Support Wise

Started by SveinArve, August 10, 2007, 18:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert H.

Wise ønsker både Derry og Douglas bort tror jeg. Sa ikke begge to nei til å gå ned i lønn på slutten av forrige sesong?

A.B.

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Det han sa, var klart nok:

"There was a group last year that I didn’t particularly like â€" as a group, and there was a lot of players I wanted to get rid of. They wasn’t up to what I wanted.

A lot of them are gone â€" not all of them. You know there were some good blokes as well, unfortunately it was only right for them to move on."

Først i siste setning kommer han inn med et modererende "as well", mens setninga foran ("A lot of them are gone â€" not all of them.") helt klart ble sagt i samme åndedrag som første avsnittet ("There was a group last year that I didn’t particularly like â€" as a group, and there was a lot of players I wanted to get rid of. They wasn’t up to what I wanted."). At noen makter å forstå uttalelsene hans annerledes, må jo være fordi man ønsker at Dennis Wise skal ha forandret seg (og blitt litt klokere).

Joda, med all respekt, jeg ser den. Men jeg synes ikke dette er så dramatisk som noen vil ha det til. Her er det brillene som ser, og etter min mening blåses disse uttalelsene alt for mye opp. Hvis han faktisk har noen som ikke vil blø for saken så synes jeg det er greit at de får vite det.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by auren

Det hersker vel lite tvil om at Wise mener vi fortsatt har noen spillere han ikke vil ha. Forunderlig hvis det skulle være Douglas. Da ville Howson vært mer naturlig å starte med på lørdag. Tipper jo at Derry kan være en av dem. Var jo ute med en mystisk skade hele vårsesongen.

auren

Leeds
Till
I
Die!

Wise gjorde først Kevin Nicholls til kaptein. Så gikk det et par måneder, og da var plutselig Nicholls den store, stygge ulven i Wises øyne, siden Nicholls hadde ymtet frampå om interesse fra Luton og manager Newell. Deretter ble Jonathan Douglas kaptein. Det trenger ikke være mange gale ordene som Douglas skal ha sagt, før Wise har kategorisert ham som "uønsket videre". Shaun Derry er 99% sikkert mannen som Dennis Wise i sitt famøse intervju stemplet som "muldvarp". Når Derry (via advokat!) kunne avkrefte at han var noen "overløper", døde hele "muldvarpsaken" hen, mens uroen i spillergruppa (forårsaket av Wises fullstendig usesurerte prating i media) selvsagt var der fremdeles.

McMidjo

quote:
Originally posted by veteranen

Takk for at du skrev det Wise sa i dette intervjuet, Midjo. Lyden har sviktet i maskina mi, og jeg er ikke så god på leppelesning. [:)]

Men det var ikke bare lett å tolke hva Wise egentlig mente med det han sa her. Jeg har faktisk forståelse for at "Hot Shot" tolket disse uttalelsene som han gjorde. At vi blir nødt til å håpe at vår manager egentlig mener noe annet enn det han sier, forteller jo også endel... Dessuten er det veldig uklokt å tilstadighet snakke negativt om spillere, selv om de allerede har forlatt klubben. Fotballspillere snakker sammen og de legger merke til dette konfliktskapende behovet som Wise tydeligvis har. Her lager Wise ris til egen ræv på flere måter, bl.a ved at spillere han gjerne vil ha, vil vegre seg mot å gå til en klubb som blir ledet av en fyr med så elendige sosiale antenner.

Er det noen som ser for seg Wise som manager for en toppklubb med høyt profilerte spillere og sterke personligheter? Tror ikke det, nei!

Vet ikke hvordan det står til med engelskkunnskapene her inne, men jeg synes ikke de få setningene jeg siterte gir rom for så veldig mye tolkningsforskjeller?

I intervjuet poengterer han hele veien dette med ’the group’ â€" og i norsk språk betyr vel dette at han snakker om elementær teambuilding â€" hvor noen spillere har fungert bra innenfor teamet â€" andre ikke. Han har kvittet seg med noen spillere som ikke fungerte i teamet hans (for eksempel Nicholls) â€" og han har også mistet noen han gjerne skulle ha beholdt (f.eks. Lewis). Er det ikke slik det fungerer i de fleste fotballklubber da?

Jeg deler stort sett dine personlighetsanalyser av Wise, Veteranen â€" så jeg har ikke noe behov for å framstå som anfører i noe ’korstog’ for Dennis Wise, men når det framføres uredeligheter og usannheter om Leeds Uniteds manager -  som stiller denne manageren i et dårligere lys enn det jeg mener han fortjener â€" føler jeg meg kallet til å si ifra.

Synes vi har mange morsomme Wisedebatter her inne, og når det framføres usakligheter som at Wise er en ’lavpannet dverg med stikkende øyne’ etc â€" forstår de fleste at dette er uskyldige usakligheter, og behandler det som det. Når man derimot forsøker å 'idiotforklare' Wise gjennom å framføre ’sitater’ som er fri fantasi, synes jeg dette er så uredelig at det trår langt over noen usynlige grenser â€" selv på et uformelt diskusjonsforum som dette.

Jeg tror dessuten at Wise er en så enkel og ukomplisert fyr at vi av og til bør nøye oss med å høre på hva han faktisk sier, uten å lete etter skjulte budskap og fantasifulle tolkninger.[:)]

Move on, please.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

Jeg er sikker på at dere misforstår, eller mistolker, det han sa.
Det han mente å si var nok at han hadde blitt kvitt de han ikke likte, og som ikke bidro i gruppa. Så følte han for å presisere at ikke alle som har blitt solgt dro av den årsaken. Desverre formulerte han seg klønete, noe som jo åpner for konspirasjonsteoretikere både hist og her...

flynn

KeyserSoze

Dette er orkan i et vannglass spør du meg

pedro

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1096779,00.html Liker Wise bedre og bedre eg, han mener tydeligvis noe med klubben vår, mannen har guts til å få oss frem.
Leedsomaniac

veteranen

quote:
Originally posted by flynn

Jeg er sikker på at dere misforstår, eller mistolker, det han sa.
Det han mente å si var nok at han hadde blitt kvitt de han ikke likte, og som ikke bidro i gruppa. Så følte han for å presisere at ikke alle som har blitt solgt dro av den årsaken. Desverre formulerte han seg klønete, noe som jo åpner for konspirasjonsteoretikere både hist og her...

flynn

Du har nok rett, Mighty Mouse! [:)]

Forøvrig er jeg helt enig med Midjo i at vi ikke bør henge oss opp i Wise`s utseende. Det finnes vel ikke mange pene managere å velge mellom! [:D]

AB kan se for seg Wise som manager av en toppklubb. Det kan ikke jeg! I gamle dager hadde spillerne noe som lignet slavekontrakter - og managerne kunne derfor i stor grad skalte, valte og herse med folk. Den tid er over. Skal en kunne lykkes på toppnivå idag, så må en være en bra menneskekjenner - og en må kunne behandle spillerne både som gruppe og som forskjellige individer. Ikke minst må en være istand til å tenke konsekvens når man snakker og gjør ting. Her vil Wise, med sin svart-hvitt tenking, falle fullstendig igjennom!

pedro

Med ett forbehold grunnet de begrensa Tv-bildene me har av Leeds så virker det unektelig som om DW har fått lagånden tilbake. Det må da være årevis siden den ånden var i Leeds. Med bakgrunn i det velger hverfall eg å tru at DW har taket på dette og at han styrer skuta i første omgang en divisjon opp. Så får me setta oss ned etter sesongen og gjør opp status hva DW angår. Det finnes INGEN manager i Europa som har hatt så jævlige forhold å jobbe under som DW etter at han kom til klubben, nå må han få fred så ender dette med opprykk. Kan ikkje se at et managerbytte vil gagne denne sesongen, me trenger kontinuitet!

MOT
Leedsomaniac

Promotion 2010

Kanskje Poyet er en bedre menneskekjenner enn Wisey....? Vi glemmer helt at vi er styrt av et tospann... At de trives i lag kommer tydelig frem i kampsituasjoner....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

torivar

Har trålet rundt på nettet og finner ingen - ingen lignende fantasifulle analyser som det som blir prestert på de siste sidene av denne tråden. Enten er det bare luscos medlemmer som har skjønt hva Wise egentlig mente i intervjuet, ellers så er vi mer paranoide og ser konspiratoriske skygger over alt der wise viser seg.

Som jeg skrev da tråden var ny: Wise støtter Leeds, jeg støtter Wise.

Selv Paul Ince hadde jeg støttet inntil han hadde bevist at han var feil mann. Jeg synes ikke wise har bevist at han er feil mann ennå. Nå har han, selv med lusne midler fra godfather Ken, fått SITT lag. Får han til noe med denne gjengen vil jeg nesten kalle det en stor prestasjon.

Når vi spiller play off finalen i mai tror jeg også de mest paranoide vil være enig: Det var faktisk en mann som Wise vi trengte denne sesongen. Om han er rette man videre er en helt annen sak...

Marching on..

PS. Tenk om det var Glenn Hoddle vi hadde fått fra Chelsea. Takke seg til en hissig dverg heller enn Hoddles engler, healere og syn på handicappede og minoriteter.

Wise for England

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Promotion 2010

Kanskje Poyet er en bedre menneskekjenner enn Wisey....? Vi glemmer helt at vi er styrt av et tospann... At de trives i lag kommer tydelig frem i kampsituasjoner....

Poyet er helt sikkert en bedre menneskekjenner enn Wise, for det skal som kjent ikke veldig mye til for å være det.

Dennis

Manager Wise er jo også nødt til - samme hvor mye man ønsker han bort - å ha gjort noe riktig. Når han tok over virket klubben totalt ribbet for den velkjente Leeds-moralen og villigheten til å virkelig blø for drakta. Nå fremstår klubben som mer sammensveiset enn jeg har sett siden O'Learys tidlige dager. Bare se på Beckfords feiringer! DEILIG! [8D]

Kanskje ikke Wise er en så dårlig people-person som noen vil ha det til? En ting er å være naiv på ting som blir gjort, men det går også an å være blind for gode handliger. Dette er ikke ment til noen spesielle personer, for jeg er sjøl spektisk til veldig mye av hva denne mannen gjør også. Jeg trodde han kunne være en type som kunne skape bra med gøts i spillerstallen, men en god del situasjoner forrige sesong skulle skape stor tvil i hvor god han var til å skape samhold. Allikevel, ting ser ut til å være bedre med tanke på lagmoral om dagen. Og godt er det... [:)]

- Dennis, ikke Wise.
Marching on together!

Jon R

Fornøyelig tråd! [:D]

For de som er bekymret for ryktespredning, konspirasjonstenkning og høy paranoid beredskap på dette forumet: Dette er da helt i tråd med de holdninger som formidles fra øverste hold i dagens Leeds United. Onde tunge vil kanskje hevde at denne måten å forholde seg til omverdenen på, går som en rød tråd gjennom hele klubbens virksomhet, fra øverste leder på toppen, til den menige supporter på gulvet.
Dette er forøvrig ikke noe nytt. Husk at konspirasjonstenkning og paranoia har vært selve "limet" blant Leeds fansen siden tidlig på 60 tallet. [:)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Jon R

For de som er bekymret for ryktespredning, konspirasjonstenkning og høy paranoid beredskap på dette forumet: Dette er da helt i tråd med de holdninger som formidles fra øverste hold i dagens Leeds United. Onde tunge vil kanskje hevde at denne måten å forholde seg til omverdenen på, går som en rød tråd gjennom hele klubbens virksomhet, fra øverste leder på toppen, til den menige supporter på gulvet.
Dette er forøvrig ikke noe nytt. Husk at konspirasjonstenkning og paranoia har vært selve "limet" blant Leeds fansen siden tidlig på 60 tallet. [:)]

Jon R.

Skuffende, Jon R, skuffende! [:D] Denne typen metakommentar er bare egnet til å ta fokus bort fra temaet! [:0]

Kato

Forundret over at fokuset er dreid mest mot opptreden. Er det ingen som stiller spørsmål til faglig kompetanse hos Wise?

McMidjo

quote:
Originally posted by torivar

Har trålet rundt på nettet og finner ingen - ingen lignende fantasifulle analyser som det som blir prestert på de siste sidene av denne tråden. Enten er det bare luscos medlemmer som har skjønt hva Wise egentlig mente i intervjuet, ellers så er vi mer paranoide og ser konspiratoriske skygger over alt der wise viser seg.

....

Meget treffende observasjon, torivar.[:)]

Det er sjarmen med Luscos - her finner du nyheter og konspirasjonsteorier som du ikke finner noen som helst andre steder. Trenger bare 2-3 til nå, så skal jeg lage en Topp 10.[8D]

Dennis

Det skulle jeg likt å sett! En topp-10 liste over de mest svevende konspirasjonsteoriene på forumet. Den tror jeg til og med Fox Mulder ville fått en tåre i øyekroken av!

- Dennis
Marching on together!

Karl Hot Shot

Dennis Wise har så vidt meg bekjent ingen trenerkurs, i hvert fall ingen offentlige. Så det er på en måte ingenting å diskutere? [B)]

Mange legger vekt på (særlig i England) den praktiske kompetansen og kjennskapet til spillet som tidligere toppspillere har. Det er en overvekt av tidligere proffspillere blant managere og trenere i britiske proffklubber. Men de som gjør det bra som fotballedere, har i stor grad mer reflekterende evner enn typen Reid, Wise osv.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

Du har helt rett! [:)]
Don Revie - fred være med ham! - var jo utvilsomt en kontrollfreak, med småparanoide trekk. Vi hadde jo utrolig mye "uflaks" under storhetstiden fra 65 til 75, og det har ikke manglet på fantasifulle historier om de ugjerninger vi ble utsatt for. I noen tilfeller (f,eks finalen mot Milan i 73) vet vi at vi ble utsatt for forbrytelser. Men samtidig kan vi ikke stikke under en stol at det er versert mange historier om at vi selv flere ganger forsøkte oss på noe av det samme. Kan det være så enkelt som at karmaloven tredde i kraft: før eller seinere får man tilbake det man sender ut..?

Og nei, dette innlegget er ikke skrevet av Glen Hoddle! [:)]

Dennis

quote:

Dennis Wise har så vidt meg bekjent ingen trenerkurs, i hvert fall ingen offentlige. Så det er på en måte ingenting å diskutere? [B)]

Mange legger vekt på (særlig i England) den praktiske kompetansen og kjennskapet til spillet som tidligere toppspillere har. Det er en overvekt av tidligere proffspillere blant managere og trenere i britiske proffklubber. Men de som gjør det bra som fotballedere, har i stor grad mer reflekterende evner enn typen Reid, Wise osv.

Som Roy Keane? [8)]

- Dennis
Marching on together!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:

Som Roy Keane? [8)]

- Dennis

Nei, jeg kan ikke si at Roy Keane var i tankene mine. Jeg tenkte mer på typer som Gordon Strachan og Martin O'Neill.

Dennis

quote:

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:

Som Roy Keane? [8)]

- Dennis

Nei, jeg kan ikke si at Roy Keane var i tankene mine. Jeg tenkte mer på typer som Gordon Strachan og Martin O'Neill.

Touchè! [:p]

- Dennis
Marching on together!

Sydhagen

wise skal ivertfall ha ros for de transfer-måla som han har!
er spillere som vil heve laget vårt kraftig viss overgangene går i orden!
tenker da på michalik og han ifra hibs.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Papi

Med 4 på rad nå, så må han gjøre noko bra....!

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Førde

Wise har gjort en BRA jobb hittil! imponerende!!!
Marching On Together

Ronald

Trodde ikke det var mulig å trene proff lag uten godkjent FIFA -trenerutdanning. I vår norske liga må så vidt eg husker trenere få disp. med krav om gjennomføring av utdanning i løpet av noen år.

Mulig eg har drømt dette.[:o)]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

ToreLA

Det er vel en slik regel i England også, men det er jo mulig det kun gjelder i Premier League. Eddie Gray måtte jo i sin tid ha nettopp en slik kompensasjon fra FA

McMidjo

quote:
Originally posted by Ronald

Trodde ikke det var mulig å trene proff lag uten godkjent FIFA -trenerutdanning. I vår norske liga må så vidt eg husker trenere få disp. med krav om gjennomføring av utdanning i løpet av noen år.

Mulig eg har drømt dette.[:o)]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Har prøvd å finne ut litt om dette, men uten stort hell.

Tror du trenger såkalte 'coaching badges' (opp til et visst nivå) for å være manager i The Premiership - og når du skal ut i Europa.

Husker det var litt styr om dette når Milwall og Wise var ute i Europacup, og Wise måtte ha disp for å få lov til å sitte på benken.

Sydhagen

merkelig stille fra hb for tiden...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."