Support Wise

Started by SveinArve, August 10, 2007, 18:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janove

quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Ronald

Trodde ikke det var mulig å trene proff lag uten godkjent FIFA -trenerutdanning. I vår norske liga må så vidt eg husker trenere få disp. med krav om gjennomføring av utdanning i løpet av noen år.

Mulig eg har drømt dette.[:o)]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Har prøvd å finne ut litt om dette, men uten stort hell.

Tror du trenger såkalte 'coaching badges' (opp til et visst nivå) for å være manager i The Premiership - og når du skal ut i Europa.

Husker det var litt styr om dette når Milwall og Wise var ute i Europacup, og Wise måtte ha disp for å få lov til å sitte på benken.

janove

Dennis Wise har faktisk de nødvendige papirene i orden.
Tok "The Badge" med topp karakterer. Ble faktisk av mange spådd en stor karriere.
Mange her inne som har meninger om ham som menneske. Han er faktisk intilligent. Tror jeg har større forutsetning for å uttale meg enn andre her på forumet.
Typisk Ola Dunk å mene noe ut i fra noen TV bilder og muligens noen uheldige uttalelser. Er Ferguson, Mourinho m.fl feilfri? Hvor mye merkelig har de lirt ut av seg.
Det er lenge siden Leeds har hatt en mer entusiastisk og målrettet manager.
Jeg likte heller ikke Wise som spiller, men det har med at han spilte for Chelsea.
Det er faktisk mulig at det er noen som kjenner Wise bedre, enn folk her inne!
Bare noen ord fra en som for noen timer siden kom hjem fra Nottingham og som traff Dennis Wise på Flying Pizza oppe i Roundhay her forleden.

pale

quote:
Han er faktisk intilligent. Tror jeg har større forutsetning for å uttale meg enn andre her på forumet.

Ingenting ville glede meg mer enn om det du sier faktisk stemmer.

Men fortell litt om hvordan han er da.
Ut fra hvordan han virker, er ikke intelligent det første ordet som spretter opp...

Hvordan er stemningen blant Leedsfansen der borte i forhold til Wise nå?

Regner med det er bedre enn når jeg var over mot Tranmere. Da gikk det mye i We hate Chelsea på puben før kampen.

TrJ

Enig med deg janove, Wise har vært "uheldig" med noen uttalelser, men hvem har ikke det?
Tror også at League 1 er mer Wise sin liga for tiden. Han har tidligere gjort det bra i denne ligaen og vet hva som kreves. Blir dog interessant å se om han kan vokse sammen med klubben i de kommende sesongene.

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

janove

Wise er faktisk reflektert og oppdatert på mye som foregårm i verden. Familien og venner betyr mye for ham. Veldig engasjert.
We hate Chelsea stikker ikke så veldig dypt. Wise er faktisk en type som Leedsfansen vil komme til å like etter hvert!
Nå er det nattelivet i Leeds som gjelder. Blir sikkert en forferdelig søndag!

pale

quote:
Wise er faktisk en type som Leedsfansen vil komme til å like etter hvert!

Ja, fortsetter vi å vinne kamper på denn måten skal du ikke se bort fra det.[;)]

Asbjørn

quote:
Originally posted by janove

Wise er faktisk reflektert og oppdatert på mye som foregårm i verden. Familien og venner betyr mye for ham. Veldig engasjert.
We hate Chelsea stikker ikke så veldig dypt. Wise er faktisk en type som Leedsfansen vil komme til å like etter hvert!
Nå er det nattelivet i Leeds som gjelder. Blir sikkert en forferdelig søndag!

Veldig flott, Jan Ove, at du "tar bladet fra munnen" og danner en motvekt til de ... oss her på forumet som stiller spørsmålstegn ved ham...  [:I]

Flott med motvekt [:)]

Nå er det nok ikke slik at jeg blir "overbevist" etter disse få linjer. Men du skal ha for forsøket [8D]

At Wise's anseelse blant Leedsfansen kan øke, er vel ikke usannsynlig når man tenker på startgrunnlaget ..jeg mener, om man starter på Dødehavsnivå er jo selv 0 moh. høyt oppe [:)]

Forresten så ville jeg også kunne ha sagt mye av det samme om Wise'rn som du skrev. Familieverdier & "ære" står høyt i kurs hos ham, engasjementet ser vi jo alle (selv om det ikke alltid virker positivt for omgivelsene). Hans intellektuelle nivå... der må jeg nok bare synse ja, men det som kommer ut via div. intervjuer har vel vært med å bygge opp et bilde av ham, slik det har blitt.. [|)]

Menneskebehandleren Wise er nok den vi er mest skeptisk til. Ã... takle dette "i gode tider" er ikke så imponerende, det er i motgang slikt som oftest kommer klarest frem. Og tydeligvis har "en hel del positive relasjonsbygginger" foregått rundt Elland Road siste tiden (og som øverste sjef har han uansett en del av æren her).  

Men jeg er nok "i den leiren" soom er redddd at konfiktene også kommer denne sesongen, og som Jon'ern er inne på, desto større stall, til større blir faren...

Men nå skal vi virkelig unne Dennis å kose seg med "respect" for en flott ligaåpning [:)]  

Happy days [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Wise har utvilsomt egenskaper som er gull i den situasjonen som klubben befinner seg i. Imponerende hvordan han bare VIL vinne kamper og pøser på med det via har av offensiv styrke i sluttminuttene. Moral, kondiasjon og utholdenhet har gitt oss en flying start på sesongen. Vi får smake på suksessen mens vi har den, og ikke dvele for mye ved det som har vært. [:p]

Jon R.
Jon R.

Runar

Riktig det JonR....

Wise har styrker som manager, det har han bevist i de klubben han har vært i!

Han har også spilt på det øverste nivå som spiller, og overlevde alle "stjernene" som Chelsea kjøpte på 90 tallet! Uten sammenligning forøvrig så har han ikke noe mer frynsete rulleblad en Roy Keane har... Begge er av den gamle skolen som har måtte tilpasse seg den mer moderne hverdag som spiller og lykkes...Og det skal man ikke undervurdere...

Wise vil vinne - det viser han med byttene sine idag - Wise freder ingen det viser han når han tar ut Thommo og inn med Howson - At han har uheldige episoder i sin tid i Leeds skal være sikkert å vist...Men nå har ting roet seg og han ser ut til å gjøre mye riktig!

Skikkelig gøy å vite at gutta piskes på feltet og er godt trente...

Man kan si mye om Wise, men i forhold til KB så er han mer direkte, offensiv og fargerik

Eriksen55

Jeg liker wise. Hvordan han er på privaten bryr jeg meg fint lite om.Han er nok verken noe smartere eller dummere enn sine kollegaer(mourinhio,alex osv) Bare han gir resultater til Leeds, noe jeg har stor tro på at han gjør..kun det som teller.

At han er flink til å lage konflikter...kanskje...men han sier selv han har kvitta seg med de han ikke ville ha, noen pga konflikter ol...kan like gjerne være nicholls eller andre sin skyld som wise sin...Jeg syntes mer det viser at Wise har baller, tør å ta tak i profilene som ikke bidrar.Han så og si sparker kapteinen på hue og ræva ut forrige sesong.

Muldvarp saken vet ingen fasiten på, blir bare synsing. At han burde gått ut annerledes,tatt det internt..tja..det føyer seg isåfall bare inn i en lang rekke med rare ting trenere,managere gjør, Wise har hvertfall langt igjen til å komme på nivå med de største når det gjelder å drite seg ut i media.

For alt vi vet kan wise være en ordentlig teambuilder, en pedagog til tusen.. Noe har han ihvertfall gjort riktig med spiriten og moralen..ikke til å kjenne igjen fra i fjor!

Så å tro/bare venter på at det skal komme en konflikt eller 2, hva er poenget med det? I det store å det hele vil jeg heller ha kontroversielle wise enn den grå musa som aldri tok tak(blackwell) eller andre..

Noen nevnte, hvordan blir det når wise får motgang igjen...Lurer på hva han har opplevd frem til nå jeg..minus 10 poeng,nedrykk,minus 15 poeng, måtte vente lenge på å få hentet spillere, mistet mange av de beste, admistrasjon og rot. Han har vært positiv hele veien siden nedrykket var klart, han motiverer og laget har en lagmoral vi ikke har sett på mange år, selv om det ble en del tap i oppkjøringen...og det har resultert i 4 strake seirer når det gjelder. Hadde han vært negativ og dum i motgang så hadde ikke Leeds hatt minus 6 poeng i dag!

Jon R

I CAN`T HELP FALLING IN LOVE WITH YOU

Wise man say only fools rush in
But I cant help falling in love with you
Shall I stay
Would it be a sin
If I cant help falling in love with you

Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be
Take my hand, take my whole life too
For I cant help falling in love with you

Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes
Some things are meant to be
Take my hand, take my whole life too

[:D]

Jon R.
Jon R.

Sander

Har faktisk aldri hatt no mot Wise og Poyet.. Tror jeg har vært en av de få her, som har støttet dem hele veien[:D][:D]

Sydhagen

quote:
Originally posted by Robbie Blake

Har faktisk aldri hatt no mot Wise og Poyet.. Tror jeg har vært en av de få her, som har støttet dem hele veien[:D][:D]

vi er ivertfall to stk som har støttet wise! [:)]
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kjelvi

Halleluja!
Tror jeg venter litt før jeg deltar i noen 'rehabilitering' av Wise.
Jubler over fire seiere, noe som er det som det bør være for L1-sterkeste og største lag.

kjelvi

Synest at Wise bør holde seg for god til å f**ke-up for managerkolleger!

LEEDS manager Dennis Wise has turned the heat on Colin Calderwood and reckons his job is on the line unless he wins promotion with Nottingham Forest.
United travel to the City Ground today looking to maintain their winning start to the season in a clash of fallen giants.
Wise said: “Forest haven’t won yet and they haven’t scored yet, but they’re favourites to go up. There is pressure on Colin because he needs to produce.
“He’s had 15 months in the job and it’s a big year for them. We’re looking forward to upsetting them.” (The Sun)

Sheridan

Ja nå må du være grei gutt, Dennis [:D]
Tenk å si sånt om en manager-kollega. Big deal [:D](jeeezuz)

KEEP UP THE GOOD WORK WISEY!

flynn

quote:
Originally posted by kjelvi

Synest at Wise bør holde seg for god til å f**ke-up for managerkolleger!

LEEDS manager Dennis Wise has turned the heat on Colin Calderwood and reckons his job is on the line unless he wins promotion with Nottingham Forest.
United travel to the City Ground today looking to maintain their winning start to the season in a clash of fallen giants.
Wise said: “Forest haven’t won yet and they haven’t scored yet, but they’re favourites to go up. There is pressure on Colin because he needs to produce.
“He’s had 15 months in the job and it’s a big year for them. We’re looking forward to upsetting them.” (The Sun)

En taktikk Wise nok har lært av Mourinho, Ferguson og Wenger dette. Det handler om å skaffe seg psykiske overtak der det er mulig. Ser ikke noe kjempeproblem her jeg Kjelvi [:)]

flynn

lojosang

Hallo! Hvor vanskelig kan det være å¨motivere Leeds nå?
En plakat med skattefuten på og en plakat med Football League er jo nok.

Hvordan han taklet motstand har vi sett allerede. Det endte med nedrykk. Det skal godt la seg gjøre å bortforklare det.
La oss håpe motgangen rett og slett ikke kommer i år.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

veteranen

quote:
Originally posted by lojosang

Hvordan han taklet motstand har vi sett allerede. Det endte med nedrykk. Det skal godt la seg gjøre å bortforklare det.

Nettopp! Wise har det jeg vil kalle en forsterkende personlighet og væremåte. Ingen trenger tvile på hans entusiasme og vinnervilje. Denne entusiasmen og vinnerviljen har han også klart å innprente i sine spillere. Dette er nok en av hovedårsakene til at vi flere ganger har avgjort kampene i sluttminuttene denne sesongen. Så lang, så bra!

Men hans forsterkende væremåte vil også komme frem når konflikter oppstår. Og det er her det største problemet ligger! For i en organisajon som en fotballklubb av vår størrelse vil det uungåelig dukke opp både mindre og større konflikter, og her vil Wise håntering av disse konfliktene være helt avgjørende. Og dessverre er det i sånne situasjoner at Wise's manglende klokskap kommer frem, da han ofte fremstår som en "busemikkel", med manglende impulskontrol og med et totalt fravær av konsekvenstenking. Og da hjelper det fint lite at han fremstår som "reflektert" og familiekjær mellom pizzatyggene oppe i Roundhay.

Peter7

Så lenge han produserer resultater kan han være så Mourinho-like han vil for meg.

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

TrJ

http://www.soccer365.com/Home/page_89_148586.shtml

Wise kritiserer holdningene og innsatsene til enkelte spillere i fjor og virker som han skylder litt på de for nedrykket..

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Sander

Det er jo de som fikk oss ned også

Sydhagen

ikke at jeg vet, men har på følelsen at det har kommet en litt mer profesjonell holdnig i spillerstallen enn det som var tilfellet under blackwell..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Vil først få understreke at eg er (fortsatt) av den gruppa som velger å vente endå litt før vi genierklærer Dennis, og at eg er litt skeptisk til om han har det som trengs.

Men, etter å ha sett highlights på LUTV og fått med meg den enorme gleden og spiriten som vart vist av spillerene, Dennis og Gustav etter kampslutt vart eg rørt.
For ein teamspirit Dennis har bygd! Eg er sikker på at kvar svettedråpe i Leeds United vert ofra for kvarandre - dette var sterkt (og det gjorde det ikkje mindre emosjonelt og høyre MOT og we're gonna win the league i bakgrunnen)!

Poenget var: Dennis har gjort ein fantastisk jobb etter nedrykket, det skal han ha.

Eg er stolt Leedssupporter!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

quote:
Originally posted by Tom S

Vil først få understreke at eg er (fortsatt) av den gruppa som velger å vente endå litt før vi genierklærer Dennis, og at eg er litt skeptisk til om han har det som trengs.

Men, etter å ha sett highlights på LUTV og fått med meg den enorme gleden og spiriten som vart vist av spillerene, Dennis og Gustav etter kampslutt vart eg rørt.
For ein teamspirit Dennis har bygd! Eg er sikker på at kvar svettedråpe i Leeds United vert ofra for kvarandre - dette var sterkt (og det gjorde det ikkje mindre emosjonelt og høyre MOT og we're gonna win the league i bakgrunnen)!

Poenget var: Dennis har gjort ein fantastisk jobb etter nedrykket, det skal han ha.

Eg er stolt Leedssupporter!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Bare så synd at han førte oss ned en divisjon......
MOT

Eriksen55

Du er veldig bitter på Wise Geir, eller?

Som sagt før her, ikke bare han som skal ha skylden. Nå får han en hel sesong, fra off season...han fortjener en sjanse til å vise hva han kan med sitt eget opplegg.

Han tok ikke akkurat over et topptrent lag, og tydeligvis et lag med litt interne stridigheter..kun med muligheter til å låne spillere..stort sett. Og ikke minst situasjonen i klubben totaltsett, godt under middels dårlige arbeidsforhold..mildt sagt!

Hva mener du burde blitt gjort etter sesongen? tror du klubben hadde vært tjent med nok et manager bytte, evt hvem burde tatt over?

Uansett, nå er han manager. Og den moralen lager viser..noe som vises på highlightsene fra forest kampen har jeg ikke sett i Leeds på mange mange år..samt at poengene kommer..på dårlige dager!

martind

Enig med deg Eriksen. Syns vi skal se det positive i situasjonen uten å legger noen hoder på fat. Wise har så langt i år, med alle de problemene som har vært(Utenomsportslige) gjort en god jobb. Og han viser et enormt engasjement i forhold til andre managere som har vært i klubben de siste årene. Syns Wise bør få sjansen til å vise hva han står for gjennom en hel sesong også får vi heller telle opp til våren og se om det er godt nok.

Jeg støtter hvertfall Wise og det opplegget han har. Vi elsker klubben og da må vi også støtte klubben i de valgene de gjør. Og med klubben mener jeg Leeds United og ikke Ken Bates. Han er det vel enstemmig enighet om.
MOT!! We are Leeds!

Erik M

quote:
Originally posted by lojosang

Hvis ikke det som har skjedd i sommer kan betegnes som motgang så vet ikke jeg.  Wise ser ut til å ha fått mye ut av det likevel - iallfall på kort sikt.

Den voldsomme svart/hvitt tenkningen rundt Bates/Wise er vel ikke særlig interessant.  Hvorfor skal vi enten erklære Wise for idiot eller geni?  De fleste av oss befinner seg et sted i mellom.

Hvis Wise har all skylda for nedrykket må han iallfall få noe av kreditten for at vi har en bra start på sesongen.  Eller....???

Karl Hot Shot

Selvfølgelig har Dennis Wise hovedansvaret for at Leeds United rykket ned fra The Championship. Kevin Blackwell fikk sparken 23. september 2006. Så overtok John Carver som midlertidig manager i fem kamper. Alle vet at det er håpløst å utrette noe med et lag når du er midt i sesongen og klubben sliter i dumpa. Dennis Wise var manager for Leeds United i 33 kamper av sesongens 46 kamper totalt. Wise har sikkert mange (også gode) unnskyldninger for hvorfor det gikk som det gikk.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle si det, men jeg er rimelig sikker på at Kevin Blackwell ville holdt Leeds United i divisjonen (som mange vil huske var jeg en av de ivrigste Blackwell-kritikerne her på forumet). Leeds United under Blackwell ville maktet å skaffe seg i hvert fall de nødvendige 59 poengene (minus ti poeng for adminstrasjonen, som ville kommet uansett, ville det gitt Leeds United 49 poeng). Det lå tidlig i kortene da Wise overtok ansvaret at dette ville føre til nedrykk. Wise er ingen mann man ansetter for å redde stumpene. Han har altfor stor negativ innflytelse på omgivelsene når han kjemper i motvind.

Dennis

For folk flest er det enklest å kritisere Wise for en dårlig jobb, men nær sagt umulig å rose han for noe han gjør bra.

Og ikke bli sint lojo, dette var ikke ment til deg. [:)]
Marching on together!