Skrevet av Emne: The Winning Bid: DETALJENE!  (Lest 10783 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #30 på: August 17, 2007, 02:26:26 »
Gode og saklige argumenter av både Hot Shot og Sverre. Støttes!

- Dennis
Marching on together!

GeirO

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #31 på: August 17, 2007, 03:02:55 »
Jeg for min del synes det går greit å være balansert. Negativ OG positiv (det skjer vel noe på begge frontene for tiden)og ikke stivne i et mønster.....
MOT

Eriksen55

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #32 på: August 17, 2007, 03:28:55 »
jeg har ikke noe i mot negativitet. Men mengden av feil informasjon og feiltolknonger av linker som blir lagt ut. Men for all del..skal bli flinkere til å overse enkelte ting. Så kan enkelte, som andre også ha skrevet her lese innlegget sitt 2 ganger før det postes.

Sorry Svend Anders. ikke meningen å avspore sånn i en fin og oppklarende tråd.

veteranen

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #33 på: August 17, 2007, 03:45:50 »
Takk til Svend Anders for at han innhentet og postet disse tallene.

Tallene vise det vi visste fra før: Bates bud var ikke det beste. Han vant denne "konkuransen" ene og alene fordi han samkjørte prosessen sammen med Astor.

Det positive som er kommet ut av dette: Klubben er så og si gjeldfri i forhold til eksterne kreditorer. I og med at også lønnsnivået nå er nede på normalt nivå, kan klubben faktisk begynne og tjene penger fra og med inneværende sesong. Dette er selvfølgelig positivt!

De negative konsekvensene av denne dealen: At Bates fremdeles eier klubben - med alt det medfører av fandenskap! - er i seg selv dårlige nyheter. At den rotete gjennomføringen av denne prosessen har ført til at vi måte starte sesongen med 15 minuspoeng, er heller ikke noe å hoppe i taket for.

Og så har vi dette: Det kommer til å bli en veldig kostbar affære for andre å kjøpe klubben fra Bates! Astor skal ha tilbake sine penger - pluss litt til! Bates skal ha tilbake det han måtte ha brukt på klubben - og han skal sannsynligvis ha litt til han også! Og da snakker vi nok om sammenlagte summer på over 30 mill pund! Og husk at vi her snakker om en klubb som ikke eier verken stadion eller treningsannlegg.

Og da vil jeg gjerne stille ett spørsmål til dere som var så happy i utgangspunktet, fordi dere mente at det ville bli enklere og billigere for andre å kjøpe klubben etter at Bates hadde "ordnet opp": Mener dere dette fremdeles? Jeg tipper at det kommer til å bli minst like dyrt å kjøpe klubben fra Bates, som hvis noen hadde tilbudt seg å betale ut all gjeld (35 mill Pund) under administrasjon!

Så den konklusjonen jeg trakk da det ble klart at Bates fikk kjøpe klubben tilbake første gang ("Dette er dårlige nyheter for Leeds!"), holder jeg fremdeles fast ved. Når jeg ikke har forandret mening, så er ikke det fordi jeg er så standhaftig at jeg ikke er istand til å endre stanpunkt, men heller fordi jeg ikke har sett noe som helst av gode argumenter for å gjøre det!

Men kanskje ser noen av dere som tok Bates-bølgen i begynnelsen av mai måned litt annerledes på tingene nå, eller...?

Tom S

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #34 på: August 17, 2007, 04:02:13 »
Bates-bølgen har vel ingen tatt såvidt meg bekjent, men det var ein del av oss som jublet for at klubben endelig kunne skilte med ein positiv økonomi og kunne begynne å sjå framover.

De fleste/alle her inne hadde vel også håpt på ein annan eigar enn Bates i tillegg til den friskmelde økonomien, men man får sjelden i pose og sekk.

Mange her inne er av den formeining at Bates er klar til å selge klubben ved første anledning.
Tviler på at det vert billigere å kjøpe klubben no enn under admininstrasjonen, men formelt kan det bli betydelig enklere.
Men, med sunn økonomi og ein stall det er investert i er jo selvfølgelig klubben meir verdt også.

Eg håper nokon av dei som har stått fram og seier dei elskar klubben og har penger kan vise dette ved å putte pengar der kjeften er og ikkje berre søke koselige overskrifter i media.
Dette vil vise seg til sommeren igjen.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: August 17, 2007, 04:15:58 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #35 på: August 17, 2007, 04:02:21 »
quote:
Originally posted by veteranen
Men kanskje ser noen av dere som tok Bates-bølgen i begynnelsen av mai måned litt annerledes på tingene nå, eller...?


Tror dessverre du har rett i dine vurderinger, veteranen. Denne prosessen har kostet oss dyrt sportslig og den har trolig rotet oss enda lenger ned i den Bates`ke gjørma. Skal vi bli kvitt han, må vi trolig ansette noen til å skyte mannen. Det må trolig et alvorlig hjeretinfarkt til for å bli kvitt mannen. "The enemy within."  [xx(]

Når det gjelder ditt forsøk på "å omvende menigheten", vil denne apendixen din avslutningsvis bare bidra til å drive folk lenger ned i skyttergravene. Men det behøver jeg naturligvis ikke fortelle deg. For alt jeg vet har du alt edited innlegget dit når jeg poster denne. [8D]

Jon R.
« Siste redigering: August 17, 2007, 04:07:31 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #36 på: August 17, 2007, 04:22:18 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by veteranen
Men kanskje ser noen av dere som tok Bates-bølgen i begynnelsen av mai måned litt annerledes på tingene nå, eller...?



Når det gjelder ditt forsøk på "å omvende menigheten", vil denne apendixen din avslutningsvis bare bidra til å drive folk lenger ned i skyttergravene. Men det behøver jeg naturligvis ikke fortelle deg. For alt jeg vet har du alt edited innlegget dit når jeg poster denne. [8D]

Jon R.



Vel, det var ikke meningen å dytte folk lenger ned i skyttergrava. Men samtidig er det jo bare fint med litt saftig meningsutveksling, forutsatt at vi iallefall forsøker å ta ballen og ikke mannen.

Men du vet, når engasjementet blir på det sterkeste, så blir det gjerne litt sånn "Norman Hunter" over taklingene her inne - altså at vi først og fremst forsøker å ta ballen, men at vi gjerne også sneier borti våre meningsmotstanderes leggbein i samme slengen! [:)]

Edit: Nå har jeg endret dette innlegget, bare for å fjerne noe som Jon seinere fjernet i det innlegget som jeg her svarer på.

Ser du nå hvor snill og hensynsfull jeg egentlig er, Jon? [8D]
« Siste redigering: August 17, 2007, 04:29:23 av veteranen »

Sverre

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #37 på: August 17, 2007, 04:48:30 »
quote:
Originally posted by veteranen

Takk til Svend Anders for at han innhentet og postet disse tallene.

Tallene vise det vi visste fra før: Bates bud var ikke det beste. Han vant denne "konkuransen" ene og alene fordi han samkjørte prosessen sammen med Astor.

Det positive som er kommet ut av dette: Klubben er så og si gjeldfri i forhold til eksterne kreditorer. I og med at også lønnsnivået nå er nede på normalt nivå, kan klubben faktisk begynne og tjene penger fra og med inneværende sesong. Dette er selvfølgelig positivt!

De negative konsekvensene av denne dealen: At Bates fremdeles eier klubben - med alt det medfører av fandenskap! - er i seg selv dårlige nyheter. At den rotete gjennomføringen av denne prosessen har ført til at vi måte starte sesongen med 15 minuspoeng, er heller ikke noe å hoppe i taket for.

Og så har vi dette: Det kommer til å bli en veldig kostbar affære for andre å kjøpe klubben fra Bates! Astor skal ha tilbake sine penger - pluss litt til! Bates skal ha tilbake det han måtte ha brukt på klubben - og han skal sannsynligvis ha litt til han også! Og da snakker vi nok om sammenlagte summer på over 30 mill pund! Og husk at vi her snakker om en klubb som ikke eier verken stadion eller treningsannlegg.

Og da vil jeg gjerne stille ett spørsmål til dere som var så happy i utgangspunktet, fordi dere mente at det ville bli enklere og billigere for andre å kjøpe klubben etter at Bates hadde "ordnet opp": Mener dere dette fremdeles? Jeg tipper at det kommer til å bli minst like dyrt å kjøpe klubben fra Bates, som hvis noen hadde tilbudt seg å betale ut all gjeld (35 mill Pund) under administrasjon!

Så den konklusjonen jeg trakk da det ble klart at Bates fikk kjøpe klubben tilbake første gang ("Dette er dårlige nyheter for Leeds!"), holder jeg fremdeles fast ved. Når jeg ikke har forandret mening, så er ikke det fordi jeg er så standhaftig at jeg ikke er istand til å endre stanpunkt, men heller fordi jeg ikke har sett noe som helst av gode argumenter for å gjøre det!

Men kanskje ser noen av dere som tok Bates-bølgen i begynnelsen av mai måned litt annerledes på tingene nå, eller...?




Jeg har lenge antydet at det kan komme til å koste ca. £ 50 mill. å overta klubben når den tid måtte komme.  Spørsmålene i så måte er svært mange.

-  Når selger Bates?
-  Hvilken divisjon spiller Leeds i når det eventuelt blir salg?
-  Blir det flere opprykk i årene før et salg?
-  Hvor mye investeres fra nå av og til et eventuelt salg?
-  Har Bates eierinteresser i E.R. og T.A.?

Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang.
 

Jon R

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #38 på: August 17, 2007, 05:27:55 »
quote:
Originally posted by veteranen

Edit: Nå har jeg endret dette innlegget, bare for å fjerne noe som Jon seinere fjernet i det innlegget som jeg her svarer på.

Ser du nå hvor snill og hensynsfull jeg egentlig er, Jon? [8D]



Ikke fjernet. Bare fargelagt. [|)]

Jon R.
« Siste redigering: August 17, 2007, 05:28:43 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #39 på: August 17, 2007, 07:26:14 »
quote:
Originally posted by Sverre
[br

Jeg har lenge antydet at det kan komme til å koste ca. £ 50 mill. å overta klubben når den tid måtte komme.  Spørsmålene i så måte er svært mange.

-  Når selger Bates?
-  Hvilken divisjon spiller Leeds i når det eventuelt blir salg?
-  Blir det flere opprykk i årene før et salg?
-  Hvor mye investeres fra nå av og til et eventuelt salg?
-  Har Bates eierinteresser i E.R. og T.A.?

Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang.



Jeg har også stilt meg de spørsmålene som Sverre her stiller.

Det ble sagt at Redbus/Morris la frem dokumentasjon på at de kunne/skulle finansiere spillerkjøp for minst 20 mill pund iløpet av de neste 2 1/2 år. Hvor mye er Bates villig til å bruke på den fronten. Jeg er redd for at Bates ikke har (eller ikke vil) penger til å bruke på solide spillerinvesteringer. Han er isåfall avhengig av nye investorer. Er det noen som har hørt noe mer om disse amerikanerne som visstnok skulle være så ivrig på å putte penger inn i klubben...?

Jeg er, ilikhet med Sverre, ikke helt trygg på dette eierskapet av Elland Road... Med fare for å fremstå som småparanoid: jeg har lenge hatt en snikende mistanke om at Bates er involvert her. Men nå har jo Bates selv sagt at han ikke er involvert, og da er det nok sant! For ikke glem at Bates også sa at det ikke finnes noen forbindelse mellom ham og Astor. Og når Bates fikk kjøpe klubben tilbake, så er jo det bevis på at han snakker sant. Bates er nok en mann vi kan stole på! [:o)]

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #40 på: August 17, 2007, 15:28:26 »
quote:
Originally posted by Sverre

Jeg har lenge antydet at det kan komme til å koste ca. £ 50 mill. å overta klubben når den tid måtte komme.  Spørsmålene i så måte er svært mange.

-  Når selger Bates?
-  Hvilken divisjon spiller Leeds i når det eventuelt blir salg?
-  Blir det flere opprykk i årene før et salg?
-  Hvor mye investeres fra nå av og til et eventuelt salg?
-  Har Bates eierinteresser i E.R. og T.A.?

Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang.



Relevante spørsmål det, men jeg er svært spent på hvordan du kommer fram til en antatt salgspris på ca £50 mill....

Vet ikke hva slags kjennskap og forventninger du og andre har til de prosesser som  kreves for å selge en fotballklubb av Leeds Uniteds størrelse, men det er dessverre litt mer komplisert enn å spille Monopol.

Ikke bare må du ha en interessert selger, du må også ha minst en interessert kjøper. Selgeren vil naturligvis ha mest mulig penger igjen, men om han faktisk ønsker å selge må han sette en pris som står i et rimelig forhold til verdien av det han selger. Det er vel innlysende eller? Selgeren kan selvsagt håpe på at det dukker opp en kjøper med mer penger enn vett – eller en kjøper med så mye penger at prisen ikke betyr noe som helst, men som regel vil selger og kjøper måtte forhandle seg fram til en pris som begge synes er fair (da fortsatt under forutsetning av at selger faktisk ønsker å selge). Det tror jeg faktisk Bates er så smart at han innser....

Hvor langt vi er unna et eventuelt salg av Leeds United kan vi sikkert diskutere til vil blir blåe i trynet, men det jeg håper og tror har kommet ut av denne prosessen er at eierskapsstrukturen i Leeds United nå har blitt en god del enklere og mer oversiktlig, at dette i seg selv gjør det lettere å kjøpe seg inn i klubben - enn når du må forholde deg til X antall utenlandske investeringsselskaper og ’Melvyn Levier’ som gjør krav på sin del av kaka.

Noterer meg for øvrig at det er stadig færre som gidder å kaste seg på Batesdiskusjonene her på forumet, så kanskje det nå er på tide å etablere den mellomstore Batestråden slik at vi slipper å få de samme Batesargumentene om og om igjen i stadig nye tråder.
[:)]

Jeg venter i spenning på resonnementene dine omkring de £50 mill, Sverre...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #41 på: August 17, 2007, 17:01:25 »
"Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang."
- Sverre


Kva legger du i dette Sverre?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: August 17, 2007, 17:02:33 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Sverre

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #42 på: August 17, 2007, 18:33:00 »
quote:
Originally posted by Tom S

"Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang."
- Sverre


Kva legger du i dette Sverre?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!





I det legger jeg at Ken Bates nå har langt mere makt enn noensinne.  Det påvirker bl.a. prisen i stor grad.

Han har fått kvittet seg med en hel del gjeld, som han tilsynelatende slet langt mer med enn han hadde trodd. Videre har han (på en måte) fått "parkert" en del brysomme interessenter, som hadde en sjanse til å gå inn i klubben i sommer, men som ikke benyttet en gylden anledning - "shame on them".

Her kan jeg godt gi Bates litt honnør, fordi han korrekt nok var den eneste som kom med penger for snart 3 år siden, men det er motivene til Bates jeg hele veien har mislikt.

Men først og fremt er det personen Ken Bates som utgjør det store problemet...
« Siste redigering: August 17, 2007, 18:38:27 av Sverre »
 

bob

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #43 på: August 17, 2007, 19:03:52 »
Dette viser bare nok en gang at kreditorene og klubben har blitt tatt grundig ved nesen av renkespillet til Bates.

Nøkkelen til hele saken, for dem som ENDA ikke har fått det med seg, er altså den enorme kunstig gjelden Bates har latt bokføre, først og fremst til Astor. Denne kunstige gjelden blokkerte effektiv alle rivaliserende bud.

Den kunstige gjelden til Astor er tilsynelatende på veldige £17,6 millioner. Skal man tro tallene Svend Anders presenterer er det dermed over halvparten av den totale gjelden på £33,7 mill. Det betyr i prinsippet at for hvert pund som betales inn av nye kjøpere vil 48 pence gå til de ekte kreditorene og 52 pence rett i lomma på Ken Bates via Astor. (Jeg minner her om at dette altså er den samme Bates som eide det selskapet som gikk i grøfta. Når selskaper oppløses er det selvsagt slik at tilgjengelige midler skal deles mellom kreditorene til disse er dekket 100 %. Finnes det da noe overskytende skal dette tilfalle eierne. Her har altså Bates ordnet seg slik at den tidligere eieren selv stikker av med over halvparten av midlene selv og etterlater restene til kreditorene).

Når Redbus byr 3,5 mill ville Bates/Astor grovt sagt fått 1,83 av disse millionene, mens de ekte kreditorene ville fått dele de resterende 1,67 mill. Det vil igjen si at Bates i teorien bare trengte å by 1,68 mill for å være ”better value” for de egentlige kreditorene (ettersom Astor, mirakuløst nok, har sagt at de betingelsesløst vil ettergi dette enorme beløpet dersom Bates blir værende, men kreve det inn fra alle andre).

Budet til Bates på £1,8 mill er dermed ”tilfeldigvis” AKKURAT stort nok til å kunne sies å være ”best value” (i forhold til opprinnelig total utestående tilbyr han vel seks promille mer enn Redbus) og KPMG kan derfor godt forsvare å si at hans 1,8 mill er ”best value” for kreditorene, på tross av at det (hvordan du enn snur og vender på det) bare er så vidt over halvparten av det Redbus var villige til å betale.

Det store ubesvarte spørsmålet forblir fortsatt: HVORFOR vil Astor ettergi £17,8 million, altså nærmere 210 millioner norske kroner? Er det en gave? Har de generelt for mye penger?? For det er altså snakk om å ettergi her. Bates har ikke lov til å betale dette tilbake senere på noen måte. Det ville være å forfordele kreditorer og korrumpere administrasjonsprosessen. Astor vil selvsagt ikke kunne opprettholde beløpet som et krav mot de nye selskapet. Det må simpelthen skrives av. (Enda godt at man er fleksible i forhold til avksrivninger i skatteparadis). Hvorfor skal dette selskapet, som Bates har signert en edsvoren erklæring på at han ikke kontrollerer, si fra seg en slik enorm sum tilsynelatende uten betingelser? Det finnes bare to forklaringer: Enten har Bates avtalt å betale dem tilbake underhånden (noe som selvsagt er ulovlig) eller mer sannsynlig: Pengene har aldri eksistert andre steder enn på papiret (noe som selvsagt også er ulovlig).

Bud C, som jeg antar var Redbus andre bud, ville gitt sju millioner cash med en gang pluss tre millioner til i bonus uten tidsavgrensning. Redbus var altså villige til umiddelbart å gi de ekte kreditorene nærmere 50 pence/pund tilbake, enda mer over tid. Dette er altså fem ganger mer enn det de endte opp med å få av Ken Bates. Betingelsene som var påhengt var utelukkende nødvendiggjort av den latterlig korte budfristen, derav bud B.

Hele prosessen er en selvlysende svindel organisert av en mann som ikke har gjort annet enn å svindle sine forbindelser siden han tjente sin formue på å lure sparepengene fra irske privatkunder via Irish Trust Bank-skandalen på 70-tallet.

Det er en skam hver ny dag han har nøkler til Elland Road.
 

Karl Hot Shot

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #44 på: August 17, 2007, 19:08:37 »
Svært bra og klargjørende innlegg av "bob"! Jeg tror hans framstilling av administrasjonssaken er nærmere sannheten enn noen andre innlegg som jeg har lest her på forumet.
 

Dennis

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #45 på: August 17, 2007, 19:16:13 »
quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Svært bra og klargjørende innlegg av "bob"! Jeg tror hans framstilling av administrasjonssaken er nærmere sannheten enn noen andre innlegg som jeg har lest her på forumet.



Skriver under på dette. Hvor holder du til daglig, bob? Se å skriv mer mann! [:)]

- Dennis
« Siste redigering: August 17, 2007, 19:18:00 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Adis

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #46 på: August 17, 2007, 20:08:24 »
Stødig Bob, stødig!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

4ever arcticwhite

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #47 på: August 17, 2007, 20:08:48 »
Bob er mannen bak det glimrende innlegget "Moms- og skatteundragelse VK II" fra tidligere i sommer. Du finner det her: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8406

Når det gjelder gjelden til Astor har jeg min egen lille teori: den er ikke nødvendigvis kunstig eller fiktiv, men ALT av penger som Bates har pløyd inn i Leeds United i sin tid som eier har skjedd i form av lån fra Astor. Han har altså gått inn med penger i Astor, og lånt disse pengene til Leeds United. Hadde pengene gått direkte inn i Leeds ville de vært tapt for evig og alltid ved en administrasjon. Nå ble pengene i stedet en gjeld, slik at eieren stilte på lik linje med de ordentlige kreditorene i klubben. Dette er også penger som Bates faktisk kan ha hentet ut igjen fra klubben og puttet i egen lomme (og skutt inn i Astor og lånt ut igjen til Leeds), mens Leeds altså fortsatt har gjeld til Astor.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #48 på: August 17, 2007, 20:12:53 »
Som man reder så ligger man. Skulle ønske jeg hadde denne formuleringskunnskapen til Byggmesteren. Uansett så er hele mølja en kjeltringsstrek fra bates



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sverre

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #49 på: August 17, 2007, 20:19:05 »
Det er noe som heter "å treffe spikeren på hodet", og det er vel nettopp det Bob her gjør.

Glimrende oppsummering av en skammelig prossess.  Den føyer seg bare inn i en lang, lang rekke av slike transaksjoner gjennomført av Ken Bates gjennom mange år.
 

h.b

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #50 på: August 17, 2007, 20:28:31 »
Nå har vi Svend Anders sin logiske mail fra KPMG som forklarer hvorfor de gjorde som de gjorde og det som BOB presenterer som jeg ser på som den hele og fulle sannhet i dette kaoset
Jeg håper at flere virkelig setter seg ned og finner ut om man virkelig vil bli en tjener av Bates ved å støtte hans dominans i Leeds eller om man heller skal være ærlige med sjelen sin og støtte aksjonene for å få vekk denne gamle Stalinistiske Bates.
Jeg støtter alle mulige aksjoner. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra denne klubben som  gjør at Bates får penger inn.
Skal også være såpass ærlig med meg selv og å si at. Hvis det stemmer at Luscos må betale penger til Leeds United for å få lov til ditt og datt så melder jeg meg ut av LUSCOS




Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: August 17, 2007, 20:30:05 av h.b »

Adis

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #51 på: August 17, 2007, 20:48:11 »
Har overhodet ingen lyst til å støtte KB, men jeg klarer meg ikke en hel sesong eller lengere uten å høre en eneste Leeds kamp på radio. Det går ikke. Og jeg klarer ikke finne noen som streamer BBC Radio Leeds på en annen måte en gjennom BBC's egen webstream, som da kutter rett før kampstart, noe som tvinger meg til å betale for LUTV abb. Det stinker! Jeg vil høre Adam Pope og Eddie Gray.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #52 på: August 17, 2007, 21:17:57 »
quote:
Originally posted by Sverre
.....
Her kan jeg godt gi Bates litt honnør, fordi han korrekt nok var den eneste som kom med penger for snart 3 år siden, men det er motivene til Bates jeg hele veien har mislikt.

Men først og fremt er det personen Ken Bates som utgjør det store problemet...


Jeg liker heller ikke metodene til Bates, og om det er du mener når du sier personen Bates, er jeg enig Sverre.

Når du begynner å snakke om mannens motiver tror jeg du er langt ute i dine egne spekulasjoners verden, men du må gjerne utdype hva du legger i 'motiver' i denne sammenhengen....

Jeg venter ellers spent på å få se resonnementet ditt bak de £50 mill, Sverre:  [8)]


quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Sverre

Jeg har lenge antydet at det kan komme til å koste ca. £ 50 mill. å overta klubben når den tid måtte komme.  Spørsmålene i så måte er svært mange.

-  Når selger Bates?
-  Hvilken divisjon spiller Leeds i når det eventuelt blir salg?
-  Blir det flere opprykk i årene før et salg?
-  Hvor mye investeres fra nå av og til et eventuelt salg?
-  Har Bates eierinteresser i E.R. og T.A.?

Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang.



Relevante spørsmål det, men jeg er svært spent på hvordan du kommer fram til en antatt salgspris på ca £50 mill....

Vet ikke hva slags kjennskap og forventninger du og andre har til de prosesser som  kreves for å selge en fotballklubb av Leeds Uniteds størrelse, men det er dessverre litt mer komplisert enn å spille Monopol.

Ikke bare må du ha en interessert selger, du må også ha minst en interessert kjøper. Selgeren vil naturligvis ha mest mulig penger igjen, men om han faktisk ønsker å selge må han sette en pris som står i et rimelig forhold til verdien av det han selger. Det er vel innlysende eller? Selgeren kan selvsagt håpe på at det dukker opp en kjøper med mer penger enn vett – eller en kjøper med så mye penger at prisen ikke betyr noe som helst, men som regel vil selger og kjøper måtte forhandle seg fram til en pris som begge synes er fair (da fortsatt under forutsetning av at selger faktisk ønsker å selge). Det tror jeg faktisk Bates er så smart at han innser....

Hvor langt vi er unna et eventuelt salg av Leeds United kan vi sikkert diskutere til vil blir blåe i trynet, men det jeg håper og tror har kommet ut av denne prosessen er at eierskapsstrukturen i Leeds United nå har blitt en god del enklere og mer oversiktlig, at dette i seg selv gjør det lettere å kjøpe seg inn i klubben - enn når du må forholde deg til X antall utenlandske investeringsselskaper og ’Melvyn Levier’ som gjør krav på sin del av kaka.

Noterer meg for øvrig at det er stadig færre som gidder å kaste seg på Batesdiskusjonene her på forumet, så kanskje det nå er på tide å etablere den mellomstore Batestråden slik at vi slipper å få de samme Batesargumentene om og om igjen i stadig nye tråder.
[:)]

Jeg venter i spenning på resonnementene dine omkring de £50 mill, Sverre...


So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

KeyserSoze

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #53 på: August 17, 2007, 21:23:44 »
Dessverre er det slik at Bates sitter med alle kortene her. Jeg skulle gjerne sett en måte å få han ut av klubben med et sviende tap, men ikke når det innebærer at klubben slås konkurs (som er det eneste reelle alternativet). Den gamle kjeltringen kommer ikke til å forsvinne før han får et bud han er fornøyd med, og det kommer han ikke til å få før klubben gjør det bedre både sportslig og økonomisk.

Jeg kommer derfor til å fortsette å betale for LUTV og også til å kjøpe minst en drakt i år. Muligens blir det også en tur over, med det det innebærer av "støtte til Bates".

Det eneste jeg kan håpe på er at Bates blir tatt for noe snusk utenfor klubben og at han der må betale for kjeltringstrekene sine.
 

Tom S

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #54 på: August 17, 2007, 22:35:39 »
Trur du har rett i at gjelda til Leeds var større og vanskeligere å håndtere enn nokon kan forstå, men denne er no betraktielig redusert og økonomien er sunn.
Leeds United kan sannsynlegvis denne sesongen skilte med positiv drift, noko som gjer det mulig å satse sportslig igjen.

Dette gjer selvfølgelig klubben meir attraktiv og prisen vert dermed høgare.
Men, Bates kan ikkje forlange meir for klubben enn markanden er villig til å by for "varen".

Med tanke på at Leeds er "ryddigere" enn på lang tid og vi har ein eigar som sannynlegvis vil selge så ser eg for meg at eit salg er enklare no enn for 6mnd sidan.

Personen Bates og hans metoder er det ingen som vil assosiere seg med.
Motivet hans var vel antakeligvis å tene penger på Leeds United, men er ikkje overbevisst om det finnes så mange andre ute i verden som ikkje har profitt som motiv ved sine investeringer.



quote:
Originally posted by Sverre

quote:
Originally posted by Tom S

"Uansett er jeg enig med Veteranen her om at det blir vanskelig å få solgt klubben også i fremtiden, nå av flere årsaker enn noen gang."
- Sverre


Kva legger du i dette Sverre?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!





I det legger jeg at Ken Bates nå har langt mere makt enn noensinne.  Det påvirker bl.a. prisen i stor grad.

Han har fått kvittet seg med en hel del gjeld, som han tilsynelatende slet langt mer med enn han hadde trodd. Videre har han (på en måte) fått "parkert" en del brysomme interessenter, som hadde en sjanse til å gå inn i klubben i sommer, men som ikke benyttet en gylden anledning - "shame on them".

Her kan jeg godt gi Bates litt honnør, fordi han korrekt nok var den eneste som kom med penger for snart 3 år siden, men det er motivene til Bates jeg hele veien har mislikt.

Men først og fremt er det personen Ken Bates som utgjør det store problemet...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: August 17, 2007, 22:37:05 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #55 på: August 17, 2007, 23:01:33 »
Tilbake fra Stockholm og Europacup, og det har jammen kommet noen innlegg her også.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men velger å ta det jeg anser for "håpløse" påstander først:

HB:
* Kan du slutte å snakke om "denne personen" som skal ha hatt disse ulovlige dobbeltvervene i gamle-Leeds og Astor, eller alternativt komme med noe som kan STØTTE dette?

* Hva mener du med at KPMG sin redegjørelse, som det ikke har kommet en eneste klage på fra noen involverte, bare er "en versjon"? Mener du at det faktisk var helt ANDRE bud på bordet enn det som presenteres? Ha du fortsatt ikke forstått at KPMG er et SERIØST selskap - de LEKER ikke butikk, og de har ikke RÃ…D til å kødde med dette. Det er ikke bare smågutter som jobber mot Bates her heller, så de bli fulgt godt med på.

* Hva i all verden er det du snakker om med "LUSCOS må gi penger til Leeds..." og melde deg ut av LUSCOS? Hvor TAR du det fra?

* Store deler av innlegget ditt, postet 16.august kl 14:17 er så fullt av rare påstander at det er vanskelig å forholde seg til det alvorlig. Hvorfor snakker du i det hele tatt om CVA'en, når den er forkastet for over en måned siden?!

Sverre:
* Hvordan resonerer du deg frem til en salgssum på £50 millioner? Viser forøvrig til Midjos innlegg i forhold til at det hele faktisk også avhenger av KJØPERE på markedet.

* Hvorfor er det VERRE at Bates nå eier en gjeldfri klubb med trolig pluss i driften, enn å ha en klubb i stor gjeld og store driftstap? Selv om Bates da kan kreve en høyere salgssum, vil det jo åpenbart være langt mer attraktivt å kjøpe en mer ryddig og veldrevet klubb?

* Du spør "når vil Bates selge". Han KAN ikke selge før tidligst juli 2008 (ref: dokumenter fra KPMG). MIN info tilsier at han selger i 2009. Han har IKKE eierinteresser i Teak Trading.

* Spørsmålene om opprykk og divisjon vi spiller i fremtiden er like lette for meg å svare på som for deg.

bob:
Du har mange gode betraktninger vedrørende hvordan Bates bød over de andre, og benyttet "rammene" i ytterste mulighet i egen favør. Det kan kalles kynisk, "dodgy", etc - men ULOVLIG er det likevel ikke (hører du, HB?!).

* På ett punkt er jeg derimot overbevist om at du tar feil: Gjelden fra/til Astor er IKKE fiktiv. Jeg er på linje med 4ever her om at jeg tror Astors lån til klubben har vært Bates' måte å pløye penger inn i klubben på. Jeg TROR det har vært et stråselskap, og som jeg har skrevet før tror jeg det var en smal sak å tømme selskapet for cash og "overlevere" det til noen andre som kunne viderføre dets siste måneder på Bates "ordre" - fremdeles helt lovlig (men uhyre utspekulert, selvsagt!).

* For å følge opp min påstand her: Jeg tror de som tapte penger i Astor her (om det faktisk ikke var Bates personlig), vil få tilbake pengene fordi de er med-eiere (eller har andre intereser) i det NYE selskapet som eier Leeds. Igjen - fullt lovlig om dette stemmer.

* Jeg er også overbevist om følgende: Bud C er budet fra Pearson. Jeg kan ikke gi deg kilder på dette, men jeg vet at Pearson hadde et kjempebud med utgangspunkt i aksjens tilbakekomst. Om du leter godt nok i OEF-arkivet mener jeg at jeg har nevnt dette allerede få dager etter at Bates ble "tilkjent seieren".

Forøvrig gjentar jeg at jeg ikke har tro på noen "boikott" av Leeds United for å ramme Bates. Leeds har nå muligheten til å fremstå som veldrevet (selv med "djevel" som boss), med god støtte og imponerende inntektspotensiale. Om Leeds LIKEVEL, på grunn av boykotter av økonomisk art, går i minus, vil Bates kutte enda mer: vi får et dårligere lag (mindre sjanser for opprykk), ansatte vil få sparken, og Bates må slite desto mer for å finne en som kan overta. Konsekvensene altså - stikk i strid med det dere håper på.

STØTT LAGET, og la ting gå sin gang litt på eiersiden. Vi er stuck med Bates ett år til, minst, og det er ingenting vi kan få gjort med det.

SA

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #56 på: August 17, 2007, 23:39:35 »
Et par spørsmål, Svend Anders:

*Hvordan kan du si at du vet at Bates ikke har interesser/forbindelser i/til selskapet som eier Elland Road?

*Du skriver at din info forteller at Bates selger i 2009. Er dette noe Bates kan bestemme seg for idag? Er det så stor interesse for å kjøpe klubben at Bates allerede nå kan bestemme både pris og tidspunkt for salg?

*Hvor blir det av de amerikanske kapitalistene som ifølge dine kilder sto klar for å investere store summer i klubben? Er sannheten kanskje at de mistet interessen etter èn telefonsamtale med Bates?

Svend Anders

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #57 på: August 17, 2007, 23:46:56 »
quote:
Originally posted by veteranen

Et par spørsmål, Svend Anders:

*Hvordan kan du si at du vet at Bates ikke har interesser/forbindelser i/til selskapet som eier Elland Road?

*Du skriver at din info forteller at Bates selger i 2009. Er dette noe Bates kan bestemme seg for idag? Er det så stor interesse for å kjøpe klubben at Bates allerede nå kan bestemme både pris og tidspunkt for salg?

*Hvor blir det av de amerikanske kapitalistene som ifølge dine kilder sto klar for å investere store summer i klubben? Er sannheten kanskje at de mistet interessen etter èn telefonsamtale med Bates?



1) Jeg "vet" dette gjennom kilder i eiendomsbransjen i Leeds. Videre, hvorfor skulle Bates være så opptatt av å kjøpe dette hvis han allerede eide det? Ser du på dokumentet til "Project Peacock" får du enda en bekreftelse - fra Simon Morris.

2) Jeg har sagt at det er PLANEN å selge seg ut i 2009. Ting skjer fort og tilfeldig i fotballen - kanskje selger han i desember 2008, eller mars 2010? Eller kanskje ingen faktisk dukker opp og vil ta over?
Poenget: INTENSJONEN er å selge i 2009.

3) Forsøkte si i mitt innlegg over at jeg er usikker på om det er de samme folka Bates snakker om i dagens "åpne brev" til fansen. Og om de fortsatt er med, så er det ikke sagt at ting skjer over natta. Ting har såvidt fått roet seg etter alle avklaringene! Såvidt jeg vet er det uansett Mark Taylor som tar seg av mye av disse forhandlingene (og jussen tar tid...)

SA

http://www.svendanders.com/

h.b

  • Gjest
Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #58 på: August 18, 2007, 00:14:32 »
Svend. Jeg skjønner at du har vanskelig for å svelge kritikk mot Bates. Du er hans lille løpegutt i så måte. Nå husker jeg ikke navnet på ham, men den personen jeg snakker om sitter i styret i Astor og Gamle Leeds United, muligens også det nye Leeds United. Dette selvsagt for å bevare Astor sine interesser i selskapet/Leeds United 2007. Og Svend. Du som Journalist burde kanskje grave dypere i denne linken enn bare å akseptere en verjon av saken. Nemlig KPMG sin



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Budda

Re: The Winning Bid: DETALJENE!
« Svar #59 på: August 18, 2007, 00:30:54 »
quote:
Originally posted by Svend Anders


2) Jeg har sagt at det er PLANEN � selge seg ut i 2009. Ting skjer fort og tilfeldig i fotballen - kanskje selger han i desember 2008, eller mars 2010? Eller kanskje ingen faktisk dukker opp og vil ta over?
Poenget: INTENSJONEN er � selge i 2009.



http://www.svendanders.com/



Hvordan vet du at det er intensjonen?
Endre