Stallen og sommerens transfervindu.

Started by Dennis, August 27, 2007, 16:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Quote from: Leedsfan on April 27, 2011, 17:52:56
Quote from: berlin on April 27, 2011, 17:32:02
Quote from: Leedsfan on April 27, 2011, 16:24:11
Quote from: auren on April 27, 2011, 15:26:01
Lichaj sin kontrakt går vel ut nå i sommer, så det kommer ikke som en bombe akkurat om han skulle signere for Leeds. Bannan derimot tror jeg vi ikke får kloa i permanent, men kanskje en låneavtale til høsten.

auren

Det visste jeg ikke og unge Lichaj har imponert meg mye. Hvis det ikke er noen Premiership klubber som vil ha spilleren som har mer å tilby av det meste så kanskje det ikke er så umulig allikevel.

Hvilke PL-klubber kan garantere han plass i førstelleveren, Leedsfan? Det er dette Leeds må spille på, lønnsmessig taper vi for minst 3/4 deler av lagene i PL.

Det finnes spillere som foretrekker å spille fast/jevnlig i stedet for å sitte hjemme og sjekke kontoutskriften sin og telle penger. Dessuten kan det være smart, også økonomisk, å utvikle seg som fotballspiller, som grunnlag for karrieren sin.

Helt enig, men det er ikke alltid fotballen funker slik i dag (ref. ung spiss på Rosenborg).

....eller LSK  ;D ;)

Gufrias

Fotballens lov: Spillerne tror de er bedre enn de er, agentene råder dem til å gå etter pengene.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Quote from: Gufrias on April 27, 2011, 19:57:11
Fotballens lov: Spillerne tror de er bedre enn de er, agentene råder dem til å gå etter pengene.

Akkurat det der er for jævlig! Bosman-dommen har preget fotball på mange måter..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Leedsfan on March 06, 2011, 20:49:30
Keepere:
- Kasper Schmeichel
- Shane Higgs (kontrakten utløper etter sesongen)

Forsvarere:
- Paul Connolly
- Alex Bruce
- Leigh Bromby
- Andrew O'Brien
- Tom Lees
- Ben Parker
- Fede Bessone
- Richard Naylor (kontrakten utløper etter sesongen)
- Patric Kisnorbo (kontrakten utløper etter sesongen)

Midtbanespillere:
- Robert Snodgrass
- Jonathan Howson
- Adam Clayton
- Will Hatfield
- Max Gradel
- Lloyd Sam
- Aidy White
- Neil Kilkenny (kontrakten utløper etter sesongen)
- Bradley Johnson (kontrakten utløper etter sesongen)
- Ramon Nunez (kontrakten utløper etter sesongen)

Spisser:
- Luciano Becchio
- Davide Somma
- Billy Paynter
- Ross McCormack

* Gjerne oppdater meg hvis jeg har glemt noe eller jeg har skrevet noe feil.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uansett divisjon så må vi kjøpe en keeper, en høyreback, evt. en venstreback, evt. en midtstopper og sentrale midtbanespillere. Uansett om vi spiller med en eller to spisser så er vi godt besatt på den plassen. Blir spennende å se hvilken divisjon vi er i når sesongen avsluttes.

Det er endel spillere som har kontrakter som et utgående etter sesongen, blir spennende å se om hvem som får tilbud om ny kontrakt og eventuelt hvem som signerer.

Hvis vi hadde visst at vi ikke hadde rykket opp dette året så kunne Grayson/Bates jobbet med å kartlegge potensielle signeringer allerede nå, men som flere år på rad så blir det ikke avgjort hvilken divisjon vi spiller i før sesongens siste kamp er spilt. Dette er negativt for klubben da man jakter etter totalt forskjellige spillere ved et opprykk kontra en sesong til i The Championship.

Hvis vi ikke rykker opp i år så må man satse 100% på et opprykk neste år pga alt det positive som har skjedd denne sesongen. Jeg håper og tror at Bates åpner lommeboka og at det kommer inn klare forsterkninger når transfervinduet åpner igjen.

En annen ting som flere forummedlemmer har nevnt er å signere langtidskontrakter med de gode spillerne vi allerede har, tenker da på Gradel, Kasper og Snodgrass. Bates kan ikke ha slike type spillere på "korttidskontrakter". Noen som har full oversikt over hvor lange kontrakter de ulike spillerne i Leeds har?

Ja hvem forsvinner??

Blir spennende å se om Naylor, Kilkenny, Kisnorbo og Kilkenny blir...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Jeg ser for meg at
- Higgs erstattes av en annen (bedre) keeper med utløpt kontrakt.
- Bessone og/eller Parker blir solgt eller sluppet.
- Naylor får ny ettårskontrakt på bakgrunn av de siste kampene.
- Kisnorbo får kontrakt fram til nyttår inntil videre.
- Bruce eller Bromby blir solgt.
- Johnson blir offer for Bates' langsinthet, og må finne seg en ny arbeidsgiver.
- Kilkenny har kanskje brukt de siste kampene så godt at Grayson tar ham med videre.
- Nunez får ny kontrakt hvis han vil. (Kan bli etterspurt på grunn av det han har gjort i Iron.)
- Og kanskje kommer en PL-klubb og snapper opp en av våre beste.

Så da kommer det vel inn en keeper, minst en back (Lichaj?), minst en sentral midtbane (Southern?).

Tror nu jei, da.

Gufrias

Quote from: Gufrias on May 07, 2011, 20:22:53
Jeg ser for meg at
- Higgs erstattes av en annen (bedre) keeper med utløpt kontrakt.
- Bessone og/eller Parker blir solgt eller sluppet.
- Naylor får ny ettårskontrakt på bakgrunn av de siste kampene.
- Kisnorbo får kontrakt fram til nyttår inntil videre.
- Bruce eller Bromby blir solgt.
- Johnson blir offer for Bates' langsinthet, og må finne seg en ny arbeidsgiver.
- Kilkenny har kanskje brukt de siste kampene så godt at Grayson tar ham med videre.
- Nunez får ny kontrakt hvis han vil. (Kan bli etterspurt på grunn av det han har gjort i Iron.)
- Og kanskje kommer en PL-klubb og snapper opp en av våre beste.

Så da kommer det vel inn en keeper, minst en back (Lichaj?), minst en sentral midtbane (Southern?).

Tror nu jei, da.
To treff og en bom så langt. Og fornøyd med alle tre.

Promotion 2010

Quote from: DenHviteYeboah on April 13, 2011, 12:48:07
Dette tror jeg skjer:(dessverre)
UT: Kasper,Snodgrass,Becchio,Gradel,Kilkenny-blir solgt... >:(
INN: free transfers og annet middelmådig rask >:(

Hva med å ta det ut på noen i nær familie enn å belemre oss på forumet med sånn tulleball...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Quote from: Promotion 2010 on May 09, 2011, 19:03:47
Quote from: DenHviteYeboah on April 13, 2011, 12:48:07
Dette tror jeg skjer:(dessverre)
UT: Kasper,Snodgrass,Becchio,Gradel,Kilkenny-blir solgt... >:(
INN: free transfers og annet middelmådig rask >:(

Hva med å ta det ut på noen i nær familie enn å belemre oss på forumet med sånn tulleball...  ;)

Er du en stalker Promo? Du og ditt meningstyranni!!

sportcarl1

Quote from: Somma27 on April 27, 2011, 18:14:35
Hente Stephen Ireland på lån? Har slitt med skader i det siste, men han har kvaliteter til å løfte Leeds, pluss at han kanskje er på utkikk etter en ny start.

han är ju galen ;D ;D ;D

stian

Mulig dette er litt off topic i denne tråden, men jeg poster det her i mangel på bedre alternativer:

Det er en ting som muligens kan gi oss bedre finansielle muskler i sommer: Når nå Bates har kommet ut av skapet som eneeier av klubben må da det stille oss i et langt bedre lys med tanke på å ta opp gjeld? Jeg mener å ha lest en plass at kredittverdigheten til klubben ikke har vært allverdens, all den tid det har vært uklarhet rundt hvem som faktisk eier klubben (og dermed hvem man faktisk låner ut pengene til).

Dere som står tettere på klubben må korrigere meg hvis dette ikke stemmer, men for meg ser det ut som vi går inn i sommerens transfermarked med

1) bedret kredittverdighet
2) svært lav gjeld sammenlignet med de fleste andre klubber
3) Sunn økonomi i forhold til at vi faktisk har et rimelig samsvar mellom utgifter og inntekter.
4) En spillerstall som har økt betraktelig i verdi med den gode sesongen i Npc
5) Vi er en klubb på vei opp, med en spennende stamme av unge spillere.

Jeg har faktisk tro på at vi kan komme til å se et lite "væromslag" i viljen til å bruke penger fra klubben. Samtidig er ryktet til Leeds som det stadig synkende skipet definitivt snudd, og det vil være langt enklere å overtale gode spillere til å spille for Leeds United.

I sum: Vi kommer til å gå styrket ut av sommerens transfervindu!

DenHviteYeboah

Quote from: stian on May 09, 2011, 22:32:18
Mulig dette er litt off topic i denne tråden, men jeg poster det her i mangel på bedre alternativer:

Det er en ting som muligens kan gi oss bedre finansielle muskler i sommer: Når nå Bates har kommet ut av skapet som eneeier av klubben må da det stille oss i et langt bedre lys med tanke på å ta opp gjeld? Jeg mener å ha lest en plass at kredittverdigheten til klubben ikke har vært allverdens, all den tid det har vært uklarhet rundt hvem som faktisk eier klubben (og dermed hvem man faktisk låner ut pengene til).

Dere som står tettere på klubben må korrigere meg hvis dette ikke stemmer, men for meg ser det ut som vi går inn i sommerens transfermarked med

1) bedret kredittverdighet
2) svært lav gjeld sammenlignet med de fleste andre klubber
3) Sunn økonomi i forhold til at vi faktisk har et rimelig samsvar mellom utgifter og inntekter.
4) En spillerstall som har økt betraktelig i verdi med den gode sesongen i Npc
5) Vi er en klubb på vei opp, med en spennende stamme av unge spillere.

Jeg har faktisk tro på at vi kan komme til å se et lite "væromslag" i viljen til å bruke penger fra klubben. Samtidig er ryktet til Leeds som det stadig synkende skipet definitivt snudd, og det vil være langt enklere å overtale gode spillere til å spille for Leeds United.

I sum: Vi kommer til å gå styrket ut av sommerens transfervindu!
Bra innlegg.Håper du har rett i dette!!

lojosang

Viktigste grunnen til at vi ikke har kredittverdighet er vel at vi generelt ikke betaler gjelda vår? Det var Bates som eide oss da vi gikk i administrasjon, så at det skal bli så mye enklere å få lån når det nå er sikkert at Bates eier oss igjen har jeg ikke all verden tro på egentlig.

Med unntak punkt en er jeg enig med din analyse, Stian.
- Leif Olav

stian

Quote from: lojosang on May 09, 2011, 23:18:09
Viktigste grunnen til at vi ikke har kredittverdighet er vel at vi generelt ikke betaler gjelda vår? Det var Bates som eide oss da vi gikk i administrasjon, så at det skal bli så mye enklere å få lån når det nå er sikkert at Bates eier oss igjen har jeg ikke all verden tro på egentlig.

Med unntak punkt en er jeg enig med din analyse, Stian.

Joda, ser at det er en del ting rundt administrasjonen som fungerer som en "turn-off" for långivere med vettet i behold :). Men det er tross alt bedre å vite nøyaktig hvem man låner ut penger til, enn å ha pulverisert ansvaret for gjelda i en diffus saus av postboks-selskaper uten navn og ansikt.

Svend Anders

Opprenskningen i stallen startet i går, og et vil sikkert bli en god del ins and outs i sommer. I utgangspunktet håper jeg vi står igjen med litt færre enn i fjor, men med høyere nivå. Grayson har ikke brukt bredden i stallen uansett, særlig offensivt.

Naylor og Higgs har gått. Hatfield får ikke fornyet, Kilkenny stikker, Johnson er usikker. I tillegg offloades Grella og Bessone.

Grayson er nødt til å rydde opp bakerst, og jeg mistenker at Bruce er ferdig også. Selv hadde jeg håpet vi kunne satse på å utvikle Tom Lees sammen med Paddy/O'Brien, men det kan virke som klubben ønsker ham utlånt ett år til. I så fall vil jeg forvente at det hentes inn en ny stopper.

Ny venstreback er åpentbart et behov, uansett om Ben Parker får være med videre eller ikke. Aidy White får nok enda en sesong på utlån.

Det gjenstår å se hvordan tillitten er til Adam Clayton og Lloyd Sam, mens Sanchez Watt etter det jeg forstår neppe returnerer en gang til.

Med andre ord må vi ha inn:

* Ny keeper (utfordring å hente en som "vet" han må sitte benken)
* Venstreback (eller to)
* Muligens ny midtstopper (avhenger av Paddy + tillitten til Lees)
* Midtbaneanker
* Enda en sentral midtbane dersom Bradley ikke signerer

Hadde vi klart å prioritere spillere som hever laget på disse plassene - særlig back og sentral midtbane - står vi allerede da godt rustet mot neste sesong.

Utover dette blir det vel justeringer dersom noen "overraskelser" selges. Kommer det et kjempebud på Snoddy eller Gradel? Er Grayson misfornøyd med enkelte - som Paynter og Sam - at han vil prøve noe nytt?

Dersom de fleste jeg skisserer over forsvinner ila sommeren (inkludert unggutta på lån), er det ikke mer enn 15 mann i troppen. Fem nye inn med god Championship-kvalitet - i form av rutine eller potensiale - hadde gjort seg.

Venter spent på det som kommer!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

SindreWikre

Ser at QPR trolig ikke beholder Rob Hulse etter sesongen , en for oss ?
Pontus ❤

h.b

Quote from: Svend Anders on May 10, 2011, 09:42:57
Opprenskningen i stallen startet i går, og et vil sikkert bli en god del ins and outs i sommer. I utgangspunktet håper jeg vi står igjen med litt færre enn i fjor, men med høyere nivå. Grayson har ikke brukt bredden i stallen uansett, særlig offensivt.

Naylor og Higgs har gått. Hatfield får ikke fornyet, Kilkenny stikker, Johnson er usikker. I tillegg offloades Grella og Bessone.

Grayson er nødt til å rydde opp bakerst, og jeg mistenker at Bruce er ferdig også. Selv hadde jeg håpet vi kunne satse på å utvikle Tom Lees sammen med Paddy/O'Brien, men det kan virke som klubben ønsker ham utlånt ett år til. I så fall vil jeg forvente at det hentes inn en ny stopper.

Ny venstreback er åpentbart et behov, uansett om Ben Parker får være med videre eller ikke. Aidy White får nok enda en sesong på utlån.

Det gjenstår å se hvordan tillitten er til Adam Clayton og Lloyd Sam, mens Sanchez Watt etter det jeg forstår neppe returnerer en gang til.

* Venstreback (eller to)
* Midtbaneanker

Hadde vi klart å prioritere spillere som hever laget på disse plassene - særlig back og sentral midtbane - står vi allerede da godt rustet mot neste sesong.

Utover dette blir det vel justeringer dersom noen "overraskelser" selges. Kommer det et kjempebud på Snoddy eller Gradel? Er Grayson misfornøyd med enkelte - som Paynter og Sam - at han vil prøve noe nytt?

Dersom de fleste jeg skisserer over forsvinner ila sommeren (inkludert unggutta på lån), er det ikke mer enn 15 mann i troppen. Fem nye inn med god Championship-kvalitet - i form av rutine eller potensiale - hadde gjort seg.

SA

Kjempebud. Ja det er vel 1 mill pund det

Kontakinte

Quote from: Lloyd Sam on May 10, 2011, 09:58:58
Ser at QPR trolig ikke beholder Rob Hulse etter sesongen , en for oss ?

Nei!!!

h.b

Spillere som er for dårlige for nedrykkslag i Premier League, eller for dårlige fra lag som rykket opp fra CCC. Ja disse er ikke gode nok for oss. Vi er tross alt Leeds United. Da skal vi ikke sammenligne oss med Doncaster og andre lag som never has been

jarle

KEEPERE
Kasper
?

H BACK
?
?

STOPPERE
AOB
Kisnorbo
Bruce
Bromby
Lees

V BACK
Parker
White
Bessone

V FLANKER
Sam
Gradel

SENTRAL
Killa
Johnson
Howson
Clayton
Nunez
?
?

H FLANKE
Snodgrass
?

SPISSER
Becchio
McC
Somma
Paynter
Grella
?

Ny keeper ( back up)
Nye backer ( 3 stk)
1 konge midtstopper
2 nye sentrale ( av høy kvalitet )
1 ny flanke
1 ny spiss

10 nye spillere det...

auren

Quote from: jarle on May 10, 2011, 10:24:09
H BACK
?
?

??

Connolly!

Vi bør også prøve å få tak i Lichaj.

Når det gjelder venstrebackene White, Parker og Bessone er ingen av de gode nok. Parker kan fint shippes ut, mens White kan sendes på lån igjen, evt. være i stallen som back up for venstreving, til nøds venstreback. Bessone bør selges / lånes ut.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Quote from: h.b on May 10, 2011, 10:03:37
Kjempebud. Ja det er vel 1 mill pund det

Tullete utsagn.

Vi avslo bud på flere millioner pund for en Beckford med fem måneder igjen av kontrakten i fjor. Vi avslo to konkrete bud på Bradley Johnson (egne kilder) nå i januar. Selv om vi ikke har masser av penger til å handle for, står vi faktisk så sterkt at vi kan si nei til en del bud.

Leeds er ikke dummere enn at dersom vi skal selge Snoddy må vi ha penger til å hente en erstatter "and then some". Legger noen tre-fire millioner pund på bordet eller mer, tror jeg budene vil bli vurdert mot hvilke alternativer man har. For Gradel vil det selvsagt være avgjørende at han signerer ny deal, hvis ikke transferlistes han nok raskt.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

jarle

Quote from: auren on May 10, 2011, 10:42:20
Quote from: jarle on May 10, 2011, 10:24:09
H BACK
?
?

??

Connolly!

Vi bør også prøve å få tak i Lichaj.

Når det gjelder venstrebackene White, Parker og Bessone er ingen av de gode nok. Parker kan fint shippes ut, mens White kan sendes på lån igjen, evt. være i stallen som back up for venstreving, til nøds venstreback. Bessone bør selges / lånes ut.

auren

Stemmer med Connolly...glemte i farten at han er signet,
Da trenger vi 2 backer minimum signet opp muligens 3... jeg tror White vil blir bra bare han får tillit... det jeg har sett av ham var meget lovende...
men nå er det desverre slik at de fleste vi har hatt de siste årene med teknikk og litt flair ikke får tillit... Nunez, Somma, McC og White er eksempler på dette.

Runar

Alt er avhengig av hvor mye cash vi har til å sikre oss en skikkelig god sentralmidtbanespiller. Jeg lever fint med Parker og White dersom det betyr at vi skaffer oss "den beste" tilgjengelige sentralemidtbanespilleren.

Det finnes mye bra med dagens stall. Vi mangler noen viktige brikker, disse må fylles med kvalitet ikke med spillere ca. like gode som de vi allerede har.

h.b

Quote from: Runar on May 10, 2011, 11:25:10
Alt er avhengig av hvor mye cash vi har til å sikre oss en skikkelig god sentralmidtbanespiller. Jeg lever fint med Parker og White dersom det betyr at vi skaffer oss "den beste" tilgjengelige sentralemidtbanespilleren.

Det finnes mye bra med dagens stall. Vi mangler noen viktige brikker, disse må fylles med kvalitet ikke med spillere ca. like gode som de vi allerede har.

Eller bedre enn de vi har

LEO

Grayson bruker sine favoritter og rullerer veldig lite.

Det betyr at han/vi kan gå for kvalitet.  Får vi skader DA låner vi.

Bullard, Scholes, Bowjer,  er eksempler.  Eric Lihaj hentes inn som høyre back.

Nugent, Yakubu , gjerne en av disse : JA takk

KVALITET KVALITET KVALITET KVALITET KVALITET ønskes

Leedsfan

Quote from: Svend Anders on May 10, 2011, 09:42:57

* Venstreback (eller to)
* Midtbaneanker

SA

Hvis Grayson/Bates klarer å skaffe de rette spillertypene til klubben i løpet av 2-3 spennende måneder så kan det bli meget hyggelig å være Leedsfan til neste sesong. Jeg håper bare de har kartlagt potensielle transferobjekter allerede og strekker seg "langt" etter de man vil ha.

Leedsfan

Grayson:

QuoteLeeds manager Simon Grayson will target experienced players in the transfer market this summer.

Grayson revealed he is already looking to strengthen his squad after seeing his side's 2-1 win at champions QPR leave them three points short of a play-off place.

When asked what was required, Grayson replied: "Probably a bit more experience. There have been times when we have shot ourselves in the foot. When we were 4-1 up against Preston at home and then lost 6-4. We also lost at Barnsley when we were sitting comfortably, but we have the nucleus of a good squad.

"We have players who are hungry and who work hard for each other and they want to get better. I know what we need to get and hopefully we will manage to achieve that."

Grayson said he hoped the allure of playing for a "top-six" club would help attract better players to Elland Road.

He added: "We have never found it difficult in the past because of the size of our club and the facilities. It is also a club which is moving forward. A big football club and our attendances are around 28,000 this year. In terms of size of our fanbase we're probably in the top six in the country."

B_Ød

Quote from: Leedsfan on May 10, 2011, 11:54:22
Jeg håper bare de har kartlagt potensielle transferobjekter allerede og strekker seg "langt" etter de man vil ha.
Dette tror jeg nok er en prosess som pågår året rundt.
Ups & Ups!!

Sleivind

Jeg drømmer om at denne fireren skal gjøre det potte tett bakover neste sesong;

Lichaj - Kisnorbo - Lees - White

Lite trolig, men det er lov å drømme  ::)

jarle

Quote from: Sleivind on May 10, 2011, 13:44:13
Jeg drømmer om at denne fireren skal gjøre det potte tett bakover neste sesong;

Lichaj - Kisnorbo - Lees - White

Lite trolig, men det er lov å drømme  ::)

Du glemte WOODGATE!!!