jeg ikke liker Ferguson så har han tidenes utsagn om en spiller som forteller alt:
Sitat: "Dennis Wise kan starte et slagsmål i et tomt hus"
Mere er det ikke å si om den ubrukelige bajasen!

Sverre

[/quote]La resultatene telle for Wise.  Jeg er villig til å overse en del mindre sympatiske trekk (innen visse grenser) dersom han får gjengen til å jobbe sammen.[/quote]

Støttes!

Runar

Om Venables kunne noe om mennesker så visste han ingening om fotball

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Terry Venables hadde langt mer håpløse arbeidsforhold enn Dennis Wise har. Venables måtte svelge salget av Rio Ferdinand til Scum og hadde kravet om at Leeds United MÃ...TTE kvalifisere seg til Champions League over seg. Det ble selvfølgelig en fot i ræva også på Venables. Det måtte bare gå slik. Til sammenligning er Dennis Wise ikke i nærheten av Venables' coachingferdigheter. Venables kan behandle mennesker (om ikke akkurat Dacourt), mens Wise har som hovedregel at du skal behandle spillere uten noen form for verdighet. Slik sett er selvfølgelig Bates og Wise bestiser. De er begge uten sosiale antenner.

veteranen

quote:
Originally posted by Papi

Uansett kor stor misnøye eg har mot Dennis Wise som person, og som  leiar i Leeds, kan eg ikkje fatte og forstå at han kan vera så tett i pappen, at han kan finne på å "hause" opp denne historien om det ikkje var noko i det.
Nå har me vel alldri fått vite kva som skjedde mellom dei to, og det får vi vel alldri vite heller.
Difor trur eg at i denne situasjonen så gjorde han det rette. Ã... ha ein illojal arbeidstaker er ingen tjent med.

Jeg tror faktisk at Wise er tettere i pappen enn du kan ane, Papi! [:)]

Nicolls illojal? Hvorfor er dere så sikker på det? Har denne voksne mannen hatt det rykte tidligere, eller var det et negativt karaktertrekk som plutselig dukket opp da han var i Leeds?

Da Wise valgte å gjøre Nicholls til kaptein, så gjorde han det fordi han mente at Nicholls hadde de kvalitetene en kaptein bør ha: en tøffing med lederkvaliteter på banen, og en mann som ikke er redd for å gi uttrykk for sine meninger utenfor banen.

Forholdet mellom manager og kaptein er ikke uviktig. Kapteinen er på mange måter managerens forlengede arm innad i spillergruppen. Det som her har skjedd er at Nicholls ganske kjapt har sett at Wise ikke er en tøffing, men heller en bøllete idiot! Og bak Wise sto en annen bølle - Ken Bates! Dermed kom Nicholls i en svært vanskelig situasjon: han kunne ikke forsvare Wise oppførsel overfor sine lagkamerater, og da kommer man som kaptein i en håpløs situasjon. Nicholls kunne ikke  støtte Wise og Bates - og måtte derfor bort! Men ikke glem dette: Wise prøvde først å kvitte seg med Nicholls (QPR), før Nicholls ba om å få gå til Luton, da de kom på banen.

Sammenligningen mellom Ferguson/Keane og Wise/Nicholls er mildt sagt lite gjennomtenkt! Hvor lenge spilte Keane for Ferguson? Sannheten er at Ferguson fikk maksimalt ut av spilleren Keane - og lot ham gå når tiden var riktig. Det bl.a sånne vurderinger store managere er flinke til. Lignende gjennomtenkte vurderinger og handlinger bør vi ikke forvente oss fra Wise.

Papi

quote:
Originally posted by veteranen

quote:

Jeg tror faktisk at Wise er tettere i pappen enn du kan ane, Papi! [:)]

Nicolls illojal? Hvorfor er dere så sikker på det? Har denne voksne mannen hatt det rykte tidligere, eller var det et negativt karaktertrekk som plutselig dukket opp da han var i Leeds?

Da Wise valgte å gjøre Nicholls til kaptein, så gjorde han det fordi han mente at Nicholls hadde de kvalitetene en kaptein bør ha: en tøffing med lederkvaliteter på banen, og en mann som ikke er redd for å gi uttrykk for sine meninger utenfor banen.

Forholdet mellom manager og kaptein er ikke uviktig. Kapteinen er på mange måter managerens forlengede arm innad i spillergruppen. Det som her har skjedd er at Nicholls ganske kjapt har sett at Wise ikke er en tøffing, men heller en bøllete idiot! Og bak Wise sto en annen bølle - Ken Bates! Dermed kom Nicholls i en svært vanskelig situasjon: han kunne ikke forsvare Wise oppførsel overfor sine lagkamerater, og da kommer man som kaptein i en håpløs situasjon. Nicholls kunne ikke  støtte Wise og Bates - og måtte derfor bort! Men ikke glem dette: Wise prøvde først å kvitte seg med Nicholls (QPR), før Nicholls ba om å få gå til Luton, da de kom på banen.

Sammenligningen mellom Ferguson/Keane og Wise/Nicholls er mildt sagt lite gjennomtenkt! Hvor lenge spilte Keane for Ferguson? Sannheten er at Ferguson fikk maksimalt ut av spilleren Keane - og lot ham gå når tiden var riktig. Det bl.a sånne vurderinger store managere er flinke til. Lignende gjennomtenkte vurderinger og handlinger bør vi ikke forvente oss fra Wise.

Mulig ordet illojal ikkje var det heilt rette ordet, men mener likevel at han kunne holde seg for god til og gi til media..

Og ja, godt mulig Wise er mykje meir tett enn ka eg trur[8D]

I`d rather walk alone

Peter7

quote:
Originally posted by pettern

Selv om jeg ikke liker Ferguson så har han tidenes utsagn om en spiller som forteller alt:
Sitat: "Dennis Wise kan starte et slagsmål i et tomt hus"
Mere er det ikke å si om den ubrukelige bajasen!

Går ut fra du mener bajasen Ferguscum her ...[:o)]

Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

pettern

Nei, mente Wise.Liker ingen av de.Forskjellen er dessverre at Sir Alex har peiling på foball-Wise har det ikke!
Men faktisk så mener jeg at Venables har vært den absolutt værste manageren i Leeds historie.

Jon R

Et ikke helt usannsynlig scenario: At Nicholls saken utviklet seg som den gjorde, bare et par uker etter muldvarp saken er neppe tilfeldig. Det er meget sannsynlig at kaptein Nicholls sa klart ifra hva han mente om Wise sin håndtering. Blant annet ble jo visekaptein Derry raskt utpekt som "muldvarpen" på ryktebørsen. Også andre spillere var under mistanke. Rykter og spekulasjoner florerte på nettet og på folkemunne. Man kan jo bare forestille seg hva det gjorde med arbeidsmiljøet innad i klubben og hva spillerne snakket om seg imellom "i krokene". Ã... være kaptein under slike forhold må være en håpløs oppgave, og jeg kan vanskelig tenke meg at Nicholls "led i stillhet" for å si det sånn. Wise er neppe en mennesketype som aksepterte slik "illojal oppførsel" fra sin kaptein. Konsekvensen ble at klubben ville kvitte seg med Nicholls, og arbeidet med å selge spilleren startet i det stille. Dette ble fanget opp av Mike Newell i Luton som tok kontakt med spilleren. Nicholls hadde forlengst skjønt tegningen, og troppet opp på Wise sitt kontor og ba om om å bli solgt tilbake sin tidligere arbeidsgiver.

Wise brukte denne situasjonen for alt den var verdt: Han så nå muligheten til å bli kvitt sin "illojale" kaptein og samtidig få fokuset vekk fra den etterhvert svært så ubehagelige "muldvarpsaken". På den måten fremstilte han seg selv som "offer" i et desperat forsøk på å vinne sympati, samtidig ssom han fikk utløp for oppdemmet frustrasjon. En ren gavepakke fra Nicholls altså. [B)]

Jon R, som gjør oppmerksom på at dette innlegget har tildels svært spekulativt innhold.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R
[
Jon R, som gjør oppmerksom på at dette innlegget har tildels svært spekulativt innhold.

Ja, og jeg liker det ikke! [:(!]

På dette forum forholder vi oss kun til fakta! [^]

Garantert muligens... ikke... [8)]

HåvardK

quote:

Mulig ordet illojal ikkje var det heilt rette ordet, men mener likevel at han kunne holde seg for god til og gi til media..

I`d rather walk alone

Og hva ga så Wise til media i samme situasjon? Nei, her må det gjelde samme reglement for Kong Salomo og Jørgen Hattemaker!

(kunne ikke dy meg for den siste, tildels latterlige klisjéen)

veteranen

Nettopp! Det er manageren som må sette standarden! Det blir jo håpløst å gå rundt og tro at spillere skal være glade og fornøyde, når manageren går til media og forteller at han har  muldvarper og forrædere i sin spillerstall!

Nei, som Håvard skriver: Loven må være lik for både Kong Hattemaker og Jørgen Salomo! [:)]

fmtj

Når krybben er tom....osv. Enkelt å slenge ut søppel om andre i slike situasjoner. Selvsagt er det mye å si om W og B, men det er aldri lurt å komme i ettertid å spa oppmøkk om tidligere kolleger eller arbeidsgivere. Det høster man ikke respekt for! Så, Nicholls- du vil bli meget fort glemt og i den tiden du ikke er glemt huskes du som en flau flopp!
Yeboahs vitne

Roy

quote:
Originally posted by fmtj

Når krybben er tom....osv. Enkelt å slenge ut søppel om andre i slike situasjoner. Selvsagt er det mye å si om W og B, men det er aldri lurt å komme i ettertid å spa oppmøkk om tidligere kolleger eller arbeidsgivere. Det høster man ikke respekt for! Så, Nicholls- du vil bli meget fort glemt og i den tiden du ikke er glemt huskes du som en flau flopp!

Vel talt [}:)]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

AndyMathie

quote:
Originally posted by pettern

Nei, mente Wise.Liker ingen av de.Forskjellen er dessverre at Sir Alex har peiling på foball-Wise har det ikke!
Men faktisk så mener jeg at Venables har vært den absolutt værste manageren i Leeds historie.

Er helt enig med deg Pettern. Den værste manageren uten tvil i Leeds historie. Ã... hadde vi bare sluppet han den gangen så kunne kanskje vi sluppet å diskutere Wise og Bates. Da kunne alt vært så mye annerledes helt garantert.[:(!]

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Papi

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

I`d rather walk alone

Og hva ga så Wise til media i samme situasjon? Nei, her må det gjelde samme reglement for Kong Salomo og Jørgen Hattemaker!

(kunne ikke dy meg for den siste, tildels latterlige klisjéen)

Leser du mitt første innlegg så ser du at eg poengterte det samme om Wise [:o)]

I`d rather walk alone

Sheridan

Ssyntes egentlig Nicholls bare skal holde kjeften om hans opphold på Elland Road.

torivar

Den nye kapteinen var veldig positiv til Wise og Poyet på YR nettopp, så uansett hva furteKevin måtte ha sagt så er vel fakta litt mer balansert. At en manager vet hva han vil og gir klar melding om det anser jeg som positivt i den situasjonen vi er i. De som ikke liker det tror jeg allerede har dratt.

Tror heller ikke sognaguten hadde tatt belastningen med å flytte familien om ikke han hadde litt tro på the management.

Wise for England

Marching on...

auren

quote:
Originally posted by fmtj

Må bare si at jeg virkelig liker hvordan flau flopp lyder i min munn[8D] Et herlig og enkelt bokstavrim!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

quote:
Originally posted by torivar

Den nye kapteinen var veldig positiv til Wise og Poyet på YR nettopp, så uansett hva furteKevin måtte ha sagt så er vel fakta litt mer balansert.

Betyr dette at du er overrasket over at den nyutnevnet kapteinen ikke var mer kritisk til Wise & Bates på den offisielle Leeds radiokanalen? [8D]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

quote:

I`d rather walk alone

Du kan da ikke forvente at jeg har tid til å lese alle innleggene, så mye svada som jeg selv skriver?[:D][:I]

Dennis

Samme hvor mye dere tildeler Wise skyld, så kommer dere ikke bort i fra at Kevin Nicholls ønsket seg bort i en svært kritisk periode for Leeds! Vår kaptein, vår hærfører, bindeleddet mellom laget og lagledelse ønsket seg vekk. Samme hvor stor en idiot Dennis Wise kan være, så har Nicholls opptrådt på en måte ingen kaptein - eller Leeds-spiller generelt - burde.

Wise opptrår merkelig til tider (det vil si nesten hele tida) men å forsvare Nicholls og dra konklusjoner til hva Wise har gjort med henhold til Nicholls uten noen form for bevis, blir for meg helt merkelig! Nicholls var illojal mot klubben i det han gjorde, ingen som helst tvil om det. At han nå går ut og baksnakker klubben, får stå på hans kappe. Barnslig, kaller jeg det.

- Dennis
Marching on together!

Papi

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

I`d rather walk alone

Du kan da ikke forvente at jeg har tid til å lese alle innleggene, så mye svada som jeg selv skriver?[:D][:I]

Hehe..... Var bare ein vennlig påminnelse om at eg allerede hadde skrevet det[8D] Skal ein lese gjennom alt på denne sida, kan ein ikkje ha jobb.... Jobben må i tilfelle vera og skrive på denne siden[:D]

I`d rather walk alone

McMidjo

Ett år etter at han gikk fra Leeds til Preston, har Preston nå valgt å la Kevin Nicholls gå på free transfer ’hjem’ til Luton, og han kommer ganske sikkert til å spille ’amatørfotball’ i The Conference etter denne sesongen.

Nesten nøyaktig samme story i Preston som i Leeds:

• Kjøpt for 750.000,-, og solgt videre etter en sesong.
  • Mye skadet, og spilte bare et fåtall kamper.
  • Ble gjort til kaptein, men måtte frasi seg kapteinsbindet halvveis i sesongen.
  • Supporterne deler seg i to leire â€" de som slakter ham for å være treig, feit og ha dårlige holdninger â€" og de som mener det er manageren sin skyld.

Leeds fikk heldigvis solgt ham videre for omtrent samme pris som de kjøpte ham for, Preston betaler ham ut av kontrakten og lar ham altså gå gratis til Luton.

Hvilken feilvurdering av Blackwell, som kjøpte ham â€" og Wise som gjorde ham til kaptein.

http://www.lep.co.uk/pnenews/Nicholls-leaves-with-head-held.4353353.jp
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....