Support Wise

Started by SveinArve, August 10, 2007, 18:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

For folk flest er det enklest å kritisere Wise for en dårlig jobb, men nær sagt umulig å rose han for noe han gjør bra.

Og ikke bli sint lojo, dette var ikke ment til deg. [:)]

Det var sikkert ment til bl.a. meg. Generelt er det vanskeligere å rose enn å rise. Men noe av grunnen til at mange som meg har problemer med å gi Dennis Wise æren for fire gode kampresultater, er nok at Leeds United nå spiller på tredje øverste nivå, et (bunn)nivå vi aldri tidligere har vært på, og som mange av oss heller ikke aksepterer at vi er på. Når Wise i tillegg gis en stor del av "æren" for at vi er på dette bunnivået, blir det ekstra problematisk å være spesielt euforisk nå.

Dennis

Det var ment helt generelt, Hot Shot, fordi jeg ser på Wise-kritikken som uberettiget til tider. Det er måten jeg ser det på og jeg skjønner kritikken, men er ikke alltid enig. Når man gjør en feil, kommer hyene, mens når man gjør ting riktig, vil ikke de samme personene rose en god handling. Slik er det også med Bates, en person jeg ikke tåler trynet på. Til og med han gjør enkelte ting korrekt! Men det skal igjen sies at jeg synes du er en fin forumist(?) som har saklige og gode argumenter, så jeg liker godt å lese det du og mange, mange andre, skriver.

Men du gjør helt korrekt i å fortsatt være skeptisk. Wise er selvsagt (med)skyldig i at vi er i League One og kanskje hadde en annen manager klart å redde klubben fra nedrykk. Likevel syns jeg vi endelig, etter seks særdeles magre år, begynner å se små lyspunkt. Fansen er med igjen, spillergleden er tilbake og vi vinner kamper - til og med kamper vi ikke styrer. Sånne kamper kan vinnes èn gang nå og da, men når man vinner sånne til stadighet, ja da lukter det fugl. Jeg velger å glede meg til spillet vårt begynner å sitte, fremfor å vente på at andre lag begynner å sette flere sjanser i nettet.

Så, kanskje et nedrykk gjør at vi kommer sterkere tilbake, fremfor at vi år på år kun måtte redde stumpene. Nå er vi (forhåpentligvis!) desidert i bånn og kan begynne å se fremover. Jeg hadde gjerne sett en annen manager i Leeds-stolen, men så lenge vi vinner kamper og snøballen begynner å rulle, så mener jeg Wise burde få tillit og at vi burde stille oss bak han. Så får hyeneflokken (inkludert meg) kaste seg over han, så fort han begynner å gjøre feil! [:p]
Marching on together!

GeirO

Jeg roser gjerne Wise for det han har gjort hittil denne sesongen, men det er jo altfor tidlig ennå å si noe om denne sesongen blir bra eller ikke, ut fra forutsetningene.

Ja, jeg mener Wise må ta hovedansvaret for at vi rykket ned. Han kan ikke skylde på spillerne og formen deres, all den tid han kunne sjekket ut det før han sa ja til jobben. Det er jo lov å takke nei til en jobb, og evt. begrunne det med at han syntes spillerne var i for dårlig form. Tror forsyne meg han lovte å unngå nedrykk også, hvis jeg husker riktig.

Men primært har jeg ikke sansen for Wise pga. mangel på oppførsel, noe som går utover klubbens ære.
MOT

Karl Hot Shot

quote:

Det var ment helt generelt, Hot Shot, fordi jeg ser på Wise-kritikken som uberettiget til tider. Det er måten jeg ser det på og jeg skjønner kritikken, men er ikke alltid enig. Når man gjør en feil, kommer hyene, mens når man gjør ting riktig, vil ikke de samme personene rose en god handling. Slik er det også med Bates, en person jeg ikke tåler trynet på. Til og med han gjør enkelte ting korrekt! Men det skal igjen sies at jeg synes du er en fin forumist(?) som har saklige og gode argumenter, så jeg liker godt å lese det du og mange, mange andre, skriver.

Men du gjør helt korrekt i å fortsatt være skeptisk. Wise er selvsagt (med)skyldig i at vi er i League One og kanskje hadde en annen manager klart å redde klubben fra nedrykk. Likevel syns jeg vi endelig, etter seks særdeles magre år, begynner å se små lyspunkt. Fansen er med igjen, spillergleden er tilbake og vi vinner kamper - til og med kamper vi ikke styrer. Sånne kamper kan vinnes èn gang nå og da, men når man vinner sånne til stadighet, ja da lukter det fugl. Jeg velger å glede meg til spillet vårt begynner å sitte, fremfor å vente på at andre lag begynner å sette flere sjanser i nettet.

Så, kanskje et nedrykk gjør at vi kommer sterkere tilbake, fremfor at vi år på år kun måtte redde stumpene. Nå er vi (forhåpentligvis!) desidert i bånn og kan begynne å se fremover. Jeg hadde gjerne sett en annen manager i Leeds-stolen, men så lenge vi vinner kamper og snøballen begynner å rulle, så mener jeg Wise burde få tillit og at vi burde stille oss bak han. Så får hyeneflokken (inkludert meg) kaste seg over han, så fort han begynner å gjøre feil! [:p]

Leeds United-supporterne på tribunene (på Elland Road og spesielt på bortebane) har alltid støttet laget. De engelske Leeds United-supporterne som jeg pleier kontakt med, støtter imidlertid ikke Wise. De tilhører definitivt ikke den fraksjonen av fans som ropte støtterop til Wise på Prenton Park (Tranmere Rovers).

Jeg mener at det er helt vanlig og berettiget å skille mellom manager og førsteelleveren som vedkommende tar ut til en hver tid. Managerens disposisjoner kan man være enig i, stille seg undrende til eller være direkte kritisk til, men befinner man seg på stadion, støtter man alltid laget. Jeg husker godt noen unntak. F.eks. var det relativt mange som i sin tid ropte ironiske tilrop til Michael Duberry når han rota rundt i midtforsvaret vårt. Personlig holdt jeg inne med slike tilrop (jeg mener faktisk å huske noen gamle hooligans ved siden av meg som jeg tror slengte dritt pga. Duberrys hudfarge).

Dersom Leeds United mot alle odds skulle finne på å rykke opp til The Championship denne sesongen, vil jeg også være tilbakeholden med ros til Wise. Leeds United har det klart beste akademiet i denne ligaen, ressursene (om ikke alltid de økonomiske) er enorme sammenlignet med de andre klubbene, og våre supportere er helt klart lagets tolvte mann, igjen sammenlignet med det andre klubber på dette nivået kan by på.

Jeg er i grunnen bare opptatt (så lenge Wise sitter som hovedtrener) av at han skal gjøre minst mulig skade. Jeg er glad så lenge det går ei uke uten at Wise har plumpa ut i det med hele kroppen. Mannen er ei tikkende bombe.

fmtj

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

quote:

Leeds United-supporterne på tribunene (på Elland Road og spesielt på bortebane) har alltid støttet laget. De engelske Leeds United-supporterne som jeg pleier kontakt med, støtter imidlertid ikke Wise. De tilhører definitivt ikke den fraksjonen av fans som ropte støtterop til Wise på Prenton Park (Tranmere Rovers).

Jeg mener at det er helt vanlig og berettiget å skille mellom manager og førsteelleveren som vedkommende tar ut til en hver tid. Managerens disposisjoner kan man være enig i, stille seg undrende til eller være direkte kritisk til, men befinner man seg på stadion, støtter man alltid laget. Jeg husker godt noen unntak. F.eks. var det relativt mange som i sin tid ropte ironiske tilrop til Michael Duberry når han rota rundt i midtforsvaret vårt. Personlig holdt jeg inne med slike tilrop (jeg mener faktisk å huske noen gamle hooligans ved siden av meg som jeg tror slengte dritt pga. Duberrys hudfarge).

Dersom Leeds United mot alle odds skulle finne på å rykke opp til The Championship denne sesongen, vil jeg også være tilbakeholden med ros til Wise. Leeds United har det klart beste akademiet i denne ligaen, ressursene (om ikke alltid de økonomiske) er enorme sammenlignet med de andre klubbene, og våre supportere er helt klart lagets tolvte mann, igjen sammenlignet med det andre klubber på dette nivået kan by på.

Jeg er i grunnen bare opptatt (så lenge Wise sitter som hovedtrener) av at han skal gjøre minst mulig skade. Jeg er glad så lenge det går ei uke uten at Wise har plumpa ut i det med hele kroppen. Mannen er ei tikkende bombe.

Wise har selvsagt gjort sine tabber og jeg har selv vært meget irritert på mannen! Han har skaffet oss økonomiske utlegg for sine dumheter osv. Men, dersom han bringer klubben tilbake til CCC etter denne sesongen må han jo få heder for det! Dette til tross for tidligere "meritter"! Det er ingen tvil om at han har hatt og har svært vanskelige arbeidsvilkår hos Leeds. Jeg må innse- selv om det har vært vanskelig- at han taklet preseason ganske bra. Det var usikkerhet og kaos, men han trente sine undersotter ufortrødent, jaktet på forsterkninger og klarte å holde fokus. Det mener jeg gir grunn til noe ros. Jeg vil imidlertid ikke ta helt av enda. Vi kan møte veggen og det er da en manager skal vise styrke, kløkt og tålmodighet- i motsetning til det vi supportere gjør[:D]!
Yeboahs vitne

Eriksen55

quote:
Originally posted by GeirO

Jeg roser gjerne Wise for det han har gjort hittil denne sesongen, men det er jo altfor tidlig ennå å si noe om denne sesongen blir bra eller ikke, ut fra forutsetningene.

Ja, jeg mener Wise må ta hovedansvaret for at vi rykket ned. Han kan ikke skylde på spillerne og formen deres, all den tid han kunne sjekket ut det før han sa ja til jobben. Det er jo lov å takke nei til en jobb, og evt. begrunne det med at han syntes spillerne var i for dårlig form. Tror forsyne meg han lovte å unngå nedrykk også, hvis jeg husker riktig.

Men primært har jeg ikke sansen for Wise pga. mangel på oppførsel, noe som går utover klubbens ære.

Hva har så wise gjort som er så fryktelig ille?? Han er ikke noe verre eller bedre enn andre.

Det her er småting å henge seg opp i.

Dessuten vil jeg heller kalle det engasjement, ikke dårlig oppførsel.

Erik M

quote:

Selvfølgelig har Dennis Wise hovedansvaret for at Leeds United rykket ned fra The Championship. Kevin Blackwell fikk sparken 23. september 2006. Så overtok John Carver som midlertidig manager i fem kamper. Alle vet at det er håpløst å utrette noe med et lag når du er midt i sesongen og klubben sliter i dumpa. Dennis Wise var manager for Leeds United i 33 kamper av sesongens 46 kamper totalt. Wise har sikkert mange (også gode) unnskyldninger for hvorfor det gikk som det gikk.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle si det, men jeg er rimelig sikker på at Kevin Blackwell ville holdt Leeds United i divisjonen (som mange vil huske var jeg en av de ivrigste Blackwell-kritikerne her på forumet). Leeds United under Blackwell ville maktet å skaffe seg i hvert fall de nødvendige 59 poengene (minus ti poeng for adminstrasjonen, som ville kommet uansett, ville det gitt Leeds United 49 poeng). Det lå tidlig i kortene da Wise overtok ansvaret at dette ville føre til nedrykk. Wise er ingen mann man ansetter for å redde stumpene. Han har altfor stor negativ innflytelse på omgivelsene når han kjemper i motvind.

En fantastisk blanding av etterpåklokskap og hypotetisk tenkning.  At Blackwell ville sikret plassen med 10 poeng penalty er en meget drøy påstand som heldigvis aldri kan bekreftes.  Jeg mener at Wise begynnte å få til noe mot slutten av sesongen.  Laget spilte bedre, ville mer og tok stadig poeng.  Problemet var at det var flere lag i bunnen som begynte å ta poeng.  Nedrykket var ikke klart før Ipswich utlignet på Elland Rd.  

Det lå i kortene at Wise ville føre oss ned, sier du.  Det som jeg ser er at svært mange på forumet er mot den sittende manageren stort sett hele tiden.  Derfor er kanksje du nå postiv til Blackwell og negativ til Wise.

veteranen

quote:
Originally posted by Erik M

Det lå i kortene at Wise ville føre oss ned, sier du. Det som jeg ser er at svært mange på forumet er mot den sittende manageren stort sett hele tiden. Derfor er kanksje du nå postiv til Blackwell og negativ til Wise.

Du er nok inne på noe her, men jeg tror ikke det dreier seg om "svært mange".

Det bør egentlig være veldig enkelt: Vi bør behandle Wise på samme måte som alle andre - rose ham når han gjør bra ting, og kritisere (helst konstruktivt!) når han gjør dumme ting.

Og etter resultatene å dømme, så har Wise gjort mye bra etter nedrykket. Ã... påstå noe annet vil være både urettferdig og urederlig.

Problemet for noen av oss er vel at vi ikke ønsker å ha verken Wise eller Bates i klubben. Da kan det lett bli sånn at vi opplever tiden med disse to som en slags "unntakstilstand".

Men det betyr selvsagt ikke at vi bare skal fokusere på de hendelser som bekrefter våre negative vurderinger, for da vil jo vår tilværelse som Leeds-supportere ende opp med å bli en kontinuerlig lidelse. Og vi opplever jo lidelse nok, uten at vi trenger å skape den selv i våre tanker.

Karl Hot Shot

quote:

quote:

Selvfølgelig har Dennis Wise hovedansvaret for at Leeds United rykket ned fra The Championship. Kevin Blackwell fikk sparken 23. september 2006. Så overtok John Carver som midlertidig manager i fem kamper. Alle vet at det er håpløst å utrette noe med et lag når du er midt i sesongen og klubben sliter i dumpa. Dennis Wise var manager for Leeds United i 33 kamper av sesongens 46 kamper totalt. Wise har sikkert mange (også gode) unnskyldninger for hvorfor det gikk som det gikk.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle si det, men jeg er rimelig sikker på at Kevin Blackwell ville holdt Leeds United i divisjonen (som mange vil huske var jeg en av de ivrigste Blackwell-kritikerne her på forumet). Leeds United under Blackwell ville maktet å skaffe seg i hvert fall de nødvendige 59 poengene (minus ti poeng for adminstrasjonen, som ville kommet uansett, ville det gitt Leeds United 49 poeng). Det lå tidlig i kortene da Wise overtok ansvaret at dette ville føre til nedrykk. Wise er ingen mann man ansetter for å redde stumpene. Han har altfor stor negativ innflytelse på omgivelsene når han kjemper i motvind.

En fantastisk blanding av etterpåklokskap og hypotetisk tenkning.  At Blackwell ville sikret plassen med 10 poeng penalty er en meget drøy påstand som heldigvis aldri kan bekreftes.  Jeg mener at Wise begynnte å få til noe mot slutten av sesongen.  Laget spilte bedre, ville mer og tok stadig poeng.  Problemet var at det var flere lag i bunnen som begynte å ta poeng.  Nedrykket var ikke klart før Ipswich utlignet på Elland Rd.  

Det lå i kortene at Wise ville føre oss ned, sier du.  Det som jeg ser er at svært mange på forumet er mot den sittende manageren stort sett hele tiden.  Derfor er kanksje du nå postiv til Blackwell og negativ til Wise.

Hva er dette for noe vrøvl? Under Blackwell plasserte Leeds United seg som nr. 14 første sesong i Championship og så som nr. 6 andre sesong i Championship. Under Wise ble det som kjent egentlig en 22.plass i Championship (46 poeng, før straffen for administrasjonen slo inn). Hadde Bates støtta Blackwell når det blåste som verst i august/september 2006, ville Blackwell også stått støtt som manager. Dette er langt mer enn en vanlig spådom. Jeg mente det var på høy tid at Blackwell fikk sparken når han gjorde det, men jeg hadde jo forventa at Bates hadde etterfølgeren klar, slik at han kunne bli presentert på en pressekonferanse dagen etter! Og jeg forventa at det skulle komme inn en bedre manager enn Blackwell, ikke en dårligere.

GeirO

quote:
Originally posted by eriksen55

quote:

Hva har så wise gjort som er så fryktelig ille?? Han er ikke noe verre eller bedre enn andre.

Hva han har gjort? Ref. de gangene han har blitt straffet med tribuneplass. Noe oftere enn de fleste andre, tror jeg.

Det er helt klart engasjementet, et engasjement som dessverre han mister kontrollen over, og da skjer det dumme ting. Hva med et sinnemestringskurs?
MOT

Robert H.

Greit nok med et slikt kurs. MEN først må han bestå veteranens lenge bebudede impulskontrollkurs. Visstnok på høyde med det beste i utlandet som Kristoffer Schau ville sagt det...[:D][;)][8D]

quote:
[br
Det er helt klart engasjementet, et engasjement som dessverre han mister kontrollen over, og da skjer det dumme ting. Hva med et sinnemestringskurs?

Asbjørn

quote:
Originally posted by Robert H.

Greit nok med et slikt kurs. MEN først må han bestå veteranens lenge bebudede impulskontrollkurs. Visstnok på høyde med det beste i utlandet som Kristoffer Schau ville sagt det...[:D][;)][8D]

[:D]

...men, ja. Æres den som æres kan.

DENNIS MÃ... FÃ... SKAMROS for måten Leeds har startet denne sesongen på. Det er ikke alltid noen lett sak å snu et lag som er "vant til" å tape til å bli et som stadig vinner, og dét i den tette og knalltøffe avslutningsfasen av kampene... Og dette får han altså til etter en sommer som faktisk kan konkurrere med Blackwells første sommer i vanskegrad.

Mulig Dennis har fått en gratispakke i "us against them", men du verden han har måttet forsake for å komme i den posisjon...

Hittil har jeg vært ekstremt avventende i å rose ham, en svale gjør ingen sommer osv... En seier eller to i innledningen betyr ikke at vi vil suse gjennom divisjonen!!!
...men nå har vi altså fire seire (inkl cupkampen) på rad. (Slett ikke sikkert vi vinner i kveld, men den kampen tar jeg iogforsåvidt lett på. ) Det gjør at jeg begynner å få håp om at vi kan ha et steady vinnerlag på trappene [:)]

Men nå kommer snart vi /Dennis i forsvarsposisjon, nå skal vi ivareta noe. Jeg er spent på hvordan det utvikler seg også jeg. Og altså, flere her inne (meg selv inkludert) venter på "årets første bombe" - når smeller det neste gang fra Dennis, hva vil det gjelde nå???

Men inntil videre, praise, praise!!!

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

quote:

quote:
Originally posted by eriksen55

quote:

Hva han har gjort? Ref. de gangene han har blitt straffet med tribuneplass. Noe oftere enn de fleste andre, tror jeg.

Ja hele 3 ganger faktisk...sinnsykt mye! huff å huff!

Den ene gangen så støtter og skjønner jeg han,,,da han var borte å dyttet litt på WBA spillern...makan til arrogant spiller, samt drøyde tiden og filmet hele tiden.. satt ringside på E.R og kosa meg når Wise gjorde det...til applaus fra halve langsiden:)

Liker halvgærene trenere og managere. engasjerte og viser følelser..mye bedre det enn halvslappe og uengasjerte. da får man heller bare godta at det blir en kamp på tribunen innimellom!

janove

Helt i orden at mange av dere ikke har noe til overs for Dennis Wise. Noen hater ham til og med som pesten!
Jeg er ikke interessert i å være med på noen diskusjon rundt Wise , Blackwell, Carver eller Bates.
Bates og Wise, er det som vi har i dag. Dette forholder jeg meg til. Kaster ikke bort energi på synsing og irritasjon.
Følgende må imidlertid sies.
Dennis Wise overtok en pill råtten spillergruppe. Spillere, som stadig vekk kom for sent til trening, om de kom i det hele tatt!
Man kan tenke seg hva dette gjorde , med bla. formasjonstrening! Sikkert noen få av dere som opplevde Wise pekende på sidelinjen under kampene og lurte på hva han drev med. Nå vet dere hvorfor! Faktisk en fordel å være på trening når man spiller fotball!

Når treningene var ferdig, var flere spillere innvolvert i kappkjøring inn til sentrum. Dette førte til at flere speed cameras ble satt opp på strekningen Torp Arch - Leeds sentrum.

Spillerne oppførte seg som konger på byen. Alkoholen fløt. En av OEFs helter ble bært ut av The Living Room, dritings!
Dennis Wise brukte enormt med tid på å rydde opp i problemene innad i klubben. Etter hvert klarte han å få en viss kontroll over spillerne. Han innså tidlig at det var vanskelig å unngå nedrykk, selv om han utad uttalte seg positivt.

Så kan man spørre seg hvorfor han tok jobben? Hvor mange jobber innen fotball er større en managerjobben i Leeds United?
Han så klubbens potensiale og han var innstillt på å ofre seg for Leeds United. Ingen kan ta fra ham hans enorme vinnervilje.
Noen og enhver bør komme seg inn i en spillergruppe på et visst nivå for å se hvordan en trener/manager oppfører seg.
Ikke noen barnehage der i alle fall!

Til slutt vil jeg si at å ansette Blackwell er den største tragedien i Leeds Uniteds historie. Ikke prøv å forklare en sjetteplass som en viss suksess. Selv om det er en klisje, bør man se bak resultatene. Hans udugelighet kom klart til syne i Playoff finalen!
Som nevnt ovenfor, er jeg ikke interessert i å være med på noen diskusjon ang. dette. Jeg innfinner meg med de personene vi har i dag. Så lenge de er i klubben får de min støtte. Skulle Dennis Wise være så "grusom" å kritisere en annen manager, dommer eller andre, så ser jeg ikke noe galt i det. Skulle han bli jaget på tribunen, ser jeg heller ikke noe galt i det heller!

lojosang

Med andre ord, Jan Ove har rett, vi tar feil.
Deal with it!
[:P]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Ronald

Ã... bli plassert på tribunen kan helt klart være ett mål på stort engasjement, men se på Start, Stig Inge Bjørneby kan vel ikke akkurat kalles en god trener for det. Eg tror Leeds hadde hatt mer igjen for at Wise hadde brukt sinne og engasjementet sitt på det han kan gjøre noe med.

Har vel egentlig aldri likt Wise som spiller, men han var knall tøff. Eg hadde håpt at han hadde fått den mentaliteten inn i mannskapet, men eg kan ikke si at eg så det i fjor. Kanskje det kommer seg iår. Tror likevel ikke Wise er mannen som får Leeds tilbake i toppen.[B)]

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

HåvardK

quote:
Originally posted by janove
Skulle han bli jaget på tribunen, ser jeg heller ikke noe galt i det heller!

Alvorlig ment, dette?

chief

Men en ting har han iallefall! "GUTS"

Han blir hetset av mange av våre supportere.Ikke bare fordi han var en beryktet,fryktet og upopulær spiller,men mest fordi han er en av Bates sine menn.
Han kom til klubben vår for å prøve snu trenden ifjor og redde oss fra nedrykk.Det klarte han ikke,og kritikken ble massiv.
Etter å ha hørt tilropene "get the Chelsea scum out of Leeds" på slutten av fjorårets sesong skulle man tro at han hadde fått nok.

De fleste managere ville,med alt det utenomsportslige rotet som har vært i sommer i tillegg,sagt takk for seg for lenge siden.
Men nei,Wise`y gir seg ikke,han bretter opp ermene samler troppene (det som er igjen av dem)og får gutta på banen til å gjøre det samme.

Wise vet han ikke er populær blandt mesteparten av Leedsfansen,og den eneste måten han kan bli det på er å oppnå resultater.
Leverer han varene,vet han at han etterhvert vil bli "akseptert".
Dette ser det ut til at han har tenkt å gjøre,og bare en mann med skikkelig "guts" gir seg ikast med sånne oppgaver.

Jeg gir deg min fulle støtte Dennis Wise.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

quote:

Helt i orden at mange av dere ikke har noe til overs for Dennis Wise. Noen hater ham til og med som pesten!
Jeg er ikke interessert i å være med på noen diskusjon rundt Wise , Blackwell, Carver eller Bates.
Bates og Wise, er det som vi har i dag. Dette forholder jeg meg til. Kaster ikke bort energi på synsing og irritasjon.
Dennis Wise overtok en pill råtten spillergruppe. Spillere, som stadig vekk kom for sent til trening, om de kom i det hele tatt!
Man kan tenke seg hva dette gjorde , med bla. formasjonstrening! Sikkert noen få av dere som opplevde Wise pekende på sidelinjen under kampene og lurte på hva han drev med. Nå vet dere hvorfor! Faktisk en fordel å være på trening når man spiller fotball!

Når treningene var ferdig, var flere spillere innvolvert i kappkjøring inn til sentrum. Dette førte til at flere speed cameras ble satt opp på strekningen Torp Arch - Leeds sentrum.

Spillerne oppførte seg som konger på byen. Alkoholen fløt. En av OEFs helter ble bært ut av The Living Room, dritings!
Dennis Wise brukte enormt med tid på å rydde opp i problemene innad i klubben. Etter hvert klarte han å få en viss kontroll over spillerne. Han innså tidlig at det var vanskelig å unngå nedrykk, selv om han utad uttalte seg positivt.

Til slutt vil jeg si at å ansette Blackwell er den største tragedien i Leeds Uniteds historie. Ikke prøv å forklare en sjetteplass som en viss suksess. Selv om det er en klisje, bør man se bak resultatene. Hans udugelighet kom klart til syne i Playoff finalen!
Som nevnt ovenfor, er jeg ikke interessert i å være med på noen diskusjon ang. dette. Jeg innfinner meg med de personene vi har i dag. Så lenge de er i klubben får de min støtte. Skulle Dennis Wise være så "grusom" å kritisere en annen manager, dommer eller andre, så ser jeg ikke noe galt i det. Skulle han bli jaget på tribunen, ser jeg heller ikke noe galt i det heller!

Må si jeg stiller meg svært tvilende til de "fakta" du beskriver forholdende i klubben før Wise tok over. En klubb i anarki, der ikke spillerne møtte på trening og gikk på fylla i fritiden. Udokumenterte påstander fra a til å. Det rare var at Bates sparket Blackwell og sa at det ikke var sportslige årsaker til oppsigelsen, men illojale uttalelser til media. Senere, etter at Wise ikke klarte å snu trenden, kom (bort)forklaringene om den grusomme spillergruppa som var blottet for fitness, talent og moral.

Jon R.
Jon R.

Sydhagen

spillergruppen VAR blottet for fitness og moral!!  det er et faktum som ikke kan diskuteres!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Ok. Fint at du fjerner all rom for tvil rundt dette.

Jon R.
Jon R.

Erik M

quote:

quote:

quote:

Hva er dette for noe vrøvl? Under Blackwell plasserte Leeds United seg som nr. 14 første sesong i Championship og så som nr. 6 andre sesong i Championship. Under Wise ble det som kjent egentlig en 22.plass i Championship (46 poeng, før straffen for administrasjonen slo inn). Hadde Bates støtta Blackwell når det blåste som verst i august/september 2006, ville Blackwell også stått støtt som manager. Dette er langt mer enn en vanlig spådom. Jeg mente det var på høy tid at Blackwell fikk sparken når han gjorde det, men jeg hadde jo forventa at Bates hadde etterfølgeren klar, slik at han kunne bli presentert på en pressekonferanse dagen etter! Og jeg forventa at det skulle komme inn en bedre manager enn Blackwell, ikke en dårligere.

Takk, ditt svar bekrefter jo mine poeng.  "...langt mer enn en vanlig spådom." Jasså.

Budda

quote:

Så kan man spørre seg hvorfor han tok jobben? Hvor mange jobber innen fotball er større en managerjobben i Leeds United?
Han så klubbens potensiale og han var innstillt på å ofre seg for Leeds United. Ingen kan ta fra ham hans enorme vinnervilje.
Noen og enhver bør komme seg inn i en spillergruppe på et visst nivå for å se hvordan en trener/manager oppfører seg.
Ikke noen barnehage der i alle fall!

Hvor har du alt dette fra? Høres litt syklubb spør du meg.
Endre

Karl Hot Shot

quote:

quote:

quote:

quote:

Takk, ditt svar bekrefter jo mine poeng.  "...langt mer enn en vanlig spådom." Jasså.

Mitt svar bekrefter ingenting av det som står å lese i ditt innlegg. Det er forskjell på hypoteser. Selvsagt kunne Leeds United ha rykka ned også under Blackwell, men sannsynligheten for det er mindre enn den ble med Wise, og vi har statistikk som kan underbygge den påstanden. Blackwell manglet naturlig autoritet som manager. De fotballfaglige kunnskapene hans var det lite å utsette på. Wise har sikkert gode kvaliteter som motivator. Men hans manmanagment har i flere tilfeller vist seg som ytterst elendig.

Det er ingen regel der det heter at "alle" synes den tidligere manageren var bedre enn den nåværende. Siden verken du eller jeg har direkte innflytelse på hvem som til enhver tid sitter som manager for Leeds United, får vi heller ingen direkte mulighet til å bevise om våre antakelser om hvem som er godt kvalifiserte for jobben, stemmer eller ikke. Men Dennis Wise synes jeg er noe av det svakeste vi har blitt belemret med på Elland Road. Ken Bates foretok en fatal feilvurdering når han ansatte sin Chelsea-venn, og nedrykket i våres underbygger min påstand. Vi er på et historisk bunnivå.

KeyserSoze

http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_2692498,00.html

Poyet går ut i media og refser gårsdagens dommer. Nå så ikke jeg kampen, så jeg kan ikke si noe om dommeren var dårlig eller ikke, men jeg synes dette er feil fokus. Vi skal fokusere på at vi gjorde en god kamp (til tross for at det ble 0-3 til slutt) mot PL-motstand, ikke på ting som er utenfor vår kontroll.

Og der kom FA på banen:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11715_2692926,00.html

Da er det vel bareå regne med noen kamper på tribunen for Poyet...

Erik M

Hot Shot, jeg er også veldig lei for at Bates er mannen som styrer skuta.  Jeg var også mer enn skeptisk da han ansatte Wise.  Ikke minst var det ødeleggende at han ikke hadde kandidaten klar da Blackwell ble sparket.

Her har det foregått mye i kulissene som vi har liten mulihet til å ha oversikt over.  Men at du nærmest kan bevise at vi hadde klart oss med Blackwell syns jeg bare blir en for dum påstand.  Det er tross alt 11 gutter utpå der som skal treffe mål og tette igjen eget.  Det er så uendelig mange faktorer som spiller inn og avgjør om det blir 0-0 eller 1-2 i en kamp.  At vi ville fått tre poeng mer eller mindre med en annen manager er det selvsagt umulig å si.  

Med det kaoset klubben har befunnet seg i over de siste årene er det vanskelig å se at en enkelt person - manager, trener eller spiller skulle kunne snudd det alene. Klart man kan mene det, men det blir vanskelig å dokumentere.

Mitt hovedpoeng er at vi bør la resultatene tale for Wise.  Leeds har sparket managere på rekke og rad uten at det hjelper.  Jeg syns dessuten at det er urimelig å gi han all skyld for nedrykket og ikke gi ham kredit for en god start ("hvem hadde ikke klart å motivere dette laget nå"). La oss håpe fremgangen fortsetter.

Per-Stian

quote:
Originally posted by KeyserSoze

Poyet går ut i media og refser gårsdagens dommer. Nå så ikke jeg kampen, så jeg kan ikke si noe om dommeren var dårlig eller ikke, men jeg synes dette er feil fokus. Vi skal fokusere på at vi gjorde en god kamp (til tross for at det ble 0-3 til slutt) mot PL-motstand, ikke på ting som er utenfor vår kontroll.

Og der kom FA på banen:

Nesten alltid feil å utbasunere mot dommaren i etterkant av kampar. Då skal noko meget spesielt ha skjedd. Må nesten rekne med eit nytt poengtrekk no som FA etterforskar Poyet[8D]

Asbjørn

quote:
Originally posted by Per-Stian
Må nesten rekne med eit nytt poengtrekk no som FA etterforskar Poyet[8D]

...etter nitidig gransking har FA nå besluttet å gi Leeds Utd 5 poengs straff i Ligacupen... [:0][B)][:p][}:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:

quote:

Og der kom FA på banen:

Nesten alltid feil å utbasunere mot dommaren i etterkant av kampar. Då skal noko meget spesielt ha skjedd. Må nesten rekne med eit nytt poengtrekk no som FA etterforskar Poyet[8D]

Og denne "Gus vs dommeren" diskusjonen fortsetter vi i en annen utmerket tråd som er opprettet om det emnet, karer. [8)]

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8959

Jon R.
Jon R.

KeyserSoze

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

quote:

Og der kom FA på banen:

Og denne "Gus vs dommeren" diskusjonen fortsetter vi i en annen utmerket tråd som er opprettet om det emnet, karer. [8)]

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8959

Jon R.

Bare til info så ble den tråden opprettet etter at disse innleggene var skrevet..:)