Stallen og sommerens transfervindu.

Started by Dennis, August 27, 2007, 16:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: Sleivind on May 10, 2011, 13:44:13
Jeg drømmer om at denne fireren skal gjøre det potte tett bakover neste sesong;

Lichaj - Kisnorbo - Lees - White

Lite trolig, men det er lov å drømme  ::)

En habil back uten erfaring, som vi neppe får kjøpt
En spiller, som har vært skadet i 14 måneder
En 4.divisjonsstopper på 20 år
En 3.divisjonsspiller uten førstelagsplass.....

Jeg får våte drømmer av dette jeg altså!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Askertiger

Quote from: Svend Anders on May 10, 2011, 09:42:57
* Ny keeper (utfordring å hente en som "vet" han må sitte benken)

Det gikk vel rykter om at Leeds så på Keiren Westwood, Coventry, og Evertons Iain Turner. Begge Bosman-spillere (det går altså begge veier.....). Turner har vært på utlån til Preston, og Arsenal skulle også være blant de interesserte.
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Sleivind

Quote from: Promotion 2010 on May 10, 2011, 14:47:21
Quote from: Sleivind on May 10, 2011, 13:44:13
Jeg drømmer om at denne fireren skal gjøre det potte tett bakover neste sesong;

Lichaj - Kisnorbo - Lees - White

Lite trolig, men det er lov å drømme  ::)

En habil back uten erfaring, som vi neppe får kjøpt
En spiller, som har vært skadet i 14 måneder
En 4.divisjonsstopper på 20 år
En 3.divisjonsspiller uten førstelagsplass.....

Jeg får våte drømmer av dette jeg altså!  ;D

Hehe  :D

White og Lees som begge kommer fra eget akademi, Kisnorbo som vi alle liker og Lichaj som har imponert på lån. Blir det bedre enn det da?  ::)

Bites Yer Legs

Tror mye handler om hvilken formasjon vi ender opp med som utganspunkt neste sesong, vi herjet jo de to siste matchene i 4-4-2! Ønsker, sikkert som mange andre, å se med variasjon i laguttak. Men det blir jo også for å betrakte nye spillere, stoler på at Grayson i det store og det hele vet best  ;)

Viktigst nå er det å få signet Johnson, han kommer til å bli stor! I en dynamisk 4-4-2 der han vandrer relativt mye er han fantastisk god, minner meg om Delph - bare med en del mer kjøtt på beina! Får vi inn Keith Southern kan Johnson endelig slippe å ha "tungvekter-stempelet" alene på sine skuldre, har fått en følelse utover sesongen at Johnson må tre ekstra til pga (særlig) Killa og Howsons manglende fysikk.

Killa fungerer også som bare nå han får litt friere spillerom som mot QPR, der han slipper å prøve å være holding midfielder. Han slår jo aldri feil! Hadde ikke Asia Cup skjedd tror jeg sesongen hadde blitt hakekt bedre både for Killa og Leeds, bla. sluppet å låne på tampen. Også er Killa en veldig verbal type, noe jeg tror dette laget trenger for å tørre å trille ball. Sign him up! Tror også det er viktig at vi ikke forandre for mye på stammen, sitter med en følelse at grunnen til at mye av det vi hentet i sommer blir faller i kategorien "rask og flopp" er at stammen fra L1 presterte bedre enn Grayson forventet og de nye spilleren fikk rett og slett ikke sjansen. Likevel spent på om spesielt Clayton og kanskje Bessone (han spilte jo fast i Swansea for pokker!) forsatt kan bidra med noe!

Ønsker å se Howson fungere like bra i 4-4-2 som 4-5-1,  så kanskje får vi plass til Somma/McCormack/Nunez på topp, samtidig som vi slipper å spille med en røslig targetmann uansett f***! Becchio er fantastisk i den rollen, det er nesten urettferdig å forvente det samme av Paynter.

Tror også det er lettere å variere på spillere om vi spiller 4-4-2 enn 4-5-1, mye avhenger av hvordan Howson tilpasser seg og det skulle egentlig nesten bare mangle, i mine øyne er han klubbens ener!
KEEP FIGHTING!!

leedslife

Kasper/ Westwood

Connolly/lichaj   - OBrien     -   Kisnorbo/Bassong    -      Mattock

Snodgrass         - Johnson           -   Smith/Norris/Montgomery     -     Gradel

Howson

Becchio/Cox

Leedsfan

Quote from: Svend Anders on May 10, 2011, 09:42:57
Opprenskningen i stallen startet i går, og et vil sikkert bli en god del ins and outs i sommer. I utgangspunktet håper jeg vi står igjen med litt færre enn i fjor, men med høyere nivå. Grayson har ikke brukt bredden i stallen uansett, særlig offensivt.

Naylor og Higgs har gått. Hatfield får ikke fornyet, Kilkenny stikker, Johnson er usikker. I tillegg offloades Grella og Bessone.

Grayson er nødt til å rydde opp bakerst, og jeg mistenker at Bruce er ferdig også. Selv hadde jeg håpet vi kunne satse på å utvikle Tom Lees sammen med Paddy/O'Brien, men det kan virke som klubben ønsker ham utlånt ett år til. I så fall vil jeg forvente at det hentes inn en ny stopper.

Ny venstreback er åpentbart et behov, uansett om Ben Parker får være med videre eller ikke. Aidy White får nok enda en sesong på utlån.

Det gjenstår å se hvordan tillitten er til Adam Clayton og Lloyd Sam, mens Sanchez Watt etter det jeg forstår neppe returnerer en gang til.

Med andre ord må vi ha inn:

* Ny keeper (utfordring å hente en som "vet" han må sitte benken)
* Venstreback (eller to)
* Muligens ny midtstopper (avhenger av Paddy + tillitten til Lees)
* Midtbaneanker
* Enda en sentral midtbane dersom Bradley ikke signerer

Hadde vi klart å prioritere spillere som hever laget på disse plassene - særlig back og sentral midtbane - står vi allerede da godt rustet mot neste sesong.

Utover dette blir det vel justeringer dersom noen "overraskelser" selges. Kommer det et kjempebud på Snoddy eller Gradel? Er Grayson misfornøyd med enkelte - som Paynter og Sam - at han vil prøve noe nytt?

Dersom de fleste jeg skisserer over forsvinner ila sommeren (inkludert unggutta på lån), er det ikke mer enn 15 mann i troppen. Fem nye inn med god Championship-kvalitet - i form av rutine eller potensiale - hadde gjort seg.

Venter spent på det som kommer!

SA

Godt informert du.

QuoteThomkirwin Thom Kirwin
Ken Bates tells @Yorkshireradio he doesn't expect Neil Kilkenny to be at the club next season. More hopeful on Johnson. #lufc

Edit: also,

Thomkirwin Thom Kirwin
Bates also says both Fede Bessone and Mike Grella are both available for transfer. #lufc
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jarle

Mine to drømmer er Woodgate og Smith...

Leedsfan

Quote from: jarle on May 11, 2011, 16:15:01

Helt enig med deg og det burde ikke være umulig å få de på plass. Jeg tror det hadde betydd mye for klubben sportslig og symbolsk.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

Quote from: Leedsfan on May 11, 2011, 16:50:25

Helt enig med deg og det burde ikke være umulig å få de på plass. Jeg tror det hadde betydd mye for klubben sportslig og symbolsk.
Woodgate er en smule skadeutsatt, og setter et spørsmålstegn ved en slik evt. signering. Men innrømmer at jeg også gjerne skulle sett de på Leedslaget... Drøm videre dere!  ;)

Promotion 2010

http://clarkeonenil.co.uk/front-page/transfer-watch

Litt interessant stuff - likevel velkjent - om transfers!

"Cairns is highly regarded at Thorp Arch and no doubt the staff there are hoping that we have another Paul Robinson on our hands."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Mine og, med Smith som born again striker

Sleivind

http://www.skysports.com/story/0,19528,11684_6928289,00.html

Grella, Bessone og mest sannsynlig Kilkenny på vei ut.

Kilkenny har jo ytret et ønske om å bli værende, men i følge Bates kommer ikke Leeds til å endre noe på kontraktsforslaget han fikk tidligere i sesongen. Og da er det vel opp til Kilkenny.

Burde Grella fått flere sjanser?

Jeg vet det ikke ble betalt penger for han, men er Bessone tidenes bomsignering? Seks kamper, også var det slutt, nå er han i tillegg satt på transferlista.

auren

Quote from: Sleivind on May 12, 2011, 11:41:53
http://www.skysports.com/story/0,19528,11684_6928289,00.html

Grella, Bessone og mest sannsynlig Kilkenny på vei ut.

Kilkenny har jo ytret et ønske om å bli værende, men i følge Bates kommer ikke Leeds til å endre noe på kontraktsforslaget han fikk tidligere i sesongen. Og da er det vel opp til Kilkenny.

Burde Grella fått flere sjanser?

Jeg vet det ikke ble betalt penger for han, men er Bessone tidenes bomsignering? Seks kamper, også var det slutt, nå er han i tillegg satt på transferlista.

Absolutt en av de. Fremdeles står David Livermore, som fikk en håndfull dager og ingen kamper, som en av de merkeligste signeringene i historien. Det var vel Wise som gjorde den signeringen. Det var Blackwell ja.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Et annet interessant aspekt vedrørende stallen og sommerens transfervindu er jo i hvilken grad skal vi satse på ungutter?

Kommer Lees til å være en reell utfordrer til en midtstopperplass? Eller er alle de mediokre midtstopperne våre som kommer til å fylle benken?

Kommer White til å være en reell utfordrer på backplassen eventuelt på vingen?

Hva med relativt nyinnkjøpte Clayton? Som også begynner å "dra på årene" med tanke på utvikling og førstelagsspill?

Satser vi på Alex Cairns som 2.keeper, kommer det en gamling som skal ta den plassen, eller kommer det en reell utfordrer til Kasper?

Hva med Turner-brødrene som snart fyller 19? Er det plass til noen av de på benken? Og hva med Zac Thompson?

fmtj

Yeboahs vitne

Fripp

Quote from: fmtj on May 19, 2011, 10:44:11
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_whites_chase_ipswich_town_skipper_1_3389693

jakter Ipswich sin kaptein og konkurrentene er Hull og Forest.

Har vel strengt tatt hentet en kaptein fra Ipswich før med vekslende hell (Naylor)......

DenHviteYeboah

Jeg tar sommerens transferaktiviteter med knusende ro :o
For å sitere Tante Sofie: her var det jammen mye rusk og rask ;D
Men for all del: tar imot hån og æresutskjellinger hvis gamlefar viser at han vil satse for å rykke opp, ved å signere spillere i Kasper-klassen.Det er helt iorden at man henter spillere uten kontrakt, men da bør de være i nærheten av PL nivå...noe veldig mange av Graysons signeringer ikke har vært særlig i nærheten av.. :(
Synes Grayson har en vanskelig jobb uansett når han ikke får midler >:(

Leedsfan

Ser mange mener at vi burde signere spillere som hadde fått spille på de ulike premier league lagene, men jeg er mer interessert i de signeringene som får oss ut av denne ligaen. Ikke at jeg har noe imot skikkelige kvalitetsspillere, men tror ikke at det er realistisk økonomisk at vi klarer å signere spillere som ville spasert inn på PL-lag.

Er jeg for realistisk?

Jon R

Quote from: Leedsfan on May 19, 2011, 19:55:43
Ser mange mener at vi burde signere spillere som hadde fått spille på de ulike premier league lagene, men jeg er mer interessert i de signeringene som får oss ut av denne ligaen. Ikke at jeg har noe imot skikkelige kvalitetsspillere, men tror ikke at det er realistisk økonomisk at vi klarer å signere spillere som ville spasert inn på PL-lag.

Er jeg for realistisk?

Nei det er du ikke. Spillere som kan bidra til å få oss ut av fotballens bakgård får være godt nok! Ideelt sett er dette også spillere som kan hevde seg også på neste nivå men i mine øyne får det være en ren bonus så lenge eieren heter Ken Bates. 
Jon R.

lojosang

Kunne ikke Fergie kommet på kant med Giggs eller Scholes eller noen og solgt en av dem til oss på billigsang som en Ny-Strachan?
- Leif Olav

Somma27

Quote from: lojosang on May 20, 2011, 02:53:25
Kunne ikke Fergie kommet på kant med Giggs eller Scholes eller noen og solgt en av dem til oss på billigsang som en Ny-Strachan?

En spiller av Scholes kaliber og rutine hadde vært fantastisk, men vet ikke helt om jeg ønsker scum-spillere til klubben.

fmtj

Quote from: Somma27 on May 20, 2011, 03:25:27

En spiller av Scholes kaliber og rutine hadde vært fantastisk, men vet ikke helt om jeg ønsker scum-spillere til klubben.

...det vet jeg, og jeg ønsker det ikke, og dessuten nevnes Giggs, han er snart ferdig!!
Yeboahs vitne

h.b

Quote from: fmtj on May 20, 2011, 11:56:00
Quote from: Somma27 on May 20, 2011, 03:25:27

Ã... si nei til en spiller fordi han har spillt på Manu må være idioti.Uansett hvilken klubb de har spilt for. Er de gode nok er de velkomne

...det vet jeg, og jeg ønsker det ikke, og dessuten nevnes Giggs, han er snart ferdig!!

auren

Enig med h.b denne gangen. Scholes ville vært "perfekt". Heller han enn Bowyer for å si det sånn.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Somma27

Quote from: auren on May 20, 2011, 12:10:52
Enig med h.b denne gangen. Scholes ville vært "perfekt". Heller han enn Bowyer for å si det sånn.

auren

enig. Men tar gjerne Bowyer også.

Cherry

idee`n er leken....og sannsynlig! Ett kjøp/en handel a`la\ Strachan er det tiår i mellom....tiden kan nå være moden for å "treffe"igjen....
Savner en skikkelig "SJEF" på banen.

ollan

Quote from: cherry on May 20, 2011, 13:09:10

idee`n er leken....og sannsynlig! Ett kjøp/en handel a`la\ Strachan er det tiår i mellom....tiden kan nå være moden for å "treffe"igjen....
Savner en skikkelig "SJEF" på banen.

tja,nå er vel det stor forskjell på Scholes sin tid i Scum vs Strachan som gjør dette til utopi og ikke minst mye vannskeligere, Strachan var i Scum i 5 år etter å ha vært tidligere Dundee og Aberdeen... Scholes har vel vært i Scum siden han kom der i 91 og debuterte for de i 94....

Så regner nok heller med at han legger opp en å gå til en annen klubb ;)
Ollan

Torpe-do

Jo, savner jo "sjefen", men jeg ser ikke på en overgang til hverken Scholes eller Giggs som noe annet en latterlig. Da Strachan kom til Leeds var han 31 år. Scholes er i dag 36, Giggs 37. De har spilt i manchester hele deres karriere. Tviler sterkt på at de ønsker å gjøre annet enn å gi seg på topp når de er i den alderen de er. Jeg mener, det er jo slettes ikke alle som får sjansen til å avslutte en livslang karriere på toppen av PL i en alder opp i mot 40, og ikke engang stå i mål?