Support Wise

Started by SveinArve, August 10, 2007, 18:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

quote:
Originally posted by Jon R

Uansett hvor suksessfull Wise måtte bli i fremtiden, trenger vi ikke bite i oss noe som helst. Mannen oppførte seg som en idiot ved en rekke anledninger ifjor og det skal man selvfølgelig forholde seg kritisk til. Sportslig sett var han også en katastrofe for oss. [xx(]
Jon R.

Hvis du hadde sittet med en så inkompetent arbeidsstokk rundt deg, så hadde nok du også oppført deg som en idiot innimellom. Sportslig sett så var vel den anerkjente treneren Carver en sportslig katastrofe for oss. Inntil det sto 3-4 kamper igjen av sesongen gjorde vel Wise-Poyet noen gode grep i klubben.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

quote:
Originally posted by jarle

Alle managere som har suksess er kontroversielle...

Du tenker naturligvis på Graeme Souness, jarle? [:D]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Promotion 2010

quote:

Uansett hvor suksessfull Wise måtte bli i fremtiden, trenger vi ikke bite i oss noe som helst. Mannen oppførte seg som en idiot ved en rekke anledninger ifjor og det skal man selvfølgelig forholde seg kritisk til. Sportslig sett var han også en katastrofe for oss. [xx(]
Jon R.

Hvis du hadde sittet med en så inkompetent arbeidsstokk rundt deg, så hadde nok du også oppført deg som en idiot innimellom. Sportslig sett så var vel den anerkjente treneren Carver en sportslig katastrofe for oss. Inntil det sto 3-4 kamper igjen av sesongen gjorde vel Wise-Poyet noen gode grep i klubben.

Nå må vi ikke bli så blendet av en god sesongstart at vi ikke lenger er istand til å se de grove tabber han gjorde i forrige sesong. Sannheten er at nedrykket var totalt unødvendig! Wise har ikke hovedskylden (den ligger hos Bates), men han har en ikke uvesentlig del av ansvaret for det som skjedde. Han hadde 33 ligakamper på seg og spillerstallen han overtok var mer enn god nok til å unngå nedrykk. Det er godt mulig at det var noen råtne egg i spillerstallen, men jammen klarte han også selv å skamkoke noen egg som i utgangspunktet var mer enn spiselig!

Så før vi nå gjør lille Wise en gigant av et manageremne: hvem av dere tror at det er Wise som kan gjøre Leeds til en virkelig toppklubb igjen om noen år..?

kjelvi

quote:
Originally posted by veteranen
hvem av dere tror at det er Wise som kan gjøre Leeds til en virkelig toppklubb igjen om noen år..?

Leeds kommer (alltid) tilbake! Om ikke i år, men en gang!
Wise er en fotballdverg, som i utgangspunktet ikke har noe noe å tilføre Leeds.
At vi har fått en grei start på årets L1-sesong forandrer ingen ting!
Skulle forresten mangle! Vi har en CCC-stall med et par landslagsspillere (Lewis, Douglas) og en rekke spillere med PL-erfaring. Sammenlignet med de fleste i L1 har vi en stall som de fleste vil misunne oss.

Synest at mange opptrer som 'beruset' etter en knapt nok grei seriestart. Mye halleluja-steming i diverse poster. Vi har slått lilleputtene Macclesfield, Tranmere og Southend med minst mulig margin (ikke nødvendigvis siffermessig!) og uten å imponere sportlig...

Tom S

Wise må, for min del, bevise enda meir før eg set han opp på tabellen over gode managere.
Men, han har vert utruleg profesjonell i sommer og har fått ein pangstart på sesongen, det skal han ha!
Trur Wise kan gjere jobben for oss på dette nivået.

Det er vel kanskje litt det samme med managere som med spillere; man prøver å fa tak i de beste på det nivået ein befinner seg på for så å bytte ut med bedre etter kvart som ein beveger seg opp på høgere nivå.

Tviler på om Wisey leder Leeds United ut i Europa igjen...

quote:

quote:

quote:

Jon R.

Nå må vi ikke bli så blendet av en god sesongstart at vi ikke lenger er istand til å se de grove tabber han gjorde i forrige sesong. Sannheten er at nedrykket var totalt unødvendig! Wise har ikke hovedskylden (den ligger hos Bates), men han har en ikke uvesentlig del av ansvaret for det som skjedde. Han hadde 33 ligakamper på seg og spillerstallen han overtok var mer enn god nok til å unngå nedrykk. Det er godt mulig at det var noen råtne egg i spillerstallen, men jammen klarte han også selv å skamkoke noen egg som i utgangspunktet var mer enn spiselig!

Så før vi nå gjør lille Wise en gigant av et manageremne: hvem av dere tror at det er Wise som kan gjøre Leeds til en virkelig toppklubb igjen om noen år..?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SveinArve

Syns man skal opptre beruset når vi vinner 3 kamper på rad eg. Det å være fotballsupporter handler om å glede seg på lagets vegne, og å blåse opp de små positive ting til å bli store og kjekke!! Spesielt etter at man har opplevd så mye dritt som vi har gjort de siste åra. At det er halleluja-stemning, at folk opptrer som beruset, at vi har fått 6 poeng og avansement i cupen uten å imponere sportslig, så synes jeg det er HEILT AKSEPTABELT og flott at vi kan juble i lag og kose oss i denne flotte tida som vi har hatt den siste uka. At mange gleder seg synes jeg ikke at folk skal rakke ned på.

Man U har også en stall som mange PL lag misunner de. Men det betyr ikke at man vinner alle tre kampene, selv om Pompeys, Reading og Man City er lag som de skal slå.
Vi har slått lag som vi skal slå og det syns jeg er VELDIG POSITIVT uansett om det bare skulle mangle...

------------------------------
CCC - here we come

http://www.godoyil.no
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Tom S

quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
hvem av dere tror at det er Wise som kan gjøre Leeds til en virkelig toppklubb igjen om noen år..?

Leeds kommer (alltid) tilbake! Om ikke i år, men en gang!
Wise er en fotballdverg, som i utgangspunktet ikke har noe noe å tilføre Leeds.
At vi har fått en grei start på årets L1-sesong forandrer ingen ting!
Skulle forresten mangle! Vi har en CCC-stall med et par landslagsspillere (Lewis, Douglas) og en rekke spillere med PL-erfaring. Sammenlignet med de fleste i L1 har vi en stall som de fleste vil misunne oss.

Synest at mange opptrer som 'beruset' etter en knapt nok grei seriestart. Mye halleluja-steming i diverse poster. Vi har slått lilleputtene Macclesfield, Tranmere og Southend med minst mulig margin (ikke nødvendigvis siffermessig!) og uten å imponere sportlig...

Her bommer du totalt!
Knapt nok grei seriestart? Full pott er under kategorien super start.
Når du snakker om lilleputter bør du også reflektere litt over at fotballmessig er Leeds United også per dags dato ein lilleputt.
Men, for all del ikkje lat deg glede over gode resultat, det kan vi andre ta oss av.[;)]

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SveinArve

AMEN TOM S! Heilt enig!

CCC - here we come

http://www.godoyil.no
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

kjelvi

quote:
Originally posted by Tom S

quote:

quote:

Her bommer du totalt!
Knapt nok grei seriestart? Full pott er under kategorien super start.
Når du snakker om lilleputter bør du også reflektere litt over at fotballmessig er Leeds United også per dags dato ein lilleputt.
Men, for all del ikkje lat deg glede over gode resultat, det kan vi andre ta oss av.[;)]

Gleder meg minst like mye som alle andre for seriestarten. Tre av tre går vel ikke an å toppe.
Men er i likhet med mange (de fleste på Leeds Email List, mange på Waccoe, Yorkshire Radio inkl. Norman Hunter) småbekymret over at vi spillemessig ikke er bedre enn det som er prestert.
To seiere på ni presesong-kamper (Shelbourne og Darlington), 2-1 over Tranmere, 1-0 over Macclesfield og nå flatterende 4-1 over Southend gir ingen grunn til å 'rehabilitere' Dennis Wise og Ken Bates.
At kjære Leeds United er en lilleputt er vi alle pinlig klar over. Men poenget er at basert på spillestall leverer laget de resultatene de skal (tre av tre), men spillemessig fortsatt noe under pari.

Men om noen synest at årets tre første kamper er grunn til å rehabilitere "The Chelsea Three", greit nok for meg. Bygg statuer om dere vil.

Jeg vil nok vente litt før jeg kaster meg rundt halsen på Wise, Poyet og Bates.

Promotion 2010

quote:

quote:

quote:

Jon R.

Kanskje det er sånn at det er Leeds United som gjør Wise-Poyet til giganter........for en periode.......ikke omvendt. Rykker vi opp skal de ha stor takk.[:)]

Du er veldig opptatt av å analysere innleggene her på Forumet. Jeg legger meg på linje med SvenArve og Tom S.... Jeg er høyt oppe når vi vinner og langt nede når vi taper. MEN jeg klarer ikke å gå rundt å surmule når laget vinner tre på rad...
Jeg vet imidlertid at med U eller tap for Nottm Forest, og kanskje tap for lag som Portsmouth og Luton i de to neste, vi jeg henge meg på hylekoret.

Moro med deg deg, kjære vet. Vanskelig å analysere en fotballsupporter, som lirer av seg et eller annet om kjærligheten til klubben i sitt hjerte på et lite Forum i annerledeslandet. Behøver verken være gjennomtenkt eller realistisk... [;)]

Bare for å ha svart på det, så er det neppe W-P som bringer Leeds tilbake til Europa. Mer bekymret er jeg over at det ser kun ut til at frisk kaptial er det eneste som skal til for å få en klubb opp i PL........hvor skal vi få det fra.......? [B)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leeeeeeeeeeeeds

Synes den lille turboen har gjort en god jobb i år. Støtter mannen. Bremseklossen er og blir Bates

HI MY NAME IS LEEDS
http://www.ranablad.no/sport/article2876597.ece
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

veteranen

quote:
[br
Moro med deg, kjære vet. Vanskelig å analysere en fotballsupporter, som lirer av seg et eller annet om kjærligheten til klubben i sitt hjerte på et lite Forum i annerledeslandet. Behøver verken være gjennomtenkt eller realistisk... [;)]

Kan du utdype dette litt? Mener du at mine innlegg og analyser pleier å være lite gjennomtenkte og preget av manglende realisme? Eller tenker du på at det kan være vanskelig å analysere mennesker, kun basert på hva de skriver her inne?
Eg berre spyr. [:)]

Jeg har vel heller ikke utbrodert noe særlig om hva jeg tenker og mener om de forskjellige debattantene her inne. De personlighetsanalysene jeg har satt på trykk, har stort sett dreid seg om folk som leder/har ledet denne klubb - og på det området kan jeg ikke se at jeg har mye å skamme meg over! [:)]

Men om jeg i mitt stille sinn har dannet meg et bilde av folk på dette forum (inkludert deg)? Oh yes! Men da kan jeg berolige deg med at jeg er overbevist om at du, i likhet med de fleste andre her inne, er en veldig alright kar! [:)]

Tom S

quote:
Men om noen synest at årets tre første kamper er grunn til å rehabilitere "The Chelsea Three", greit nok for meg. Bygg statuer om dere vil.

Jeg vil nok vente litt før jeg kaster meg rundt halsen på Wise, Poyet og Bates.

Er vel ikkje akkurat det det dreier seg om, men heller å glede seg over gode resultat etter ein tøff sommer.[8)]

Og det trur eg du gjer også.[;)]

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

kjelvi

quote:
Originally posted by Tom S
Og det trur eg du gjer også.[;)]

Selvsagt! [:)]

fmtj

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2671355,00.html

Wise skryter av Flo og understreker at han må matches forsiktig så han ikke slår oppskadene igjen!

Oi...og denne posten bragte meg inn på A- laget gitt...[:)]!
Yeboahs vitne

Karl Hot Shot

Det er særlig de sterke koblingene og båndene mellom Ken Bates og Dennis Wise, kombinert med Dennis Wises manglende kvalifikasjoner som manager, som gjør "den lille rotta med de stikkende øynene" vanskelig å tåle i en ærverdig (i hvert fall fra gammelt av) klubb som Leeds United.

Når det ene elendige resultatet fulgte det andre i sesongen 2006/2007, var Wise rask med å skylde på enkeltspillere, skadesituasjoner og dommeren. Når de positive resultatene nå (heldigvis) følger i League One og Carling Cup, kan vi skylde på de samme forholdene. [:D] Det har nok mindre med Wise å gjøre at det kommer noen fine resultater, rettere sagt, det har i hvert fall lite med hans hjerne å gjøre. [:0]

Dennis

Jeg tror aldri at Leeds' supportere vil akseptere at det er Dennis Wise som trener klubben og jeg må faktisk inkludere meg sjøl, tross at jeg akkurat nå mener han bør sitte videre. Han er kontroversiell, men det er også Wenger og Mourinho. Selv Sir Alex Ferguson har sine idiotiske, lite gjennomtenkte kommentarer. Ok, Wise er kanskje litt for uortodoks i oppførselen for min smak, men han er på langt nær den eneste manageren på balløya som IKKE er feilfri. [8)]

Og når laget har tatt tre seiere av tre mulige, syns jeg kritikken er lite berettiget. Selvsagt skal vi ikke glemme det at han gjør merkelige ting, noe vi sikkert vil merke denne sesongen også, men når han tilsynelatende har skapt en sterk lagmoral og det i en klubb som rykket ned og atpåtil fikk -15 poeng før start, mener jeg han foreløpig fortjener ros fremfor ris. Og til de som er bekymret over dårlig spill foreløpig; jeg vil se det på denne måten: Vi vinner kamper, sist soleklart resultatmessig, tross dårlig spill. Når spillet endelig begynner å sitte og Kandol får selvtillit i avslutningene, ja da... [:o)]

Dersom man maser om mangel på kontinuitet, så kan man ikke også skrike etter Wises hode. Hvorfor skulle en annen manager gjort det så mye bedre? Jeg viser ennå en gang til Curbishley som veldig mange, inkludert meg, ropte på. Han har ikke akkurat fått ting til og han kunne velge og vrake i spillere, mens Wise omtrent bare har fått vrakede spillere - så langt. For all del, dersom vi taper de tre neste, gud forby, kommer jeg sikkert til å slenge meg med i hylekoret selv! [:p]

Jeg tror ikke Wise er Leeds' manager når vi igjen spiller i Europa - så sant vi ikke vinner en køpp i år - men han er manager nå og så lenge han og laget gjør det såpass bra, mener jeg han burde få fortsette med det. [:)]

- Dennis
Marching on together!

flynn

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg tror aldri at Leeds' supportere vil akseptere at det er Dennis Wise som trener klubben og jeg må faktisk inkludere meg sjøl, tross at jeg akkurat nå mener han bør sitte videre. Han er kontroversiell, men det er også Wenger og Mourinho. Selv Sir Alex Ferguson har sine idiotiske, lite gjennomtenkte kommentarer. Ok, Wise er kanskje litt for uortodoks i oppførselen for min smak, men han er på langt nær den eneste manageren på balløya som er feilfri. [8)]

Og når laget har tatt tre seiere av tre mulige, syns jeg kritikken er lite berettiget. Selvsagt skal vi ikke glemme det at han gjør merkelige ting, noe vi sikkert vil merke denne sesongen også, men når han tilsynelatende har skapt en sterk lagmoral og det i en klubb som rykket ned og atpåtil fikk -15 poeng før start, mener jeg han foreløpig fortjener ros fremfor ris. Og til de som er bekymret over dårlig spill foreløpig; jeg vil se det på denne måten: Vi vinner kamper, sist soleklart resultatmessig, tross dårlig spill. Når spillet endelig begynner å sitte og Kandol får selvtillit i avslutningene, ja da... [:o)]

Dersom man maser om mangel på kontinuitet, så kan man ikke også skrike etter Wises hode. Hvorfor skulle en annen manager gjort det så mye bedre? Jeg viser ennå en gang til Curbishley som veldig mange, inkludert meg, ropte på. Han har ikke akkurat fått ting til og han kunne velge og vrake i spillere, mens Wise omtrent bare har fått vrakede spillere - så langt. For all del, dersom vi taper de tre neste, gud forby, kommer jeg sikkert til å slenge meg med i hylekoret selv! [:p]

Jeg tror ikke Wise er Leeds' manager når vi igjen spiller i Europa - så sant vi ikke vinner en køpp i år - men han er manager nå og så lenge han og laget gjør det såpass bra, mener jeg han burde få fortsette med det. [:)]

- Dennis

Hvilke andre feilfrie managere er det du tenker på Dennis ? [:o)]
Forøvrig: Wise har steget i anseelse hos meg også, etter at all-time-low ble nådd i vår. Så spørs det bare hvor lenge det varer da. Pr.dd er han den vi må feste vår lit til, og dermed har han også min fulle støtte.

flynn

A.B.

quote:
Originally posted by h.b

Støtter Leeds. Da støtter jeg manageren uansett om det er den eller den

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ooooops.. Hvorfor reagerte jeg på denne egentlig??

Dennis

quote:
Originally posted by flynn

Hvilke andre feilfrie managere er det du tenker på Dennis ? [:o)]
Forøvrig: Wise har steget i anseelse hos meg også, etter at all-time-low ble nådd i vår. Så spørs det bare hvor lenge det varer da. Pr.dd er han den vi må feste vår lit til, og dermed har han også min fulle støtte.

flynn

Oooops! Gått at den gode, gamle damen Edith finnes! [:p]

- Dennis
Marching on together!

McMidjo

quote:

Jeg tror aldri at Leeds' supportere vil akseptere at det er Dennis Wise som trener klubben og jeg må faktisk inkludere meg sjøl.....

Det var da en merkelig formulering Kaizer!?

Når jeg surfer rundt på div utenlandske Leedsfora, har jeg inntrykk av at de fleste Leeds' supportere har akseptert Wise, men at et mindretall aldri vil akseptere ham pga hans Chelseabakgrunn og Batesrelasjoner.

Har faktisk inntrykk av at Luscos er et av de forumene som er mest anti-Wise, noe som kan ha sammenheng med at vi har noen svært taleføre Wisemotstandere som har lagt fram sin sak på en velbegrunnet og overbevisende måte, samt at vi også har noen få som benytter forumet for å tømme seg for alskens dritt og frustrasjon omkring Wise. Ikke noe vondt sagt om det, det er det vi har slike forum for, men det bidrar naturligvis til å danne en litt større opinion imot Wise, enn det vi ser andre steder...

Synes det er gledelig at Wise har vist ting de siste kampene - som vi ikke så mye av ifjor, og som indikerer at han ikke er så evneveik som mange vil ha det til:

• Innbyttene de siste kampene har vært smarte, og bidratt til å snu kampene til Leeds sin fordel  
  • Formasjonsendringen fra 4-4-2 til 4-3-3 i sluttfasen av Southendkampen bidro til å gi 3 Leedsmål, og dette til tross for at Tilson forsøkte å matche dette ved å endre Southends formasjon/lagoppstilling (slik jeg tolket kommentarene på LUTV)
  • Seb Caroles åpenbaring av vingspill i andre omgang. Etter hva jeg forstår har Wise jobbet spesielt med Carole den siste uka, noe som ser ut til å ha gjort underverker for guttens selvtillit

Jeg er ganske overbevist om at det kommer til å skje ting omkring Wise også iår som ikke er positive, og mange her inne klør nok allerede etter å kunne utbasunere "Hva var det vi sa..." ([:)]), men jeg synes det er grunn til å akseptere - og respektere - Dennis Wise som manager for Leeds United, så lenge han jobber ærlig og hardt for å nå et positivt mål.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Godt sagt, midjo!

Formulering min var nok ganske bak mål. Det er som du sier, Chelsea-bakgrunnen til Wise de fleste nok ikke kan akseptere. Men selvsagt er det flere som mener han ikke duger en døyt som manager, uavhengig av fortid. Jeg må si at, til tross for at jeg støtter han nå, er skeptisk til han så lenge han kommer med slike eksplosjoner som i våres, vedrørende spion-saken, linjemenn, ballgutter osv. Dette har ikke noe med det sportslige å gjøre i utgangspunktet, men jeg er av den oppfatning av at manageren har alt å si når det gjelder moralen i laget. Og hvor godt laget enn er på papiret, vil det ikke fungere dersom de opptrer som elleve individualister. Et illsint lemen av en manager vil ikke bidra til å styrke moralen...

Men, det er lov å forandre mening av folk og så lenge det går som nå, stiger pila på skjemaet mitt over hvor godt jeg liker manageren våres. At han gjør alt han kan, det er ingen tvil om. Jeg er en av få som mener klubben har gjort fremskritt under Wise, fremfor en dalende kurve under Blackwell. Det høres selvsagt idiotisk ut og jeg veit mange vil være fullstendig uenig med meg, ettersom vi rykket ned og starter med -15 poeng, men jeg er enig i at Wise startet knee-deep i dritt. Da Blackwell forlot klubben, var det en spillerstall som ikke hang sammen, mens nå virker moralen bedre enn på lenge og klubben viser så smått sportslig fremgang. Så lenge det fortsetter stiller jeg meg rett bak han og støtter som jeg best kan. [8D]

Jeg tror faktisk oppfatningen av Wise hos mange tar skade av det at han fremstår som Bates' løpegutt. Jeg håper han kan motbevise meg også og fremstå som en sterkere person når det gjelder overganger i år. Dersom Leeds skal nærme seg noe som ligner på play-off, er han nødt til å sette krav om at spillere som Beckford ikke blir solgt, fremfor at styreformannen skal dekke en brøkdel av gjelden. Det er faktisk helt vesentlig at han står sterkt frem her, mener jeg.

Datt litt ut av posten din nå. Helt enig med dette med forandringer han har gjort i år. Sa til Bror i går at jeg synes byttene hans har vært meget gode og det virker som han har klart å piske spillernes innsatsvilje opp til et høyt nivå - også under kampen. Jeg velger å se mellom fingrene på at han har spilt for Chelsea. Det er vel ingen her som hater Gordon Strachan?

- Dennis
Marching on together!

h.b

Fordi broder at du reagerer på alt. Jeg støtter uansett hvem det skal være.Får kanskje forenkle det mere. Jeg støtter Wise helt frem til jeg ser at han ikke duger som manager. En av grunnene til at jeg aldri støtta Blackwell var det faktum at jeg mener han var delansvarlig for nedrykket fra Premier League, men Wise har hatt møkkaforhold fra dag 1 i Leeds. Han hadde ingen mulighet til å påvirke laget før denne sommeren. Derfor støtter jeg Wise til Leeds taper og taper.Kravet i år er opprykk. Uansett om det er gjennom direkte opprykk eller play off. Rykker ikke Leeds opp, så bør Wise gå
quote:
Originally posted by A.B.

quote:
Originally posted by h.b

Støtter Leeds. Da støtter jeg manageren uansett om det er den eller den

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ooooops.. Hvorfor reagerte jeg på denne egentlig??

auren

Skjønner ikke at noen hater Wise fordi han har spilt for Chelsea. Jeg har aldri mislikt denne klubben noe særlig, dog etter at Abramovitsj overtok så synes jeg klubben suger litt. Men verst for meg er Man U og Liverpool. Det er kanskje spilleren Wise folk misliker mest. Råtass og usympatisk.

Men husker i en tid jeg også "hatet" Strachan. Jeg kan ikke ha vært gamle karen heller. Han fikk et rødt kort for Man U på en tv-sendt tippekamp, og etter det gikk han for "den rødhåra råtassen". Dette ble selvsagt endret da han tok Leeds til nye høyder :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

quote:
Originally posted by midjo

Når jeg surfer rundt på div utenlandske Leedsfora, har jeg inntrykk av at de fleste Leeds' supportere har akseptert Wise, men at et mindretall aldri vil akseptere ham pga hans Chelseabakgrunn og Batesrelasjoner.

Har faktisk inntrykk av at Luscos er et av de forumene som er mest anti-Wise, noe som kan ha sammenheng med at vi har noen svært taleføre Wisemotstandere som har lagt fram sin sak på en velbegrunnet og overbevisende måte, samt at vi også har noen få som benytter forumet for å tømme seg for alskens dritt og frustrasjon omkring Wise. Ikke noe vondt sagt om det, det er det vi har slike forum for, men det bidrar naturligvis til å danne en litt større opinion imot Wise, enn det vi ser andre steder...

Synes det er gledelig at Wise har vist ting de siste kampene - som vi ikke så mye av ifjor, og som indikerer at han ikke er så evneveik som mange vil ha det til:

• Innbyttene de siste kampene har vært smarte, og bidratt til å snu kampene til Leeds sin fordel  
  • Formasjonsendringen fra 4-4-2 til 4-3-3 i sluttfasen av Southendkampen bidro til å gi 3 Leedsmål, og dette til tross for at Tilson forsøkte å matche dette ved å endre Southends formasjon/lagoppstilling (slik jeg tolket kommentarene på LUTV)
  • Seb Caroles åpenbaring av vingspill i andre omgang. Etter hva jeg forstår har Wise jobbet spesielt med Carole den siste uka, noe som ser ut til å ha gjort underverker for guttens selvtillit

Jeg er ganske overbevist om at det kommer til å skje ting omkring Wise også iår som ikke er positive, og mange her inne klør nok allerede etter å kunne utbasunere "Hva var det vi sa..." ([:)]), men jeg synes det er grunn til å akseptere - og respektere - Dennis Wise som manager for Leeds United, så lenge han jobber ærlig og hardt for å nå et positivt mål.

Er enig med deg i dette, Midjo.

At Wise tidligere har spilt for Chelsea er ikke noe argument og bruke mot Wise. Den legendariske Man U-sjefen Matt Busby spilte for to klubber før han ble manager på Old Trafford: Man City og Liverpool. Altså Man U`s største fiender! Tror neppe det plaget Man U-fansen i ettertid...

Som andre har vært inne på, så kan man lett få litt delte følelser for Wise. Noen ganger må man nesten humre litt av fyren - og man får lyst til å legge hånden på hans hode og ruske ham litt vennskapelig i håret. Før man kort tid etter blir eitrande forbanna og får lyst til å gi ham et dundrende spark i ræva! [:)]

Så lenge Bates eier klubben må vi nok også leve med Wise som manager. Og på sett og vis er det like greit. Bates og Wise har kjent hverandre lenge og de har tillit til hverandre - og dette er veldig viktig! Her tror jeg vi har en hovedgrunn til at det tilsynelatende gikk fullstendig i ball for Blackwell etter play off finalen. Blackwell følte nok at han ikke lenger hadde Bates fulle tillit og støtte, og dette stresset ham. Tror jeg! [:)]

Men når Bates omsider forsvinner (var det ikke 2009 du sa, Svend Anders?), tipper jeg at også Wise tid i Leeds er over. Og da henter vi inn dream-teamet, bestående av Adam Pearson som Chairman (med Wilkinson som økonomisk backer), den dynamiske Mark Ashton som daglig leder (Chief executive) og Aidie Boothroyd som manager. Og da blir det fart i sakene da! [:)]

McMidjo

quote:
....
Men når Bates omsider forsvinner (var det ikke 2009 du sa, Svend Anders?), tipper jeg at også Wise tid i Leeds er over. Og da henter vi inn dream-teamet, bestående av Adam Pearson som Chairman (med Wilkinson som økonomisk backer), den dynamiske Mark Ashton som daglig leder (Chief executive) og Aidie Boothroyd som manager. Og da blir det fart i sakene da! [:)]

AMEN.
[:)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Hvorfor denne entusiasmen for Boothroyd, vettis?

- Dennis
Marching on together!

Sheridan

Tidlig i sesongen enda.
Men signalene så langt tyder på at Dennis Wise har gjort det han lovte i sommer.
Nemlig å få trimmet en fit squad som "aldri skal" tape på innsatsen.

veteranen

quote:

Hvorfor denne entusiasmen for Boothroyd, vettis?

For å si det veldig enkelt: Fordi jeg betrakter Boothroyd som et managertalent av de sjeldne. Og jeg vet at det er svært mange i det engelske foballfaglige miljøet som også gjør det. Jeg kunne begrunnet mine meninger rundt dette i uttallige innlegg - og det har jeg jo også tidligere gjort! "Den store Boothroyd-tråden" finnes dessverre ikke i lengre i arkivet, men jeg tror vi skal la denne tråden få lov til å forsette som en (i all hovedsak) Wise-tråd. [:)]

Men at Boothroyd en dag blir manager i Leeds (om 2-3 år), bør du slettes ikke se bort fra! [;)]

Sheridan

2-3 år?
Nedia...da har Shez overtatt [:)] Skal ikke se bort fra det [:)]