Stallen og sommerens transfervindu.

Started by Dennis, August 27, 2007, 16:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Transfervinduet stenger for høsten fredag kveld. Før det, er Dennis Wise nødt til å hente inn flere spillere dersom Leeds skal kunne bite fra seg utover den tøffe høsten. Spesielt forsvaret er sårbart, som Wise påpeker:

"I'm playing with two centre-halves and that's unfair on them. I've got to have competition there, and I probably need a second goalkeeper and three more (outfield) players."

Lubo var et target for Wise og det virker som om det var et hardt slag at han glapp. Rob Jones ser også ut til å bli dyr. Jeg håper at Wise har hatt en plan B dersom disse skulle glippe, slik at han ikke henter vrakpant. Mye kan tyde på at det blir minst en lånespiller til.

De neste dagene blir veldig spennende! Kanskje får vi inn en ny spiller alt i dag?
Marching on together!

soumoh

Jeg håper på Davies fra Tranmere og Barker fra Blackpool. Slaget om Jones er vel tapt.

We'll be back.
We'll be back.

Jon R

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Transfervinduet stenger for høsten fredag kveld. Før det, er Dennis Wise nødt til å hente inn flere spillere dersom Leeds skal kunne bite fra seg utover den tøffe høsten. Spesielt forsvaret er sårbart, som Wise påpeker:

"I'm playing with two centre-halves and that's unfair on them. I've got to have competition there..

Dette var jo hyggelig nytt for Ben Parker. [8)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Ja, la merke til det også, Jon R. Kan ikke være at Ben Parker er tiltenkt venstreback-rollen da?
Marching on together!

Budda

Ben Parker er vel venstreback? Spilte ikke han vensteback i Bradford også? På de offisielle sidene så står det midtbane, men det er jo helt feil.
Endre

flynn

Nå har vel Wise også uttalt at han måtte låne Clapham fordi han ellers ville stått uten venstrebacker... Tydelig at Parker ikke har den høyeste stjerna hos Wise nei.

flynn

Robert H.

Skjønner ikke helt maset rundt Ben Parker. Han fikk spille masse for et Bradford-lag som i fjor rykket ned uten å utmerke seg positivt. Hvorfor han da plutselig skulle være god nok for Leeds skjønner jeg ikke helt...

Per-Stian

quote:
Originally posted by Budda

Ben Parker er vel venstreback? Spilte ikke han vensteback i Bradford også? På de offisielle sidene så står det midtbane, men det er jo helt feil.

Under fjorårets preseason spelte Ben Parker stoggar. Såg han sjølv i aksjon i Halden, og han klarte seg meget bra. Difor vart eg litt forundra over at han ikkje fekk alt for mykje speletid i Bradford. Trur rett og slett at han ikkje har klart å utvikle seg, stolar på Wise (og Wetherall) her.

fmtj

quote:
Originally posted by flynn

Nå har vel Wise også uttalt at han måtte låne Clapham fordi han ellers ville stått uten venstrebacker... Tydelig at Parker ikke har den høyeste stjerna hos Wise nei.

flynn

Så langt denne sesonger er det ingen grunn til å tvile på Wise sine disposisjoner nei!
Yeboahs vitne

SveinArve

Wise forteller på den offisielle Leeds-sida at han ønsker å hente inn en keeper, midtstopper ++. Han liker ikke å hente inn lånespillere, mye pga det som skjedde med Lubo i fjor.
Wise ønsker kamp om plassene

------------------------------
CCC - here we come

http://www.godoyil.no
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Jon R

quote:
Originally posted by Robert H.

Skjønner ikke helt maset rundt Ben Parker. Han fikk spille masse for et Bradford-lag som i fjor rykket ned uten å utmerke seg positivt. Hvorfor han da plutselig skulle være god nok for Leeds skjønner jeg ikke helt...

Det er vel ikke så mye mas, annet et han tydligvis ikke regnes som et alternativ verken på v back eller midtstopper. Hva er han da?  
På vei ut? Han fyller 20 om et par mnd og kan vel ikke lenger regnes som en pur ung spiller "for fremtiden", nå som vi spiller i league One? [8)]

Jon R.
Jon R.

Stewart Harvey

Ben Parker må vel kunne anses som et alternativ siden han tross alt er kommet inn i de to siste kampene. En annen sak er vel at Dennis Wise - per dags dato - ikke finner at Ben Parker er tilstrekkelig for å skape konkurranse om plassene gjennom sesongen.

Ben Parker fikk vel - om jeg ikke husker helt feil - tross alt forlenget sin kontrakt før denne sesongen. Det betyr vel at Dennis Wise har sett NOE i ham.

Runar

hehe....jeg kan ikke helt forstå annet enn at Ben Parker til en viss grad må regnes som et alternativ på stopper og venstreback plass. men ettersom Wise ikke vedkjenner seg helt dette i sine uttalelser så begynner jeg å lure! Jeg synes at Wise forløpig har vist at han rater Ben Parker litt siden han trossalt har vært på banen i 3 kamper. men jeg skal være villig til å innrømme at dersom KB hade sagt noe sånn som Wise og unlat Ben Parker så hadde jeg nok trykket hardt å lenge på tastaturet her....

Jeg synes Ben Parker var svak som stopper mot Wigan, men jeg er storsett alltid en fan av akademispillerne så jeg håper at Wise vet hva han gjør og bare har slurvet i forbindelse med uttalensen sin angående venstreback og stopper problematikken....

Kanskej vi kan få noen mer detaljerte svar i et intervje med Wise i TPN? Hva er strategien for oppbyggingen av klubben....Jeg husker jeg var meget kritisk til KB sin plan(eller mangel på den) - Hva er Wise sin tanke om hvordan Leeds skal gjennoppbygges?

Leedsfan

Keepere:
- Kasper Schmeichel
- Shane Higgs (kontrakten utløper etter sesongen)

Forsvarere:
- Paul Connolly
- Alex Bruce
- Leigh Bromby
- Andrew O'Brien
- Tom Lees
- Ben Parker
- Fede Bessone
- Richard Naylor (kontrakten utløper etter sesongen)
- Patric Kisnorbo (kontrakten utløper etter sesongen)

Midtbanespillere:
- Robert Snodgrass
- Jonathan Howson
- Adam Clayton
- Will Hatfield
- Max Gradel
- Lloyd Sam
- Aidy White
- Neil Kilkenny (kontrakten utløper etter sesongen)
- Bradley Johnson (kontrakten utløper etter sesongen)
- Ramon Nunez (kontrakten utløper etter sesongen)

Spisser:
- Luciano Becchio
- Davide Somma
- Billy Paynter
- Ross McCormack

* Gjerne oppdater meg hvis jeg har glemt noe eller jeg har skrevet noe feil.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uansett divisjon så må vi kjøpe en keeper, en høyreback, evt. en venstreback, evt. en midtstopper og sentrale midtbanespillere. Uansett om vi spiller med en eller to spisser så er vi godt besatt på den plassen. Blir spennende å se hvilken divisjon vi er i når sesongen avsluttes.

Det er endel spillere som har kontrakter som et utgående etter sesongen, blir spennende å se om hvem som får tilbud om ny kontrakt og eventuelt hvem som signerer.

Hvis vi hadde visst at vi ikke hadde rykket opp dette året så kunne Grayson/Bates jobbet med å kartlegge potensielle signeringer allerede nå, men som flere år på rad så blir det ikke avgjort hvilken divisjon vi spiller i før sesongens siste kamp er spilt. Dette er negativt for klubben da man jakter etter totalt forskjellige spillere ved et opprykk kontra en sesong til i The Championship.

Hvis vi ikke rykker opp i år så må man satse 100% på et opprykk neste år pga alt det positive som har skjedd denne sesongen. Jeg håper og tror at Bates åpner lommeboka og at det kommer inn klare forsterkninger når transfervinduet åpner igjen.

En annen ting som flere forummedlemmer har nevnt er å signere langtidskontrakter med de gode spillerne vi allerede har, tenker da på Gradel, Kasper og Snodgrass. Bates kan ikke ha slike type spillere på "korttidskontrakter". Noen som har full oversikt over hvor lange kontrakter de ulike spillerne i Leeds har?

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Jeg synes også Kisnorbo har vært god da han spilte, men ikke så god at han forsvarer to plasser. ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Fornuftige vurderinger utfra situasjonen slik den er idag. Klubben må strekke seg langt som mulig (innenfor grensen av fornuft) for å beholde de kvalitetsspillerne  vi har. Er mest urolig for at  Gradel forsvinner ettersom han bare ser ut å bli bedre etterhvert som sesongen skrider frem, noe som hans lønnsmessige krav garantert vil bære preg av til sommeren.   :P

Forøvrig skulle jeg ønske at Grayson våget å være litt mer dristig på transfermarkedet og bruke penger på kvalitet, fremfor nesten utelukkende å basere seg på free agents og lånespillere. Med den strategien han bruker idag blir det stor feilprosent, samtidig som det blir dyrt i lengden med lønnsutgifter til et relativt stort antall spillere som aldri er i nærheten av førsteellveren.

Dessuten virker det som om det stilles for mange betingelser før man går får en spiller som forventes å styrke laget på kort sikt. Noe har man forhåpentligvis lært av de siste transfervinduene. Hvis ikke blir det tynt med midtbanespillere i stallen fra neste sesong av...
Jon R.

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Skal vi begynne å diskutere hvem som må gå og hvem som kommer?

kalle_92

Quote from: Leedsfan on April 12, 2011, 23:14:09
Skal vi begynne å diskutere hvem som må gå og hvem som kommer?
Utmerket idé!

Ut:
Bessone
Grella
Paynter
(evt. også Parker: 87-modell som enda ikke har blomstret hos oss)
Inn:
Solid midtbanespiller
Ny back
evt. også ny midtstopper - Det jeg her lurer på er om det er noe vits i å gjøre en signering på dette området. Alle midtstopperne som kommer til oss ser ut til å falme (Michalik, O'Brien, Collins - )
Om Gradel/Snodgrass/Howson forsvinner, må vi selvsagt få inn erstatter. Mener allikevel at vi må ha en midtbanespiller uavhengig av dette.

Kato

Først og fremst trenger vi en trener med litt peiling på defensiv organsiering.

h.b

Det er nok flere av spillerne vi har som med glede kan selges eller gis bort. stallfyll holder ikke og skal laget bli bedre. ja da kreves det omtrent 2 like gode spillere på hver plass

DenHviteYeboah

Dette tror jeg skjer:(dessverre)
UT: Kasper,Snodgrass,Becchio,Gradel,Kilkenny-blir solgt... >:(
INN: free transfers og annet middelmådig rask >:(

Glenn K

La oss snu litt på det. Hva om vi rykker opp?  ;)

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on April 13, 2011, 12:48:07

Kilkenny går nok gratis og resten blir.

lojosang

Det som er festlig er jo at med unntak av Kasper har du vel omtalt samtlige av disse spillerne som rask idet de kom til klubben. Forresten kom jo alle spillerne til å forlate oss for to år siden også da vi ikke rykka opp. Jeg har fortsatt tora på salg av helsvarte malerskrin med fandesjablong for veggbruk.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Quote from: lojosang on April 13, 2011, 15:24:31

Det som er festlig er jo at med unntak av Kasper har du vel omtalt samtlige av disse spillerne som rask idet de kom til klubben. Forresten kom jo alle spillerne til å forlate oss for to år siden også da vi ikke rykka opp. Jeg har fortsatt tora på salg av helsvarte malerskrin med fandesjablong for veggbruk.
Ikke disse jeg nevner .Jeg var skeptisk til Becchio da han kom til League1,men det har vært et knallkjøp.
Har omtalt Bessone,Higgs,Collins,Conolly. og Crowe som rask.eller mener du disse er toppsigneringer?

Gufrias

Se alltid lyst på livet!, sa mor og far til meg
tro alltid at det beste bare hender deg

Og barnetro er viktig,ellers blir'e trist...
Så jeg gjetter kryssord med kulepenn og er stadig optimist!

Og med hue under armen, og armen i bind
vender jeg livet det annet kinn
og legger tippelappen inn hver onsdag.
(Lillebjørn Nilsen)

lojosang

Quote from: DenHviteYeboah on April 13, 2011, 16:45:08
Quote from: lojosang on April 13, 2011, 15:24:31

Ikke disse jeg nevner .Jeg var skeptisk til Becchio da han kom til League1,men det har vært et knallkjøp.
Har omtalt Bessone,Higgs,Collins,Conolly. og Crowe som rask.eller mener du disse er toppsigneringer?

Da tar jeg sjølkritikk på sviktende evne til å se de vare nyansene i mørkegrått i dine innlegg. Conolly har gjort jobben sin og vel så det, Higgs like så. Bessone, Collins og Crowe derimot har vel ikke akkurat imponert noen.
- Leif Olav

SindreWikre

Disse bør ut;

Richy Naylor ( Ser ikke grunn til og beholde han , treg og dårlig)
Shane Higgs ( Ikke noe vits og forlenge , gi heller en ung keeper sjansen på benken / cup spill)
Kilkenny ( Har egentlig aldri hatt sansen for Killa som spiller i Leeds , ikke god defensiv og ikke god offensivt, og kanskje litt penger i kassen)
Billy Paynter ( MØKK)
Bessone ( Udugelig)
Nunez ( Tydeligvis ikke i planene til SG, kanskje litt penger for fyren siden han faktisk er landslagspiller)
Kisnorbo ( Spiller jo ikke kamper pga skader)

Inn: En skikkelig hardt kjempende defensiv midtbane ( ALAN SMITH / LEE BOWYER
En skikkelig venstreback

Syns egentlig ingen av de som er på lån bør få kontrakt me klubben heller
kanskje Lichaj men han er vell i planene til Villa.
Pontus ❤

Gufrias

Får nok ikke penger for Kilkenny og Nunez, ettersom kontraktene deres går ut til sommeren.